Ik zie dat het werkt via Displaylink. Dat is niet wat ik wil, want dat houdt in dat het werkt via een videochip dat gestreamd wordt naar de laptop en dat het dab verwerkt wordt. Dit kost natuurlijk een klein beetje processorkracht dat is niet zo erg natuurlijk. Maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat dit soort producten wel nog een 4k stream kunnen weergeven maar games juist niet.slayerrp schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:24:
Geen ervaring, maar zoiets? https://www.usb-c-adapter...-station-dual-4k-display/
[...]
Ik zeg bestellen, testen en mooi het resultaat hier delen voor de restSmokeyy_TR schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:28:
Inmiddels heb ik zelf nog twee docingstations gevonden. Wat vinden jullie hiervan?
pricewatch: Lenovo 40AS0090EU Thinkpad USB-C Dock Gen 2
pricewatch: Dell WD19 130W
Ik heb zojuist de Lenovo dockingstation besteld, ik laat jullie weten of het allemaal werkt. Ik verwacht dat ik hem morgen al binnen heb.
[ Voor 19% gewijzigd door Smokeyy_TR op 17-05-2021 14:48 ]
Nieuwe Legion 5 met AMD processor en RTX 3060 of 3070 staat nu in de Lenovo shop:
https://www.lenovo.com/nl...n-5-15ACH6H/p/88GMY501582
Staat al ruim een week in de shopMarcic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Nieuwe Legion 5 met AMD processor en RTX 3060 of 3070 staat nu in de Lenovo shop:
Zo, die is best goedkoop. Upgrade naar 165Hz ook maar 40 euro.
Inderdaad niet slecht. Maar wel jammer dat je niet kunt kiezen voor een Ryzen 7 maar dat snap ik wel anders gaat dat overlappen met de Legion 5 pro denk ik. Maar de prijs @Frietsaus Is zeker goed.
Ligt het aan mij of staan de pro versies niet op de lenovo site? Ik zie alleen de reguliere 5 en 7 modellen... Of is dat omdat ze uitverkocht zijn?
@thijs42 Ze zijn nog steeds uitverkocht. Als je er een wilt dan zul je moeten wachten op dit moment.
Legion 5 pro
https://www.lenovo.com/nl...Pro-16ACH6H/p/88GMY501578
Legion 7
https://www.lenovo.com/be...on-7-16ACH6/p/88GMY701639
Legion 5 pro
Legion 7
https://www.lenovo.com/be...on-7-16ACH6/p/88GMY701639
[ Voor 53% gewijzigd door Smokeyy_TR op 18-05-2021 11:34 ]
Upgrade naar 1TB SSD 660 euroFrietsaus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:22:
Zo, die is best goedkoop. Upgrade naar 165Hz ook maar 40 euro.

Lol.. ze hebben of naar Apple gekeken of t is een foutje

Haha dat is wel bizar veel ja, vast een foutje idd.
Hi Dames en heren,
Inmiddels heb ik mijn dockingstation binnengekregen. Mijn eerste observatie gaat als volgt:
Bij het aansluiten werkte het beeldscherm niet. Toen had ik geprobeerd om drivers te downloaden via de site van Lenovo zoals in de handleiding stond. Nog steeds had ik geen beeld. Vervolgens ging ik de firmware updaten van de dockingstation. Nadat ik een herstart had uitgevoerd had ik toen beeld.
Het viel mij op dat het systeem een hoge verversingsnelheid had gekozen met als gevolg dat een van de twee monitoren gaf slecht beeld en viel ook steeds uit. Vervolgens realiseerde ik dat de bandbreedte van de USB-C op mijn laptop erg beperkt was. Mijn vermoeden is dat mijn USB-C poort maar tot 10Gbit gaat. Toen had ik een van de schermen op 120hz gezet en dat loste mijn probleem op.
Ook viel het mij op dat G-Sync gewoon werkt op de schermen en daardoor voelt het allemaal soepel aan. Op het moment toen ik het getest had, had ik een RGB muis/toetsenbord, speaker via AUX/USB voeding, headset receiver en numpad aangesloten op het dockingstation.
Update
Ik zag dat ik eerder een zooitje van gemaakt had, even wat aanpassingen verricht en verduidelijkt.
Inmiddels heb ik mijn dockingstation binnengekregen. Mijn eerste observatie gaat als volgt:
Bij het aansluiten werkte het beeldscherm niet. Toen had ik geprobeerd om drivers te downloaden via de site van Lenovo zoals in de handleiding stond. Nog steeds had ik geen beeld. Vervolgens ging ik de firmware updaten van de dockingstation. Nadat ik een herstart had uitgevoerd had ik toen beeld.
Het viel mij op dat het systeem een hoge verversingsnelheid had gekozen met als gevolg dat een van de twee monitoren gaf slecht beeld en viel ook steeds uit. Vervolgens realiseerde ik dat de bandbreedte van de USB-C op mijn laptop erg beperkt was. Mijn vermoeden is dat mijn USB-C poort maar tot 10Gbit gaat. Toen had ik een van de schermen op 120hz gezet en dat loste mijn probleem op.
