Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:30
HellStorm666 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Of nog erger... sorry, we hebben geen vervangend artikel, je krijg je geld terug.
Dat heb ik dus :(
De camera doet het niet terwijl de laptop verder prima werkt. Maargoed je wil een deugdelijk artikel. Dat wordt dus voorlopig weer F5'en om te kunnen bestellen. Ze kunnen helaas niet een vervangend exemplaar als backorder invoeren. Zo flexibel werkt het dus helaas bij Lenovo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
WeAreLegion schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Ja, nou ja hij zit nog een jaar in garantie en heb hem niet gekocht als laptop (mobiel zeg maar) dus dan wacht ik wel haha hij doet het prima op stroom
Heb je ook getest met het originele geheugen waarmee ie geleverd werd? of zonder de toegevoegde SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Nog een update over mijn Legion 7.
ZenTimings geeft aan dat hier het langzamere geheugen in zit.
tRFC (ns) van 550 ipv de 330.

Geheugen is: M471A1G44AB0-CWE
Lijkt een setje Samsung geheugen te zijn.

Zie dat tussen A1 en B1 ook nog een verschil zit. A1 heeft een tRDWR van 11 en B1 heeft een tRDWR van 10.

Waarschijnlijk blijft t geheugen er gewoon in zitten.
Tenzij ik echt vervelende vertragingen merk en voor een leuk bedrag aan 2x 16GB kan komen welke wél t snellere type is.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinemaskoop schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Heb je ook getest met het originele geheugen waarmee ie geleverd werd? of zonder de toegevoegde SSD?
Ja heb ik allemaal getest, deed ie precies het zelfde. Maar ik weet gewoon zeker dat het het geheugen niet is, dan zou het via netstroom ook problemen geven of onstabiel en dat is het gewoon niet. Er zijn trouwens heel veel mensen die dit type geheugen hebben gekocht (single rank en dual rank) en lees ook nergens dat ze problemen hebben.

edit; voor zekerheid nog keer aan testen met orginele geheugen en geen extra m2. we gaan het zien :) tot nu toe gaat het goed.

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 14-07-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WeAreLegion schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Ja heb ik allemaal getest, deed ie precies het zelfde. Maar ik weet gewoon zeker dat het het geheugen niet is, dan zou het via netstroom ook problemen geven of onstabiel en dat is het gewoon niet. Er zijn trouwens heel veel mensen die dit type geheugen hebben gekocht (single rank en dual rank) en lees ook nergens dat ze problemen hebben.

edit; voor zekerheid nog keer aan testen met orginele geheugen en geen extra m2. we gaan het zien :) tot nu toe gaat het goed.
Zeg ook niet dat het aan het soort geheugen ligt maar het kan exemplarisch zijn natuurlijk specifiek met jouw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinemaskoop schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Zeg ook niet dat het aan het soort geheugen ligt maar het kan exemplarisch zijn natuurlijk specifiek met jouw setje.
Ja daar heb je gelijk in. Het rare is dat hij het gister met hyper x goed deed hele avond, vanmorgen weer niet, en nu met stock geheugen lijkt het goed te gaan maar dat ging met eerste test ook niet goed :).

Ze mailde me net dat ik digital river moet bellen om hem om te ruilen dat ie DOA is maar betwijfel of dat slim is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WeAreLegion schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Ja daar heb je gelijk in. Het rare is dat hij het gister met hyper x goed deed hele avond, vanmorgen weer niet, en nu met stock geheugen lijkt het goed te gaan maar dat ging met eerste test ook niet goed :).

Ze mailde me net dat ik digital river moet bellen om hem om te ruilen dat ie DOA is maar betwijfel of dat slim is haha.
Heb je geen premium care upgrade genomen? Dan krijg je garantie aan huis geloof ik.. en nog extra goede telefonische support enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinemaskoop schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:59:
[...]

Heb je geen premium care upgrade genomen? Dan krijg je garantie aan huis geloof ik.. en nog extra goede telefonische support enzo
Ja premium care rade dat aan, ze hebben werkelijk geen idee wat dit is en hij had het nog nooit eerder gezien/gehoord op deze manier. Maar goed hij doet ze best dat moet ik dan wel weer zeggen.

Ze doen op dit moment geen garantie aan huis door Covid (het omruilen misschien wel) maar fixen niet.

edit:

Okay heb nog keer getest maar dan alles stock (geen extra m2 en oude geheugen terug), ging in het begin goed hele batterij leeg van 97 naar 1, toen weer opladen en van 70 ofzo haalde ik stekker er uit en gelijk een reboot. Na reboot ging het weer even goed maar na opstarten van een youtube filmpje weer een reboot.

Einde van deze Saga :) zal ze morgen bellen hoe ze dit willen gaan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 14-07-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Ja premium care rade dat aan, ze hebben werkelijk geen idee wat dit is en hij had het nog nooit eerder gezien/gehoord op deze manier. Maar goed hij doet ze best dat moet ik dan wel weer zeggen.

Ze doen op dit moment geen garantie aan huis door Covid (het omruilen misschien wel) maar fixen niet.

edit:

Okay heb nog keer getest maar dan alles stock (geen extra m2 en oude geheugen terug), ging in het begin goed hele batterij leeg van 97 naar 1, toen weer opladen en van 70 ofzo haalde ik stekker er uit en gelijk een reboot. Na reboot ging het weer even goed maar na opstarten van een youtube filmpje weer een reboot.

Einde van deze Saga :) zal ze morgen bellen hoe ze dit willen gaan doen.
Wat doe je precies om de laptop te laten crashen?
Ik ben benieuwd of mijn Legion 7 daar ook last van heeft, dus wil t graag testen.

ps.
Vannacht heeft de laptop de hele nacht aangestaan ivm data kopieren.
En nu hoor ik dus een hele hoge coil-whine uit de laptop komen. Zodra ik de lader los trek stopt t piepen ook.
De piep komt uit de laptop en niet uit de lader zelf.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Wat doe je precies om de laptop te laten crashen?
Ik ben benieuwd of mijn Legion 7 daar ook last van heeft, dus wil t graag testen.

