Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Ik heb uiteindelijk deze kabel gehaald voor een 1440p 144Hz monitor:
https://www.megekko.nl/pr...splayport-1-4-Zwart?s_o=1
Iets duurder dan de voorgenoemde kabel bij Amazon, maar werkt bij mij iig 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
thespawn80 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:00:
Ik heb uiteindelijk deze kabel gehaald voor een 1440p 144Hz monitor:
https://www.megekko.nl/pr...splayport-1-4-Zwart?s_o=1
Iets duurder dan de voorgenoemde kabel bij Amazon, maar werkt bij mij iig 100%
Maar mijne is gesmeed door elfen bij maanlicht >:) hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 14:42
Inmiddels wat benchmarks gedraaid in Forza Horizon 4. Hier zijn merkbare verschillen. Hybrid haalt 91 FPS, waar dedicated zit op 104. Zelfde instellingen ik heb alleen van het een maar het ander gewisseld. De 4gb videogeheugen voor de AMD GPU wordt afgetrokken van de 32GB totaal. Op 32GB verwacht ik eigenlijk dat dit geen verschil maakt.

Forza snapt niet helemaal de specs van het systeem in hybrid en stelt daarom een benchmark voor. Doom startte in Hybrid helemaal niet meer, maar wellicht heb ik gewoonweg té veel liggen rommelen.

En zo werd een avondje gamen een avondje benchmarken en rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
nattebaksteen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:14:
[...]

Maar mijne is gesmeed door elfen bij maanlicht >:) hahaha
:) Dat was zeker niet de bedoeling van het bericht, ik werd alleen zelf alleen een beetje gek van alle specs waar een kabeltje aan moet voldoen (alt modes, bi-directioneel, dp verise etc) dat ik een beetje nerveus werd van alle mogelijkheden :)
Bij de genoemde Amazon kabel werden meerdere reviews gepost dat deze oa niet bi-directioneel was zoals beschreven etc, dus daarom maar voor een 'betrouwbaardere' (in mijn ogen) webshop zoals Megekko.

Maar de boodschap is dus zoals eerder aangeschreven: hij werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
thespawn80 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:57:
[...]

:) Dat was zeker niet de bedoeling van het bericht, ik werd alleen zelf alleen een beetje gek van alle specs waar een kabeltje aan moet voldoen (alt modes, bi-directioneel, dp verise etc) dat ik een beetje nerveus werd van alle mogelijkheden :)
Bij de genoemde Amazon kabel werden meerdere reviews gepost dat deze oa niet bi-directioneel was zoals beschreven etc, dus daarom maar voor een 'betrouwbaardere' (in mijn ogen) webshop zoals Megekko.

Maar de boodschap is dus zoals eerder aangeschreven: hij werkt ;)
Haha, no offense. Ik bedoelde er ook niks mee. Ben het compleet met je eens over die kabel specs, en had de negatieve reviews niet eens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@inorde In verreweg de meeste games zal hybrid mode geen probleem vormen. Het zal sowieso niet ineens voor een onspeelbaar game zorgen, maar er zijn wat uitzonderingen waarin het verschil groot is (CS:GO bijv.).

Er zijn ook laptops die het zonder mux switch moeten doen en dus altijd in hybrid mode draaien. Ik persoonlijk zou een mux switch kunnen missen, het is mooi maar voor mij niet noodzakelijk.

Je kunt overigens in Nvidia control panel ergens zien welke aansluitingen direct op de Nvidia GPU zitten aangesloten. Als je zo eentje pakt zou G-Sync moeten werken op je externe scherm, als deze dat ondersteunt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:25:
@inorde

Je kunt overigens in Nvidia control panel ergens zien welke aansluitingen direct op de Nvidia GPU zitten aangesloten. Als je zo eentje pakt zou G-Sync moeten werken op je externe scherm, als deze dat ondersteunt uiteraard.
Je bedoelt dan welke aansluitingen?
Ik neem dan aan sowieso HDMI maar dat je ook kunt zien welke USB C poort(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als het goed is wel. Heb zelf geen laptop met Nvidia GPU on het te checken momenteel. Volgens mij staat het in het PhysX gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 23:38
Deze week de knoop doorgehakt om een Legion 7 met de RTX 3070 te kopen, na een paar dagen F5'en is hij nu eindelijk op voorraad, stop ik hem in mijn winkelmandje, maar krijg ik nadat ik op de betaalknop druk
Het spijt ons, maar Lenovo Legion Legion 7 16ACHg6 is momenteel niet in voorraad en kan niet aan uw winkelwagen worden toegevoegd. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Misschien dat ik dan toch maar net als @markklok op de RTX 3080 moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:52
Ik heb de legion 5 pro en wilde mijn ssd vervangen, voor 2x 1tb Samsung 980’s.

Nu was het lege slot geen probleem, naast de vastzittende placeholder. Maar 1 van de schroeven van de heatsink aan de andere kant zit zo vast, dat ik er geen grip op krijg.

Iemand die dit ook gehad heeft?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:21
Sijhtam schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:10:
Ik heb de legion 5 pro en wilde mijn ssd vervangen, voor 2x 1tb Samsung 980’s.

Nu was het lege slot geen probleem, naast de vastzittende placeholder. Maar 1 van de schroeven van de heatsink aan de andere kant zit zo vast, dat ik er geen grip op krijg.

Iemand die dit ook gehad heeft?
Helaas, ik heb ze bij mij vervangen, zonder problemen... Ik had juist het idee dat de schroefjes érg los zaten, vooral die van de case zelf.

Inmiddels RAM, SSD's, thermal pads en paste vervangen (ook al schijnt dat niet uit te maken, ik had het hier toch liggen en dan doen we het maar voor het placebo effect).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Zo, gister mijn 980 1tb binnen. Open krijgen was even gedoe maar de ah bonuskaart deed wonderen nadat ik ergens wat meer ruimte creëerde door in het midden op achterkant te duwen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl9qVcEC2dIpHG6burkq-kywlcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KC0ECHOnzV6EkPPgNefcbcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ljxdlP4lOLZQkV1aJ1aLPa_Gds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4dJdcSx1Nh9CYxdiPqFO4mA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
En haal je goeie speeds? Is toch gen3 speed limits?

Morgen komt de mijne aan. Uiteraard ga ik eerst kijken welk Ram setje erin steekt. Ben benieuwd ;)

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unrealiac schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:06:
En haal je goeie speeds? Is toch gen3 speed limits?

Morgen komt de mijne aan. Uiteraard ga ik eerst kijken welk Ram setje erin steekt. Ben benieuwd ;)
De eerste slot (waar de default m2 in zit) is sneller als goed is dan de gene die leeg is. Het is inderdada een Gen 3 dus het heeft niet heel veel nut om er een hele snelle M2 in te zetten. Denk dat ik zelf voor een kingston a2000 gaat (heeft hier iemand al in gezet en die haalt prima snelheden verder).

Enige wat ik nog wil doen keer is het default geheugen vervangen. Maar dat komt wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Speeds zijn nagenoeg gelijk in de slots, maar dat heeft misschien met de verschillende merken drives te maken.
Nou ja, ik merk al geen verschil tussen een oude SSD en deze ;)
Ik wilde gewoon een opslag schijf erbij.
Volgens mij met assd benchmark was het 51** VS 4971 of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 21-06-2021 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
charrel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:09:
Speeds zijn nagenoeg gelijk in de slots, maar dat heeft misschien met de verschillende merken drives te maken.
Nou ja, ik merk al geen verschil tussen een oude SSD en deze ;)
Ik wilde gewoon een opslag schijf erbij.
Volgens mij met assd benchmark was het 51** VS 4971 of zo.
Ja het maakt ook verder niet zo heel veel uit, zag dat met amazon prime op momment de Crucial P2 2280 M.2 80 euro is voor 1TB, dat is wel mooie deal. Denk dat ik die zo even bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
WeAreLegion schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Ja het maakt ook verder niet zo heel veel uit, zag dat met amazon prime op momment de Crucial P2 2280 M.2 80 euro is voor 1TB, dat is wel mooie deal. Denk dat ik die zo even bestel.
Let op met die Crucial, De naamgeving is heel onduidelijk wat betreft QLC of TLC versies!

Zie ook hier: Bijzonderheden Het lijkt erop dat Crucial zowel QLC als TLC nand gebruikt voor deze ssd's. Tot op heden is niet duidelijk hoe deze van elkaar van de buitenkant te onderscheiden zijn.

pricewatch: Crucial P2 1TB (CT1000P2SSD8)

[ Voor 30% gewijzigd door Unrealiac op 21-06-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Unrealiac schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Let op met die Crucial, De naamgeving is heel onduidelijk wat betreft QLC of TLC versies!

Zie ook hier: Bijzonderheden Het lijkt erop dat Crucial zowel QLC als TLC nand gebruikt voor deze ssd's. Tot op heden is niet duidelijk hoe deze van elkaar van de buitenkant te onderscheiden zijn.

pricewatch: Crucial P2 1TB (CT1000P2SSD8)
Heb de p2 geannuleerd en gekozen voor de

https://www.amazon.nl/Cru...mid=A17D2BRD4YMT0X&sr=8-2

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 21-06-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Windows 10 heeft hier een bios update geinstalleerd en nu blijven de fans altijd draaien, ook al is de laptop ijskoud. Zeer merkwaardige keuze. Heeft iemand zelfde ervaring? Oudere bios maar terugflashen?

/edit
Oh, de nieuwe optie thermal mode in bios op 'disabled' zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Undertaker2 op 22-06-2021 04:13 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb helaas ook 'last' van het slechte timingsgeheugen. Heb de 16gb versie en had hier wel wat op gerekend natuurlijk daar ik sowieso een 32gb upgrade wou doen. Echter is het mij niet meteen duidelijk welke set wel beter is ?

Naar wat ik lees zou je een setje 3200mhz aan 1,2v moeten scoren? Als het 1,35v is lukt het niet?

Iemand een suggestie voor de goedkoopste 32gb set welke wel aan 3200mhz werkt en de strakkere timings heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unrealiac schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:02:
Ik heb helaas ook 'last' van het slechte timingsgeheugen. Heb de 16gb versie en had hier wel wat op gerekend natuurlijk daar ik sowieso een 32gb upgrade wou doen. Echter is het mij niet meteen duidelijk welke set wel beter is ?

Naar wat ik lees zou je een setje 3200mhz aan 1,2v moeten scoren? Als het 1,35v is lukt het niet?

Iemand een suggestie voor de goedkoopste 32gb set welke wel aan 3200mhz werkt en de strakkere timings heeft ?
Goedkoop is er op moment niet echt, maar je ziet veel mensen Crucial gebruiken of G.Skill en Hyper X Impact. (die laatste schijnen beste te zijn maar wel prijzig) 215 euro voor 32GB. Ik zit te kijken naar die. Maar wat ik ook veel lees is dat er nogal een verschil zit tussen Single Rank en Dual Rank geheugen. 1x8GB is bijna altijd Signel Rank vandaar de 'bad' memory in die versies van de laptop bij de 32GB is dat niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Unrealiac schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:02:

Ik had dus 32GB Crucial Ballistix gekocht, 3200MHz/CL16. Maar die werken met JEDEC maar op 2600Mhz... Dus die gaan weer retour. Belachelijk ergens wel, dat een fabrikant dat niet duidelijk aan geeft, maar ook dat een laptopfabrikant geen XMP-opties aanbiedt. Ik ga denk ik voor de iets duurdere HyperX Impact... Die zijn weliswaar maar CL20 maar draaien wel op 3200MHz volgens JEDEC.

Even een andere vraag: Heeft iemand die de laptop met OS heeft gekocht de Radeon software op zijn laptop staan? Mijn laptop was zonder OS, en ik merk dat mijn scherm continu helderheid aanpast en ik gok dat ik dat ergens uit kan zetten in een controlpanel. Echter kan ik geen werkende combinatie van de juiste driver en Radeon software vinden, want de driver van Lenovo installeert geen Radeon software, enkel de driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Ik had dus 32GB Crucial Ballistix gekocht, 3200MHz/CL16. Maar die werken met JEDEC maar op 2600Mhz... Dus die gaan weer retour. Belachelijk ergens wel, dat een fabrikant dat niet duidelijk aan geeft, maar ook dat een laptopfabrikant geen XMP-opties aanbiedt. Ik ga denk ik voor de iets duurdere HyperX Impact... Die zijn weliswaar maar CL20 maar draaien wel op 3200MHz volgens JEDEC.

Even een andere vraag: Heeft iemand die de laptop met OS heeft gekocht de Radeon software op zijn laptop staan? Mijn laptop was zonder OS, en ik merk dat mijn scherm continu helderheid aanpast en ik gok dat ik dat ergens uit kan zetten in een controlpanel. Echter kan ik geen werkende combinatie van de juiste driver en Radeon software vinden, want de driver van Lenovo installeert geen Radeon software, enkel de driver...
ik had hem ook zonder OS, maar heb dat probleem niet dat hij steeds de helderheid aanpast, ik merk het alleen als ik switch van HDR naar SDR, maar dat moet ik zelf doen via de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

De ervaringen die ik tot nog toe heb met AMD, (Epyc, Ryzen3000 en Ryzen5000) is dat Mhz van t geheugen wel leuk is, maar de timings (CAS, RAS, enz) véél belangrijker zijn.
Besparen door een hogere CAS te nemen is in mijn opzicht een verkeerde besparing welke uiteindelijk de fun uit je aankoop kan halen. (aka, krijg je spijt van)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:35:
[...]

ik had hem ook zonder OS, maar heb dat probleem niet dat hij steeds de helderheid aanpast, ik merk het alleen als ik switch van HDR naar SDR, maar dat moet ik zelf doen via de settings.
Gebruik je Hybrid setup of zit je fulltime op de RTX kaart?
HellStorm666 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:39:
De ervaringen die ik tot nog toe heb met AMD, (Epyc, Ryzen3000 en Ryzen5000) is dat Mhz van t geheugen wel leuk is, maar de timings (CAS, RAS, enz) véél belangrijker zijn.
Besparen door een hogere CAS te nemen is in mijn opzicht een verkeerde besparing welke uiteindelijk de fun uit je aankoop kan halen. (aka, krijg je spijt van)
Het geheugen dat ik nu heb draait nu volgens CPU-Z op 2600/19. Ik had gehoopt op 3200/16 maar dat geldt dus alleen maar met XMP.

Maar gezien het nu 2600/19 is, kan ik toch beter geheugen kopen dat zonder XMP op 3200/20 draait? Het is een aardige boost in MHz en slechts een klein sprongetje in timings.

[ Voor 50% gewijzigd door redah op 22-06-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Gebruik je Hybrid setup of zit je fulltime op de RTX kaart?

[...]

Het geheugen dat ik nu heb draait nu volgens CPU-Z op 2600/19. Ik had gehoopt op 3200/16 maar dat geldt dus alleen maar met XMP.

Maar gezien het nu 2600/19 is, kan ik toch beter geheugen kopen dat zonder XMP op 3200/20 draait? Het is een aardige boost in MHz en slechts een klein sprongetje in timings.
Full time op RTX kaart vandaar dat hij het niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

He verdomme, heb een dode pixel op een vervelende plek (in het midden bovenin het scherm :(

Eens kijken wat support er mee kan en wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBX_KZzj5tSlOSVHXmUdKbpK5e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njUHi40Um38QFLfIYKmxfcRs.jpg?f=fotoalbum_large

Goed even via lenovo website gechat, moet met digital River bellen. Valt nog onder fabrieksgarantie dus het word een swap ipv reparatie. Vraag is hoeveel er op voorraad zijn |:(

[ Voor 72% gewijzigd door HaterFrame op 22-06-2021 17:42 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Onderstaand resultaten van een benchmark in Forza Horizon 4. Hybrid versus dedicated 3070.

Zoals je ziet moet bij deze benchmark hybrid het afleggen tegen de dedicated 3070. Met name de "GPU Limited percentage" zegt daar dat het vooral de CPU is die het niet trekt met maar 7.1 procent. Met andere woorden het is vooral de CPU die het daar zwaar te verduren heeft.

Ik weet niet welke andere conclusies ik hier nog uit kan trekken?

Edit - Toelichting, de instellingen voor beide runs staan rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eA-wjtnzeW5_GLq05X0GP9G36e4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xawcgdFNJzHtWrfIlCie6pxG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door inorde op 22-06-2021 19:38 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat je ziet is dat de Optimus bottleneck zich vooral voordoet in games die meer leunen op de CPU. Als dat bij deze game het geval is, is het resultaat prima te verklaren.

De hoofdconclusie lijkt me eigenlijk heel simpel: wil je de beste performance, zorg dan dat Optimus uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s--mulder
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:45
Zojuist contact gehad met de pre-sales afdeling van Lenovo, zij geven aan dat de Legion 7 pas in oktober van dit jaar weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

s--mulder schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:48:
Zojuist contact gehad met de pre-sales afdeling van Lenovo, zij geven aan dat de Legion 7 pas in oktober van dit jaar weer beschikbaar is.
:o ;w

Ik hoop dat ze t mis hebben en ie 1e week juli komt zoals voorheen gecommuniceerd is.
Laptop moet 1 september in gebruik genomen worden, dus half augustus hier zijn.
Zou jammer zijn als het de Legion 5Pro met RTX3070 moet worden als de Legion 7 met RTX3080 ook mogelijk was (binnen budget).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
redah schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:44:

Als ik de true latency bereken, dan kom ik met mijn huidige modules op 2600/19 uit op 14,6ns. Met de HyperX Impact modules van 3200/20 kom ik uit op 12,5ns.

Dan lijken andere modules the way to go, maar mis ik nog iets qua voorkeur die een Ryzen CPU heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer een extra M2 te installere, wat opzich goed gaat, maar ik heb geen schroef er voor, zag ook niks in het doosje van de M2 zitten. Iemand een idee hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:09:
Ik probeer een extra M2 te installere, wat opzich goed gaat, maar ik heb geen schroef er voor, zag ook niks in het doosje van de M2 zitten. Iemand een idee hoe dat werkt?
Volgens mij hoort er een schroefje in de laptop te zitten, daar waar je de 2e M2 kunt plaatsen. Die heb je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Volgens mij hoort er een schroefje in de laptop te zitten, daar waar je de 2e M2 kunt plaatsen. Die heb je niet?
Nee, ik zie geen extra schroefje zitten, zie wel een schroefje helemaal inks boven wat geen doel lijkt te hebben, maar die zit wel vast ergens in.

Zie idd in de handleiding dat hij 2x voormoet komen maar zie hem alleen in de preinstalled m2 zitten.

https://download.lenovo.c...b/legion5_pro_ach_hmm.pdf

edit:

Heb hem voor nu er gewoon 'los' in gedaan, hij wordt natuurlijk wel op ze plek gehouden door die plate die er over heen zit met 3 schroeven, dat ding gaat nergens heen verder. Ik koop wel ff een schroefje een keer. HIj moet toch nog keer open voor geheugen er in :).

edit2: Lenovo gebeld, maar omdat ik een config heb met 1 m2 ssd, krijg je ook maar 1 schroefje (daar kwam het op neer) ze konden dan ook geen schroefje sturen haha. Nou ja ik haal er zelf wel 1. Maar voor de premium service is nog niet heel erg premium.

[ Voor 51% gewijzigd door WeAreLegion op 23-06-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
redah schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Als ik de true latency bereken, dan kom ik met mijn huidige modules op 2600/19 uit op 14,6ns. Met de HyperX Impact modules van 3200/20 kom ik uit op 12,5ns.

Dan lijken andere modules the way to go, maar mis ik nog iets qua voorkeur die een Ryzen CPU heeft?
Ik probeer je laatste alinea te begrijpen....'welke andere modules dan welke modules' bedoel je?

Ik ben nieuwsgierig, want ik overweeg mijn 32GB geheugen uit te breiden naar 64GB (icm videobewerking) en ben op zoek naar de juiste snelle modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Goed, er ligt een nieuwe Legion 5 Pro voor me klaar, moet nog even afwachten tot deze word afgehaald dan versturen ze een nieuwe. Irritant maar goed, word zeer netjes opgelost.

Overigens na het installeren van de laatste Nvidia driver loopt bij mij alles wat ook maar iets met HDR te maken heeft vast. Youtube als ik fullscreen wil kijken, spelletjes. Ben dus weer een driver lager gaan zitten. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:14:
edit2: Lenovo gebeld, maar omdat ik een config heb met 1 m2 ssd, krijg je ook maar 1 schroefje (daar kwam het op neer) ze konden dan ook geen schroefje sturen haha. Nou ja ik haal er zelf wel 1. Maar voor de premium service is nog niet heel erg premium.
Wat een onzin... Mijn laptop kwam ook met 1 SSD, en ik had gewoon twee schroefjes. Op moederborden die je koopt zitten ook altijd schroefjes erbij, dus ze zijn het gewoon ergens vergeten, lijkt me :)
jkrol schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:44:

Ik probeer je laatste alinea te begrijpen....'welke andere modules dan welke modules' bedoel je?

Ik ben nieuwsgierig, want ik overweeg mijn 32GB geheugen uit te breiden naar 64GB (icm videobewerking) en ben op zoek naar de juiste snelle modules.
Ik had een config met 16GB, en wilde upgraden naar 32GB. Daarvoor heb ik 32GB modules gekocht waarbij bij de specs staat dat ze 3200MHz/CAS16 zijn. Echter blijkt nu dat dat alleen met een XMP-profiel werkt, iets waar de Lenovo niet toe in staat is. Dat 3200MHz/CAS16 geheugen draait nu dus als 2600MHz/CAS19. Ofwel, ik moet op zoek naar geheugen dat -zonder XMP- het snelst is.

En volgens mij kom ik dan uit bij de HyperX Impact modules, deze zijn namelijk 3200MHz/CAS20 en als ik het goed heb berekend is 3200MHz/CAS20 sneller dan 2600MHz/CAS19.

Dat laatste wilde ik even toetsen hier, want dan ga ik alsnog de HyperX Impact 32GB kit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Wat een onzin... Mijn laptop kwam ook met 1 SSD, en ik had gewoon twee schroefjes. Op moederborden die je koopt zitten ook altijd schroefjes erbij, dus ze zijn het gewoon ergens vergeten, lijkt me :)

[...]

Ik had een config met 16GB, en wilde upgraden naar 32GB. Daarvoor heb ik 32GB modules gekocht waarbij bij de specs staat dat ze 3200MHz/CAS16 zijn. Echter blijkt nu dat dat alleen met een XMP-profiel werkt, iets waar de Lenovo niet toe in staat is. Dat 3200MHz/CAS16 geheugen draait nu dus als 2600MHz/CAS19. Ofwel, ik moet op zoek naar geheugen dat -zonder XMP- het snelst is.

En volgens mij kom ik dan uit bij de HyperX Impact modules, deze zijn namelijk 3200MHz/CAS20 en als ik het goed heb berekend is 3200MHz/CAS20 sneller dan 2600MHz/CAS19.

Dat laatste wilde ik even toetsen hier, want dan ga ik alsnog de HyperX Impact 32GB kit kopen.
Jah ik denk dat ik gewoon iemand aan lijn hand die niet zoveel zin had. Maar goed hij zit op ze plek door die plaat dus heel veel haast heeft het niet :) ik tik ergens wel zo schroefje op de kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
HaterFrame schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:27:
Goed, er ligt een nieuwe Legion 5 Pro voor me klaar, moet nog even afwachten tot deze word afgehaald dan versturen ze een nieuwe. Irritant maar goed, word zeer netjes opgelost.

Overigens na het installeren van de laatste Nvidia driver loopt bij mij alles wat ook maar iets met HDR te maken heeft vast. Youtube als ik fullscreen wil kijken, spelletjes. Ben dus weer een driver lager gaan zitten. Meer mensen last van?
Ik heb geen problemen met Youtube. Ik kan nog een spel proberen. Heb ook een externe monitor die ook gewoon HDR ondersteund en ook daar doet Youtube het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

HDR ook aanstaan in Windows? Als ik dat uitzet werkt alles namelijk wel @inorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmm ik heb sinds vandaag dat Time Spy niet meer wil draaien, deed het gister nog prima. En ga er niet vanuit dat een nieuwe extra M2 dat veroorzaakt, misschien ook de drivers?

edit: HDR uit gezet in windows en hij doet het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 23-06-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HDR in Windows is drama.
Waarom die knop er in zit geen idee.
Met knop aan is het beeld echt bagger en alle HDR zaken werken niet.
HDR knop uit en t beeld is goed. En als een applicatie HDR ondersteund werkt het ook gewoon goed.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:03:
HDR in Windows is drama.
Waarom die knop er in zit geen idee.
Met knop aan is het beeld echt bagger en alle HDR zaken werken niet.
HDR knop uit en t beeld is goed. En als een applicatie HDR ondersteund werkt het ook gewoon goed.
Okay ben ik dus niet enige die daar toch ze twijfels over had haha. het werkt inderdaad super slecht je kan het beter gewoon vanuit de applicatie zelf aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat doet die knop eigenlijk in windows dan? Ik zie geen verschil. Games kunnen dus ook zelf naar HDR modus schakelen? @HellStorm666

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HaterFrame schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:57:
Wat doet die knop eigenlijk in windows dan? Ik zie geen verschil. Games kunnen dus ook zelf naar HDR modus schakelen? @HellStorm666
De knop zorgt er voor dat het beeld in windows ook HDR wordt, je ziet dit alleen als je de juiste profiles heb. Hier voor moet je X-Rite Color Assistent downloaden en de profielen ophalen bij Lenovo. Maar ik zou het zelf gewoon uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
HDR is inderdaad niet geweldig in Windows, maar volgens mij werkt HDR niet in spellen als het uit staat. In Forza iig niet.

Ik meen dat juist met HDR aan X-Rite mekkert dat het niet kan werken met profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inorde schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:16:
HDR is inderdaad niet geweldig in Windows, maar volgens mij werkt HDR niet in spellen als het uit staat. In Forza iig niet.

Ik meen dat juist met HDR aan X-Rite mekkert dat het niet kan werken met profielen?
Klopt X-Rite is alleen voor SDR, maar hij maakt wel een profiel aan voor HDR dat deed ie bij mij althans, maar hij kan er niet zo heel veel mee verder (al stelt windows hem wel in als je hem op HDR zet).

Trouwens voor de mensen die Dual Rank hyper X geheugen zoeken, je kan het herkennen aan de sticker die er op zit, bij een grote sticker is het Dual Rank, bij een kleine (enkele sticker is het Single Rank).

Dit zijn de codes

SingleRank - part number: HX432S20IB2K2/32

DualRank - part number: HX432S20IBK2/32

[ Voor 23% gewijzigd door WeAreLegion op 23-06-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Helaas lijkt mijn coil whine erger te worden, althans ik hoor het nu ook door mijn oordopjes heen als "static noise".... Misschien toch maar eens contact opnemen met Lenovo onder het mom wie niet waagt wie niet wint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

slayerrp schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:05:
Helaas lijkt mijn coil whine erger te worden, althans ik hoor het nu ook door mijn oordopjes heen als "static noise".... Misschien toch maar eens contact opnemen met Lenovo onder het mom wie niet waagt wie niet wint..
Vroeger wel eens bij een AMD videokaart gehad en bij een voeding.

Áls je een beetje handig ben, kan je de laptop open maken en luisteren waar de piep vandaan komt.
Als je m aanraak zou ie ook stil(ler) moeten worden.
Zodra je m gevonden hebt, laptop uit zetten en een goede druppel secondenlijm er op/in doen.
Bij mij heeft dat altijd geholpen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Mijn RAM is zojuist vervangen. De specs van de Crucial Ballistix (BL2K16G32C16S4B) waren als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xgFZwN8.png

De specs van de overal aangeraden HyperX Impact (HX432S20IB2K2/32) zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VwoCPun.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:53:
Mijn RAM is zojuist vervangen. De specs van de Crucial Ballistix (BL2K16G32C16S4B) waren als volgt:

[Afbeelding]

De specs van de overal aangeraden HyperX Impact (HX432S20IB2K2/32) zijn als volgt:

[Afbeelding]
HX432S20IB2K2/32 is wel single rank en geen dual rank, nou zou het verschil niet heel groot moeten zijn, maar je merkt het wel.

Merk je al verbeteringen met de nieuwe timings? Die van crucial lijken wel sneller namelijk, of draaide die niet op 3200Mhz?

[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 25-06-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:22:
[...]

HX432S20IB2K2/32 is wel single rank en geen dual rank, nou zou het verschil niet heel groot moeten zijn, maar je merkt het wel.

Merk je al verbeteringen met de nieuwe timings? Die van crucial lijken wel sneller namelijk, of draaide die niet op 3200Mhz?
De Crucials draaiden op 2666MHz zoals te zien. Ik heb dus geen idee welke 'in theorie' nu beter is, maar ik merk niet echt bepaald verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:34:
[...]

De Crucials draaiden op 2666MHz zoals te zien. Ik heb dus geen idee welke 'in theorie' nu beter is, maar ik merk niet echt bepaald verschil.
Denk dat je het in gewoon gebruik ook niet echt gaat merken, in benchmarks (van games) zag je wel duidelijk verschil met standaard geheugen en de hyper x bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Benchmarks van PassMark PerformanceTest (gemiddelde van 10 runs each):

BL2K16G32C16S4BHX432S20IB2K2/32
Memory Mark27442988
Database Operations52695692
Memory Read Uncached2063222572
Available RAM2378123598
Memory Threaded3677244146
Memory Read Cache3337733016
Memory Write1165012766
Latency5851

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay niet slecht, ik ben op zoek naar de IBK2 versie (dual rank van de hyperx) maar die zijn echt overal uit verkochdt dus ik wacht wel ff geduldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mijn 5 Pro gaat maandag weer terug en zodra die verwerkt is krijg ik een nieuwe toegestuurd. Nette service voor een dode pixel :) ben wel blij dat ik er nog geen extra Ssd bij ingebouwd heb, dat gaan we maar doen bij het nieuwe exemplaar.

In other news, net een berichtje van Nvidia gehad omtrent het crashen met HDR modus aan in windows. Of ik ff wat memdumps wilde forceren en doorsturen. Dus nieuwe driver maar weer geïnstalleerd en wat dumps gemaakt. Ben benieuwd of ze daar verder mee komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Heb de 32 gb RAM versie van de Legion 5 Pro met RTX 3070. Net het geheugen vervangen door HX432S20IBK2/32 (dus ook 32 gb in totaal)

Resultaat in games.... bijna geen verschil! In Forza Horizon scheelde het iets van 4 frames en dat was ook meteen het grootste verschil wat ik ben tegengekomen. Doom Eternal bleef precies 139 FPS in de testscene (ja, zonder dynamic resolution scaling) Quake 2 RTX bleef precies op 45 FPS en de 3D Mark Score bleef ook bijna hetzelfde.

Het enige substantiele verschil was in een benchmark:

De AIDA64 Cache & Memory Benchmark van mijn 'oude' geheugen M471A2G43AB2-CWE is als volgt:
code:
1
READ: 45967 MB/s WRITE 42080 MB/s COPY 40955 MB/s

En van het nieuwe HX432S20IBK2/32 geheugen is zo:
code:
1
READ: 46792 MB/s WRITE 46680 MB/s COPY 44444 MB/s

Kortom, bespaar je de moeite als je 32 gb ram hebt, :)

[ Voor 7% gewijzigd door Undertaker2 op 26-06-2021 01:45 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
HaterFrame schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:07:
Mijn 5 Pro gaat maandag weer terug en zodra die verwerkt is krijg ik een nieuwe toegestuurd. Nette service voor een dode pixel :) ben wel blij dat ik er nog geen extra Ssd bij ingebouwd heb, dat gaan we maar doen bij het nieuwe exemplaar.

In other news, net een berichtje van Nvidia gehad omtrent het crashen met HDR modus aan in windows. Of ik ff wat memdumps wilde forceren en doorsturen. Dus nieuwe driver maar weer geïnstalleerd en wat dumps gemaakt. Ben benieuwd of ze daar verder mee komen.
Ah oke, dit had ik ook bij Division 2. Ik dacht al dat het aan het spel lag, want die crasht wel vaker :). Misschien dat Nvidia het op kan lossen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undertaker2 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 01:39:
Heb de 32 gb RAM versie van de Legion 5 Pro met RTX 3070. Net het geheugen vervangen door HX432S20IBK2/32 (dus ook 32 gb in totaal)

Resultaat in games.... bijna geen verschil! In Forza Horizon scheelde het iets van 4 frames en dat was ook meteen het grootste verschil wat ik ben tegengekomen. Doom Eternal bleef precies 139 FPS in de testscene (ja, zonder dynamic resolution scaling) Quake 2 RTX bleef precies op 45 FPS en de 3D Mark Score bleef ook bijna hetzelfde.

Het enige substantiele verschil was in een benchmark:

De AIDA64 Cache & Memory Benchmark van mijn 'oude' geheugen M471A2G43AB2-CWE is als volgt:
code:
1
READ: 45967 MB/s WRITE 42080 MB/s COPY 40955 MB/s

En van het nieuwe HX432S20IBK2/32 geheugen is zo:
code:
1
READ: 46792 MB/s WRITE 46680 MB/s COPY 44444 MB/s

Kortom, bespaar je de moeite als je 32 gb ram hebt, :)
Het is inderdaad alleen nuttig als je 16GB versie heb en ook in bepaalde games alleen, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

nattebaksteen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Ah oke, dit had ik ook bij Division 2. Ik dacht al dat het aan het spel lag, want die crasht wel vaker :). Misschien dat Nvidia het op kan lossen dan
Die crashes zouden simpel op te lossen zijn door HDR uit te schakelen in Windows. Probeer dat maar eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
HaterFrame schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Die crashes zouden simpel op te lossen zijn door HDR uit te schakelen in Windows. Probeer dat maar eens :)
Had ik al uitgezet in Windows, maar stond nog aan in de in-game settings. Ik denk dat het daar mis ging. Ik had ook liggen prutsen met m'n monitor, en die crashes waren op intern scherm wat weten een resulutie verandering met zich mee bracht. Daar kan het ook aan liggen. Uiteindelijk heb ik het spel wel weer aan de praat gekregen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
nattebaksteen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Had ik al uitgezet in Windows, maar stond nog aan in de in-game settings. Ik denk dat het daar mis ging. Ik had ook liggen prutsen met m'n monitor, en die crashes waren op intern scherm wat weer een resulutie verandering met zich mee bracht. Daar kan het ook aan liggen. Uiteindelijk heb ik het spel wel weer aan de praat gekregen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij amazon hebben ze op moment 32GB dual rank Hyper X op voorraad (een paar nog) voor mensen die geintresseerd zijn.

Linkje: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb trouwens in eens een rare bug, als ik tijdens het spelen van een spel, van performance mode overschakel naar quiet mode dan stopt het spel (dit werkte eerst wel) iemand hier nog meer 'last' van?

edit: gevonden, had hem overclocked in de bios (de standaard overclock niet de advance) dan houd ie er niet van als je terug gaat naar quiet :)

[ Voor 45% gewijzigd door WeAreLegion op 26-06-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

nevermind verkeerd gekeken :)

[ Voor 90% gewijzigd door markklok op 29-06-2021 10:48 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net het geheugen vervangen in dual rank hyperx impact geheugen, en je ziet vooral in timespy benchmarks bij CPU echt een huge boost, scheelt gewoon meer als 2000 punten. Vind dat toch wel erg veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
WeAreLegion schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:24:
Net het geheugen vervangen in dual rank hyperx impact geheugen, en je ziet vooral in timespy benchmarks bij CPU echt een huge boost, scheelt gewoon meer als 2000 punten. Vind dat toch wel erg veel verschil.
Timespy...van hoeveel naar hoeveel punten?
En welke RAM heb je nu exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jkrol schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:47:
[...]

Timespy...van hoeveel naar hoeveel punten?
En welke RAM heb je nu exact?
Deze heb ik https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Dat is de dual rank versie

Ik ging van CPU score 8056 naar 10355
Overal Score van 10902 naar 11201

Ik merk het ook heel erg in planet zoo dat scheelt in een grote xo zo 15fps op native resolutie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
WeAreLegion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:18:
[...]

Deze heb ik https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Dat is de dual rank versie

Ik ging van CPU score 8056 naar 10355
Overal Score van 10902 naar 11201

Ik merk het ook heel erg in planet zoo dat scheelt in een grote xo zo 15fps op native resolutie
Nette upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:32
Wil je 'ns een screenshot delen van ZenTimings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vokx schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Wil je 'ns een screenshot delen van ZenTimings?
Oud
Timings Old

Nieuw:

Timings New

De waardes van Single Rank zijn zover ik weet het zelfde, maar toch is Dual Rank beter voor deze AMD processors, het lijkt erop dat door het chip tekort, ze aan het switchen zijn naar Single Rank mem.

[ Voor 10% gewijzigd door WeAreLegion op 30-06-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
WeAreLegion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Oud
[Afbeelding: Timings Old]

Nieuw:

[Afbeelding: Timings New]

De waardes van Single Rank zijn zover ik weet het zelfde, maar toch is Dual Rank beter voor deze AMD processors, het lijkt erop dat door het chip tekort, ze aan het switchen zijn naar Single Rank mem.
Hier is mijn zentiming screenshot voor de 32gb versie van de L5pro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q6klK0YtSw-qeLsS8uiDBfXCcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sGbz4B0wF2aMjqjvw3MagUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Hier is mijn zentiming screenshot voor de 32gb versie van de L5pro:

[Afbeelding]
Ja bij de 32GB versie is het een random gok of je goede timings krijg of niet. Enige wat nog kan zijn is dat het wel Single Rank is, maar ik zou er geen 200 euro voor neer leggen om dat aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Wat een teringzooi om die backplate los te krijgen.. man man man.. lukt mij dus niet he zonder permanente schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
Unrealiac schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:21:
Wat een teringzooi om die backplate los te krijgen.. man man man.. lukt mij dus niet he zonder permanente schade.
Ik heb op YouTube al verschillende filmpjes gekeken...maar daar wordt ik tot op heden niet heel veel wijzer van. Soms zie je mensen heel eenvoudig die plaat loshalen.
Ik heb mbt upgrade RAM voor mezelf al besloten dat als het niet makkelijk gaat, ik naar een vertrouwde repair shop ga en hun ga vragen die plaat los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb hier nog 2 latjes van 8gb 3200 cl22 1,2v liggen van Samsung en wil deze dus inbouwen. Maar dit is toch werkelijk de moeilijkste laptop die ik ooit gehad heb om die backplate los te krijgen idd. Ik durf gewoon niet harder te wroetelen. Jammer is ook dat ik er geen deftig materiaal voor heb behalve wat klantenkaarten...

Edit:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze maar aangeschaft, komt zaterdag binnen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Unrealiac op 30-06-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Ik was er ook wel huiverig voor, maar eigenlijk viel het bij mij wel mee. Ik ben ook bij een hoekje begonnen, en van daaruit heb ik de rest kunnen losklikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redah
WeAreLegion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:57:
Ik heb de proef op de som genomen. Er is zoveel conflicterende informatie op internet, en ik dacht: Ik heb nu een performance laptop en daar wil ik ook de beste performance uit halen. Wat geldt voor mijn laptop? Dus, Dual Rank HyperX gekocht, en weer 10 benchmarks gedraaid. Het resultaat: 0,0 verschil tussen Single Rank en Dual Rank.

BL2K16G32C16S4BHX432S20IB2K2/32HX432S20IBK2/32
Memory Mark274429882992
Database Operations526956925683
Memory Read Uncached206322257222614
Available RAM237812359823599
Memory Threaded367724414644142
Memory Read Cache333773301632962
Memory Write116501276612674
Latency585151

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb de proef op de som genomen. Er is zoveel conflicterende informatie op internet, en ik dacht: Ik heb nu een performance laptop en daar wil ik ook de beste performance uit halen. Wat geldt voor mijn laptop? Dus, Dual Rank HyperX gekocht, en weer 10 benchmarks gedraaid. Het resultaat: 0,0 verschil tussen Single Rank en Dual Rank.

BL2K16G32C16S4BHX432S20IB2K2/32HX432S20IBK2/32
Memory Mark274429882992
Database Operations526956925683
Memory Read Uncached206322257222614
Available RAM237812359823599
Memory Threaded367724414644142
Memory Read Cache333773301632962
Memory Write116501276612674
Latency585151
Denk dat het voor syntetische benchmarks, niet veel uit maakt, maar goed zolang machine maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:57

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Kan je bij Lenovo jezelf ergens inschrijven als er weer een Lenovo Legion 5 Pro met 3070 in voorraad komt? Of moet je gewoon elke dag gaan refreshen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
TweakJerommeke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:53:
Kan je bij Lenovo jezelf ergens inschrijven als er weer een Lenovo Legion 5 Pro met 3070 in voorraad komt? Of moet je gewoon elke dag gaan refreshen?
Dat laatste.... én op Tweakers dit forum heel goed in de gaten houden én een prijs alert instellen. Zorgde er voor mij voor dat ik er heel snel bij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Er was iets op voorraad bij Coolblue vandaag maar dat is gewoon 360 euro duurder maar toch was die snel verkocht, best een populair laptopje dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Laatst online: 25-08 00:34
TweakJerommeke schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:53:
Coolblue heeft weer een lading binnen zag ik net.

https://www.coolblue.nl/zoeken?query=legion+5+pro

De 3060 met 16GB en 32GB en de 3070 met 16GB

[ Voor 13% gewijzigd door Cinemaskoop op 02-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TweakJerommeke schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:43:
Er was iets op voorraad bij Coolblue vandaag maar dat is gewoon 360 euro duurder maar toch was die snel verkocht, best een populair laptopje dan.
360 euro duurder dan wat??

De prijzen die ik bij Coolblue zie zijn gewoon in lijn met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Pro met 3070 voor 1800 die zag ik een week geleden nog voor 1600 bij Lenovo staan (wel zonder Windows).

Daar kan je nog die 10% kortingcode gebruiken :o

[ Voor 20% gewijzigd door TweakJerommeke op 02-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TweakJerommeke schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:53:
Pro met 3070 voor 1800 die zag ik een week geleden nog voor 1600 bij Lenovo staan (wel zonder Windows).

Daar kan je nog die 10% kortingcode gebruiken :o
Iets met appels en peren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 10:13
Unrealiac schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:21:
Wellicht dat mijn advies helpt: Pak een creditcard of een plectrum en vervolgens maak je eerst de onderkant los, doe het voorzichtig en neem gerust je tijd. Als je lange nagels hebt dan kun je die ook gebruiken.

Dan maak je bij de zijkant van de heatsink hem los, je kunt dat het beste als eerst aan de rechterkant doen van de laptop want daar zit een kleine gaatje ervoor.

Ga er een paar keer overheen met je pasje of Plectrum dan komt het venzelf los.

YouTube: Lenovo Legion 5 Pro NVME M.2 SSD / RAM Upgrade (Ryzen 7 5800H, 32GB ... Kijk dit gedeelde van het filmpje een paar keer opnieuw.

Ik kan je verifiëren dat de monteur van lenovo het ook zo heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smokeyy_TR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:58:
[...]

Wellicht dat mijn advies helpt: Pak een creditcard of een plectrum en vervolgens maak je eerst de onderkant los, doe het voorzichtig en neem gerust je tijd. Als je lange nagels hebt dan kun je die ook gebruiken.

Dan maak je bij de zijkant van de heatsink hem los, je kunt dat het beste als eerst aan de rechterkant doen van de laptop want daar zit een kleine gaatje ervoor.

Ga er een paar keer overheen met je pasje of Plectrum dan komt het venzelf los.

YouTube: Lenovo Legion 5 Pro NVME M.2 SSD / RAM Upgrade (Ryzen 7 5800H, 32GB ... Kijk dit gedeelde van het filmpje een paar keer opnieuw.

Ik kan je verifiëren dat de monteur van lenovo het ook zo heeft gedaan.
Wat ook erg goed werkt zijn die tools die je krijgt bij Lego (om lego los te maken) daar heb ik er gelijk hele lading van, maar gaat echt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Cinemaskoop schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:20:
[...]

Iets met appels en peren...
Nja als ik kan kiezen tussen twee laptops met dezelfde hardware configs

een is 1800 eu met Windows 10 Home
een is 1600 eu zonder Windows 10 Home dan is de keus snel gemaakt. :9

Zo'n licentie kan je voor een tientje in een webshop kopen en dan heb je ook meteen Windows 10 pro.

Of dit was een typo op de Lenovo webshop, geen idee na een keer refreshen was het weer helemaal van de pagina verdwenen dus of die nog op voorraad komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakJerommeke schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Nja als ik kan kiezen tussen twee laptops met dezelfde hardware configs

een is 1800 eu met Windows 10 Home
een is 1600 eu zonder Windows 10 Home dan is de keus snel gemaakt. :9

Zo'n licentie kan je voor een tientje in een webshop kopen en dan heb je ook meteen Windows 10 pro.

Of dit was een typo op de Lenovo webshop, geen idee na een keer refreshen was het weer helemaal van de pagina verdwenen dus of die nog op voorraad komt...
Nee dat is geen foutje, ik heb zelf de 3070 versie met 512GB en 16GB geheugen daar zat ook geen OS op. heb zelf later extra m2 bij gezet en het geheugen vervangen, maar het is zekers geen foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
WeAreLegion schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Nee dat is geen foutje, ik heb zelf de 3070 versie met 512GB en 16GB geheugen daar zat ook geen OS op. heb zelf later extra m2 bij gezet en het geheugen vervangen, maar het is zekers geen foutje.
Die zullen alleen niet snel terugkomen vermoed ik met de huidige gestegen prijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb ondertussen de Legion 5 Pro open gekregen met mijn nieuwe iFixit tooltjes. Risico op beschadigen geminimaliseerd en kreeg de Legion 5 Pro een stuk vlotter open.

Het oude RAM geheugen (2x8Gb 3200mhz cl22 en slechte timings) heb ik vervangen door het RAM geheugen dat in mijn werklaptop zat. Daar zat toevallig ook 2x8Gb 3200Mhz cl22 RAM in, maar met wat betere secundaire timings. 2x8Gb Samsung M471A1K43DB1-CWE om precies te zijn. Heb met het oude geheugen en het nieuwe geheugen wat benchmarks gedraaid en dit zijn de resultaten. Ook heb ik 2 screens toegevoegd met de ZENtimings van het oude en het nieuwe geheugen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtUFQpWGR_-BfMm0GJN2OQS-DWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wc7GuEfdNgJN521cd19WL6GZ.png?f=fotoalbum_large

Oude Ram
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkbAdnZ-cMSlpT8VNHXEqZbE4Fc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NEfD00Id5sU9S37PoOSp0Lef.png?f=user_large

Nieuwe Ram
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IZonbnHND1Mj0ooUZ7hZBfXJfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZuDZocCgNxfFyAwd0nZZH2ve.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik heb in dit topic gezocht, maar ik zie nergens de introductie/adviesprijzen van de verschillende Legion laptops. De beschikbaarheid is natuurlijk slecht en ja, ik wil er graag eentje en houdt de Prijswatch in de gaten, maar ik wil niet meer betalen dan de adviesprijs. Dan wacht ik liever nog even. Ik heb in ieder geval de ijdele hoop al laten varen er eentje te kunnen scoren met korting want dat lijkt mij deze zomer uitgesloten.

Overigens nog aan het twijfelen tussen de volgende drie varianten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EGMH)€ 1.499,-€ 1.499,-
1LaptopsLenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)€ 1.499,-€ 1.499,-
1LaptopsLenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007JMH)€ 1.849,-€ 1.849,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.847,-

Overigens lijkt de Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH) uit de Tweakers review nu wel weer beschikbaar voor introductieprijs van 1499 als ik het goed heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nattebaksteen
Maartendc schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:53:
Ik heb in dit topic gezocht, maar ik zie nergens de introductie/adviesprijzen van de verschillende Legion laptops. De beschikbaarheid is natuurlijk slecht en ja, ik wil er graag eentje en houdt de Prijswatch in de gaten, maar ik wil niet meer betalen dan de adviesprijs. Dan wacht ik liever nog even. Ik heb in ieder geval de ijdele hoop al laten varen er eentje te kunnen scoren met korting want dat lijkt mij deze zomer uitgesloten.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.847,-

Overigens lijkt de Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH) uit de Tweakers review nu wel weer beschikbaar voor introductieprijs van 1499 als ik het goed heb gezien.
Je kunt het beste dit forum topic en de Lenovo website in de gaten houden. Zodra ze weer leverbaar zijn zal dat zeker en vast hier vermeldt worden. En dan natuurlijk meteen bestellen met nieuwsbrief- of studenten korting. Zo heb ik er ook 1 kunnen bestellen in ieder geval.

En meteen die fijne urban sleeve hoes mee bestellen natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Je kunt het beste dit forum topic en de Lenovo website in de gaten houden. Zodra ze weer leverbaar zijn zal dat zeker en vast hier vermeldt worden. En dan natuurlijk meteen bestellen met nieuwsbrief- of studenten korting. Zo heb ik er ook 1 kunnen bestellen in ieder geval.

Die hoes is echt een goede aankoop inderdaad! Blij dat ik hem ook gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

nattebaksteen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Als binnen 10 dgn die Legion 7 met RTX3080 of RTX3070 niet beschikbaar komt kan ik een 3e nieuwsbrief aan gaan vragen.
Om een of andere kromme reden is die kortingscode maar 30dgn geldig. En zit dus al bijna 60dgn te wachten op dat ding....

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Mijn laptop (Legion 5 Pro) onthoudt bepaalde instellingen niet. Ik heb ingesteld dat ik geen touchpad wil gebruiken en dat de toetsenbordverlichting aan blijft. In slaapstand en dergelijk werkt het wel, maar zodra ik de laptop een keer opnieuw opstart is de verlichting uit en reageert m'n touchpad weer.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
redah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:03:
Mijn laptop (Legion 5 Pro) onthoudt bepaalde instellingen niet. Ik heb ingesteld dat ik geen touchpad wil gebruiken en dat de toetsenbordverlichting aan blijft. In slaapstand en dergelijk werkt het wel, maar zodra ik de laptop een keer opnieuw opstart is de verlichting uit en reageert m'n touchpad weer.

Hebben jullie dit ook?
Net even geprobeerd: Met FN+F10 touchpad uitgeschakeld, windows afgesloten, daarna opnieuw gestart.
Touchpad bleef uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
Maartendc schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:53:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.847,-

Makker, ik raad u aan voor het qHD scherm te gaan in de pro versies. Ik wil niet meer terug. 500nits op 2560x1440 resolutie is echt subliem. Rtx 3070 om toch die toekomstzekerheid te hebben met 8gb vRam op die resolutie is ook aan te raden. Voor mij was het een no brainer om iets meer uit te geven.

Ik heb wel van de Lenovo website gekocht met 10% korting en zonder OS. Helaas kun je niet voorspellen wanneer die nog eens binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Dit hierboven idd. En ik hoop dat door AMD fsr, dlss doorgetrokken/door ontwikkeld wordt naar meer spellen waardoor die rtx kaart langer mee gaat in de toekomst.
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste