Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:26
WeAreLegion schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:38:
@LeDutchShepherd

Vraagje, zag dat je op reddit ergens een comment maakte over repasten met TP7950 van Honeywell, heb jij dat gebruikt en zo ja waar heb je dat gekocht? Ik wil een sheet hebben voor de CPU en GPU omdat daar na vervangen moederboard niet de orginele paste op gedaan is.
Hier ook iemand die het PTM7950 God materiaal gebruikt.
Ik haal mijn PTM7950 sheets van ebuy7 (de grootste 160X400 vellen, custom order want ik doe wekelijks laptops) is idd het meest stabiele materiaal voor hete laptops zoals een Legion 5. De pasta variant moet 24 uurtjes ademen op kamertemperatuur of 5 minuten icm hete lucht 100'c voordat je de koeler er op plaatst.
De populaire astronautenpasta/MX4 houdt het niet zo lang vol in "gaming" laptops met standaard hoge temperaturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phenos2 op 30-11-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phenos2 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:06:
[...]

Hier ook iemand die het PTM7950 God materiaal gebruikt.
Ik haal mijn PTM7950 sheets van ebuy7 is idd het meest stabiele materiaal voor een Legion 5. De pasta variant moet een paar uurtjes ademen voordat je de koeler er op plaatst.
De populaire astronautenpasta/MX4 houdt het niet zo lang vol in "gaming" laptops met standaard hoge temperaturen.
Ik heb nu idd MX4 er opzitten omdat ik dat nog had liggen, en dat werkte wel beter dan wat die monteur van lenovo gebruikte toen ze het moederbord kwamen omwisselen, maar lange na niet zo goed als de stock methode. Ik zal ebuy7 eens ff afstruinen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Vrijdag mijn nieuwe Legion 5 Pro met AMD 6800h CPU, 32GB DDR5 mem, RTX3070 ontvangen.

Veschillen met de vorige versie die ik ook heb (AMD 5800h, 32GB DDR4 mem, RTX3060):
- Legion Y-LED logo is vervangne met een non led logo -> Naam Legion in zilver metaal.
- Links zitten nu 2 USB-C poorten ipv 1
- Mini-jack poort is van linkerkant naar de rechterkant verplaatst.
- Toetsen kleur van zwart naar grijs.
- Key actuation is naar mijn gevoel ietsjes zwaarder geworden. (Typt voor mijn gevoel voor nu wel ietsjes lekker. Heb minder het gevoel dat de keycaps kunnen losraken na lang typen.

- Intern PCIE gen3 upgrade naar Gen4.

Bios instellingen en batterij duur ga ik nog nalopen.
Had bij de vorige de Graphics in de bios op interne GPU gezet.

Vorige versie van de Legion 5 Pro wordt mn backup laptop.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ben benieuwd heb TPM 7950 gekocht:

Deze: https://www.ebuy7.com/ind...t&product_id=632208664079

Tijd voor repasten met de orginele koelpasta/pads ipv de mx4 die ik er op gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06 19:24
Iemand ervaring met het verwisselen van het werkgeheugen? (upgrade naar 32gb) Waar ga ik dat bijvoorbeeld aan merken in bijv. Warzone 2 of Escape from Tarkov ofzo, iemand hier ervaring mee?

En zie verschillende versies voorbij komen, is er tegenwoordig één die we moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kieft91 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:01:
Iemand ervaring met het verwisselen van het werkgeheugen? (upgrade naar 32gb) Waar ga ik dat bijvoorbeeld aan merken in bijv. Warzone 2 of Escape from Tarkov ofzo, iemand hier ervaring mee?

En zie verschillende versies voorbij komen, is er tegenwoordig één die we moeten hebben?
Het ligt er beetje aan welk geheugen je koopt, maar tis hoog uit een paar FPS verschil. Je gaat het wel merken met zwaardere workloads zoals benchmarks en videoediting en dergelijke.

Dit is de nieuwe versie (name change eigenlijk alleen) die ik heb gekocht: https://www.kingston.com/dataSheets/KF432S20IB1K2_32.pdf

Dat is de dual rank variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 16:05
Ik heb een Legion 7(5800H + RTX3070) icm een CalDigit TS4. Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe monitor, en heb 'm eerst getest met een Samsung Odyssey G9, waarbij ik niet verder kwam dan 120Hz ipv 240.

Nu heb ik een LG 5K2K op 72hz, maar ook bij dit scherm blijft hij hangen op 60hz. De CalDigit zou de resolutie aan moeten kunnen, en een RTX3070 ook toch? Bij een lagere resolutie krijg ik wel de optie voor een hogere refreshrate.

Iemand tips of settings die nodig zijn om het voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:38:
Ik heb een Legion 7(5800H + RTX3070) icm een CalDigit TS4. Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe monitor, en heb 'm eerst getest met een Samsung Odyssey G9, waarbij ik niet verder kwam dan 120Hz ipv 240.

Nu heb ik een LG 5K2K op 72hz, maar ook bij dit scherm blijft hij hangen op 60hz. De CalDigit zou de resolutie aan moeten kunnen, en een RTX3070 ook toch? Bij een lagere resolutie krijg ik wel de optie voor een hogere refreshrate.

Iemand tips of settings die nodig zijn om het voor elkaar te krijgen?
Als hij blijft hangen op een resolutie, dan zou ik eerst eens kijken naar de kabels, gebruik je nu hdmi of displayport (display port is beter voor hogere hz volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@Bioflap @WeAreLegion heeft gelijk: de kabel is tevens bepalend voor wat je monitor kan weergeven. De HDMI standaard is er eentje met 1 aansluiting en 101 varianten in bandbreedte en resoluties - mocht je net een wat ouder kabeltje uit je la trekken dan kan die waarschijnlijk niet wat je nu wilt.

Zie bijvoorbeeld: https://www.hdmi.org/resource/cables

Als dit niet het euvel is, dan kan het alsnog een HDMI ding zijn en is een andere ingang/kabel proberen zoals DP een optie.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
NiGeLaToR schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:44:
@Bioflap @WeAreLegion heeft gelijk: de kabel is tevens bepalend voor wat je monitor kan weergeven. De HDMI standaard is er eentje met 1 aansluiting en 101 varianten in bandbreedte en resoluties - mocht je net een wat ouder kabeltje uit je la trekken dan kan die waarschijnlijk niet wat je nu wilt.

Zie bijvoorbeeld: https://www.hdmi.org/resource/cables

Als dit niet het euvel is, dan kan het alsnog een HDMI ding zijn en is een andere ingang/kabel proberen zoals DP een optie.
Klopt! Kabels zijn zeker belangrijk. Ik heb het scherm via de DisplayPort kabel. Dit zijn de meegeleverde kabels met 't scherm. Verder is hij verbonden via 't dock via USB-C/Thunderbolt.

Ik vind 't een beetje gek dat hij niet meer aan lijkt te kunnen. Zou wel moeten kunnen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:22:
[...]

Klopt! Kabels zijn zeker belangrijk. Ik heb het scherm via de DisplayPort kabel. Dit zijn de meegeleverde kabels met 't scherm. Verder is hij verbonden via 't dock via USB-C/Thunderbolt.

Ik vind 't een beetje gek dat hij niet meer aan lijkt te kunnen. Zou wel moeten kunnen geloof ik.
En als je hem rechtstreeks aansluit laptop aan monitor en dock er tussen uithaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
WeAreLegion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:13:

Tijd voor repasten met de orginele koelpasta/pads ipv de mx4 die ik er op gedaan heb.
Dan vind je deze vast wel interessant.

YouTube: Reddit told me to buy this – PTM7950 Thermal Pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had hem gezien inderdaad :) het is onderweg, maar goed kan even duren vanuit China. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
WeAreLegion schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:27:
[...]

En als je hem rechtstreeks aansluit laptop aan monitor en dock er tussen uithaalt?
Werkt helaas ook niet. Ik zie dan wel 72Hz ertussen staan, maar zodra ik die selecteer gaat 't beeldscherm op zwart en blijft hij knipperen.

Een MBP M1 via hetzelfde dock werkt overigens wel op de volledige resolutie en 72Hz, wat ik dan gek vind. Is er een bepaalde instelling die ik nog moet doen op de Legion om 't werkend te krijgen? Voor zover ik weet staan de poorten op DP1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:15:
[...]

Werkt helaas ook niet. Ik zie dan wel 72Hz ertussen staan, maar zodra ik die selecteer gaat 't beeldscherm op zwart en blijft hij knipperen.

Een MBP M1 via hetzelfde dock werkt overigens wel op de volledige resolutie en 72Hz, wat ik dan gek vind. Is er een bepaalde instelling die ik nog moet doen op de Legion om 't werkend te krijgen? Voor zover ik weet staan de poorten op DP1.4
mmmm nee zover ik weet niet, DP zou genoeg moeten zijn over het algemeen. Ik heb een 240hz monitor en dat is verder geen probleem. Er zit geen dock tussen, maar verder precies zo aangesloten.

Heb je hybride aanstaan of is het dedicated geforce rtx die aan staat, misschien dat dat nog uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
WeAreLegion schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:18:
[...]

mmmm nee zover ik weet niet, DP zou genoeg moeten zijn over het algemeen. Ik heb een 240hz monitor en dat is verder geen probleem. Er zit geen dock tussen, maar verder precies zo aangesloten.

Heb je hybride aanstaan of is het dedicated geforce rtx die aan staat, misschien dat dat nog uitmaakt.
Heb eigenlijk altijd de dedicated RTX aan staan..

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Heb gisteravond de PTM 7950 aangebracht op de CPU en de GPU van de Legion 5 Pro. En wat een wereld van een verschil met de paste van de monteur of de mx4 die ik nog had liggen.

Na moederbord vervanging kwam hij bij een timespy demo en dan vooral CPU-gedeelte met gemak over de 100 heen (soms wel 103/104) en nu is het de CPU Tctl/Tdie niet hoger dan 87 graden. De Cores zelf liggen wel 20 graden lager nog.

De CPU tctl/tdie van AMD is sowieso veel hoger dan dat hij in werkelijkheid is. Dus het werkt als een trein. De link die link naar de variant die ik gekocht heb staat boven.

Heb nog even wat tests gedaan, in games wordt hij niet meer warmer dan 83 graden (sommige games wel omdat ze slecht geoptimaliseerd zijn. zoals creed, die wordt nog wel rond de 93, maar je ziet het wel heel snel zakken als je in een ander gebied staat bijvoorbeeld)

Cinebench R23 is 12739 en dat is 500 punten hoger dan met de andere koelpasta. Dus best okay

Kleine update: Het lijkt er op dat de basis temps van Honeywell wel iets hoger zijn omdat het pas phase changed op 45c, daarvoor doet het niet heel veel qua koeling maar gemiddeld is de laptop nu tussen 33 en 40 graden wat prima is.

Vermoed dat de koeling ook beetje gebogen is maar vind het wel best zo :D. Heb hem in ieder geval niet meer op 105 graden gezien.

[ Voor 38% gewijzigd door WeAreLegion op 17-12-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
WeAreLegion schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:16:
Heb gisteravond de PTM 7950 aangebracht op de CPU en de GPU van de Legion 5 Pro. En wat een wereld van een verschil met de paste van de monteur of de mx4 die ik nog had liggen.

Na moederbord vervanging kwam hij bij een timespy demo en dan vooral CPU-gedeelte met gemak over de 100 heen (soms wel 103/104) en nu is het de CPU Tctl/Tdie niet hoger dan 87 graden. De Cores zelf liggen wel 20 graden lager nog.

De CPU tctl/tdie van AMD is sowieso veel hoger dan dat hij in werkelijkheid is. Dus het werkt als een trein. De link die link naar de variant die ik gekocht heb staat boven.

Heb nog even wat tests gedaan, in games wordt hij niet meer warmer dan 83 graden (sommige games wel omdat ze slecht geoptimaliseerd zijn. zoals creed, die wordt nog wel rond de 93, maar je ziet het wel heel snel zakken als je in een ander gebied staat bijvoorbeeld)

Cinebench R23 is 12739 en dat is 500 punten hoger dan met de andere koelpasta. Dus best okay

Kleine update: Het lijkt er op dat de basis temps van Honeywell wel iets hoger zijn omdat het pas phase changed op 45c, daarvoor doet het niet heel veel qua koeling maar gemiddeld is de laptop nu tussen 33 en 40 graden wat prima is.

Vermoed dat de koeling ook beetje gebogen is maar vind het wel best zo :D. Heb hem in ieder geval niet meer op 105 graden gezien.
Als het goed is gaan de temperaturen nog een beetje verder omlaag aankomende week omdat het 0,2mm materiaal in de beginfase nog aan het conformeren is met behulp van thermal cycles waarbij het koelblok dichter tegen de chip gaat zitten. Ben benieuwd of dit in de praktijk bij jou ook zo is. Heb 160X400 vellen besteld omdat ikzelf bij een computer/laptop reparatie zaak werk. En bij de high-end laptops, videokaarten en consoles ga ik alleen dit nog gebruiken. Gister een PlayStation 4 gedaan en die blijft nu rustig.

[ Voor 3% gewijzigd door Phenos2 op 17-12-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phenos2 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:31:
[...]

Als het goed is gaan de temperaturen nog een beetje verder omlaag aankomende week omdat het 0,2mm materiaal in de beginfase nog aan het conformeren is met behulp van thermal cycles waarbij het koelblok dichter tegen de chip gaat zitten. Ben benieuwd of dit in de praktijk bij jou ook zo is. Heb 160X400 vellen besteld omdat ikzelf bij een computer/laptop reparatie zaak werk. En bij de high-end laptops, videokaarten en consoles ga ik alleen dit nog gebruiken. Gister een PlayStation 4 gedaan en die blijft nu rustig.
Vermoed dat ze nog wel iets koeler worden inderdaad, maar goed, je ziet vooral dat als hij boven de 45 graden komt, de temp niet snel stijgt, enige vreemde eend in de bijt is odessey (Creed) maar lees dat dat spel bij veel mensen hun cpu nogal warm maakt. Cyberpunk werd ook 95 graden op performance en nu 82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
WeAreLegion schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:27:
[...]

Vermoed dat ze nog wel iets koeler worden inderdaad, maar goed, je ziet vooral dat als hij boven de 45 graden komt, de temp niet snel stijgt, enige vreemde eend in de bijt is odessey (Creed) maar lees dat dat spel bij veel mensen hun cpu nogal warm maakt. Cyberpunk werd ook 95 graden op performance en nu 82.
Mooie resultaten, ik ga ook overstag. Welke shipping method heb je gekozen? (eerste keer dat ik iets by Ebuy haal..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:14:
[...]

Mooie resultaten, ik ga ook overstag. Welke shipping method heb je gekozen? (eerste keer dat ik iets by Ebuy haal..)
Heb deze gebruikt: Shipping Method: Yun-Express(Cosmetic) (8-12 days) Het was er na 9 dagen als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
WeAreLegion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:13:

Kun je ook aangeven welke afmetingen TPM 7950 je nodig had om de L5Pro van nieuwe pads te voorzien? Je hebt ook de GPU gedaan neem ik aan?

Ik ben geïnteresseerd, maar heb de koeling nog niet er af gehad.
Bij mij is het voornamelijk de GPU die heet wordt, omdat ik regelmatig Twinmotion gebruik om te renderen (op de GPU; Unreal engine).

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 26-12-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 11:24
Iemand enig idee waarom mijn lenovo legion zou kunnen stotteren als ik USB-C poort aan de achterkant gebruik maar geen problemen heeft als ik de USB-C poort aan de zijkant gebruik? Gaat om de 5800H + 3070 versie + Philips 346E2C over USB-C.

Opgelost: kwam doordat de monitor probeerde de laptop op te laden maar niet voldoende power kon leveren. Nadat ik het chargen in het OSD menu van het scherm had uitgeschakeld geen problemen meer. Wel vreemd dat die probeerde te laden via de monitor want de laptop lader was ook gewoon aangesloten.

[ Voor 39% gewijzigd door xer_00 op 27-12-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xer_00 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:57:
Iemand enig idee waarom mijn lenovo legion zou kunnen stotteren als ik USB-C poort aan de achterkant gebruik maar geen problemen heeft als ik de USB-C poort aan de zijkant gebruik? Gaat om de 5800H + 3070 versie + Philips 346E2C over USB-C.

Opgelost: kwam doordat de monitor probeerde de laptop op te laden maar niet voldoende power kon leveren. Nadat ik het chargen in het OSD menu van het scherm had uitgeschakeld geen problemen meer. Wel vreemd dat die probeerde te laden via de monitor want de laptop lader was ook gewoon aangesloten.
De achterkant heeft PD altijd aanstaan, daarom dat hij het wel gewoon probeert als het op je monitor ook aanstaat. Maar goed fijn dat het opgelost is!
guapper schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:29:
[...]

Kun je ook aangeven welke afmetingen TPM 7950 je nodig had om de L5Pro van nieuwe pads te voorzien? Je hebt ook de GPU gedaan neem ik aan?

Ik ben geïnteresseerd, maar heb de koeling nog niet er af gehad.
Bij mij is het voornamelijk de GPU die heet wordt, omdat ik regelmatig Twinmotion gebruik om te renderen (op de GPU; Unreal engine).
Ik heb het gewoon opzicht gedaan, sheet er bijgehouden en geknipt, maar zodra je de koeler er afhaalt de chips schoonmaakt kan je ze ook vrij makkelijk opmeten met een liniaal of iets dergelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 28-12-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phenos2
Mocht iemand in het hoge noorden wonen (Leeuwarden), ik kan dit spul tussen laptops, vga kaarten of consoles plakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KdB6M9SPrZlFYKr5v_tEXAy8wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0teihES1bb5QUzd4JCrFG5hA.jpg?f=fotoalbum_large

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06 20:37
Hoi kan iemand bevestigen wat de max snelheid is om via USB-C op te laden?
Betreft: Legion 5 Pro 16ACH6H R7 (2021)

Origineel was dit 100w online vind ik terug dat dit via bios update naar 135w is gebracht. Maar onduidelijk of dit ook het 2021 model betreft, of enkel 2022 model.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vandaag m'n nieuwe laptop binnen, de Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L500WDMH)
Ziet er goed uit, werkt perfect.

Nu ben ik met vantage aan het kijken, en stuit ik op het garantiedeel.
Daar staat dat de garantie al ingegaan is in februari 2022.

Is dat niet een beetje raar ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT0BflsTD_ZpxtEFCkmqJgfMNbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yGKiMfAyDatTDEu1KrApBTg1.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 29-12-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06 20:37
Niet de bedoeling, best eens contact opnemen met Lenovo of winkel om dit juist te krijgen.
Was de laptop nog geseald? Misschien al eens geactiveerd door vorige koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Muzaik schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:42:
[...]

Niet de bedoeling, best eens contact opnemen met Lenovo of winkel om dit juist te krijgen.
Was de laptop nog geseald? Misschien al eens geactiveerd door vorige koper.
Heb het al geregeld, mailtje naar de klantenservice van Lenovo en moest aankoopbon met serienummer bijvoegen. Uurtje of 2 later was het geregeld en nu geeft hij de juiste datums weer in vantage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bchgPxKSZV4CoDqOF-TiWTiplM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQ2yMq4zjlO24BNut13eXiAO.jpg?f=user_large

De laptop was uiteraard geseald, vandaar dat ik het vreemd vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:48:
[...]

Heb het al geregeld, mailtje naar de klantenservice van Lenovo en moest aankoopbon met serienummer bijvoegen. Uurtje of 2 later was het geregeld en nu geeft hij de juiste datums weer in vantage.

[Afbeelding]

De laptop was uiteraard geseald, vandaar dat ik het vreemd vond.
Kwam de laptop met windows? Waarschijnlijk is hij keer opgestart geweest inclusief vantage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Windows 11 ja, en vantage stond er nog niet op dat heb ik zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:32:
Windows 11 ja, en vantage stond er nog niet op dat heb ik zelf geïnstalleerd.
Okay zal ongetwijfeld in fabriek gebeurd zijn dan :) maar goed fijn dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Iemand een idee waarom mijn Legion 7 de via displayport aangesloten monitor steeds wekt in slaapstand? Erg onhandig om steeds het kabeltje eruit te moeten halen na gebruik. :p

Schermt flitst trouwens ook regelmatig even zwart, vooral na het opstarten. Wellicht heeft dat er ook iets mee te maken!

[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerd611 op 09-01-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delib1t
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-01-2024
Kan er met de laptop ook overclocked worden?

Cpu en Ram, de gpu ook?
Intel laptops heben het beter met overclocking dan AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
Waarom zou je willen overclocken met een laptop,persoonlijk vind ik dat altijd een slecht idee.
Ik zou eerder een undervolt bv doen als overclock.

Ik heb zelf een legion 5 pro bv maar die word al warm zat zo en met een undervolt blijft die koeler en stiller.
Die relatief platte behuizingen is niet geschikt om nog meer warmte af te moeten voeren.

[ Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delib1t
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-01-2024
Sneller ram en windows in het ram laden geeft een mooie maar zuinig overclock.

Koeling gaat niet veel veranderen maar ook bij underclocken heeft je toegang tot de setting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Mijn legion 5 pro start echt enorm snel op, serieus,ik zou niet weten wat daar sneller aan kan.

zie bios tijd bv:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe3FY95zzePE1Y0SDlhepISZ3nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DnJpCmUhy8uBVXEsYsztkM6.jpg?f=fotoalbum_large

En is maar 10 sec nodig voor booten.
Van het moment dat ik de knop indruk en dat die bij het inlogscherm is van Windows,die tijd dus.

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een tweedehands Lenovo Legion 5 17ACH6H overgenomen van iemand en er zit nog garantie op.
De laptop is echter zonder OS geleverd en die moet ik er zelf nog opzetten.
Op zich geen probleem, maar is er een manier om achter de windows licentie sleutel te komen die bij deze laptop is geleverd? Deze staat niet op een sticker op de onderkant, wat ik van andere laptops ken.
Ik las hier iets in dit topic dat de key op het moederbord staat en dat als je Windows installeert dat deze dan automatisch geactiveerd wordt? Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:47
tweakje12 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:31:
Ik heb een tweedehands Lenovo Legion 5 17ACH6H overgenomen van iemand en er zit nog garantie op.
De laptop is echter zonder OS geleverd en die moet ik er zelf nog opzetten.
Op zich geen probleem, maar is er een manier om achter de windows licentie sleutel te komen die bij deze laptop is geleverd? Deze staat niet op een sticker op de onderkant, wat ik van andere laptops ken.
Ik las hier iets in dit topic dat de key op het moederbord staat en dat als je Windows installeert dat deze dan automatisch geactiveerd wordt? Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Tijdens de setup aangeven dat je geen key hebt, dan leest Windows als t goed de key wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
Vokx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Tijdens de setup aangeven dat je geen key hebt, dan leest Windows als t goed de key wel uit :)
Dank! Ik zal het vanavond eens testen, zit nu op het werk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is wel als er een Key in de bios staat natuurlijk, als laptop zonder OS gestuurd is aan vorige eigenaar, dan staat die er niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakje12
WeAreLegion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:24:
Dat is wel als er een Key in de bios staat natuurlijk, als laptop zonder OS gestuurd is aan vorige eigenaar, dan staat die er niet in.
Pre installed OS key stond inderdaad in de bios en kon Windows 11 Home gewoon installeren en hoefde nergens een key in te vullen of te skippen bij het installatieproces.
Toen Windows 11 Home was geinstalleerd was deze direct digitaal geactiveerd.
Tevens was het mogelijk om bij de setting waar staat dat Windows is geactiveerd, ook de optie ' Upgrade to Windows 11 Pro' aan te klikken en binnen een paar minuten was Home naar Pro gewijzigd, ook met dezelfde digitale activatie.

Dank iedereen voor de tips en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
WeAreLegion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:06:
[...]

Het ligt er beetje aan welk geheugen je koopt, maar tis hoog uit een paar FPS verschil. Je gaat het wel merken met zwaardere workloads zoals benchmarks en videoediting en dergelijke.

Dit is de nieuwe versie (name change eigenlijk alleen) die ik heb gekocht: https://www.kingston.com/dataSheets/KF432S20IB1K2_32.pdf

Dat is de dual rank variant.
Zo, paar maanden verder en zat er nu serieus aan te denken om te bestellen, maar degene die je noemt is niet meer verkrijgbaar.

Dit forum even doorzocht en op de volgende setjes uitgekomen, zie ik iets over het hoofd? veel prijsverschil vind ik haha
https://tweakers.net/pric.../1356222;1595542;1702898/

Wil dus upgraden van 16gb naar 32gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kieft91 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Zo, paar maanden verder en zat er nu serieus aan te denken om te bestellen, maar degene die je noemt is niet meer verkrijgbaar.

Dit forum even doorzocht en op de volgende setjes uitgekomen, zie ik iets over het hoofd? veel prijsverschil vind ik haha
https://tweakers.net/pric.../1356222;1595542;1702898/

Wil dus upgraden van 16gb naar 32gb :)
Die crucial is DIMM en geen SODIMM die valt sowieso af. Deze zijn volgens mij de gene die ik bedoelde

Zal even kijken of ik wat kan vinden nog, maar die G.skill is sowieso wel okay.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 16-01-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
WeAreLegion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Die crucial is DIMM en geen SODIMM die valt sowieso af. Deze zijn volgens mij de gene die ik bedoelde

Zal even kijken of ik wat kan vinden nog, maar die G.skill is sowieso wel okay.
aah nice, vond het prijsverschil al zo groot haha. zit er dan nog veel verschil tussen de G.skill en de Lexar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
Damn, sinds deze namiddag maakt onze Lenovo Legion 5 Pro een klikkend geluid aan de ventilatoren. Iemand anders die dit al voorgehad heeft?

Ik ga hem morgen aanmelden voor herstelling, is basis garantie depot herstelling. Enig idee wat de gemiddelde doorlooptijd daarvan is? Kwestie van een idee te hebben hoelang we zonder gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJSirMatthew schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:35:
Damn, sinds deze namiddag maakt onze Lenovo Legion 5 Pro een klikkend geluid aan de ventilatoren. Iemand anders die dit al voorgehad heeft?

Ik ga hem morgen aanmelden voor herstelling, is basis garantie depot herstelling. Enig idee wat de gemiddelde doorlooptijd daarvan is? Kwestie van een idee te hebben hoelang we zonder gaan zitten.
Denk dat je hem toch wel minimaal een week a 2 weken kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
WeAreLegion schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Verwachtte ook al zoiets. Kan upgraden naar onsite voor 24€ (nog tot okt 2025) maar ik vermoed dat het weinig zin heeft, geen idee of ze zelf zo'n ventilatoren mee zullen hebben en hem alsnog gaan opsturen. Thoughts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJSirMatthew schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:46:
[...]

Verwachtte ook al zoiets. Kan upgraden naar onsite voor 24€ (nog tot okt 2025) maar ik vermoed dat het weinig zin heeft, geen idee of ze zelf zo'n ventilatoren mee zullen hebben en hem alsnog gaan opsturen. Thoughts?
Als je die mogelijkheid heb, zou ik dat gelijk doen, ze sturen je de spullen die ze nodig hebben op en maken een afspraak bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
WeAreLegion schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Als je die mogelijkheid heb, zou ik dat gelijk doen, ze sturen je de spullen die ze nodig hebben op en maken een afspraak bij je thuis.
Tjx, dat gaan we eens goed bekijken dan :)
De premium is ook een optie maar is meteen dikke 200€ dacht ik. Zie ik minder graten in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee dat zou ik ook niet doen, maar dat onsite is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06 12:35
Ik zit even met een klein dilemma(atje). Ik heb hier een Legion 5 Pro 16ACH6H met nog iets meer dan 2 maanden Premium Care garantie. Deze laptop doet het in principe uitstekend en ik ben er gewoon erg tevreden over.

Echter, er blijkt nu één klein dingetje te zijn, dat waarschijnlijk van begin af aan al niet goed was, maar waar ik onlangs pas achter ben gekomen. Het gaat om de 3.5mm jack port. Toen ik daar onlangs voor het eerst een (ouderwetse) koptelefoon in plugde, zat de plug eigenlijk nauwelijk vast. Alleen op het eind hoor en voel je een heel licht klikje, maar echt goed vast zit die dus niet. Ik heb uiteraard ook nog een andere koptelefoon geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde resultaat. Het ligt dus aan de port.

Ik ben gewend dat je van begin af aan al veel meer weerstand voelt bij het inpluggen van een 3.5,mm jack en dat je dan gewoon een beetje door moet drukken, waarna de plug best wel goed vast zit. Maar niets daarvan bij deze laptop. Het geluid op de koptelefoon is overigens wel goed, gewoon stereo en zonder gekraak. Maar ik ben nu toch een beetje bang dat de plug vroeg of laat echt helemaal 'lam' wordt en niet goed contact meer maakt.

Zijn er hier toevallig meer mensen met deze laptop die dit 'euvel' herkennen?

Wat zou er gebeuren als ik hiervoor gebruik zou maken van de garantie? Moet dan het hele main board vervangen worden? Gaat Lenovo er überhaupt wel iets mee doen?

Ik snap dat ik voor die laatste vraag het beste contact op kan nemen met Lenovo zelf. Maar voor ik dat doe, verneem ik graag jullie ervaringen hiermee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Ik heb dezelfde de laptop ik herken het niet, ik moet de laptop zelfs wat tegen houden, anders verschuift deze als ik de plug in de laptop druk.

Maar de vraag is wel of ik het de moeite zou vinden om de laptop daarvoor in reparatie te sturen.Zeker omdat de aansluting verder goed werkt.

En dus gelijk de vraag wat de Fabrikant er mee zou doen

[ Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 26-01-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 11:58
[...]

Je kan de laptop ook open maken en met perslucht de fan schoonspuiten meestal helpt dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
[...]

Delib1t schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:08:
Kan er met de laptop ook overclocked worden?

Cpu en Ram, de gpu ook?
Intel laptops heben het beter met overclocking dan AMD?
AMD is beter voor overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Na bijna 2 jaar moet ik afscheid nemen van mijn Legion 7 met volgende specificaties:

Naam: Legion 7 16ACHg6 Storm Grey
Processor: AMD Ryzen 7 5800H met
grafische kaart RTX 3060
Geheugen 32 GB en
harde schijf: 1000GB
Garantie tot mei 2024 (ondersteuning op locatie)

Mag ik voor deze weinig gebruikte machine 950 euro vragen ?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Merlijn_merlin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:52:
Na bijna 2 jaar moet ik afscheid nemen van mijn Legion 7 met volgende specificaties:

grafische kaart RTX 3060
Geheugen 32 GB en

Dat lijkt me een prima prijs voor zo systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Merlijn_merlin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:52:

grafische kaart RTX 3060
Geheugen 32 GB en

Met de huidige prijzen van laptops lijkt mij dat je er nog wel meer voor kunt vragen joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 08:48
Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met een Kensington SD4839P USB-C Triple Video Driverless Dock en een Legion 5 Pro (16ACH6H)?

Als ik een monitor via HDMI aansluit op het dock werkt alles zonder problemen, maar zodra ik een DisplayPort kabel gebruik hangt mijn hele laptop. Daarbij maakt het niet of ik daarnaast wel of niet een andere monitor er aan heb hangen. Beide USB-C poorten hebben dit probleem. Hybride Mode aan of uit maakt ook geen verschil. Alle drivers zijn ook up-2-date. Het dock werk op mijn HP werklaptop wel zonder problemen met DisplayPort. Lenovo Premium Care bied geen ondersteuning op een Kensington dock.

Iemand die nog nog een goed idee heeft? Of die zelf deze setup heeft en waarbij het wel gewoon werkt? Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:47
rolandmn schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:
Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met een Kensington SD4839P USB-C Triple Video Driverless Dock en een Legion 5 Pro (16ACH6H)?

Als ik een monitor via HDMI aansluit op het dock werkt alles zonder problemen, maar zodra ik een DisplayPort kabel gebruik hangt mijn hele laptop. Daarbij maakt het niet of ik daarnaast wel of niet een andere monitor er aan heb hangen. Beide USB-C poorten hebben dit probleem. Hybride Mode aan of uit maakt ook geen verschil. Alle drivers zijn ook up-2-date. Het dock werk op mijn HP werklaptop wel zonder problemen met DisplayPort. Lenovo Premium Care bied geen ondersteuning op een Kensington dock.

Iemand die nog nog een goed idee heeft? Of die zelf deze setup heeft en waarbij het wel gewoon werkt? Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
lijkt mij dat er iets mis gaat met de usb c port, ik heb 2 Laptops legion 5 (niet de pro) en daar werkt een usb-c naar DP 1,4 kabel goed. ik gebruik dus aleen de DP alt modes. en dat werkt op een 3440x1440 @ 144hz. een dock met DP 1.4 is wel echt heel tof maar kan die ok de de refres rate aan van je scherm. kan zijn dat hdmi op 60hz staat in windows en dat je met DP op je scherm een hogere refresh rate staat waardoor je dock en pc gaat raar doen. als je echt het dock wil gebruiken dan raar ik je aan eerst alleen een kabel usb c naar DP en dan de refresh aan passen naar 60 of zo en dan weer het dock proberen. hopelijk onthoud windows de 60Hz en werkt je dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 08:48
@Master_duck Dankjewel. Ik heb nog geen losse usb-c naar DP 1.4 kabel, maar daar zal ik eens naar op zoek gaan en dan kan ik je suggestie uitproberen. Ik heb nu wel een usb-c naar HDMI kabeltje waarmee ik de extra monitor toch kan gebruiken. Het is alleen wat meer stekkertjes ompluggen als ik van mijn werklaptop wil overschakelen naar de Legion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Een vraagje over factory reset van mijn Legion 7 (2021) :
weet iemand hoe lang dit duurt met een 15% volle ssd?
(alleen Windows 10 en wat kleinere programma's staan er op). Quick format optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 18:13
Factory reset weet ik niet, heb wel al een keer een reset via een usb image van Lenovo gedaan. En dat duurde een hele ochtend, ongeveer 4 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

nattebaksteen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:33:
Factory reset weet ik niet, heb wel al een keer een reset via een usb image van Lenovo gedaan. En dat duurde een hele ochtend, ongeveer 4 uur :)
Ja dat is nogal aan de tijd en een heel andere procedure! Ik enk dat dit sneller kan met een ssd en ryzen 7!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Merlijn_merlin schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:24:
Een vraagje over factory reset van mijn Legion 7 (2021) :
weet iemand hoe lang dit duurt met een 15% volle ssd?
(alleen Windows 10 en wat kleinere programma's staan er op). Quick format optie.
Ik heb getimed: 33 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb net nieuwe Legion 5 met RTX 3070 (mooie MM aanbieding).
Alleen werkt de powerbrick (die van 300 watt met rechthoekige stekker) niet meer als ik aan het gamen ben ..

Stekker uit/in laptop doet niks, powerbrick uit/in wandcontactdoos helpt even.

Heb nu USB-C EN de powerbrick aangesloten, zo loopt ie het langzaamste leeg ...

Is dat een bekend probleem van die Lenovo powerbricks?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Laatst online: 09:03
Dat klinkt als een defecte powerbrick? Ik heb een legion pro 5 met een 3060 uit mijn hoofd en die laadt ook tijdens gamen zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:39
Dit zal het wel niet zijn, maar ik heb wel eens gehad dat ik dacht dat de 3-pins stekker goed in de powerbrick zat, maar dan bleek ie toch net niet helemaal erin geduwd te zitten en maakte het geen contact.

Er zit altijd nog een beetje ruimte tussen de plug en de brick en als dat net ietsje meer is dan normaal valt het niet zo op, maar werkt het toch niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Eegee op 13-04-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die plug zit er echt helemaal in. Heb andere powerbrick besteld; die komt morgen. Lijkt mij sterk dat het de laptop zelf is; die werkt overigen s prima en snel! ( en vooral stil).

Update: als het lampje op de laptop uitgaat, meet ik ook maar 4 volt uit de lader. Na een lader 'reset' (stekker uit en in) meet ik weer 20. Lader is dus kaduuk.

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 14-04-2023 11:55 ]

Yo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nieuwe powerbrick en de legion werkt zoals het hoort 👍🏻

Yo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 14:29

Ryan1981

Je ne sais pas

Dit weekend deze laptop besteld direct bij lenovo:

Legion 7i Gen 7 16 inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAtrHRmsyguWqMNrJIoQNwKWkSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RSOWQrMOwEIZc3XKjLOGp6ed.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0A6_lhSnuZTh5C6OmdgtnbiaO5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjW3CL6c1Z8RMJIW0ff5kVFM.png?f=fotoalbum_large

Voor die prijs dacht ik wel een leuke koop gedaan te hebben. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :P

Hoofddoel is om deze laptop mee te nemen als mijn werk me voor langere tijd ergens heen stuurt en verder in en om het huis gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor die prijs dacht ik wel een leuke koop gedaan te hebben. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :P

Hoofddoel is om deze laptop mee te nemen als mijn werk me voor langere tijd ergens heen stuurt en verder in en om het huis gebruik.
Mooi ding hoor, denk dat je daar wel tijd plezier van ga hebben en mooie prijs ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:12
Ryan1981 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:12:

Legion 7i Gen 7 16 inch

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar had ik hem ook wel voor willen kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 09:59

Legion 7i Gen 7 16 inch

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is zeker een mooie prijs! Ik ben na ruim anderhalf jaar nog steeds enorm te spreken over mijn Legion 7 :D

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:41

McLambo

MTB Junky

Legion 7i Gen 7 16 inch

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeker een leuke deal. Mag ik vragen hoe je deze op het spoor kwam? Ik zoek nog een nieuwe gamepc voor de kids namelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

McLambo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Zeker een leuke deal. Mag ik vragen hoe je deze op het spoor kwam? Ik zoek nog een nieuwe gamepc voor de kids namelijk :P
Puur toeval! Ben de afgelopen weken naar laptops wezen kijken en veel reviews gelezen en opeens op zaterdag besloot ik naar de website van lenovo te gaan om te kijken wat ze hadden Hij was ook niet heel lang beschikbaar. Nog geen verzendbevestiging gehad dus hoop dat het gaat lukken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33
McLambo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Hou even pepper of de Lenovo legion discord in de gaten, daar zie je ze vaak langskomen

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Legion 7i Gen 7 16 inch

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is binnen en ben hem nu aan het testen. Wel indrukwekkend dat deze laptop nu sneller is dan mijn desktop (met RTX 2070).

Ventilator wordt wel luid maar dat had ik niet anders verwacht.

Een eigenaardigheid die ik tot nu toe ben tegengekomen is als ik "4K@120Hz + HDR" naar mijn oled TV (uitvoering: LG OLED55GX6LA Zwart) wil sturen met True Deep Black op mijn TV "aan"", dat hij dan "geen signaal" geeft. Mijn X-Box doet dit wel goed over dezelfde kabel. Ik heb hem wel werkend gekregen met 60Hz. Ik heb dit in dGPU mode getest (alleen Nvida GPU). Misschien nog een keer de Intel GPU voor video proberen. Met True Deep Black uit is de verversings frequentie ook maar 60Hz maar dan heb ik geen full range RGB als keuze meer.

Mocht iemand de juiste Nvidia instellingen hebben voor 4K@120Hz + HDR dan hou ik mij aanbevolen :P Verder geen ramp want "PC only" spellen op 4K@120Hz is voor deze laptop toch te veel gevraagd maar wel apart dat dit niet zomaar werkt.

Edit: Passmark scores:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmIhyTuL6jBC4qrkxV9l_pyhcmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BN8HxvYKCpfsU5KTKPi8Zr1c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ryan1981 op 18-05-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Hij is binnen en ben hem nu aan het testen. Wel indrukwekkend dat deze laptop nu sneller is dan mijn desktop (met RTX 2070).

Ventilator wordt wel luid maar dat had ik niet anders verwacht.

Een eigenaardigheid die ik tot nu toe ben tegengekomen is als ik "4K@120Hz + HDR" naar mijn oled TV (uitvoering: LG OLED55GX6LA Zwart) wil sturen met True Deep Black op mijn TV "aan"", dat hij dan "geen signaal" geeft. Mijn X-Box doet dit wel goed over dezelfde kabel. Ik heb hem wel werkend gekregen met 60Hz. Ik heb dit in dGPU mode getest (alleen Nvida GPU). Misschien nog een keer de Intel GPU voor video proberen. Met True Deep Black uit is de verversings frequentie ook maar 60Hz maar dan heb ik geen full range RGB als keuze meer.

Mocht iemand de juiste Nvidia instellingen hebben voor 4K@120Hz + HDR dan hou ik mij aanbevolen :P Verder geen ramp want "PC only" spellen op 4K@120Hz is voor deze laptop toch te veel gevraagd maar wel apart dat dit niet zomaar werkt.

Edit: Passmark scores:
[Afbeelding]
Weet het niet 100% zeker, maar vermoed dat dat te maken heeft met de HDMI poort op de laptop en dat deze 2.0 is en geen 2.1 dan werkt 4k@120HZ namelijk niet daar heb je toch echt 2.1 voor nodig. XBOX heeft wel 2.1 vandaar dat dat gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

WeAreLegion schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Weet het niet 100% zeker, maar vermoed dat dat te maken heeft met de HDMI poort op de laptop en dat deze 2.0 is en geen 2.1 dan werkt 4k@120HZ namelijk niet daar heb je toch echt 2.1 voor nodig. XBOX heeft wel 2.1 vandaar dat dat gewoon werkt.
Edit:

HDMI 2.1 can't be used to its limits. Offical no support for 4k 120hz RGB 10 Bit

Die post lijkt te bevestigen dat het niet mogelijk is:
HDMI 2.1 can't be used to its limits. Offical no support for 4k 120hz RGB 10 Bit
Tech Support
After a long discussion and problem solving with the Lenovo Support, we finally found out, that the Bandwidth for all hdmi 2.1 functions is not there. Here is the answer.

"We've found the issue regarding the HDMI 2.1. It requires a minimum of 8 lanes to run at 4k at 120Hz but the configuration of the system's bandwidth is divided into two. The other one is for the internal LCD uses and the other x4 lanes is for the HDMI 2.1 uses.

If you can disable the internal display, its possible to increase the bandwidth. However, we cannot find this option in BIOS to disable it.

As an alternative, you can use a USB-C to DisplayPort if your monitor has a DP 1.4a input.

Additionally, the 10bit display is a color display of the monitor but in order to meet that, you need to have the right GPU and cable. The system design simply cannot output 10Bit display to an external monitor via HDMI 2.1 because its bandwidth is shared with internal monitor. You may try to open the file from this link https://lnv.gy/3yw0Omh then look for page 83 or the block diagram. It will further explain how the system distributes the bandwidth

We appreciate your feedback, and we'll definitely forward this to the relevant team for consideration. Like what has mentioned, the system's design cannot output 10Bit display to an external monitor via HDMI 2.1 as its bandwidth is shared with an internal monitor. But you can use the USB-C to DisplayPort to get this type of resolution. "

We finally know the answer, but it makes me sad. My LGCX is crying right now :D

EDIT: This is for Legion 5 Pro, but i think it goes for every Legion
Hieronder wat ik voor de Edit schreef maar dit lijkt dus overbodig te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMuqGiZkSKJ5K0oNK7HnX8sMbz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Mq5Zxpg4N11l9gDdyYDkPTp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heb ik toen van de website afgehaald. Voor zover ik weet is dit de enige manier om te achterhalen wat er in zit of is er nog een software truuk?

Als dit klopt moet hij het wel aankunnen. Heb hier ook nog 2 verschillende USB-C naar HDMI kabels, maar 1 zegt 4K@60 Hz, de andere is een samsung DEX kabel en die geeft vage beelden bij bepaalde outputs. Binnekort maar eens kijken of ik mijn handen aan een USB-C naar HDMI2.1 4K@120Hz kabel kan krijgen.

Er staat mij nog wel wat bij dat ondanks dat mijn TV HDMI 2.1 poorten had, er een begrenzing aan de bandbreedte zat echter als ik de handleiding er op na sla zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXEpT8RQQgciXTX7XGHw8AbUGio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AwvI3R4cXPklT8yA9sKImwNJ.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Ryan1981 op 18-05-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:45:
[...]

Edit:

[...]

[Afbeelding]

Dit heb ik toen van de website afgehaald. Voor zover ik weet is dit de enige manier om te achterhalen wat er in zit of is er nog een software truuk?

Als dit klopt moet hij het wel aankunnen. Heb hier ook nog 2 verschillende USB-C naar HDMI kabels, maar 1 zegt 4K@60 Hz, de andere is een samsung DEX kabel en die geeft vage beelden bij bepaalde outputs. Binnekort maar eens kijken of ik mijn handen aan een USB-C naar HDMI2.1 4K@120Hz kabel kan krijgen.

Er staat mij nog wel wat bij dat ondanks dat mijn TV HDMI 2.1 poorten had, er een begrenzing aan de bandbreedte zat echter als ik de handleiding er op na sla zie ik dit:

[Afbeelding]
Als de laptop gewoon 2.1 heeft dan inderdaad naar de kabels kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ryan1981 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:45:
[...]

Edit:

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WeAreLegion schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Als de laptop gewoon 2.1 heeft dan inderdaad naar de kabels kijken.
Deze kabel besteld: Cable Matters 48Gbps USB-C to HDMI adapter en na een beetje puzzelen heb ik nu 3840x2160@120Hz met HDR. Nvidia settings: 32Bit; 10Bit; RGB; Full Range.

Las ergens dat je geen clone of extend moet hebben omdat Windows geen HDR ondersteund voor deze configuratie. Nog niet echt mee gespeeld maar deze resultaten heb ik nu idd met klep dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Heb de laptop al een tijdje, helaas door omstandigheden nog niet echt intensief kunnen gebruiken, maar nu weer tijd. Alleen draai ik nog Windows 10, en wil wel upgraden naar Windows 11 maar ik dacht ik vraag het toch eerst even voor de zekerheid hoe 11 bij jullie draait? Kwam in dit topic wel wat problemen tegen met Windows 11 maar dat is al weer van een tijd geleden. En dan nog een BIOS update is zeker ook wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33
Nodgic schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:54:
Heb de laptop al een tijdje, helaas door omstandigheden nog niet echt intensief kunnen gebruiken, maar nu weer tijd. Alleen draai ik nog Windows 10, en wil wel upgraden naar Windows 11 maar ik dacht ik vraag het toch eerst even voor de zekerheid hoe 11 bij jullie draait? Kwam in dit topic wel wat problemen tegen met Windows 11 maar dat is al weer van een tijd geleden. En dan nog een BIOS update is zeker ook wel aan te raden?
Legion pro 7 (2023) hier, geen probleem met win11 :)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals bint ook al aangeeft, hier ook geen problemen met Windows 11. En een bios update is alleen nodig als er of problemen zijn of echt iets drastisch gefixed wordt, maar dat valt wel mee de laatste paar versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 09:59
Ik heb de Pro 7 uit 2021, die werd automatisch geupdate naar Windows 11. Ik heb er geen problemen mee tot dusver. 1x een herinstallatie moeten doen, maar dat was ook zo gebeurd (oorzaak onbekend).

BIOS updaten doe ik niet, ik heb dat bij deze laptop 1x gedaan en toen kreeg ik BSOD na BSOD. Uiteindelijk de update teruggedraaid en daarna geen BSOD's meer gehad.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Bios updates komen tegenwoordig met Windows Update mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Goed dat Windows 11 stabiel is bij jullie, dan ga ik er van het weekend mee aan de slag.

BIOS update laat ik dan maar achterwege, altijd toch wel een risico. Weet niet of het via Windows Update ook meekomt, ben het nog niet tegengekomen via Windows Update volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Hier ook al een tijdje Win11 draaien, alles goed incl gamen.
Ook heb ik altijd de laatste versie van de BIOS geïnstalleerd, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 18:13
Bios update gaat idd automatisch. Ik zelf zit nog op een oude, en om die niet automatisch te laten updaten door windows moet je onderstaand onderdeel uitschakelen in apparaatbeheer. Bios rollback is vrij simpel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUu09X9geOgWnbMWPzZiuWU04OM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5leJLxArt0omW2rBoDzsDO9F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
McLambo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:21:
Bios updates komen tegenwoordig met Windows Update mee toch?
Nee nooit, bios updates moet je downloaden bij de fabrikant van je moederbord let even op of je de juiste hebt, als je een account bij Lenovo hebt kun je bij jou geregistreede apparaten driver, software en bios updates vinden dan weet je zeker dat je de goede hebt downloadt het nooit ergen anders en gebruik geen driver update programma's dat kan alleen maar tot een ramp zorgen. Of doe het handmatig via de site van de hardware fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
Ik krijg altijd via een mail bericht of er een bios update of andere updates zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik krijg ze ook via Windows Update , dus zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
tiguan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:57:
Ik krijg ze ook via Windows Update , dus zeg nooit nooit.
Windows geeft nooit bios updates wel drivers maar dat is wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
En de drivers van WIndows moet je eigenlijk niet installeren ze zijn vaak te oud of zorgen voor problemen.
Geloof me de beste mannier om veilig en goed je drivers te updaten is via de Officiele Hardware fabrikanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• civspeler
  • Laatst online: 12-06 12:35
Evertprakkie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Windows geeft nooit bios updates wel drivers maar dat is wat anders
Voor deze laptops komen BIOS updates (ook) via Windows Update binnen, nog eerder dan via Vantage. Geen idee hoe dat dan verder gaat, want ik wacht altijd ff en installeer dan vanuit Vantage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertprakkie
civspeler schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Voor deze laptops komen BIOS updates (ook) via Windows Update binnen, nog eerder dan via Vantage. Geen idee hoe dat dan verder gaat, want ik wacht altijd ff en installeer dan vanuit Vantage.
civspeler schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Wat klettsen jullie nu allemaal Windows update geen bios, het installeerd en update wel stuurprogramma's voor de bios. Het zou fraai zijn als Windows zomaar je bios kan updaten dan kunnen hackers het ook. En bios updates worden in de console van de bios geinstalleerd (een bestuurings progamma van de bios zelf) je kan de bios update wel laden in Windows, (dus de echte bios update) maar die wordt naar het geheugen geschreven en bij opstart in de bios geinstaleerd. Trouwens Windows kan helemaal niet overweg met een bios update want het is in een heel andere taal geprogrammeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
En Vantage gebruik ik al helemaal niet de Drivers van Lenovo zijn vaak slecht en inderdaad het laat weinig update,s zien. Het is een syteem verslinderend programma die nutteloos op de achtergrond draaid en veel gebruik maakt van telemetrie dus gegevens verzamelen net als Google. Lenovo heeft prachtige producten met goede service maar de meeste software is bloatware

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

En toch is het echt waar Evert 😉

Overigens niet alleen voor Lenovo. Op het werk trekken we ook de Dell bios/uefi firmware updates gewoon uit Windows update.

Overigens denk ik dat daarmee ook wel genoeg is gezegd over het onderwerp wel/geen bios updates via WU voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
Nogmaals dat zijn stuurprogramma's wat anders is dan bios, Stuurprogramma's zijn voor Windows, Bios update is voor je aansturing van je moederbord. Zou wat zijn dan zijn de computers op je werk zo lek als een mandje
Maar het geeft niet je mag het blijven denken. Ik ben een active Microsoft developer met een versie canary van Windows 11 Enterprise de meest ruwe versie en voorloper van Windows 12
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste