Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
simplemouse schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:06:
Leuk rijtje!
Moet zeggen dat de aantallen niet zo gek hoog zijn.

Ben benieuwd of de I6 harder zou gaan lopen
Hoop mensen willen toch 'gewoon' een Tesla. Omdat ze denken dat die veel beter zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ozzie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Hoop mensen willen toch 'gewoon' een Tesla. Omdat ze denken dat die veel beter zijn.
offtopic:
Offtopic, denk dat dit meer een generiek EV topic is maar in die topics zitten... die mensen die ik juist hier wat afzeik.... maar mijn beeld is juist dat een hele hoop eerste-EV kopers een beetje een Tesla-afkeer hebben. Bij shoppen zal ik zelf objectief altijd kijken, maar de afwezigheid van Android Auto en de lockin van diverse tesla diensten dit keer was voor mij een reden voor eliminatie toen ik ELKE auto testte en uiteindelijk de i5 bestelde vanuit mijn eigen beleid van een gelijkheidsbeginsel.

Mijn ervaring is juist dat veel mensen "gewoon" een VW-stijl EV willen, dus een MEB-auto -- persoonlijk zie ik dat liever niet, als je ziet hoe Skoda alle laadsnelheden boven 50kW achter DLC zet, bijvoorbeeld -- heb al een paar keer achter een paar Enyaq en ID3/ID4's mogen wachten, terwijl andersom ik regelmatig wegrijd bij een lader waar dezelfde ID3 een beetje jaloers uit het raam kijkt omdat hij er al stond terwijl ik aankwam, en alsnog eerder weg ga, ondanks dat snelladen buiten vakanties niet ZO ontzettend een factor is voor mij, is dat voor die 3-4x/jaar dat het iets is een reden geweest dat ik MEB (dus VW, Skoda, meeste Audi en Cupra buiten de winnende auto's heb gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06 14:56
Ozzie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Een keer op Google zoeken naar “kwaliteit tesla” en je weet genoeg…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulchique
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-02-2023
Nou het eind is in zicht. Op 14 januari 2023 mag ik eindelijk mijn Ioniq 5, 58 kwh Style in Atlas White ophalen. Ik gok dat dit de R-081-VD is, die hier bij de 'kentekens nog niet op naam' staat. Besteld begin januari 2023.

Zag deze eind november in het overzicht van de zuinige rijder voorbij komen, voor het eerst was dat er eentje die volledig aan mijn specs voldeed, maar volgens de dealer kon dit echt nooit mijn auto zijn. Dik twee weken geleden liep ik langs de dealer en zag ik deze witte 58 kwh Style staan, met alleen een chassisnummer en nog geen kentekenplaten. Toen ik er naar vroeg zei de dealer: "Nee dat is niet jouw auto, ik heb nog meer klanten." Vorige week nog een keer langsgelopen en nu lag er een briefje in met mijn naam er op. Wel zuur dat een auto dik een maand bij de dealer staat te wachten, terwijl ik echt een probleem met vervoer heb nu. Kan het zo zijn dat ze het over 2022 wilden trekken zodat hij als eerste toelating 2023 heeft en dus een nieuwer bouwjaar? Het is private lease namelijk, dus zijn vangen er dan over een aantal jaar meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-06 17:08
I5, Tesla 3, tesla Y, ID3 of ID4, mustang E, ... wat maakt het uit ... Allen hebben hun voor en nadelen.
Alvast de pluspunten van I5 - als je eens met allen gereden hebt - de stilste op de weg, veel plaats, design (dat laatste is wat persoonlijke smaak) en prijs (spec to spec zeer correct geprijsd).

Wilt niet zeggen dat de andere wagens slecht zijn, integendeel. Wij (de I5 fanaten) hebben onze voorkeuren die nu matchen met I5.

Betreffende Tesla en kwaliteit - slecht is dat niet (hebben op bedrijf er genoeg van rijden) maar mij staat deze minder aan. Is net wat meer 'plastiek' en oogt en voelt net goedkoper aan ... maar daartegenover heb je wel een wagen die bewezen is in EV, met top autonomie en idd "je hoort er echt bij" gevoel. Voor mij was het voor mij budget net niet interessant ... en heeft I5 gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:47
soulchique schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:32:
Nou het eind is in zicht. Op 14 januari 2023 mag ik eindelijk mijn Ioniq 5, 58 kwh Style in Atlas White ophalen. Ik gok dat dit de R-081-VD is, die hier bij de 'kentekens nog niet op naam' staat. Besteld begin januari 2023.

Zag deze eind november in het overzicht van de zuinige rijder voorbij komen, voor het eerst was dat er eentje die volledig aan mijn specs voldeed, maar volgens de dealer kon dit echt nooit mijn auto zijn. Dik twee weken geleden liep ik langs de dealer en zag ik deze witte 58 kwh Style staan, met alleen een chassisnummer en nog geen kentekenplaten. Toen ik er naar vroeg zei de dealer: "Nee dat is niet jouw auto, ik heb nog meer klanten." Vorige week nog een keer langsgelopen en nu lag er een briefje in met mijn naam er op. Wel zuur dat een auto dik een maand bij de dealer staat te wachten, terwijl ik echt een probleem met vervoer heb nu. Kan het zo zijn dat ze het over 2022 wilden trekken zodat hij als eerste toelating 2023 heeft en dus een nieuwer bouwjaar? Het is private lease namelijk, dus zijn vangen er dan over een aantal jaar meer voor.
Dat zou best kunnen. Leasemaatschappijen geven daar opdracht toe, al komt het steeds minder voor. Ik heb in mijn koopcontract opgenomen dat de auto na december op naam gezet wordt als ze niet voor november kunnen leveren. Het feit dat je auto een R-kenteken heeft lijkt dat te bevestigen. Momenteel krijgen de auto’s een S-kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
nietwijk schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 00:38:
[...]

Dat zou best kunnen. Leasemaatschappijen geven daar opdracht toe, al komt het steeds minder voor. Ik heb in mijn koopcontract opgenomen dat de auto na december op naam gezet wordt als ze niet voor november kunnen leveren. Het feit dat je auto een R-kenteken heeft lijkt dat te bevestigen. Momenteel krijgen de auto’s een S-kenteken.
Maakt dat eigenlijk nog verschil, of het lease is, of niet, qua leveringstijden? Wij zijn particulieren, en ik vraag me af of we dan onderaan de rij terecht komen omdat de leasemaatschappijen meer te vertellen hebben wellicht? Wordt daar ergens in jullie lijstjes nog onderscheid in gemaakt eigenlijk? Bij voorbaat dank voor jullie antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-01-2024
De leveringen lijken wel een grabbelton.

Hier besteld op 03-03-2022: Connect met WP en trekhaak. ShootingStar.
Oorspronkelijke verwachte levertijd: 31-10-2022.
Update: verschoven naar: 31-12-2022
Update2: verschoven naar: 31-01-2023
Update3: verschoven naar: 31-03-2023

Dus ruim een jaar wachten. Wist wel dat het langer ging duren gezien alle berichten hier, maar het is nu echt belachelijk aan het worden mede door berichten van mensen die later besteld hebben en inmiddels de auto hebben of een leverdatum.

Maar goed nog wat geduld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2z8UcMEmRxeuOI0v3COwCIx1SVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CRaJpnKGjYoZbrMoJCwRORAC.png?f=fotoalbum_large

*happy zoidberg noises*

Van Mossel appte me wat foto's van m'n auto.

Nu een hoop over-en-weer gemail met de LM om twee maanden eerder de auto in ontvangst te nemen (gezien m'n huidige Ioniq zowel de status "pool" heeft én een APK moet heb ik al een toezegging van: "ja").

Voel me als een kind voor Sinterklaas. Wéér een nacht niet slapen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 03-01-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Het geduld wordt eindelijk beloond. Vandaag het VIN nummer gekregen en "voorlopige" datum 24 januari, dat de auto bij de dealer verschijnt.
Met de VIN check zie ik dus dat de auto op 25 november is geproduceerd en model jaar 2023 is. Geloof dat er al eerder over is geschreven, maar als engine capa geeft hij 160KW(RR) aan. Dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-06 12:35
ietsje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 02:38:
[...]

Maakt dat eigenlijk nog verschil, of het lease is, of niet, qua leveringstijden? Wij zijn particulieren, en ik vraag me af of we dan onderaan de rij terecht komen omdat de leasemaatschappijen meer te vertellen hebben wellicht? Wordt daar ergens in jullie lijstjes nog onderscheid in gemaakt eigenlijk? Bij voorbaat dank voor jullie antwoord :)
Het voordeel als particulier lijkt me in ieder geval dat de prijs contractueel vastligt, ik begrijp uit de posten hier dat dit voor lease rijders anders is? Ik wacht nu ruim een jaar, geen probleem want heb in dit jaar heel wat problemen zien verdwijnen (alleen de 12V accu lijkt nog steeds niet opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:59
BlackMesa schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Het voordeel als particulier lijkt me in ieder geval dat de prijs contractueel vastligt, ik begrijp uit de posten hier dat dit voor lease rijders anders is? Ik wacht nu ruim een jaar, geen probleem want heb in dit jaar heel wat problemen zien verdwijnen (alleen de 12V accu lijkt nog steeds niet opgelost)
Bij mij is het zo dat de werkgever de meerprijs van het hogere lease bedrag betaald. Maar de bijtelling is voor mijn rekening; Naast de hogere aanschafwaarde is bij een levering van dit jaar ipv vorig jaar ook nog een keer de grens van de 22% bijtelling €5000 hoger komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prosweex
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-01-2023
Vorige week vrijdag te horen gekregen dat mijn ioniq chassis nummer V293467 van leverdatum 2102/2023 verschoven is naar 04/04/2023. bummer aangezien ik het nu moet stellen met een camionet.

ter referentie het gaat over een overgenomen bestellen een Core versie 77 kw RWD Abyss black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
ietsje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 02:38:
[...]

Ik denk het niet, het grote verschil zit hem in dat leasemaatschappijen auto's kunnen bestellen voordat de klant hem bij de leasemaatschappij bestelt. Daardoor kunnen ze uit (bijna) voorraad leveren. Ik houd het om die reden niet heel goed bij.
Hengelo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:00:
Het geduld wordt eindelijk beloond. Vandaag het VIN nummer gekregen en "voorlopige" datum 24 januari, dat de auto bij de dealer verschijnt.
Met de VIN check zie ik dus dat de auto op 25 november is geproduceerd en model jaar 2023 is. Geloof dat er al eerder over is geschreven, maar als engine capa geeft hij 160KW(RR) aan. Dat klopt toch niet?
Dan zou je kenteken ook al bekend moeten zijn en dat zal 125 kW zijn.
BlackMesa schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Een vaste prijs gold tót mei 2022 voor particulieren. daarna niet meer. Leaserijders zijn er in 2 smaken: zakelijk en privé. Zakelijk betaal je bijtelling over de cataloguswaarde en die cataloguswaarde is afgelopen jaar meerdere malen verhoogd en juist over het bovenste deel betaal je het hoge percentage. Daarnaast is het lage deel per 1-1-23. In 2022 16% over de eerste € 35.000,-, daarboven 22%. In 2023 16% over de eerste € 30.000,-, daarboven 22%. Bij private lease ben je afhankelijk van het contract met je leasemaatschappij.

Waar ik met mijn eerdere post op doel is dat leasemaatschappijen aan het eind van het leasecontracht de auto tegen een zo hoog mogelijke prijs willen verkopen. Een manier is om de auto niet meer aan het eind van het jaar op kenteken te zetten, maar pas in het nieuwe jaar, waardoor deze op papier een jaar jonger is. (hier kijkt men naar bouwjaar en niet naar bouwmaand). Dit is in het nadeel van de consument. Laatste tijd wordt dit minder vaak gedaan, zeker bij zakelijke lease, waar de consument een zo laag mogelijke bijtelling wilt. Maar bij private lease zijn de belangen van de leasemaatschappij groter dan die van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 14:44
Cozm0 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:58:
[...]

Hou rekening met 10-12 maanden reeel.
Enig idee hoe het voor België is? Mijn lease maatschappij heeft in september besteld en geeft mij een geschatte levertermijn van april 2024. Echt te gek voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Goztow schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Enig idee hoe het voor België is? Mijn lease maatschappij heeft in september besteld en geeft mij een geschatte levertermijn van april 2024. Echt te gek voor woorden.
Mijn lijstje is met 50 leverdata wellicht niet heel representatief, maar daarvan zijn er slechts zo'n 2 Belgisch. Die zitten duidelijk boven de Nederlandse levertijden, maar wat kan je zeggen op basis van slechts 2 auto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:29
Mijn vriendin heeft net weer de dealer gebeld (het is haar leaseauto). Beetje vreemd verhaal; auto staat nog steeds in backorder omdat er gewacht wordt op een aantal onderdelen? De prognose is nu april 2023 - was februari 2023. We hebben april 2022 besteld (Style met WP). Zou de auto dan wel al geproduceerd zijn? Staat hij in NL? Die vragen moeten we nog stellen. Ik bel zelf de dealer even na de kerstvakantie periode om wat meer duidelijkheid te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-03-2023
16 januari 2022 een Style 73kw met WP en Shooting Star lak besteld. De aflevering is al 3 keer opgeschoven en staat nu op 31 januari gepland. Ik hoop maar dat deze op de Morning Laura stond maar ik heb er een hard hoofd in.

Het is een zakelijke lease en door al het uitstellen kost het mij straks al dik 50 euro netto in de maand meer. Ik hoop maar niet dat de prijzen per 1 januari 2023 alweer omhoog zijn gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eerder gevonden kenteken op naam gezet:
code:
1
2
3
4
R611VK 20230102 E64690 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met Panoramadak (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221129)
R055VH 20230102 E59795 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)
R613ZV 20230102 E59045 Phantom Black  77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221221)
R790XT 20230102 E59995 Shooting Star  77 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221214)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4125
Kenteken op naam RDW API: 3932, zonder geexporteerd: 3932, 371 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 175, waarvan 27 geimporteerd

73.3 % model 2022 (3024 maal)
13.5 % model 2023 (556 maal)
13.2 % model 2022.5 (545 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Binnendoor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:18:
Het is een zakelijke lease en door al het uitstellen kost het mij straks al dik 50 euro netto in de maand meer. Ik hoop maar niet dat de prijzen per 1 januari 2023 alweer omhoog zijn gegaan.
Per 1 januari 2023 met € 1.400,- omhoog om precies te zijn. Die van mij is deze week aangekomen met de boot (na de jaarwisseling), maar wel vóór de jaarwisseling geregistreerd tegen het 2022 tarief. Je kan dus nog geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
koerskii schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:07:
Mijn vriendin heeft net weer de dealer gebeld (het is haar leaseauto). Beetje vreemd verhaal; auto staat nog steeds in backorder omdat er gewacht wordt op een aantal onderdelen? De prognose is nu april 2023 - was februari 2023. We hebben april 2022 besteld (Style met WP). Zou de auto dan wel al geproduceerd zijn? Staat hij in NL? Die vragen moeten we nog stellen. Ik bel zelf de dealer even na de kerstvakantie periode om wat meer duidelijkheid te vragen.
Mijn 58 kWh Style + WP is begin april besteld, 15-10-2022 geproduceerd en zojuist met het schip aangekomen. Er is hoop... Dealers kijken soms niet verder dan hun neus lang is. Ik belde soms bewust een andere verkoper en die kon mij wel het chassisnummer geven, terwijl "mijn" verkoper die 2 weken later nog niet zag. Inmiddels van hem wel het chassisnummer gekregen en dat kwam overeen. >:) Maar ik begrijp dat er vaak wel tijd zit tussen bestellen bij de LM en het moment dat zij hem doorbestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door nietwijk op 04-01-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephI5
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-04 08:35
engine capa 160KW(RR) .. VIN nr via Global S. WayAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oauAkNLK_evuTYcNImZGED1TJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTcMNaxK37FwzFAkXAr4t20P.jpg?f=fotoalbum_large

Zou mijn wagen dan toch geen modeljaar 2023 met 77 Kwh en 228RWD zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Zojuist gebeld door de dealer dat de auto 27 januari bij hun staat :) weet niet of die dan ook geleverd word aan mij of dat nog iets langer gaat duren, maar als het gehaald word was de levertijd uiteindelijk 8 maanden, wat me alles meevalt. Ze zeiden toen ik bestelde 6-9 maanden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:29
nietwijk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Mijn 58 kWh Style + WP is begin april besteld, 15-10-2022 geproduceerd en zojuist met het schip aangekomen. Er is hoop... Dealers kijken soms niet verder dan hun neus lang is. Ik belde soms bewust een andere verkoper en die kon mij wel het chassisnummer geven, terwijl "mijn" verkoper die 2 weken later nog niet zag. Inmiddels van hem wel het chassisnummer gekregen en dat kwam overeen. >:) Maar ik begrijp dat er vaak wel tijd zit tussen bestellen bij de LM en het moment dat zij hem doorbestellen.
Yes ik ga even wat meer doorvragen volgende keer. Wie weet staat hij op hetzelfde schip. Wij wel wat later in april besteld. (21ste definitief bevestigd dat auto is besteld door leasemaatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
koerskii schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Yes ik ga even wat meer doorvragen volgende keer. Wie weet staat hij op hetzelfde schip. Wij wel wat later in april besteld. (21ste definitief bevestigd dat auto is besteld door leasemaatschappij).
Ik had weer pech dat het eerste schip pas 40 dagen na productie afgevaren is, terwijl bij sommigen het schip vertrekt op de dag van productie (volgens mij lees ik dat ook een paar posts hierboven en dan kan je de auto 2 manden na productie al ontvangen *O* ). Al wilde ik de auto ivm restwaarde graag op 2023 hebben en niet op 2022. Dus eigenlijk wel prima. Zo is iedere gewenste situatie anders.

[ Voor 4% gewijzigd door nietwijk op 04-01-2023 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow weer een op naam :+

code:
1
R788XT 20230103 E59740 Atlas White    77 kWh Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221214)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4125
Kenteken op naam RDW API: 3933, zonder geexporteerd: 3933, 371 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 174, waarvan 27 geimporteerd

13.2 % model 2022.5 (545 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

@ZuinigeRijder Het is duidelijk dat niet elke dealer (ondanks dat er blijkbaar een hoop zijn afgeleverd, op de foto's die mijn dealer me stuurde stonden nog een paar andere i5's op de achtergrond in plastic) momenteel auto's op kenteken kan zetten. Dus duidelijk dat het nu traag is, maar straks waarschijnlijk weer super snel zal gaan.

Heb vandaag met de LM gebeld (die ook verbaasd waren dat de auto al bij de dealer stond), en die hebben nu goedkeuring voor levering naar de dealer gestuurd. Feitelijk staat er niets meer in de weg nu! Kan m'n oude Ioniq 28-er eindelijk naar een volgende baasje... en voor mij net op tijd. Heb een paar mega ritten in het aankomen.

Gezien de foto's die de dealer me stuurde (kon zelfs op dash bepaalde dingen zien) lijkt het net, op kenteken en verpakkingsmateriaal na, niet het meest lastige om zo'n auto af te leveren. Ik ben echter meer een IT-er dan een automonteur, en me bewust genoeg van het bestaan van een hoop processen die een dealer moet afgaan voordat er een levering is, maar puur de nieuwsgierigheid slaat toch toe:

Wát gebeurd er nou echt met onze Ioniq5's tussen de tijd dat ze van het schip komen, totdat we bij de dealer wegrijden?

Mijn vermoedens zijn:
- Inprogrammeren onderhoudsmeldingen
- Administratie eigenaarschap + kenteken
- Koppeling sleutel/auto/modems/UID-apparaten (mijn vermoeden is dat dat op een bepaalde modus staat die tijdens transport niet veranderd kan worden maar echt bij een dealer moet om diefstal tijdens keten van een auto te voorkomen)
- Configuratie banden + sensoren (immers weken op een schip staan zal niet goed zijn daarvoor, gok dat ze ook niet op druk vervoerd worden)
- Laden accu (ze worden meestal op een niet-vol, niet-leeg niveau vervoerd, zag op foto's dealer dat mijn auto op 50% stond)
- Inspectie
- Verpakkingsmateriaal verwijderen (heb wel eens een levering gehad van een nieuwe auto, een Toyota, waarbij ze de stoelen vergeten waren uit het plastic te halen, kleine moeite)
- Software updates (categorie: "alleen door dealer" en categorie "navigatie/multimedia")

Gezien het feit dat ik al diverse promo dingen aan de spiegel zag hangen, hoeveel werk kan het zijn? Ik weet wel dat deze garage absurd druk is én een personeelstekort heeft, maar als ik door bijvoorbeeld de navigatie zelf te updaten ze een uurtje/werkplek kan besparen, tsja... als ik het zo kan versnellen! Maar goed. Bovenstaande lijst is een hypothese, ik ben één van die mensen die werkelijk naar de Toyota fabriek in pre-Brexit UK is gegaan om te kijken hoe de auto's gemaakt worden, iets wat bij Hyundai niet gaat (en bij een dealer hoor je ook niet veel), ben vooral benieuwd dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kvdsant
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12-2024
nietwijk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je er veel rijplezier van, ik kan ook niet wachten.

Toch even mijn jaloezie even uiten, ik heb een 58 kWh Style Mystic Olive + TH op 5 januari 2022 via ANWB oftewel LeasePlan besteld. Dus in mijn ogen vergelijkbare spec. Uiteindelijk op 8 februari bericht gehad van LP dat die besteld was door de dealer. Tijdje terug telefonisch akkoord gegeven (aan de dealer) om de kleur aan te passen naar Lucid Blue omdat die volgens de verkoper niet meer gemaakt wordt in Mystic Olive en nu (gisteren en vandaag gebeld) te horen gekregen dat die nu op levermaand maart staat. Dus mogelijk 2 maanden eerder in bestelling en 2-3 maanden later geleverd. Is een flinke test van mijn geduld :X

Iemand nog tips om mijn verlangen naar de Ioniq 5 nog wat uit te kunnen stellen in de komende 2 maanden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbad
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik zit in precies hetzelfde schuitje - dezelfde autospecificatie, dezelfde Mystic Olive veranderd in Lucid Blue. Maar besteld in juli, met levering momenteel voor maart. Ik heb eind april een roadtrip naar Praag gepland met een vriend uit een ander land, dus ik hoop echt dat het tegen die tijd wordt afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
R073ZP 20230104 E59400 Atlas White    73 kWh AWD Lounge (prijslijst mei 2021) (19 inch banden) (model 2022) (20210528 geimporteerd 20230104)
R102VD 20230104 E59795 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221125)
R096VD 20230104 E51495 Cyber/Galactic 77 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221125)
R049VH 20230104 E59795 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)

Nieuw kenteken op naam gezet:
code:
1
S685GF 20230104 E42350 Cyber/Galactic 58 kWh Style (prijslijst mei 2022 E300 korting) $(E2550 goedkoper dan prijslijst) (model 2022.5) (20220530 geimporteerd 20230104)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4126
Kenteken op naam RDW API: 3938, zonder geexporteerd: 3938, 373 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 170, waarvan 26 geimporteerd

13.2 % model 2022.5 (546 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Umbrah schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:47:
@ZuinigeRijder Het is duidelijk dat niet elke dealer (ondanks dat er blijkbaar een hoop zijn afgeleverd, op de foto's die mijn dealer me stuurde stonden nog een paar andere i5's op de achtergrond in plastic) momenteel auto's op kenteken kan zetten. Dus duidelijk dat het nu traag is, maar straks waarschijnlijk weer super snel zal gaan.
Gezien de productiedatum van jouw auto komt ie afgelopen week van de Morning Laura afrollen, net als de mijne die eind december (al varende) op kenteken gezet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Met mijn eigen auto in het verschiet hierbij mijn laatste lijstje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz3T_nPUJ5h3tMYkGKRu499o0aw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jkQfAhKxpSCMNvBjvmidldHi.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels een lijst met 124 bestellingen, waarvan al 51 met een (bevestigde) leverdatum de laatste maanden via dit medium. Omdat het lijstje met bestellingen te lang wordt hierbij alleen de gefilterde leveringen, gesorteerd op leverdatum.

Groen gemarkeerde leverdatum betreft door forumgebruiker na aflevering bevestigd, of na afleveren auto volgens kentenregister indien kenteken gedeeld is.
Geel gemarkeerde leverdatum betreft concrete afspraak gemaakt met dealer voor afleveren
Door de dealer afgegeven prognoses neem ik in de notities mee, maar zijn hier niet zichtbaar, omdat het zomaar 6 maanden eerder/later kan worden dan de afgegeven prognose. (sorry voor degene die waarde hecht aan afgegeven prognoses)

Mocht iemand het stokje (lijstje bijhouden) willen overnemen, dan hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Wat kan je eigenlijk met het chassis nummer behalve de productie datum opvragen? Want ik heb hem (nog) niet gekregen van de dealer. Maar kan er natuurlijk altijd om vragen. Maar als de enige informatie die ik daar extra mee kan achterhalen wanneer die geproduceerd is, dan geloof ik het wel. De dealer zegt dat ze het nummer hebben en dat die geproduceerd is, dus ga ervanuit dat dat wel klopt.

Overigens bij mijn dealer totaal geen problemen met slechte communicatie. Werd in een week zelfs 2x gebeld door twee verschillende mensen om de status van mijn auto door te geven. Blijkbaar had de eerste geen vinkje gezet, dus wist de tweede niet dat ik al gebeld was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ozzie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:16:
Wat kan je eigenlijk met het chassis nummer behalve de productie datum opvragen? Want ik heb hem (nog) niet gekregen van de dealer. Maar kan er natuurlijk altijd om vragen. Maar als de enige informatie die ik daar extra mee kan achterhalen wanneer die geproduceerd is, dan geloof ik het wel. De dealer zegt dat ze het nummer hebben en dat die geproduceerd is, dus ga ervanuit dat dat wel klopt.

Overigens bij mijn dealer totaal geen problemen met slechte communicatie. Werd in een week zelfs 2x gebeld door twee verschillende mensen om de status van mijn auto door te geven. Blijkbaar had de eerste geen vinkje gezet, dus wist de tweede niet dat ik al gebeld was :)
Voor mij is het chassisnummer vooral het bewijs dat hij daadwerkelijk geproduceerd is en wanneer. Als je al een leverdatum gehad hebt zou ik het ook niet heel spannend vinden. MY22/23 lijkt me in jouw geval ook geen twijfel. Je hebt waarschijnlijk de meldcode (laatste 4 cijfers chassisnummer) ontvangen om alvast een verzekering aan te kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
nietwijk schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Voor mij is het chassisnummer vooral het bewijs dat hij daadwerkelijk geproduceerd is en wanneer. Als je al een leverdatum gehad hebt zou ik het ook niet heel spannend vinden. MY22/23 lijkt me in jouw geval ook geen twijfel. Je hebt waarschijnlijk de meldcode (laatste 4 cijfers chassisnummer) ontvangen om alvast een verzekering aan te kunnen vragen.
Is een leaseauto dus verzekering e.d. regelt de leasemaatschappij allemaal. Die hebben die meldcode vast gekregen. Van hun ook bevestiging gekregen dat de auto de 27e geleverd word. Op mijn offerte staat MY23, dus dat zal vast wel goed gaan allemaal :)

Nog precies 3 weken en a.s. dinsdag moet ik naar de dealer voor de APK van mijn huidige (lease)auto, dus misschien staat die er dan stiekem al op me te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Zojuist contact gehad met mijn dealer over mijn IONIQ 5 Connect 77 kWh RWD in Cyber Grey. Deze is besteld in november en had toen een verwachte levering van eind augustus 2023. Nu is de verwachting eind juli 2023. Scheelt weer een maandje, ook al houd ik in mijn hoofd dat het niet vóór september wordt. Kan het alleen maar meevallen, hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:20
Mijn wachttijd zit er bijna op: de oorspronkelijk bestelde zwarte Lounge RWD met pano-dak staat sinds gisteren bij de dealer, ik kan hem volgende week vrijdag ophalen. Afneembare trekhaak wordt een paar weken later gemonteerd. d:)b

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephI5
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-04 08:35
Mijn wagen staat op de boot en komt op 29 januari aan in de haven van Antwerpen.
Super blij .. maar net op dag dat mijn papa 1j overleden is ten gevolge van hartstilstand 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even wat series gescand S...FZ tot en met S...GH

Nieuw gevonden gescande kentekens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
S836GG ??230103 Euro55800 BRUIN 73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) $(E105 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20210729 geimporteerd 20230105)
S123GH ??221228 Euro44600 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20211229 geimporteerd 20230105)
S474FZ ??221229 Euro55600 Cyber/Galactic 73 kWh AWD Connect met WP (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20210709 geimporteerd 20230102)
S870FZ ??221229 Euro44900 Gravity Gold   58 kWh Style met WP (prijslijst maart 2022 E300 korting) $(E100 duurder dan prijslijst) (model 2022) (20220322 geimporteerd 20230102)
S475FZ ??221229 Euro55600 Lucid Blue     73 kWh Lounge (prijslijst mei 2021) (19 inch banden) (model 2022) (20220331 geimporteerd 20230102)
S115GB ??230102 Euro59100 Mystic Olive   73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst sept 2022 E1000 korting) (19 inch banden) (model 2022.5)
S614GF ??230104 Euro56900 Mystic Olive   73 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022 E1000 korting) $(E250 goedkoper dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022.5)
S148GH ??230101 Euro45504 Phantom Black  73 kWh Style (prijslijst mei 2022 E1000 korting) $(E2295 goedkoper dan prijslijst) (model 2022.5) (20220614 geimporteerd 20230105)
S616GF ??230104 Euro57245 Cyber/Galactic 73 kWh Connect+ (prijslijst sept 2022) $(E150 goedkoper dan prijslijst) (model 2022.5)
S617GF ??230104 Euro57045 Mystic Olive   73 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022 E1000 korting) $(E105 goedkoper dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022.5)
S931GG ??230105 Euro58045 Phantom Black  77 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S129GB ??230102 Euro65890 Atlas White    77 kWh AWD Lounge met Panoramadak (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S926GG ??230105 Euro47895 Atlas White    58 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S128GB 20230106 Euro52195 Cyber/Galactic 58 kWh Connect (prijslijst jan 2023) (model 2023) (20230106 geimporteerd 20230102)
S932GG ??230105 Euro61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S928GG ??230105 Euro61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S623GF ??230104 Euro58795 Digital Teal   77 kWh Connect+ (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S920GG ??230105 Euro60195 Gravity Gold   73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst sept 2022 E1000 korting) (model 2022.5)
S927GG ??230105 Euro57195 Gravity Gold   77 kWh Connect met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S621GF ??230104 Euro48295 Shooting Star  58 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S622GF ??230104 Euro51895 Shooting Star  77 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nog eentje op naam gezet, het gaat maar erg langzaam, terwijl er nog 189 in de pijplijn zitten.

code:
1
R781XK 20230105 E54700 Lucid Blue     77 kWh Connect met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221209)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4147
Kenteken op naam RDW API: 3939, zonder geexporteerd: 3939, 373 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 189, waarvan 33 geimporteerd

73.0 % model 2022 (3029 maal)
13.6 % model 2023 (566 maal)
13.3 % model 2022.5 (552 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:38:
En nog eentje op naam gezet, het gaat maar erg langzaam, terwijl er nog 189 in de pijplijn zitten.
In die pijplijn zitten er behoorlijk wat die geregistreerd zijn terwijl ze nog op het schip stonden. Die gaan over een week op naam komen (S-kentekens). Daarnaast opeens veel 2022(.05) modellen die de dealert uit zijn voorraad wil hebben tegen een 2024 prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste met een prijslijst van januari 2023 zit erbij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
S264BJ 20230106 E58395 Atlas White    73 kWh Lounge (prijslijst sept 2022 E1200 korting) (19 inch banden) (model 2022) (aanvraag kenteken 20221223)
R059VH 20230106 E61195 Atlas White    77 kWh AWD Connect+ (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)
S128GB 20230106 E52195 Cyber/Galactic 58 kWh Connect (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230102)
R327VG 20230106 E47895 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)
R616XZ 20230106 E47895 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221215)
R107ZJ 20230106 E56395 Cyber/Galactic 73 kWh Connect+ (prijslijst sept 2022 E1000 korting) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20221219)
R109ZJ 20230106 E59690 Gravity Gold   73 kWh Lounge met Panoramadak (prijslijst sept 2022 E1200 korting) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20221219)
R040VH 20230106 E63045 Lucid Blue     77 kWh AWD Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)
S614GF 20230106 E56900 Mystic Olive   73 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022 E1200 korting) $(E50 goedkoper dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20230104)
S335BJ 20230106 E56645 Phantom Black  77 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221223)
R488ZP 20230106 E59045 Phantom Black  77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
R092ZJ 20230106 E47795 Shooting Star  58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022 E300 korting) (model 2022) (aanvraag kenteken 20221219)
R752ZH 20230106 E55800 Shooting Star  73 kWh Lounge (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20211108 geimporteerd 20230106)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4147
Kenteken op naam RDW API: 3952, zonder geexporteerd: 3952, 374 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 177, waarvan 31 geimporteerd

13.3 % model 2022.5 (552 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
SixFo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:46:
Zojuist contact gehad met mijn dealer over mijn IONIQ 5 Connect 77 kWh RWD in Cyber Grey. Deze is besteld in november en had toen een verwachte levering van eind augustus 2023. Nu is de verwachting eind juli 2023. Scheelt weer een maandje, ook al houd ik in mijn hoofd dat het niet vóór september wordt. Kan het alleen maar meevallen, hoop ik.
Ik heb dezelfde besteld. November 2021, ik wacht nog steeds :) Deze combinatie lijkt weinig geproduceerd te worden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
S123GH 20230107 E44600 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20211229 geimporteerd 20230107)

Nieuw kenteken op naam gezet:
code:
1
R563PJ 20230107 E58795 Gravity Gold   73 kWh Lounge (prijslijst sept 2022 E1200 korting) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20221021)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4148
Kenteken op naam RDW API: 3954, zonder geexporteerd: 3954, 375 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 176, waarvan 30 geimporteerd

13.3 % model 2022.5 (553 maal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor wie de score bijhoudt: 24 januari zal ik mijn i5 in ontvangst nemen. Werkplaats drukte is de reden dat het niet eerder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Stephan1337 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:48:
[...]

Ik heb dezelfde besteld. November 2021, ik wacht nog steeds :) Deze combinatie lijkt weinig geproduceerd te worden haha.
Mooi vooruitzicht dan... Heb je hier wel een verwachte levertijd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Laatst online: 09:14
Stefannn schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:05:
Allen,
Ik volg het forum al een poosje maar heb nu eindelijk zelf een tweakers account gemaakt dus ik kan nu ook wat posten.

Anyway
Op 20-sep-2022 heb ik een ioniq5, 77kWH, RWDMY23, connect+, lucid blue, grijs-2tone besteld.
Die kan dan als ik het goed begrijp ergens in de administratie.

Volgens schatting van dealer zou levertijd mei-2023 worden. We zullen zien…

En een gelukkig nieuwjaar allemaal,
Stefan
Net gebeld: verwachting "haven Rotterdam 30mei 2023"
En dan nog 3 a 4 weken tot ik bij de dealer de auto kan meenemen.

(Besteld 19sep 2022; toentertijd verwachte levering mei2023)

We zullen zien. Fingers crossed.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan1337
SixFo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Mooi vooruitzicht dan... Heb je hier wel een verwachte levertijd voor?
Ik heb vandaag toevallig een update gekregen. Hij zou op de boot staan! Ik heb nog geen idee welke.. maar er lijkt toch wat vooruitgang te zijn. :)
De verwachte levering week 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Stephan1337 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Ik heb vandaag toevallig een update gekregen. Hij zou op de boot staan! Ik heb nog geen idee welke.. maar er lijkt toch wat vooruitgang te zijn. :)
De verwachte levering week 7.
Dan moet ie op Morning Courier staan, 29-12-22 vertrokken, verwachtte aankomst Rotterdam 09-02-2023. Tel er een week of 2 bij en dan heb je een indicatie van de datum van afleveren. Eind februari dus. Chassisnummer zou inmiddels bekend moeten zijn. Als je die controleert kom je op een productiedatum, die op of voor 29-12-2022 zou moeten liggen. Grootste voordeel is dat je weet dat de auto daadwerkelijk geproduceerd is. Kenteken zou rond 09-02-2023 bekend moeten zijn.

Het volgende schip is Morning Pilot. Verwachtte vertrekdatum 16-01-2023, verwachtte aankomstdatum Rotterdam 22-02-2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
Net even de dealer gebeld.

Chassisnummer was bekend en de auto zal in Nederland moeten zijn. Bestelling was op 25 januari 2022 gedaan. Ik wacht op een Shooting Star 77 kWh Style met WP die ik nog niet in de laatste lijstjes heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Binnendoor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:33:
Net even de dealer gebeld.

Chassisnummer was bekend en de auto zal in Nederland moeten zijn. Bestelling was op 25 januari 2022 gedaan. Ik wacht op een Shooting Star 77 kWh Style met WP die ik nog niet in de laatste lijstjes heb zien staan.
Aan de hand van je chassisnummer de productiedatum gecontroleerd? Dan weet je of hij in NL kan zijn. Als de auto er al is dan zou het kenteken ook al bekend moeten zijn. De auto's op het laatste schip waren geregistreerd voor aankomst van het schip in NL. De meesten die een auto op het schip van vorige week hadden kunnen de auto vanaf 13-1-23 afhalen. Sommige pas eind januari. Net hoe druk de dealer is.

[ Voor 16% gewijzigd door nietwijk op 09-01-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
nietwijk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Aan de hand van je chassisnummer de productiedatum gecontroleerd? Dan weet je of hij in NL kan zijn. Als de auto er al is dan zou het kenteken ook al bekend moeten zijn. De auto's op het laatste schip waren geregistreerd voor aankomst van het schip in NL. De meesten die een auto op het schip van vorige week hadden kunnen de auto vanaf 13-1-23 afhalen. Sommige pas eind januari. Net hoe druk de dealer is.
Ik heb nu het chassisnummer maar heb geen idee waar te zoeken. Het zal vast wel ergens hier vermeld staan maar het zijn ondertussen 155 pagina's. Vanavond maar eens aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:33
StephI5 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:47:
Mijn wagen staat op de boot en komt op 29 januari aan in de haven van Antwerpen.
Super blij .. maar net op dag dat mijn papa 1j overleden is ten gevolge van hartstilstand 😢
Vreugde en verdriet gaan hand in hand. Hopelijk houd je er een mooie danwel waardevolle herinnering aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Binnendoor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:10:
[...]

Ik heb nu het chassisnummer maar heb geen idee waar te zoeken. Het zal vast wel ergens hier vermeld staan maar het zijn ondertussen 155 pagina's. Vanavond maar eens aan de slag.
Ik zal je het doorlezen van 155 pagina’s besparen :)
Zoek in dit topic op “Service Hyundai” dan vind je wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnendoor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:10:
[...]

Kijk op de eerste pagina van dit topic:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

en daar vind je: Gratis technische informatie m.b.v. VIN opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
Bedankt, inmiddels gelukt om een account te openen.

Helaas vindt de site mijn nummer niet.
Van de dealer een nummer verkregen. Heb het vermoeden dat het niet juist is.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnendoor op 09-01-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Binnendoor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:10:

Van de dealer dit nummer verkregen. Heb het vermoeden dat het niet juist is.
Ik vind hem ook niet. Wellicht staat ergens een teken verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnendoor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:10:

Van de dealer een nummer verkregen. Heb het vermoeden dat het niet juist is.
De B moet een P zijn, op die positie staat het modeljaar:
N = 2021
O = 2022
P = 2023

Production Date 2022-11-26

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog een aantal in aantocht....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
S588GK ??230109 Euro44900 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst maart 2022) (model 2022) (20220322 geimporteerd 20230109)
S313GJ ??230106 Euro60300 Lucid Blue     77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S310GJ ??230106 Euro50800 Lucid Blue     77 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S487GJ ??221228 Euro50400 Phantom Black  73 kWh Connect (prijslijst mei 2021) (20 inch banden) (model 2022) (20211223 geimporteerd 20230106)
S269GK 20230109 Euro59904 BRUIN 73 kWh AWD Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20210728 geimporteerd 20230109)
S155GJ ??230104 Euro42804 Cyber/Galactic 58 kWh Style (prijslijst maart 2022 E300 korting) $(E595 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220318 geimporteerd 20230106)
S329GK ??230104 Euro58705 Cyber/Galactic 73 kWh AWD Lounge (prijslijst mei 2021) $(E895 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220225 geimporteerd 20230109)
S320GJ ??230106 Euro55045 Cyber/Galactic 77 kWh Connect zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S309GJ ??230106 Euro59550 Lucid Blue     77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S321GJ ??230106 Euro59550 Lucid Blue     77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S316GJ ??230106 Euro64995 Atlas White    77 kWh AWD Lounge (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S311GJ ??230106 Euro61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S322GJ ??230106 Euro55995 Gravity Gold   77 kWh Connect (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S314GJ ??230106 Euro61395 Gravity Gold   77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S315GJ ??230106 Euro61195 Lucid Blue     77 kWh Lounge met Panoramadak (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S312GJ ??230106 Euro61195 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S116GJ ??221229 Euro51495 Phantom Black  77 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (20221125 geimporteerd 20230106)
S117GJ ??221229 Euro51495 Phantom Black  77 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (20221125 geimporteerd 20230106)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
ZuinigeRijder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:25:
[...]

De B moet een P zijn, op die positie staat het modeljaar:
N = 2021
O = 2022
P = 2023

Production Date 2022-11-26
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Morning Laura is 25-11-2022 vertrokken en nieuwjaarsdag aangekomen. De auto's die daarop stonden worden komende weken uitgeleverd. Áls de data klopt kan hij daar niet op gestaan hebben. Maar niks zou me nog verbazen. ;) Het volgende schip is 29-12-22 vertrokken, wat leidt tot een geschatte afleverdatum eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsje33
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-02-2023
Hoeveel schepen worden er op maand basis geladen vanuit Ulsan?
Gezien de vorige berichten zat ik alleen te kijken naar:
Morning Laura
Morning Courier

Maar zou mij niks verbazen als er nog meer Morning varianten en route zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 22:53
Thijsje33 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:54:
Hoeveel schepen worden er op maand basis geladen vanuit Ulsan?
Gezien de vorige berichten zat ik alleen te kijken naar:
Morning Laura
Morning Courier

Maar zou mij niks verbazen als er nog meer Morning varianten en route zijn.
Dat kun je via https://www.eukor.com/schedule-search zien. Als je bij Departure Korea invoert en bij Destination Rotterdam zie je de schepen die er aankomen

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
repmeer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Dat kun je via https://www.eukor.com/schedule-search zien. Als je bij Departure Korea invoert en bij Destination Rotterdam zie je de schepen die er aankomen
Inmiddels het chassis nummer doorgekregen van de dealer.
De production date 2022-11-07..

Dan zou het op de boot van December kunnen staan. via de bovenstaande website kan ik niet de boten zien die in december al zijn vertrokken. Technisch gezien zou het op één van de boten kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsje33
  • Laatst online: 04-02-2023
Dit zou dan de Morning Laura geweest moeten zijn. Deze was in December vertrokken en 2 Januari aangekomen in Rotterdam.
Zou dus best kunnen zijn dat je auto al in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_pr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-11-2023
Ook ik heb net met de dealer gebeld.
01-03-2022 Auto besteld bij de leasemaatschappij
02-03-2022 Bestelling bevestigd door de dealer. Verwachte levering in september 2022
03-03-2022 Verwachte levering november 2022
03-10-2022 Bericht van dealer: Mystic Olive Green niet meer leverbaar. Omgezet naar Lucid Blue Pearl Mica
04-10-2022 Verwachte productie begin november. Waarschijnlijke levering eind november nog haalbaar
06-11-2022 Leverdatum is veranderd. Wordt week van 31 januari
10-10-2023 Gebeld met de dealer ivm inleveren bestaande auto. Leverdatum waarschijnlijk eind maart
10-10-2023 Mail van leasemaatschappij dat leverdatum is verplaatst naar 30 april 2023

Oftewel: niemand die het weet of en wanneer de auto komt

Ioniq 5 Lounge RWD, Lucid Blue Pearl Mica, zonder HDA2/FCA-JX (want dan sneller leverbaar 😊), met afneembare trekhaak

Inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrChair
  • Laatst online: 24-06 13:38
Bas_pr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:39:

Ioniq 5 Lounge RWD, Lucid Blue Pearl Mica, zonder HDA2/FCA-JX (want dan sneller leverbaar 😊), met afneembare trekhaak
hier een vergelijkbare verhaal/tijdlijn.
Ioniq 5 Lounge RWD 73kWh Mystic Olive, zonder HDA2/FCA-JX, 19" wielen.
Eind feb 2022 door LM besteld bij dealer.
In oktober de kleur moeten aanpassen naar Digital Teal Green.
En laatste indicatie van dealer is maart/april 2023.
(LM zelf hoor ik niets van).

Consumenten prijs toen: 53955
Consumenten prijs nu reeds: 61395 + 895 voor de andere kleur = 62290
(of 61540, mocht ie toch nog zonder HDA2 geleverd worden)

Dus 14 a 15 % duurder :( ...

[ Voor 0% gewijzigd door DrChair op 10-01-2023 23:16 . Reden: 73kWh toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
Bas_pr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:39:
Ook ik heb net met de dealer gebeld.
01-03-2022 Auto besteld bij de leasemaatschappij
02-03-2022 Bestelling bevestigd door de dealer. Verwachte levering in september 2022
03-03-2022 Verwachte levering november 2022
03-10-2022 Bericht van dealer: Mystic Olive Green niet meer leverbaar. Omgezet naar Lucid Blue Pearl Mica
04-10-2022 Verwachte productie begin november. Waarschijnlijke levering eind november nog haalbaar
06-11-2022 Leverdatum is veranderd. Wordt week van 31 januari
10-10-2023 Gebeld met de dealer ivm inleveren bestaande auto. Leverdatum waarschijnlijk eind maart
10-10-2023 Mail van leasemaatschappij dat leverdatum is verplaatst naar 30 april 2023

Inmiddels
Ook ik kreeg gisteren van de LM een update:
De auto (Lounge 77 kWh teal green) is besteld op 20-6-2022 en zou geleverd worden in de eerste week van maart. Maar is nu gewijzigd in half maart. 🙏🏻 Helaas was het VIN nog niet bekend.

Maar het lijkt dus wel alsof je met een wijziging weer achteraan in de rij komt te staan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
S269GK 20230109 E59904 Mystic Olive   73 kWh AWD Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20210728 geimporteerd 20230109)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4166
Kenteken op naam RDW API: 3955, zonder geexporteerd: 3955, 376 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 193, waarvan 36 geimporteerd

72.8 % model 2022 (3034 maal)
13.9 % model 2023 (579 maal)
13.3 % model 2022.5 (553 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
lkolkman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:17:
[...]

Ook ik kreeg gisteren van de LM een update:
De auto (Lounge 77 kWh teal green) is besteld op 20-6-2022 en zou geleverd worden in de eerste week van maart. Maar is nu gewijzigd in half maart. 🙏🏻 Helaas was het VIN nog niet bekend.

Maar het lijkt dus wel alsof je met een wijziging weer achteraan in de rij komt te staan…
De eerste week van maart versus half maart; dat is toch maar één week later?
Typfoutje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
S767GN ??230106 Euro43400 Cyber/Galactic 58 kWh Style (prijslijst mei 2021) (model 2022) (20220214 geimporteerd 20230111)
S146GN ??230110 Euro59100 Mystic Olive   73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst sept 2022 E1000 korting) (19 inch banden) (model 2022.5)
S357GL ??230106 Euro54705 Cyber/Galactic 73 kWh Connect+ (prijslijst mei 2022 E1000 korting) $(E195 goedkoper dan prijslijst) (model 2022.5) (20220524 geimporteerd 20230110)
S144GN ??230110 Euro61090 Gravity Gold   73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst sept 2022) $(E105 goedkoper dan prijslijst) (model 2022.5)
S158GN ??230110 Euro49295 Cyber/Galactic 58 kWh Style met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S154GN ??230110 Euro61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S153GN ??230110 Euro52895 Cyber/Galactic 77 kWh Style met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S155GN ??230110 Euro65395 Gravity Gold   77 kWh AWD Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
CharlieBulldog schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:19:
[...]

De eerste week van maart versus half maart; dat is toch maar één week later?
Typfoutje?
Nee geen typefout, dit zijn de (marginale) updates vanuit de dealer naar de LM. Maar dus wel een wijziging; waarbij ik er maar vanuit ga dat men bij de dealer iets meer weet.. Ik denk/hoop dat de auto op de Morning Pilot staat en dan lijkt een uitlevering zo'n 3 weken na aankomst best wel mogelijk. Ze moeten er nl ook nog een wegklapbare trekhaak onder monteren..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Hoera, onze auto is geboren!
Besteld door de leaseboer op 3 mei 2022, 58kWh Style met WP in Atlas White
(Toch wel leuke actie van de dealer, Van Mossel, Groningen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y026Bs2fceXJrdX4XxXDMS5dwd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpvoCA1bPLsORKCxS4NplCbX.jpg?f=fotoalbum_large

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Vrijdag eindelijk m'n Connect 73 KwH RWD opgehaald. Niet de kleur die ik in april gekozen had, een iets kleinere batterij, geen smart frequency dempers én geen HDA2.

Maar... wel €6.000 goedkoper ofwel €4.800 netto over de hele leasetermijn en niet nóg langer wachten. Vind shooting star eigenlijk wel erg cool staan bij deze auto! Zeker in combinatie met matzwart embleem en de velgen. Dat chroom vond ik niks.

Had destijds geen leasebudget voor de Connect+ helaas. De donkere bekleding leder/stof vind ik meevallen. Interieur oogt nog steeds erg ruimtelijk. Heb de software al geupdate, interieurverlichting vervangen door LED, usb lampjes er in voor en achter. Ben nog bezig de voetruimte subtiel te verlichten. De trekhaak wordt volgende week gemonteerd.

De eerste rijervaringen zijn top!! Dank allen voor de info op dit forum. Ik ga naar het andere grote forum. Veel succes met de laatste loodjes en veel plezier als hij straks eindelijk geleverd wordt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FT5590rJu945Q7S48u7kNrxBXac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sIpjF6T3R7nATdtje9PghniS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gc0Zk99IXpmlfwq84EEIP13-B7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WN2t95Grht98CzJH8tTbqqUl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18MMIv9MfBvuisltkTvG1Wp2piY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1kvnFZNdtowPBqz9PdWVaxXr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugHDiXAgA9iAbbKTOcllj7ZzJWU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TGdPwKJpXsjhGyufki1ixOn4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVpqBbwIqFSNgD04eE3kLf97DoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ru3fBKr9Jk8F7dXBxUc2K27B.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwpas
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 13:46
ThijsR schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:59:
Vrijdag eindelijk m'n Connect 73 KwH RWD opgehaald. Niet de kleur die ik in april gekozen had, een iets kleinere batterij, geen smart frequency dempers én geen HDA2.

Maar... wel €6.000 goedkoper ofwel €4.800 netto over de hele leasetermijn en niet nóg langer wachten. Vind shooting star eigenlijk wel erg cool staan bij deze auto! Zeker in combinatie met matzwart embleem en de velgen. Dat chroom vond ik niks.

Had destijds geen leasebudget voor de Connect+ helaas. De donkere bekleding leder/stof vind ik meevallen. Interieur oogt nog steeds erg ruimtelijk. Heb de software al geupdate, interieurverlichting vervangen door LED, usb lampjes er in voor en achter. Ben nog bezig de voetruimte subtiel te verlichten. De trekhaak wordt volgende week gemonteerd.

De eerste rijervaringen zijn top!! Dank allen voor de info op dit forum. Ik ga naar het andere grote forum. Veel succes met de laatste loodjes en veel plezier als hij straks eindelijk geleverd wordt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Waar heb je dat zwarte logo vandaan als ik vragen mag? En wat kostte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
jwpas schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:07:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je dat zwarte logo vandaan als ik vragen mag? En wat kostte dat?
Via een adresje in Duitsland voor €60,- incl. siliconenlijm en verzendkosten. Hij heeft glans en mat.
PM me even als je wil want denk niet dat het handig is als ik hier contactgevens ga delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-06 12:35
In december 2021 een AWD lounge vision besteld - maar nog steeds zegt de dealer geen idee te hebben wanneer geleverd wordt, zelfs geen chassis nr. Is dit normaal? Ik zie hier steeds meer geleverde auto's die in 2022 besteld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zallempie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09-2023
BlackMesa schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:
In december 2021 een AWD lounge vision besteld - maar nog steeds zegt de dealer geen idee te hebben wanneer geleverd wordt, zelfs geen chassis nr. Is dit normaal? Ik zie hier steeds meer geleverde auto's die in 2022 besteld zijn.
Ik heb in november 2021 ook een (58 KWh) lounge digital teal besteld. Tot op heden nog niet geproduceerd. Vandaag kwam de dealer met een aanbod van een zelfde model maar dan in de kleur gravity gold. Die is geproduceerd en kan nu binnen 6-8 weken geleverd worden. Dat aanbod heb ik geaccepteerd.
Maar het grootste probleem lijkt te zitten bij het produceren van lounges. Die worden minder (snel) gemaakt dan de style en connect zei de dealer vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
BlackMesa schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:
Ik heb dezelfde besteld en ook in december 2021.
Gisteren heb ik een mail aan Hyundai Nederland gestuurd dat ik toch graag eens een leverdatum wil horen.
Ik wacht nog op antwoord en laat dit nog weten.

Een vriend van mij heeft op 9 november een van de eerste 250 First Edition Ionic 6 kunnen bestellen; die krijgt hem als het goed is al snel.
Deze worden is een andere fabriek in Korea gebouwd: daar is de informatie voorziening blijkbaar wel goed op orde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me7M6EVM6Xr_aLGvIC8hjeEaAUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqqJ6pCf1MbVN84clyrTn834.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
S129GB 20230110 E65890 Atlas White    77 kWh AWD Lounge met Panoramadak (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230102)
R109VD 20230110 E57395 Cyber/Galactic 77 kWh Connect+ (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221125)
S623GF 20230110 E58795 Digital Teal   77 kWh Connect+ (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230104)
R489ZP 20230110 E59045 GROEN          77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (Digital Teal, Mystic Olive met Panoramadak) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
S622GF 20230110 E51895 Shooting Star  77 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230104)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4173
Kenteken op naam RDW API: 3959, zonder geexporteerd: 3959, 375 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 196, waarvan 38 geimporteerd

72.7 % model 2022 (3034 maal)
14.0 % model 2023 (583 maal)
13.3 % model 2022.5 (556 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Zallempie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:21:
[...]
..... Maar het grootste probleem lijkt te zitten bij het produceren van lounges. Die worden minder (snel) gemaakt dan de style en connect zei de dealer vandaag.
Ik betwijfel dat een beetje. Ik heb op 3 november 2022 een Lounge besteld en kreeg een week terug de melding van Hyundai dat de levering naar voren was gehaald ... naar juli dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Ruytertje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Ik betwijfel dat een beetje. Ik heb op 3 november 2022 een Lounge besteld en kreeg een week terug de melding van Hyundai dat de levering naar voren was gehaald ... naar juli dit jaar.
Het schijnt dat bestellingen van de AWD versies en uitvoeringen met het Vision panoramadak gedaan in 2021 en deels in 2022 een tijd lang last gehad hebben van onderdelentekort (vertelde mijn dealer).
Dat zou nu zo een beetje opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-06 17:08
CharlieBulldog schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Het schijnt dat bestellingen van de AWD versies en uitvoeringen met het Vision panoramadak gedaan in 2021 en deels in 2022 een tijd lang last gehad hebben van onderdelentekort (vertelde mijn dealer).
Dat zou nu zo een beetje opgelost moeten zijn.
Veel dealers vertellen maar wat. Als ze de koreaanse prs even volgt, dan zie je een resem aan problemen, waaronder stakingen (meest voorkomend probleem !!), toeleveringen van een recem onderdelen waaronder de HUD, sensors, panodak, ...., vertragingen (capaciteit) in shipment, ....
Komt er bij dat de lancering van de ioniq 5 over de wereld in stappen is gegaan (en den austratlia en india als een van de laatste regio's erbij gekomen zijn) en dan weet je dat alles samen geteld het een huzaren planning is ...

Denk dat de dealers even veel in het duister gehouden wordt dan wij allen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Ruytertje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Dat werd over mijn Connect ook gezegd. Ook besteld in november 2022 en nu eind juli 2023 in plaats van eind augustus 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 16:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn Lounge staat anders nog steeds op mid november 2023 (besteld 9-12-22). Zal echt van geval tot geval verschillen. Verder geldt natuurlijk, hoe dikker de bestelde uitrusting, hoe groter de kans op vertragingen door leveringsproblemen van onderdelen. Wat je er niet op hoeft te schroeven, hoef je ook niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
Daniel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:21:
Mijn Lounge staat anders nog steeds op mid november 2023 (besteld 9-12-22). Zal echt van geval tot geval verschillen. Verder geldt natuurlijk, hoe dikker de bestelde uitrusting, hoe groter de kans op vertragingen door leveringsproblemen van onderdelen. Wat je er niet op hoeft te schroeven, hoef je ook niet op te wachten.
Hier een Lounge die besteld is op 8-12-22 waarbij tegen leasemaatschappij 15-5-23 gezegd is, dus ik beschouw met een dartpijltje op een kalender gooien als even betrouwbaar ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnendoor
nietwijk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Morning Laura is 25-11-2022 vertrokken en nieuwjaarsdag aangekomen. De auto's die daarop stonden worden komende weken uitgeleverd. Áls de data klopt kan hij daar niet op gestaan hebben. Maar niks zou me nog verbazen. ;) Het volgende schip is 29-12-22 vertrokken, wat leidt tot een geschatte afleverdatum eind februari.
Hoi Nietwijk, je hebt helemaal gelijk. Net een mail gehad van de LM, levering uitgesteld van week 4 naar week 9. Nu in totaal al 5 keer uitgesteld. Totale wachttijd net iets meer dan 13 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
S599GP ??230111 Euro58000 Digital Teal   PROJECT45 (model 2022) (20210707 geimporteerd 20230111)
S286GR ??230112 Euro58000 Phantom Black  PROJECT45 (model 2022) (20211104 geimporteerd 20230112)
S667GP ??230111 Euro61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S668GP ??230111 Euro61395 Gravity Gold   77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023)
S675GP ??230111 Euro55195 Phantom Black  58 kWh Connect+ (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S674GP ??230111 Euro49295 Phantom Black  58 kWh Style met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik denk dat 27 januari ook niet gehaald gaat worden voor mijn auto, was net bij de dealer en ze zeiden dat die nog niet in het land is. En aangezien het volgende schip pas in februari aankomt vermoed ik dat die daarop staat. Dus zal eerder vanaf half februari worden. Hopelijk de 21e, dan ben ik jarig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ozzie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:35:
Aangezien het volgende schip pas in februari aankomt vermoed ik dat die daarop staat. Dus zal eerder vanaf half februari worden.
Daar zou de mijne ook op moeten staan, besteld 3 mei 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Cozm0 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Daar zou de mijne ook op moeten staan, besteld 3 mei 2022.
Komt wel overeen met mijn besteldatum, 25 mei 2022 :)

Ach het maakt mij niet zo heel veel uit wanneer die komt, mijn Hyundai Kona EV rijd ook prima. Alleen iets groter is wel fijn. En ik ga in juni naar de MotoGP in Italie rijden, maar dan is die er vast wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ozzie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:01:
[...]
Komt wel overeen met mijn besteldatum, 25 mei 2022 :)
Heb de bestelbevestiging ontvangen op 18 mei, dus komt zeker overeen.

Style 58kWh met WP in Atlas White

[ Voor 48% gewijzigd door Cozm0 op 13-01-2023 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Aangepast op 13 januari na een 2e contact met Hyundai Nederland.

Ik heb contact gehad met Hyundai Nederland over alle onduidelijkheid van de Ionic 5 leveringen.
De Customer Contact Manager van Hyundai vertelde mij hoe het zit.

De (op dit forum al eerder besproken) OTD lijst vermeld de status van alle bestellingen.
Deze lijst wordt elke 3 tot 4 weken bijgewerkt en aan alle dealers verzonden.
De dealers volgen hun eigen proces in relatie tot communicatie met hun klant.

De auto’s die aan boord van de schepen staan worden (meestal?) pas aan orders toegekend als ze in de haven zijn aangekomen danwel gelost zijn.
Je moet het zo zien dat er door een markt (lees land) een x aantal ioniq5 wordt besteld met een specifieke configuratie. Dit is noodzakelijk voor een efficiënte productie planning daar voertuigen in serie worden geproduceerd. Wanneer deze dan uitgeleverd worden aan de importeur worden de voertuigen idd gematcht aan bestellingen. Het is voor de fabriek niet mogeljik om middels een pull constructie per bestelling te produceren. Zodoende bestaat dit proces (ook bij andere merken).

Er zit dus een risico aan het doorgeven van een status aan een klant als de auto nog niet definitief aan die klant is toegewezen.

Los daarvan komt het ook voor dat auto’s geannuleerd worden waardoor zo’n auto aan een klant toegewezen kan worden die precies zo’n auto heeft besteld.

Mochten er naar aanleiding van het bovenstaande vervolgvragen zijn dan kun je contact opnemen met de dealer. Vanwege privacy redenen heeft de Customer Contact Manager zelf geen inzage in de OTD lijsten.

[ Voor 30% gewijzigd door CharlieBulldog op 13-01-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-06 11:09
Jullie weten in Nederland tenminste nog iets.

Besteld op 30/01/2022, initiële leverdatum 10/22
Opnieuw geconfigureerd naar My23 op 14/07/22, gegarandeerde leverdatum 12/22
Vandaag kreeg ik onderstaande mail van mijn Belgische dealer.

Voorlopig nog geen concreet nieuws betreffend deze wagen, half december heb ik Hyundai nog eens “herinnerd” aan de beloofde levertermijn maar tot op heden is verdacht stil.

Ik krijg op dit moment geen antwoorden.

Hou u vooral niet in om eens via de klantendienst van Hyundai te polsen. service@hyundai.be

Het zal dus nog niet voor direct zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
R616ZV 20230111 E55395 Atlas White    77 kWh Connect met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221221)
R491ZP 20230111 E56195 Cyber/Galactic 58 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
S311GJ 20230111 E61195 Cyber/Galactic 77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230106)
R498ZP 20230111 E63795 GROEN          77 kWh AWD Lounge (prijslijst sept 2022) (Digital Teal, Mystic Olive met Panoramadak) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
R614ZV 20230111 E56195 Phantom Black  58 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221221)
S334BJ 20230111 E56645 Phantom Black  77 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221223)
S312GJ 20230111 E61195 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230106)
S711BD 20230111 E59795 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221222)
R487ZP 20230111 E50995 Shooting Star  58 kWh Connect (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
R039VH 20230111 E63245 Shooting Star  77 kWh AWD Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221128)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4179
Kenteken op naam RDW API: 3969, zonder geexporteerd: 3969, 375 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 192, waarvan 40 geimporteerd

72.6 % model 2022 (3036 maal)
14.0 % model 2023 (587 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
CharlieBulldog schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:58:
Ik heb vandaag contact gehad met Hyundai Nederland over alle onduidelijkheid van de Ionic 5 leveringen.
De Customer Contact Manager van Hyundai vertelde mij hoe het zit.

De (op dit forum al eerder besproken) OTD lijst vermeld de status van alle bestellingen.
Deze lijst wordt elke 3 tot 4 weken bijgewerkt en aan alle dealers verzonden.
De dealers geven gewijzigde statussen soms wel en soms niet door en daarvoor is een reden.
De auto’s die aan boord van de schepen staan worden (meestal?) pas aan orders toegekend als ze in de haven zijn aangekomen danwel gelost zijn.

Er zit dus een risico aan het doorgeven van een status aan een klant als de auto nog niet definitief aan die klant is toegewezen.

Los daarvan komt het ook voor dat lease-auto’s geannuleerd worden waardoor zo’n auto aan een klant toegewezen kan worden die precies zo’n auto heeft besteld.

Mochten er naar aanleiding van het bovenstaande vervolgvragen zijn meldt dit dan even; ik zal eventuele vragen bundelen en weer aan de Customer Contact Manager sturen.
De OTD lijst (een excel spreadsheet met alle lopende bestellingen die met enige regelmaat naar de dealers gemaild wordt) is afgelopen jaar zinloos gebleken. Die lijst bevat de datums die hier telkens genoemd worden en ellenlang blijven schuiven. Ook de status is geregeld onzin. Zo stond mijn bestelling begin september op “awaiting shipment” (geproduceerd dus), met leverdatum 31-10-22. Achteraf blijkt de auto 15-10-22 pas geproduceerd te zijn. Veel mensen ontvangen het chassisnummer 1 a 2 maanden voor levering. Kenteken volgt vaak een week of 2 voor aflevering, meestal staat de auto dan in Rotterdam. Maar mijn kenteken is gedeeld op 30-12-22, 2 dagen voor het schip aankwam in Rotterdam op 01-01-23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MValentin
  • Laatst online: 23-02-2023
Mijn dealer heeft "voorzichtig goed nieuws"; hij heeft een chassisnummer (hoewel hij het nog niet met mij heeft gedeeld) en zegt dat mijn wagen onderweg is naar België.
Kan ik aan de hand van het chassisnummer mijn wagen volgen en/of kan ik eea van model/batterij/kleur uithalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
code:
1
S228GS ??230112 Euro58900 Lucid Blue     77 kWh AWD Connect (prijslijst jan 2023) (model 2023)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:20
Yes! Ik heb na ruim 9 maanden wachten sinds vanmiddag ook een mooie Dinky Toy op de oprit staan:

Lounge RWD 77kWh met panoramadak in Phantom Black.

Over twee weken wordt de trekhaak gemonteerd, daarna worden alle zilvergrijs delen zwart gewrapped. Ik zal t.z.t. wat foto's plaatsen.

Nu eerst instellingen aanpassen naar mijn voorkeuren en genieten van deze fijne auto :)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
R490ZP 20230112 E63740 Atlas White    77 kWh AWD Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
S616GF 20230112 E57245 Cyber/Galactic 73 kWh Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2022 E1200 korting) (19 inch banden) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20230104)
R519ZP 20230112 E55595 Cyber/Galactic 77 kWh Connect met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221220)
S320GJ 20230112 E55045 Cyber/Galactic 77 kWh Connect zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230106)
S337BJ 20230112 E47895 Digital Teal   58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221223)
R093ZJ 20230112 E48095 Gravity Gold   58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221219)
S920GG 20230112 E60195 Gravity Gold   73 kWh Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) $(E55 duurder dan prijslijst) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20230105)
S927GG 20230112 E57195 Gravity Gold   77 kWh Connect met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230105)
S710BD 20230112 E49150 Lucid Blue     58 kWh Connect zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221222)
S309GJ 20230112 E59550 Lucid Blue     77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230106)
S321GJ 20230112 E59550 Lucid Blue     77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230106)
S115GB 20230112 E59100 Mystic Olive   73 kWh Lounge met Panoramadak zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) $(E55 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20230102)
S617GF 20230112 E57045 Mystic Olive   73 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022 E1200 korting) $(E95 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022.5) (aanvraag kenteken 20230104)
S338BJ 20230112 E47895 Phantom Black  58 kWh Style met WP (prijslijst sept 2022) (model 2023) (aanvraag kenteken 20221223)

Totaal aantal IONIQ5 op (ooit) gekend kenteken: 4180
Kenteken op naam RDW API: 3983, zonder geexporteerd: 3983, 375 geimporteerd en 18 geexporteerd
Kenteken nog niet op naam: 179, waarvan 40 geimporteerd

72.6 % model 2022 (3036 maal)
14.1 % model 2023 (588 maal)
Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste