Ik (ook) heb een L5P (3070/32GB/ 2x 1TB SSD).
Besteld bij Lenovo op 12 april vanwege grote korting en standaard al met de 2e SSD. Geleverd op 5 mei (bij bestelling was indicatie 6+ weken levertijd, dat werd in de praktijk slechts 3 weken).
Gekozen voor zakelijk werk en foto & video editing.
Het uiterlijk was net zakelijk genoeg voor mij om hiervoor te kunnen kiezen. Als je achter je laptop zit is de verschijning typisch 'Lenovo-grijs' zakelijk, zelfs een beetje saai. Vanaf de achterkant gezien meer een gaming uiterlijk, maar dat is voor mij nog net acceptabel. Het Legion logo verlichting staat bij mij dan ook op 'uit'.
Ik heb ook gekeken naar krachtige Asus laptops ( ROG Zephyrus / Stryx); voor mij waren die ofwel te veel 'gaming' (ivm gaming toetsenbord) en/of ik mis een webcam én de GPU is geknepen qua vermogen én ze zijn duurder. In die zin is de L5P voor mij een win-win.
Geen enkel issue, hij doet wat hij moet doen en dat doet hij heel goed.
Ja, de laptop én de voeding zijn zwaar (ik heb al jaren een Asus Zenbook die krap de helft weegt).
Ik heb voor onderweg én als ik geen extreme power nodig heb een USB-C lader die de L5P van 100w stroom kan voorzien (in totaal kan de lader 120w leveren met gebruik van de andere twee poorten). Daardoor bespaar ik veel gewicht als ik dat wil.
Door op het forum en in de pricewatch allerlei notificaties aan te zetten, kon ik binnen 1 dag de versie die ik gekozen had ook daadwerkelijk bestellen.
Als je bij het bestellen nog twijfelt olwelke versie je eventueel wilt kopen, dan zul je vrijwel altijd te langzaam zijn en is een serie al weer uitverkocht.
Er is echt een duidelijke reden waarom deze laptops zo populair zijn: de L5P is zeer compleet en goed geprijsd.
Eerlijk gezegd zie ik niet hoe je een foute keuze kunt maken bij de L5P als je in deze klasse aan het rondkijken bent. Dat neemt niet weg dat er voor jou toch nog andere overwegingen zijn om een andere / voor jou betere keuze te maken.
[
Voor 6% gewijzigd door
jkrol op 10-05-2021 14:45
]