ps.
Vannacht heeft de laptop de hele nacht aangestaan ivm data kopieren.
En nu hoor ik dus een hele hoge coil-whine uit de laptop komen. Zodra ik de lader los trek stopt t piepen ook.
De piep komt uit de laptop en niet uit de lader zelf.
Hij crashed vooral wanneer het hem uit komt lijkt het. Als ik de stekker er uit trek gewoon tijdens gebruik, maar soms dan ook pas 10 minuten later. Of als hij opgestart is zonder stekker en ik start youtube op en andere keer gewoon als hij opgestart is. Dus kan je niet echt vertellen hoe en wat, maar als je er geen last van heb nu dan zal je dat ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Hij crashed vooral wanneer het hem uit komt lijkt het. Als ik de stekker er uit trek gewoon tijdens gebruik, maar soms dan ook pas 10 minuten later. Of als hij opgestart is zonder stekker en ik start youtube op en andere keer gewoon als hij opgestart is. Dus kan je niet echt vertellen hoe en wat, maar als je er geen last van heb nu dan zal je dat ook niet hebben.
Heb je de hybrid modus aan of uit staan?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Heb je de hybrid modus aan of uit staan?
Uit, maar dat zou niet uit moeten maken met descrete videokaart gaat hij alleen minder lang mee dan met internal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Uit, maar dat zou niet uit moeten maken met descrete videokaart gaat hij alleen minder lang mee dan met internal.
Ik ben nu nl t een en ander aan t testen.
Hybrid modus uit:
Auto stand = 24W verbruik
ECO stand = 20W verbruik

Hybrid modus aan:
Auto stand = 40W verbruik (begon bij 24W en liep op). Verbruik bleef oplopen en uiteindelijk een BSOD "Driver powerstate failure"
ECO stand = 35W verbruik.

Dus in de hybrid mode Verbruikt ie absurd veel (zou juist minder moeten zijn) en wordt ie ook instabiel.

EDIT:
Zojuist nog weer een tijdje in de hybrid modus uit getest. En weer een lager verbruik en wél een stabiel systeem.
Hybrid modus weer aan... weer verbruik dat op blijft lopen met zo'n 0,1W per seconden.
En na een paar seconden een verbruik rond de 40W. Systeem begint vaker te hangen en na een tijdje weer dezelfde BSOD.

[ Voor 20% gewijzigd door HellStorm666 op 15-07-2021 10:43 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

luckyluc100 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:20:
Nou mooie boel, deze week met vakantie en gezien de levertijd niet verwacht dat het vrijwel gelijk al verstuurd zou worden. Alternatief adres opgegeven bij UPS (ander huisnummer om de hoek). Krijg vervolgens melding afgeleverd op mijn adres met zogenaamde ondertekening door mij. Buren laten kijken, pakket weg. Wacht nu tot een onderzoek wordt ingesteld door Lenovo...
Dat is echt zuur.

Helaas is het zelf ondertekenen onder jouw naam nu standaard i.v.m. corona regels.
Dit maakt het des te meer fraude gevoelig.

Hoop dat je pakket snel gevonden wordt of dat Lenovo snel weer 1 opstuurt naar je.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Ik ben nu nl t een en ander aan t testen.
Hybrid modus uit:
Auto stand = 24W verbruik
ECO stand = 20W verbruik

Hybrid modus aan:
Auto stand = 40W verbruik (begon bij 24W en liep op). Verbruik bleef oplopen en uiteindelijk een BSOD "Driver powerstate failure"
ECO stand = 35W verbruik.

Dus in de hybrid mode Verbruikt ie absurd veel (zou juist minder moeten zijn) en wordt ie ook instabiel.

EDIT:
Zojuist nog weer een tijdje in de hybrid modus uit getest. En weer een lager verbruik en wél een stabiel systeem.
Hybrid modus weer aan... weer verbruik dat op blijft lopen met zo'n 0,1W per seconden.
En na een paar seconden een verbruik rond de 40W. Systeem begint vaker te hangen en na een tijdje weer dezelfde BSOD.
Als ik hybride mode aanzet moet ik dan amd dsrivers installeren? Ik heb namelijk een versie zonder windows en gewoon hem gelijk na dat windows geinstalleerd was op descrete gezet en nvidia geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Als ik hybride mode aanzet moet ik dan amd dsrivers installeren? Ik heb namelijk een versie zonder windows en gewoon hem gelijk na dat windows geinstalleerd was op descrete gezet en nvidia geinstalleerd.
Ja, je hebt wel AMD drivers nodig dan.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Ja, je hebt wel AMD drivers nodig dan.
Okay, zal straks ff testen en download de drivers wel ff van de lenovo site :) dat heb ik volgens mij nog niet echt uitvoerig getest of hij dan stabiel blijft.

Drivers geinstalleerd voor AMD, trok stekker er uit (batterij was 100%) en viel gelijk uit :) dus daar ligt het niet aan batterij is geowon iet goed.

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 15-07-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
crzyhiphopazn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Dat is echt zuur.

Helaas is het zelf ondertekenen onder jouw naam nu standaard i.v.m. corona regels.
Dit maakt het des te meer fraude gevoelig.

Hoop dat je pakket snel gevonden wordt of dat Lenovo snel weer 1 opstuurt naar je.
Ja hij vreesde voor creditatie aangezien de Legion 7 met 3080 niet snel op voorraad zou komen. Ik hoop dat ze het pakket vinden... Onderzoek zou 8 werkdagen in beslag nemen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyluc100 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Ja hij vreesde voor creditatie aangezien de Legion 7 met 3080 niet snel op voorraad zou komen. Ik hoop dat ze het pakket vinden... Onderzoek zou 8 werkdagen in beslag nemen. :-(
Ligt hij niet toevallig in de blauwe kliko?
Dat doen de bezorgers bij ons wanneer we niet thuis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:13:
[...]

God je zou het maar ff niet door hebben zeg, vind dat wel erg slecht hoor dat ze dat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14
Voor de mensen die op zoek zijn naar info over een Legion 5 Pro en in dit topic terecht komen: Het gaat ook soms goed ;)

Mijn laptop werd binnen 3 dagen geleverd na bestelling, heeft geen krasjes/deukjes, maar heeft ook geen last van technische fouten. Geen coilwhine (en mijn oren zijn erg goed), geen oververhitting, geen batterij issues, alles gaat eigenlijk best prima :)

Ik heb de originele NVME verwijderd en vervangen, een 2e NVME geplaatst, het geheugen omgewisseld voor 32GB HyperX, en alle Thermal pads en paste vervangen. Geen issues verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

redah schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:10:
Voor de mensen die op zoek zijn naar info over een Legion 5 Pro en in dit topic terecht komen: Het gaat ook soms goed ;)

Mijn laptop werd binnen 3 dagen geleverd na bestelling, heeft geen krasjes/deukjes, maar heeft ook geen last van technische fouten. Geen coilwhine (en mijn oren zijn erg goed), geen oververhitting, geen batterij issues, alles gaat eigenlijk best prima :)

Ik heb de originele NVME verwijderd en vervangen, een 2e NVME geplaatst, het geheugen omgewisseld voor 32GB HyperX, en alle Thermal pads en paste vervangen. Geen issues verder.
Hier ook geen enkel probleem met de Legion 5 Pro 32GB/RTX3070. Alles nog standaard, alleen de garantie verlengt tot 4 jaar on-site :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
JohanKupers schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Hier ook geen enkel probleem met de Legion 5 Pro 32GB/RTX3070. Alles nog standaard, alleen de garantie verlengt tot 4 jaar on-site :)
Voor mij hetzelfde: geleverd binnen de termijn aangegeven op de website. Geen beschadigingen, geen coil whine, geen dode pixels en prima temps. Heb zelf een 2e SSD geplaatst. Heb het 32gb model met een 3070 en de über hoes/sleeve natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Voor mij hetzelfde: geleverd binnen de termijn aangegeven op de website. Geen beschadigingen, geen coil whine, geen dode pixels en prima temps. Heb zelf een 2e SSD geplaatst. Heb het 32gb model met een 3070 en de über hoes/sleeve natuurlijk :)
Die hoes doet het hem natuurlijk! :D

edit: Heb gister batterij helemaal leeg laten lopen, en toen hele nacht uit laten staan zodat ie echt leeg gelopen is. En weer opgeladen naar 60% en lijkt nu weer goed te gaan. Ik heb het vermoede dat batterij niet goed laat of verkeerde waardes laat zien, maar hij doet het nu beter dan verwacht.

Verder ben ik nog steeds erg blij met de laptop hoor, tis echt een top ding!

Vraagje aan mensen met en L5p, hoe lang doet hij er over bij jullie gemiddeld voor dat hij leeg gelopen is bij normaal gebruik? Hier op hybrid of descrete ongeveer 2,5 das krap aan

[ Voor 41% gewijzigd door WeAreLegion op 16-07-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
WeAreLegion schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Die hoes doet het hem natuurlijk! :D

edit: Heb gister batterij helemaal leeg laten lopen, en toen hele nacht uit laten staan zodat ie echt leeg gelopen is. En weer opgeladen naar 60% en lijkt nu weer goed te gaan. Ik heb het vermoede dat batterij niet goed laat of verkeerde waardes laat zien, maar hij doet het nu beter dan verwacht.

Verder ben ik nog steeds erg blij met de laptop hoor, tis echt een top ding!

Vraagje aan mensen met en L5p, hoe lang doet hij er over bij jullie gemiddeld voor dat hij leeg gelopen is bij normaal gebruik? Hier op hybrid of descrete ongeveer 2,5 das krap aan
Als ik hem loskoppel, of opstart zonder voeding geeft die 1uur en 25 min batterij aan in balanced mode en discrete graphics. De accu is dan rond de 55% omdat die eigenlijk altijd aan de lader hangt en op accu conservation staat in Vantage. En dan gebruik ik hem om een beetje te browsen en muziek te luisteren. Brightness op 80% gok ik. (Srgb profiel, die is iets dimmer dan default).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Als ik hem loskoppel, of opstart zonder voeding geeft die 1uur en 25 min batterij aan in balanced mode en discrete graphics. De accu is dan rond de 55% omdat die eigenlijk altijd aan de lader hangt en op accu conservation staat in Vantage. En dan gebruik ik hem om een beetje te browsen en muziek te luisteren. Brightness op 80% gok ik. (Srgb profiel, die is iets dimmer dan default).
Okay, dat is wel redelijk het zelfde denk ik dan, bij mij staat brightness wat hoger anders zie ik het niet zo goed haha wordt ook wat ouder ;).

Maar goed hij is weer leeg gelopen tot 13% en heb nu stekker er weer in tot 100 en dan koppel ik hem weer los. Hij doet het nu beter dan gister. Missschien dat batterij calibratie toch geholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:59:
Ik moet zeggen dat het mij verbaast hoe lang hij mee gaat. Ik heb hem standaard op Hybrid mode staan en ook in 'whisper' modus (blauwe powerknop). Ik zet m eigenlijk alleen maar op wit of rood als ik echt iets heftigs wil doen, want ik heb liever 99% van de tijd een stille laptop.

Ik heb nog geen exacte test gedaan, maar als ik m om een uurtje of 8 open klap en wat verschillende dingen doe (Youtube, browsen, wat licht grafisch werk) dan is hij om 12 uur nog lang niet leeg. Het gaat hard op t moment dat de RTX3070 moet bijspringen, of als ik hem op auto/het witte powerknopje heb staan. Dan is ie denk ik binnen pak 'm beet 3 uur leeg. Ik hoor dan ook een stuk vaker de fans aanspringen dus er wordt dan beduidend meer stroom verbruikt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:51
redah schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Ik moet zeggen dat het mij verbaast hoe lang hij mee gaat. Ik heb hem standaard op Hybrid mode staan en ook in 'whisper' modus (blauwe powerknop). Ik zet m eigenlijk alleen maar op wit of rood als ik echt iets heftigs wil doen, want ik heb liever 99% van de tijd een stille laptop.
Ik zie trouwens dat als ik wissel tussen power modus met fn+r, dat de modus verandert in Lenovo vantage, maar de power plan in Windows niet verandert.
Deze lijken dus los van elkaar te staan. Hebben jullie dat ook? En waar zetten jullie dan de Windows power plan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
drav91 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Ik zie trouwens dat als ik wissel tussen power modus met fn+r, dat de modus verandert in Lenovo vantage, maar de power plan in Windows niet verandert.
Deze lijken dus los van elkaar te staan. Hebben jullie dat ook? En waar zetten jullie dan de Windows power plan op?
Bij mij veranderen die wel mee als ik die hotkey gebruik, en die namen bij Windows energiebeheer zijn hetzelfde: Legion quiet, Legion balanced en Legion performance dacht ik zo uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
drav91 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:20:
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:57:
Bij mij veranderen die wel mee als ik die hotkey gebruik, en die namen bij Windows energiebeheer zijn hetzelfde: Legion quiet, Legion balanced en Legion performance dacht ik zo uit m'n hoofd.
Ik heb überhaupt alleen maar de 'Balanced' optie in Windows... Mijn laptop kwam ook zonder OS, dus wellicht dat dat de kleine dingen zijn die missen als je een clean install doet. Anyway, de modus in Vantage lijkt de overhand te hebben, want daar merk ik effect van, ondanks dat ik het Windows powerplan niet kan aanpassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 13:17
Afgelopen tijd verschillende soorten 32GB (2x16GB) RAM uitgeprobeerd dit heb ik nodig voor o.a. panorama fotobewerking.
Had ook nog korte tijd 2933mhz RAM te leen gehad (kingston) omdat de bestelling met het G-Skill geheugen behoorlijk vertraagd was.
Om die reden ook maar het Lexar geheugen besteld als back-up keuze en vanwege de prijs.
Hieronder de resultaten het 16GB Samsung geheugen zat standaard in de Legion 5 Pro:

Passmark
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90myz7fGrA4prWqjT21ifmvOylU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/asMMhSOwJlQYxHrzePLisG0a.png?f=fotoalbum_large

AIDA64
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9hZB1HmbwbpwmQMJ5u3OeUyZzA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83HquTq1QlGc0ncHKto6jxCR.png?f=fotoalbum_large

Zentimings
SAMSUNG M471A1G44AB0-CWE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFz_O65i1YmtR3KMzsb_F33Yycc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pdvg5CrIxv3Raufkffdl3nDp.png?f=fotoalbum_large

KINGSTON KHX2933C17S4/16G
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKSjB4jbTdNUl7VFWh8c16bHVNw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/umNPt29B1TbWdD1pAqldf0Dl.png?f=fotoalbum_large

LEXAR LD4AS016G-H3200GST
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikbAysxVKEUa1NT0YSKTcxtuae4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtppDVEvAEk2UmSrM7ZujzX6.png?f=fotoalbum_large

G-Skill F4-3200C22-16GRS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Th5SVGlhnvcefrDKOU8cT1nDGK8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TePvWvoyyoqTCgxmeWl4c2g8.png?f=fotoalbum_large

Keuze is gevallen op het Lexar geheugen niet alleen de beste prestaties (Latency opvallend beter) maar ook de goedkoopste (€145):

pricewatch: Lexar LD4AS016G-R3200GSST

Ga je dit merken in gebruik? Hoewel ik het technisch niet kan onderbouwen merk ik dat de laptop sneller opstart en afsluit vergeleken met het standaard geheugen.
In normaal huis, tuin en keuken gebruik merk je er niet zoveel van bij zwaardere taken zal het echter wat seconden schelen.
In gaming gaan vooral de 1% low framerates erop vooruit bij een resolutie van 1920x1200.
JarrodTech heeft hier een goede video over gemaakt met benchmark vergelijkingen.

Zal binnenkort nog eens kijken of ik wat tijd kan vrijmaken voor een Legion 5 Pro tweak guide :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

markklok schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:05:
Voor diegene die de 3080 variant heeft :) zou jij eens een benchmark willen draaien en dan met HWINFO64 de GPU Memory Junction temperatuur willen doorgeven.

Ben wel benieuwd of de laptop deze een beetje koel kan houden
Geen idee waar ik in HWiNFO64 de GPU Memory Junction temperatuur kan vinden.
Ik zie GPU temperature en GPU Hot Spot Temperature.

Maar...
Met FurMark op de standaard instellingen.
Hybrid modus uit (die doet bij mij raar, verwacht iets met drivers).
Auto modus met auto-overclock: 240FPS, 115W GPU power en 64gr voor de GPU en 69gr voor de hot-spot.
Performance mode: 285FPS, 170W GPU power en 70gr voor de GPU en 77gr voor de hot-spot

Wat me trouwens nog op valt hierin:
Heb ik het furmark venster op de externe monitor dan draait ie de aangegeven FPS.
Heb ik het furmark venster ongeselecteer op de interne monitor draait ie dezelfde FPS.
Maar selecteer ik het furmark venster op de interne monitor, dan staat ie strak op 100FPS en maar 40% GPU belasting. (G-Sync aan of uit maakt geen verschil).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Nee helaas, alhoewel dat ook best grof zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Oh fancy hoor, dat heb ik ook niet, maar ook ik heb een versie zonder OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 11:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
markklok schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:05:
Voor diegene die de 3080 variant heeft :) zou jij eens een benchmark willen draaien en dan met HWINFO64 de GPU Memory Junction temperatuur willen doorgeven.

Ben wel benieuwd of de laptop deze een beetje koel kan houden
Jij hebt de L7 3080? 5900hx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
WeAreLegion schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Oh fancy hoor, dat heb ik ook niet, maar ook ik heb een versie zonder OS.
Legion fancy mode, die ga ik nu toevoegen in energiebeheer ;) past goed bij m’n hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Legion fancy mode, die ga ik nu toevoegen in energiebeheer ;) past goed bij m’n hoes.
Heb jij toevallig de software OKO (One Key Optimzer) er op staan dat geeft wel andere namen en die neemt het over van windows (de power plans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
WeAreLegion schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Heb jij toevallig de software OKO (One Key Optimzer) er op staan dat geeft wel andere namen en die neemt het over van windows (de power plans)
Nee, die staat niet er op. Alleen Lenovo Vantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Nee, die staat niet er op. Alleen Lenovo Vantage.
Okay, ik heb namelijk ook het vermoeden dat vantage bij mij niet goed geinstalleerd is, ik mis namelijk ook de optie dolby bijvoorbeeld :) toch ook eens naar kijken. Maar goed 2e run met batterij ging ook goed heb geen idee meer wat ik gedaan heb maar gaat hele dag al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Lenovo Vantage 10.2105.16.1
Lenovo Vantage service 3.7.19.0
Dolby vision 2.0.5589.0
Nahimic 1.7.2.0
X-rite color assistent 2.12.0.0

Dit stond allemaal al voor geinstalleerd omdat ik hem inclusief Windows heb gekocht. Misschien heb je er iets aan.

Dat die niet meer crasht is goed nieuws! Hoop dat het weg is

[ Voor 11% gewijzigd door nattebaksteen op 16-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcic
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:23
https://www.lenovo.com/nl...Pro-16ACH6H/p/WMD00000468

Ook weer via lenovo zelf op voorraad, met de optie om zelf te configureren waarbij je ook de stingray white kleur kunt kiezen die ik nog niet veel heb gezien en ook voor de 230w power brick kunt kiezen ipv de standaard 300w.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcic op 17-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:47:
Lenovo Vantage 10.2105.16.1
Lenovo Vantage service 3.7.19.0
Dolby vision 2.0.5589.0
Nahimic 1.7.2.0
X-rite color assistent 2.12.0.0

Dit stond allemaal al voor geinstalleerd omdat ik hem inclusief Windows heb gekocht. Misschien heb je er iets aan.

Dat die niet meer crasht is goed nieuws! Hoop dat het weg is
Thanks, maar het was helaas niet weg, na 2x leeg lopen en opladen begon het weer. Ik heb ze net gemaild ze hadden voorstel gestuurd om het te herstellen. Ze beginnen met de batterij en als dat het niet oplost het moederbord. Ze komen hem ophalen en krijg hem dan dag later terug (wegens Covid) dus opzich wel netjes.

We gaan het zien voor nu geowon lekker gamen met storom er in (daar is dit beest toch ook wel beetje voor bedoelt natuurlijk hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Thanks, maar het was helaas niet weg, na 2x leeg lopen en opladen begon het weer. Ik heb ze net gemaild ze hadden voorstel gestuurd om het te herstellen. Ze beginnen met de batterij en als dat het niet oplost het moederbord. Ze komen hem ophalen en krijg hem dan dag later terug (wegens Covid) dus opzich wel netjes.

We gaan het zien voor nu geowon lekker gamen met storom er in (daar is dit beest toch ook wel beetje voor bedoelt natuurlijk hehe).
Heb jij de standaard Lenovo garantie daarvoor aangesproken? Of andersoortige ( retailer ) en, had je een voucher in de verpakking voor upgrade naar premium garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Heb jij de standaard Lenovo garantie daarvoor aangesproken? Of andersoortige ( retailer ) en, had je een voucher in de verpakking voor upgrade naar premium garantie?
Dit ging via premium care heb bij het bestellen van de laptop dat er bij genomen voor 3 jaar (en denk dat ik hem nog verleng voor een jaar). Had volgens mij wel een voucher denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 17-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielz2
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 17:54
Marcic schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:52:
https://www.lenovo.com/nl...Pro-16ACH6H/p/WMD00000468

Ook weer via lenovo zelf op voorraad, met de optie om zelf te configureren waarbij je ook de stingray white kleur kunt kiezen die ik nog niet veel heb gezien en ook voor de 230w power brick kunt kiezen ipv de standaard 300w.
Ik krijg op de Lenovo website niet meer opties voor de videokaart. Ook niet als ik meer geheugen/juiste CPU selecteer. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcic
Michielz2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Ik krijg op de Lenovo website niet meer opties voor de videokaart. Ook niet als ik meer geheugen/juiste CPU selecteer. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik zie het ook ja, was vanochtend niet. Zal de 3070 wel weer uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik zag bij bol.com de https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp.

Vreemd (of is dat een fout?) is dat deze geen Freesync en G-Sync heeft. Nu dacht ik toch echt dat ik er bij zit.

Wat is verder het verschil tussen deze en de Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005VMH)?

Deze heeft 2TB en is wat goedkoper. Zijn er verder verschillen?

[ Voor 22% gewijzigd door Ynnoz op 18-07-2021 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Ynnoz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 02:13:

Vreemd (of is dat een fout?) is dat deze geen Freesync en G-Sync heeft. Nu dacht ik toch echt dat ik er bij zit.

Wat is verder het verschil tussen deze en de Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005VMH)?

Zijn dezelfde, alleen goedkoper met een extra terabyte opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ynnoz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 02:13:

Thnx voor de tip... geneigd om hem te kopen maar de korting via lenovo (Als hij op voorraad is) is wel een show stopper voor wat betreft bol.com (twijfel twijfel)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
markklok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Thnx voor de tip... geneigd om hem te kopen maar de korting via lenovo (Als hij op voorraad is) is wel een show stopper voor wat betreft bol.com (twijfel twijfel)
Die tip gaf ik 2 dagen terug al 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:10:
Afgelopen tijd verschillende soorten 32GB (2x16GB) RAM uitgeprobeerd dit heb ik nodig voor o.a. panorama fotobewerking.
Had ook nog korte tijd 2933mhz RAM te leen gehad (kingston) omdat de bestelling met het G-Skill geheugen behoorlijk vertraagd was.
Om die reden ook maar het Lexar geheugen besteld als back-up keuze en vanwege de prijs.
Hieronder de resultaten het 16GB Samsung geheugen zat standaard in de Legion 5 Pro:

Passmark
[Afbeelding]

AIDA64
[Afbeelding]

Zentimings
SAMSUNG M471A1G44AB0-CWE
[Afbeelding]

KINGSTON KHX2933C17S4/16G
[Afbeelding]

LEXAR LD4AS016G-H3200GST
[Afbeelding]

G-Skill F4-3200C22-16GRS
[Afbeelding]

Keuze is gevallen op het Lexar geheugen niet alleen de beste prestaties (Latency opvallend beter) maar ook de goedkoopste (€145):

pricewatch: Lexar LD4AS016G-R3200GSST

Ga je dit merken in gebruik? Hoewel ik het technisch niet kan onderbouwen merk ik dat de laptop sneller opstart en afsluit vergeleken met het standaard geheugen.
In normaal huis, tuin en keuken gebruik merk je er niet zoveel van bij zwaardere taken zal het echter wat seconden schelen.
In gaming gaan vooral de 1% low framerates erop vooruit bij een resolutie van 1920x1200.
JarrodTech heeft hier een goede video over gemaakt met benchmark vergelijkingen.

Zal binnenkort nog eens kijken of ik wat tijd kan vrijmaken voor een Legion 5 Pro tweak guide :)
Jammer dat je de HX432S20IBK2 en de HX432S20IB2K2 niet bij de tests in hebt zitten. De oudere ( dual ranked ) heeft nóg betere timings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Jammer dat je de HX432S20IBK2 en de HX432S20IB2K2 niet bij de tests in hebt zitten. De oudere ( dual ranked ) heeft nóg betere timings
Kan ze wel toevoegen in de tabelletjes als iemand de scores wil delen.
Zal ongetwijfeld beter zijn hetzij dat het 70 euro meer kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1990BW schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:24:
[...]

Kan ze wel toevoegen in de tabelletjes als iemand de scores wil delen.
Zal ongetwijfeld beter zijn hetzij dat het 70 euro meer kost.
Ik heb HX432S20IBK2 32GB (2x 16GB) als ik van de week tijd heb, zal ik kijkenof ik al die dingen even kan draaien voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb HX432S20IBK2 32GB (2x 16GB) als ik van de week tijd heb, zal ik kijkenof ik al die dingen even kan draaien voor je :)
Dat is de "oude" variant, dual ranked. Zou beter moeten zijn dan de i2bk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Dat is de "oude" variant, dual ranked. Zou beter moeten zijn dan de i2bk2
ja klopt daarom heb ik ook die gekochdt maar twijfel of je het echt heel erg gaat merken (vermoedelijk meer met videoediting en dingen zoals dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:31:
[...]

ja klopt daarom heb ik ook die gekochdt maar twijfel of je het echt heel erg gaat merken (vermoedelijk meer met videoediting en dingen zoals dat).
Precies dat laatste idd.. als je al "de goede set" stock ram in je Lenovo hebt zitten, ga je weinig ( lees; geen ) verschil merken met alledaagse taken en gamen. Het verschil dát je hebt bij de taken die jij beschreef ( editing e.d. ) zijn eigenlijk alleen in geld uit te drukken als je er professioneel mee bezig bent. Bijv; als je 90 euro / uur kost, dan lonen de secondes uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Hoeveel kost de legion 7 3080 met de amd7 ?

Probeer te achterhalen wat het verschil is tussen amd 7 16gb en de amd 9 32gb met 2tb storage. En of het gerechtvaardigd is om hem maar gewoon te kopen 😇

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
markklok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:59:

Probeer te achterhalen wat het verschil is tussen amd 7 16gb en de amd 9 32gb met 2tb storage. En of het gerechtvaardigd is om hem maar gewoon te kopen 😇
Tussen de 2800, en 3200 euro, afhankelijk van waar je hem aanschaft.

Om eerlijk te zijn; als je niet "all-out" wil gaan met de 7 ( 5900hx met 3080 ) heeft de 5 pro ( 5800h en 3070 ) een VEEL betere prijs / perf ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
markklok schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:59:

De koele blauwe winkel heeft een prijs staan van €2249 voor een L7 R7-5800h / 3080 / 16GB / 1TB, eerder vorige week nog €50 minder dan dat.

Persoonlijk vind ik die prijs competitief t.o.v. L5P configuraties.

De extra kosten die je betaalt voor een R9 5900X configuratie is wél echt premium: ~€500/€600 méér voor ~5% meer CPU prestaties.

Ik zou er dan voor kiezen om er het snelste 32GB (of 64GB in mij geval voor media content) in te zetten. Dat is een waardevolle upgrade voor de helft van dat geld. Zet er nog een 2TB SSD in en nog steeds ben je goedkoper uit dan de R9-5900X versie.

[ Voor 20% gewijzigd door jkrol op 19-07-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jkrol schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:28:
[...]

De koele blauwe winkel heeft een prijs staan van €2249 voor een L7 R7-5800h / 3080 / 16GB / 1TB, eerder vorige week nog €50 minder dan dat.

Persoonlijk vind ik die prijs competitief t.o.v. L5P configuraties.

De extra kosten die je betaalt voor een R9 5900X configuratie is wél echt premium: ~€500/€600 méér voor ~5% meer CPU prestaties.

Ik zou er dan voor kiezen om er het snelste 32GB (of 64GB in mij geval voor media content) in te zetten. Dat is een waardevolle upgrade voor de helft van dat geld. Zet er nog een 2TB SSD in en nog steeds ben je goedkoper uit dan de R9-5900X versie.
Ik zou hem dan toch eerder halen bij lenovo met die 10% korting. ik was voor mijn base model 16GB/512GB L5P its boven de 1400 kwijt. Echt prijs competitief kan ik die 3080 versies niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
WeAreLegion schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Ik zou hem dan toch eerder halen bij lenovo met die 10% korting. ik was voor mijn base model 16GB/512GB L5P its boven de 1400 kwijt. Echt prijs competitief kan ik die 3080 versies niet noemen.
Dat ga ik zelf ook doen, aangezien je die korting op een L7 bij Lenovo ook kunt krijgen.

Wat ik wilde weergeven is, dat als je in NL/sneller wilt bestellen, er wel goede mogelijkheden zijn om ruim onder de €2800 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik heb via de buurman een docent account en dan is die 10% tot 15% (zal wel de 10 worden) zeker de moeite waard...

Ik laat de bol.com voorraad voor wat hij is...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Heeft iemand op de L5Pro al custom resolutions gedaan (en zo ja, waarmee?). 165Hz is leuk hoor, maar af en toe wil ik gewoon zoveel mogelijk uit mijn accu knijpen en een lagere refreshrate zou moeten helpen.

Maar terug gaan naar 60Hz is wel een heel erg grote stap. Dus ik ben benieuwd of het ook mogelijk is om 120 of 90 Hz als standaard in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
luckyluc100 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Zijn dezelfde, alleen goedkoper met een extra terabyte opslag.
Ze zijn 100% gelijk.. beide hebben 2x1TB opslag volgens PSREF.lenovo.com

Prijs staat bij coolblue ook op 2899 ipv 2999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop waarmee je ook aardig kunt gamen. In de pricewatch kwam de Legion 7 steeds terug en na het kijken van een aantal reviews ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een prima keuze gaat zijn.

De RTX 3080 heeft mijn voorkeur, maar nu zag ik in de pricewatch 2 verschillende typenummers (82N6006NMH & 82N6005TMH) met dezelfde specs, maar wel 200 euro verschil: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1695600;1692878/

Weet iemand toevallig waar het verschil in zit? Verkoopt Bol.com (de goedkopere variant) wellicht een buitenlands model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Rido schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:51:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop waarmee je ook aardig kunt gamen. In de pricewatch kwam de Legion 7 steeds terug en na het kijken van een aantal reviews ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een prima keuze gaat zijn.

De RTX 3080 heeft mijn voorkeur, maar nu zag ik in de pricewatch 2 verschillende typenummers (82N6006NMH & 82N6005TMH) met dezelfde specs, maar wel 200 euro verschil: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1695600;1692878/

Weet iemand toevallig waar het verschil in zit? Verkoopt Bol.com (de goedkopere variant) wellicht een buitenlands model?
Er is geen verschil, bol.com verkoopt het model voor de Nederlandse markt. Terwijl de andere het Europese model is. De specs zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

http://psref.lenovo.com/

Daar kan je zie op typenummer opzoeken

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd

En dan heb je ook nog de 82N6005VMH van alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd

Misschien ook handig om erbij te vertellen welke processor je graag zou willen. De 5800hs, of de 5900hx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
luckyluc100 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Er is geen verschil, bol.com verkoopt het model voor de Nederlandse markt. Terwijl de andere het Europese model is. De specs zijn identiek.
Bedankt, goed om te weten :)
LeDutchShepherd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Misschien ook handig om erbij te vertellen welke processor je graag zou willen. De 5800hs, of de 5900hx
Ik ga waarschijnlijk voor de Ryzen 7 variant. De CPU upgrade heeft weinig meerwaarde voor die paar procent en de rest is makkelijk te upgraden dus dat kan altijd nog :P

Het klopt toch dat er twee M.2 2280 slots in de Legion 7 zitten?

Heeft iemand toevallig een idee wanneer ze ongeveer weer bij Lenovo zelf op voorraad zijn? Met 10% korting is het wellicht nog wat goedkoper dan via Bol. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Rido op 19-07-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Rido schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Bedankt, goed om te weten :)

[...]

Ik ga waarschijnlijk voor de Ryzen 7 variant. De CPU upgrade heeft weinig meerwaarde voor die paar procent en de rest is makkelijk te upgraden dus dat kan altijd nog :P

Het klopt toch dat er twee M.2 2280 slots in de Legion 7 zitten?

Heeft iemand toevallig een idee wanneer ze ongeveer weer bij Lenovo zelf op voorraad zijn? Met 10% korting is het wellicht nog wat goedkoper dan via Bol. :9
Er zitten twee m.2 2280 slots in de Legion 7 inderdaad. Ze zijn nog steeds bezig met het onderzoek waar mij laptop is gebleven, maar in elk geval is duidelijk dat ze niet weten wanneer er een eventuele vervanging (nieuw batch) beschikbaar is. Af en toe zal er wel een container aankomen uit China en dan worden ze gelijk op de website gepleurd. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy3vyy3DG-21rWQG-JyygYOw_Y0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBPwhNig7ZUm2N3DJ25WxxPd.jpg?f=fotoalbum_medium

Sinds gisteren een Lenovo Legion 7. Love it! *O* *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Yonix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:33:
[Afbeelding]

Sinds gisteren een Lenovo Legion 7. Love it! *O* *;
aan jou ( en de anderen )

Last van coil whine ?
Statisch geluid?
Andere klachten?
Temperatuur?

Trouwens, wat voor hippe risers heb jij onder je laptop dan?

[ Voor 6% gewijzigd door LeDutchShepherd op 20-07-2021 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Even een update vanuit mijn kant.
Gaat om de Legion 7 82N60061MH.

Hybrid mode problemen zijn opgelost en de performance problemen zijn ook opgelost.
Ik heb alle drivers die iets met GPU of Chipset te maken konden hebben verwijderd.
DDU gedraaid en zo alles van Nvidia en AMD verwijderd.
Daarna via Vantage de GPU en VGA (geen idee wat de verschillen zijn volgens Lenovo) geïnstalleerd.
Daarna nog een zwik aan drivers van de Lenovo site.

In Eco modus verbruikt ie nu zo'n 25W op de accu.
Zet ik t scherm op 60hz dan zakt ie zelfs tussen de 15W en 9W. (15W als je wat doe, 9W als je niets doe).
Dit vind ik wel erg netjes!

Ook de performance problemen die ik had zijn hiermee opgelost (100FPS in Furmark met 40% GPU load als t window geselecteerd was en op de onboard monitor stond, maar wel 238FPS als ie niet geselecteerd was en zelfs 285FPS op de externe monitor).
Nu zelfs 297FPS, zowel externe als onboard monitor.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:34:
Even een update vanuit mijn kant.
Gaat om de Legion 7 82N60061MH.

Hybrid mode problemen zijn opgelost en de performance problemen zijn ook opgelost.
Ik heb alle drivers die iets met GPU of Chipset te maken konden hebben verwijderd.
DDU gedraaid en zo alles van Nvidia en AMD verwijderd.
Daarna via Vantage de GPU en VGA (geen idee wat de verschillen zijn volgens Lenovo) geïnstalleerd.
Daarna nog een zwik aan drivers van de Lenovo site.

In Eco modus verbruikt ie nu zo'n 25W op de accu.
Zet ik t scherm op 60hz dan zakt ie zelfs tussen de 15W en 9W. (15W als je wat doe, 9W als je niets doe).
Dit vind ik wel erg netjes!

Ook de performance problemen die ik had zijn hiermee opgelost (100FPS in Furmark met 40% GPU load als t window geselecteerd was en op de onboard monitor stond, maar wel 238FPS als ie niet geselecteerd was en zelfs 285FPS op de externe monitor).
Nu zelfs 297FPS, zowel externe als onboard monitor.
Je systeem zou op 2-2,5W moeten idlen zowel op batterij en lader.
Welk programma gebruik je om dit te checken?
Welk Windows power plan gebruik je?
En wat is je CPU gebruik als je niets doet?
Om het in perspectief te zetten een Intel systeem idled op 0,5-0,8W 8)
Dit is naar mijn mening een zwak punt van Ryzen: efficiëntie bij lichte/eenvoudige taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

1990BW schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Je systeem zou op 2-2,5W moeten idlen zowel op batterij en lader.
Welk programma gebruik je om dit te checken?
Welk Windows power plan gebruik je?
En wat is je CPU gebruik als je niets doet?
Om het in perspectief te zetten een Intel systeem idled op 0,5-0,8W 8)
Dit is naar mijn mening een zwak punt van Ryzen: efficiëntie bij lichte/eenvoudige taken
Zowel de Vantage app als HWiNFO als AIDA64 geven t zelfde verbruik.
t Windows power plan schakelt mee met de eco/auto/performance stand waar de laptop in staat.
Nu doet t systeem niet niks, vanalles open aan vensters, en is er zo'n 3% load op 2,4Ghz aan de lader.
2e monitor aangesloten.
RTX gebruikt zo'n 15W, Vega zo'n 11W en CPU zo'n 7W (Stand dus Auto (met overclock vinkje), 165hz onboard en 100hz externe monitor en aangesloten op de voeding.
Powerplan wel wat aangepast dat ie aan de lader ook alles max-performance heeft staan.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 09:01
Beste Tweakers,

Aangezien ik weinig kan vinden tussen het verschil. Ik heb zelf een Lenovo Legion 5 pro 3070.

Ik zag de 7 voor 2200/300 met een RTX 3080. Is het verschil groot op 2K? Of is de prestatie verschil niehil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaimykooijman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:19:
Beste Tweakers,

Aangezien ik weinig kan vinden tussen het verschil. Ik heb zelf een Lenovo Legion 5 pro 3070.

Ik zag de 7 voor 2200/300 met een RTX 3080. Is het verschil groot op 2K? Of is de prestatie verschil niehil?
Ligt er beetje aan wa tje er nu voor betaald heb, maar voor die 500 euro meer die het voor mij is (en meer als ik me extra hdd mee tel) is het die paar fps niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
1900 euro voor de Legion 5 pro met rtx 3070 R7

De Legion 7 staat te koop voor 2200 dacht ik RTX 3080 en R7. Alleen de GPU is een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaimykooijman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:03:

De Legion 7 staat te koop voor 2200 dacht ik RTX 3080 en R7. Alleen de GPU is een upgrade.
Denk dat het echt een persoonlijke kwestie is :) ik zou het zelf niet doen voor die paar fps meer hij is wel iets meer future proof door vooral de VRAM van 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:51
jaimykooijman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:03:

1900 voor legion 5 pro is dan ook erg duur.
Ik heb zelf de legion 7 met 32GB/1TB/3070 voor 1800 gekocht bij Lenovo zelf en de 5pro kan goedkoper, zie bijv.:
Unrealiac schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:53:
Sinds een paar minuten geleden heb ik mezelf ook lid gemaakt van het clubje Lenovo Legion 5pro gebruikers. Ik ben benieuwd. Heb wel hard naar deze laptop uitgekeken. Heb de versie besteld met 16gb ram rtx3070 zonder OS en 10% korting, 1439 EUR totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Zat ook te twijfelen tussen de 5 pro of 7 maar ben toch ook maar voor de 5 pro 3070 gegaan. Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drav91 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:53:
[...]

1900 voor legion 5 pro is dan ook erg duur.
Ik heb zelf de legion 7 met 32GB/1TB/3070 voor 1800 gekocht bij Lenovo zelf en de 5pro kan goedkoper, zie bijv.:

[...]
Ja ik was inclusief 3 jaar premium 1500 kwijt (heb wel extra ssd er in gezet) en het geheugen vervangen, maar dan kom ik qua laptop uit op 1700 ofzo dus dat vond ik wel netjes.

ander vraagje: heeft iemand hier toevallig de vorige bios van de L5P. Ik las ergens dat de vorige bios stuk zuinger was met de baterij. De mijne drained ook wel echt zelfs op hybrid in idle tikt ie de 30watt wel aan.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 20-07-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
ik heb er 1800 voor betaald bij Megekko. Dat was voor de rtx en de 16GB. is het die 500 euro extra dus niet waard om voor de L7 met rtx 3080 te gaan?

Ben ook benieuwd naar de Lenovo advantage edition. Volledig AMD met hopelijk een 6800M in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaimykooijman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:37:
ik heb er 1800 voor betaald bij Megekko. Dat was voor de rtx en de 16GB. is het die 500 euro extra dus niet waard om voor de L7 met rtx 3080 te gaan?

Ben ook benieuwd naar de Lenovo advantage edition. Volledig AMD met hopelijk een 6800M in.
Zoals ik al zei dat is persoonlijk, ik zelf vind 60fps meer dan genoeg voor alle games (speel geen shooters online enzo) dus alles wat er boven zit is voor mij gewoon weg gegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Mensen, vraagje.

Ik kan nergens vinden wat de 4 jaar, premium next day on site garantie kost, en of het ook een verzekering is. Ik heb nu de duurste van alternate bij m'n bestelling instaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:16:
[...]

aan jou ( en de anderen )

Last van coil whine ?
Statisch geluid?
Andere klachten?
Temperatuur?

Trouwens, wat voor hippe risers heb jij onder je laptop dan?
Last van coil whine?
Nee. Daarstraks nog 'Doom: Eternal' gespeeld, waarbij de FPS tijdens de intro-filmpjes e.d. aardig omhoog kan schieten, en er was geen coil whine op te merken. :)

Statisch geluid?
Als in: ruis op de achtergrond bij hoge volumes? Nope.

Andere klachten?
Pijn in de onderrug, maar dat is al jaren bekend. ;) Wat betreft de laptop? Geen klachten, it's a beast! _/-\o_

Temperatuur?
Volgens GPU-Z waren dit de max. temperaturen na een half uur gamen ('Snowrunner' met alles op 'Ultra' @1600p): GPU 70,7 graden Celsius en de CPU 79,4 graden Celsius. GPU draait stock OC (BIOS). Niet slecht voor een gaming laptop. 8)

Oh, en voor de voetjes onder mijn laptop moet je bij Amazon zijn: klik.

Trouwens, morgen krijg ik een setje Lexar LD4AS016G-R3200GSST (2x16GB) binnen. Ben benieuwd wat dat gaat doen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Yonix schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Andere klachten?
Pijn in de onderrug, maar dat is al jaren bekend. ;) Wat betreft de laptop? Geen klachten, it's a beast! _/-\o_
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

https://www.lenovo.com/nl...Pro-16ITH6H/p/WMD00000493

De intel variant is gearriveerd. (momenteel is alleen nog de 3060 te selecteren)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcic
WeAreLegion schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:31:
[...]

ander vraagje: heeft iemand hier toevallig de vorige bios van de L5P. Ik las ergens dat de vorige bios stuk zuinger was met de baterij. De mijne drained ook wel echt zelfs op hybrid in idle tikt ie de 30watt wel aan.
Hierbij 34 en 35:
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn34ww.exe
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/gkcn35ww.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
Hmm, custom variant via de website is nog niet echt aan te raden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPFDY9VmOEV4ZrypeFEl4Zdw1ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzj2cVOBiifkfotbM1mM2Xpi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

ytr81 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
Hmm, custom variant via de website is nog niet echt aan te raden...

[Afbeelding]
Is dat de intel met de 3060 ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
markklok schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Is dat de intel met de 3060 ?
AMD met de 3070

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7z-v0gJ3LadMXxoNFTIGHMftt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KHk3N9N1Q3zN9m5TRohlHjKC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Yonix schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Last van coil whine?
Nee. Daarstraks nog 'Doom: Eternal' gespeeld, waarbij de FPS tijdens de intro-filmpjes e.d. aardig omhoog kan schieten, en er was geen coil whine op te merken. :)

Statisch geluid?
Als in: ruis op de achtergrond bij hoge volumes? Nope.

Andere klachten?

Temperatuur?
Volgens GPU-Z waren dit de max. temperaturen na een half uur gamen ('Snowrunner' met alles op 'Ultra' @1600p): GPU 70,7 graden Celsius en de CPU 79,4 graden Celsius. GPU draait stock OC (BIOS). Niet slecht voor een gaming laptop. 8)

Oh, en voor de voetjes onder mijn laptop moet je bij Amazon zijn: klik.

Trouwens, morgen krijg ik een setje Lexar LD4AS016G-R3200GSST (2x16GB) binnen. Ben benieuwd wat dat gaat doen. :9~
Heb ze besteld, toppie!

Goed om te weten dat de pijntjes puur lichamelijk zijn. 😜

En mocht iemand de stock 32gb uit m'n Lenovo 7 willen overnemen, vanaf morgen is de laptop er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg net mail dat ze nieuwe batterij opgestuurd hebben zodra die binnen is komt een monteur hem ophalen fixen en weer terug brengen (door covid is dat nu zo) wel netjes :) als dat het probleem niet oplost dan vervangen ze het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

LeDutchShepherd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Heb ze besteld, toppie!

Goed om te weten dat de pijntjes puur lichamelijk zijn. 😜

En mocht iemand de stock 32gb uit m'n Lenovo 7 willen overnemen, vanaf morgen is de laptop er.
Wat wil je er voor hebben?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Heeft de Lenovo 7 ook zoveel profijt van ander(sneller) geheugen dan de 5 pro ?

[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 21-07-2021 19:52 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste