GKCN53WW de versie ervoor gaf bij mij juist de problemen kan zo niet terugvinden welke dat wasWeAreLegion schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:31:
[...]
Welke versie van de bios is dat? Die 53 schijnen wat problemen mee te zijn las ik op reddit.
Thanks gents, heb hem geïnstalleerd, we gaan het zien. 
Alles doet het verder met 53 bios er op. Enige waar ik nog wel van baal met de laptop is dat toen het moederboard is vervangen ook de goeie temps weg zijn haha, ding wordt vrij heet op performance mode (95 graden tikt ie wel aan in cyberpunk bijvoorbeeld) maar goed tis ook niet heel erg verder.
Alles doet het verder met 53 bios er op. Enige waar ik nog wel van baal met de laptop is dat toen het moederboard is vervangen ook de goeie temps weg zijn haha, ding wordt vrij heet op performance mode (95 graden tikt ie wel aan in cyberpunk bijvoorbeeld) maar goed tis ook niet heel erg verder.
[ Voor 72% gewijzigd door WeAreLegion op 17-05-2022 14:20 ]
Heb pas mijn 5 Pro 5800H 16GB 3060 ontvangen en zoals zovelen viel ik over de nogal enthousiaste fans bij lage temps en belasting. Turbo Boost uitschakelen doe ik uiteraard liever niet. Die nieuwe versie van Legionfancontrol is interessant (dank voor de tip!), maar iemand postte heel recent een (gedeeltelijke) fix op het Lenovo-forum die voor mij veel verschil lijkt te maken. Tijdens surfen en andere simpele taken in Balance-mode hoor ik hiermee de fans nauwelijks meer 'opstijgen' en ook in idle lijken ze stiller:
Energiebeheerschema bewerken (Balance Mode) > Geavanceerde instellingen > Energiebeheer voor processor > Minimale processorstatus > 80% veranderen in 5%
Ik heb m'n laptop nog maar zo kort dat ik het moeilijk kan vergelijken, misschien kan iemand verifiëren dat dit verschil maakt?
Extra info: ik heb BIOS GKCN53WW en daarin staat Advanced Thermal Optimization uit.
Energiebeheerschema bewerken (Balance Mode) > Geavanceerde instellingen > Energiebeheer voor processor > Minimale processorstatus > 80% veranderen in 5%
Ik heb m'n laptop nog maar zo kort dat ik het moeilijk kan vergelijken, misschien kan iemand verifiëren dat dit verschil maakt?
Extra info: ik heb BIOS GKCN53WW en daarin staat Advanced Thermal Optimization uit.
Ik zet gewoon altijd m'n robot stofzuiger aan als ik de laptop gebruik om een beetje te surfenRandfiguur schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:15:
Heb pas mijn 5 Pro 5800H 16GB 3060 ontvangen en zoals zovelen viel ik over de nogal enthousiaste fans bij lage temps en belasting. Turbo Boost uitschakelen doe ik uiteraard liever niet. Die nieuwe versie van Legionfancontrol is interessant (dank voor de tip!), maar iemand postte heel recent een (gedeeltelijke) fix op het Lenovo-forum die voor mij veel verschil lijkt te maken. Tijdens surfen en andere simpele taken in Balance-mode hoor ik hiermee de fans nauwelijks meer 'opstijgen' en ook in idle lijken ze stiller:
Dan hoor ik de fans ook niet
Nou, met LegionFanControl heb je geen robotstofzuiger meer nodig hoor! Fijn tooltje.
Hoewel ik de indruk had dat die kleine tweak die ik hierboven deelde effect had, is hij niet de ultieme oplossing. LFC misschien wel. Heb m'n fans uit staan tot 65 graden (mijn Legion is ca 55 graden in idle). Eens kijken of deze settings bevallen, want ik heb Turbo Boost wel gewoon aan en de CPU wordt vlot warm:
50 graden* - 0 RPM
65 - 1700
75 - 2500
80 - 3500
90 - 3800
* Volgens mij maakt het niet uit welke temp je op deze plek invult als je 0 RPM wilt, klopt dat, @WeAreLegion ?
Het is wel een obscuur tooltje, maar stel dat het zich misdraagt, dan zou opnieuw opstarten in veilige modus en het dan deïnstalleren moeten werken. Het kijkt trouwens alleen naar de CPU-temp, weet niet of de stock fan control de dGPU ook buiten beschouwing laat...?
Hoewel ik de indruk had dat die kleine tweak die ik hierboven deelde effect had, is hij niet de ultieme oplossing. LFC misschien wel. Heb m'n fans uit staan tot 65 graden (mijn Legion is ca 55 graden in idle). Eens kijken of deze settings bevallen, want ik heb Turbo Boost wel gewoon aan en de CPU wordt vlot warm:
50 graden* - 0 RPM
65 - 1700
75 - 2500
80 - 3500
90 - 3800
* Volgens mij maakt het niet uit welke temp je op deze plek invult als je 0 RPM wilt, klopt dat, @WeAreLegion ?
Het is wel een obscuur tooltje, maar stel dat het zich misdraagt, dan zou opnieuw opstarten in veilige modus en het dan deïnstalleren moeten werken. Het kijkt trouwens alleen naar de CPU-temp, weet niet of de stock fan control de dGPU ook buiten beschouwing laat...?
Nee dat maakt niet uit, als je daar 90 invult gaat ie pas vanaf 90 aan.Randfiguur schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:24:
Nou, met LegionFanControl heb je geen robotstofzuiger meer nodig hoor! Fijn tooltje.
50 graden* - 0 RPM
65 - 1700
75 - 2500
80 - 3500
90 - 3800
Tool zelf is niet obscuur hoor, word gewoon gemaakt door iemand in Lenovo community discord (unofficial), daar kan je ook vragen stellen als je wil. Hij kijkt voor nu alleen naar de CPU temp en niet naar dGPU.
Mja, bij gamen (wat ik niet veel doe) dan sowieso maar overschakelen naar Performance mode, just to be sure.WeAreLegion schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:42:
[...]Hij kijkt voor nu alleen naar de CPU temp en niet naar dGPU.
Ben verder blij met m'n aankoop, vooral vanwege de vele up-to-date aansluitingen en natuurlijk het scherm. Heb maar een beetje backlight bleed, vooral helemaal rechtsonder. Dacht eerder een goede deal te hebben met de IdeaPad 5 Pro (ik schreef een korte review), maar de Legion past op praktisch alle punten beter bij mij. Over een tijdje stop ik er waarschijnlijk wel 32GB in.
Overigens kostte mijn model 'slechts' 1400 euro dankzij een actie van Azerty die nog loopt t/m 28 mei.
Knap model en ook een leuke prijs, gek genoeg ondanks de aankodigingen van nieuwe 2022 modellen blijven de prijzen aardig constant. Dat zal wel weer te maken hebben met leveringsproblemen/chiptekorten.Randfiguur schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:52:
[...]
Mja, bij gamen (wat ik niet veel doe) dan sowieso maar overschakelen naar Performance mode, just to be sure.
Ben verder blij met m'n aankoop, vooral vanwege de vele up-to-date aansluitingen en natuurlijk het scherm. Heb maar een beetje backlight bleed, vooral helemaal rechtsonder. Dacht eerder een goede deal te hebben met de IdeaPad 5 Pro (ik schreef een korte review), maar de Legion past op praktisch alle punten beter bij mij. Over een tijdje stop ik er waarschijnlijk wel 32GB in.
Overigens kostte mijn model 'slechts' 1400 euro dankzij een actie van Azerty die nog loopt t/m 28 mei.
Ik had me namelijk ook voorgesteld om een dergelijk model te kopen vanwege de prijs/kwaliteit maar door de btw actie van Mediamarkt eerder dit jaar heb ik een 3070 model met 32GB kunnen krijgen voor 1570. Het is dus soms ook maar net geluk hebben of de juiste actie.
Enjoy the joy
Ik heb sinds gisteren een Legion 5 15ACH6H. Gisteren een beetje bezig geweest met inrichten en hij stond op balanced mode. Fan ging amper aan. Vandaag zet ik 'm op quiet mode, fan gaat constant aan en uit terwijl ik alleen maar een beetje aan het browsen ben. Net een BIOS update gedaan, heeft helaas niet geholpen. Hij staat daarnaast ook op hybrid mode, dus de AMD GPU worden standaard gebruikt.
Hiervoor had ik de 17" versie ACH6 zonder H. Die bleef wel stil tijdens simpele taken. Ik zag in de taskmanager bij de 17" dat de CPU lagere kloksnelheden hanteerde in quiet mode, zo rond de 1GHz. Deze blijft hangen rond de 2GHz en daarboven in quiet mode. Het lijkt wel alsof de quiet mode niet goed werkt op de 15".
Wat ik me nog kan bedenken is dat ik de batterij op behoudmodus heb gezet. Misschien als dat uitstaat, dat dat nog invloed hier op heeft. Wordt vervolgd.
Hiervoor had ik de 17" versie ACH6 zonder H. Die bleef wel stil tijdens simpele taken. Ik zag in de taskmanager bij de 17" dat de CPU lagere kloksnelheden hanteerde in quiet mode, zo rond de 1GHz. Deze blijft hangen rond de 2GHz en daarboven in quiet mode. Het lijkt wel alsof de quiet mode niet goed werkt op de 15".
Wat ik me nog kan bedenken is dat ik de batterij op behoudmodus heb gezet. Misschien als dat uitstaat, dat dat nog invloed hier op heeft. Wordt vervolgd.
Ik had een probleem dat me laptop niet meer naar 1ghz wou op batterij modes. Bleek dat whisper mode uit stond in de geforce experience software. Dus mochten mensen hier last van hebben. Dat is de oplossing. Er is trouwens ook een nieuwe bios .54 die de BSOD oplost die soms voorkomen als je op batterij wil browsen.
Ik ben van plan de Samsung G7 27" aan te schaffen nu die lekker omlaag is in prijs. Echter dan zou ik wel een USB-C naar Displayport kabel moeten halen. Moet ik nog ergens op letten bij zo'n kabel of kan ik er gewoon 1 op Amazon scoren
Ik zou denken aan de juiste lengte (duhh) en vooral aan de juiste versie van DisplayPort, dus dat je kabel de resolutie icm de frequentie/Hz ondersteunt.JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:50:
Ik ben van plan de Samsung G7 27" aan te schaffen nu die lekker omlaag is in prijs. Echter dan zou ik wel een USB-C naar Displayport kabel moeten halen. Moet ik nog ergens op letten bij zo'n kabel of kan ik er gewoon 1 op Amazon scoren
En er zijn kabels die ook opladen van je laptops ondersteunen, mocht je dat handig vinden.
Opladen via DP wordt lastig volgens mij. En een L5P opladen via USB-C ook
Opladen kan maar volgens mij tot 100watt, dus het gaat wel even duren. De kabel zelf maakt niet zoveel uit zoals hier boven al gezegd wordt, zolang hij maar juiste versie is 1.4 volgens mij dan zit je wel goed.
Ik begrijp dat mijn antwoord op de eerdere vraag verwarring kan zaaien, dus hier een link hoe PD via een USB-C <> DisplayPort kabel werktMouze88 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:05:
Opladen via DP wordt lastig volgens mij. En een L5P opladen via USB-C ook
En de L5P kan via de USB-C poort worden opgeladen. Die zit (uit m'n hoofd) rechts achter als je de laptop van boven af bekijkt.
Die poort heeft deze specs:
- USB Type-C (USB 3.2, 2e generatie, DisplayPort™ 1.4, stroomvoorziening)
Ik heb hier al een paar maanden een L5P liggen, waar ik door omstandigheden nog niet mee gespeeld heb. Hoog tijd dus om daar spoedig verandering in te brengen!
In het algemeen begin ik dan met een verse, kale installatie, om alle bloatware meteen maar kwijt te raken. Vaak staan er op de HDD/SSD van zulke laptops (verborgen) partities met allerlei meuk van de fabriek (rescue. diagnostic etc.). Die kwak ik meestal gewoon helemaal weg, want firmware, drivers e.d. kunnen indien nodig ook gewoon gedownload worden.
Zal ik dergelijke partities ook aantreffen op de L5P? En kan ik die zonder problemen verwijderen?
In het algemeen begin ik dan met een verse, kale installatie, om alle bloatware meteen maar kwijt te raken. Vaak staan er op de HDD/SSD van zulke laptops (verborgen) partities met allerlei meuk van de fabriek (rescue. diagnostic etc.). Die kwak ik meestal gewoon helemaal weg, want firmware, drivers e.d. kunnen indien nodig ook gewoon gedownload worden.
Zal ik dergelijke partities ook aantreffen op de L5P? En kan ik die zonder problemen verwijderen?
Ja, maar de PD gaat dus niet via de DP interface, er zit een aparte ingang op de DP connector die je moet voeden via USB-C PD....jkrol schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:57:
[...]
Ik begrijp dat mijn antwoord op de eerdere vraag verwarring kan zaaien, dus hier een link hoe PD via een USB-C <> DisplayPort kabel werkt
En de L5P kan via de USB-C poort worden opgeladen. Die zit (uit m'n hoofd) rechts achter als je de laptop van boven af bekijkt.
Die poort heeft deze specs:
- USB Type-C (USB 3.2, 2e generatie, DisplayPort™ 1.4, stroomvoorziening)
En verder gaat PD (nog) niet ver genoeg om een L5P mee op te laden onder volle load...
Als het goed is krijg ik vandaag mijn Legion 5 Pro 16" 3070 binnen!
Ik had wel een vraag, zijn er dingen die je echt moet doen voordat je daadwerkelijk gaat gamen en dergelijke? Bios update etc?
Opletten hiermee! Ik had eerst een kabel gekocht maar die bleek niet te werken. Ik hoorde het geluidje dat er iets werd aangesloten maar het scherm bleef zwart en herkende de input niet.JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:50:
De volgende werkt bij mij wel perfect: https://www.amazon.nl/Cab...+usbc%2Caps%2C209&sr=8-13
Kan ik ook aanbevelen!Triple0 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Opletten hiermee! Ik had eerst een kabel gekocht maar die bleek niet te werken. Ik hoorde het geluidje dat er iets werd aangesloten maar het scherm bleef zwart en herkende de input niet.
De volgende werkt bij mij wel perfect: https://www.amazon.nl/Cab...+usbc%2Caps%2C209&sr=8-13
BIOS Update - 10 [64]/11
7.05MB
GKCN54WW
Flash BIOS update - Flash from Operating System version for Win 10 64bit/Win 11 64bit.
====================================================================================================
Version GKCN53WW
Applicable OS: Win 10 64bit;
Win 11 64bit.
Installation README
Updated Date: 2022-05-25
This package updates the basic input/output system (BIOS) on
"Lenovo Legion 5 15ACH6H/R70002021H/Lenovo Legion R7000P2021H/5 15ACH6H/5 17ACH6H/5 Pro 16ACH6H/R9000P2021H/7 16ACHg6/7 16ACHg6 1/R9000K2021H"
BIOS, abbreviation of Basic Input Output System, is integrated in ROM chip on main board, which contains the basic input/output program, system configuration information, system startup self-check and pre-setup programs. BIOS provides most basic low-level hardware operations; it is the connection between software and hardware, and interfacing window of hardware and operating system.
Note: Make note of any settings you have changed in the BIOS Configuration Utility. These settings may have to be re-entered after updating the BIOS.
Attention: Do not power off or restart your computer during the BIOS flashing process, which will cause serious damage and improper functioning of your computer.
Print this file so that you can refer to it during the installation.
Downloading the package
=======================
1. Click the file link to download the file from the web page.
2. When prompted, select a drive and directory in which to save the downloaded file.
Installing the package in Windows.
======================
Please follow bellowed step to update BIOS in Windows:
1. Locate the file GKCN54WW.exe that has been downloaded.
2. Double click the GKCN54WW.exe icon.
3. Follow wizard UI by making sure what BIOS to flash and flash on what platform
4. Finally press Install & Finish to start flashing. During the process, you are advised not to turn off the computer.
5. When the update finishes, the computer will automatically reboot for the changes to take effect.
Updated Information:
Latest Version BIOS fixed all merged issues from previous.
Summary of changes
==================
General Information:
GKCN54WW:
BIOS Notification :
1.Fixed
1) None
2.Add
1) None
3.Modified
1) Fine tune security feature
EC Notification :
1. Fixed
1) None
2. Add
1) None
3. Modified
1) Optimize to save security flag.
7.05MB
GKCN54WW
Flash BIOS update - Flash from Operating System version for Win 10 64bit/Win 11 64bit.
====================================================================================================
Version GKCN53WW
Applicable OS: Win 10 64bit;
Win 11 64bit.
Installation README
Updated Date: 2022-05-25
This package updates the basic input/output system (BIOS) on
"Lenovo Legion 5 15ACH6H/R70002021H/Lenovo Legion R7000P2021H/5 15ACH6H/5 17ACH6H/5 Pro 16ACH6H/R9000P2021H/7 16ACHg6/7 16ACHg6 1/R9000K2021H"
BIOS, abbreviation of Basic Input Output System, is integrated in ROM chip on main board, which contains the basic input/output program, system configuration information, system startup self-check and pre-setup programs. BIOS provides most basic low-level hardware operations; it is the connection between software and hardware, and interfacing window of hardware and operating system.
Note: Make note of any settings you have changed in the BIOS Configuration Utility. These settings may have to be re-entered after updating the BIOS.
Attention: Do not power off or restart your computer during the BIOS flashing process, which will cause serious damage and improper functioning of your computer.
Print this file so that you can refer to it during the installation.
Downloading the package
=======================
1. Click the file link to download the file from the web page.
2. When prompted, select a drive and directory in which to save the downloaded file.
Installing the package in Windows.
======================
Please follow bellowed step to update BIOS in Windows:
1. Locate the file GKCN54WW.exe that has been downloaded.
2. Double click the GKCN54WW.exe icon.
3. Follow wizard UI by making sure what BIOS to flash and flash on what platform
4. Finally press Install & Finish to start flashing. During the process, you are advised not to turn off the computer.
5. When the update finishes, the computer will automatically reboot for the changes to take effect.
Updated Information:
Latest Version BIOS fixed all merged issues from previous.
Summary of changes
==================
General Information:
GKCN54WW:
BIOS Notification :
1.Fixed
1) None
2.Add
1) None
3.Modified
1) Fine tune security feature
EC Notification :
1. Fixed
1) None
2. Add
1) None
3. Modified
1) Optimize to save security flag.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Mijn Legion 7 lijkt de laatste tijd heter te worden dan eerst.. Nu is hij idle zo'n 50 graden, en hoor je de fan constant blazen. Ook is hij aardig heet bij het gedeelte rond de aan/uit knop.
Iemand dezelfde ervaring dat hij "heter" lijkt te zijn geworden? Vroeger vond ik hem juist stil en koel.
Iemand dezelfde ervaring dat hij "heter" lijkt te zijn geworden? Vroeger vond ik hem juist stil en koel.
De laatste tijd is het bij ons in huis ook gemiddeld 3 graden warmer dus dat heeft ook zijn weerslag op de laptop. Misschien dat het bij jou ook van invloed is?Bioflap schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:17:
Mijn Legion 7 lijkt de laatste tijd heter te worden dan eerst.. Nu is hij idle zo'n 50 graden, en hoor je de fan constant blazen. Ook is hij aardig heet bij het gedeelte rond de aan/uit knop.
Muah, ik werk op kantoor(zolder) waar het de laatste tijd sowieso te heet is. Toch heb ik het idee dat 't erger is dan voorheen.. wat zijn jullie idle temperaturen met een 5800H en RTX3070? Mag ook andere hardware zijn natuurlijkcharrel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:54:
[...]
De laatste tijd is het bij ons in huis ook gemiddeld 3 graden warmer dus dat heeft ook zijn weerslag op de laptop. Misschien dat het bij jou ook van invloed is?
Hybride modus aan of uit heeft ook invloed, zelfs in idle. Scheelt bij mijn Legion 5 Pro zo'n 6-7 graden.
Heeft bij mij altijd uit gestaan. Ik ga zometeen even een herinstallatie doen van W11.Randfiguur schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:03:
Hybride modus aan of uit heeft ook invloed, zelfs in idle. Scheelt bij mijn Legion 5 Pro zo'n 6-7 graden.
Verder wellicht interessant, de Legion 7 kan overweg met een CalDigit TS4. De achterste PD poort heeft soms wat moeite, maar werkt nu goed, en de laptop kan opladen.
Ik heb een complete herinstallatie gedaan van het systeem. Ik merk nu dat de SSD's en het systeem in het algemeen veel minder heet worden dan voorheen. Ook is het memorygebruik stukken beter. Kan het dus iedereen aanraden om even een frisse installatie te doencharrel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:54:
[...]
De laatste tijd is het bij ons in huis ook gemiddeld 3 graden warmer dus dat heeft ook zijn weerslag op de laptop. Misschien dat het bij jou ook van invloed is?
Hoi, even een vraagje. Ik zou in september starten met de opleiding informatica en had gedacht om een Legion 5 (Pro) te kopen. Echter twijfel ik wat tussen de Legion 5 AMD 7, 16gb, 3070 en Legion5 Pro AMD 7, 32gb, 3060 varianten. Kan iemand hier mij helpen met de keuze te maken?
De pro leek mij in de winkel wel steviger te zijn, met alu behuizing. De 32gig ram zal ook wel nuttig zijn om te programmeren en VM's te laten draaien.. maar vind het zonde om naar een 3060 te gaan, terwijl de gewone L5 een 3070 heeft. De veel hogere prijs voor een L5P met 32gb ram en 3070 is wel buiten budget.
Gamen die ik op zich niet veel en als ik het doe zijn het oudere games. Gpu zou eerder zijn voor wat te photoshoppen en eens iets in 3d te ontwikkelen (begin fase, heb er geen ervaring in).
Prijzen
L5 1299€ - 16gb, 3070
L5P 1449€ - 32gb, 3060
L5P +-2000€ - 32gb, 3070
De pro leek mij in de winkel wel steviger te zijn, met alu behuizing. De 32gig ram zal ook wel nuttig zijn om te programmeren en VM's te laten draaien.. maar vind het zonde om naar een 3060 te gaan, terwijl de gewone L5 een 3070 heeft. De veel hogere prijs voor een L5P met 32gb ram en 3070 is wel buiten budget.
Gamen die ik op zich niet veel en als ik het doe zijn het oudere games. Gpu zou eerder zijn voor wat te photoshoppen en eens iets in 3d te ontwikkelen (begin fase, heb er geen ervaring in).
Prijzen
L5 1299€ - 16gb, 3070
L5P 1449€ - 32gb, 3060
L5P +-2000€ - 32gb, 3070
Als gamen niet echt belangrijk is en je gaat programmeren en VM's draaien, dan lijkt mij de prioriteit bij geheugen te liggen.Geforce660 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:53:
Hoi, even een vraagje. Ik zou in september starten met de opleiding informatica en had gedacht om een Legion 5 (Pro) te kopen. Echter twijfel ik wat tussen de Legion 5 AMD 7, 16gb, 3070 en Legion5 Pro AMD 7, 32gb, 3060 varianten. Kan iemand hier mij helpen met de keuze te maken?
.....
Prijzen
L5 1299€ - 16gb, 3070
L5P 1449€ - 32gb, 3060
L5P +-2000€ - 32gb, 3070
En ik vermoed dat je prima 2e hands kunt kijken, er staan best vaak laptops te koop die weinig vlieguren hebben en stuk goedkoper zijn...dan kun je toch nog die 3070 gaan doen.
Eergisteren ook een Lenovo Legion 5 pro besteld, en gisteren binnen gekomen.
Er was een aanbieding dat men er een "gaming kit" gratis bij kon krijgen.
Hiervoor moet men uiteraard een formulier voor invullen, waarna de kit toegestuurd zal worden.
Het gaat echter niet goed bij het invullen van het "Productnumber (10 characters)" veld.
De suggesties die ze geven zijn alleen korter dan tien karakters, en vul ik het nummer in wat op de door staat wat tien karakters is, krijg ik de foutmelding: "This product number is already entered."
Ik heb een mail gestuurd naar het mailadres welke op de pagina staat, echter geen reactie.
Iemand anders hier ervaring mee?
Er was een aanbieding dat men er een "gaming kit" gratis bij kon krijgen.
Hiervoor moet men uiteraard een formulier voor invullen, waarna de kit toegestuurd zal worden.
Het gaat echter niet goed bij het invullen van het "Productnumber (10 characters)" veld.
De suggesties die ze geven zijn alleen korter dan tien karakters, en vul ik het nummer in wat op de door staat wat tien karakters is, krijg ik de foutmelding: "This product number is already entered."
Ik heb een mail gestuurd naar het mailadres welke op de pagina staat, echter geen reactie.
Iemand anders hier ervaring mee?
Als ik het commando 'wmic csproduct get name' invoer in Terminal krijg ik 82xx. Dus in dit geval moet je denk ik 82JQ invullen?
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 15-07-2022 11:31 ]
Krijg ik de foutmelding dat de invoer geen 10 karakters is.tiguan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:30:
Als ik het commando 'wmic csproduct get name' invoer in Terminal krijg ik 82xx. Dus in dit geval moet je denk ik 82JQ invullen?
Update: Inmiddels een reactie gekregen: ja er zit een fout in het formulier, probeer uw serienummer.Fanman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:33:
[...]
Krijg ik de foutmelding dat de invoer geen 10 karakters is.
Helaas werkt dit niet, dat probeerde ik als eerste, en dus ook dit terug gereageerd. Daarna bleef het helaas weer stil.
Ik heb net geprobeerd het formulier in te vullen, en dat ging zonder problemen...Fanman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Update: Inmiddels een reactie gekregen: ja er zit een fout in het formulier, probeer uw serienummer.
Helaas werkt dit niet, dat probeerde ik als eerste, en dus ook dit terug gereageerd. Daarna bleef het helaas weer stil.
--> Thanks for the request! We'll send you the Gaming Kit as soon as possible
Edit: Ik zie wel dat de voorwaarden aangeven dat ik m'n laptop ergens in Juli gekocht zou moeten hebben, ik heb mijn aankoopdatum aangeven als 25 mei 2022, en dat werd ook geaccepteerd.. Ben benieuwd of ik wat opgestuurd krijg ...
[ Voor 18% gewijzigd door Murzeltje op 19-09-2022 11:50 ]
Ik ben aan het twijfelen tussen de 3060 en 3070 versie, aangezien de 3060 variant nu voor een stuk goedkopere prijs te vinden is. Hoe groot zijn de verschillen als je bv RDR2 draait?
Ik heb het formulier ook ingevuld, kreeg een melding dat de actie dusdanig populair is dat ze momenteel door de gaming kits heen zijn... ik blijf hoop houdenMurzeltje schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:47:
[...]
Ik heb net geprobeerd het formulier in te vullen, en dat ging zonder problemen...
--> Thanks for the request! We'll send you the Gaming Kit as soon as possible
Edit: Ik zie wel dat de voorwaarden aangeven dat ik m'n laptop ergens in Juli gekocht zou moeten hebben, ik heb mijn aankoopdatum aangeven als 25 mei 2022, en dat werd ook geaccepteerd.. Ben benieuwd of ik wat opgestuurd krijg ...
Ik heb ook een mail gehad. Alle aanmeldingen voor 4 augustus worden volgende week verstuurd. En alle aanmeldingen na 4 augustus, vanaf 14 oktober en uiterlijk half november.McLambo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:04:
[...]
Ik heb het formulier ook ingevuld, kreeg een melding dat de actie dusdanig populair is dat ze momenteel door de gaming kits heen zijn... ik blijf hoop houden
offtopic:
Die mail was trouwens gestuurd met iedereen in de cc

Heads up: Ik had gisteren zowel de Windows 11 22H2-update als de laatste Nvidia-driver (517.48) + GeForce Experience (GFE) geïnstalleerd. Dit resulteerde in 'micro stutters' tijdens gamen, ondanks hoge fps.
Uiteindelijk een rollback van de Nvidia-drivers gedaan en (via DDU) een oudere versie geïnstalleerd: 511.79 + de meest recente GFE. Dit heeft het uiteindelijk verholpen.
Hardware: Lenovo Legion 7 (R7 5800H, RTX 3080).
Met dank aan @LeDutchShepherd, die met deze tip kwam op Reddit.
Uiteindelijk een rollback van de Nvidia-drivers gedaan en (via DDU) een oudere versie geïnstalleerd: 511.79 + de meest recente GFE. Dit heeft het uiteindelijk verholpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 01-10-2022 08:47 ]
✌🏼Yonix schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:46:
Heads up: Ik had gisteren zowel de Windows 11 22H2-update als de laatste Nvidia-driver (517.48) + GeForce Experience (GFE) geïnstalleerd. Dit resulteerde in 'micro stutters' tijdens gamen, ondanks hoge fps.
We hebben een 2022 thread nodig
@Yonix
Hierom wordt ik in /LenovoLegion iedere keer gedownvote
https://www.reddit.com/r/...ents/vxq599/pin_of_shame/
Gast is sitewide gebanned, en drukt nu onder een anoniem account iedere keer op - als ik een post plaats 🤣
Gast is sitewide gebanned, en drukt nu onder een anoniem account iedere keer op - als ik een post plaats 🤣
Jeetje, people need to chill. Maar goed dat er actie is ondernomen!LeDutchShepherd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:15:
@Yonix
Iemand een idee hoe ik mijn Lenovo kan benchmarken?
Ik heb de variant met Ryzen 7 5800H met RTX 3070 en 16GB. Drivers op laatste versie
Nooit voor games gebruikt; nu voor het eerst Immoratal Fenyx Risen en haal ik met settings high een krappe 20-25 frames per seconde. Had wel iets meer verwacht ... :-)
Ik heb de variant met Ryzen 7 5800H met RTX 3070 en 16GB. Drivers op laatste versie
Nooit voor games gebruikt; nu voor het eerst Immoratal Fenyx Risen en haal ik met settings high een krappe 20-25 frames per seconde. Had wel iets meer verwacht ... :-)
Je kunt timespy proberen. Er staan wat scores is dit topic ergens
Hybrid mode uitstaan en energie profiel op max?trekker22 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:04:
Iemand een idee hoe ik mijn Lenovo kan benchmarken?
Hybrid stond al uit. Maar had een herinstallatie van Vantage gedaan (voor Virtual Desktop voor de Oculus Quest bril) en had hem niet met op energie max gezet ...:)charrel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Hybrid mode uitstaan en energie profiel op max?
Nu haal ik 60 fps, dat lijkt me prima performance.
En inzake dat Time Spy, heb je een betaalde versie van 3dMark voor nodig toch...?
Niet dat ik weet. Ik heb timespy gewoon van internet gehaald. Dacht wel dat er sommige extra functies achter een betaling zaten, maar die heb ik niet gebruikt.trekker22 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
Hybrid stond al uit. Maar had een herinstallatie van Vantage gedaan (voor Virtual Desktop voor de Oculus Quest bril) en had hem niet met op energie max gezet ...:)
Nu haal ik 60 fps, dat lijkt me prima performance.
En inzake dat Time Spy, heb je een betaalde versie van 3dMark voor nodig toch...?
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een lenovo laptop te kopen. Mijn keuze is gevallen op de lenovo legion 5 82JQ00ULMH. Er zijn zoveel verschillende types, moeilijk te kiezen. Wat is bijvoorbeeld het verschil met de 82JQ00QRMH, specs zijn volgens mij hetzelfde?
Ik sta op het punt een lenovo laptop te kopen. Mijn keuze is gevallen op de lenovo legion 5 82JQ00ULMH. Er zijn zoveel verschillende types, moeilijk te kiezen. Wat is bijvoorbeeld het verschil met de 82JQ00QRMH, specs zijn volgens mij hetzelfde?
Precies niksJaap1973 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:26:
Hallo allemaal,
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1769556;1753430/
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik krijg vandaag denk ik m'n gaming kit (https://lenovoactie.nl/legion.php) binnen , volgens PostNL is er een pakketje van Lenovo GK onderweg ..
[ Voor 21% gewijzigd door Murzeltje op 19-10-2022 11:26 ]
Voor mij is een pakketje van MarketingTechniek onderweg, ben benieuwd! 🤞
Ik heb de gaming kit vandaag binnen gekregen n.a.v. de in de thread genoemde actie! Mijn dank voor de leden die mij hierop attent hebben gemaakt!
Met energie profiel op Max, bedoel je dan de “Prestatiemodus”? (Bovenste optie in vantage van de 3)charrel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Hybrid mode uitstaan en energie profiel op max?
De rode led ja.OmgItsKoen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:34:
[...]
Met energie profiel op Max, bedoel je dan de “Prestatiemodus”? (Bovenste optie in vantage van de 3)
Cool, ik heb hem ook binnen, maar nog niet open gemaakt.Murzeltje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:20:
Ook ik heb de gamingkit ontvangen!
[Afbeelding]
Is het wat ?
Grappig feit: ik heb vorig jaar herfst mijn Legion gekocht, maar gewoon formulier ingevuld, aankoopdatum naar waarheid ingevuld, en bijbehorende nota geupload. Blijkbaar gewoon geaccepteerd voor de actie. Ikke blij
Vraagje, waar moet ik rekening mee houden bij het aanschaffen van een externe monitor? Ik zie bijvoorbeeld dat mijn Legion 7 16ACHg6 geen displayport heeft, maar zou wel graag gebruik maken van de 165hz 1440p weergave natuurlijk.
Ik heb hem ook ingevuld, ondanks dat het nog langer geleden is dat ik hem heb aangeschaft. Misschien heb ik ook geluk. Heb het formulier wel pas eind september ingevuld.McLambo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:51:
[...]
Cool, ik heb hem ook binnen, maar nog niet open gemaakt.
Is het wat ?
Grappig feit: ik heb vorig jaar herfst mijn Legion gekocht, maar gewoon formulier ingevuld, aankoopdatum naar waarheid ingevuld, en bijbehorende nota geupload. Blijkbaar gewoon geaccepteerd voor de actie. Ikke blij
Ik heb m'n legion in maart aangeschaft, en het formulier ook pas recent ingevuld, was geen probleemnattebaksteen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 04:46:
[...]
Ik heb hem ook ingevuld, ondanks dat het nog langer geleden is dat ik hem heb aangeschaft. Misschien heb ik ook geluk. Heb het formulier wel pas eind september ingevuld.
Ja, fijne headset moet ik zeggen, scheelt me weer wisselen met die van mn PS5. Ik geef niet zo veel om audio kwaliteit, als het maar geluid maaktMcLambo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:51:
[...]
Cool, ik heb hem ook binnen, maar nog niet open gemaakt.
Is het wat ?
Muis is ook prima, moest wel even Legion Accessory Central downloaden om het ledje te kunnen besturen, en de muismat, tja.. het is een muismat en de muis kan er prima op liggen..
Voor een gratis kit, dikke prima
Ik heb de mijne sinds november, heb niks ingevuld want ik gok dat dat wel een probleem was geweestMurzeltje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:38:
[...]
Ik heb m'n legion in maart aangeschaft, en het formulier ook pas recent ingevuld, was geen probleem
31 mei 2021Murzeltje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:38:
[...]
Ik heb m'n legion in maart aangeschaft, en het formulier ook pas recent ingevuld, was geen probleem
m.a.w. ze kijken niet eens naar de datum, zezijn al blij dat je een lenovo gekocht hebt
Ik heb nog geen email of bevestiging gehad hè. Alleen dat ze mn gegevens hebben ontvangen en dat ze die gingen nakijken.
Heb jij toevallig enig idee of onsite garantie ook inhoudt dat ze de laptop ter plekke kunnen repareren, of moet die dan alsnog terug naar het depot?Cinemaskoop schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Je zou ook de garantie kunnen upgraden naar Premium care. Dan heb je onsite garantie en kan je em laten fixen aan huis en hou je toch je unit voor de scherpe prijs.
Ik zit over een paar dagen over mijn garantie heen en kan nu nog verlengen en ik twijfel of ik premium of basis garantie moet nemen.
Ja dat is in principe on-site ja. Dus dan ben je je laptop niet zo lang kwijt in geval van garantie. Ik zou dus die premium pakken als ik jou wasOhmarinus schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:11:
[...]
Heb jij toevallig enig idee of onsite garantie ook inhoudt dat ze de laptop ter plekke kunnen repareren, of moet die dan alsnog terug naar het depot?
Ik zit over een paar dagen over mijn garantie heen en kan nu nog verlengen en ik twijfel of ik premium of basis garantie moet nemen.
Mijn aankoop was ook "te vroeg", toch het formulier ingevuld en vandaag de kit (mouse pad, mouse en headset) gekregen.drav91 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:55:
[...]
Ik heb ook een mail gehad. Alle aanmeldingen voor 4 augustus worden volgende week verstuurd. En alle aanmeldingen na 4 augustus, vanaf 14 oktober en uiterlijk half november.
Dit is raar, ik zat gister te kijken naar het verlengen van mijn garantie en toen was de Premium care 70 euro voor een extra jaar.
Vandaag ga ik zitten om dit pakket te bestellen, en nu kost het ineens 128 euro. WHAT DE!??
23 oktober:
/f/image/h0Y67ZyaQ6aCtLvAXUDJpdsw.png?f=fotoalbum_large)
24 oktober:
/f/image/VDezr032ES5eqVjHmAoBFHFj.png?f=fotoalbum_large)
Alleen de tweede optie is gelijk kwa prijs. Ik vind dit echt extreem raar.
Vandaag ga ik zitten om dit pakket te bestellen, en nu kost het ineens 128 euro. WHAT DE!??
23 oktober:
/f/image/h0Y67ZyaQ6aCtLvAXUDJpdsw.png?f=fotoalbum_large)
24 oktober:
/f/image/VDezr032ES5eqVjHmAoBFHFj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Ohmarinus op 24-10-2022 11:48 ]
Ik heb bij aankoop de upgrade gekozen naar premium, volgens mij gekocht met 3 jaar standaard garantie:Ohmarinus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:48:
Dit is raar, ik zat gister te kijken naar het verlengen van mijn garantie en toen was de Premium care 70 euro voor een extra jaar.
23 oktober:
[Afbeelding]
24 oktober:
[Afbeelding]
- 4 Jaar Premium Care Onsite Support - 46
- Maanden resterend(e)
- 55,25
- 11,60 21,00 %
- incl btw 66,85
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat lijkt mij ook maar een bijna verdubbeling van de prijs na 1 dag is wel erg extreem he? Ik moet nu dus 128 euro betalen voor 12 extra maandenNiGeLaToR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Ik heb bij aankoop de upgrade gekozen naar premium, volgens mij gekocht met 3 jaar standaard garantie:Sowieso hele andere prijzen. Wellicht wordt het steeds duurder naarmate de tijd verstrijkt?
- 4 Jaar Premium Care Onsite Support - 46
- Maanden resterend(e)
- 55,25
- 11,60 21,00 %
- incl btw 66,85

Dat ga ik natuurlijk niet doen, ik ben eerder boos dan bang, ik weet niet wat voor strategie Lenovo denkt dat ze voeren, maar dit is natuurlijk erg doorzichtig.
Mijn laptop is overigens nog net geen twee jaar oud, dus zo oud is dat nog niet lijkt mij. Ik maak hem twee keer per jaar open om al het stof te verwijderen uit de fans met een houten tandenstokertje etc. Dus echt risico dat deze snel stuk gaat is hier ook redelijk beperkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Ohmarinus op 24-10-2022 12:10 ]
Je kunt altijd de klantenservice even proberen, volgens mij is alles wel weer bespreekbaarOhmarinus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:08:
[...]
Dat lijkt mij ook maar een bijna verdubbeling van de prijs na 1 dag is wel erg extreem he? Ik moet nu dus 128 euro betalen voor 12 extra maanden![]()
Dat ga ik natuurlijk niet doen, ik ben eerder boos dan bang, ik weet niet wat voor strategie Lenovo denkt dat ze voeren, maar dit is natuurlijk erg doorzichtig.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja precies, dat was ook mijn idee, ik ga ze bellen!NiGeLaToR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:09:
[...]
Je kunt altijd de klantenservice even proberen, volgens mij is alles wel weer bespreekbaar
Niks meer gehoord van Lenovo.. Maar wat wel is gelukt, is om een paar dagen terug nog zo'n gratis actie headset en muis pakket te scoren. De actie loopt tot 30 september 2022, maar blijkbaar kun je dus gewoon nog steeds meedoen. Zelfs met een twee jaar oude laptop.
Zie net dat er een pakketje onderweg is vanuit Almere.
Zie net dat er een pakketje onderweg is vanuit Almere.
Heb het formulier ook maar ingevuld, laptop komt uit november 2021 dus ben benieuwd
Het zal me niks verbazen als ze gewoon doorgaan tot de partijen op zijn. Waarschijnlijk hebben niet zoveel mensen besteld, dus dan maken ze de regels misschien wat ruimer. Zou ik ook doen, van spullen weggooien is nog nooit iemand beter geweest en dit is gewoon goede klantenbinding.ChokingHazard schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:29:
Heb het formulier ook maar ingevuld, laptop komt uit november 2021 dus ben benieuwd
Ben wel echt heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de geleverde spullen. Als het goed genoeg is, gebruik ik het zelf, als het minder goed is dan wat ik heb, maar goed genoeg als je nog niks hebt, gaat het naar het kind van mijn vriendin. Die wil graag game designer worden en speelt superveel games altijd. Al met al een leuke bijkomstigheid dat Lenovo dit soort dingen weggeeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Ohmarinus op 25-10-2022 15:21 ]
Zou het zin hebben om dat formulier in te vullen als je een tweedehands Legion 5 Pro hebt?
Ik heb de factuur wel, maar die staat natuurlijk op iemand anders' naam...
Proberen kan altijd lijkt me. Je kan eventueel de naam overnemen van de bon maar dat is wel een risico denk ik.civspeler schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:09:
Zou het zin hebben om dat formulier in te vullen als je een tweedehands Legion 5 Pro hebt?
Ja joh, gewoon proberen.civspeler schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:09:
“Dank je wel voor je aanvraag van de Legion Gaming Kit. Na controle van jouw gegevens en de aankoop factuur of aankoop bon sturen wij jouw Legion Gaming Kit binnen 30 dagen toe.
Mochten we vragen hebben over je aanvraag of mocht je aanvraag niet voldoen aan de voorwaarden dan nemen we per e-mail contact met je op.”
Als het niet goed is nemen ze contact op, of je hoort gewoon niks. Of ze sturen je gewoon een kit op, dat kan ook.
Zal dat ook nog doen. Zelfde leeftijd is mijn laptop als die van jou. Nee heb je. Ja kun je krijgen.ChokingHazard schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:29:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Aankoop datum juni 2021. De gamingkit wordt morgen afgeleverd, heb net de e-mail met verzendgegevens gekregen 
Bedankt voor de tip allemaal! Als ik het hier niet had gelezen had ik niks geweten van de actie.
Bedankt voor de tip allemaal! Als ik het hier niet had gelezen had ik niks geweten van de actie.
Hier net binnengekomen. Aankoop datum april 2022.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Hoeveel tijd zat er tussen invullen en de bevestiging krijgen? Ik heb nog niks ontvangen.nattebaksteen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:27:
Aankoop datum juni 2021. De gamingkit wordt morgen afgeleverd, heb net de e-mail met verzendgegevens gekregen
De bevestiging kreeg ik meteen nadat ik het formulier op de website heb ingevuld. Opsturen en de email met trackingnummer heeft ongeveer 30 dagen geduurd.ChokingHazard schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:50:
[...]
Hoeveel tijd zat er tussen invullen en de bevestiging krijgen? Ik heb nog niks ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door nattebaksteen op 30-10-2022 09:43 ]
Ik bedoelde inderdaad de bevestiging dat ze het opsturen. Ik heb het formulier dinsdag ingevuld dus ik ben benieuwd. Ga er van uit dat ik niks krijg dus zou mooi zijn als het wel zo isnattebaksteen schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
De bevestiging kreeg ik meteen nadat ik het formulier op de website heb ingevuld. Opsturen en de email met trackingnummer heeft ongeveer 30 dagen geduurd.
En ik had gelijk.
Toch jammer.Hallo Jeffrey,
Je komt niet in aanmerking voor je Gaming Kit omdat je hem niet in de juiste periode hebt aangeschaft.
Team Lenovo Actie
Net ook een mailtje gehad inderdaad dat de aanschaf periode niet klopt, geen gaming kit dus hier
Ze zijn blijkbaar wakker geworden. Was te proberen maar ook hier een afwijzing.
Heeft hier iemand ook de datelek mail gekregen van Ricardo V. over de Gaming Kit, waarin alle e-mailadressen in de cc staan in plaats van de bcc?
Ja, het begon hiermee:Owyen schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:52:
Heeft hier iemand ook de datelek mail gekregen van Ricardo V. over de Gaming Kit, waarin alle e-mailadressen in de cc staan in plaats van de bcc?
En nu heeft Ricardo (waarschijnlijk niet van lenovo) hier gebruik van gemaakt.. Zijn mailadres stond ook in de cc lijst van de eerdere mail.drav91 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:55:
[...]
Ik heb ook een mail gehad. Alle aanmeldingen voor 4 augustus worden volgende week verstuurd. En alle aanmeldingen na 4 augustus, vanaf 14 oktober en uiterlijk half november.
offtopic:
[ Voor 17% gewijzigd door drav91 op 01-11-2022 16:03 ]
Heb je hier verder nog iets over gehoord?Yonix schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:46:
Ik heb hier ook last van, ben ook terug op 511.79. De laatste nvidia drivers hebben dit probleem nog steeds. Nvidia wijst me naar lenovo, en daar staat nu een ticket open. Verwacht er niet te veel van.
Als je de resolutie op 1440p zet,(dus niet op 1600 native), dan is het micro stutter probleem ook weg bij latere drivers, dan werkt het wel gewoon. Ik heb het DA1-1 paneel.
Hybrid mode lost het ook op, maar daar heb je geen muxxer voor gekocht of wel?
Hier zijn meer mensen met hetzelfde probleem op een lenovo forum:
https://forums.lenovo.com...-sync-problem/m-p/5176408
Inmiddels ben ik niet meer in het bezit van de Legion 7. Heb hem verkocht i.v.m. de aanschaf van een RTX 4090.nattebaksteen schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:04:
[...]
Heb je hier verder nog iets over gehoord?
Ik heb hier ook last van, ben ook terug op 511.79. De laatste nvidia drivers hebben dit probleem nog steeds. Nvidia wijst me naar lenovo, en daar staat nu een ticket open. Verwacht er niet te veel van.
Als je de resolutie op 1440p zet,(dus niet op 1600 native), dan is het micro stutter probleem ook weg bij latere drivers, dan werkt het wel gewoon. Ik heb het DA1-1 paneel.
Hybrid mode lost het ook op, maar daar heb je geen muxxer voor gekocht of wel?
Hier zijn meer mensen met hetzelfde probleem op een lenovo forum:
https://forums.lenovo.com...-sync-problem/m-p/5176408
Meer mensen die de 22H2 update niet ontvangen hebben? Op mijn 5 pro mist deze nog altijd... Zowel via vantage als windows updater niet beschikbaar
Ook hier nog niet binnen.Comilion schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:08:
Meer mensen die de 22H2 update niet ontvangen hebben? Op mijn 5 pro mist deze nog altijd... Zowel via vantage als windows updater niet beschikbaar
Waarom wachten? Ga gewoon naar https://www.microsoft.com/software-download/windows11 en je kan 'm downloaden/installerenComilion schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:08:
Bij mij stond ie in Windows Update onder optionele updates.Comilion schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:08:
New install? of hoe moet ik me dit voor me zien?Murzeltje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:15:
[...]
Waarom wachten? Ga gewoon naar https://www.microsoft.com/software-download/windows11 en je kan 'm downloaden/installeren
Deze installeert de update over je huidige versie, net als hoe Windows Update dat zou doen.Comilion schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:22:
[...]
New install? of hoe moet ik me dit voor me zien?
@LeDutchShepherd
Vraagje, zag dat je op reddit ergens een comment maakte over repasten met TP7950 van Honeywell, heb jij dat gebruikt en zo ja waar heb je dat gekocht? Ik wil een sheet hebben voor de CPU en GPU omdat daar na vervangen moederboard niet de orginele paste op gedaan is.
Vraagje, zag dat je op reddit ergens een comment maakte over repasten met TP7950 van Honeywell, heb jij dat gebruikt en zo ja waar heb je dat gekocht? Ik wil een sheet hebben voor de CPU en GPU omdat daar na vervangen moederboard niet de orginele paste op gedaan is.