Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:12

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

trekker22 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
Is er bekend of er in het voorjaar een 2022 model komt?

Heb een 10 jaar oud i7-920k desktop systeem, wat voor kantoor nog heeel prima werkt. En een ultrabook die eigenlijk te traag is.

Zit te denken dit te gaan vervangen door een laptop. Meerdere mensen die het ook gebruiken icm met een VR Quest 1 of 2? Wil er HL Alyx en wat andere VR voor de komende jaren op draaien. (Dan is de GPU misschien toch wat zwak?) (Heb hier een tijdje ShadowPC voor gebruikt, maar dat werd me wat duur per maand en soms haperingen)

Hij zal vooral in desktop modus gebruikt worden, op termijn iets als een snellere externe videokaart om zo toch ook weer 10 jaar vooruit te kunnen (net als mijn i7-920 systeem wat niet kapot te krijgen is)
Ik denk dat je een laptop op max 5jr moet gaan rekenen en niet 10jr.
Spul wordt toch allemaal warmer dan in een PC.

Eigenlijk is de regel nog steeds heel simpel.
Ultrabook/Laptop als je veel onderweg ben en performance minder belangrijk is dan draagbaarheid en accuduur.
Gamer Laptop als regelmatig onderweg bent en performance belangrijker is dan draagbaarheid en accuduur.
Desktop PC als je het apparaat niet mee neemt naar elder (of zelden).
Waarbij het formaat van de Desktop PC een beetje de draagbaarheid bepaald.
We hebben op de zaak tegenwoordig een paar 1L bakjes welke alsnog extreem draagbaar zijn, maar je ben op de andere locatie dan wel afhankelijk van een monitor/tv.

Desktop PC is (makkelijker) upgradebaar, draait meestal koeler en gaat daardoor langer mee.
€€ prestatie verhouding is bij PC's ook een stuk beter (als je de scalper prijzen niet mee neem.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcic
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 21:43
thanks voor de info en suggestie

5 jaar zal inderdaad redelijker zijn op een investering van 1500-2000.

die i7-920k was ook toen echt prijzig en beest van een ding en met een ssd en 24gb geheugen is voor gewoon werk nog steeds stuk beter werkbaar als mijn ultrabook. Nog steeds apart dat die zo goed meekomt op Excel, Word en allerlei andere apps.

En de GPU van die i7 desktop aanpassen/upgraden lijkt me ook geen echte goeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 12:09
Ik zag het nieuwe model met 12th gen Intel en rtx gpu. Wel betere koeling en kleiner qua formaat/vooral dunner. En een nieuwe kleur dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door nattebaksteen op 06-01-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
beetje de vraag of het nut heeft op de nieuwe modellen te wachten en daar volle prijzen voor te betalen en/of 2021 model in prijs zakt.

Deze laptops kunnen toch prima 2 schermen aansturen voor kantoor werk? en voor gaming naar 1 scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb weer eens een nieuwe laptop koeler gekocht de Cooler Master U3 Plus, daar kon je de fans van verplaatsten. De meeste sturen de lucht naar midden van de laptop maar daar zit de intake niet. Ben benieuwd of het helpt (ga er vanuit van niet)
trekker22 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:39:

Deze laptops kunnen toch prima 2 schermen aansturen voor kantoor werk? en voor gaming naar 1 scherm
Ja met gemak

[ Voor 119% gewijzigd door WeAreLegion op 06-01-2022 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
@trekker22 ik speelde Alyx op m'n 2 generaties Ryzen terug met een RX580 en dat ging al prima, op m'n nieuwere Ryzen met RX6700 gaat het ook prima en ik gok dat het op m'n Legion met RTX3060 en nieuwe Ryzen CPU dus net zo prima gaat. Ik speelde met een Rift S.

10 jaar vooruit is best lang, met een laptop zit je dan wel met risico op component falen waar je niet altijd alles kunt vervangen. Accu zal vast geen 10 jaar blijven werken.

Maargoed, mijn Lenovo Legion doet niet onder voor m'n desktop - beide zijn zo enorm snel. En ik heb dan nog nog maar de 'instap GPU'. Er zijn vast benchmarks te vinden als je het procentuele verschil wilt zien. Vanuit de gebruikerservaring zie ik geen problemen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
NiGeLaToR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:18:
@trekker22 ik speelde Alyx op m'n 2 generaties Ryzen terug met een RX580 en dat ging al prima, op m'n nieuwere Ryzen met RX6700 gaat het ook prima en ik gok dat het op m'n Legion met RTX3060 en nieuwe Ryzen CPU dus net zo prima gaat. Ik speelde met een Rift S.

10 jaar vooruit is best lang, met een laptop zit je dan wel met risico op component falen waar je niet altijd alles kunt vervangen. Accu zal vast geen 10 jaar blijven werken.

Maargoed, mijn Lenovo Legion doet niet onder voor m'n desktop - beide zijn zo enorm snel. En ik heb dan nog nog maar de 'instap GPU'. Er zijn vast benchmarks te vinden als je het procentuele verschil wilt zien. Vanuit de gebruikerservaring zie ik geen problemen.
moest je dan schipperen qua settings voor Alyx?

Heb nog een Quest 1 en verwacht dat ik bij een Quest 3 overstap, echter zal die resolutie hopelijk stuk hoger zijn en dan nog speelbaar zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
trekker22 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:50:
[...]

moest je dan schipperen qua settings voor Alyx?

Heb nog een Quest 1 en verwacht dat ik bij een Quest 3 overstap, echter zal die resolutie hopelijk stuk hoger zijn en dan nog speelbaar zijn
Heel eerlijk: ik heb de game aangezet en het zag er vet uit op de oude pc, op de nieuwe pc idem. Ik merk niet zoveel verschil tussen beide pc's - wellicht bijna helaas. Bij VR merk je dat de details en het relatief lage reso schermpje niet superveel details toelaten. De meeste VR-games zijn gewoon wel tof, maar niet zo high-res als op je scherm gamen.

Maargoed, ik speel nu met 3 schermen in Eyefinity op m'n pc shooters en kom zelden onder de 70fps op een reso van ~6000 x 1200. Die GPU's van de laatste generatie zijn niet alleen erg snel, maar schalen blijkbaar ook prima. Met een RTX3060 of beter ga je echt een tijd toe kunnen, al weet ik niet of de Quest 3 in ene een enorme resolutie of FPS sprong maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel Jackson
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-05 16:36
Wat voor schroevendraaier is nodig om de Legion 7 (2021) te openen?
De Hardware Maintenance Manual meldt Phillips head. Dus ik kocht een precisie-setje met PH0 en PH00 erin.
Maar dit is de PH00 naast de schroef:
https://imgur.com/a/FXR2e2L
Veel te groot dus. De kop is te breed op zich en ook de groeven in de schroef zijn veel dunner.
Het lijkt ook wel bijna alsof ik een platte, maar wel kruiskop nodig heb. Maar kruis-schroevendraaiers zijn altijd puntig dacht ik.
Welke schroevendraaier precies heb ik nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Daniel Jackson schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:34:
De Hardware Maintenance Manual meldt Phillips head. Dus ik kocht een precisie-setje met PH0 en PH00 erin.
Veel te groot dus. De kop is te breed op zich en ook de groeven in de schroef zijn veel dunner.
Het lijkt ook wel bijna alsof ik een platte, maar wel kruiskop nodig heb. Maar kruis-schroevendraaiers zijn altijd puntig dacht ik.
Geen idee, ik heb zo'n cheap ass setje van de lidl uit 2016 gebruikt. Meerdere bits dus altijd prijs :)

Werkte prima hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daniel Jackson schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:34:
Ik heb een setje precisie scrhoevendraaiers gekocht bij de hema (https://www.hema.nl/vrije...ndraaierset-81040028.html ) en die doen het prima. Tis niet beste kwaliteit maar krijg de L5P er prima mee open en vermoed dat het voor de L7 het zelfde zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel Jackson
Ah. Ik zat alleen maar te kijken naar 'luxe' schroevendraaiers bij bouwmarkten. Aan zulke simpelere maar wel effectieve setjes bij andersoortige winkels had ik nog niet eens gedacht. Dat was behulpzaam, bedankt allebei ik ga op die manier wat verder zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thespawn80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-04 16:11
Daniel Jackson schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:54:
Ah. Ik zat alleen maar te kijken naar 'luxe' schroevendraaiers bij bouwmarkten. Aan zulke simpelere maar wel effectieve setjes bij andersoortige winkels had ik nog niet eens gedacht. Dat was behulpzaam, bedankt allebei ik ga op die manier wat verder zoeken
Mocht je wat meer geld over hebben voor een goede set dan is misschien de 'iFixit Pro Tech Toolkit' iets wat ik erg kan aanraden, even een investering maar dan ben je voor zowat alle reparaties wel klaar. En dan heb je meteen wat 'Opening Picks' erbij om de behuizing wat makkelijker open te maken.
Ik heb even gekeken bij mijn L5P en daar passen zowel de PH000 als PH00 in de schroefjes.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel Jackson
Voor deze klus wellicht wat overkill, maar zo'n compleet iFixit setje is voor de toekomst wellicht een mooie aanschaf inderdaad. Wel heb ik nu een deel ervan gekocht, een setje van die opening pricks. En qua schroevendraaiers een setje met heel fijne kleine exemplaren, daarmee gaat het hopelijk lukken.
Hiervoor moet ik echt even goed de tijd nemen, dat openwrikken vind ik nog het spannendst. Verschillende filmpjes bekeken. Aan de ene kant zeggen ze dat je flinke kracht moet zetten voor het eerste stukje, maar toch erg voorzichtig moet zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daniel Jackson schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:05:
Voor deze klus wellicht wat overkill, maar zo'n compleet iFixit setje is voor de toekomst wellicht een mooie aanschaf inderdaad. Wel heb ik nu een deel ervan gekocht, een setje van die opening pricks. En qua schroevendraaiers een setje met heel fijne kleine exemplaren, daarmee gaat het hopelijk lukken.
Hiervoor moet ik echt even goed de tijd nemen, dat openwrikken vind ik nog het spannendst. Verschillende filmpjes bekeken. Aan de ene kant zeggen ze dat je flinke kracht moet zetten voor het eerste stukje, maar toch erg voorzichtig moet zijn natuurlijk.
Met de pick om hem op te maken, rechts voor beginnen dat werkte bij mij het beste er gewoon wat druk op zetten met dat ding en dan krijg je hem vrij makkelijk open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:14
Ik merk dat ik tegen mijn limiet aanloop van 1 tb op mijn Lenovo Legion 7 16ACHg6. Ik zou dit graag wat uitbreiden met extra schijfruimte (min 1TB) . Het is me echter wat onduidelijk welke extra HD (type of vrij slot) ik hiervoor best zou aankopen. Ik zie op dit forum eventueel de samsung 980 pro NVMe ? Is dit een goede keuze ? Het is voornamelijk om games te installeren. Een externe USB disk lijkt me niet ideaal hiervoor?

Indien het een interne hd zal worden, dan zal ik eveneens een ifixit setje aanschaffen hiervoor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
coase schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:10:
Ik merk dat ik tegen mijn limiet aanloop van 1 tb op mijn Lenovo Legion 7 16ACHg6. Ik zou dit graag wat uitbreiden met extra schijfruimte (min 1TB) . Het is me echter wat onduidelijk welke extra HD (type of vrij slot) ik hiervoor best zou aankopen. Ik zie op dit forum eventueel de samsung 980 pro NVMe ? Is dit een goede keuze ? Het is voornamelijk om games te installeren. Een externe USB disk lijkt me niet ideaal hiervoor?

Indien het een interne hd zal worden, dan zal ik eveneens een ifixit setje aanschaffen hiervoor ;-)
Die van samsung is prima, ik heb zelf een crucial p5 als ik me niet vergis. Ik zou voor games en dergelijke geen externe gebruiken (dat werkt wel redelijk met usb3.0) maar M2 is vele malen sneller. Oh er staat trouwens overal dat je maar 1TB er in kan doen maar volgens mij werkt 2 en 4TB ook prima mocht je meer ruimte willen.

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 10-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

WeAreLegion schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Die van samsung is prima, ik heb zelf een crucial p5 als ik me niet vergis. Ik zou voor games en dergelijke geen externe gebruiken (dat werkt wel redelijk met usb3.0) maar M2 is vele malen sneller. Oh er staat trouwens overal dat je maar 1TB er in kan doen maar volgens mij werkt 2 en 4TB ook prima mocht je meer ruimte willen.
Heb zelf 2x 2TB 980 Pro's en het werkt prima.
Overkill Gen 4 maar ze waren redelijk goedkoop met BF.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel Jackson
Zo, ik ben even blij zeg. M'n L7 gefixed waarvan het even leek alsof ie helemaal dood was.
De laptop vertoonde na indrukken van Power geen enkel teken van leven meer, op het ledje na in de knop dat na een paar seconden ook weer uitging.
Een techsupport artikel op Lenovo's website stelde voor dat een complete powerdrain oplossing kon bieden. Openmaken, batterij los en cmos-batterij los. Gelukkig was dat de oplossing!
Ik had me er al op voorbereid om techsupport in te moeten schakelen, met een monteur aan huis of eventueel opsturen.
De schroefjes openmaken was dus nog de meest uitdagende stap uiteindelijk. Wat zijn die dingen ontzettend klein! Uiteindelijk gelukt met een horlogemakers-setje van schroevendraaiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
crzyhiphopazn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Heb zelf 2x 2TB 980 Pro's en het werkt prima.
Overkill Gen 4 maar ze waren redelijk goedkoop met BF.
Misschien een domme vraag, maar ik heb keuze tussen ene 980 pro met heatsink of zonder heatsink? Wat neem ik het best? Is er plaats in de legion 7 voor de heatsinks? (het zou me verbazen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

coase schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Misschien een domme vraag, maar ik heb keuze tussen ene 980 pro met heatsink of zonder heatsink? Wat neem ik het best? Is er plaats in de legion 7 voor de heatsinks? (het zou me verbazen)
In Laptops passen de heatsinks niet.
Desktops daarintegen wel.
Vraag is of je evt de SSD's van je laptop ooit naar je desktop zou verplaatsen en dan niet de heatsinks van je moederbord gebruikt maar die van de 980 Pro.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
coase schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Nee die ruimte is er niet zoals al gezegd werd hierboven, maar er zitten wel heatsinks over de SSD's in de laptop zelf dat is bij de L5P althans zo dus vermoed dat bij Legion 7 niet anders is (inclusief thermal pads).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coase
Voila, de samsung 980 pro geïnstalleerd zonder grote problemen! Bedankt voor de raad hierboven!

De cover los krijgen,waarvoor ik wat schrik had, ging vlotter dan verwacht. Vijsjes los maken en dan aan 1 kant, juist aan de verdikking van de cover, een blauw driehoekje (ifixit) voorzichtig tussen klemmen, en hierna een blauw driehoekje aan de andere kant. En zo rustig openen. (het blauw driehoekje rustig verschuiven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:15

Christiano007

Ich bin der champion

Is er al bekend wanneer de nieuwe Lenovo Legion 5 gaat komen?

Ik zit te denken aan deze laptop, maar de nieuwe CPU's zijn er al en voor hetzelfde geld wil ik liever een nieuwere generatie

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:56:

Ik zit te denken aan deze laptop, maar de nieuwe CPU's zijn er al en voor hetzelfde geld wil ik liever een nieuwere generatie
Nee daar is nog nies over bekend zover ik weet, ik gok zelf ergens in april of mei maar dat is gewoon een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Christiano007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:56:

Is ook de vraag of ze voor “hetzelfde geld” verkrijgbaar worden😅. Wordt dit oudere model dan ook niet goedkoper of vrij rap uit de productie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Is ook de vraag of ze voor “hetzelfde geld” verkrijgbaar worden😅. Wordt dit oudere model dan ook niet goedkoper of vrij rap uit de productie?
Ik vermoed zelf dat prijzen redelijk het zelfde zullen blijven en missschien de nieuwe iets duurder. Komt maar weinig voor laatste 2 jaar dat prijzen dalen van tech dingen :D

Heb trouwens wat raars met een spel, als je hybride mode uit zet dan heb ik last van rare grafische issues, zet ik hybride mode weer aan dan is het op gelost. Heb het alleen met dat spel dus heb het maar even weer aan gezet (vermoed dat er wat issues met de amd drivers zijn waar die moeilijk over doet), maar mocht dus iemand dat spel spelen en daar last van hebben dan loste dat het bij mij op.

[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 15-01-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Is dit momenteel de best for buck deal?

https://www.mediamarkt.nl...-1tb-rtx3070-1688122.html

De RTX370 ipv 3060, 32 GB ipv 16 GB en 1 TB ipv 512 GB

En onder de 2000 euro

In de pricewatch of bij lenovo vind ik hem nergens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
trekker22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:33:

En onder de 2000 euro

Dat is precies het model wat ik bij Lenovo heb gekocht. Die 32gb kit was single rank, maar wel met de snellere timings. Dus de kans is groot dat die hetzelfde geheugen heeft.

Het voordeel van kopen bij Lenovo is dat je 10% nieuwsbrief of 15% studenten korting kunt krijgen. Dus dat zou een betere deal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
nattebaksteen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Dat is precies het model wat ik bij Lenovo heb gekocht. Die 32gb kit was single rank, maar wel met de snellere timings. Dus de kans is groot dat die hetzelfde geheugen heeft.

Het voordeel van kopen bij Lenovo is dat je 10% nieuwsbrief of 15% studenten korting kunt krijgen. Dus dat zou een betere deal zijn
hoe kom ik bij Lenovo bij dat precieze model uit? Die model kiezer is me toch een draak van een ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Alleen het 16gb model met kleinere SSD staat op de site zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
trekker22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:33:

En onder de 2000 euro

Refresh van het model komt er wel bijna aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
nattebaksteen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:53:
Alleen het 16gb model met kleinere SSD staat op de site zie ik
Helaas ook media markt uitverkocht.

Andere model met 32 gb. 1tb sad en 3070 chip gaat dan alweer naar de 2049€….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Helaas ook media markt uitverkocht.

Andere model met 32 gb. 1tb sad en 3070 chip gaat dan alweer naar de 2049€….
je kan ook kijken naar een 16gb versie met 512gb ssd en die later upgraden (heb ik ook gedaan) en dan is het met die 10% korting via lenovo wel voordelig (als ze ze hebben nog that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
WeAreLegion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:11:
[...]

je kan ook kijken naar een 16gb versie met 512gb ssd en die later upgraden (heb ik ook gedaan) en dan is het met die 10% korting via lenovo wel voordelig (als ze ze hebben nog that is).
Dat is wel een goede. Die 16 geheugen moet zat zijn voor wat ik doe.
En 512 gb, alles op NAS / cloud verder. En zoveel game ik niet.

Welke type nummer moet ik dan hebben? Tot mei ga ik niet meer wachten.

Als ik via lenovo kijk betaal ik met kortingskaart code dus ook 1899€ voor een 16gb/512gb. Voel je je toch beetje bekocht als je een 32 / 1tb hebt gezien voor 1899€😅🙃

[ Voor 14% gewijzigd door trekker22 op 17-01-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Bij lenovo krijg je op het 10% korting op 1899,05 als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben zelf voor pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EGMH) gegaan.

Misschien dat ik de laatste besteld heb, want hij was op voorraad.

Sluit hem toch aan op een Externe Monitor, maar wel 16 GB, 1TB SSD en een 3070 !

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 17-01-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
Hebben jullie ook last dat als je het scherm dichtklapt de laptop uit gaat? Ik lees op Reddit meer mensen die hier tegenaan lopen, en ik ook. Heb al geprobeerd om terug te gaan naar oudere drivers, maar ook dit helpt niet.. Wel aardig irritant dat je de laptop niet even dicht kan klappen omdat hij dan crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 23:33

McLambo

MTB Junky

Bioflap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:08:
Hebben jullie ook last dat als je het scherm dichtklapt de laptop uit gaat? Ik lees op Reddit meer mensen die hier tegenaan lopen, en ik ook. Heb al geprobeerd om terug te gaan naar oudere drivers, maar ook dit helpt niet.. Wel aardig irritant dat je de laptop niet even dicht kan klappen omdat hij dan crasht.
Crashen, of sleep mode als je hem dicht klapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
McLambo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Crashen, of sleep mode als je hem dicht klapt?
Crashen. Als je hem open klapt blijft de laptop even aan met een zwart scherm, en dan na een aantal minuten(soms direct) gaat hij rebooten. Zit nu telkens op de laatste Nvidia driver, maar helpt ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Dat is wel een goede. Die 16 geheugen moet zat zijn voor wat ik doe.
En 512 gb, alles op NAS / cloud verder. En zoveel game ik niet.

Welke type nummer moet ik dan hebben? Tot mei ga ik niet meer wachten.

Als ik via lenovo kijk betaal ik met kortingskaart code dus ook 1899€ voor een 16gb/512gb. Voel je je toch beetje bekocht als je een 32 / 1tb hebt gezien voor 1899€😅🙃
Dat heb ik er niet voor betaald, mijne was met korting en 3 jaar premium support 1.504,82EUR. Ze zijn erg duur geworden in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Crashen. Als je hem open klapt blijft de laptop even aan met een zwart scherm, en dan na een aantal minuten(soms direct) gaat hij rebooten. Zit nu telkens op de laatste Nvidia driver, maar helpt ook niet..
Heb je de laatste nvidia driver geïnstalleerd 511.23 en hybride mode toevallig uitstaan? En heb je een extern scherm aan je laptop of niet? Als je dat niet heb en je heb hybride mode uit zet die eens aan via vantage of Legion ToolKit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
WeAreLegion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Heb je de laatste nvidia driver geïnstalleerd 511.23 en hybride mode toevallig uitstaan? En heb je een extern scherm aan je laptop of niet? Als je dat niet heb en je heb hybride mode uit zet die eens aan via vantage of Legion ToolKit
Hybrid mode staat inderdaad uit. Ik had dit gedaan omdat het performance winst zou bieden. Ik kan hem wel eens aanzetten en kijken of dat het probleem oplost.

EDIT:
Het inschakelen van Hybrid mode heeft inderdaad gewerkt! Hij doet er wel even over, maar ik kan nu weer m'n scherm op en en dicht klappen.
Verder heb ik nog steeds een issue dat beeld via DisplayPort voor geen meter werkt. Ik heb een USB-C met TB4 en DP1.2/DP1.4 die perfect werkt met een Macbook M1, Lenovo Thinkpad maar niet met de Legion. Het scherm blijft dan maar knipperen...

Iemand hier een oplossing voor? :D

[ Voor 29% gewijzigd door Bioflap op 18-01-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Hybrid mode staat inderdaad uit. Ik had dit gedaan omdat het performance winst zou bieden. Ik kan hem wel eens aanzetten en kijken of dat het probleem oplost.

EDIT:
Het inschakelen van Hybrid mode heeft inderdaad gewerkt! Hij doet er wel even over, maar ik kan nu weer m'n scherm op en en dicht klappen.
Verder heb ik nog steeds een issue dat beeld via DisplayPort voor geen meter werkt. Ik heb een USB-C met TB4 en DP1.2/DP1.4 die perfect werkt met een Macbook M1, Lenovo Thinkpad maar niet met de Legion. Het scherm blijft dan maar knipperen...

Iemand hier een oplossing voor? :D
Legion 5 P heeft 2 usb c ingangen ik gebruik de gene aan de zijkant en dat werkt prima. Maar ga er vanuit dat je ze beide geprobeerd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
WeAreLegion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Legion 5 P heeft 2 usb c ingangen ik gebruik de gene aan de zijkant en dat werkt prima. Maar ga er vanuit dat je ze beide geprobeerd heb.
Ik heb zelf de Legion 7, en daar is de achterste en de linker USB-C poort voorzien van Displaylink. Antwoord wat ik kreeg van Lenovo was dat 't ook geen zakelijke laptop was, dus je ook niet kon verwachten dat de USB-C docks goed zouden werken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Ik heb zelf de Legion 7, en daar is de achterste en de linker USB-C poort voorzien van Displaylink. Antwoord wat ik kreeg van Lenovo was dat 't ook geen zakelijke laptop was, dus je ook niet kon verwachten dat de USB-C docks goed zouden werken. 8)7
Ja ik wordt altijd goed geholpen door premium care daar valt weinig van te zeggen, maar ze geven soms antwoorden dat ik denk van mmmm das niet helemaal correct wat je daar zegt. Maar goed het kan natuurlijk aan de dock liggen dat dat niet lekker werkt of de kabels maar das uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:36
Bioflap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Haha, dus je koopt een premium laptop en dan mag je niet verwachten dat alles goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Mouze88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Haha, dus je koopt een premium laptop en dan mag je niet verwachten dat alles goed werkt?
Daar kwam het eigenlijk wel op neer. Hij ging vervolgens kijken welke USB-C docks vanuit Lenovo ondersteund worden voor de Legion 7, en dat was er geen enkele. Bij de Thinkpads kon hij wel meerdere docks vinden. Dus eigenlijk hebben ze een poort in de laptop gezet voor functionaliteiten die je niet helemaal kan benutten.
WeAreLegion schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Dat zou zeker kunnen, maar ik ga er dan wel vanuit dat het dock het ook niet zou doen op andere laptops.

Ja ik wordt altijd goed geholpen door premium care daar valt weinig van te zeggen, maar ze geven soms antwoorden dat ik denk van mmmm das niet helemaal correct wat je daar zegt. Maar goed het kan natuurlijk aan de dock liggen dat dat niet lekker werkt of de kabels maar das uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
Welke dock heb je nu dan? Want ik wil eigenlijk ook een dock eraan hangen, zou jammer zijn als dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
heeft een dock veel toegevoegde waarde als je maar 2-3 per week van plek verhuist?

Heb ook een 15 pro onderweg en ga 2 schermen, muis en toetsenbord, ethernet aansluiten als desktop vervanger en gok dat ik max 2-3 per week in de keuken ga zitten of onderweg ben. (of het moet zo goed bevallen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Mouze88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:57:
Welke dock heb je nu dan? Want ik wil eigenlijk ook een dock eraan hangen, zou jammer zijn als dat niet kan.
Op dit moment heb ik deze:
https://www.redable.nl/cl...H7oHXj7koc4YaAijgEALw_wcB

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat mij opviel is dat veel USB-C docks geen 4k kunnen uitspugen, en dat is wel echt een vereiste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
WeAreLegion schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Welk dock heb jij wat goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bioflap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Welk dock heb jij wat goed werkt?
Ik gebruik geen dock voor mijn L5P, alles wat ik nodig heb zit op systeem zelf dus zie nut van een dock niet zo heel erg in (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Lekker begin; laptop geleverd zonder dat Windows is geinstalleerd.

- Die USB Media Creator, moet je inloggen maar is je Order kennelijk niet gekoppeld en kun je dus geen install media aanmaken.

- Laptop wel zelf geregistreerd en staat de garantie tot 1970. Maar wordt ooit kennelijk ooit bijgewerkt

- Die USB Media Creator wil op mijn desktop: ---------------------------
This application is not signed by Lenovo and is not permitted to run. Please download the application from Lenovo again

- https://pcsupport.lenovo....ck=Body:Box:RecoveryMedia Als ik hier serie nummer invoer geeft die aan dat het geen geldig serie nummer is om iets te dowloaden..

En al een uurtje aan de telefoon, toppie :F :)

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 20-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:37:
Lekker begin; laptop geleverd zonder dat Windows is geinstalleerd.

- Die USB Media Creator, moet je inloggen maar is je Order kennelijk niet gekoppeld en kun je dus geen install media aanmaken.

- Laptop wel zelf geregistreerd en staat de garantie tot 1970. Maar wordt ooit kennelijk ooit bijgewerkt

- Die USB Media Creator wil op mijn desktop: ---------------------------
This application is not signed by Lenovo and is not permitted to run. Please download the application from Lenovo again

- https://pcsupport.lenovo....ck=Body:Box:RecoveryMedia Als ik hier serie nummer invoer geeft die aan dat het geen geldig serie nummer is om iets te dowloaden..

En al een uurtje aan de telefoon, toppie :F :)
Heb je wel een versie besteld met windows of een windowsloze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
WeAreLegion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Heb je wel een versie besteld met windows of een windowsloze versie?
kennelijk toch echt met volgens support...

Maar kan dus kennelijk gewoon de MediaCreator van Microsoft.com, zal dan zelf wel wat meer met de drivers etc moeten doen...? (weet ze me na 45 minuten te zeggen...)

[ Voor 29% gewijzigd door trekker22 op 20-01-2022 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Maar kan dus kennelijk gewoon de MediaCreator van Microsoft.com, zal dan zelf wel wat meer met de drivers etc moeten doen...? (weet ze me na 45 minuten te zeggen...)
Je kan gewoon zelf windows installeren dat maakt verder niet uit de key staat als goed is op je moederboard opgeslagen.Dus die zal gewoon gelijk activeren (als ik me niet vergis). Qua drivers zal je toch dingen moeten updaten als je hun tool gebruikt dus tijd ben je er toch aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Welk setje DDR geheugen adviseren jullie bij een Lenovo Legion 5 met AMD CPU ?

Zit standaard 16 GB in, dus 2x 8 GB is voor mij voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 08-06 23:33

McLambo

MTB Junky

trekker22 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Zoek even terug in dit topic, staan verschillende post waarin uitgelegd wordt hoe, en welke drivers en tooltjes je nodig hebt om de laptop perfect te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
McLambo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Zoek even terug in dit topic, staan verschillende post waarin uitgelegd wordt hoe, en welke drivers en tooltjes je nodig hebt om de laptop perfect te laten werken.
Ga ik doen. Maar is sowieso rete snel tov me i7 920 met 24 GB. De moeite waard👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Na een tweede gesprek met premium care komen ze er na 25 minuten achter dat ik toch echt geen OS heb mee besteld. Kan het nergens duidelijk in de order terug vinden qua specs. Maar liever licentie kopen dan weer helemaal herinstall moeten doen.

Stel je gebruikt hem voor 95% als desktop, nu moet ik het scherm opengeklapt houden om aan te laten. Bij een Dock heb ik dat niet en kan ik aanzetten / hibernate via Dock doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:12:
Na een tweede gesprek met premium care komen ze er na 25 minuten achter dat ik toch echt geen OS heb mee besteld. Kan het nergens duidelijk in de order terug vinden qua specs. Maar liever licentie kopen dan weer helemaal herinstall moeten doen.

Stel je gebruikt hem voor 95% als desktop, nu moet ik het scherm opengeklapt houden om aan te laten. Bij een Dock heb ik dat niet en kan ik aanzetten / hibernate via Dock doen?
Ik zou het scherm open laten, sowieso een stuk omdat als je er op gamed dat ding behoorlijk warm wordt en als je het scherm dicht houd kan dat toch minder goed weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

trekker22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:12:

Je kunt in de instellingen toch gewoon instellen dat de laptop aan blijft als je het scherm dichtklapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:14
Christiano007 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Je kunt in de instellingen toch gewoon instellen dat de laptop aan blijft als je het scherm dichtklapt?
Dat is bij de Legion 5 (Pro) en Legion 7 niet echt een aanrader, imho. Zo heb ik mijn Legion 7 een keer dichtgeklapt terwijl hij aan mijn tv hing tijdens een sessie gamen, het scherm zat nog niet niet aan de behuizing geplakt ...

True, bovenstaande is een overdrijving, maar ik ben van mening dat de behuizing oncomfortabel warm wordt bij maximale belasting en het om die reden niet aan te raden is om het scherm dichtgeklapt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Yonix schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Dat is bij de Legion 5 (Pro) en Legion 7 niet echt een aanrader, imho. Zo heb ik mijn Legion 7 een keer dichtgeklapt terwijl hij aan mijn tv hing tijdens een sessie gamen, het scherm zat nog niet niet aan de behuizing geplakt ...

True, bovenstaande is een overdrijving, maar ik ben van mening dat de behuizing oncomfortabel warm wordt bij maximale belasting en het om die reden niet aan te raden is om het scherm dichtgeklapt te houden.
Dan zou je hem nog een Cm of 2 a 3 open kunnen laten, of klapt hij dan dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Bedankt voor de adviezen. Open houden dus👌🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Christiano007 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Dan zou je hem nog een Cm of 2 a 3 open kunnen laten, of klapt hij dan dicht?
Dat is met die hitte niet genoeg, hij wordt behoorlijk warm. En hij klapt idd dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
Mouze88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:57:
@Mouze88 voor wie is deze vraag? (vlgd keer ff quoten of persoon mentionen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 21:59
Ik ben op zoek naar een goede game laptop waar ik de laptop voornamelijk voor ga gebruiken. Daarnaast ook voor fotoverwerking. Ik twijfel nog tussen 5 pro of 5i pro. Ik zal graag vernemen wat de reden(en) zijn geweest wie voor 5i pro ipv 5 pro heeft gekozen.
Wat vinden jullie, zijn de 2022 updates het wachten waard om voor een 2022 versie te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:14
WeAreLegion schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Noice :) welke fps overlay is dat?
FPS Monitor - https://fpsmon.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 08:11

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

LENOVO Legion 7 16-Ryzen 9 32GB 2TB RTX3080

https://www.mediamarkt.nl...0869d4730e1619895252fbbd0

2561 euro

[ Voor 11% gewijzigd door markklok op 24-01-2022 08:12 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22

Pfff die wilde ik ook en voor de 512gb / 16gb gegaan. , maar zo te zien wel mooie prijs maar niet leverbaar ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
kuwerti schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:23:
[...]

