Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Even over het RGB keyboard: Ik had begrepen dat je deze in een x aantal standen kunt zetten en dat de laptop dan onthoudt in welke stand hij staat. Dus stel ik maak een keuze terwijl de laptop in de BIOS zit of aan t booten is, dan onthoudt ie dat als ik de laptop daarna uit zet.

Dat werkt prima, totdat de iCue software het overneemt in Windows. Ik wil in Windows een custom profiel, een die niet standaard in de laptop ingebakken zit. Dus da's prima. Maar zodra het custom profiel 1x aan is geweest, en ik lock de laptop of doe een reboot, dan default de laptop iedere keer weer terug naar het regenboog feestje.

Is het niet de bedoeling dat hij dan weer terug springt naar wat ik in 'de firmware' heb gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:06
WeAreLegion schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:15:
Temp is nu ongeveer 80fps in hitman en dat was bijna 96 met unlimited frames.
Deze man woont in 2074, waar de temperatuur 80 frames per seconde is, en de verversingssnelheid 165°F is. 😜

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 21:18
LeDutchShepherd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:12:
[...]

Deze man woont in 2074, waar de temperatuur 80 frames per seconde is, en de verversingssnelheid 165°F is. 😜
niet stiekem 2077?
LeDutchShepherd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 00:12:
[...]

oh lol, ja kan er ook niks aan dat doen het gepeupel nog niet zover is ;)

Hoeveel werk is het om de koeling van de L5P af te halen voor een repaste? het viel volgens mij wel mee toen ik met monteur mee keek. Maar ooit heb mijne ook wel nieuwe nodig, in meeste games is het redelijk maar sommige games stuwen hem zo naar 100C toe.

en voor mensen die iets meer controle over de fans willen:

https://www.legionfancontrol.com/

disclaimer: op eigen risico natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door WeAreLegion op 09-09-2021 20:50 ]

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

markklok schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:59:
In de mail waarin de verzending wordt bevestigd staat een linkje om je garantie te upgraden. Als ik daar op klik kan ik geen andere optie aanklikken zoals "on-site reparatie".

Iemand evaring mee ? mogelijk dat het via de vantage software wel gaat lukken (als de laptop er éénmaal is)

[Afbeelding]
Heb contact gehad met de servicedesk over het uitbreiden naar een on-site garantie. Ze snapte ook niet waarom deze optie niet beschikbaar is. Vandaag kijk ik weer en voilà alle opties zijn beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_93OwHewjZ8yEfJVEAlWpJzNncU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Irq2jMZuU6Etp0PEk9ODDNXd.jpg?f=fotoalbum_large

Nu bezig met een herinstall van m'n Legion 7i 9i 3080 :*)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-09 23:40
Hier een support ticket aangevraagd voor track pad, heb premium on site garantie. Maar ze willen het niet ter plekke herstellen?!?
Hiervoor kunnen wij een monteur uitsturen, echter kan deze niet op locatie de reparatie uitvoeren. Dit heeft te maken met de regelgeving van IBM. Wij zullen in dit geval het onderdeel naar u thuis opsturen, en IBM zal dan een afspraak met u maken om het apparaat op te halen. Deze zal off-site worden gerepareerd, en hierna weer bij u thuis afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:10:
[...]

Hoeveel werk is het om de koeling van de L5P af te halen voor een repaste? het viel volgens mij wel mee toen ik met monteur mee keek. Maar ooit heb mijne ook wel nieuwe nodig, in meeste games is het redelijk maar sommige games stuwen hem zo naar 100C toe.

en voor mensen die iets meer controle over de fans willen:

disclaimer: op eigen risico natuurlijk.
Half uurtje in totaal schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Godsamme lekkere premium next day on-site warranty dit 🤣

Maandagochtend premium care gebeld.
Krijg ik woensdag een telefoontje dat ze vrijdag on 2 uur komen ( zakelijk adres, dus mag on site )
Ik bij de gemeente een parkeerkontheffing aangevraagd, en betaald. ( Pand zit in winkelgebied )
Kwart over 3, geen monteur.
Bellen...
Ja, monteur zit in Utrecht, iets misgegaan met de planning, en hij redt het vandaag ook niet meer.
Zaterdag dan? NEEEE, weekend hè...
Maandag pas weer.

