Ik denk dat je een laptop op max 5jr moet gaan rekenen en niet 10jr.trekker22 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
Is er bekend of er in het voorjaar een 2022 model komt?
Heb een 10 jaar oud i7-920k desktop systeem, wat voor kantoor nog heeel prima werkt. En een ultrabook die eigenlijk te traag is.
Zit te denken dit te gaan vervangen door een laptop. Meerdere mensen die het ook gebruiken icm met een VR Quest 1 of 2? Wil er HL Alyx en wat andere VR voor de komende jaren op draaien. (Dan is de GPU misschien toch wat zwak?) (Heb hier een tijdje ShadowPC voor gebruikt, maar dat werd me wat duur per maand en soms haperingen)
Hij zal vooral in desktop modus gebruikt worden, op termijn iets als een snellere externe videokaart om zo toch ook weer 10 jaar vooruit te kunnen (net als mijn i7-920 systeem wat niet kapot te krijgen is)
Spul wordt toch allemaal warmer dan in een PC.
Eigenlijk is de regel nog steeds heel simpel.
Ultrabook/Laptop als je veel onderweg ben en performance minder belangrijk is dan draagbaarheid en accuduur.
Gamer Laptop als regelmatig onderweg bent en performance belangrijker is dan draagbaarheid en accuduur.
Desktop PC als je het apparaat niet mee neemt naar elder (of zelden).
Waarbij het formaat van de Desktop PC een beetje de draagbaarheid bepaald.
We hebben op de zaak tegenwoordig een paar 1L bakjes welke alsnog extreem draagbaar zijn, maar je ben op de andere locatie dan wel afhankelijk van een monitor/tv.
Desktop PC is (makkelijker) upgradebaar, draait meestal koeler en gaat daardoor langer mee.
€€ prestatie verhouding is bij PC's ook een stuk beter (als je de scalper prijzen niet mee neem.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1