En dat is dus de reden waarom ik hem na vervangen van moederbord niet meer opengemaakt heb althans niet om de pasta te vervangen. Bij mij was die ook slechter dan voor het vervangen van moederbord.markklok schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:18:
Man man wat is dat repasten / padden van je laptop een avontuur (in mijn geval legion 7i i9-11980HK)
Ik heb de intel variant (i9) en dacht... m'n moederbord is onlangs vervangen... die kerel propte er maar cool paste op.. dat moet beter kunnen...
Dus zooi gelid extreme gekocht... geliex extreme paste.. en off we go
Van bestaande rode putty had ik een balletje van gemaakt. (soort van fallback) en alle pads opgemeten en vervangen gelid extreme.
Nou het resultaat is om te huilen.. eerste 3x pasten knalde de 12900hk direct naar 96 graden met cinebench. Thermal throtling ging vanaf de 1ste seconden aan..
Uit eindelijk alle pads behalve die van het geheugen weer teruggezet. Van balletje putty weer hoopjes gemaakt en op de juiste plek gelegd.
Het was was inmidels 02:00 's nachts dus was het even beu
Iemand hier met een 7i 2021 variant die ervaring heeft met repadden / pasten.
Ik heb ook k5-pro putty maar die wilde ik even niet gebruiken.. blijft toch wel erg hardnekkig psul
Voor diegene die hem nog niet hebben opgemaakt (cpu / gpu blok). Laat de schroeven vastzitten.
Fabriek paste was echt super.
Het kan trouwens ook te maken hebben met de druk dat die niet goed is verdeeld is en 1 kant dus heter wordt.