Ik wil toch even melden hoe fijn ik het vind dat bij deze laptop alle poorten aan de achterkant zitten. Ik heb weinig ervaring met laptops (behalve macbooks, en steeds een eenvoudige dell voor op het werk).
Maar voor m'n prive laptop (games, ...) is deze layout van poorten echt fijn. Ten eerste kan je mooi van bovenaf aflezen wat alles is, het is ook super snel om alles aan te koppelen. Letterlijk secondenwerk.
Die hele 'thunderbolt dock obsessie' die veel tweakers hebben, heb ik dan ook totaal niet. Ze willen gewoon dat coole futuristische gevoel van alles met 1 kabel aan te sluiten. Maar als je maar 1 scherm gebruikt, en de meeste peripherals draadloos hebt, hoef je maar 2, max 3 kabels aan te sluiten.
Met deze legion kost het me echt nul moeite, en daar spaar ik dus een (vaak dure, en foutgevoelige buggy) dock mee uit. Minder extra clutter op het bureau en een algemeen eenvoudigere, robuuste simpele setup.
Ik hoop dat ze in deze vorm nog lang gemaakt worden, want dan wordt de volgende ook zeker een legion, en de volgende, enz...
Ook fijn om geen kabels te hebben die links of rechts er uit komen en dan in de weg gaan liggen.