Ook viel het mij op dat G-Sync gewoon werkt op de schermen en daardoor voelt het allemaal soepel aan. Op het moment toen ik het getest had, had ik een RGB muis/toetsenbord, speaker via AUX/USB voeding, headset receiver en numpad aangesloten op het dockingstation.
Update
Ik zag dat ik eerder een zooitje van gemaakt had, even wat aanpassingen verricht en verduidelijkt.
[ Voor 78% gewijzigd door Smokeyy_TR op 18-05-2021 22:40 ]
YouTube: Why Legion 5 Pro Underperforms Explained (And How To Fix!)
Interessante video van Jarrod over het geheugen in de Legion 5 pro
@Marcic Thanks voor de info. Ik ga zelf even kijken of ik bij mijn 32GB ram of ik dat ook heb.
Denk dat ze inderdaad verschillende chips gebruikt hebben, mijn 2 modules zit tussen de nieuwe en de oude in van Jarrod
Ook dus. Maar ik denk toch vanwege de ramprijzen (€170 2x16 GB 3200Mhz) het geen zin heeft om de upgrade te doen. Ik vrees dat wij onze verlies hiermee moeten nemen 😢.
Inderdaad, 10% is natuurlijk vervelend, maar het zij zo. Ga er niet extra 170€ indrukken voor iets dat ik tot nu toe nog niet had gemerkt.Smokeyy_TR schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:27:
Ook dus. Maar ik denk toch vanwege de ramprijzen (€170 2x16 GB 3200Mhz) het geen zin heeft om de upgrade te doen. Ik vrees dat wij onze verlies hiermee moeten nemen 😢.
Kijk nou, zelfs een mooi topic er over.
Ook ik ben op zoek naar de nieuwe Legion.
In mijn geval de voorkeur naar de Legion 7 met 5800H en RTX3080. (tenzij de 5900HX nagenoeg niet meer kost).
Kan alleen niet vinden wat de verschillen zijn tussen: 82N6005TMH, 82N60061MH en 82N6006NMH.
Wat is de korting waar in t begin over gesproken werd? is dat de 10% via AFFNQ4, of nog een andere korting?
Lenovo Chat heeft het over 4wkn voordat het weer te bestellen is via de site
In mijn geval de voorkeur naar de Legion 7 met 5800H en RTX3080. (tenzij de 5900HX nagenoeg niet meer kost).
Kan alleen niet vinden wat de verschillen zijn tussen: 82N6005TMH, 82N60061MH en 82N6006NMH.
Wat is de korting waar in t begin over gesproken werd? is dat de 10% via AFFNQ4, of nog een andere korting?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Mijn Legion 7 ligt hier nog steeds klaar om opgehaald te worden door Digital River, duurt eeuwen voor de mail om een afspraak te maken binnenkomt. Nog geen idee wat ik uiteindelijk ga doen maar ik denk dat een Lenovo het voor mij toch niet is, ondanks de heel goede ervaringen in het verleden met hun non gaming laptops.
Wat denken jullie over de koeling van de Legion Pro?
Na wat GTA V spelen (max settings, laptop display) komt HWMonitor met het volgende naar voren:
:strip_exif()/f/image/X0lb15INDVEXFLJfYxZvWhbi.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de zowat 100 graden voor de CPU niet wat hoog of is dit 'gewoon' en wel te verwachten?
Na wat GTA V spelen (max settings, laptop display) komt HWMonitor met het volgende naar voren:
:strip_exif()/f/image/X0lb15INDVEXFLJfYxZvWhbi.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de zowat 100 graden voor de CPU niet wat hoog of is dit 'gewoon' en wel te verwachten?
[ Voor 0% gewijzigd door thespawn80 op 19-05-2021 23:46 . Reden: typo ]
Het is wel aan de hoge kant. Zou je kunnen vertellen hoe jij je laptop gebruikt? Krijgen de ventilatoren wel genoeg lucht bijvoorbeeld en dan ook voornamelijk aan de onderkant.thespawn80 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:45:
Wat denken jullie over de koeling van de Legion Pro?
[Afbeelding]
De GPU heeft wel een normale tempratuur maar de CPU is wel hoog.
[ Voor 102% gewijzigd door Smokeyy_TR op 19-05-2021 23:51 . Reden: Niet goed gekeken naar het plaatje van @thespawn80 ]
Ik weet ook niet welke ondergrond je gebruikt, maar als je een houten bureau hebt, dan gaat het hout na verloop van tijd ook opwarmen en aangezien de laptop langs de onderkant koeling pakt, trekt hij steeds warmere lucht binnen. Afhankelijk van het soort hout van je bureau natuurlijk, maar bij mij is het geen vezelplaat en dat warmt behoorlijk snel op met een warme laptop. Ik zet hem dan in een laptophouder zodat er meer ruimte is tussen laptop en bureau. Ik heb mijn temperaturen wel nog nooit gemeten.
De laptop staat op een eikenhouten tafel met daarop een placemat van een soort gevlochten plastic, mogelijk dat dat de boel wat warmer maakt. Ik had de game wel ongeveer 2 uur gespeeld.Smokeyy_TR schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:48:
[...]
Het is wel aan de hoge kant. Zou je kunnen vertellen hoe jij je laptop gebruikt? Krijgen de ventilatoren wel genoeg lucht bijvoorbeeld en dan ook voornamelijk aan de onderkant.
De GPU heeft wel een normale tempratuur maar de CPU is wel hoog.
Ik zal vanavond eens kijken wat de temperaturen zijn als ik de laptop in een laptopstandaard zet waarbij de onderkant volledig open is. (Nexstand K2)
Dat zal ik zeker doen. Want zelf gebruik ik een laptopkoelerstandaard en bij mij zijn de tempraturen rond 75 graden bij de GPU en de CPU 80 bij cinnebench R23 stresstest van 10 minuten. Dat zijn de tempraturen dat je ook ongeveer moet halen. Als dat niet zo is dan zal ik hem terugsturen of garantieaanvraag indienen.
Op m'n Legion 5 met 4800H en 1650Ti gebruik ik tijdens het gamen 2 4x2 duplo blokken.
Deze zet ik onder de rubber pootjes aan de achterkant. Dit scheelt al gauw 5gr. en een beetje fan-geluid minder.
Anders staat ie op een vlakke houten tafel.
Las in reviews wel dat de CPU rond de 95gr komt en Lenovo aan geeft dat dit normaal is.
Evt. kan je natuurlijk de koelpasta nog vervangen door een betere versie.
Deze zet ik onder de rubber pootjes aan de achterkant. Dit scheelt al gauw 5gr. en een beetje fan-geluid minder.
Anders staat ie op een vlakke houten tafel.
Las in reviews wel dat de CPU rond de 95gr komt en Lenovo aan geeft dat dit normaal is.
Evt. kan je natuurlijk de koelpasta nog vervangen door een betere versie.
Scientia Potentia Est
@HellStorm666 Lego duplo 😂 Je bent geweldig🤣
Ik heb hier een 5 Pro met de snelle geheugen timings. Is een versie met de RTX3060 en 16GB. Ik zoek naar een 32GB kit. Is er een kit aan te bevelen met lage timings en 2T?Marcic schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:14:
YouTube: Why Legion 5 Pro Underperforms Explained (And How To Fix!)
:fill(white):strip_exif()/f/image/yjf7MWP0pOvM1tMC1p4GzLei.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door kiddyl op 20-05-2021 11:27 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/wW4trI9Amt5lhlMHpyKdAc7A.png?f=user_large)
Hier mijn temps tijdens Battlefield V op Ultra settings met de laptop in Auto mode.
:fill(white):strip_exif()/f/image/HSqBL7pFs4ZJIuGH0xettTGr.png?f=user_large)
Laptop staat op deze mooie aliexpress dopjes op een houten tafel.
Komt dat ook niet door de genoemde 'auto-mode'?
In mijn eigen testen haalde ik alleen in full-mode (rode lampje) de maximale scores (en 140w ipv 120w?)
Dat denk ik ook wel. Want in de vantage software heb je een functie dat je dat kunt inschakelen bij het kopje thermische modus.
Geen verschil zo te zien... Kan zijn dat het ene model voor een bepaalde winkel is, een ander voor lenovo.com zelf en de laatste voor de rest of zo...HellStorm666 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:53:
Kijk nou, zelfs een mooi topic er over.
Als ik op psref kijk zie ik iig geen verschillen.
Klopt, in de rode modus gaat je TGP met 15W omhoog naar 140W.thespawn80 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:31:
[...]
Komt dat ook niet door de genoemde 'auto-mode'?
In mijn eigen testen haalde ik alleen in full-mode (rode lampje) de maximale scores (en 140w ipv 120w?)
Medion = Lenovo, toch? Wat vinden we van de Erazer Beast laptops eigenlijk? Kan helaas geen enkele review vinden (behalve van een pre-productie exemplaar hier op Tweakers alweer een tijdje terug) dus niets bekend over de TGP.
Iemand die een Medion heeft overwogen bij zijn Legion aankoop?
Een pre wat ik zie bij de Erazer is dat er geen 16" 1440p panel in zit maar een 17" 1440p. Bij deze resolutie is groter zinvol, tenzij je persé niet groter wilt vanwege mobiliteit.
Een pre wat ik zie bij de Erazer is dat er geen 16" 1440p panel in zit maar een 17" 1440p. Bij deze resolutie is groter zinvol, tenzij je persé niet groter wilt vanwege mobiliteit.
[ Voor 25% gewijzigd door Hadespuiter op 20-05-2021 18:12 ]
Inderdaad ik had ergens gelezen dat Lenovo Medion had gekocht maar ik weet niet meer waar. En van Medion had ik zelf niks over gehoord.
Benieuwd, deel zeker je ervaring!thespawn80 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:53:
[...]
De laptop staat op een eikenhouten tafel met daarop een placemat van een soort gevlochten plastic, mogelijk dat dat de boel wat warmer maakt. Ik had de game wel ongeveer 2 uur gespeeld.
Ik zal vanavond eens kijken wat de temperaturen zijn als ik de laptop in een laptopstandaard zet waarbij de onderkant volledig open is. (Nexstand K2)
Heb je een link toevallig naar die dopjes?slayerrp schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:59:
[Afbeelding]
Hier mijn temps tijdens Battlefield V op Ultra settings met de laptop in Auto mode.
[Afbeelding]
Laptop staat op deze mooie aliexpress dopjes op een houten tafel.
https://nl.aliexpress.com/item/4000098101924.html Dit soort dingen, ik gebruik persoonlijk alleen de grote aan de achterkant, anders komen je polsen heel erg hoog te zitten vind ikDJSirMatthew schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:06:
[...]
Heb je een link toevallig naar die dopjes?
10 jaar geleden alweer, In 2011. Veel interne componenten e.d. zullen dus waarschijnlijk wel overeenkomen.Smokeyy_TR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:21:
Inderdaad ik had ergens gelezen dat Lenovo Medion had gekocht maar ik weet niet meer waar. En van Medion had ik zelf niks over gehoord.
Lenovo heeft Medion overgenomen maar hun gaming laptops hebben verder niets met Lenovo te maken. Zijn bijna allemaal Clevo en Tongfang.Hadespuiter schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:10:
Medion = Lenovo, toch? Wat vinden we van de Erazer Beast laptops eigenlijk? Kan helaas geen enkele review vinden (behalve van een pre-productie exemplaar hier op Tweakers alweer een tijdje terug) dus niets bekend over de TGP.
Tongfang 2021 modellen, reviews, ervaringen en concordanties
[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 20-05-2021 22:50 ]
Ongeveer acht graden minder louter door de standthespawn80 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Hierbij de temperaturen op een stand, weer +- 2uur GTA V op full settings en laptop scherm 165hz :
[Afbeelding]
Dus dat is al wel een stuk beter, zeker wanneer Lenovo aangeeft dat de CPU wel 95 graden zou kunnen worden.
Nexstand K2 , stond in zijn post erbovenFlying Hawkic schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:15:
[...]
Ongeveer acht graden minder louter door de stand. Welke stand gebruik je?
Ik zoek nog een nieuwe laptop voor web development, nu kwam ik deze tegen:
https://www.bol.com/nl/p/...16-inch/9300000022025568/
Maar op de 1 of andere manier gaat hier het belletje "te mooi om waar te zijn" rinkelen. Zie ik iets over het hoofd, alle andere pro's zijn duurder?
Maar op de 1 of andere manier gaat hier het belletje "te mooi om waar te zijn" rinkelen. Zie ik iets over het hoofd, alle andere pro's zijn duurder?
Die is inderdaad €300,- goedkoper dan de vergelijkbare 82JQ007KMH.DeepSeven schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:41:
Mooie prijs als de RTX3060 voldoende voor je is.
Koop is via Bol, dus als t onderdeel niet klopt is retourneren niet moeilijk.
Scientia Potentia Est
Niet leverbaar staat er bij mij ondertussen.DeepSeven schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:41:
Kan me bijna niet voorstellen dat dit legit is, externe verkoper zonder beoordelingen die zoveel electronica producten aanbied en dan ook veel te goedkoop. Dit ding is overal uitverkocht en dan gaan zij hem doodleuk een paar honderd euro goedkoper aanbieden?DeepSeven schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:41:
Heb het ook nog even bij Bol zelf nagevraagd, verkoper is pas sinds deze maand geregistreerd maar nog geen problemen geweest. Ze gaan voor de zekerheid navragen bij de verkoper hoe het komt dat zij de laptop voor deze prijs erop hebben staan. Reactie verwachten ze binnen 2 werkdagen, ik zal het hier neerzetten als ik iets hoor.
[ Voor 19% gewijzigd door Marcic op 21-05-2021 09:32 ]
Ik zit ook te zoeken, wellicht deze van Crucial (in de Pricewatch)kiddyl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Ik heb hier een 5 Pro met de snelle geheugen timings. Is een versie met de RTX3060 en 16GB. Ik zoek naar een 32GB kit. Is er een kit aan te bevelen met lage timings en 2T?
Ik zit te na te denken of ik direct naar 2x 32GB ga; ik heb daar nog geen duidelijkheid in mbt snellere RAM.
[ Voor 9% gewijzigd door jkrol op 21-05-2021 12:29 ]
Goed dat je het navraagtMarcic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:19:
[...]
Kan me bijna niet voorstellen dat dit legit is, externe verkoper zonder beoordelingen die zoveel electronica producten aanbied en dan ook veel te goedkoop. Dit ding is overal uitverkocht en dan gaan zij hem doodleuk een paar honderd euro goedkoper aanbieden?
Heb het ook nog even bij Bol zelf nagevraagd, verkoper is pas sinds deze maand geregistreerd maar nog geen problemen geweest. Ze gaan voor de zekerheid navragen bij de verkoper hoe het komt dat zij de laptop voor deze prijs erop hebben staan. Reactie verwachten ze binnen 2 werkdagen, ik zal het hier neerzetten als ik iets hoor.
YouTube: Lenovo Legion 5 Pro Review - One of the Best?
Hier de volledige review van Jarrod van de 5 pro.
Ben ook benieuwd naar de versies met nieuwe intel 11th gen h45 cpu's, zou verwachten dat het geheugen issue daar wat minder speelt en op basis van de eerste reviews van o.a. hardware unboxed (YouTube: Is Intel Back? Intel Core i7-11800H Review, Tiger Lake H45 is Here) lijken de gaming prestaties goed te zijn
Hier de volledige review van Jarrod van de 5 pro.
Ben ook benieuwd naar de versies met nieuwe intel 11th gen h45 cpu's, zou verwachten dat het geheugen issue daar wat minder speelt en op basis van de eerste reviews van o.a. hardware unboxed (YouTube: Is Intel Back? Intel Core i7-11800H Review, Tiger Lake H45 is Here) lijken de gaming prestaties goed te zijn
Weet iemand nog een rugzak voor mijn legion 5 pro? In mijn northface rugzak past die niet meer namelijk, maar nog wel in de HP 15 inch laptoptas en dat is wat ik tijdelijk doe. Zelf vind ik toch een rugzak fijner.
[ Voor 18% gewijzigd door Smokeyy_TR op 22-05-2021 21:31 ]
Denk dat je het goed had gezien.DeepSeven schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Goed dat je het navraagt. Ik vertrouwde het ook niet.
Reactie bol:
Dit is inmiddels offline gehaald. De andere twee modellen zijn nog wel op voorraad en worden door bol.com aangeboden. We verwachten medio juli de laptop zelf weer op voorraad te hebben!
Kun je nou ergens uit het typenummer achterhalen of een bepaald model nou een rgb keyboard heeft ja of nee (en 4 zones of per-key).
Kijk ik in de pricewatch bij een bepaald model dan staat er een foto bij met een rgb keyboard maar in werkelijkheid klopt dit dus niet, blijkt gewoon enkel witte verlichting te hebben. Iemand die hier het naadje van de kous weet?
Kijk ik in de pricewatch bij een bepaald model dan staat er een foto bij met een rgb keyboard maar in werkelijkheid klopt dit dus niet, blijkt gewoon enkel witte verlichting te hebben. Iemand die hier het naadje van de kous weet?
[ Voor 47% gewijzigd door Hadespuiter op 23-05-2021 02:09 ]
Dit kan je checken op PSREF.Lenovo.comHadespuiter schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:07:
Kun je nou ergens uit het typenummer achterhalen of een bepaald model nou een rgb keyboard heeft ja of nee (en 4 zones of per-key).
Ik ga als bootdisk denk ik een Samsung 980 500GB erbij bestellen. Niet de 980pro omdat zoals eerder werd aangegeven pci4.0 toch geen zin heeft. Leuke prijs/ kwaliteit verhouding.
Dus €200,- om naar 32gb te gaan en dan hopen dat je je oude geheugen nog kan verkopen?jkrol schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:28:
[...]
Ik zit ook te zoeken, wellicht deze van Crucial (in de Pricewatch)
Ik zit te na te denken of ik direct naar 2x 32GB ga; ik heb daar nog geen duidelijkheid in mbt snellere RAM.
ik denk dat ik het dan verlopig maar even bij 16 gb hou
Wat betreft per-key is het vrij simpel: alleen de Legion 7 heeft dat. Bij de 5 Pro en 5 kan het single color of 4-zone RGB zijn. Daarvoor idd even PSREF checken zoals cinemaskoop zegt.Hadespuiter schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:07:
@Kieft91 Je kunt later nog upgraden naar 32GB als je dat wilt natuurlijk. Echter stijgen de DDR4 prijzen en ik hoop dat de prijzen nog gaan dalen want dat zou wel goed voor jou uit kunnen komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Smokeyy_TR op 25-05-2021 11:00 ]
Welke prijzen bedoel je dat je hoopt dat ze gaan dalen?Smokeyy_TR schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:54:
@Kieft91 Je kunt later nog upgraden naar 32GB als je dat wilt natuurlijk. Echter stijgen de DDR4 prijzen en ik hoop dat de prijzen nog gaan dalen want dat zou wel goed voor jou uit kunnen komen.
@Cinemaskoop Ik bedoelde dat de prijzen stijgen en dat ik hoop dat dan de prijzen nog gaan dalen. Maar dit zou wellicht niet het geval kunnen zijn volgens Greg Salazar.
Video: YouTube: WTF is Happening to RAM Prices?! VIDEO
Dit is een voorbeeld dat je kunt zien dat de ramprijs stijgt. Ik kan je meerdere producten sturen en je zult zien dat prijzen gewoon stijgen.
pricewatch: Kingston 32GB DDR4 2666MHz Kit RAM
Deze twee bronnen baseer ik mijn informatie op. Ik hoop dat het duidelijker is geworden.
Dit is een voorbeeld dat je kunt zien dat de ramprijs stijgt. Ik kan je meerdere producten sturen en je zult zien dat prijzen gewoon stijgen.
Deze twee bronnen baseer ik mijn informatie op. Ik hoop dat het duidelijker is geworden.
Het was niet duidelijk of je het nou over RAM of over de Legion's had qua prijs... maar beide verwacht ik niet dat die op korte termijn zullen gaan dalen.Smokeyy_TR schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
@Cinemaskoop Ik bedoelde dat de prijzen stijgen en dat ik hoop dat dan de prijzen nog gaan dalen. Maar dit zou wellicht niet het geval kunnen zijn volgens Greg Salazar.
[ Voor 4% gewijzigd door Cinemaskoop op 26-05-2021 10:03 ]
Ik had nog een vraagje over de DP aansluiting op de Lenovo 5 Pro:
Ik heb interesse in een nieuwe monitor en keek naar de LG UltraGear 27GL850.
Deze heeft een fullsize DP aansluiting als input en de laptop een USB-C als output.
Kan ik nu een willekeurige USB-C naar DP adapter kopen? (bv deze)
Daarbij staan nl zaken als: Max. resolutie: 3840 x 2160 (60Hz), het scherm heeft een lagere resolutie maar 144Hz.
Moet ik hierbij ergens rekening mee houden of is het dan misschien beter om een vaste kabel te kopen? (eventuele voorbeelden welkom!)
Deze heeft een fullsize DP aansluiting als input en de laptop een USB-C als output.
Daarbij staan nl zaken als: Max. resolutie: 3840 x 2160 (60Hz), het scherm heeft een lagere resolutie maar 144Hz.
Moet ik hierbij ergens rekening mee houden of is het dan misschien beter om een vaste kabel te kopen? (eventuele voorbeelden welkom!)
De USB-C van de 5 Pro is DP1.4thespawn80 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:36:
Ik had nog een vraagje over de DP aansluiting op de Lenovo 5 Pro:
Ik zou dus een USB-C -> DP kabel bestellen welke aan de DP1.4 specificatie voldoet.
DP1.4 kan 4k@120hz dus die 144hz op iets minder dan 4k zou geen probleem moeten zijn.
Zelf heb ik aan de Legion 5 met 4800H en 1650Ti een 3440x1440@100hz incl 100Mbit lan en USB3 hub hangen. En dat gaat zonder problemen over de USB-C.
Scientia Potentia Est
Thanks, een USB-C -> DP 1.4 kabel en monitor besteld, morgen komt alles binnenHellStorm666 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:
[...]
Ik zou dus een USB-C -> DP kabel bestellen welke aan de DP1.4 specificatie voldoet.
De 82JQ007RMH en 82JQ007UMH zijn beschikbaar op de Lenovo site (Legion 5 Pro met 3060 en 3070 )
De 82JQ007RMH en 82JQ007UMH zijn beschikbaar op de Lenovo site (Legion 5 Pro met 3060 en 3070 )
Scientia Potentia Est
Verzending over meer dan 6 wekenHellStorm666 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:33:
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ja, dat wel.
Maar dat is nog altijd beter dan niet eens kunnen bestellen
Vaak is het zo dat de Lenovo site eerder verzend dan dat ze aangeven.
M'n huidige laptop had ook een levertijd van 6 wkn. en na 2wkn had ik m binnen.
Scientia Potentia Est
Thanks man, net met 15% studentenkorting de 3070 versie besteld, mooi prijsjeHellStorm666 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:33:
Bofkont😂 @Marcic
[ Voor 10% gewijzigd door Smokeyy_TR op 27-05-2021 13:08 ]
Is er een kortingscode voor die 15% studentenkorting? of is die niet te gebruiken als ex-student (om t maar zo te noemenMarcic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Thanks man, net met 15% studentenkorting de 3070 versie besteld, mooi prijsje
Scientia Potentia Est
Deze was idd alleen als student / docent te gebruiken vanuit de studentenwinkel. Ik heb nog wel een 10% code van nieuwsbrief aanmelding mocht iemand die kunnen gebruikenHellStorm666 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:18:
[...]
Is er een kortingscode voor die 15% studentenkorting? of is die niet te gebruiken als ex-student (om t maar zo te noemen)
Je kan helaas niet meer samenstellen?HellStorm666 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:33:
Deze modellen niet in ieder geval.
Je kan wel je service contract aanpassen en accessoires toevoegen.
Scientia Potentia Est
Staat nu al op verzending binnen 2 weken!
Net besteld met 15% studentenkorting
and it's gone....Kartiwick schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:57:
[...]
Staat nu al op verzending binnen 2 weken!
Net besteld met 15% studentenkorting
Edit:
En ze zijn er weer.
[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 27-05-2021 21:28 ]
Scientia Potentia Est
Weet iemand het verschil tussen 82JQ007GMH en 82JQ007UMH? Of de 82JQ007LMH bijvoorbeeld. Al die modellen hebben 32Gb geheugen met een 3070, maar de huidig aangeboden UMH versie op Lenovo is 150 euro duurder dan de GMH zoals ie (uitverkocht) staat op de site van Media Markt.
Vannacht om 1:00 kreeg ik een mail dat ie bij Media Markt wel beschikbaar is, maar nu niet meer. 150 Euro is toch wat veel geld als ik niet weet wat het verschil is, en het is zeker niet de 4 zone rgb op het toetsenbord waard (die heb ik liever sowieso gewoon wit).
Vannacht om 1:00 kreeg ik een mail dat ie bij Media Markt wel beschikbaar is, maar nu niet meer. 150 Euro is toch wat veel geld als ik niet weet wat het verschil is, en het is zeker niet de 4 zone rgb op het toetsenbord waard (die heb ik liever sowieso gewoon wit).
Volgens de Lenovo specs site is het wel alleen de RGB het verschil:
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007UMH
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007GMH
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007LMH
De UMH en de LMH zie ik helemaal geen verschil...
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007UMH
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007GMH
https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007LMH
De UMH en de LMH zie ik helemaal geen verschil...
Bij Lenovo kun je altijd minstens 10% korting krijgen (door aanmelding nieuwsbrief bijvoorbeeld), dan kom je op 1754 uit. Ik heb ook nog een ongebruikte 10% code mocht iemand die willen.inorde schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:28:
Weet iemand het verschil tussen 82JQ007GMH en 82JQ007UMH? Of de 82JQ007LMH bijvoorbeeld. Al die modellen hebben 32Gb geheugen met een 3070, maar de huidig aangeboden UMH versie op Lenovo is 150 euro duurder dan de GMH zoals ie (uitverkocht) staat op de site van Media Markt.
Ik wilde die nieuwsbrief korting laatst proberen op de normale Legion 5 en dat werkte dus niet. Er staat ook in de kleine lettertjes dat de code niet op alles geldig is.
Die van mij werkt bij de L5 pro, net even getest
[ Voor 15% gewijzigd door Marcic op 28-05-2021 08:11 ]
Hrm... Kan vast niet met terugwerkende kracht, zo'n code...
Hoe lang is die 'houdbaar'?Marcic schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:55:
[...]
Bij Lenovo kun je altijd minstens 10% korting krijgen (door aanmelding nieuwsbrief bijvoorbeeld), dan kom je op 1754 uit. Ik heb ook nog een ongebruikte 10% code mocht iemand die willen.
Ik heb nl ook zo'n code, maar die is tot eind deze maand,.... als die Legion 7 met 3080 niet komt deze maand, heb ik dus geen code.
Scientia Potentia Est
Ligt het aan mij, of staan er gewoon nog geen 17 inch Legion 5 met 5800 in de Lenovo shop? Ik kan alleen de 4800 vinden.
Alternate verkoopt de versie die ik wil voor 1399, maar ik zou graag de 10% nieuwsbriefkorting gebruiken op de Lenovo site.
Alternate verkoopt de versie die ik wil voor 1399, maar ik zou graag de 10% nieuwsbriefkorting gebruiken op de Lenovo site.
1 maand idd, zou even aanmelden met een andere email en dan kun je weer een maand vooruitHellStorm666 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:36:
[...]
Hoe lang is die 'houdbaar'?
Ik heb nl ook zo'n code, maar die is tot eind deze maand,.... als die Legion 7 met 3080 niet komt deze maand, heb ik dus geen code.
Net besteld. Verzendtijd twee weken, ik ben benieuwd...
De nieuwsbrief e-mail liet ongeveer een halfuurtje op zich wachten, maar de code erin werkte wel dus nu heb ik voor onder de 1800 kunnen bestellen. De mail zegt ook nadrukkelijk dat de code werkt op ALLE producten.
De nieuwsbrief e-mail liet ongeveer een halfuurtje op zich wachten, maar de code erin werkte wel dus nu heb ik voor onder de 1800 kunnen bestellen. De mail zegt ook nadrukkelijk dat de code werkt op ALLE producten.
Andere kortingstip (mochten mensen daar nog niet van op de hoogte zijn): als je iemand kent met een studenten of docenten emailaccount dan kun je in de studentenwinkel een account aanmaken met dat emailadres. Het enige wat de eigenaar van het emailadres dan hoeft te doen is jouw aanmelding bevestigen. Als je daarmee ingelogd bent krijg je tot 25% korting (vaak 15%) en in het bestelproces kun je vervolgens gewoon je eigen emailadres opgeven en toch de korting toepassen
Ligt niet aan jou, die is volgens mij ook nog niet beschikbaar geweest. Je zou via de chat even kunnen informeren of ze aan kunnen geven wanneer die beschikbaar komt!Ernemmer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:37:
Ligt het aan mij, of staan er gewoon nog geen 17 inch Legion 5 met 5800 in de Lenovo shop? Ik kan alleen de 4800 vinden.
Die hele mail is raar, eerst staat er inderdaad wat jij zegt en onderaan staat bij het sterretje:inorde schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:56:
Net besteld. Verzendtijd twee weken, ik ben benieuwd...
"Sommige producten zijn uitgesloten van deelname aan promoties"
De code werkt echt niet op de normale Legion 5 2021... maar als het op de Pro wel werkt, prima. Al verwacht ik dat als je even gaat chatten met sales dat je die 10% korting wel krijgt.
Ik ga de code overigens niet gebruiken, wie hem wil mag hem hebben. Is nog een ruime 3 weken geldig denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 28-05-2021 09:30 ]
De studenten korting werkt wel op Legion 5, wel interessante aanbieding. Legion 5 16gb 3070 voor 1197, twijfel twijfel.Frietsaus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Die hele mail is raar, eerst staat er inderdaad wat jij zegt en onderaan staat bij het sterretje:
"Sommige producten zijn uitgesloten van deelname aan promoties"
De code werkt echt niet op de normale Legion 5 2021... maar als het op de Pro wel werkt, prima. Al verwacht ik dat als je even gaat chatten met sales dat je die 10% korting wel krijgt.
Ik ga de code overigens niet gebruiken, wie hem wil mag hem hebben. Is nog een ruime 3 weken geldig denk ik.
Ja ik moet zeggen die Legion 5 is echt heel erg goedkoop, en ook verkrijgbaar in Stingray White. Het 165Hz scherm heeft ook nog eens G-Sync voor een paar tientjes meer... Ik ga hem toch overslaan, ik heb niet meer zoveel vertrouwen in Lenovo terwijl dat in het verleden altijd wel was.
Ik bezit nu de Legion 5 Pro-16ACH6H Laptop (Lenovo) - Type 82JQ and het bevalt mij echt heel goed.
echter vind ik dat de fans wat altijd aan staat sinds BIOS GKCN36WW en bij hoge toeren de FANS vreemde geluid maakt.
[Video: https://eu1rgn-down.file.samsungcloud.com/file/v2/blobs/b6f681b1c0a411eb978f06c1be4876e9/signed?signature=MDlVgoCl-ntrRCgiN2Q6dxHq5CrNVHuI7UomRPYmSGz_3ssL2dSQWNzXc0ny2JdhdlsCJmGKE4S7TEIzlZc8FeIsp2gu29_XpX6xUvrFW4tdSNS6CtLpHB7EuajyL5JaIKPvBIIxkvUkGJfhW-ZYJefvdu2yhBBMeiiYA_5byTS4__90RpTKiZ7ymzZd1v7BULapoS8_IfGrGoyqC1S9wIRiI2USURU7xYxhM9uec3JvwrczvF3BAGMhMp8l6eIPqXF_xim8v_qOx7rgyGj0KDg8RyJKh_ycc9GUTOFEM5AeZszwb8FpoQNHBNQ90sSV&v=1747662962&cid=A411ZXFWwq&name=20210519_210043.mp4]
echter vind ik dat de fans wat altijd aan staat sinds BIOS GKCN36WW en bij hoge toeren de FANS vreemde geluid maakt.
[Video: https://eu1rgn-down.file.samsungcloud.com/file/v2/blobs/b6f681b1c0a411eb978f06c1be4876e9/signed?signature=MDlVgoCl-ntrRCgiN2Q6dxHq5CrNVHuI7UomRPYmSGz_3ssL2dSQWNzXc0ny2JdhdlsCJmGKE4S7TEIzlZc8FeIsp2gu29_XpX6xUvrFW4tdSNS6CtLpHB7EuajyL5JaIKPvBIIxkvUkGJfhW-ZYJefvdu2yhBBMeiiYA_5byTS4__90RpTKiZ7ymzZd1v7BULapoS8_IfGrGoyqC1S9wIRiI2USURU7xYxhM9uec3JvwrczvF3BAGMhMp8l6eIPqXF_xim8v_qOx7rgyGj0KDg8RyJKh_ycc9GUTOFEM5AeZszwb8FpoQNHBNQ90sSV&v=1747662962&cid=A411ZXFWwq&name=20210519_210043.mp4]
Dat is hun fix voor coil whineoxin schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:40:
Ik bezit nu de Legion 5 Pro-16ACH6H Laptop (Lenovo) - Type 82JQ and het bevalt mij echt heel goed.
[Video]
Maar je kan altijd via BIOS instellingen, terug gaan naar een oude BIOS versie. Met de gkcn34ww.exe blijven de fans uit bij minimale belasting. Zie https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn34ww.exe
Klopt, de Flash back optie zet ik altijd aan na het flashen.Shadowman39 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:42:
[...]
Maar je kan altijd via BIOS instellingen, terug gaan naar een oude BIOS versie. Met de gkcn34ww.exe blijven de fans uit bij minimale belasting. Zie https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn34ww.exe
Bedankt voor het herinneren hier aan.
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn36ww.exe
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn35ww.exe
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn34ww.exe
Schijnt een setting te zitten in het bios waarmee je het fangedrag kunt beïnvloeden. Volgens mij heet het advanced thermal management.
Yes, eindelijk kunnen bestellen.
Komende van een Legion Y720 word de 5 Pro een fikse update. Ben voor de 3060 16GB gegaan, de 32gb 3070 werd me net te prijzig. Hoe dan ook een beste upgrade komende van een 1060
Komende van een Legion Y720 word de 5 Pro een fikse update. Ben voor de 3060 16GB gegaan, de 32gb 3070 werd me net te prijzig. Hoe dan ook een beste upgrade komende van een 1060
I am the great Cornholio!
Heeft de pro eigenlijk ook zo'n beperkte BIOS? Op de ThinkBook moest ik een of andere rare combinatie intoetsen om de 'advanced' BIOS in te komen. Of is die misschien hetzelfde?