Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
Wel even opletten dat het geen azerty toetsenbord met de verkeerde tekens is. Is natuurlijk geen probleem als je in Belgie woont :)

[ Voor 26% gewijzigd door nattebaksteen op 09-06-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenvs
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-04-2024
@nattebaksteen gisteren eentje besteld op de Belgische 32GB RTX3070 model en ik heb hem vandaag ontvangen. het is een normale azerty toetsenbord.

Heb via de studentenkorting van Lenovo nog 15% korting gekregen op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

<al beantwoord>

[ Voor 80% gewijzigd door markklok op 09-06-2021 16:28 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-08 08:54
Smokeyy_TR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:53:
@Evertprakkie Hou deze topic in de gaten. Wellicht dat er dan nog een laptop verkrijgbaar is in de uitvoering die je wilt.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-08 08:54
Stevenvs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:16:
@nattebaksteen gisteren eentje besteld op de Belgische 32GB RTX3070 model en ik heb hem vandaag ontvangen. het is een normale azerty toetsenbord.
gaat niet lukken verzenden niet naar Nederland lenovo.be (Het voor de facturering geselecteerde land kom niet in aanmerking voor verzending. Voer een ander verzendadres binnen het België in om uw bestelling af te ronden.)

Heb via de studentenkorting van Lenovo nog 15% korting gekregen op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 14:42
Ik zit nu op Windows 10 pro. Maar soepel ging het niet. Na het invoeren van de key kreeg ik na een tijdje een foutmelding dat de probleemoplosser iets niet kon verhelpen. Erg vaag. Nog een keer invoeren leverde de melding dat de key ongeldig was. Na opstarten zat de boel toch op 10 pro volgens de instellingen.

Maar Hyper-V was nergens te bekennen al was het aangevinkt in de Windows features. Ik heb nog geen tijd gehad om dit verder te bekijken of zaken als remote desktop te testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nattebaksteen
inorde schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:15:
[...]
Ik kan je alvast vertellen dat dit wel een uitdaging is. Sowieso sleutelen aan je gloednieuwe laptop is al wat spannend. Gelukkig was het moeilijk omdat de laptop goed strak dichtzit.

Wat ik even gemist had was dat de roosters aan de zijkanten en een stuk van de achterkant meekomen als je de plaat losmaakt. Als je tussen het plastic van die roosters en de alumunium onderkant probeert te komen lukt dat niet, maar dat is ook niet de bedoeling.

Daarna was het even uitzoeken hoe het schroefje van de SSD werkt. Ik schroefde namelijk de placeholder mee en dacht dat dit één onderdeel was.
Het is gelukt, beginnen bij de ventilatie roosters aan de achterkant is idd een goede tip. Die onderkant zit echt goed strak vast. Die placeholder draaide ik ook mee eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS7N075C9CG5U1zrRiq4r1H1q80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwtiszUx1ZJyDeD8j86TXScm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had nog een Crucial P1 liggen, hierbij de bench:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THaHQNi3jXivbrlYTNmA3vlaTac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RhTgU8pZyIlu5PH8EKIEfYMd.jpg?f=user_large

Nogmaals bedankt voor de tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inorde
Update: Hyper-V werkt inmiddels, dus verder geen problemen met Windows 10 Pro.

Ik was even aan het twijfelen aan het prestatieverschil met mijn Desktop (GTX 970) toen Forza Horizon 4 ergens rond de 35 fps bleef steken op 2560x1600 ultra. Toen realiseerde ik me dat ik de voeding niet had aangesloten. Eenmaal op 300W met prestatiestand sprong de fps meter naar 150. 😁 Het lawaai van de fans wordt al vrij snel overstemd door het geluid uit de speakers.

En nu uitvogelen hoe ik een multifunctioneel dock ga instellen voor onze laptops op de werkplekken, een koelstandaard en een vaste kabel om op TV te kunnen gamen.

Vooralsnog erg tevreden, ook het toetsenbord is erg fijn in vergelijking met de andere laptops die ik heb. De RGB verlichting kermis heb ik wel gelijk de nek omgedraaid. De bloatware viel ook mee, alleen McAfee heb ik eraf geknikkerd. Office 365 gebruik ik zelf. Lenovo Vantage is erg overzichtelijk en blijft erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Vooralsnog erg tevreden, ook het toetsenbord is erg fijn in vergelijking met de andere laptops die ik heb. De RGB verlichting kermis heb ik wel gelijk de nek omgedraaid. De bloatware viel ook mee, alleen McAfee heb ik eraf geknikkerd. Office 365 gebruik ik zelf. Lenovo Vantage is erg overzichtelijk en blijft erop.
Ik heb hetzelfde gedaan. Weg met McAfee. De rest van de bloatware bevalt me ook wel. Heb in Vantage wel de accu op bespaarstand gezet, want ik denk dat ik hem toch voornamelijk aan de lader heb hangen. Toetsenbord heb ik ook op neutraal wit gezet zodat ik het wat beter kan lezen.

Al met al ben ik er ook blij mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nattebaksteen
Voor degene die nog een goedkope (€13,30 inclusief verzending) hoes/sleeve zoeken:
https://www.lenovo.com/nl...-Sleeve-Case/p/GX40Z50942

De laptop past er perfect in, en aangezien ik em toch vaker ga gebruiken om te gamen bij vrienden is een beetje bescherming wel wenselijk. Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB5dVp3mxWxARYB3umAWr45wNZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt8uhqUKDB4Y9YiTZCiUpy3G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc00JqbdTBTjBVtLOFSlZG3HD2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4IQmqil3PkT3pgtpKVjxEO9.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag besteld, vrijdag in huis. Levering 1-2 dagen klopt wel dan.

[ Voor 3% gewijzigd door nattebaksteen op 10-06-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 10:13
@nattebaksteen Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Naar aanleiding van onze laatste e-mail betreffende de verwachte verzenddatum spijt het ons je te moeten informeren dat we, wegens onvoorziene vertragingen in de productie, de verzenddatum opnieuw hebben berekend en dat de nieuwste verwachte verzenddatum 14/06/21 is.

We begrijpen dat je je verheugt op je nieuwe apparaat en bieden onze excuses aan voor deze vertraging. Je kunt ervan verzekerd zijn dat we er hard aan werken om ervoor te zorgen dat je apparaat zo snel mogelijk wordt geleverd.
30e de 16gb 3060 besteld :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
@HaterFrame Rest in peperoni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:32
Goede tip :) ! Die heb ik ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a53Gy6gAzeEtDowtK6J25qNjWIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yZICgjmywjg8JR0SxhKYsjME.jpg?f=user_large

Ff een 500gig Samsung 980 erbij geprikt, wordt de basis voor mijn nieuwe Win 10 Pro installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthy423
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik heb ongeveer een maand geleden mijn lenovo 5 pro gekocht (3070 5700H en 16GB ram)
ik ben er wel zeer tevreden over, het matte 500 nits display is ook zalig om buiten in de schaduw te zitten.

maar er is een ding wat mij enorm stoort, de ventilatie aan de muiskant.
hij blaast constant warme lucht op mijn hand, dat is natuurlijk normaal dat er warme lucht uit komt, maar het is echt vervelend, mijn hand gaat echt pijn doen gewoon door deze lucht.

heeft iemand een idee wat je eraan kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Earthy423 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:47:
Ik heb ongeveer een maand geleden mijn lenovo 5 pro gekocht (3070 5700H en 16GB ram)
ik ben er wel zeer tevreden over, het matte 500 nits display is ook zalig om buiten in de schaduw te zitten.

hij blaast constant warme lucht op mijn hand, dat is natuurlijk normaal dat er warme lucht uit komt, maar het is echt vervelend, mijn hand gaat echt pijn doen gewoon door deze lucht.

Als je niet alles 100% belast de hele tijd: Je fans tweaken, op quiet mode zetten, je laptop op een (open) standaard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthy423
Clemensmaxt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Als je niet alles 100% belast de hele tijd: Je fans tweaken, op quiet mode zetten, je laptop op een (open) standaard zetten.
Ik belast hem niet, zelfs als ik wat aan het surfen ben heb ik er last van, het is niet zo zeer dat de fans hard blazen, maar gewoon de constante warme lucht die erdoor komt, ookal is het niet veel.

en de fan uitzetten lijkt met geen goede optie

heeft jou laptop dit probleem niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Earthy423 op 11-06-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Bij normaal tot licht gebruik: tweakers surfen, youtube kijken beetje kopieren plakken, spotify op de achtergrond komt er bij mij geen warme lucht uit. Ieder ventilatie rooster voelt koud. Je hoort hem ook amper.

Ik heb hem op auto staan. Temp. processor is 48 graden. Temp. rtx3070 is 34 graden en de hotspot is 40 graden. Die is dus koeler dan de nvme ssd want die is 42 graden.

In de kamer op de eerste etage waar die nu staat is het 25 graden volgens de thermometer trouwens. En de laptop staat met de kont omhoog, want dan kan die beter suig0n ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nattebaksteen op 11-06-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Earthy423 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:42:
[...]

Ik belast hem niet, zelfs als ik wat aan het surfen ben heb ik er last van, het is niet zo zeer dat de fans hard blazen, maar gewoon de constante warme lucht die erdoor komt, ookal is het niet veel.

Ik zit nu buiten, beetje serven hier op Tweakers, quiet mode aan, op accu en als ik m'n duim een halve centimeter voor de rechtse fanuitlaat houd dan voel ik 'misschien' iets van een lichte ventilator en zeker niet warm.
BIOS GKCN34WW, volgens mij is er een nieuwere versie die de fans wat harder laat draaien maar dat zou ook zeker niet warm mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthy423
nattebaksteen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:49:
Bij normaal tot licht gebruik: tweakers surfen, youtube kijken beetje kopieren plakken, spotify op de achtergrond komt er bij mij geen warme lucht uit. Ieder ventilatie rooster voelt koud. Je hoort hem ook amper.

Ik heb hem op auto staan. Temp. processor is 48 graden. Temp. rtx3070 is 34 graden en de hotspot is 40 graden. Die is dus koeler dan de nvme ssd want die is 42 graden.

In de kamer op de eerste etage waar die nu staat is het 25 graden volgens de thermometer trouwens. En de laptop staat met de kont omhoog, want dan kan die beter suig0n ;)
ik speel Runescape en zit op youtube, ik moet wel zeggen dat ik Performance mode heb aan staan, anders werkt Runescape niet goed (ik denk omdat de 3070 dan niet werkt?)
hij is nu 60°C en 30% in gebruik, dat is misschien wel een beetje warmer dan bij jou.

maar hoe doe jij dit dan als je wel je laptop benut en niet alleen surft? dan moet je er toch ook last van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthy423
thespawn80 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Ik zit nu buiten, beetje serven hier op Tweakers, quiet mode aan, op accu en als ik m'n duim een halve centimeter voor de rechtse fanuitlaat houd dan voel ik 'misschien' iets van een lichte ventilator en zeker niet warm.
BIOS GKCN34WW, volgens mij is er een nieuwere versie die de fans wat harder laat draaien maar dat zou ook zeker niet warm mogen zijn.
Ik zit ook buiten, maar heb de laptop insteken op Performance mode, nu krijg ik mijn volle 500 nits en ik speel ook Runescape. mijn CPU is inderdaad 60°C dat wist ik niet

maarja, dit lost mijn probleem jammer genoeg niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Om eerlijk te zijn laat ik hem altijd in auto mode staan. Heb hem 1x in performance mode gehad om te kijken of die rtx3070 daadwerkelijk naar 140W ging. En in Borderlands 3 ging die er nog met 2W overheen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
Earthy423 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:42:
[...]

Zeker niet mee gewoon surfen nee - wel met gamen; dan voel ik wat warme lucht, maar niet onaangenaam ofzo. Wel heb ik de laptop wat schuin staan om te luchtcirculatie te maximaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de website van Lenovo zijn trouwens nieuwe Pro's te vinden met een 3070 alleen dit keer met 512GB opslag en 16GB geheugen. Zit er over te denken om die te kopen, en dan later gewoon zelf hdd en extra geheugen toe te voegen.

edit: lijtk er trouwens ook op dat ze windows loos zijn, althans hij laat dat leeg.

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 11-06-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Als ik de 32Gb versie niet al had besteld 2 weken geleden, dan zou ik zeker deze bestellen. met 10procent korting kom je op €1440,-. Dat is toch een prima deal wat mij betreft. Windows installeren kan iedere tweaker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:38:
Als ik de 32Gb versie niet al had besteld 2 weken geleden, dan zou ik zeker deze bestellen. met 10procent korting kom je op €1440,-. Dat is toch een prima deal wat mij betreft. Windows installeren kan iedere tweaker toch?
Ja, heb hem net besteld, inclusief 3 jaar premium support was het 1504 euro, erg mooie deal al zeg ik het zelf. Ik koop ter zijne tijd wel keer meer geheugen maar voor games is 16gb over het algemeen wel genoeg, en meer opslag koop ik er wel keer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malako
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zie net na m’n dagelijkse refresh dat de legion 7 op de Nederlandse Lenovo store weer beschikbaar is, 5800H, 32gb, RTX 3070. Dus heads-up voor de geïnteresseerde :)
Helaas nog steeds geen 3080 langsgekomen, of ik heb hem gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Malako schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:27:
Ik zie net na m’n dagelijkse refresh dat de legion 7 op de Nederlandse Lenovo store weer beschikbaar is, 5800H, 32gb, RTX 3070. Dus heads-up voor de geïnteresseerde :)
Helaas nog steeds geen 3080 langsgekomen, of ik heb hem gemist
Wel verzending over meer dan 6 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malako
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2023
NielsFL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Klopt, maar beter dan helemaal niet leverbaar. En als ik de andere posts mag geloven komt de order vaak eerder binnen dan die 6 weken*.

*iets met in het verleden behaalde resultaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok

markklok

Deze jongen wacht 'rustig' op de 3080 (F5 F5 F5 F5)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mijne komt de 14e, net bevestiging van UPS gehad. Beetje jammer dat ik nou net die 2 dagen in het Twente stadion ben voor het vrouwenvoetbal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartiwick
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-09 10:06
NielsFL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Net even gekeken, staan nu 5 beschikbaar met verzending binnen 1-2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie trouwens dat ze verzend termijn aangepast hebben van de 82JQ0081MH (3070 zonder windows), stond gister 2 tot 3 weken is nu 1-2 dagen :) ben benieuwd wanneer hij dus binnenkomt.

Ook een hoes besteld met korting (die hier boven afgebeeld staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 11:03
Coolblue; we verwachten begin juni een kleine levering Lenovo 7's ( 5900hx/3080, 2tb ram )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemensmaxt
LeDutchShepherd schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:07:
Coolblue; we verwachten begin juni een kleine levering Lenovo 7's ( 5900hx/3080, 2tb ram )
Begin juli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Excuses, begin juLi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

De vaag is dan.. hoever zit Coolblue van Lenovo + 10% kortingscode.

Maar ik had de notifier al aan staan voor Coolblue :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is snel gegaan met de 3070's met 16GB en geen Windows, die zijn ook niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Earthy423 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:47:

Komt idd warme lucht uit, maar ik heb hem iets omhoog staan en iets schuin zodat het niet tegen me hand aankomt. Geen last van dus op deze manier. Is denk ik ook niks tegen te doen tijdens gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
Ik heb de coolermaster stand gekocht die hier al eerder genoemd werd en werk met een losse draadloze muis en toetsenbord, dus geen last van blazende lucht.

Wel net even gevoeld en moet zeggen dat ik eerder last zou hebben van de hete laptop zelf waar mijn handen op zouden liggen. Hij wordt echt wel flink warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijs42 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:49:
Ik heb de coolermaster stand gekocht die hier al eerder genoemd werd en werk met een losse draadloze muis en toetsenbord, dus geen last van blazende lucht.

Wel net even gevoeld en moet zeggen dat ik eerder last zou hebben van de hete laptop zelf waar mijn handen op zouden liggen. Hij wordt echt wel flink warm...
De tempraturen binnen in huis zullen ook niet mee helpen, althans het is hier in huis wel warmer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
thijs42 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:49:
Ik heb de coolermaster stand gekocht die hier al eerder genoemd werd...
Ik heb terug gebladerd, maar kon niet vinden welke stand je bedoeld. Welke was het en werkt het?

Ik heb nu iets in elkaar geknutseld om de achterkant wat hoger te krijgen voor de koeling, maar een stand met een ventilator erin werkt waarschijnlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:32

KWM

WeAreLegion schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:04:
Het is snel gegaan met de 3070's met 16GB en geen Windows, die zijn ook niet meer beschikbaar.
Nu weer beschikbaar en heb hem besteld!
Iemand die me kan vertellen of die 16gb uit 1 of 2 geheugenmodules bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
inorde schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb terug gebladerd, maar kon niet vinden welke stand je bedoeld. Welke was het en werkt het?

Ik heb nu iets in elkaar geknutseld om de achterkant wat hoger te krijgen voor de koeling, maar een stand met een ventilator erin werkt waarschijnlijk nog beter.
Denk dat het in de originele RTX30XX thread was. Maar deze heb ik: pricewatch: Cooler Master NotePal ErgoStand III

Beetje bulky. Heb voor mijn veel minder zware werk laptop ook nog een nexstand K2: https://www.nexstand.nl/

Volgens de originele aanbeveler van de ergostand scheelde het best wel wat graden voor CPU en GPU. Ik heb het niet getest verder. Ben er wel tevreden over. De stand zelf is niet te horen, ook niet op max toeren. De Pro 5 overstemt alles... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
KWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Die review samples op YouTube hebben allemaal 2 reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Zijn er 2 en dat is zo bij alle modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Potverdikkie wat een fijne machine. Enige is dat tegenwoordig de 1TB wel wat aan de krappe kant is.
Iemand een goede suggestie voor een 1TB M2 SSD voor een leuke prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 13:17
Zojuist de Legion 5 Pro 5800H RTX3070 16GB-RAM 500GB SSD zonder OS bestelt via de Lenovo Eshop.
Met inbegrip van de 10% kortingscode via de nieuwsbrief kost hij ruwweg €1440 verruit de goedkoopste laptop met deze specs.

In eerste instantie gekocht om eerst eens uit te proberen of het wat is ondanks dat de reviews erg positief zijn ben ik zelf nog niet helemaal overtuigd.
Dit wordt mogelijk mijn 3e gaming laptop ik vervang ze ongeveer om de 2 jaar en zit altijd rond een budget van €1400.
Ooit begonnen met een Clevo P955 GTX1060 en mijn huidige laptop is de Clevo P970ED RTX2060.
Een zeer degelijk gebouwd apparaat die nog prima mee kan qua hardware & uitrusting.
Toch wel grappig dat je op hetzelfde prijspunt nu een laptop met een MAX-P GPU uit de xx70 serie hebt ondanks alle HW tekorten :)

De Lenovo is uiteraard een stuk sneller vanwege de nieuwere HW daarom kijk ik meer naar de verschillen en standaard laptopzaken:

1 16 vs 17,3 inch ga ik het grotere scherm van de Clevo missen?
2 Bouwkwaliteit: metaal/plastic voor de Lenovo / volledig metaal voor de Clevo
3 Toetsenbord/touchpad: is hierop bespaart bij de Lenovo?
4 Lawaai koeling
5 Tweakability :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
markklok schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:00:
De vaag is dan.. hoever zit Coolblue van Lenovo + 10% kortingscode.

Maar ik had de notifier al aan staan voor Coolblue :)
2800 kost hij daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
inorde schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb er één met ventilator maar ik merk geen verschil qua temperaturen als ik de ventilator aan of uit heb.
Wel als die alleen al op die stand staat merk ik een verschil van ±5°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
HaterFrame schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:54:
Potverdikkie wat een fijne machine. Enige is dat tegenwoordig de 1TB wel wat aan de krappe kant is.
Iemand een goede suggestie voor een 1TB M2 SSD voor een leuke prijs?
Ergens in posts hier boven is er een 1tb Kingston A2000 bijgezet. Die presteert goed en is niet super duur. Ikzelf had nog een Crucial P1 liggen en heb die erbij geplaatst. Die werkt ook prima en is goed betaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kreeg mijn Legion 5 Pro net binnen, nu eerst even windows 10 installeren. Maar eerste indrukken zijn al super goed. Vind het echt een mooie laptop.

Zijn er nog settings waar ik moet letten voor gamen? Ik heb net ff planet zoo opgestart en opzich draait het goed op ultra maar had iets meer FPS verwacht dan tussen de 30 en 40. Nou is het wel een zwaar spel door alleen bezoekers in het park en de items die je gebruikt maar toch.

Heb hybrid mode op off gezet, en performance modes op aan.

[ Voor 54% gewijzigd door WeAreLegion op 15-06-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
WeAreLegion schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:59:
Kreeg mijn Legion 5 Pro net binnen, nu eerst even windows 10 installeren. Maar eerste indrukken zijn al super goed. Vind het echt een mooie laptop.

Zijn er nog settings waar ik moet letten voor gamen? Ik heb net ff planet zoo opgestart en opzich draait het goed op ultra maar had iets meer FPS verwacht dan tussen de 30 en 40. Nou is het wel een zwaar spel door alleen bezoekers in het park en de items die je gebruikt maar toch.

Wel de laptop aan de lader gehangen tijdens planet zoo? (of is dat echt zon zwaar spel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kieft91 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Wel de laptop aan de lader gehangen tijdens planet zoo? (of is dat echt zon zwaar spel?)
Ja de lader hangt er aan inderdaad, maar ik heb even een gebied geopend, wat bij een scenario hoort en daar lopen veel minder mensen in het park, en haal dan wel 65 fps :) het is gewoon een zwaar spel haha

maar dat scherm, allemachtig dat was het geld al wel waard!

edit:

heb ook nog even de timings nagekeken van het geheugen wat er in zit, maar die komen over een met het 'slechte' geheugen van jarrod'stech video. Nou was het toch de bedoeling om over maand of zo het geheugen te upgraden. Maar missschien dat het daarom iets minder loopt dan ik denk.

[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 15-06-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

WeAreLegion schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
[...]

maar dat scherm, allemachtig dat was het geld al wel waard!
Ja idd, dat is bijzonder goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt

Heb je GeForce experience geïnstalleerd met de laatste NVIDIA drivers? & Direct X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clemensmaxt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:04:
[...]

Heb je GeForce experience geïnstalleerd met de laatste NVIDIA drivers? & Direct X?
Jah geforce experience wel en ook geupdate drivers

direct x niet naar gekeken verder (ging er vanuit dat dat gewoon goed was na install van windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen

1440p of 1080p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1440p, moet zeggen dat het met andere games wel beter gaat denk dat planet zoo gewoon echt een zwaar spel is. ik vind 1080 niet heel mooi er uit zien over het algemeen als het scherm native een hogere resolutie heeft wordt, wat flets (heb ik ook met me gewone monitor).

maar goed ik haal wel keer nieuwe geheugen setje van 16gb is nou ook niet de wereld zo duur, en binnenkort ff 1TB extra, en dan gaan met die handel :)

[ Voor 40% gewijzigd door WeAreLegion op 15-06-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:21
Ik heb mijn Legion 5 Pro nu ook binnen (5800h/3070). Het valt me op dat als ik de AMD Radeon software installeer (ongeacht welke versie) het interne beeldscherm 'uit' gaat en random blijft knipperen. Mijn externe schermen blijven wel actief. Enkel wanneer ik de driver uit maart van Lenovo zelf installeer, blijft alles goed gaan.

Als ik enkel de drivers van AMD installeer (dus niet het hele software pakket) blijft het scherm wel aan maar enorm knipperen en kan ik enkel 60Hz als vernieuwingsfrequentie selecteren.

Ik heb 'Hybrid Graphics' aan staan, en voor de RTX3070 zijn de laatste GRD van nVidia geïnstalleerd.

Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

redah schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:36:
Ik heb mijn Legion 5 Pro nu ook binnen (5800h/3070). Het valt me op dat als ik de AMD Radeon software installeer (ongeacht welke versie) het interne beeldscherm 'uit' gaat en random blijft knipperen. Mijn externe schermen blijven wel actief. Enkel wanneer ik de driver uit maart van Lenovo zelf installeer, blijft alles goed gaan.

Als ik enkel de drivers van AMD installeer (dus niet het hele software pakket) blijft het scherm wel aan maar enorm knipperen en kan ik enkel 60Hz als vernieuwingsfrequentie selecteren.

Ik heb 'Hybrid Graphics' aan staan, en voor de RTX3070 zijn de laatste GRD van nVidia geïnstalleerd.

Klinkt dit bekend?
Dat komt mij ook bekend voor, maar omdat ik hem nu standaard op dedicated graphics heb staan gebruikt die allen de nVidia en blijft het beeld rustig.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt dit bekend?
Hier wat op reddit over gelezen, maar ik heb hem op dedicated staan dus alleen de nvidia. Heb de AMD software niet eens geinstalleerd.

Heeft het uberhaupt voordelen om die AMD software te installeren naast die van NVDIA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
Nou ja ik heb de laptop wel regelmatig niet aan stroom hangen, dus dan wil ik er zo lang mogelijk mee kunnen doen en alleen de RTX gebruiken als het echt nodig is. En als ik dan toch die AMD chip gebruik, wil ik ook gewoon dat 'ie de laatste drivers heeft.

Ik zal Reddit eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Ik heb hybrid mode aanstaan en gebruik een tweede monitor. Ik heb dit probleem verder niet gehad en schakel regelmatig van modus om te kijken wat het effect is. Ik heb verder nog niets gedaan met de Radeon software, staat erop zoals ik de laptop gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
inorde schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:06:
Ik heb hybrid mode aanstaan en gebruik een tweede monitor. Ik heb dit probleem verder niet gehad en schakel regelmatig van modus om te kijken wat het effect is. Ik heb verder nog niets gedaan met de Radeon software, staat erop zoals ik de laptop gekregen heb.
Mijn laptop was zonder OS, maar ik heb alle drivers van Lenovo gedownload en dan werkt het allemaal prima. Die driver is echter van maart, en fabrikanten staan er sowieso wel bekend om dat ze na enige tijd helemaal met updates stoppen. En ik wil het liefst dus gewoon de nieuwste drivers van de fabrikant gebruiken.
WeAreLegion schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:25:
Hier wat op reddit over gelezen, maar ik heb hem op dedicated staan dus alleen de nvidia. Heb de AMD software niet eens geinstalleerd.

Heeft het uberhaupt voordelen om die AMD software te installeren naast die van NVDIA?
De software hoef ik niet eens zo heel nodig, als ik maar de laatste drivers kan gebruiken. Ik zie overigens niks op reddit, kun je me misschien de juiste richting op helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redah schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Mijn laptop was zonder OS, maar ik heb alle drivers van Lenovo gedownload en dan werkt het allemaal prima. Die driver is echter van maart, en fabrikanten staan er sowieso wel bekend om dat ze na enige tijd helemaal met updates stoppen. En ik wil het liefst dus gewoon de nieuwste drivers van de fabrikant gebruiken.

[...]

De software hoef ik niet eens zo heel nodig, als ik maar de laatste drivers kan gebruiken. Ik zie overigens niks op reddit, kun je me misschien de juiste richting op helpen?
Sorry was niet reddit maar Lenovo forum :) op de volgende link: https://forums.lenovo.com/topic/view/2250/5071423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat de nieuwste drivers automatisch binnen komen via Windows update? Ik zal dat dan wel even gaan controleren want ik wil idd wel de laatste hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Snappy driver installer Gebruik Ik om mn drivers up-to-date te houden.
Is gewoon gratis en zonder reclame zooi.
Heb op mn Legion met 4800H en GTX 1650ti er geen problemen mee.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR

Klinkt dit bekend?
Nee dit probleem heb ik met mijn laptop niet. Zelf gebruik ik hybrid mode om langer met mijn accu te doen. Ik haal met variable refresh rate gerust 8 uurtjes daarmee. Als ik de functie uitzet dan gaat mijn laptop maar ongeveer 4 uurtjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de versie met 512GB maar ga van de week toch ff 1TB extra halen vermoed die kingston a2000 (die kan je ook gewoon bij mediamarkt halen zag ik). De ruimte gaat toch wel sneller op dank ik dacht.

Verder nog geen rare dingen tegen gekomen, enige wat niet werkt is de switch van me webcam althans zag in een review dat er dan op beeld een icoon komt dat ie uit is dat zie ik niet.

En touchpad lock in vantage software werkt niet, maar verder echt een top aparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
WeAreLegion schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:10:
Ik heb de versie met 512GB maar ga van de week toch ff 1TB extra halen vermoed die kingston a2000 (die kan je ook gewoon bij mediamarkt halen zag ik). De ruimte gaat toch wel sneller op dank ik dacht.

Verder nog geen rare dingen tegen gekomen, enige wat niet werkt is de switch van me webcam althans zag in een review dat er dan op beeld een icoon komt dat ie uit is dat zie ik niet.

En touchpad lock in vantage software werkt niet, maar verder echt een top aparaat!
Heb je de lenovo hotkey helper uit de Windows store ook geïnstalleerd? Volgens mij is die verantwoordelijk voor 't tonen van de toasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
Enige probleem dat ik heb is dat aansluiten van externe monitor niet werkt. Kabeltje HDMI->DVI-D gekocht en als ik het aansluit ziet nvidia software 2e monitor (zelfs met vermelding van juiste naam), maar die kan ik dan niet aanvinken om hem aan te zetten. En in de windows setup 2e monitor activeren werkt ook niet...

Verder niet ingedoken nog, maar vond het wel erg vreemd. Monitor op laptop is erg mooi, dus niet echt groot probleem, maar wilde eigenlijk kijken of ik X4 op 2 schermen kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vokx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Heb je de lenovo hotkey helper uit de Windows store ook geïnstalleerd? Volgens mij is die verantwoordelijk voor 't tonen van de toasts.
Nee, en gezocht op de windows store maar kon hem niet vinden, nou is er niet echt een probleem verder. Maar het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
thijs42 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:55:
Enige probleem dat ik heb is dat aansluiten van externe monitor niet werkt. Kabeltje HDMI->DVI-D gekocht en als ik het aansluit ziet nvidia software 2e monitor (zelfs met vermelding van juiste naam), maar die kan ik dan niet aanvinken om hem aan te zetten. En in de windows setup 2e monitor activeren werkt ook niet...

Verder niet ingedoken nog, maar vond het wel erg vreemd. Monitor op laptop is erg mooi, dus niet echt groot probleem, maar wilde eigenlijk kijken of ik X4 op 2 schermen kon spelen.
Werkt die 2e USB c poort niet ook als display out? Of kan je er maar 1 gebruiken? Anders los je het makkelijk op met een USB c HDMI kabel. (Of USB c DVI-d kabel als die bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
nattebaksteen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Werkt die 2e USB c poort niet ook als display out? Of kan je er maar 1 gebruiken? Anders los je het makkelijk op met een USB c HDMI kabel. (Of USB c DVI-d kabel als die bestaat).
Ja, volgens mij wel. Dus dat is misschien wat ik moet proberen.

Vond het vooral raar dat de monitor uitstekend herkend werd, maar niet 'aan' wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25

Klinkt dit bekend?
Ja, Lenovo en met andere fabrikanten zorgen dat alle software goed werkt is geen geweldige combinatie. Ik heb een 2020 Legion 7 en de eerste paar maanden zaten er ook allerlei bugs in de nieuwste drivers (de Lenovo release driver werkte wel grotendeels prima). Na een paar maanden was dit grotendeels opgelost hoewel het een ruim half jaar duurde voordat de laatste problemen door middel van een bios update werden opgelost. Meld de problemen bij zowel AMD, Nvidia, als Lenovo, uiteindelijk fixen ze het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vokx
Ik kan vanavond wel even voor je kijken, het viel me op dat er wel meer keyboard shortcut keys niet werkte (zoals microfoon). Nadat ik die app had geinstalleerd werkte alles :). Denk dat een deel via SW afgehandeld wordt oid, want de Fn + L werkt dan wel weer overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
thijs42 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Ja, volgens mij wel. Dus dat is misschien wat ik moet proberen.

Vond het vooral raar dat de monitor uitstekend herkend werd, maar niet 'aan' wilde...
Had het ook niks te maken met een verkeerd refresh rate, of rare resolutie die die kabel of monitor niet ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijs42
nattebaksteen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Had het ook niks te maken met een verkeerd refresh rate, of rare resolutie die die kabel of monitor niet ondersteund?
Zou zeker kunnen. Heb er niet veel tijd nog ingestoken. Vond het belangrijker om eindelijk X4 fatsoenlijk te kunnen spelen... en dat kan... op zijn zachtst uitgedrukt. :9 :P :9~ 8)

Zeer blij met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

1x op voorraad bij lenovo (Legion 7 16 - Storm Grey)

AMD Ryzen™ 7 5800H Processor ( 3.20GHz 4MB )
Windows 10 Home 64
32.0GB DDR4-3200 DDR4 SODIMM SODIMM 3200MHz
1TB SSD, M.2 2280, PCIe NVMe, TLC
NVIDIA GeForce RTX 3070 8GB GDDR6

verleidelijk maar wil toch een 3080

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vokx schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Ik kan vanavond wel even voor je kijken, het viel me op dat er wel meer keyboard shortcut keys niet werkte (zoals microfoon). Nadat ik die app had geinstalleerd werkte alles :). Denk dat een deel via SW afgehandeld wordt oid, want de Fn + L werkt dan wel weer overal.
Heb het gevonden hoor, app heet Lenovo Utility die moet je installeren en dan zie je de toast messages, enige wat nog niet werkt is de touchpad lock via de vantage maar dat boeit verder niet die werkt wel via de FN keys :)

@markklok Ik zou wel even kijken wat de TGP van die 3080 is want het kan zo voorkomen dat de 3070 sneller is omdat er meer stroom naar toe gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door WeAreLegion op 17-06-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok

markklok

WeAreLegion schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Heb het gevonden hoor, app heet Lenovo Utility die moet je installeren en dan zie je de toast messages, enige wat nog niet werkt is de touchpad lock via de vantage maar dat boeit verder niet die werkt wel via de FN keys :)

@markklok Ik zou wel even kijken wat de TGP van die 3080 is want het kan zo voorkomen dat de 3070 sneller is omdat er meer stroom naar toe gaat.
https://www.notebookcheck...-10-display.545205.0.html

Daar meten ze 165 watts.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Vandaag Lenovo gebeld om te vragen of ze iets van indicaties kunnen geven voor wat betreft de 3080... Helaas pindakaas... .Gewoon elke dag de website F5'en

Was te proberen :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Heeft iemand een idee van het nut van Hybrid mode uitzetten? Als ik gewoon bezig ben met development heb ik geen 3070 nodig en heb ik liever batterij. Games presteren prima op Hybrid omdat ie (op stroom) overschakelt naar de 3070.

Twee vragen:
- Waarom zou ik het uitzetten?
- Wat is er gebeurd met de DirectX 12 feature dat je alle videokaarten naast elkaar kon gebruiken? Ik kan me voorstellen dat de AMD videokaart hier nog wel wat winst zou kunnen opleveren naast de 3070 namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hybrid mode uitzetten verbindt het interne scherm direct aan de Nvidia GPU waardoor de overhead van het verplaatsen van de framebuffer van dedicated naar integrated wegvalt. In cpu bound games kan je dat een forse FPS winst opleveren.

Samengevat, het geeft je de beste performance ten koste van batterijduur.

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 17-06-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Ok, dat klinkt logisch. Dan zal ik even moeten kijken wat voor mij het beste is. Met Hybrid uit zegt de laptop dat ik 2,5 uur ga doen met de batterij. Nu het weer aanstaat.... hetzelfde. Maar laatst heb ik een ochtend werken met gemak gehaald. EDIT - Sprong net toch naar 4,5 uur

Voor games heb ik niet echt een makkelijke benchmark kunnen vinden. Ik heb bijvoorbeeld ook de recentste drivers gedownload van NVidia maar kan niet controleren of het nu echt verschil maakt.

Control met alles op hoog/ultra en DLSS was echter mooi soepen en prachtig om te zien. Native 2560 ging echter niet zo soepel.

[ Voor 3% gewijzigd door inorde op 17-06-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Heeft iemand hier al thermal paste en/of pads vervangen? Zit er al n beetje kwalitatief spul in de laptops of is er zoals vaak nog wel wat winst te behalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
redah schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:56:
Heeft iemand hier al thermal paste en/of pads vervangen? Zit er al n beetje kwalitatief spul in de laptops of is er zoals vaak nog wel wat winst te behalen?
Bob of all trades heeft een youtube kanaal waar hij bij verschillende nieuwe en wat oudere laptops de thermal paste vervangt. Ik heb er een paar gezien, en hij kwam tot de conclusie dat bij alle nieuwe laptops het niet nodig is de thermal paste/pads te vervangen. De temperatuur en het geluid bleef zo goed als hetzelfde.

Zijn leuke filmpjes om te kijken, hij doet ook reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-09 23:40
Iemand al ervaring met een USBC charger +-100w voor de l5pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Laatst online: 25-08 00:34
inorde schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:00:
Heeft iemand een idee van het nut van Hybrid mode uitzetten? Als ik gewoon bezig ben met development heb ik geen 3070 nodig en heb ik liever batterij. Games presteren prima op Hybrid omdat ie (op stroom) overschakelt naar de 3070.

Twee vragen:
- Waarom zou ik het uitzetten?
- Wat is er gebeurd met de DirectX 12 feature dat je alle videokaarten naast elkaar kon gebruiken? Ik kan me voorstellen dat de AMD videokaart hier nog wel wat winst zou kunnen opleveren naast de 3070 namelijk.
Ook heb je alleen G-sync als je de hybrid mode uitzet. Anders heb je free-sync.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
Sinds een paar minuten geleden heb ik mezelf ook lid gemaakt van het clubje Lenovo Legion 5pro gebruikers. Ik ben benieuwd. Heb wel hard naar deze laptop uitgekeken. Heb de versie besteld met 16gb ram rtx3070 zonder OS en 10% korting, 1439 EUR totaal.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Voor de zekerheid: Freesync dan toch alleen op het L5P-scherm, niet op extern scherm?

Dat zou dan het voordeel kunnen zijn van Hybrid: je L5P-scherm werkt met Freesync (niet met G-sync, als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Bij de pro werkt het laptop scherm gewoon met gsync. (Gsync gebaseerd in Nvidia control panel). Op extern scherm werkt gsync ook.

Freesync weet ik niet, ik heb de hybrid mode nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
nattebaksteen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:39:
Bij de pro werkt het laptop scherm gewoon met gsync. (Gsync gebaseerd in Nvidia control panel). Op extern scherm werkt gsync ook.

Bij mij werkt G-Sync gewoon op mijn externe scherm via hybrid mode. Volgens mij zijn de videoaansluitingen aangesloten op de GPU en daarom werkt G-Sync gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nattebaksteen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:39:

Met Optimus aan (Hybrid = ON) Freesync en met Optimus uit (Hybrid = OFF) G-Sync. Zou ik ook logisch vinden, G-Sync werkt nooit op het interne scherm met Optimus aan (tenzij je Advanced Optimus hebt).

G-Sync werkt sowieso wel (Optimus aan of niet) op externe schermen, zolang de poort waarop je het scherm aansluit in directe verbinding staat met de NVIDIA GPU.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 18-06-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Frietsaus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Met Optimus aan (Hybrid = ON) Freesync en met Optimus uit (Hybrid = OFF) G-Sync. Zou ik ook logisch vinden, G-Sync werkt nooit op het interne scherm met Optimus aan (tenzij je Advanced Optimus hebt).

G-Sync werkt sowieso wel (Optimus aan of niet) op externe schermen, zolang de poort waarop je het scherm aansluit in directe verbinding staat met de NVIDIA GPU.
Cool. Dus maakt niet uit of het hybrid of dedicated mode is, je krijgt altijd adaptieve sync. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Laatst online: 25-08 00:34
Cinemaskoop schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb het uiteraard over de Laptop zelf.. een extern scherm staat er los van.. als je een extern g-sync scherm aansluit maakt het niet uit of ie op hybrid of niet staat.

Als je het interne scherm gebruikt is de performance ook hoger als ie niet op hybrid staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Met of zonder hybrid mode maakt voor Timespy niet veel uit, ongeveer 10411 vs. 10772. In hybrid mode heb je een hoop opties in het NVidia control panel niet tot je beschikking, waaronder G-Sync.

Mijn externe monitor heb ik op een HDMI kabel zitten maar het lijkt erop dat ik hier een usb-c DP kabel voor moet halen wil ik G-Sync krijgen. Dit kan ook aan de kabel liggen al trekt deze wel 144Hz 1440p. Gek genoeg krijg ik bij Hybrid in Windows te zien dat ik 144Hz kan gebruiken, bij dedicated 3070 mag ik niet verder dan 100Hz.

Al met al heb ik aardig wat geprobeerd inmiddels. Ik hou het nog even bij Hybrid zolang ik hier soepel mee kan werken. Dit levert ongeveer 2x de batterij duur al heb ik dit niet in de praktijk gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Ik heb deze usb-c naar displayport kabel gekocht:
https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Die gaat naar een 1080p 144hz monitor en gsync werkt gewoon. vond het wel een goede deal, net als die lenovo hoes ;D

Misschien als je een kortere neemt, dat die nog goedkoper is.
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste