China is watching.Daniel Jackson schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:15:
Mijn L7 toonde vandaag ineens voor een paar seconden een console popup tijdens normaal gebruik. Op diverse subreddits melden anderen hetzelfde, allemaal Legion-gebruikers
Dit is wat getoond werd: [Afbeelding]
Posters melden (denken) dat het gewoon een driverupdate is, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets heb gezien op m'n laptop. Toch ook wel een trekje van malware om zich zo te installeren.
Ik heb een scan gedraaid, daarop werd niks gevonden. Maar toch bevalt het me niet helemaal.
Hoi allemaal,
sinds kort ben ik ook lid van de lenovo groep en heb ik een Lenovo legion overgenomen van een medetweaker. het is een hele fijne laptop echter merk ik steeds dat ik 3 keer iets moet indrukken voordat deze begint te typen. ik heb gezocht op internet en op 1 reddit item kwam iets soort gelijks uit en deze stappen heb ik gedaan maar dat mocht niet baten.
heeft hier iemand anders nog last van
ik hoor het graag!
sinds kort ben ik ook lid van de lenovo groep en heb ik een Lenovo legion overgenomen van een medetweaker. het is een hele fijne laptop echter merk ik steeds dat ik 3 keer iets moet indrukken voordat deze begint te typen. ik heb gezocht op internet en op 1 reddit item kwam iets soort gelijks uit en deze stappen heb ik gedaan maar dat mocht niet baten.
ik hoor het graag!
Ik snap eigenlijk niet precies wat je bedoelt. Heb je de link naar het "reddit item" voor ons?prld schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:01:
Hoi allemaal,
ik hoor het graag!
Hoi, het gaat om deze post. Heb alle stappen al wel gedaan:civspeler schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Ik snap eigenlijk niet precies wat je bedoelt. Heb je de link naar het "reddit item" voor ons?
https://www.reddit.com/r/techsupport/s/YJdbPGlRDx
Heb je dit ook als bv een ander os van usb start?
Bizar probleem. Ik herken het niet. Maar ik gebruik verder ook geen USB headset ofzo.prld schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:46:
[...]
Hoi, het gaat om deze post. Heb alle stappen al wel gedaan:
https://www.reddit.com/r/techsupport/s/YJdbPGlRDx
Misschien kun je eens proberen om een extern toetsenbord aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt?
[ Voor 14% gewijzigd door civspeler op 21-10-2023 21:07 ]
heb uiteindelijk maar windows opnieuw geinstalleerd. Dit probleem lijkt nu te zijn verholpen. Ik had dit ook niet eerder gehad en er was maar 1 bericht op google die hetzelfde had.civspeler schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:04:
[...]
Bizar probleem. Ik herken het niet. Maar ik gebruik verder ook geen USB headset ofzo.
Misschien kun je eens proberen om een extern toetsenbord aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt?
Voor nu dus opgelost!
Hoe is jullie ervaring met de chat op de Lenovo site? Ik wil kijken wat er mogelijk is qua korting en hier werd aangegeven dat je via de chat vaak nog ietsjes extra korting kunt krijgen. Echter, het lukt mij niet om iemand in de chat te krijgen. Ik krijg telkens deze melding:
Ongeacht welke dag of tijdstip ik het probeer. Gister toevallig wel iemand in de chat gekregen, maar na 1 reactie ook geen antwoord meer.Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Lenovo! Op dit moment kunnen je we helaas niet helpen buiten kantooruren. Je kunt met ons chatten en/of ons bellen op +31 202002518. Maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur
ik nam net na opening contact op. Overigens had ik niet een beetje korting, maar heel veel korting op een Legion Pro 7i 16. succes!Markos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:04:
Hoe is jullie ervaring met de chat op de Lenovo site? Ik wil kijken wat er mogelijk is qua korting en hier werd aangegeven dat je via de chat vaak nog ietsjes extra korting kunt krijgen. Echter, het lukt mij niet om iemand in de chat te krijgen. Ik krijg telkens deze melding:
[...]
Ongeacht welke dag of tijdstip ik het probeer. Gister toevallig wel iemand in de chat gekregen, maar na 1 reactie ook geen antwoord meer.
Memories of yesterday, will grow, but never die
dat is vrij normaal dat gebeurd bij mij ook toetsenbord word erg warm maar desktop worden ook erg warmChokingHazard schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:08:
[...]
Ik merk wel dat mijn laptop sinds de monteur de ventilatoren heeft vervangen hij iets stiller is. Maar zodra ik ga gamen begint hij nog steeds te blazen als een mallesoms zo erg dat ik met headset ga gamen.
Via de zoek functie kon ik niet echt een duidelijk antwoord vinden dus stel de vraag toch maar hier.
Kan mijn Lenovo Legion 5 Pro Ryzen 7 met 3060 en 32Gb ram een VR head set aan?
Ik speel de race sim Assetto Corsa Competizione en zou dit graag met een quest 2 (of 3) willen gaan doen.
Ik speel de race sim Assetto Corsa Competizione en zou dit graag met een quest 2 (of 3) willen gaan doen.
Ik heb totaal geen verstand van VR. Maar volgens mij staat in de volgende link je antwoord:Ben-i schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:54:
Via de zoek functie kon ik niet echt een duidelijk antwoord vinden dus stel de vraag toch maar hier.
https://www.meta.com/nl-n...quest-link-compatibility/
Er staat volgens mij wel een fout in de GPU-tabel op die site. Waar "NVIDIA GeForce GTX 1060M*" staat, moet volgens mij "NVIDIA GeForce RTX 30-serie" staan.
Overigens zul je ook moeten onderzoeken of het door jou genoemde spel deze specifieke VR-set ondersteunt. Maar mogelijk is dit een non-issue, omdat de ondersteuning "automatisch" via de grafische drivers zou kunnen verlopen.
[ Voor 11% gewijzigd door civspeler op 18-11-2023 10:36 ]
Kan je vergeten. VR en ACC is al een ramp, laat staan op de die laptop.Ben-i schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:54:
Had zelf de 3070 versie van de laptop en dat gaat hem echt niet worden. Iracing, AC en Project cars 1 +2 geen enkel probleem, maar ACC niet te spelen
Hmm oke, welles niettus... hahaha
Maar ik koop dan nog maar even geen VR set denk ik. Dank voor jullie input
Misschien voor die game. Maar er zijn zat kleine leuke experiences die ik jaren geleden speelde met een HTC vive en een NVidia 1060 GTX. En dat ging ook prima.Ben-i schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:43:
Hmm oke, welles niettus... hahaha
Sims waar je 90fps op hoog detail en resolutie door de bril wil jagen, zal inderdaad moeilijk worden. Maar als je breder geïnteresseerd bent in VR, zou ik me niet laten afschrikken door de hardware.
Meer zelfs, ik heb een legion met 3060 mobile en ik kijk af en toe eens online naar een tweedehands Vive om wat leuk te VR'en. En dan moet zeker mogelijk zijn.
Ja dat is wel zo natuurlijk, maar ik ben vooral alleen geïnteresseerd in VR om de race sim Assetto Corsa Competizione te spelen, al het andere zal slechts een leuke bijzaak zijn.
Ik ben wat voorzichtig om 200+ euro uit te geven aan een 2dehands VR headset (quest 2 o.i.d.) en er dan achter te komen dat het toch allemaal niet zo lekker loopt. Zal eens kijken of er hier in de buurt niet iets te huur is ofzo.
Ik ben wat voorzichtig om 200+ euro uit te geven aan een 2dehands VR headset (quest 2 o.i.d.) en er dan achter te komen dat het toch allemaal niet zo lekker loopt. Zal eens kijken of er hier in de buurt niet iets te huur is ofzo.
Ik wil toch even melden hoe fijn ik het vind dat bij deze laptop alle poorten aan de achterkant zitten. Ik heb weinig ervaring met laptops (behalve macbooks, en steeds een eenvoudige dell voor op het werk).
Maar voor m'n prive laptop (games, ...) is deze layout van poorten echt fijn. Ten eerste kan je mooi van bovenaf aflezen wat alles is, het is ook super snel om alles aan te koppelen. Letterlijk secondenwerk.
Die hele 'thunderbolt dock obsessie' die veel tweakers hebben, heb ik dan ook totaal niet. Ze willen gewoon dat coole futuristische gevoel van alles met 1 kabel aan te sluiten. Maar als je maar 1 scherm gebruikt, en de meeste peripherals draadloos hebt, hoef je maar 2, max 3 kabels aan te sluiten.
Met deze legion kost het me echt nul moeite, en daar spaar ik dus een (vaak dure, en foutgevoelige buggy) dock mee uit. Minder extra clutter op het bureau en een algemeen eenvoudigere, robuuste simpele setup.
Ik hoop dat ze in deze vorm nog lang gemaakt worden, want dan wordt de volgende ook zeker een legion, en de volgende, enz...
Ook fijn om geen kabels te hebben die links of rechts er uit komen en dan in de weg gaan liggen.
Maar voor m'n prive laptop (games, ...) is deze layout van poorten echt fijn. Ten eerste kan je mooi van bovenaf aflezen wat alles is, het is ook super snel om alles aan te koppelen. Letterlijk secondenwerk.
Die hele 'thunderbolt dock obsessie' die veel tweakers hebben, heb ik dan ook totaal niet. Ze willen gewoon dat coole futuristische gevoel van alles met 1 kabel aan te sluiten. Maar als je maar 1 scherm gebruikt, en de meeste peripherals draadloos hebt, hoef je maar 2, max 3 kabels aan te sluiten.
Met deze legion kost het me echt nul moeite, en daar spaar ik dus een (vaak dure, en foutgevoelige buggy) dock mee uit. Minder extra clutter op het bureau en een algemeen eenvoudigere, robuuste simpele setup.
Ik hoop dat ze in deze vorm nog lang gemaakt worden, want dan wordt de volgende ook zeker een legion, en de volgende, enz...
Ook fijn om geen kabels te hebben die links of rechts er uit komen en dan in de weg gaan liggen.
Maandag een Pro 5 16ARX8 mogen ontvangen. Gelijk even geopend om extra SSD te plaatsen en RAM te vervangen. Het openen ging echt veel eenvoudiger dan de 5 Pro 16ARH7H.
Aankomend weekend kan ik de 2 uitvoeringen verder vergelijken.
Met name de uiterlijke verschillen en misschien wat benchmarks.
Aankomend weekend kan ik de 2 uitvoeringen verder vergelijken.
Met name de uiterlijke verschillen en misschien wat benchmarks.
:strip_exif()/f/image/q4Q7DvNrwqE58mNlSqKjsCpd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Zatara op 15-12-2023 08:56 ]
Gebruiken jullie een laptop stand met jullie Legion?
Ik heb sinds vandaag deze laptop stand, maar de achterkant past er niet helemaal op. Hij past er wel op, maar de rubber niet waardoor de onderkant deels bedekt wordt. Zie foto's hieronder.
Ik vermoed dat dit niet zo'n kwaad kan? Het gaat maar om een beperkt oppervlak en vermoedelijk is hier bij het ontwerp van de laptop wel rekening mee gehouden?
Deze dus: https://www.coolblue.be/n...standaard-10-17-inch.html
:strip_exif()/f/image/A0kqwxhwgg4WCG1H2dL5h1pR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds vandaag deze laptop stand, maar de achterkant past er niet helemaal op. Hij past er wel op, maar de rubber niet waardoor de onderkant deels bedekt wordt. Zie foto's hieronder.
Ik vermoed dat dit niet zo'n kwaad kan? Het gaat maar om een beperkt oppervlak en vermoedelijk is hier bij het ontwerp van de laptop wel rekening mee gehouden?
Deze dus: https://www.coolblue.be/n...standaard-10-17-inch.html
:strip_exif()/f/image/A0kqwxhwgg4WCG1H2dL5h1pR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yyJeSXu8jTEpEiPFJZVMQAsI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 03-01-2024 20:20 ]
Geen idee of het kwaad kan. Ik zelf heb deze:
https://www.bol.com/nl/nl...eg.2_13.17.ProductPageUrl
Die valt of op de voetjes van de onderzijde, of net er naast.
Dat had ik ook met mijn vorige stand die ook een beetje op deze leek. Net erop of net eraf. Dat vond ik heel irritantnattebaksteen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:42:
Geen idee of het kwaad kan. Ik zelf heb deze:
Typ je ook op de laptop als die op die stand staat ,lijkt me dat er dan wel aaridg wat druk op de achter plaat komt te staan
Zeker omdat de laptop steunt op het stuk waar de roosters zitten.
plus ventilatie word gedeelte geblokkeerd
[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 04-01-2024 13:16 ]
Nee, ik heb een extern toetsenbord.freaky35 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:10:
Typ je ook op de laptop als die op die stand staat ,lijkt me dat er dan wel aaridg wat druk op de achter plaat komt te staan
Ik vroeg het mij inderdaad vooral af voor de ventilatie omdat die deels wordt afgedekt. Maar ik heb de laptop ook al op bed gebruikt en dan is de ventilatie veel meer bedekt. Dat is uitzonderlijk want dat lijkt me niet echt gezond voor de componenten.
Herrie van de stand of van de laptop? Herrie van de laptop heb ik ook.Zatara schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:15:
Ik gebruik een IETS GT500 koelt echt goed. Scheelt zeker 8 - 10 graden maar wat een herrie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De stand maakt veel geluid. De laptop zelf maakt amper geluid en is sowieso niet hoorbaar als de fan van de stand aanstaat.Flying Hawkic schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Herrie van de stand of van de laptop? Herrie van de laptop heb ik ook.
[ Voor 17% gewijzigd door Zatara op 06-01-2024 17:32 ]
Hier is van de week het toetsenbord vervangen, aantal keys werkte niet meer. Alleen nu is de base temp van de ryzen al 65-70c. Zodra ik een youtube filmpje kijk schiet ie naar de 100c en hoger. Lucht uit de ventilator blijft ook koud....En draait alleen op de desktop op het laagste vermogen, schiet bij iets doen gelijk in overdrive... Vermoed dat er iets niet helemaal goed zit qua koelblok. Dat wordt weer bellen voor garantie, ze waren wel supersnel trouwens. Kerel was een uurtje bezig, maar zal dus nu weer terug moeten komen.
Klinkt als een heatsink die weer terug is gezet met de oude koelpasta of thermal pads die niet goed zitten. er kan ook PTM7950 tussen zitten bij een nieuwe heatsink dat eerst even moet "smelten", dan wordt het geleidelijk aan steeds beter. Het moet na een paar uren al veel beter worden in dat geval.charrel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:52:
Hier is van de week het toetsenbord vervangen, aantal keys werkte niet meer. Alleen nu is de base temp van de ryzen al 65-70c. Zodra ik een youtube filmpje kijk schiet ie naar de 100c en hoger. Lucht uit de ventilator blijft ook koud....En draait alleen op de desktop op het laagste vermogen, schiet bij iets doen gelijk in overdrive... Vermoed dat er iets niet helemaal goed zit qua koelblok. Dat wordt weer bellen voor garantie, ze waren wel supersnel trouwens. Kerel was een uurtje bezig, maar zal dus nu weer terug moeten komen.
Paar uur verder via chrome Showtime kijken, cpu 98°-101° gemiddeld. Wordt niks beter zo te zien. Nu 4u aan gestaan, fans gaan uit hun stekker, blazen alleen maar naar koude lucht..... van de week maar weer is even bellen.Phenos2 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 03:50:
[...]
Klinkt als een heatsink die weer terug is gezet met de oude koelpasta of thermal pads die niet goed zitten. er kan ook PTM7950 tussen zitten bij een nieuwe heatsink dat eerst even moet "smelten", dan wordt het geleidelijk aan steeds beter. Het moet na een paar uren al veel beter worden in dat geval.
Nou misschien toch PTM7950, fans zijn opeens stil en 55° core temp. Ik kijk het nog wel even aan maar het is nu wel hoopvol.
En na de volgende herstart weer 99-101c met youtube.... hmmm toch maar van de week weer bellen.
Nou, het is dus op de accu lekker koel, zodra je de stekker erin steekt schiet de temp omhoog en gaan de fans dus aan. Dat was daarvoor dus niet.
[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 14-01-2024 14:45 ]
Als ik in onderstaande een extra SSD wil plaatsen:
uitvoering: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007JMH)
Is uitvoering: Samsung 980 1TB dan de beste koop? of zijn er betere alternatieven
Lees ook verschillende verhalen over een 40mm of 80mm nou wel of niet past.. Ik denk ik vraag het toch maar even hier wat andere misschien gedaan hebben
uitvoering: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007JMH)
Is uitvoering: Samsung 980 1TB dan de beste koop? of zijn er betere alternatieven
Lees ook verschillende verhalen over een 40mm of 80mm nou wel of niet past.. Ik denk ik vraag het toch maar even hier wat andere misschien gedaan hebben
Die past gewoon, heb ik er laatst ook in geplaats. Heeft mn crucial p1 vervangen. Jammer dat die nu €22,- duurder is dan een paar maandjes geleden.
Mooi, als ik alleen alternatieven bekijk zijn deze in lezen en schrijven vaak sneller, ga je dat heel erg merken met gamen?nattebaksteen schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:27:
Die past gewoon, heb ik er laatst ook in geplaats. Heeft mn crucial p1 vervangen. Jammer dat die nu €22,- duurder is dan een paar maandjes geleden.
Nee, want de bus is beperkt tot 3000mb/s of zoKieft91 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:33:
[...]
Mooi, als ik alleen alternatieven bekijk zijn deze in lezen en schrijven vaak sneller, ga je dat heel erg merken met gamen?
Hier nu het complete toetsenbord, moederbord en koeler vervangen omdat de monteur bij het vervangen van het toetsenbord de koeler was vergeten vast te schroeven.....
[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 07-02-2024 16:38 ]
Ik denk persoonlijk van niet. Deze Samsung is qua lezen en schrijven sneller dan mijn oude crucial p1. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat merk. Met benchmarks zoals asssd bench is de Samsung natuurlijk wel meetbaar sneller. En zoals hierboven is onze Lenovo maar max gen3 idd.
[ Voor 10% gewijzigd door nattebaksteen op 07-02-2024 16:37 ]
Eindelijk de SSD binnen, had een beetje vertraging. ze hebben het in youtube guides erover dat de SSD niet meteen herkent wordt? is dat zo? en wat/waar moet je dan iets doen?
Dat niet herkennen heb ik bij mn eerste schijf niet gehad. Toen ik paar maanden geleden die Samsung erin heb gezet heb ik dat probleem ook niet gehad. Een kameraad van mij heeft ook een Samsung bijgeplaatst en hij had ook geen problemen.
In de bios of gewoon door de laptop? Want door de laptop kan maar dan moet je kijken of de hardware herkend word in windows en eventueel formateren via https://allthings.how/how...management-in-windows-11/Kieft91 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:32:
Eindelijk de SSD binnen, had een beetje vertraging. ze hebben het in youtube guides erover dat de SSD niet meteen herkent wordt? is dat zo? en wat/waar moet je dan iets doen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Is gelukt! thnxTouchdomex schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:35:
[...]
In de bios of gewoon door de laptop? Want door de laptop kan maar dan moet je kijken of de hardware herkend word in windows en eventueel formateren via https://allthings.how/how...management-in-windows-11/
Vraag over mijn Legion 5 pro met Ryzen 7, RTX 3070, 1440p scherm, 32 gb. 2 weken geleden hield hij er ineens mee op (gekocht op 6 mei 2021 bij mediamarkt, dus toen 3 jaar en 2 dagen oud). opgestuurd naar reparatie centrum en kreeg vanavond feedback: door "onoordeelkundig gebruik" is moederboard defect, kosten 700 euro incl BTW (kan btw aftrekken dus blijft 583 euro over. Mijn vraag is kan ik nog op coulance rekenen of is dit een geval van jammer maar helaas? En zouden jullie de laptop wel/niet laten maken. in 2021 was dit best wel een high spec machine (moeilijk te krijgen weinig voorraad) en heb ik er 1800 euro voor betaald. Wat is jullie ervaring met mediamarkt; lossen die het netjes op of niet? Of kan iok deze ergens goedkoper laten maken?
Ik zou navragen welk onoordeelkundig gebruik ze dan exact bedoelen en hoe ze dat hebben kunnen vaststellen. Jij weet of dat dan kan kloppen of niet.
Oftewel: ik zou ze laten onderbouwen wat ze nu als feedback geven en op basis daarvan verdere beslissing nemen
Oftewel: ik zou ze laten onderbouwen wat ze nu als feedback geven en op basis daarvan verdere beslissing nemen
Nee de service ervaring van mediamarkt staan er niet echt goed voor je zou dat kunnen checken bij trustpilot.fan1970 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:19:
Vraag over mijn Legion 5 pro met Ryzen 7, RTX 3070, 1440p scherm, 32 gb. 2 weken geleden hield hij er ineens mee op (gekocht op 6 mei 2021 bij mediamarkt, dus toen 3 jaar en 2 dagen oud). opgestuurd naar reparatie centrum en kreeg vanavond feedback: door "onoordeelkundig gebruik" is moederboard defect, kosten 700 euro incl BTW (kan btw aftrekken dus blijft 583 euro over. Mijn vraag is kan ik nog op coulance rekenen of is dit een geval van jammer maar helaas? En zouden jullie de laptop wel/niet laten maken. in 2021 was dit best wel een high spec machine (moeilijk te krijgen weinig voorraad) en heb ik er 1800 euro voor betaald. Wat is jullie ervaring met mediamarkt; lossen die het netjes op of niet? Of kan iok deze ergens goedkoper laten maken?
En dat ondeskundig gebruik argument gebruiken ze vaak en dan mag jij gaan bewijzen dat dit niet zo is, wanneer je een geheugen upgrade doet b.v. van 16 naar 32 of een ssd er bij zet of zelf vervangt noemen ze dat al ondeskundig gebruik. flauwekul natuurlijk, als je de laptop terug wil sturen voor reparatie krijg je als het goed is een mail met verzendinstructies waarin staat in originele staat dus zoals je het hebt gekocht en dat gemodificeerde laptops niet onder de garantie vallen. Dit is belachelijk natuurlijk alleen als je gaat upgraden en de laptop gaat dan kapot kan ik me dat wel voorstellen. Ze kunnen van alles in de garatie voorwaarden zetten wat zij willen maar het betekend niet dat het altijd rechtsgeldig is.
thx jkrol en evertprakkie ik ga vandaag het gesprek aan met mediamarkt en lenovo.
Snap dat het veel geld is, maar voor die prijs zou ik hem zelf niet meer fixen, bij mij is de garantie ook verlopen (zelfde specs), maar heb hem eigenlijk al afgeschreven als hij keer kapot gaat dan is dat maar zo.fan1970 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:19:
Iemand advies of ik iets moet doen?
Als ik in een game zit, zit me CPU temp continue rond de 90 graden. uit game zakt die wel meteen.
Kan dat kwaad? handig om iets te ondernemen?
(laptop staat op 2 voetjes voor wat extra luchtruimte)
Als ik in een game zit, zit me CPU temp continue rond de 90 graden. uit game zakt die wel meteen.
Kan dat kwaad? handig om iets te ondernemen?
(laptop staat op 2 voetjes voor wat extra luchtruimte)
Nee kan geen kwaad om welke game gaat het en welke cpu heb je AMD of Intell en heb je de fans op Max gezet. Als het goed is moet je bij 90 graden de fans horen blazen de fans kan je in stellen.
For computers with Windows operating system, do the following to select the preferred mode:
Click the battery status icon in the Windows notification area.
Move the slider to the left or right to select your preferred mode.
blauw is stille modus
groen is balance modus
oranje is prestatie modus
rood is ultra ptrestatie modus
je kan het aan de kleur van je power knop zien
succes
For computers with Windows operating system, do the following to select the preferred mode:
blauw is stille modus
groen is balance modus
succes
Dat ondeskundig gebruik van het moederbord is een standaardverhaaltje meestal als je ram geheugen hebt veranderd of bijgeplaatst of een ssd hebt vervangen of bijgeplaatst dan noemen zij dat ondeskundig gebruik en moet jij in de garantieperioden aantonen dat het wel deskundig is gedaan b.v. Als na het zelf vervangen een periode b.v. Een jaar overheen is gaan zonder dat je problemen had. Je zou een offerte kunnen vragen wat het kost om het MB te vervangen zal wat kosten omdat de CPU en GPU vastzitten op het MB dus die betaal je dan ook. Vraag me trouwens af of het aan moederbord ligt. Meestal als zij zien dat er onderdelen zelf zijn vervangen stoppen ze met onderzoeken en krijg jij de schuld. Dat is niet alleen bij Lenovo maar bij de meeste grote merken van laptops.WeAreLegion schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:04:
[...]
Snap dat het veel geld is, maar voor die prijs zou ik hem zelf niet meer fixen, bij mij is de garantie ook verlopen (zelfde specs), maar heb hem eigenlijk al afgeschreven als hij keer kapot gaat dan is dat maar zo.
Dat is fijn om te horen. Was gisteravond in Apex, daarna in andere game bleef die wel stabiel op 80.Evertprakkie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:29:
Nee kan geen kwaad om welke game gaat het en welke cpu heb je AMD of Intell en heb je de fans op Max gezet. Als het goed is moet je bij 90 graden de fans horen blazen de fans kan je in stellen.
blauw is stille modus
groen is balance modus
succes
AMS cpu, Ryzen 7 - 5800H. Heb de prestatie altijd op auto staan, blijft zeker hard, de vrouw wordt er gek van dus dat gaat wel goed. maar alsnog dus die 90 graden.
Normaal met de Fn + Q kon ik switchen van blauw (stil), wit (auto) en rood (prestatie) maar gisteravond kon ik alleen nog maar switchen tussen blauw of wit..
Ja klopt het kan per game verschillen de één maakt meer gebruik van de CPU dan de ander over het algemeen kan de laptop het goed hebbende AMD mag maximaal 105 graden hebben. Ik zou wel de prestatie modus aanzetten als je merkt dat de temp wel erg hoog op loopt. Ik heb inmiddels een desktop nu maar heb heel wat games versleten met deze prachtige laptop en nooit problemen mee gehad. En mocht het echt te warm worden dan brandt het niet door, de laptop crasht dan gewoon voor de veiligheid die veiligheid is ingebouwd. veel plezierKieft91 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:30:
[...]
Dat is fijn om te horen. Was gisteravond in Apex, daarna in andere game bleef die wel stabiel op 80.
AMS cpu, Ryzen 7 - 5800H. Heb de prestatie altijd op auto staan, blijft zeker hard, de vrouw wordt er gek van dus dat gaat wel goed. maar alsnog dus die 90 graden.
Normaal met de Fn + Q kon ik switchen van blauw (stil), wit (auto) en rood (prestatie) maar gisteravond kon ik alleen nog maar switchen tussen blauw of wit..
Deze laptops worden helaas gewoon heet tijdens gamen.En wta betreft de herrie kan ik me goed voorstellen ja.Als je de ruimte hebt en stil wilt dan blijft een desktop toch de beste oplossing(veel koeler, stiller en ook betere prestaties). Game laptops maken eigenlijk allemaal wel lawaai en worden warmKieft91 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:30:
[...]
Dat is fijn om te horen. Was gisteravond in Apex, daarna in andere game bleef die wel stabiel op 80.
En instaleer vantage ook als die er niet opstaat daarmee kan je ook switchen en power modus.
[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 25-07-2024 22:25 ]
Ik had inderdaad een desktop maarja, kids..freaky35 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:22:
[...]
Deze laptops worden helaas gewoon heet tijdens gamen.En wta betreft de herrie kan ik me goed voorstellen ja.Als je de ruimte hebt en stil wilt dan blijft een desktop toch de beste oplossing(veel koeler, stiller en ook betere prestaties). Game laptops maken eigenlijk allemaal wel lawaai en worden warm
En instaleer vantage ook als die er niet opstaat daarmee kan je ook switchen en power modus.
Laptop is onderhand ook al ruim 3 jaar oud, misschien ook maar weer even een keer een schoonmaak beurtje geven
Als je alleen naar blauw en wit kan, dan zit je laptop niet aan het stroom. De performance optie valt weg zodra hij geen stroom heeft.Kieft91 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:30:
[...]
Hmm gek, heb hem altijd aan de lading liggen als ik speel. vanavond even checken.WeAreLegion schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:45:
[...]
Als je alleen naar blauw en wit kan, dan zit je laptop niet aan het stroom. De performance optie valt weg zodra hij geen stroom heeft.
Mijn legion pro 5 amd uit 2021 geeft een geur af alsof er iets aanbrand. Hij doet t nog wel gewoon goed. Heb ‘m al goed ontdaan van stof enzo.
Iemand een idee wat mogelijke oorzaken zijn en hoe ik deze geur helemaal kan elimineren?
Het is niet heel duidelijk aan te wijzen waar in de laptop het vandaan komt, maar als ik de kamerdeur een tijdje dicht doe en daarna binnenkom is de geur sterk aanwezig.
Heb al overwogen om maar een nieuwe te kopen, maar ze zijn een stuk duurder dan in 2021, zo lijkt. Dus liever nog even verder.
Iemand een idee wat mogelijke oorzaken zijn en hoe ik deze geur helemaal kan elimineren?
Het is niet heel duidelijk aan te wijzen waar in de laptop het vandaan komt, maar als ik de kamerdeur een tijdje dicht doe en daarna binnenkom is de geur sterk aanwezig.
Heb al overwogen om maar een nieuwe te kopen, maar ze zijn een stuk duurder dan in 2021, zo lijkt. Dus liever nog even verder.
Misschien voor de hand liggende vraag, maar wordt de laptop ook (erg) heet? Draaien beide fans?
Is het meer een brandlucht of meer een elektro-smeul lucht? (elco)
Is het meer een brandlucht of meer een elektro-smeul lucht? (elco)
Misschien is het de voeding. Dat blok wordt ook best warm toch?
Waarom een nieuwe kopen deze voldoet nog prima, Je zou de achter klep kunnen verwijderen om te kijken of de fans vervuild zijn en of dat de geur daar vandaan komt. Mochten de fans wel vervuild zijn dan kan je met een busje geperste lucht het schoonspuiten, voorzichtig met de fans dat ze niet over hun touren gaan draaien anders gaan zer kappot. succesClemensmaxt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:33:
Mijn legion pro 5 amd uit 2021 geeft een geur af alsof er iets aanbrand. Hij doet t nog wel gewoon goed. Heb ‘m al goed ontdaan van stof enzo.
Dank allemaal, het was de oplader?! Bizar. Had nog een andere 330W liggenClemensmaxt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:33:
Fijn om te horen scheelt weer een hoop geld zou zonde zijn want het is en blijf een prachtige laptop die voorlopig nog zeker mee kan. Ik heb inmiddels een kanjer van een desktop met i9/64ram/Nvidia 4090 maar heb altijd veel plezier van de Legio gehad. Veel plezier er meeClemensmaxt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Dank allemaal, het was de oplader?! Bizar. Had nog een andere 330W liggen. Nu weer door ;-)
Ik heb er 2 voedingen bij; beide 300w, alleen de 2e heb ik ooit op een vage website gekocht voor tientjes. (Eerder in dit topic) Opvallende is dat een gedeelte van de originele Lenovo product info sticker afgeplakt is.Clemensmaxt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Dank allemaal, het was de oplader?! Bizar. Had nog een andere 330W liggen. Nu weer door ;-)
Recent een tijdje Dead Island Riptide gespeeld en dit spel veroorzaakte vage vertragingen en uitval van scherm. 2e voeding werd dan ook zo heet dat deze bijna niet meer vast te pakken was. Volgens mij een B-Grade product.
Andere games gaven dit issue niet, dus ik blijf hem voorlopig nog gebruiken. 😇 2e voeding is handig.
Heb ook nog steeds plezier met de Legion. Al ruim 2 jaar met woning renovatie bezig en in de zeldzame periodes dat er tijd is km te gamen; hop, laptop op keukentafel en gaan. Ik heb zelfs nog netjes het witte velletje tussen scherm en TB 😁
Ik gebruik de mijne ook nog elke dag, en nog steeds er blij mee, de meeste games draaien nog prima. En met de Lossless Scaling app (op steam) kun je ook nog frame generation krijgen wat best goed werkt, hij gaat op die manier nog wel een tijdje mee.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ben op de Legion uitgekomen. Nu kwam ik deze tegen en kom eigenlijk geen vergelijkbare laptop tegen bij Nederlandse webshops. Daarnaast verdwaal ik een beetje in de talloze versienummers van de Legion. Is dit een goede deal of zijn er betere te vinden?
Let wel op toetsenbord, want deze is QWERTZ (DE)Speculaes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ben op de Legion uitgekomen. Nu kwam ik deze tegen en kom eigenlijk geen vergelijkbare laptop tegen bij Nederlandse webshops. Daarnaast verdwaal ik een beetje in de talloze versienummers van de Legion. Is dit een goede deal of zijn er betere te vinden?
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH0044MH)
Zou eerder deze nemen Garantie vanuit Duitsland gaat een beetje moeilijk denk ik
Of deze bij Amazon waar je kan kiezen tussen 16GB of 32GB ram
https://www.amazon.nl/Len...e%2Caps%2C99&sr=8-16&th=1
Zou eerder deze nemen Garantie vanuit Duitsland gaat een beetje moeilijk denk ik
Oeh scherp, was me niet opgevallen.nattebaksteen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:38:
[...]
Let wel op toetsenbord, want deze is QWERTZ (DE)
Dank! Al heeft de 32gb 6-7 maanden levertijd haha, en de 16gb heeft weer de 4060 videokaartEvertprakkie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:00:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH0044MH)
[ Voor 73% gewijzigd door Speculaes op 07-08-2024 12:09 ]
Niet bij Amazon vandaag besteld vrijdag in huis,
Dat is een prima laptop, je kunt het geheugen altijd nog aanpassen/veranderen dat scheelt.Evertprakkie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:06:
Niet bij Amazon vandaag besteld vrijdag in huis,
Zijn er ook Tweakers hier die de Legion 5 Pro 2021, 2022 en 2023 hebben?
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ben super tevreden met de 2021 en 2022 versie.
beide 32GB versie en de 2022 geupgrade naar 2x 2TB SSD Samsung 980 (pro?).
Gisteren de 2023 versie laten bestellen door werk -> AMD RyZen 7745HX, 16GB DDR5, RTX4070 en 1TB SSD.
Zal het geheugen upgraden naar 96GB DDR5 Crucial 5600 MHz (welke op 5200MHz zal werken.) en mijn 4TB SSD's overzetten.
Ben benieuwd hoe stabiel het gaat werken en wat voor power ik mobiel bij mij heb aangezien ik een grote testlab met VM's er op ga draaien.
Af en toe een game spelen zoals CoD MW3, Battlefield of Halo.
Ik verwacht niet dat ik meer dan 3 uur op een batterij kan werken met op performance mode.
Gisteren de 2023 versie laten bestellen door werk -> AMD RyZen 7745HX, 16GB DDR5, RTX4070 en 1TB SSD.
Zal het geheugen upgraden naar 96GB DDR5 Crucial 5600 MHz (welke op 5200MHz zal werken.) en mijn 4TB SSD's overzetten.
Ben benieuwd hoe stabiel het gaat werken en wat voor power ik mobiel bij mij heb aangezien ik een grote testlab met VM's er op ga draaien.
Ik verwacht niet dat ik meer dan 3 uur op een batterij kan werken met op performance mode.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Dat gaat sowieso niet lukken want op batterij is er geen performance modecrzyhiphopazn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:25:
Zijn er ook Tweakers hier die de Legion 5 Pro 2021, 2022 en 2023 hebben?
Denk dat volgende laptop over 1 of 2 jaar ook gewoon een Legion wordt weer.
Ahaaa ik heb het altijd aan de lader liggen op werk of thuis.WeAreLegion schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:34:
[...]
Dat gaat sowieso niet lukken want op batterij is er geen performance modedat is allleen op stroom. Maar goed ik heb de 2021 versie is het volgens mij 5800H met 32GB en de 3070RTX en nog steeds erg blij mee, ding is nog steeds snel. Meeste games draaien nog prima dus heb niets te klagen.
Denk dat volgende laptop over 1 of 2 jaar ook gewoon een Legion wordt weer.
Af en toe werk ik vanuit de auto of buitenshuis.
Ja mijn 2021 versie is dezelfde als die van jou behalve dan dat ik de 3060 heb.
De 2022 is de geupgrade versie van jou maar dan met een RyZen 6800H CPU waar ik nu nog dagelijks op werk en het bevalt nog steeds prima.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Kak, mijn L7 vanavond laten vallen. Ik pakte hem van tafel in de hoes, maar de rits zag nog niet dicht.
gelukkig niet te veel schade, maar 1 hoek aan de achterzijde is nu wat krom 😭. Gelukkig werkt alles nog naar behoren.
Ben er altijd mega zuinig op, dus dit is wel zuur zeg. Eerste ongelukje doet het meeste pijn 😬
gelukkig niet te veel schade, maar 1 hoek aan de achterzijde is nu wat krom 😭. Gelukkig werkt alles nog naar behoren.
Ben er altijd mega zuinig op, dus dit is wel zuur zeg. Eerste ongelukje doet het meeste pijn 😬
Ow ik voel je pijnMcLambo schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:48:
Kak, mijn L7 vanavond laten vallen. Ik pakte hem van tafel in de hoes, maar de rits zag nog niet dicht.
Uiteindelijk met wat geduld eigenlijk alles weer in vorm kunnen krijgen. Als je niet weet is het niet zichtbaar. Alleen blikschade dus gelukkig
Nieuwe botomcase kost 80 euro, dus mocht ik me er als nog aan gaan storen…
Nieuwe botomcase kost 80 euro, dus mocht ik me er als nog aan gaan storen…
Er toch ingetrapt en via m’n creditcard (dus korting) deze besteld: https://www.lenovo.com/nl...Al7NEALw_wcB&gclsrc=aw.dsSpeculaes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:54:
Echt heel erg blij mee, bloedsnel en ook het geluid van de ventilator valt me echt reuze mee!
Mag ik vragen voor hoeveel je er voor betaald hebt? Ik ben namelijk ook aan het kijken of ik deze zal kopen, de 4080 is nu namelijk met korting €2900Speculaes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:42:
[...]
Er toch ingetrapt en via m’n creditcard (dus korting) deze besteld: https://www.lenovo.com/nl...Al7NEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Echt heel erg blij mee, bloedsnel en ook het geluid van de ventilator valt me echt reuze mee!
2550, via creditcard kreeg ik 12 procent korting. Zie dat het nu weer ietsje goedkoper is geworden dus.marijn15 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 01:32:
[...]
Mag ik vragen voor hoeveel je er voor betaald hebt? Ik ben namelijk ook aan het kijken of ik deze zal kopen, de 4080 is nu namelijk met korting €2900
Heel dik. Mijn volgende systeem, ergens volgend jaar, zal ook zoiets worden. Liefst zelfs nog met een 17 of 18 inch scherm, maar die biedt Lenovo volgens mij niet aan. Dus ik neig nu naar een Alienware M18.Speculaes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:42:
[...]
Er toch ingetrapt en via m’n creditcard (dus korting) deze besteld: https://www.lenovo.com/nl...Al7NEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Legion 5 Pro AMD Ryzen 7745HX 2023 model van 16GB naar Kingston Fury 64GB DDR5 5600MHz (werkt op max 5200MHz) geheugen geupgraded.
Het ging niet zonder slag of stoot.
Eergisteren wilde de laptop de 1e keer niet doorstarten ook al liet ik het 10 min met rust.
Gisteren dan maar Crucial 32GB DDR5 5600MHz geheugen besteld welke vandaag binnen kwam om 16:45.
Deze werkte wel na ongeveer 5 min de laptop laten opstarten.
Daarna dacht ik van hmm laat ik toch nog 1 keer kijken of de 64GB kit hetzelfde gedrag vertoond -> ESC + CAPS + NumLock toetsen lichten op tijdens het opstarten en dan zie je het Legion logo.
En tot mijn verbazing werkte het geheugen nu wel.
Windows herkent het geheugen ook volledig.
Ik ben blij dat ik nu wel werkt.
Enige wat ik nog moet doen is 2x Lexar NM790 4TB SSD's aanschaffen en dan is mijn laptop maxed upgraded.
Het ging niet zonder slag of stoot.
Eergisteren wilde de laptop de 1e keer niet doorstarten ook al liet ik het 10 min met rust.
Gisteren dan maar Crucial 32GB DDR5 5600MHz geheugen besteld welke vandaag binnen kwam om 16:45.
Deze werkte wel na ongeveer 5 min de laptop laten opstarten.
Daarna dacht ik van hmm laat ik toch nog 1 keer kijken of de 64GB kit hetzelfde gedrag vertoond -> ESC + CAPS + NumLock toetsen lichten op tijdens het opstarten en dan zie je het Legion logo.
En tot mijn verbazing werkte het geheugen nu wel.
Windows herkent het geheugen ook volledig.
Ik ben blij dat ik nu wel werkt.
Enige wat ik nog moet doen is 2x Lexar NM790 4TB SSD's aanschaffen en dan is mijn laptop maxed upgraded.
Mensen met een legion 5 pro (2021) die toevallig de Black ops 6 beta geprobeerd hebben? trekt de laptopt dat een beetje? (twijfel om aan te schaffen op de laptop, anders toch op PS5
)
Hallo allemaal!
Ik heb onlangs via marktplaats een Legion 7 Slim (S7) gekocht met de perfecte specs voor mij:
Ryzen 9 5900HX
32GB RAM
1tb geheugen
RTX 3060
Ik ben er erg blij mee, maar 1 ding stoort mij en ik vroeg mij af of dit normaal is en of anderen er last van hebben. Hier zit het 4K scherm in die op max 60hz (jammer) werkt. Het probleem is dat aan de randen een roze/paarse gloed te zien is, vooral bij een wit scherm. Ook lijkt de onderste rand op bepaalde punten druk te geven oid, hier zitten van donkere plekken. Aangezien ik de laptop ook voor foto's en ontwerpen gebruik ga ik mij er toch aan storen. Heeft iemand dit eerder gezien? Er zit geen garantie meer op, maar kan ik er nog bij kopen, is contact met Lenovo een goede?
Ik zag dit bij de aankoop en de prijs was goed, dus geen probleem hier mee:)
Zie foto's: via mijn camera toch wat minder te zien, met het blote oog is het erger. Ik hoor het graag!
:strip_exif()/f/image/D90t1ebueTlCaFs3cDdUapBK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PCyfpGVHXVFio8pd0D9W2zQf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gyg0W6Z9BlZNB0hDLXP7C2N8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb onlangs via marktplaats een Legion 7 Slim (S7) gekocht met de perfecte specs voor mij:
Ryzen 9 5900HX
32GB RAM
1tb geheugen
RTX 3060
Ik ben er erg blij mee, maar 1 ding stoort mij en ik vroeg mij af of dit normaal is en of anderen er last van hebben. Hier zit het 4K scherm in die op max 60hz (jammer) werkt. Het probleem is dat aan de randen een roze/paarse gloed te zien is, vooral bij een wit scherm. Ook lijkt de onderste rand op bepaalde punten druk te geven oid, hier zitten van donkere plekken. Aangezien ik de laptop ook voor foto's en ontwerpen gebruik ga ik mij er toch aan storen. Heeft iemand dit eerder gezien? Er zit geen garantie meer op, maar kan ik er nog bij kopen, is contact met Lenovo een goede?
Ik zag dit bij de aankoop en de prijs was goed, dus geen probleem hier mee:)
Zie foto's: via mijn camera toch wat minder te zien, met het blote oog is het erger. Ik hoor het graag!
:strip_exif()/f/image/D90t1ebueTlCaFs3cDdUapBK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PCyfpGVHXVFio8pd0D9W2zQf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gyg0W6Z9BlZNB0hDLXP7C2N8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cbSqjJkNFsL2TNbSWw9J0I0E.jpg?f=fotoalbum_large)
vandaag mijn nieuwe laptop lenovo legion 5 slim 16APH8 ontvangen
ryzen 7 7840HS
16gb 5600mhz
16 inch
rtx 4060
1tb
ben volop aan het installeren. heb deze online aangekocht met een forse korting
ryzen 7 7840HS
16gb 5600mhz
16 inch
rtx 4060
1tb
Heb je de juiste Nvidia drivers geïnstalleerd want bij de standaard Windows drivers is dit normaal en anders zou je kunnen proberen om een kleur kalibratie in windows te doen. Om te kijken of je contrast te hoog staat en probeer het is met Lenovo vantage app die je kan downloaden in Microsoft store daar kan je van alles testen.
[ Voor 20% gewijzigd door Evertprakkie op 16-10-2024 23:52 ]
Netjes veel plezier dat wordtkurt71 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:52:
ryzen 7 7840HS
16gb 5600mhz
16 inch
rtx 4060
1tb
Waar heb je hem gekocht?kurt71 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:52:
ryzen 7 7840HS
16gb 5600mhz
16 inch
rtx 4060
1tb
@Evertprakkie hoe doe je dat best die nvdia drivers updaten?
@civspeler bij krefel toestel komt van bij tones
@civspeler bij krefel toestel komt van bij tones
Goedemiddag,
Vorige week deze binnen gekregen:
Lenovo Legion 5
Intel Core i7-14650HX
GeForce RTX 4070
16Gb Ram
1TB Storage
165Mhz Screen
Nu heb ik via Vantage een check gedaan op drivers maar die zegt dat er geen updates zijn maar als ik via de website check zie ik dat er wel updates zijn.
Iemand een idee hoe dit kan? Is het veiliger om via Vantage te updaten of gewoon via de site?
Lenovo Legion 5
Intel Core i7-14650HX
GeForce RTX 4070
16Gb Ram
1TB Storage
165Mhz Screen
Nu heb ik via Vantage een check gedaan op drivers maar die zegt dat er geen updates zijn maar als ik via de website check zie ik dat er wel updates zijn.
Iemand een idee hoe dit kan? Is het veiliger om via Vantage te updaten of gewoon via de site?
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
Vaak zijn laptop drivers aangepast voor je specifieke model en wordt er aangeraden die van de fabrikant/Lenovo te gebruiken. Dus dan zou je alleen die van Vantage mogen gebruiken. Helaas zijn deze vaak wel wat ouder.
Ik zelf gebruik gewoon de laatste van Nvidia, maar dat moet iedereen zelf weten
Chipset, powerplan en wifi/internet drivers heb ik dan weer wel via Vantage.
Ik zelf gebruik gewoon de laatste van Nvidia, maar dat moet iedereen zelf weten
Chipset, powerplan en wifi/internet drivers heb ik dan weer wel via Vantage.
[ Voor 11% gewijzigd door nattebaksteen op 21-10-2024 15:39 ]
Klopt de web site kijk meer naar hardware drivers, ik gebruikte vantage zelden en ging altijd naar de site. Voor snelle instelling is Vantage wel handig.Vailen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:53:
Goedemiddag,
Lenovo Legion 5
Intel Core i7-14650HX
GeForce RTX 4070
16Gb Ram
1TB Storage
165Mhz Screen
Netjes. Had je deze via Lenovo gekocht of elders een site?Vailen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:53:
Goedemiddag,
Lenovo Legion 5
Intel Core i7-14650HX
GeForce RTX 4070
16Gb Ram
1TB Storage
165Mhz Screen
Ik ben mij aan het oriënteren in deze range. 4070 rtx en i7. Maar nog niet uit of er goede deals zijn.
Via BolDesertFoxNL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:29:
[...]
Netjes. Had je deze via Lenovo gekocht of elders een site?
Ik ben mij aan het oriënteren in deze range. 4070 rtx en i7. Maar nog niet uit of er goede deals zijn.
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
Leuke aanbieding! 5 pro.
https://www.lenovo.com/nl...-8-16-inch-amd/82wm00gpmh
https://www.lenovo.com/nl...-8-16-inch-amd/82wm00gpmh
[ Voor 27% gewijzigd door Zatara op 19-11-2024 09:14 ]
Ik heb nu al een tijdje de Lenovo Legion Pro 7i Gen 9, een fantastische laptop, maar ook een laptop met een baksteen als oplader.
Nu wil ik dat ding ook op andere plekken gebruiken, maar niet telkens die oplader meezeulen. Een 330w oplader is echter niet zo goedkoop te vinden. Via Lenovo zelf 180 euro en via de website in dit topic zelfs boven de 200 euro.
300w opladers (of lager) zijn er wel voor vriendelijkere prijzen. Hoeveel invloed zou dit op de laptop hebben? Dat-ie niet of zeer langzaam oplaad zou ik geen probleem vinden. Dat de prestaties merkbaar verminderen of dat het schadelijk zou zijn natuurlijk wel. Iemand hier ervaring mee?
Nu wil ik dat ding ook op andere plekken gebruiken, maar niet telkens die oplader meezeulen. Een 330w oplader is echter niet zo goedkoop te vinden. Via Lenovo zelf 180 euro en via de website in dit topic zelfs boven de 200 euro.
300w opladers (of lager) zijn er wel voor vriendelijkere prijzen. Hoeveel invloed zou dit op de laptop hebben? Dat-ie niet of zeer langzaam oplaad zou ik geen probleem vinden. Dat de prestaties merkbaar verminderen of dat het schadelijk zou zijn natuurlijk wel. Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik hem wel eens met een usb-c dockingstation die 65w kan leveren. Gewoon office werk gaat op zich prima, gamen gaat niet, dan klapt de game eruit of alles loopt vastSpeculaes schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:46:
Ik heb nu al een tijdje de Lenovo Legion Pro 7i Gen 9, een fantastische laptop, maar ook een laptop met een baksteen als oplader.
En dan is een verschil 65w - 330w natuurlijk wel groot. Zou een 300w oplader het dan ook niet trekken?McLambo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:00:
[...]
Ik gebruik hem wel eens met een usb-c dockingstation die 65w kan leveren. Gewoon office werk gaat op zich prima, gamen gaat niet, dan klapt de game eruit of alles loopt vast
Een origonele 300W lader (die ik nog heb van een 5 Pro) werkt gewoon op de 7 Pro. De goedkope 300W versie die ik voor de 5 Pro had gekocht (om dus niet steeds te hoeven slepen) wordt niet goed herkent door de 7 Pro. Hij laad wel iets op, maar niet genoeg om tijdens het gebruik vol te blijven!Speculaes schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:46:
Is er al een harde datum wanneer de nieuwe Lenovo laptops uitkomen met RTX 50.. ?
Zie overal begin 2025, naar mijn mening is dat al wel geweest haha.
Vervanging is nog niet nodig, maar wel leuk voor me 5 pro uit 2021 (3070/R7-5800H/32GB)
Zie overal begin 2025, naar mijn mening is dat al wel geweest haha.
Vervanging is nog niet nodig, maar wel leuk voor me 5 pro uit 2021 (3070/R7-5800H/32GB)