Het ligt er aan of je 16GB of 32GB versie koopt. De kans dat je single rank krijgt is bij 16GB groter dan bij de 32GB variant.markklok schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:50:
Heeft de Lenovo 7 ook zoveel profijt van ander(sneller) geheugen dan de 5 pro ?
Hier is het setje RAM inmiddels geplaats en de resultaten liegen er niet om:LeDutchShepherd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:23:
[...]
Heb ze besteld, toppie!
Goed om te weten dat de pijntjes puur lichamelijk zijn. 😜
En mocht iemand de stock 32gb uit m'n Lenovo 7 willen overnemen, vanaf morgen is de laptop er.
/f/image/4RhDK8maU6qN1pm8tonx7EVR.png?f=fotoalbum_medium)
3DMark
BAM!
3000, maar dat ga ik niet krijgen.
Zijn er mensen die dual ranked geheugen hebben gekregen bij hun 7?WeAreLegion schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:11:
[...]
Het ligt er aan of je 16GB of 32GB versie koopt. De kans dat je single rank krijgt is bij 16GB groter dan bij de 32GB variant.
Hoe groot is het verschil?Yonix schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Hier is het setje RAM inmiddels geplaats en de resultaten liegen er niet om:
BAM!![]()
Bij mij L5P was het een verschil van bijna 2300 op de CPU score.
Vraagje: Mensen met een L5P welke bios versie hebben jullie en hoeveel stroom trekt hij als hij op batterij zit in idle en dan alleen lenovo vantage open of iets anders om het mee te meten?
[ Voor 31% gewijzigd door WeAreLegion op 21-07-2021 22:58 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/3bH8yGuhhvLD6s1pQCuxa3Ht.png?f=user_large)
Edit: Damn, valt mij nu pas op hoe warm het toetsenbord (rechts / Numpad) kan worden tijdens gamen.
Nu is dit geen probleem, gezien het feit dat het WSAD-gedeelte niet té warm wordt en ik ook regelmatig met een controller game.
[ Voor 31% gewijzigd door Yonix op 21-07-2021 23:45 ]
Idle: 2,0-2,5 WWeAreLegion schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:47:
[...]
Vraagje: Mensen met een L5P welke bios versie hebben jullie en hoeveel stroom trekt hij als hij op batterij zit in idle en dan alleen lenovo vantage open of iets anders om het mee te meten?
Bios: gkcn36ww
Windows power plan: Power saving
Vantage thermal mode: Quiet
Hybrid mode: on
AMD Freesync: disabled
Gemeten met Core Temp
Je kunt hem bestellenmarkklok schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:34:
[...]
1699 met studentenkorting. Erg netjes
Maar ik blijf sterk. Ik wil de 3080
https://www.coolblue.nl/p...7-16achg6-82n6005vmh.html
Ja zelfde prijs als bij bol.comvandeW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 06:28:
[...]
Je kunt hem bestellen
https://www.coolblue.nl/p...7-16achg6-82n6005vmh.html
Ik wacht nog even op de lenovo-korting. Blijft verleidelijk. * bijt op nagels*
Legion 7i i9 3080 32gb
Holy, met 3070 komt ie bij mij niet lager dan 19 watt en dan doe ik echt helemaal niks, en met de amd internal kaart komt ie niet lager dan 35 watt in idle.1990BW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 01:44:
[...]
Idle: 2,0-2,5 W
Bios: gkcn36ww
Windows power plan: Power saving
Vantage thermal mode: Quiet
Hybrid mode: on
AMD Freesync: disabled
Gemeten met Core Temp
Dan heb ik het wel over het hele systeem, want core temp doet alleen cpu natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 22-07-2021 09:26 ]
De Lenovo laptops zijn volgens mij erg mooie laptops, waar ik mijn oog ook op het laten vallen. Tot nu toe heb ik altijd desktops gehad maar het laatste jaar trekt de mobiliteit van een laptop mij best wel.
Nu zit ik te kijken naar de verschillende modellen van de Legion 7 en vraag ik mij af of de versie met Ryzen 9, 32gb en 3080 zijn prijs (op Coolblue) wel waard is. Gezien de versie met de Ryzen 7 en 16gb ruim 600€ goedkoper is en je zelf voor 70€ er 32gb in kan zetten waarmee je meteen zeker bent van sneller geheugen.
Dus zou het enige verschil de Ryzen 9 vs Ryzen 7 zijn voor zover ik kan zien. Maar het lijkt mij niet dat de Ryzen 9 550€ duurder is dan de Ryzen 7? Of beter gezegd, dat het prijsverschil de verschil in prestaties waard is?
Maar mis ik iets in mijn verhaal?
Nu zit ik te kijken naar de verschillende modellen van de Legion 7 en vraag ik mij af of de versie met Ryzen 9, 32gb en 3080 zijn prijs (op Coolblue) wel waard is. Gezien de versie met de Ryzen 7 en 16gb ruim 600€ goedkoper is en je zelf voor 70€ er 32gb in kan zetten waarmee je meteen zeker bent van sneller geheugen.
Dus zou het enige verschil de Ryzen 9 vs Ryzen 7 zijn voor zover ik kan zien. Maar het lijkt mij niet dat de Ryzen 9 550€ duurder is dan de Ryzen 7? Of beter gezegd, dat het prijsverschil de verschil in prestaties waard is?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Spot onDreanor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:58:
De Lenovo laptops zijn volgens mij erg mooie laptops, waar ik mijn oog ook op het laten vallen. Tot nu toe heb ik altijd desktops gehad maar het laatste jaar trekt de mobiliteit van een laptop mij best wel.
Legion 7i i9 3080 32gb
Er moeten wel twee reepjes van 16gb in a 70 euro p.s., verder zit je aardig goedDreanor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:58:
Ah oeps, ik rekende mij al rijk en dacht dat het totaal 70€ was. Thanks.
En dan heb ik nog iets gemist, in de duurste versie zit 2TB aan opslag ten opzichte van 1TB. Coolblue laat dit niet zien maar tweakers wel. Maar die tweede SSD kan ik uit mijn desktop halen.
Dank voor de reacties, ik moet maar eens nadenken of de mobiliteit van een laptop het waard is t.o.v. mijn huidige desktop. Welke onderhand 5,5 jaar oud is maar nog opvallend goed kan meekomen (i5-6600, 16GB en 980ti). Het verschil in prestaties van de 3080/Legion 7 en mijn desktop is minder groot dan ik had gedacht.
En dan heb ik nog iets gemist, in de duurste versie zit 2TB aan opslag ten opzichte van 1TB. Coolblue laat dit niet zien maar tweakers wel. Maar die tweede SSD kan ik uit mijn desktop halen.
Dank voor de reacties, ik moet maar eens nadenken of de mobiliteit van een laptop het waard is t.o.v. mijn huidige desktop. Welke onderhand 5,5 jaar oud is maar nog opvallend goed kan meekomen (i5-6600, 16GB en 980ti). Het verschil in prestaties van de 3080/Legion 7 en mijn desktop is minder groot dan ik had gedacht.
Let wel dit is alleen voor de CPU die vreet het meeste stroom.WeAreLegion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:25:
[...]
Holy, met 3070 komt ie bij mij niet lager dan 19 watt en dan doe ik echt helemaal niks, en met de amd internal kaart komt ie niet lager dan 35 watt in idle.
Dan heb ik het wel over het hele systeem, want core temp doet alleen cpu natuurlijk
Energieverbruik in hybrid modus is bij jou hoger dan met dedicated GPU?

Hoe heb je het bovenstaande gemeten?
Wat toont Core temp bij jou qua power usage?
[ Voor 3% gewijzigd door 1990BW op 22-07-2021 11:11 ]
Dit had ik dus ook.1990BW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Let wel dit is alleen voor de CPU die vreet het meeste stroom.
Energieverbruik in hybrid modus is bij jou hoger dan met dedicated GPU?![]()
Oplossing bij mij was alle drivers van AMD en nVidia verwijderen, DDU draaien, alle drivers via Vantage installeren en daarna alle drivers via de Lenovo website installeren.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
ongeveer 5 watt in idle schommelt een beetje (wel aan het stroom). De rest heb ik gemeten met een test versie van AIDA kan dus niet de GPU zien, maar zie wel het overal gebruik en die is idd op hybride hoger dan op de RTX alleen.1990BW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Let wel dit is alleen voor de CPU die vreet het meeste stroom.
Energieverbruik in hybrid modus is bij jou hoger dan met dedicated GPU?![]()
[ Voor 16% gewijzigd door WeAreLegion op 22-07-2021 11:44 ]
WeAreLegion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:
[...]
ongeveer 5 watt in idle schommelt een beetje (wel aan het stroom). De rest heb ik gemeten met een test versie van AIDA kan dus niet de GPU zien, maar zie wel het overal gebruik en die is idd op hybride hoger dan op de RTX alleen.
Aangezien je nogal wat issues hebt met je laptop raad ik aan om Windows opnieuw te installeren.WeAreLegion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:
[...]
ongeveer 5 watt in idle schommelt een beetje (wel aan het stroom).
Laptops zijn vergeleken met desktops heel strict met driverinstallatie omdat er veel meer power management noodzakelijk is.
Ga je dit allemaal door elkaar heen installeren en verwijderen wordt het een zooitje in o.a. je Registry.
De juiste volgorde is:
- Voordat je Windows gaat installeren alle notebook drivers ergens op een externe opslag zetten
- Windows installeren
- Heel belangrijk: Windows gebruiken in offline-modus -> Windows update haalt namelijk automatisch drivers op maar doet dit in willekeurige volgorde -> dit moet voorkomen worden
- Installeer de drivers op de externe opslag in deze volgorde:
1 Chipset
2 AMD Power management
3 AMD Adrenaline
4 NVIDIA
5 Wifi/bluetooth
6 Audio
7 Overige drivers
- Opnieuw opstarten
- Internet aanzetten en windows updaten
- Power options openen -> create power plan -> Power saving & High performance profielen aanmaken
Done!
Ik zat er wel aan te denken om dat eens te doen, heb net de nieuwe batterij ontvangen die ze er in gaan zetten. Want dat uitvallen dat heeft niet heel veel met de drivers te maken hij werkt op stroom verder prima.1990BW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:00:
[...]
[...]
Aangezien je nogal wat issues hebt met je laptop raad ik aan om Windows opnieuw te installeren.
Laptops zijn vergeleken met desktops heel strict met driverinstallatie omdat er veel meer power management noodzakelijk is.
Ga je dit allemaal door elkaar heen installeren en verwijderen wordt het een zooitje in o.a. je Registry.
De juiste volgorde is:
- Voordat je Windows gaat installeren alle notebook drivers ergens op een externe opslag zetten
- Windows installeren
- Heel belangrijk: Windows gebruiken in offline-modus -> Windows update haalt namelijk automatisch drivers op maar doet dit in willekeurige volgorde -> dit moet voorkomen worden
- Installeer de drivers in deze volgorde:
1 Chipset
2 AMD Power management
3 AMD Adrenaline
4 NVIDIA
5 Wifi/bluetooth
6 Audio
7 Overige drivers
- Opnieuw opstarten
- Internet aanzetten en windows updaten
- Power options openen -> create power plan -> Power saving & High performance profielen aanmaken
Done!
Maar zodra dat gebeurd is zal ik het eens opnieuw installeren.
Die AMD drivers en Nvidia zijn dat de gene die op website van lenovo staan of gewoon de gedownloaden van hun zelf?
[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 22-07-2021 12:10 ]
AMD drivers van LenovoWeAreLegion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:02:
[...]
Ik zat er wel aan te denken om dat eens te doen, heb net de nieuwe batterij ontvangen die ze er in gaan zetten. Want dat uitvallen dat heeft niet heel veel met de drivers te maken hij werkt op stroom verder prima.
Maar zodra dat gebeurd is zal ik het eens opnieuw installeren.
Die AMD drivers en Nvidia zijn dat de gene die op website van lenovo staan of gewoon de gedownloaden van hun zelf?
Nvidia driver van Nvidia
Top, ik maak ff mappie met alles wat ze hebben per categorie en als batterij er in zit nieuwe, beginnen we gewoon vooraf aan weer1990BW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:20:
[...]
AMD drivers van Lenovo
Nvidia driver van Nvidia
Zit er een NVME SSD in je 5,5 jaar oude desktop? Dat betwijfel ik :-)Dreanor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:02:
Ah oeps, ik rekende mij al rijk en dacht dat het totaal 70€ was. Thanks.
Ik had een 6700k, z170, gtx1060 en kon mijn crucial p1 ssd ook gewoon meenemen in deze laptop.Cinemaskoop schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Zit er een NVME SSD in je 5,5 jaar oude desktop? Dat betwijfel ik :-)
Naar mijn mening is het prijsverschil tussen de 5800H en 5900HX de (zéér magere) toename in prestatie(s) het niet waard.Dreanor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:58:
Zie ook: https://www.google.com/am...ew/2200-amd-ryzen-5900hx/
Ik zou het geld dan eerder investeren in een upgrade van het werkgeheugen, zoals ik bij mijn Legion 7 heb gedaan.Yonix schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Naar mijn mening is het prijsverschil tussen de 5800H en 5900HX de (zéér magere) toename in prestatie(s) het niet waard.
Zie ook: https://www.google.com/am...ew/2200-amd-ryzen-5900hx/
Trouwens, een tip voor hen die hun Legion 5 Pro of Legion 7 open gaan schroeven i.v.m. een upgrade van het werkgeheugen: gebruik zuignappen! Ikzelf heb deze gebruikt: klik.
En wat betreft openmaken:
• Bij de Legion 5 Pro is het makkelijk om via de hoek rechtsonder de behuizing open te maken.
• Bij de Legion 7 zit de 'sweet spot' onderaan in het midden - als je hem opent mét zuignap.
Heb inmiddels ervaring met beide laptops.
...wat is bij jouw 'rechtsonder'...is dat bv laptop op het scherm op tafel en dus onderkant naar boven?Yonix schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:37:
[...]
En wat betreft openmaken:
• Bij de Legion 5 Pro is het makkelijk om via de hoek rechtsonder de behuizing open te maken.
• Bij de Legion 7 zit de 'sweet spot' onderaan in het midden - als je hem opent mét zuignap.
Heb inmiddels ervaring met beiden laptops.
Je m'excuse! Rechtsonder als de laptop op het scherm op tafel ligt.jkrol schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:10:
[...]
...wat is bij jouw 'rechtsonder'...is dat bv laptop op het scherm op tafel en dus onderkant naar boven?
Ik heb mijn Legion 7 ook net open gemaakt voor een mem upgrade... wat een... tja...
Ik heb de zuignappen geprobeerd, maar geen geluk. wat voor mij werkte is bij de 'grills' aan de zijkant beginnen, beide kanten, toen kwam de rest vanzelf.
Volgens Lenovo zou je aan de achterkant moeten beginnen, wat dan goed helpt is beseffen dat de port covers onderdeel zijn van de bottom-case (dit staat niet duidelijk online dat ik kon vinden). Dus je tool moet tussen het plastic "van de poorten", en het metaal waar de ledjes van de poorten op zitten.
Enige wat ik kan zeggen is, als ie eenmaal open is, gaat de tweede keer makkelijker
want ik zie niet in hoe je dit doet zonder 1 van de 9000 tabjes te beschadigen
Ik heb de zuignappen geprobeerd, maar geen geluk. wat voor mij werkte is bij de 'grills' aan de zijkant beginnen, beide kanten, toen kwam de rest vanzelf.
Volgens Lenovo zou je aan de achterkant moeten beginnen, wat dan goed helpt is beseffen dat de port covers onderdeel zijn van de bottom-case (dit staat niet duidelijk online dat ik kon vinden). Dus je tool moet tussen het plastic "van de poorten", en het metaal waar de ledjes van de poorten op zitten.
Enige wat ik kan zeggen is, als ie eenmaal open is, gaat de tweede keer makkelijker

Heb er ook een besteld voor 1600 euro! Een legion 5 Pro met 32gb en 3070. Hoop dat ie sneller komt dan de voorspelde december 2021
Cool! Welke kleur?Owyen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:41:
Heb er ook een besteld voor 1600 euro! Een legion 5 Pro met 32gb en 3070. Hoop dat ie sneller komt dan de voorspelde december 2021
En vergeet de Uber vette Lenovo Urban sleeve/hoes niet:
https://www.lenovo.com/nl...-Sleeve-Case/p/GX40Z50941
Helaas geen Super Hammer deal meer, want nu is die €19,- inclusief verzending.
[ Voor 33% gewijzigd door nattebaksteen op 22-07-2021 19:59 ]
De standaard grey kleur, vond die witte niet zo mooi op de plaatjes eruit zien. Is die 14 inch sleeve niet te klein voor een 16 inch laptop?
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb alleen naar het plaatje gekeken. Kan de juiste eigenlijk helemaal niet meer vinden op de lenovo site. Het ging om deze:Owyen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:03:
De standaard grey kleur, vond die witte niet zo mooi op de plaatjes eruit zien. Is die 14 inch sleeve niet te klein voor een 16 inch laptop?
nattebaksteen in "Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie"
Goeie vraag, deze SSD zit in mijn desktop op dit moment en volgens mij kan die over gezet worden in de Lenovo mocht ik een Legion 7 aanschaffen.Cinemaskoop schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Zit er een NVME SSD in je 5,5 jaar oude desktop? Dat betwijfel ik :-)
pricewatch: Crucial P1 1TB
In het ergste geval zou ik een andere SSD moeten kopen, wat nog steeds goedkoper is dan de duurste uitvoering van de Legion 7 met de Ryzen 9.
Thanks voor de tip.
Ah dat gaat waarschijnlijk wel passen!Dreanor schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:44:
[...]
Goeie vraag, deze SSD zit in mijn desktop op dit moment en volgens mij kan die over gezet worden in de Lenovo mocht ik een Legion 7 aanschaffen.
pricewatch: Crucial P1 1TB
In het ergste geval zou ik een andere SSD moeten kopen, wat nog steeds goedkoper is dan de duurste uitvoering van de Legion 7 met de Ryzen 9.
Thanks voor de tip.
Hoi, sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kon het niet vinden. Ik zit te kijken naar een Lenovo Legion 5 (ipv de pro, want die is toch een prijsklasse hoger). Ik heb deze laptop gevonden op bol:
https://www.bol.com/nl/nl...-6-inch/9300000022025564/.
Echter, hier staat bij dat de opslag niet uitgebreid kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik dacht dat er 2 ssd slots waren (en 512 gb is echt niet genoeg tegenwoordig)?
Echter, hier staat bij dat de opslag niet uitgebreid kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik dacht dat er 2 ssd slots waren (en 512 gb is echt niet genoeg tegenwoordig)?
Wellicht is dit antwoord op je vraagTigresoul schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:46:
Hoi, sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kon het niet vinden. Ik zit te kijken naar een Lenovo Legion 5 (ipv de pro, want die is toch een prijsklasse hoger). Ik heb deze laptop gevonden op bol:
Lenovo PSREF altijd handig
https://psref.lenovo.com/...on_5_15ACH6H?M=82JU0089MH
Info daaruit:
Up to two drives, 2x M.2 2242/2280 SSD
• M.2 2242 SSD up to 512GB
• M.2 2280 SSD up to 1TB
[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 23-07-2021 13:31 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Pas wel een beetje op met het 120hz scherm, die schijnt redelijk slecht te zijn tov de 144hz of de 165hzTigresoul schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:46:
Dat scherm zou voor mij een dealbreaker zijn, is echt zo slecht als men beweert. Daarnaast zit de 512gb op de grote SSD module, dus als je wilt uitbreiden moet je ofwel die vervangen of de veel duurdere kleine module vullen.Tigresoul schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:46:
Echt super blij met die doppies!Yonix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:33:
[Afbeelding]
Sinds gisteren een Lenovo Legion 7. Love it!![]()
:strip_exif()/f/image/LyT0NKIjgYG9ETSpS6fcZPFY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nogmaals dank!
Heb ze ook besteldLeDutchShepherd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:53:
[...]
Echt super blij met die doppies!
[Afbeelding]
Nogmaals dank!
Looking good!LeDutchShepherd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:53:
[...]
Echt super blij met die doppies!
[Afbeelding]
Nogmaals dank!
Zo me setup is bijna klaar
kreeg net de Cooler Master NotePal ErgoStand III binnen om hem van het buro af te halen en heb er goeie reviews over gelezen. Nieuwe full hd monitor gekocht. Kan ik straks op me gemak minesweeper doen.
kreeg net de Cooler Master NotePal ErgoStand III binnen om hem van het buro af te halen en heb er goeie reviews over gelezen. Nieuwe full hd monitor gekocht. Kan ik straks op me gemak minesweeper doen.
Zou iemand met een legion 7 met 5800H eens een singlecore cinebench 20/23 test willen doen. Het gaat mij dan hoofdzakelijk om het geluid wat de laptop dan maakt.
En heel misschien wilt er zelfs wel iemand een Autodesk Revit test draaien, maar dat is wel iets meer werk.
Proefversie Revit 2021 installeren en dan de test van het Revit forum draaien.
En heel misschien wilt er zelfs wel iemand een Autodesk Revit test draaien, maar dat is wel iets meer werk.
Proefversie Revit 2021 installeren en dan de test van het Revit forum draaien.
[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 24-07-2021 15:45 ]
Zojuist de 5 Pro besteld bij Lenovo met 8GB ram en 1TB SSD. Als ie binnen is meteen upgraden naar 32GB ram, iemand nog tips voor een goed setje?
Nice! Goede keuze.Mouze88 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:48:
Zojuist de 5 Pro besteld bij Lenovo met 8GB ram en 1TB SSD. Als ie binnen is meteen upgraden naar 32GB ram, iemand nog tips voor een goed setje?
Wat betreft tips voor RAM. Check dit topic, daar staan genoeg tips. Ikzelf heb het Lexar-geheugen (32GB @3200MHz).
Thanks, kan niet wachten tot die binnen is! Hopelijk wat sneller dan de "meer dan 6 weken"...Yonix schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:50:
[...]
Nice! Goede keuze.
Wat betreft tips voor RAM. Check dit topic, daar staan genoeg tips. Ikzelf heb het Lexar-geheugen (32GB @3200MHz).
Heb in ieder geval genoeg tijd om wat research te doen naar RAM, ik zal zeker even in dit topic zoeken!
Waar heb je de informatie van Lenovo over het loshalen van de achterkant gevonden?Malako schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:25:
Ik heb mijn Legion 7 ook net open gemaakt voor een mem upgrade... wat een... tja...
Enige wat ik kan zeggen is, als ie eenmaal open is, gaat de tweede keer makkelijkerwant ik zie niet in hoe je dit doet zonder 1 van de 9000 tabjes te beschadigen
Volgens zen timings is mijn stock ram ook goed.Yonix schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:50:
[...]
Nice! Goede keuze.
Ernemmer schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:27:
Zou iemand met een legion 7 met 5800H eens een singlecore cinebench 20/23 test willen doen. Het gaat mij dan hoofdzakelijk om het geluid wat de laptop dan maakt.
Ik heb geen L7 maar vanwaar deze vraag?
Temperatuur lijkt mij relevant hier aangezien de fanspeed hierop wordt aangepast.
FYI mijn R23 scores van mijn L5 Pro 5800H i.c.m. liquid metal (1e applicatie):
Single core: 1418 \\ max. temperatuur 62 graden
Multi core: 13060 \\ max. temperatuur 82 graden
Bedankt voor de post.1990BW schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:55:
[...]
![]()
Ik heb geen L7 maar vanwaar deze vraag?
Temperatuur lijkt mij relevant hier aangezien de fanspeed hierop wordt aangepast.
FYI mijn R23 scores van mijn L5 Pro 5800H i.c.m. liquid metal (1e applicatie):
Single core: 1418 \\ max. temperatuur 62 graden
Multi core: 13060 \\ max. temperatuur 82 graden
De temperatuur is inderdaad leidend voor de snelheid van de fan, maar voor mij gaat het echt alleen om het geluid wat de fan dan maakt met single core belasting. Ik doe veel single core werk en zou het jammer vinden als dan de fan elke keer begint te loeien.
Veel bewerkingen die ik doe duren 20-30 seconde en dan een minuut of 2 later weer 20-30 seconden.
Nu met de desktop hoor ik de fan helemaal niet, maar zit er aan te denken helemaal over te stappen op een laptop.
De L7 heeft een vapor chamber cooler die koelt een fractie beter dan de heatpipe cooler in de L5 Pro maar is wel iets luider volgens de review van Jarrod'sTech.Ernemmer schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:05:
[...]
Bedankt voor de post.
De temperatuur is inderdaad leidend voor de snelheid van de fan, maar voor mij gaat het echt alleen om het geluid wat de fan dan maakt met single core belasting. Ik doe veel single core werk en zou het jammer vinden als dan de fan elke keer begint te loeien.
Veel bewerkingen die ik doe duren 20-30 seconde en dan een minuut of 2 later weer 20-30 seconden.
Nu met de desktop hoor ik de fan helemaal niet, maar zit er aan te denken helemaal over te stappen op een laptop.
Fanspeed van de L5 pro + liquid metal blijft constant hetzelfde bij single core R23 test (de standaard idle fanspeed in performance modus).
Het is in jouw situatie wellicht handig om ook de thermalpaste te vervangen met iets beters + een coolingpad als je per se een Lenovo wilt hebben.
Of anders gewoon een laptop kopen met fancontrol
Ik dacht dat de L7 juist stiller was dan de 5, maar als dat niet zo is kan ik ook de gewone 5 kopen.1990BW schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:26:
[...]
De L7 heeft een vapor chamber cooler die koelt een fractie beter dan de heatpipe cooler in de L5 Pro maar is wel iets luider volgens de review van Jarrod'sTech.
Fanspeed van de L5 pro + liquid metal blijft constant hetzelfde bij single core R23 test (de standaard idle fanspeed in performance modus).
Het is in jouw situatie wellicht handig om ook de thermalpaste te vervangen met iets beters + een coolingpad als je per se een Lenovo wilt hebben.
Of anders gewoon een laptop kopen met fancontrol
Je gelooft het nietLeDutchShepherd schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:54:
[...]
Waar heb je de informatie van Lenovo over het loshalen van de achterkant gevonden?
Malako schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:10:
[...]
Je gelooft het nietde handleiding. Stap 3 van "Remove the lower case". Ironisch genoeg staat er in die stap ook een link waar je een replacement kan bestellen.
En op die link krijg je geen resultaten als je zoekt op lower case..Go to https://support.lenovo.com/partslookup to look up the Lenovo part number of the following replacement
part:
Lower case

Klopt, Lenovo is 'soms' wat cryptisch. Je moet eerst met de naam of typenummer naar de pagina van het type laptop, dan kom je op dezelfde pagina waar je de handleiding kan downloaden, daar kan je dan zoeken naar 'lower case' en krijg je het product te zien. Vervolgens moet je om te bestellen naar een andere link, waar er weer geen resultaat is als je zoekt op het onderdeelnummer of laptop typedrav91 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:58:
[...]
[...]
En op die link krijg je geen resultaten als je zoekt op lower case..

Dat is wel stuk beter inderdaad, ik zag bij iemand op reddit dat hij zelfs een maand verschoven werd (achter uit in dit geval).Owyen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:15:
De levertijd is wel wat beter geworden!
[Afbeelding]
Het was eerst december 2021
betreft mijn batterij geneuzel ze komen donderdag mijn laptop ophalen en de batterij vervangen. Zal alles weer stock maken en daarna weer alles terug zetten. Mag hopen dat daarna het probleem is opgelost.
Haha € 3200 vond ik zelf toch iets van het goede! Ik speel liever mijn games dan op low settings met 1600 euro in mijn zak
Ja of gewoon op 60fps en nog nog steeds die 1600 euro in je zakOwyen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:17:
Haha € 3200 vond ik zelf toch iets van het goede! Ik speel liever mijn games dan op low settings met 1600 euro in mijn zak
Sinds een paar dagen trotse eigenaar van een Lenovo Legion 7! Prachtige laptop, maar ergens heb ik het idee dat hij met bijvoorbeeld opstarten niet zo snel is als hij zou moeten zijn. Wat is de meest handige tool om te checken of alles intern klopt?
Wat me trouwens ook irriteert is dat ik de muis een paar seconden niet kan bewegen tijdens/net na het typen. Dit is tijdens het gebruik van de trackpad. Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Ik gok dat het iets te maken heeft met palm rejection.
En owja, als ik in ICUE alles behalve de toetsenbordverlichting uitzet blijft er linksonder in de lichtbalk altijd 1 ledje branden. De kleurt verschilt afentoe. Iemand een idee hoe ik die ook uit krijg?
Wat me trouwens ook irriteert is dat ik de muis een paar seconden niet kan bewegen tijdens/net na het typen. Dit is tijdens het gebruik van de trackpad. Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Ik gok dat het iets te maken heeft met palm rejection.
En owja, als ik in ICUE alles behalve de toetsenbordverlichting uitzet blijft er linksonder in de lichtbalk altijd 1 ledje branden. De kleurt verschilt afentoe. Iemand een idee hoe ik die ook uit krijg?
[ Voor 22% gewijzigd door Sjoerd611 op 27-07-2021 21:34 ]
Dat van die LED is een bug, check deze videoSjoerd611 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:07:
Sinds een paar dagen trotse eigenaar van een Lenovo Legion 7! Prachtige laptop, maar ergens heb ik het idee dat hij met bijvoorbeeld opstarten niet zo snel is als hij zou moeten zijn. Wat is de meest handige tool om te checken of alles intern klopt?
YouTube: Lenovo Legion 7 Review - Best Ryzen Gaming Laptop of 2021?
Valt volgens mij weinig aan te doen behalve hopen op een update van Lenovo
Nice, hopelijk schuift mijne ook nog wat opOwyen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:15:
De levertijd is wel wat beter geworden!
[Afbeelding]
Het was eerst december 2021

:fill(white):strip_exif()/f/image/SWUX8DY8bpAXuGiXIs7O58A6.png?f=user_large)
mmmm denk dat me laptop overleden is, hij blijft nu ook aan het stroom rebooten. Hij probeert in automatisch repair te komen maar dat lukt hem niet.
okay na een power cycle start hij weer normaal op. Morgen komen ze de batterij vervangen hooop dat dat het probleem oplost.
okay na een power cycle start hij weer normaal op. Morgen komen ze de batterij vervangen hooop dat dat het probleem oplost.
[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 28-07-2021 08:14 ]
Ik vraag me af of het de meerprijs waard is, want de Ryzen 7 5800H is een fantastische cpu gebleken en om nu voor die paar fps zoveel meer te betalen ... Dan geef ik toch echt mijn geld liever uit aan beter werkgeheugen o.i.d.markklok schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:42:
Voor de liefhebbers. Intel variant is te bestellen[Afbeelding]
Voor een magere € 3.199,00(niet te verkopen bij vrouwlief haha)
Mee eens. Alleen zo jammer dat alleen intel thunderbolt heeftYonix schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:41:
[...]
Ik vraag me af of het de meerprijs waard is, want de Ryzen 7 5800H is een fantastische cpu gebleken en om nu voor die paar fps zoveel meer te betalen ... Dan geef ik toch echt mijn geld liever uit aan beter werkgeheugen o.i.d.
Legion 7i i9 3080 32gb
ben eigenlijk benieuwd waar de ThinkBook 16p Gen 2 laptops eigenlijk blijven waren begin dit jaar aangekondigd...
https://www.lenovo.com/lb...-16p-G2-ACH/p/XXTBXPEA600
http://psref.lenovo.com/D...k_16p_G2_ACH?M=20YM000BMH
Ook leuke kandidaat laptops met 5900HX CPU erin, maar ja vrees dat die er niet gaan komen (uiteindelijk)
Ik weet het is niet echt on-topic, maar goed...
https://www.lenovo.com/lb...-16p-G2-ACH/p/XXTBXPEA600
http://psref.lenovo.com/D...k_16p_G2_ACH?M=20YM000BMH
Ook leuke kandidaat laptops met 5900HX CPU erin, maar ja vrees dat die er niet gaan komen (uiteindelijk)
Ik weet het is niet echt on-topic, maar goed...
[ Voor 34% gewijzigd door mindwarper op 28-07-2021 08:54 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik heb deze week de Legion 5 met Ryzen 7 5800H-processor, RTX 3060 en 32GB besteld.
Vandaag er pas achter gekomen dat deze topic bestaat
Super leuk om alle ervaringen te lezen.
Ik zal hem grotendeels aansluiten op m'n monitor en ik vraag me af of het dan probleemloos met gesloten scherm mee gegamed kan worden. Of wordt het dan te warm?
Ik zal hem grotendeels aansluiten op m'n monitor en ik vraag me af of het dan probleemloos met gesloten scherm mee gegamed kan worden. Of wordt het dan te warm?
De keren dat ik hem heb gebruikt met extern scherm heb ik wel de klep open gelaten. Niet dat de bovenkant aan het toetsenbord super warm wordt ofzo, maar ik voel me er toch prettiger bij als dat een beetje kan luchten.DW2005 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:22:
Ik heb deze week de Legion 5 met Ryzen 7 5800H-processor, RTX 3060 en 32GB besteld.Vandaag er pas achter gekomen dat deze topic bestaat
Ik heb het niet zelf geprobeerd dus ik weet niet precies hoe groot het verschil is maar Lenovo maakt Onder andere hier zelf reclame over hun 'coldfront 3.0' dat deze ook door het toetsenbord koele lucht aanzuigt. De handleiding zegt echter niets over het vrijlaten van deze ruimte zoals wel bij andere inlets/outlets. Ik moet zegggen dat ik erg weinig last heb van warmte mits de achterkant iets opgetild is. Het ligt natuurlijk ook aan welke games je speelt en de omgevingstemperatuur.DW2005 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:22:
Ik heb deze week de Legion 5 met Ryzen 7 5800H-processor, RTX 3060 en 32GB besteld.Vandaag er pas achter gekomen dat deze topic bestaat
Ik weet niet precies waarvoor je thunderbolt wilt gebruiken maar als het "docking" is, werkt de 'lenovo thunderbolt 3 dock gen 2' ook als je hem aan een USB-C alt mode port hangt (zonder thunderbolt) je krijgt dan DP 1.4 en de USB snelheid, voor beedscherm, toetsenbord, muis, ethernet etc. werkt het prima. Als je veel data transfers wilt doen val je natuurlijk buiten de boot...markklok schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:43:
[...]
Mee eens. Alleen zo jammer dat alleen intel thunderbolt heeft
Ik zit te kijken naar de lenovo 3060 of 3070 en zit te denken om deze rechtstreeks te bestellen met 10% korting , maar hoe is de service van Lenovo?
Ik twijfel ook nog of ik 3060 of 3070 moet nemen.
Ik heb altijd een asus game laptop gehad en ooit de eerste acer gamelaptop die overingens 3x doorgebrand was door oververhitting met o.a de game rome TW
Ik twijfel ook nog of ik 3060 of 3070 moet nemen.
Ik heb altijd een asus game laptop gehad en ooit de eerste acer gamelaptop die overingens 3x doorgebrand was door oververhitting met o.a de game rome TW
[ Voor 27% gewijzigd door Noresponse op 28-07-2021 17:40 ]
Mijne kwam sneller dan de genoemde levertijd, elke update in het leverproces kwam via de mail. Ik was bang voor superlange levertijden/een order die telkens uitgesteld zou worden. Maar dat was totaal niet het geval. Online zijn veel horror verhalen te vinden.Noresponse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:35:
Ik zit te kijken naar de lenovo 3060 of 3070 en zit te denken om deze rechtstreeks te bestellen met 10% korting , maar hoe is de service van Lenovo?
Ik twijfel ook nog of ik 3060 of 3070 moet nemen
Verder heb ik nog geen gebruik gemaakt van lenovos service. Maar ik heb goede dingen gelezen in het lenovo topic op deze site: dode pixel en accu.
Ik heb een 3070 gekozen zodat ik er langer mee kan doen, want het blijft een smak geld.
Tja keuze verschil van 200 euro tussen beiden met 10% korting , keuzes
Dat was mij te gortig en heb 3060 gedaanNoresponse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:50:
Tja keuze verschil van 200 euro tussen beiden met 10% korting , keuzes
tja met 10% korting en 2 jaar on-site repair (55 euro) zit je rond de 1490 met 10% korting. mmmm denk dat ik inderdaad toch voor de 3060 moet gaan.
Je ziet pas verstoring als je onder de 20 fps komt en deze gpu kan makkelijk alle games op 30 fps spelen. ik las ook dat veel games al goed zijn met 1080p (verschil naar 1440p ) was niet echt te zien.
Je ziet pas verstoring als je onder de 20 fps komt en deze gpu kan makkelijk alle games op 30 fps spelen. ik las ook dat veel games al goed zijn met 1080p (verschil naar 1440p ) was niet echt te zien.
De service is in deze tijd prima te noemen, ik heb premium support maar omdat ze nu niet langs kunnen komen duurt het alemaal wat langer dan normaal (ze komen laptop ophalen fixen hem en brengen hem weer terug over het algemeen dag later).Noresponse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:02:
tja met 10% korting en 2 jaar on-site repair (55 euro) zit je rond de 1490 met 10% korting. mmmm denk dat ik inderdaad toch voor de 3060 moet gaan.
Morgen komen ze mijn accu vervangen, en daarna een herinstall (doe ik zelf) van windows en hopen dat hij nu niet crashed als hij van stroom komt. Mocht hij het nog doen dan hebben ze al gezegd dat ze het moederbord vervangen. Dus de service is prima voor nu
Mooi om te horen dat ze snel kunnen herstellen met premium die ik zelf ook wil afsluiten. Ik ben namelijk niet zo dol op die digital river. ik heb in het verleden wat issues met ze gehad
[ Voor 15% gewijzigd door Noresponse op 28-07-2021 18:23 ]
Digital river, is eigenlijk alleen als hij Dead on Arrival is gaf Premium support aan maar mijne viel daar al buiten toen ik door had dat er iets niet goed was. Verder wordt support geleverd door IBM (dat is dochter van Lenovo).Noresponse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:22:
Mooi om te horen dat ze snel kunnen herstellen met premium die ik zelf ook wil afsluiten. Ik ben namelijk niet zo dol op die digital river. ik heb in het verleden wat issues met ze gehad
Het is allemaal wat trager dan dat het normaal zou zijn maar goed dat is niet anders.
Herkenbaar in deze tijd en het is uiteindelijk sneller dan het versturen van je laptop.WeAreLegion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:38:
[...]
Digital river, is eigenlijk alleen als hij Dead on Arrival is gaf Premium support aan maar mijne viel daar al buiten toen ik door had dat er iets niet goed was. Verder wordt support geleverd door IBM (dat is dochter van Lenovo).
Het is allemaal wat trager dan dat het normaal zou zijn maar goed dat is niet anders.
UPDATE: De LAPTOP is besteld met 2 jaar premium onsite garantie was ik 1492 kwijt voor de Legion 5 pro met 16 GB en de 3060 gpu van nvidia.

overigens ik las dat de RAM in de lenovo niet optimaal is en dat je die met een snellere geheugen kan vervangen. Iemand dat al gedaan en met welk merk? en betwijfel of dit uberhaupt een voordeel heeft , maar volgens onderstaande flimpje soms wel.
[ Voor 61% gewijzigd door Noresponse op 28-07-2021 20:19 ]
Er zijn verschillende opties, Hyper X onder andere (die heb ik) maar als je even zoekt hier dan zal je genoeg setjes vinden.Noresponse schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Herkenbaar in deze tijd en het is uiteindelijk sneller dan het versturen van je laptop.
UPDATE: De LAPTOP is besteld met 2 jaar premium onsite garantie was ik 1492 kwijt voor de Legion 5 pro met 16 GB en de 3060 gpu van nvidia.was weer even slikken
, maar de deal was beter dan via bol.com ondanks de 32 GB RAM.
overigens ik las dat de RAM in de lenovo niet optimaal is en dat je die met een snellere geheugen kan vervangen. Iemand dat al gedaan en met welk merk? en betwijfel of dit uberhaupt een voordeel heeft , maar volgens onderstaande flimpje soms wel.
[YouTube: Lenovo Legion 5 (2021) Game Testing - Does RAM Upgrade Help?]
Ik heb een setje ram met goede timings te koop
Interessant er is nu ook een Legion 5 Pro 16" AMD Gen 6 te bestellen zonder Operating system...
http://psref.lenovo.com/D..._Pro_16ACH6H?M=82JQ0081MH
- 512 GB SSD maar er in, maar goed genoeg voor OS
- maar wel 16 GB RAM (2x 8GB)
- 3070 GPU ook
[ Voor 136% gewijzigd door mindwarper op 29-07-2021 11:03 . Reden: extra info ]
Zit naar deze laptop te kijken en zou idd aan de intel variant moeten voor de thunderbolt voor mijn huidige dell dockings die ik heb. anders moet ik 2 dockings vervangen en die zijn tegenwoordig ook al aan de prijsmarkklok schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:43:
[...]
Mee eens. Alleen zo jammer dat alleen intel thunderbolt heeft
Ik heb een https://www.coolblue.nl/product/866849/lg-38wn95c.html monitor en dan is het werken met 1 kabel wel erg fijn. (Switchen tussen werkplek zolder en beneden)
Maar het prijsverschil is wel groot.. (als ik hem zakelijk kan aanschaffen had ik hem wel besteld)
Maar het prijsverschil is wel groot.. (als ik hem zakelijk kan aanschaffen had ik hem wel besteld)
Legion 7i i9 3080 32gb
Deze is al paar keer voor bij gekomen inderdaad en ook de gene die ik heb. Heb hem wel 32 gb geheugen gegeven en extra 1tb m2 ssd er bij. Maar was erg goeie deal.mindwarper schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:35:
Interessant er is nu ook een Legion 5 Pro 16" AMD Gen 6 te bestellen zonder Operating system...zie deze PSREF info:
- 512 GB SSD maar er in, maar goed genoeg voor OS
- maar wel 16 GB RAM (2x 8GB)
- 3070 GPU ook
Dank je ga ik het ook overwegen...WeAreLegion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Deze is al paar keer voor bij gekomen inderdaad en ook de gene die ik heb. Heb hem wel 32 gb geheugen gegeven en extra 1tb m2 ssd er bij. Maar was erg goeie deal.
Had nog wat vraagjes
- Heb je nu dan 512GB én 1TB disk in je laptop zitten ?
- welke 1TB disk heb je daarvoor gebruikt ?
- welk RAM heb je daarvoor gebruikt ?
1; ja zit nu 1,5 TB in inderdaad, hij heeft een extra M2 slotmindwarper schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Dank je ga ik het ook overwegen...
Had nog wat vraagjes
- Heb je nu dan 512GB én 1TB disk in je laptop zitten ?
- welke 1TB disk heb je daarvoor gebruikt ?
- welk RAM heb je daarvoor gebruikt ?
2 de Crucial P5 (1TB)
3 Hyper X 2x16gb (dual rank)
Niet, 10 schroefjes om de case los te maken aan de onderkant, en dan via de rechterkant als hij op ze kop ligt kan je de case los krijgen (met een creditcard of iets dergelijks). Daarna is het gewoon paar schroeven los maken en dingen vervangen. Stelt niet zo heel veel voor.Owyen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:40:
Hoe moeilijk is het om zelf een upgrade uit te voeren op de legion pro 5 btw?
Dank voor de toelichting.. dat helpt wel enorm in de overwegingen die ik ga maken wellicht binnenkort...WeAreLegion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:43:
[...]
Niet, 10 schroefjes om de case los te maken aan de onderkant, en dan via de rechterkant als hij op ze kop ligt kan je de case los krijgen (met een creditcard of iets dergelijks). Daarna is het gewoon paar schroeven los maken en dingen vervangen. Stelt niet zo heel veel voor.
Ja super, erg bedankt. Ga ik zelf extra geheugen toevoegen. Is het het ook waard om de stock 32gb te vervangen? last hier een paar dingen over dat het geheugen een bottleneck kan zijn?
Mijn stock 32gb was single rank, maar wel met snelle timings. Is een gok welke timings dat je krijgt.Owyen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:47:
Ja super, erg bedankt. Ga ik zelf extra geheugen toevoegen. Is het het ook waard om de stock 32gb te vervangen? last hier een paar dingen over dat het geheugen een bottleneck kan zijn?
Nee dat is het niet waard, de timings van stock 32 zijn over het algemeen gewoon goed en dual rank heeft vooral nut bij zware programmas zoals renderen en dat soort dingen. Voor games zal je het niet echt merken.Owyen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:47:
Je kan het niet zien aan de specsheets, je zal hem moeten kopen en hopen dat je de goeie heb. (zentimmings kan dat laten zien)
Zen timings idd. En dan vergelijken met de "snelle" timings hier of uit de video van jarrod's tech
Alhoewel die timespy score wat je had wel echt goed isWeAreLegion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:09:
[...]
Nee dat is het niet waard, de timings van stock 32 zijn over het algemeen gewoon goed en dual rank heeft vooral nut bij zware programmas zoals renderen en dat soort dingen. Voor games zal je het niet echt merken.
Je kan het niet zien aan de specsheets, je zal hem moeten kopen en hopen dat je de goeie heb. (zentimmings kan dat laten zien)