@Mouze88 voor wie is deze vraag? (vlgd keer ff quoten of persoon mentionen?)
Aan Bioflap, met wie ik een discussie over docks had.... Maar iedereen zijn ervaring met docks die wel / niet werken is welkom hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Mensen met de legion 7 die iets kunnen zeggen over het geluid? Zit je met een stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 08:11

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

giantgiantus schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Mensen met de legion 7 die iets kunnen zeggen over het geluid? Zit je met een stofzuiger?
Als alles op 100% draait wel. Ligt er maar net aan onder wat voor een load hij moet werken.

Met de achterkant omhoog scheelt al veel kwa temp en dus geluid

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb het geprobeerd terug te vinden en een groot deel teruggelezen, maar kan het niet echt vinden. Hoe stil is de Legion 5 Pro (met voorkeur met de RTX3060) als je gewoon netflix kijkt of de browser gebruikt, of de browser en discord tegelijk? Onder load wordt die aardig warm en zullen de fans dus ook aardig blazen, wat logisch is met de hardware die gekoeld moet worden. Maar heb je onder weinig load ook al snel een stofzuiger?

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
thealterego1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:15:
Ik heb het geprobeerd terug te vinden en een groot deel teruggelezen, maar kan het niet echt vinden. Hoe stil is de Legion 5 Pro (met voorkeur met de RTX3060) als je gewoon netflix kijkt of de browser gebruikt, of de browser en discord tegelijk? Onder load wordt die aardig warm en zullen de fans dus ook aardig blazen, wat logisch is met de hardware die gekoeld moet worden. Maar heb je onder weinig load ook al snel een stofzuiger?
Tis m'n office/werk laptop en af en toe game laptop - met het profiel op auto gaan de fans alleen aan met games of als er een tab hangt of MS teams hangt.

Je kunt ook het profiel nog op silent zetten en dan gaan de fans in principe niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF5g2H9QrgC9v3eDhq9INM87LkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tIfiosGE3L3eUFcNucVGRFl3.png?f=fotoalbum_large

Je hebt er dus vrij veel controle over - maar als ie eenmaal gaat blazen dan is het wel goed hoorbaar en komt er een aardige straal warmte uit de achterzijde. Toetsenbord wordt niet warm, maar het is dan niet geschikt voor schootgebruik.

Legion 5 Pro 16ACH6H heb ik, met 32Gb en de RTX3060 dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thealterego1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:15:
Hij is vrij stil bij normaal gebruik, je heb in de bios de mogelijkheid om in te stellen wat de basis is van de fans, als je deze op 0 zet (of laat als ie daar al op staat) dan is hij vrij stil.

In balanced mode met cpu boost uit hoor ik de fans eigenlijk amper als ik gewoon achter me pc zit. Op silent modes is hij erg stil maar wordt dan wel redelijk geknepen qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Dankjewel voor jullie reacties. Ik zal hem af en toe voor games gebruiken, maar meestal voor weinig intensieve dingen. Dan is die wel wat overkill misschien, maar ik doe meestal flink wat jaren met een laptop en dan kan deze nog wel even mee met mijn casus gebruik denk ik.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
thealterego1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:09:
Dankjewel voor jullie reacties. Ik zal hem af en toe voor games gebruiken, maar meestal voor weinig intensieve dingen. Dan is die wel wat overkill misschien, maar ik doe meestal flink wat jaren met een laptop en dan kan deze nog wel even mee met mijn casus gebruik denk ik.
:+ je weet maar nooit en zelfs als je hem niet elke keer 100% benut, alles wat je doet gaat in ieder geval lekker snel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thealterego1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:09:
Het is misschien wat overkill voor je huidige usecase, maar tis wel een machine waar je komende jaren mee vooruit kan. Ik ben er in ieder geval nog elke dag blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:03
Beschikt elke legion 7 over de nieuwe manier van koeling? En werkt dit ook echte beter dan de koeling die bijvoorbeeld in de legion 5 zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drials schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:01:
Beschikt elke legion 7 over de nieuwe manier van koeling? En werkt dit ook echte beter dan de koeling die bijvoorbeeld in de legion 5 zit?
De vapor cooling zit alleen in de legion 7 inderdaad, en de koeling schijnt wel iets beter te zijn maar volgens mij ook niet wereld schokkend maar goed ik heb een L5P dus kan alleen vertellen hoe daar de koeling van is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:03
WeAreLegion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:04:
[...]

De vapor cooling zit alleen in de legion 7 inderdaad, en de koeling schijnt wel iets beter te zijn maar volgens mij ook niet wereld schokkend maar goed ik heb een L5P dus kan alleen vertellen hoe daar de koeling van is prima.
Staat bij jou de laptop ook continue te koelen als je bijvoorbeeld een game als AOE of FM speelt? Dit lijkt mij dan wel vervelend. Uiteindelijk maar de legion 7 besteld, als het niet bevalt kan die altijd nog retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drials schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Staat bij jou de laptop ook continue te koelen als je bijvoorbeeld een game als AOE of FM speelt? Dit lijkt mij dan wel vervelend. Uiteindelijk maar de legion 7 besteld, als het niet bevalt kan die altijd nog retour.
Ik speel de meeste games op balanced mode zonder CPU boost, en dan valt het reuze mee als ik geluid aan heb (muziekje of spel geluiden) dan heb ik er verder geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
Is die WiFi chip (realtek) in de Legion Pro 5 echt zo slecht? Ik heb om de halve minuut een hapering in diverse filmpjes van diverse bronnen.

Lees wel wat klachten erover online, maar nergens een oplossing behalve een andere externe usb adapter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trekker22 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:17:
Is die WiFi chip (realtek) in de Legion Pro 5 echt zo slecht? Ik heb om de halve minuut een hapering in diverse filmpjes van diverse bronnen.

Lees wel wat klachten erover online, maar nergens een oplossing behalve een andere externe usb adapter..
Daar hoor ik wel meer over, ik heb er zelf een intel chip in zitten dus kan daar helaas niks over zeggen. Maar wat ik zo op het internet mee krijg is het niet een al te beste chip nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Ping-spikes had ik ook - nieuwe driver heeft geholpen. Ik had het vooral na stand-by.

Ik heb daarna nog problemen gehad met associatie van AP's, maar sinds ik eea aan het wifi netwerk gewijzigd heb gaat dat beter. Tis helaas wel een probleem wat ik op alle wifi netwerken had, maar thuis vooralsnog niet meer.
WeAreLegion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Daar hoor ik wel meer over, ik heb er zelf een intel chip in zitten dus kan daar helaas niks over zeggen. Maar wat ik zo op het internet mee krijg is het niet een al te beste chip nee.
Lol check dit dan, ik denk zoeken of ik een andere kaart in de laptop kan plaatsen. Er is zelfs een soort petitie gaande blijkbaar.

Klik

Tis een mini M2 kaartje zo te zien, die wifi adapter?

Edit: wacht kost zo'n Intel kaartje maar 15-25,-?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz7s9rO1LiVxkr0VkPIxAHjd0MY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/42fnXMP2JLYPXtU9pKhdODze.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien is dit de wifi adapter, kost een vervanging 15-25,- en is het antenne's losmaken, kaartje wisselen en weer in elkaar zetten. Dat heb ik er wel voor over - want ben die realtek wel beetje zat ja, ondanks dat het momenteel werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-01-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 23:27
giantgiantus schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Ik speel de laatste tijd veel Forza Horizon 5 en dan maakt hij wel redelijk wat lawaai. Maar ik vind het persoonlijk niet storend als je het geluid iets harder zet. Met een headset hoor je het sowieso niet.
Tijdens mijn werk (remote) is hij heerlijk stil.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:07

Ik had zelf de mediatek kaart die nogal wat problemen opleverde:
  • Ping spikes
  • Willekeurige disconnects, vooral als ik mijn laptop verplaatste (metertje verder of dichter naar het AP, die in dezelfde kamer zit)
  • Filetransfers die volledig stilvielen. Bij voorbeeld 20GB aan videobestanden: eerste 40% volle snelheid voor het AP, daarna 25% op een kwart van de beschikbare capaciteit, daarna 0% voortgang mogelijk tot herstart (!) van laptop. Herstarten van transfer werkte ook niet meer.
Geklaagd bij Lenovo maar dat hielp niet. Verschillende drivers geprobeerd, waaronder die van de ThinkPad T14 die blijkbaar dezelfde kaart gebruikt maar nieuwere drivers had, maar niets bood een oplossing. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de kaart vervangen door een AX210. Geen enkel probleem meer.

Wellicht heb ik de recentste drivers gemist, de vervanging is inmiddels een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@MrMaxedTank heb ik het goed gegokt met m2 slot voor die wifi adapter? Kun je link delen van welke kaart je geinstalleerd hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMaxedTank
NiGeLaToR schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:
@MrMaxedTank heb ik het goed gegokt met m2 slot voor die wifi adapter? Kun je link delen van welke kaart je geinstalleerd hebt?
Ik ben niet zo thuis in deze standaarden maar ik heb deze kaart gekocht:

https://www.alternate.fr/...WLAN/html/product/1725890

Je kunt beter voor een non-vPro gaan, die zijn goedkoper maar die hadden ze hier (Frankrijk) een langere levertijd.

Kleine edit: wil je nog wel waarschuwen voor het feit dat het aansluiten van de antennes best wel een akelig klusje is.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMaxedTank op 25-01-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

pricewatch: Intel Wi-Fi 6E AX210 no vPro

Deze ziet er mooi uit, maar als ik dan kijk op de site van SWW computer geven ze aan dat deze op een Whitelist staat en daardoor niet compatible is met Lenovo laptops....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Christiano007 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:59:

Deze ziet er mooi uit, maar als ik dan kijk op de site van SWW computer geven ze aan dat deze op een Whitelist staat en daardoor niet compatible is met Lenovo laptops....
Dan zou ik deze halen pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)

Die heb ik er in zitten (en komt gewoon vanuit Lenovo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
WeAreLegion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Dan zou ik deze halen pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)

Die heb ik er in zitten (en komt gewoon vanuit Lenovo)
Post erboven is een AX210 die blijkbaar ook werkt, maar gezien de bijna gelijke specs en de 'whitelist' heb ik AX200's besteld :) Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Christiano007 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:59:

In de discussie op een Frans forum waar ik de black friday actie van Lenovo tegenkwam zag ik vaak terugkomen dat mensen de kaart probeerden te vervangen door een AX201 of AX211, en deze twee kaarten zijn alleen compatible met intel cpus. De BF actie waar het destijds over ging was echter voor een legion 5 pro (dus AMD). Wellicht zit daar de verwarring voor SWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie ook nog advies voor een leuke SSD ?

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste