Xlights Wled en smart pixels

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:11
Hier gaan juist hele stukken aan of als een gek knipperen.

Hier het sneeuw vlokken effect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMVxJnFNbBb9y73_zsO4kv0bZxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KaumDQvhTdc4KrTu8CzbT2yF.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je ook hele stukken die opeens aan gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXCGOWYIvYId1phhbAyyISkTbio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jgzMYuCflA614dsSnk5g8umN.png?f=fotoalbum_large

Zijn al meerdere strings vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Ah, ik heb nog eens naar jouw pixels gekeken, maar het zijn dus geen bullets, maar volledig geintegreerd in de kabel. Je zou zeggen dat ook daar bijvoorbeeld vocht geen enkel probleem mag zijn. Hooguit een slechte soldeerverbinding. Maar met knijpen vind je die wel. Ik snap gewoon niet hoe ze zulke slechte chips kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja mijn vertrouwen in die pixel seeds is juist helemaal weg. Ik gok bij mij juist vocht problemen of slechte kwaliteit. Ik wil dus juist voor de bullet pixels gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02kBpxlpRoMDLkpnEKtPy7b8sHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6ukCX57IO10aT2HAeCOW18J.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zaten ze gewoon aan touw getyript. Constructie was nog niet super mooi maar wilde eerst zien of alles goed werkte.

Nou dat was dus helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Mijn gevoel is dat die ws2811 chips gewoon allemaal van onvoldoende kwaliteit zijn. De enige oplossing is een andere chip. En als het blijkbaar onmogelijk is om een chip te maken die blijft werken, dan zou een backup-data-kabel die stukke chipjes bypassed nog als lapmiddel kunnen gebruiken. Probleem blijft namelijk dat je uiteindelijk ook die defecte chips weer een keer moet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Maar heb jij ieder jaar last gehad van defecte pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
domoti schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:01:
Maar heb jij ieder jaar last gehad van defecte pixels?
Het eerste en tweede jaar alleen een paar die aleen nog maar blauw-aan werden (dat doen de 5 volt pixels alleen).
Vorig jaar en dit jaar zowel op 5 als op 12 volt dus chips die geen data meer doorgeven. Dat zijn gewoon compleet andere fabrieken geweest. Ze zien er anders uit, ik heb ze ergens anders besteld, er zat een jaar tussen. De enige overeenkomst is die chip die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Aha

Ik kreeg van @vonkkie te horen dat build a light show goede kwaliteit pixels heeft dus daar wil ik ze gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:46
@ domoti, mooie boom.... ! Ik denk dat het probleem voornamelijk zit in dat je ze aan de draad los heb hangen, de draad zeg maar als deel van de constructie gebruikt. Hier op de pvc buis gaat het prima en tot op heden geen gekke dingen.

Pixels met de kerst kleur draad ( rood, groen en wit ) zijn iets minder van kwaliteit ( in iedergeval de draad ) dan met de zwarte draad. Dat merk je goed als je een pixel gaat vervangen. Propixeler heeft ook goede kwaliteit pixels maar dat geld ook voor die aliexpress verkoper ( ben ff zijn naam kwijt ) Ray Wu ? en uiteraard build a light show, maar dan zit je vaak met invoerkosten.

Ik heb een brakke esp op het dak, maar de megatree staat en zonder veel problemen. Ik had 2 brakke lijnen en heb voor het gemak maar de hele 50 lampjes vervangen maar verder niets te klagen. Geen acrobatische toeren hier dit jaar.

Zelf getekende en geprinte brackets om de kast op de paal te bevestigen doen hun werk
en pak meteen door met een topper, kan op mn printer net groot genoeg printen voor 22 strings, 3 kogel lagertjes in het midden die de topper bij het omhoog hijsen onder veerdruk in het midden houden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmllGdFUnoT25-xgtswthdEpmJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iDWZt3Ff9fjKUmvAeWDCcjO9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l2j2FjMabYcAyg0j8vTAxWgsYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoCZPgFeqzLjN4va27vhVFu0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
@r_255 ik heb touw gespannen van de topper naar de hoepel onderin. De pixel seeds heb ik daarna er aan getyript. Waarom denk jij dat daardoor de problemen ontstaan?

Heb jij bullet pixels of pixel seeds gebruitk?

(Overigens komen mijn pixel seeds van Ray wu’s store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Omdat ik het zelfde soort pixels op de zelfde manier op pvc buis heb gemonteerd en dat gaat tot op heden prima. Ik denk met wind dat het nog wel eens tekeer kan gaan en je dan veel spanning krijgt op je pixels/draad.

Ik heb 3 x kleine boompjes met goedkope fairy seed pixels en een mega tree met 2000 bullet pixels.

Ik dacht juist andersom, wellicht volgend jaar de mega tree met seed pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
@r_255 heb jij deze pixel seeds?

https://a.aliexpress.com/_EGscdIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti

Nee, ik heb gewoon een bosje van deze en soldeer de verbindingen zelf.

3x30m 40pix p/m

https://nl.aliexpress.com...IhSq&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja misschien zijn die beter dan de versie die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Zou kunnen, maar lijkt me sterk. Ray Wu staat als goed aangeschreven zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja je wil niet weten hoeveel problemen ik er al mee gehad heb. Ook al meerdere vervangen maar de problemen blijven.

Of het moet aan mijn Dig-Octa liggen maar dat denk ik niet. Helaas heb ik geen vervangende controller om dat hier uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Zonde hoor, het haalt de lol er een beetje uit. Je kan ook even contact zoeken met Ray Wu, naar ik hoor geeft hij nog service ook. Maar ik zou echt nog even alles na lopen en zorg vooral dat er nergens echt spanning op komt als het beweegt. Ik kan niet inschatten wat voor touw je heb en hoeveel rek daar opzit tov je strings.

Ik zou zeker voor iets kiezen wat stijver is dan de strings zelf. Ik denk dat we hier allemaal wel ervaring hebben met wat de wind kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Tja we hebben alles hier nagecheckt. Vonkie is hier ook nog geweest.

Plan is nu voor volgend jaar alles 12v en bullet pixels en dan die mega tree mounting strip gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoryVtH_q7UWyrrd4mj19Lwbq4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6IRxcdEsMs8oYl3XiVellci9.png?f=fotoalbum_large

Nylon touw van de action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Bungee cord ? daar staat aardig wat rek op... ik heb mijn sterren er mee aan de gevel gehangen. Eigenlijk wil je het andersom... stijf als je tyrap en vast zetten met iets elastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Ik heb een frame in de vorm van een kerstboom, met daarin zo'n 150 stuks WS2812 bullets aangestuurd met een PixelBlaze. Helaas heb ik ‘m nog niet staan: ik krijg 'm dit jaar niet aan de praat, en ik kom er maar niet achter wat het is.

Alles zit in 1 streng achter elkaar door. Voorheen zonder 1000uF condensator en zonder weerstand op de DATA lijn. Verkeerde volgorde van aansluiten van +5, GND en DATA kan ervoor zorgen dat de eerste in lijn kapot gaat. Dus de eerste led vervangen. Hierbij heb ik in het verleden wel eens de fout gemaakt te gaan solderen terwijl de (spanningsloze) voeding nog aangesloten zat, en dat zorgde ook kapotte LEDs. Die fout waarschijnlijk weer gemaakt. Dus maar verder testen op een stuk losse streng: maak ik dezelfde fout weer. Ik blijf maar LEDs afknippen van de reserve streng, omdat ik het vermoeden heb dat het niet werkt.

Hoe kan ik meten of een LED daadwerkelijk stuk is? Of hoe kan ik meten of de PixelBlaze het juiste signaal doorgeeft? In theorie zou die natuurlijk ook gewoon gefrituurd kunnen zijn, al start ie wel prima op, en is de webinterface benaderbaar.

MeanWell voeding geeft netjes 5V, al geeft de multimeter bij inschakelen wel OL (overload) weer. Dus er toch maar een weerstandje en condensator tussen gedaan.

Als het werkt is het geweldig, maar het is zo gigantisch frustrerend als het niet werkt. Afgelopen jaren was het inprikken en gaan, maar nu kom ik er niet meer uit. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@ Railing, test eens met je reserve leds. Dat weet je of het je leds zijn of iets anders.
Zet er ook meteen even een zekering tussen. Scheelt weer magic smoke als er iets scheef zit.

Heb je niet iets van een andere esp waar je de leds mee kan testen ?

[ Voor 22% gewijzigd door r_255 op 17-12-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Echt onbegrijpelijk….gisteren weer ff aangezet na 30 min storing. Na een uurtje weer geprobeerd nu alleen met bijv wled.

De eerste 3/4 strings problemen. Helemaal uit of willekeurige kleuren.

Nu net weer ff aangezet met wled. En ja hoor alles brand weer groen. Alles gewoon weer goed.

Ik snap er echt niks van. Zou het dan toch de controller zijn….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
r_255 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:34:
@ Railing, test eens met je reserve leds. Dat weet je of het je leds zijn of iets anders.
Zet er ook meteen even een zekering tussen. Scheelt weer magic smoke als er iets scheef zit.

Heb je niet iets van een andere esp waar je de leds mee kan testen ?
Bedankt voor de tip. Reserve leds doen ook niets. Ik begin ook steeds meer de PixelBlaze controller te verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Raling schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:02:
[...]

Bedankt voor de tip. Reserve leds doen ook niets. Ik begin ook steeds meer de PixelBlaze controller te verdenken.
Een esp32 met WLED erop om dit te testen is zo geregeld.

Ik heb mijn pixels overigens bij de Propixeler gekocht. 12 volt versie, maar ze geven toch teveel ellende na een paar jaar. Ik moet echt iets redundant hebben denk ik. Die boom heb ik veel te vaak moeten laten zakken om weer een pixel te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti

Geef eens wat meer inzage in hoe het aangesloten zit als in : 2100/8poorten ?
7 * 250 per lijn + 1x 250 + 100 ster = 2100/8

Ik zou als het probleem zich weer voordoet even de poort wisselen. Zo kan je dingen makkelijker uitsluiten en dan weet je al snel of het de controller is of in je leds/kabels zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Heb vandaag de firmware terug gezet van WLED naar 0.14.3

Er schijnt namelijk een bug te zitten in 0.15.0

Verder krijg ik een 2e Dig-Octa opgestuurd, zodat ik ook kan uitsluiten of het met de controller te maken heeft.

Ik heb alles als volgt aangesloten:

Poort 1 t/m 5 hebben allemaal per poort 400 leds (4 x string van 100 met connectors er al op vanaf de fabriek)

Na iedere 200 leds doe ik power injection.

Poort 6 zitten 100 leds voor de ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Het ging net weer fout (na ongeveer 30 min) met firmware 0.14.3 van WLED. Weer 2 a 3 strings die raar deden.

Al mijn hoop is nu nog op de nieuwe Dig-Octa die een dezer dagen binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti

Okay, dan is dat een duidelijk verhaal en heb ik wat meer inzicht in hoe....

Wat doen je ledjes als je op het moment van storing de lijn omwisselt met een goed werkende lijn ? ik denk dat je het beste op die manier kan uitsluiten wat het is, de controller of in de hoek kabel/ledjes.

Zet die strings eens op een andere poort en je zou ze ook even individueel op een poort kunnen zetten.
Je zegt dus 200 a 300 ledjes van de 400 doen gek. Welke van de string nummer 1/2/3/4 van die poort doen gek/goed ?

Het gaat hier trouwens goed tekeer met de wind.... 5 strings kapot gewaaid. Het is een pro actieve hobby zal ik maar zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door r_255 op 18-12-2024 22:43 ]

• domoti
Heb inmiddels de 4 strings op poort 1 die problemen geven aangesloten op poort 2 en dezelfde problemen.

Dus de poort is het niet.

Vervolgens heb ik de 1e 2 strings op poort 1 afgekoppeld en het lijkt nu goed te daan. Dus mogelijk string 1 en/of 2 defect.

Nu zit ik alleen in xLights te kijken hoe ik het model (tree) moet aanpassen:

poort 1) 2 x 100 leds
poort 2) 4 x 100 leds
poort 3) 4 x 100 leds
poort 4) 4 x 100 leds
poort 5) 4 x 100 leds

Het was zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eBIy_kuGdGiedD4EoIIzb6ZPkc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6zfXB1sJMNZaEWdYoz33XnkN.png?f=user_large

Weet iemand hoe ik dat kan wijzigen?

• domoti
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giEpq4ONjqw7BWAycMDU4UN75_w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oD32FcYPeaRPH0UZLmRs1vo6.png?f=user_large

Dus op poort 1 zitten er nu 200 aangesloten ipv de van 400 eerst

• r_255
Het tree model leent zich daar niet voor zover ik weet, maar wellicht kan je 8x300 of 3x600 ( evt power injection ) aansluiten
Bij 8x300 moet je eigenlijk denken in 7x300 en 1x 300 + ster 100

Ik heb hier inmiddels 4 strings vernieuwd maar met hevige wind worden zo mijn draadjes tot op het epoxy afgesneden. Ik denk dat het komt door de scherpe randjes die het epoxy achterlaat.

• domoti
Oh dat is vervelend met die wind dat het kapot gaat.

Maar dat is toch niet uit te leggen dat de software hier geen ondersteuning voor heeft. Dan zou ik alles kwa aansluitingen moeten gaan veranderen?

• r_255
Om maar aan te geven dat ( goedkope ) bullet pixels ook niet zalig makend zijn en op basis van de voorgaande jaren zeg ik pro aktief.. of je bent aan het klussen of bedenkt weer iets, je bent in iedergeval bezig ;o)

Dat is overigens wat ik me bedenk, zou best kunnen dat je een custom tree kan maken, maar volgens mij houd het tree model er rekening mee dat je een even aantal poorten gebruikt. Op basis van het aantal lampjes op een poort en het aantal strings maakt ie dan de mapping. Maar ik ben geen xlight pro.

Wellicht kan je nog kijken om een aantal null pixels invoegen, ( dat gebruik je als je lampjes niet wil laten branden bijv 48 voor een prop en je gebruikt een string van 50 ) Het kan zij dat je zo de eerste string dus virtueel wel laat bestaan maar niet bestuurd.

Of gewoon de geen met 3 op het einde zetten en dan maar een lijn missen en de boel als 4 aansturen..... ?
Dan mis een stukje van je beeld tov je scherm maar het zou gewoon moeten werken.

Laat duidelijk zijn dat ik even hardop denk en je pointers probeer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik heb het eindelijk voor me kaar gekregen met shadow models

YouTube: Shadow Models Are Back!!!

Slechte nieuws is dat er nu weer een storing op een andere poort is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmnSzDXyeX469HMbWd6mAniBEbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u2yaHH5G3ETvh8dWWKoS5P0.jpg?f=fotoalbum_large

Voor dit seizoen ben ik er eigenlijk klaar mee. Er komt nog een 2e dig-octa binnen. Die ga ik als laatste nog testen en dan stop ik er mee.

Niet normaal hoeveel problemen er mee heb….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik ben benieuwd of de octa het oplost

Ik vermoed dat jou seedpixels echt slecht zijn.

En niet goed tegen vocht kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik denk inderdaad ook dat het gewoon hele slechte pixels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
Mij. 1980 seeds geven eigenlijk weinig problemen behalve 1 stekker die niet 100% waterdicht is

Dit weekend eens kijken of ik dat kan fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja we gaan toch maar voor de bullet pixels voor komend jaar. Kijken of dat dat een beetje goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti Teleurstellend dat je dan vind hoe, maar dat er dan weer een string kapot is/niet naar behoren werk! Ik denk dat we allemaal je gevoel wel kennen, maar gewoon vol goede moed door gaan uiteindelijk los je het probleem op.

Wellicht nog wat contact spray op de stekkers om het vochtwerend te houden? Dit n.a.v. wat Vonkkie zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Nee alle stekkers zijn al ingesmeerd met vaseline (en sowieso zijn ze al zelf waterdicht).

Ik ga alleen nog maar de controller vervangen zodra die binnen is en dat is het voor dit jaar.

Maar goed ga wel gelijk de nieuwe spullen bestellen (tenminste eerst maar een aantal bullet pixels) en die laat ik een hele tijd in de achtertuin proef draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Sorry dan weet ik het ook niet meer.

Ik zou ook nog even contact zoeken met RayWu, wellicht kan die iets zinnigs zeggen of iets aan de prijs van je bullets doen op basis van deze ervaring. Lijkt me wel gepast van hun zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja zal ik zeker ff een berichtje sturen nadat ik eerst nog ff controller uitgesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
domoti schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:01:
Nee alle stekkers zijn al ingesmeerd met vaseline (en sowieso zijn ze al zelf waterdicht).

Ik ga alleen nog maar de controller vervangen zodra die binnen is en dat is het voor dit jaar.

Maar goed ga wel gelijk de nieuwe spullen bestellen (tenminste eerst maar een aantal bullet pixels) en die laat ik een hele tijd in de achtertuin proef draaien
Ik heb inmiddels al 3 dagen geen pixel meer vervangen. De aanhouder wint ofzo. Waarschijnlijk ben ik morgen weer aan de beurt. Ik snap de frustratie volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Meester_J schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:49:
[...]

Ik heb inmiddels al 3 dagen geen pixel meer vervangen. De aanhouder wint ofzo. Waarschijnlijk ben ik morgen weer aan de beurt. Ik snap de frustratie volledig.
Hij staat dus nog wel aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
Jazeker :) Tussen 19:00 en 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Heeft weer bijna 3 uur probleemloos gedraaid. Daarna begonnen de storingen weer. Het regent hier ook net weer….. dus ja zou er zo maar iets mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
domoti schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:52:
Heeft weer bijna 3 uur probleemloos gedraaid. Daarna begonnen de storingen weer. Het regent hier ook net weer….. dus ja zou er zo maar iets mee te maken kunnen hebben.
Heb je die leuke X-connect stekkers aangedraaid tot er geen beweging meer is tussen beide delen? Ik heb gemerkt dat de heren uit PRC de schroef-ringen iets te krap hebben gemaakt. Dan draai je hem aan, maar is de rubber ring dus nog niet aangesloten. Ik moet een stuk of 10 van die stekkers bij mij echt met een tang aandraaien om dat op te lossen. Anders komt er vocht in je stekker. (Te herkennen aan de mooi groen uitgeslagen contacten na een maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja naar mijn idee zijn ze allemaal goed aangedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSndMRkn0sJjlVzI1coO6mfD_3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUNHqyJheDwKbeEBohjRgadL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqvLO_bICoW93cU6keOA_bfgVC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82epodYzj3YNMiHnGa9PjlBo.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ik heb mn boom vanacht nog ingeklapt, begon in eens te spoken. Was nog druk aan het tekenen en heb toch nog maar even de printer opgestookt om een 1e proto type er uit te gooien. En het 1e resultaat is er, Wellicht kan ik de veer nog wat langer maken ( daarom is hij modulair ) of de ruimte wat korter voor wat meer druk zodat de kogellager wat meer tegen de paal duwt.

Maar blij verrast hoe het werkt en past, blijft toch leuk dat zelf maken, hier zie je iets en daar en dan combineer je het. Toch jammer dat ik die paal er nu niet ff uit kan halen. Volgende stap is hem van onder dicht maken en het centreren. Ik zit ook nog te denken om wat bevestigings ogen voor wat kabel managment. Iemand anders nog sugesties of ideetjes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domoti
Heb inmiddels de 2e Dig-Octa binnen en heb dezelfde storingen. Oftewel de controller kunnen we uitsluiten.

Het probleem is dus de leds. Nou ga de klacht indien bij Ray wu’s shop bij ali aangezien het om 250,- aan leds gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik zoek voor een nieuw project binnen (matrix aan pixel seed leds achter een paar ramen) dus goede pixel seeds.

Ik denk dat het slimste is om voortaan maar voor alles voor 12v te gaan en ook met backup datalijn.

Hebben jullie nog tips?

Ik heb dit gevonden bij ali:

https://a.aliexpress.com/_EGpuA2G

Sowieso gaat voor dit project de wind en regen geen rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
12v zou minder snel verval dus meer leds op een poort moeten gaan.
Maar betekend ook weer een andere voeding en voor binnen zou ik voor niet zo heel duur gaan.

Ik ga ook zo iets doen, ( borrelt in de kop ) maar volg een heel ander pad. Ga voor een 5volt hoofd lijn in de bovenste buis en ga een data draad laten zigzaggen.

Ik zou voor inspiratie nog even kijken op thingiverse, zie daar best leuke dingen om seed pixels op hun plek te houden.

Vond deze ook wel leuk, om seed pixels in je 12mm bullet pix gat te plaatsen.
https://www.thingiverse.com/thing:6711819

Ben ook aan het kijken naar nieuwe bullet pixels voor de in de maak zijnde toppers. Ik had begin van het seizoen nog 1000pix liggen op de plank, maar door de nieuwe ideetjes aan de gevel en het aardig wat defect zijnde strings ga ik de nieuwe uitbreiding niet meer halen met de bestaande voorraad.

@Meester_J Hoe bevalt dat mixed 5 en 12v ?
Ik zit zelf te kijken voor nieuwe bullit pixels en zit te twijfelen of ik over zal stappen op 12v maar transport per boot ?

https://nl.aliexpress.com...3529&gatewayAdapt=glo2nld

Of in duitsland
https://xmas-land.de/LED-Pixel-chain
Daar hebben ze nog 5v xconnect voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik zit gewoon te denken aan een houten frame van hele dunne vuren balken daar vervolgens schroefogen onder en boven in te draaien. Dan of de pixel seeds kabel er direct tussen spannen of nylon koord en ze daar aan vast te tyrippen.

Zou ook eventueel nog pvc buis of hele dunne afvoerbuis er voor kunnen gebruiken maar denk dat dat niet heel sterk is en al snel gaat doorbuigen.

Verder moet het inderdaad voor binnen niet echt duur worden.

Het idee van de datakabel zigzaggen is wel een goed idee alleen heb ik ook nog met die backup data kabel te maken.

Maar je gaat niet voor 12v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
r_255 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:26:
12v zou minder snel verval dus meer leds op een poort moeten gaan.
Maar betekend ook weer een andere voeding en voor binnen zou ik voor niet zo heel duur gaan.

Ik ga ook zo iets doen, ( borrelt in de kop ) maar volg een heel ander pad. Ga voor een 5volt hoofd lijn in de bovenste buis en ga een data draad laten zigzaggen.

Ik zou voor inspiratie nog even kijken op thingiverse, zie daar best leuke dingen om seed pixels op hun plek te houden.

Vond deze ook wel leuk, om seed pixels in je 12mm bullet pix gat te plaatsen.
https://www.thingiverse.com/thing:6711819

Ben ook aan het kijken naar nieuwe bullet pixels voor de in de maak zijnde toppers. Ik had begin van het seizoen nog 1000pix liggen op de plank, maar door de nieuwe ideetjes aan de gevel en het aardig wat defect zijnde strings ga ik de nieuwe uitbreiding niet meer halen met de bestaande voorraad.

@Meester_J Hoe bevalt dat mixed 5 en 12v ?
Ik zit zelf te kijken voor nieuwe bullit pixels en zit te twijfelen of ik over zal stappen op 12v maar transport per boot ?

https://nl.aliexpress.com...3529&gatewayAdapt=glo2nld

Of in duitsland
https://xmas-land.de/LED-Pixel-chain
Daar hebben ze nog 5v xconnect voor een schappelijke prijs.
Ik ben begonnen met 5 Volt, en heb 12 volt gebruikt voor de megatree. Achteraf had die ook prima op 5 volt gekund, want die draait toch op 30% brightness (anders heb je een zonnebril nodig).
Als ik een nieuwe zou bouwen zou ik 5 volt met een redundant datalijn proberen te vinden.
Ik heb namelijk veel meer uitvallende pixels op 12 volt dan op 5 volt. Op 5 volt vooral blauwe, maar dan gaat de rest tenmiste gewoon door.
12 volt pixels heb ik bij Propixeler besteld. Nu alweer een paar dagen zonder defecte 12 volt pixel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti
Je kan ook een zaag snede maken in de balkjes en daar de draad met beleid in trekken tot aan de pixel en zo onder milde spanning zetten. Zat ook nog aan de oud hollandse niet machine te denken.

Zag vandaag trouwen dit filmpje en in de paar eerste seconde zag ik iets waar jij ook last van heb. Ik heb het niet afgekeken wegens tijd gebrek maar wellicht haal je er nog iets zinnigs voor jezelf uit,

https://duckduckgo.com/?q...2Fwatch%3Fv%3DGfvWu8W_wfA

Ik wil wel 12v maar heb een stuk of 6 beefy 5v voedingen en alles draait op 5v tot nu toe. Ik twijfel dus...
Enige voordeel wat ik zie is dat 200 pix kan aan sturen zonder power injection.

PS : rgbw seed pixels
https://yourpixelstore.co...w-pebble-seed-pixels-12v/

@Meester_J
Ja ik zat ook nog even te rekenen en voor het prijs verschil hoef je het ook niet te laten. Ali is best aan de prijs vandaag de dag. Okay daar hik ik dus tegen aan, dan kan ik de hele boom gaan vervangen naar 12v. Ga zowieso nog even lezen want een extra data lijn ben ik nog niet tegen gekomen op de ws2811 12mm pixels maar ik zie ze wel weer met en zonder resistor aangeboden worden

[ Voor 11% gewijzigd door r_255 op 23-12-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
4 draadstaal pixels is nog redelijk nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond1405
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-08 17:33
Even een vraagje ik wil een topic starten maar ik vind even niet zo snel waar je dat kunt doen heeft iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Thanks for the pointers !!

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Kom ik toch weer op 12v uit...

WS2818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
Raymond1405 schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:48:
Even een vraagje ik wil een topic starten maar ik vind even niet zo snel waar je dat kunt doen heeft iemand een idee ?
Wat voor topic ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond1405
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-08 17:33
Over hoe je bepaalde programma's verwijderd als ze niet meer te zien zijn in Windows. Maar het probleem is als verholpen door iemand op een ander Topic.

Alvast bedankt voor je reactie Vonkkie. Ik wil je alvast fijne kerstdagen wensen.
Met vriendelijke groet Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
@r_255 ik zien het inderdaad. Ook storingen.

Nou goed bij mij is de boom inmiddels weggehaald en heb alle pixels inmiddels al retour gestuurd naar ali.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Ook maar eens mijn bescheiden creatie posten.

Het is een medium flat tree en een Snowflake van Gilbert Engineering met 12v bullets. Alles aangesloten op een QuinLED-Dig-Quad gekoppeld aan FPP Docker container op mijn thuis server.

Ik zou graag een megatree bouwen maar na het lezen van dit topic heb ik nog mijn bedenkingen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Shl64N_b8wq3s1wYWemSVc0hrW8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7fm5QVK3o7ov4F3AGuAAdEOV.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Lullig hoor, het was je van harte gegund! We kennen allemaal het gevoel dat je er bij heb om vroegtijdig je boom weg te moeten halen van wege storing.

Redunant 5v ( ws2818 ) alleen de verkeerde stekker...en na zo een 300 draadjes dit seizoen gesoldeerd te hebben pas ik ff

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

@SkyThes
Leuk gedaan ! ennuh mega trees in dit land is een soort van sport en vooral als je alles zelf maakt ga je ook wel eens op je neus. Thats part of the game... no pain no gain _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door r_255 op 24-12-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
SkyThes schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:58:
Ook maar eens mijn bescheiden creatie posten.

Het is een medium flat tree en een Snowflake van Gilbert Engineering met 12v bullets. Alles aangesloten op een QuinLED-Dig-Quad gekoppeld aan FPP Docker container op mijn thuis server.

Ik zou graag een megatree bouwen maar na het lezen van dit topic heb ik nog mijn bedenkingen :p

[Afbeelding]
Zeker gewoon doen die tree bouwen zou ik gewoon doen

Hij heeft echt pech met zijn seed pixels
Maar das niet de norm

Als je tips en triks wilt weten kom dan in onze whatapp groep
https://ledshows.nl/whatsapp-support-groep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
@SkyThes hoe heb jij dat gedaan met fpp met docker?

In xlights kan je niet fpp connect gebruiken als fpp op een andere poort draait (wat ongetwijfeld het geval is bij jou)?

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
domoti schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:13:
@SkyThes hoe heb jij dat gedaan met fpp met docker?

In xlights kan je niet fpp connect gebruiken als fpp op een andere poort draait (wat ongetwijfeld het geval is bij jou)?
Draait op zijn standaard poort. 😊
Ik maak gebruik van macvlan zodat de FPP container zijn eigen IP adres heeft met de default FPP poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Okay dat verklaart het. Ik heb een synology nas waar dat macvlan ook op zou kunnen. Maar ik durf dat niet aan voordat ik dadelijk heel mijn nas om zeep help.

Er is sowieso ook een ticket voor aangemaakt in xLights. Hopelijk pakken ze die binnenkort op en dan kan ik het ook weer gebruiken met docker op mijn nas in plaats van dedicated pi4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Waar hebben jullie die zwarte mega tree mounting strip gekocht?

Ik zie bij propixeler dat ze volgens mij alleen witte verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
domoti schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:09:
Waar hebben jullie die zwarte mega tree mounting strip gekocht?

Ik zie bij propixeler dat ze volgens mij alleen witte verkopen.
Komt in het nieuwe jaar wel weer op voorraad bij hem

Anders build a light show

Je kan ook een mailtje naar propixler sturen. En vragen wanneer het weer op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja heb hem al gemaild maar nog geen reactie gehad.

Ik zag bij propixeler dat ze daar de versie verkopen met die 3 kleine gaten naast mekaar. Dat lijkt me handig met tyrippen.

Bij build a light show hebben ze dat niet die 3 gaten.

Nou dan wacht ik nog wel ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
domoti schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:32:
Ja heb hem al gemaild maar nog geen reactie gehad.

Ik zag bij propixeler dat ze daar de versie verkopen met die 3 kleine gaten naast mekaar. Dat lijkt me handig met tyrippen.

Bij build a light show hebben ze dat niet die 3 gaten.

Nou dan wacht ik nog wel ff af.
Na de grote kerst drukte zullen ze nu wel even aan het bijkomen zijn

Ook voor hun is het nu kerst vakantie

Het zijn maar 2 mensen die shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja gelijk hebben ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti hoeveel m heb je nodig ?

Ik heb overigens beide strips in gebruik, die uit de uk gaat de pixel net even makkelijker in en uit. De geen met de 3 kleine gaatjes is wat stijfer en daar heb ik nog 2 rollen van in de kast.

Dat ali is ook een mooi verhaal. Goedkope pixels gevonden voor een matrix achter glas wordt mn order gewoon geanuleerd. Iets met geen energie label voor de EU. Dan krijg ik al meteen mn bedenkingen.

Bij Ray gevraag om 4 draads pixels, maar dan krijg ik voor 720,- eu 12v gereguleerd 3 draads en die wil ik dus niet. Wat een oerwoud.

Gaf ook aan dat ik die lokaal voor 15 eu meer kon krijgen. Doe dan maar 570 usd. maar nog steeds geen antwoord op mn vraag dus nog even geduld.

[ Voor 102% gewijzigd door r_255 op 28-12-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
@r_255 oh dat is interessante info.

Vallen ze er makkelijk uit bij die versie zonder die 3 gaatjes?

En bij die versie met die 3 gaatjes: is het een beetje te doen om ze er in te krijgen? Wilde sowieso wel
Zon tang gaan bestellen.

Hoeveel ik nodig heb:

Ik ga weer een megatree maken van 20 strangs met ieder 100 pixel bullets en dan geen gaten overslaan.
Volgens mij is de pitch ook iets van 2,5 cm
(1 inch). Dus met nog een stuk boven en onder meegerekend (weet nog niet hoe ik alles vast ga zetten)

3 meter x 20 = 60 meter. En dan nog een aantal strangs aan de andere van de 180 graden boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Nee hoor in beide zitten ze goed, ik heb destijds 18x100 lampjes er in gehangen met de hand en dan heb je echt wel auw. Ik had het eerst niet door, maar die hars laat best scherpe puntjes en ranjes achter op de pixel waar je hem er in duwt. Met een tooltje is het ook nog wel een werkje maar dan wel pijnloos ( ik gebruik nu een 3d printje )

ik wil zelf wel een rol houden aangezien ik de mijne wil uitbreiden. Ik kan er dus 1 missen, maar daar ben je dan waarschijnlijk niet mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Hoe groot is je rol en wat moet die kosten incl verzending?

Is dat 3d printje zon u vormig bakje waar je de strip doorheen kan glijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Ik gebruik deze, heb dat blokje wel gezien maar dacht dat het meer als onder legger is.
https://makerworld.com/en...m=search#profileId-527095

Werkt ook niet ideaal als je boom staat en je een string moet vervangen.

Deze rol zou 50m op moeten zitten het is deze, ik heb er 4 eu minder voor betaald.
Zo ver ik zie nu geen verzendkosten bij RayWu, denk dat ik een paar euro duurder ben met verzend kosten er bij... het is nog redelijk zwaar dus of ik je nou zo blij maak met mijn aanbieding.

https://nl.aliexpress.com...HkXH&gatewayAdapt=glo2nld

Ik zie hem trouwens bij propixeler ook gewoon op voorraad staan.

[ Voor 4% gewijzigd door r_255 op 28-12-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja dat apparaatje heb ik ook gezien. Is ook wel handig denk ik. Ik laat die samen met dat doorschuif bakje wel printen.

Propixeler heeft momenteel geen zwarte alleen een witte.

Maar bedankt voor de link bij ali. Dan bestel ik hem gewoon daar. Hij is idd zonder verzendkosten daar.

Volgens mij is dat precies de goede bij ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
voor 12mm bullets .. yup.

Dat is die ik hier heb liggen, de link van de mijn bestelling. Wist zelf niet meer wat ik er voor betaald had.
Wist ook niet dat ze bij Ray vandaan kwamen. Meestal betaal je daar ook de wereld aan verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Klopt die verzendkosten zijn soms belachelijk duur daar.

Maar bedankt voor de link ik ga er gelijk alvast 1 rol bestellen.

De 2e doe ik pas later. Ga eerst ff de komende dagen een paar honderd bals 12v redundant bestellen en een test opstelling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
ik sta op het punt van 3 a 5k te bestellen als Ray over de brug komt met een redelijk aanbod ik zou een paar 100 mee kunnen bestellen.

Na het een en ander gelezen te hebben gaat mijn voorkeur gaat uit naar native 12v GS8208 en dan 4 wire ( redunant dus ) en zit te wachten op een prijsopgave.

Deze :
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik wil deze gaan bestellen:

https://buildalightshow.c...let-4-wire-redundant.html

Native 12v en ook redundant.

Dan eerst iets van 600 maar van bestellen en dan wat mee gaan testen in de achtertuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar ik denk aan de voltage tolleranties te zien GS8208.
Dat zijn mooie pixels.

Hou er wel rekening mee dat ze ( dat was toen ik er wel eens wat bestelde ) een minimaal order bedrag hebben en dat je dan wellicht weer met extra kosten zit qua btw/invoer van uit de uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja minimaal 150 euro en ik houd ook rekening met hele hoge verzendkosten en invoerkosten.

Zo 1 rol mounting strip besteld bij ray wu. Hoop dat die niet gecanceld wordt aangezien ik daar al mijn pixel seeds terug gestuurd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Lol, dan kan je altijd hier nog terecht... Bestel ik een nieuwe.

Oh over die seeds gesproken. Ik heb hier een mooi vlechtwerkje gemaakt van de seeds met een zelf gemaakt printje en heb ze zelf daar mee kapot getrokken met het invlechten. Niet zicht baar, maar wel als je er prik op zet. Volgens mij houden die dingen echt niet van spanning op de draden.

Op mn pvc boompjes werken ze overigens nog steeds prima

Nog ff een shotje vanuit de lucht en dan van de week weer inpakken en eindelijk mijn nieuwe topper afmaken en testen of het ook werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWxrIHv4jfJ-J7dTtpZumlEoGw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dXpo9WjUHfhrIyqCkiI5wHH6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVsC5T-kBQ4g_RW6eNvdB0P-Hr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lpIqxyG3KBXbs9WC6ijhn91H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Ik ga ze bij ray bestellen betaal 749 usd voor 3000st inclusief transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja misschien hebben mijn seeds getyript aan een touw wel scade opgelopen geen idee.

Ik ben benieuwd naar je resultaten van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Ik weet het natuurlijk ook niet met zekerheid, maar ik zie dat filmpje waar ze redelijk op spanning staan, jouw ervaring en die van mijn vlecht werk dan denk ik 1+1+1=3 en ik ben terug naar de teken tafel voor poging nr3.

Wat je op de foto ziet werkt op zich leuk, kabel aan de achterkant heeft nog wat ruimte, maar ik denk dat dit beter werkt als 5cm of 10cm tussen je pixels heb qua kabel ( dus niet in je matrix ) ik gebruik nu 2.5cm en dan heb je net te weinig ruimte om te bewegen. Hij locked wel mooi in. Je schuift de draad er in en draait hem dan een kwartslag, zelfde aan de andere kant en je trekt de draad aan de achterkant strak. Misschien het gat in het midden wat groter maken dat hij er makkelijker door schuift. Maar goed, je heb zo weinig speel ruimte op je draad dat het indraaien van de draad al best krap is. Wellicht toch weer iets maken waar je het ledje zo in een houdertje duwt waarbij de wanden iets wijken en weer terug veren als de seed op zn plek zit. Klein randje waar je hem net voorbij duwt. Maar ideeën zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
Die strips van Propixeler met die 3 gaatjes zijn top. Maar 2000 pixels erin drukken moet je even over een paar avonden spreiden. Had serieus een pixelduwblaar op mijn duim tegen de tijd dat het klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja ik ga het sowieso spreiden aangezien ik eerst eens een tijdje wat test strings buiten laat draaien (dus koop niet alles in 1 keer).

@r_255 Hoe doe jij dat precies bij Ray Wu? Want als ik zelf 30x 100 leds 12V in mijn mandje plaatst wordt het een gigantisch bedrag kwa verzendkosten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfUuUctEBxGN5xkXy1M5otoK5jE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X2yYlDdD3U8XQ2BMKJaux7C0.png?f=fotoalbum_large

Jij vraagt voor dat soort dingen een aparte prijs aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
@domoti
Ja, bericht zenden met wat je wil .. en nog even onderhandelen over de prijs/verzend kosten. Ze wilde me over om over het totaal bedrag nog btw gaan rekenen . Hoezo btw....? Die krijg ik hier bij invoer al. Nou dat kon wel maar dan moest ik via paypall betalen en dan krijg je een rekening van Rita lightning... ( is volgens mij een producent ) en ik heb toch echt bij RayWu besteld. Snappen jullie het nog.... ?

Dus gewoon vragen en scherp blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Dat is niet verkeerd. Je hebt dus echt honderden euros er van af gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
Dat moeten we nog even afwachten want ze zijn nog niet binnen. Ik heb er ook aardig wat xconnect kabeltjes bij gedaan, power injection T stukjes en natuurlijk ook weer 4 aders ipv 3. Moet alleen nog 2 behoorlijk voedingen van 12v hebben.

Ieder jaar loop ik achter de feiten aan en ik dacht laat ik dit jaar eens voor de muziek uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ja dat is sowieso een goed plan om vroeg te beginnen. Dit jaar voor het eerst echt begonnen en liep uit op een fiasco doordat ik te laat begon en last had storingen :)

Maar welke power injection kabel heb je precies?

Ik ga vandaag denk ik bestellen bij BALS. Had nog gevraagd bij propixeler of zij ook die 12v redundant gaan verkopen maar op korte termijn nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik heb die ook bij hun besteld. Ik had de 3-3-3 MMF xconnect.

En ik moet zeggen ik vond ze echt troep. Hun eigen pixel seeds met xconnect pigtails gingen er niet echt goed op kwa schroefdraad. Ook niet met vaseline. Het leuke was dat de verlengkabels van propixeler er wel perfect op gingen.

Maar ja om dat ook terug te sturen heb ik maar niet gedaan. Vond de pixel seeds tvw bijna 250,- belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
Dan hoop ik maar dat de 4-2-4 een nieuwere batch is, want mijn 3 pins pro pixeler verleng kabels gaan op zeker niet passen. Maar eigenlijk maak ik op uit jouw verhaal dat de t-stukjes wel okay zijn maar de xconnect stekker op je seeds niet. Meester_J had daar ook al last van op zijn 12v pixels ( als ik het me goed herinner )

We gaan het zien of het dopje bij de 4 pins de zelfde is als bij de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Ik was net bezig om de bestelling te plaatsen bij BALS. Maar het order proces stopte omdat het niet geautomatiseerd is om de verzendkosten te bepalen. Dat gebeurt nu handmatig.

Ben erg benieuwd wat het kost vanuit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoti
Iemand nog interesse in overname van deze topper?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twBOxjD9dPiLJ6Il1ZYGy_jd1Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AYcZP5gGEF7AQGxSd0dxqQV.jpg?f=fotoalbum_large

https://buildalightshow.c...free-tree-topper-raw.html

@r_255 heeft voor mij een custom made topper gemaakt dus heb deze zelf niet meer nodig. De r-clips en verstevigingsplaatjes zitten er ook bij.
Pagina: 1 2 3 Laatste