Man man man...

Ik kon ook een privé adres opgeven, dan kon hij m vandaag ophalen en maandag terugbrengen.
Ik zeg "ik heb geen keep your drive garantie afgesloten"

Ja nee dan moet u de schijf er in laten zitten.. 🤣🤣🤣

Tiefstraal een end op 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:51:
Godsamme lekkere premium next day on-site warranty dit 🤣

Maandagochtend premium care gebeld.
Krijg ik woensdag een telefoontje dat ze vrijdag on 2 uur komen ( zakelijk adres, dus mag on site )
Ik bij de gemeente een parkeerkontheffing aangevraagd, en betaald. ( Pand zit in winkelgebied )
Kwart over 3, geen monteur.
Bellen...
Ja, monteur zit in Utrecht, iets misgegaan met de planning, en hij redt het vandaag ook niet meer.
Zaterdag dan? NEEEE, weekend hè...
Maandag pas weer.

Man man man...

Ik kon ook een privé adres opgeven, dan kon hij m vandaag ophalen en maandag terugbrengen.
Ik zeg "ik heb geen keep your drive garantie afgesloten"

Ja nee dan moet u de schijf er in laten zitten.. 🤣🤣🤣

Tiefstraal een end op 😜
Ik heb geen bedrijf en ze deden het gewoon op locatie hoor. Maar goed heb wel aan gegeven dat ik hem soms ook voor werk gebruik (wat ook het geval is daar niet van). Maar goed ze zijn bij mij 3x gewwest, dus het valt nog wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:05:
[...]

Ik heb geen bedrijf en ze deden het gewoon op locatie hoor. Maar goed heb wel aan gegeven dat ik hem soms ook voor werk gebruik (wat ook het geval is daar niet van). Maar goed ze zijn bij mij 3x gewwest, dus het valt nog wel mee :P
Maandag komt er weer een monteur, op het werkadres. Alleen mag 'ie "z'n bussie" nu mooi buiten het centrum neerzetten, en naar de zaak lopen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Laatst online: 02-08 21:18
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:13:
[...]

Maandag komt er weer een monteur, op het werkadres. Alleen mag 'ie "z'n bussie" nu mooi buiten het centrum neerzetten, en naar de zaak lopen 😅
Haha wtf parkeren is toch lekker z'n eigen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Mouze88 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:34:
[...]

Haha wtf parkeren is toch lekker z'n eigen probleem
Ik dacht ik doe eens aardig.
Ik woon in het centrum en die is ook autoluw, maar ze waren wel zo slim heb jn een parkeergarage te zetten en te komen lopen

• markklok

markklok

Man man... ik dacht een paar dagen geleden.. laat ik m'n laptop eens lekker opnieuw installeren.

Uiteraard liep ik direct tegen het probleem dat ik geen profiles meer had en functie + q dus ook niet meer werkte.

Kortom ik dacht.. dan maar even terug naar fabrieksinstellingen op basis van de herstel partitie.
Maar toen kwam de vraag... hoe ga ik dacht doen.

Je kan wel opnieuw opstarten en dan de herstel optie kiezen maar ook daar kwam ik niet aan uit.
Oftewel leuk zo'n partitie maar ik kon er niks mee (mocht iemand weten hoe het wel kan hoor ik dat erg graag)

Dus op zoek naar plan B. Op de lenovo site kan je van je laptop een herstel USB drive maken waarmee je de boel opnieuw kan installeren. Downloaden en USB stick prepareren ging vrij snel.
De installatie duurde dan weer eeuwig (i9 had maar weinig invloed)

Nu heb ik de geheugen vervangen en 1 extra schijf erin gezet... Nu heeft hij tijdens de installatie de 2 schijven gepakt er een raid 0 van gemaakt. (tijdens de installatie is hier niet naar gevraagd).
Dus voor diegene met 2 schijven. Denk hieraan!.

Tip voor diegene die hem helemaal schoon wil maken.. Maak even een backup van je partitie

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markklok

markklok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROEig1zP8kNKyfOnEb5cRmm67eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnm8dUeNZAQxzLlR5LHk65FW.jpg?f=fotoalbum_large

core + 130
mem + 1500

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 13:17
markklok schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:53:
Man man... ik dacht een paar dagen geleden.. laat ik m'n laptop eens lekker opnieuw installeren.

Uiteraard liep ik direct tegen het probleem dat ik geen profiles meer had en functie + q dus ook niet meer werkte.

Kortom ik dacht.. dan maar even terug naar fabrieksinstellingen op basis van de herstel partitie.
Maar toen kwam de vraag... hoe ga ik dacht doen.

Je kan wel opnieuw opstarten en dan de herstel optie kiezen maar ook daar kwam ik niet aan uit.
Oftewel leuk zo'n partitie maar ik kon er niks mee (mocht iemand weten hoe het wel kan hoor ik dat erg graag)

Dus op zoek naar plan B. Op de lenovo site kan je van je laptop een herstel USB drive maken waarmee je de boel opnieuw kan installeren. Downloaden en USB stick prepareren ging vrij snel.
De installatie duurde dan weer eeuwig (i9 had maar weinig invloed)

Nu heb ik de geheugen vervangen en 1 extra schijf erin gezet... Nu heeft hij tijdens de installatie de 2 schijven gepakt er een raid 0 van gemaakt. (tijdens de installatie is hier niet naar gevraagd).
Dus voor diegene met 2 schijven. Denk hieraan!.

Tip voor diegene die hem helemaal schoon wil maken.. Maak even een backup van je partitie
Lenovo Vantage (FN-Q) power modes + Windows power plans bij clean install zijn wel werkend te krijgen als je het op deze manier doet:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68326950

Is o.b.v. het AMD model geschreven maar komt bij Intel op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owyen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-09 21:43
2,5 maand moeten wachten op een bestelling :`(

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ3Pc7bZHr_jzoQmgC7j9aMnIUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugi4UxezFnoGJMgBL3N64NI1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Owyen schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:

[Afbeelding]
ai ! ik vond de maand voor de mijne al lang :O

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Owyen schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:

[Afbeelding]
Probeer anders 6 maanden... Ask me how i know.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redah
Ik heb vorige week dit dock besteld:

https://www.lenovo.com/nl...SB-C-Dock-EU/p/40AY0090EU

Op interrnet wordt vaak het volgende dock aangeraden voor de Legions:

https://www.lenovo.com/nl...DOCK-GEN2-EU/p/40AS0090EU

Maar bij het eerste dock zag ik staan dat deze (met de juiste adapter) tot 100W (ipv 65W zoals bij de 2e) kan leveren via USB-C en ook nog eens 3x 4K resolutie uit kan sturen. Dus die kan meer dan het duurdere model! Omdat er afgelopen week nog FLASHSALE was heb ik 'm uiteindelijk voor 134 Euro kunnen komen.

Verzendtijd was 6 weken, maar 3 dagen later ligt hij al hier in huis. En ik moet zeggen: Prima ding! Windows miept wel dat er een 'langzame lader' aan hangt maar bij gewoon standaard gebruik laadt 'ie de laptop toch gewoon op, en nog best rap ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owyen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-09 21:43
LeDutchShepherd schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:55:
[...]

Probeer anders 6 maanden... Ask me how i know.
Nu ben ik wel benieuwd ja ;)

• markklok

markklok

vraag aan allesn die 2 drives hebben. Als ik bijvoorbeeld furkmark draai (of ETH aan het minen ben) zie ik drive 2 temperatuur oplopen naar 75 graden.

Zien jullie ook een verhoging bij de 2de drive. Momenteel staat hij geinstalleerd in raid 0 wat ik nog ga veranderen.

Legion 7i i9 3080 32gb

• markklok

markklok

daarnaast denk ik eraan om hem te repasten maar hoor graag jullie advies of dat wel nodig is.

onderstaand is 34 minuten op furmark op 2550*1600 met 8x MSAA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzyb4JTfT613rFDl37cBG3imUkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irCRO4jSQTry2Cr4BCfyRYL7.jpg?f=fotoalbum_large

Legion 7i i9 3080 32gb

markklok schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:14:
daarnaast denk ik eraan om hem te repasten maar hoor graag jullie advies of dat wel nodig is.

onderstaand is 34 minuten op furmark op 2550*1600 met 8x MSAA

[Afbeelding]
Dat ziet er verder prima uit. die van komt met timespy na repaste door lenovo zelf boven de 100c uit, dus ik zou hier niet al te veel aan veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik heb inmiddels een antwoord gevonden over m'n 2de drive die erg warm werd.

a) Het is een 970 EVO die blijkbaar bij iedereen warm wordt
b) Doordat hij op raid 0 draaide was hij altijd bezig en daarom gemiddeld erg warm.

volgende stappen uitgevoerd

1) drive 2 eruit gehaald
2) usb stick met recovery software van lenovo om van die raid af te komen.
3) nadat hij bij stap 2 de HD had gewiped kwa partities opnieuw opgestart met een normale windows install USB en de boel opnieuw geinstalleerd

Na installatie de factory bestanden uitgevoerd voor de 3 power modes (stonden in driver directory) en alles werkt top

Disk 2 wordt nu niet standaard meer heet... alleen als ik hem flink gebruik :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Goedemiddag, zojuist de legion 5 met RTX 3060 besteld die morgen geleverd word , zijn er nog tips voor het eerste gebruik ? Heb al een jaar of 8 geen computer/laptop gebruikt voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:46:
Goedemiddag, zojuist de legion 5 met RTX 3060 besteld die morgen geleverd word , zijn er nog tips voor het eerste gebruik ? Heb al een jaar of 8 geen computer/laptop gebruikt voor eigen gebruik.
Als je met windows heb gekocht, mcafee eraf en dat is het wel eigenlijk :) geniet vooral van je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
WeAreLegion schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:35:
[...]

Als je met windows heb gekocht, mcafee eraf en dat is het wel eigenlijk :) geniet vooral van je aankoop :)
Evt upgraden naar Windows 10 pro als je dat nodig hebt, de mijne kwam helaas met Home (niet opgelet).

Verder: veel plezier ermee. Ik zit nu op een luchthaven te bedenken welke game ik ga spelen in de terminal. Gewoon, omdat het kan :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 13:07
Wat is dat eigenlijk continu met de Lenovo website? Krijg vaak onderaan de orderstatus pagina “Het spijt ons, maar er is blijkbaar iets misgegaan” en bij “Find my order portal” nu ditAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKiCIIX9KWQuHbNWMLzd99X6jGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AUgdp6yxIOHt5c3d1ZwoojcI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
BriekeJ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:46:
De bios updaten als ze dat niet al voor je hebben gedaan.

Als je hem voornamelijk aan de lader gebruikt, batterij behoud aanzetten om je batterij niet constant op 100% te hebben. Of niet natuurlijk, je mag er mee doen wat je wilt :)

En vergeet niet een über hoes erbij te nemen, er zijn al wat mooie exemplaren genoemd in dit topic.

Veel plezier er mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

https://nl.pepper.com/aan...0-156-laptoprugzak-209533
Of de rugzak nu, ook maar besteld. Is vast wel is handig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markklok

markklok

Deze standaard heb ik sinds paar dagen in gebruik en ben er erg blij mee

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apanp_g8eUvX7HStPLj

Legion 7i i9 3080 32gb

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
markklok schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 01:07:
Deze standaard heb ik sinds paar dagen in gebruik en ben er erg blij mee

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apanp_g8eUvX7HStPLj
Die heb ik ook (maar besteld via Ali) en is een prima standaard!
Ik heb 'm altijd op dezelfde plek staan, maar ook zeer geschikt wanneer je de laptop veel meeneemt en op andere plekken ook op de standaard wilt zetten, omdat het ingevouwen erg compact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
Hier al paar maand Legion 5 Pro (Belgisch model) met RTX 3070. Eigenlijk hangt hij constant aan het net en vandaag pas voor het eerst even op batterij. FM21 aan het spelen en Chrome, in iets meer dan half uur was batterij plat. Te snel of normaal?

Zijn hier bepaalde testen voor beschikbaar om te weten of mijn batterij ok is of dat ik met een mank exemplaar zit bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

In een half uur je accu leeg lijkt mij niet goed

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
markklok schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:32:
In een half uur je accu leeg lijkt mij niet goed
Lijkt mij ook :( ga hem volledig opladen en dan loskoppelen en op quiet mode surfen en zien wat het geeft.

Nu was het op balanced mode trouwens (en hybrid mode staat af bij Lenovo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

op wat voor een modus dan ook, is niet goed. Ik zou maandag even contact opnemen met lenovo om hem te laten vervangen

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJSirMatthew schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:18:
Hier al paar maand Legion 5 Pro (Belgisch model) met RTX 3070. Eigenlijk hangt hij constant aan het net en vandaag pas voor het eerst even op batterij. FM21 aan het spelen en Chrome, in iets meer dan half uur was batterij plat. Te snel of normaal?

Zijn hier bepaalde testen voor beschikbaar om te weten of mijn batterij ok is of dat ik met een mank exemplaar zit bv?
Een half uur is wat hier boven al gezegd wordt wel heel erg slecht, zelfs met een slecht moederbord hield hij het zonder uitvallen nog wel 1,5 uur vol. Maandag gewoon bellen dat ze batterij vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSirMatthew
WeAreLegion schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:03:
[...]

Een half uur is wat hier boven al gezegd wordt wel heel erg slecht, zelfs met een slecht moederbord hield hij het zonder uitvallen nog wel 1,5 uur vol. Maandag gewoon bellen dat ze batterij vervangen.
Wel, ondertussen nog een 2e test gedaan omdat het me zo onwaarschijnlijk leek. Ondertussen al bijna anderhalf uur op batterij met dezelfde programma's en nog 55% over, dus dat ziet er veel beter uit. Geen idee wat er dit weekend gebeurd is, misschien zal de kabel van de lader niet goed in maar dan moet dat echt recent en per ongeluk gebeurd zijn. Soit, voorlopig eind goed, al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 12-09 13:33
redah schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:58:
Sinds 2 september een nieuw BIOS uit voor de Legion 5/5P/7:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Summary of changes
==================
General Information:

GKCN44WW:
BIOS Notification      :
1.Fixed
       1)  None

2.Add
       1)  None

3.Modified
       1)  Modify DR key for CSOT1507;
       2)  Fine tune NV HDR Workaround.

EC Notification      :
1. Fixed
    1) None

2. Add
    1) None

3. Modified
     1) Modify HDR panel delay time

Weet iemand wat die CSOT1507 is?
Iemand deze update al geïnstalleerd en hoe lang was de laptop ermee bezig? Staat nu een kleine 20 minuten te draaien. (Oude bios GKCN40WW).

huidige opstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Sijhtam schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:31:
[...]

Iemand deze update al geïnstalleerd en hoe lang was de laptop ermee bezig? Staat nu een kleine 20 minuten te draaien. (Oude bios GKCN40WW).
Gisteren gedaan, was na ongeveer 3 minuten klaar. Wel nadat die klaar was ging het toetsenbord terug op default kleuren (wave kleurendisplay van links naar rechts). Deed daarna verder niks totdat ik op de spatiebalk drukte en ging Windows in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
[...]

Evenals bij @nattebaksteen was het bij mij ook in enkele minuten klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Staat in in windows nog te draaien of al in de BIOS. In de BIOS zou ik hem aan stroom hangen en vooral laten draaien. Ik heb hem een tijd terug gedraaid, en dat was echt zo klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 20-09-2021 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

[...]

Net als de personen hierboven, was die redelijk snel geïnstalleerd. bij de eerste keer booten was de RGB kerstboom weer aan en na opstarten van Windows werd die weer uitgezet door de Vantage software. Het logo op het deksel moest met fn + l weer worden uitgezet

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 12-09 13:33
nattebaksteen schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:41:
[...]

Gisteren gedaan, was na ongeveer 3 minuten klaar. Wel nadat die klaar was ging het toetsenbord terug op default kleuren (wave kleurendisplay van links naar rechts). Deed daarna verder niks totdat ik op de spatiebalk drukte en ging Windows in.
InterCC schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:03:
[...]

Evenals bij @nattebaksteen was het bij mij ook in enkele minuten klaar.
WeAreLegion schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:36:
[...]

Staat in in windows nog te draaien of al in de BIOS. In de BIOS zou ik hem aan stroom hangen en vooral laten draaien. Ik heb hem een tijd terug gedraaid, en dat was echt zo klaar.
JohanKupers schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:10:
[...]

Net als de personen hierboven, was die redelijk snel geïnstalleerd. bij de eerste keer booten was de RGB kerstboom weer aan en na opstarten van Windows werd die weer uitgezet door de Vantage software. Het logo op het deksel moest met fn + l weer worden uitgezet
Bedankt voor de antwoorden. Stond nog in windows zelf te draaien, laptop op de gok maar uitgezet en herstart. Bios is niet geupdate, zit gewoon nog op de oude versie.

Binnenkort nog maar eens proberen (was blijkbaar ook een paar programma's op de achtergrond aan het updaten).

huidige opstelling

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1990BW
Simple optimization guide (AMD Ryzen)

A Disable CPU Turbo
When Turbo-mode is disabled all CPU cores run @ 3.2GHZ which will reduce power consumption & drop the temperatures up to 10C (in performance mode).
On the plus side of things the power savings on the CPU will be utilized (more) by the Nvidia GPU.
The RTX3070 mobile chip for example will almost constantly draw 140W while gaming.
When the CPU turbo is enabled the wattage on the GPU will occasionally drop to the stock 125W and will only boost to 140W under certain conditions.
So the CPU performance loss will vary per application, in GPU heavy loads for example there will be almost no (noticeable) performance loss because your GPU can draw more wattage.

Turbo mode on your Ryzen CPU can be disabled through modifying the Power settings in the Windows registry.
Before we start messing with the Registry create a back-up first just in case something goes wrong.

Now Open Registry Editor -> Go to: File -> Export -> SAVE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAG9eRv4pfOq1yRfIMv0RWXo72c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WPepl3qLnw5ewUJG55FeJHRG.jpg?f=user_large

Next go to the registry key to enable Turbo control in your Windows power plan -> Copy below registry key -> paste in search bar and hit ENTER:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings\54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00\be337238-0d82-4146-a960-4f3749d470c7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_TNWy9PaYmNHdYfLJGIH7JalZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8c8IJS53Kd9RuoBM5m7n4RI.jpg?f=fotoalbum_large

Double click on Attributes -> set value data to 2

Close Registry editor

Now go to Power Options -> pick a powerplan to modify -> click on change plan settings -> change advanced power settings

In Power Options -> Expand Processor power management tab -> Processor performance boost mode -> Set to disabled when plugged in (or whatever you like to change)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MldGTD9oAZ6xzwTNg3fKP7iG1Ww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S5OJn0IDyzxSPuRuphlFZrcG.jpg?f=user_large

Hit Apply and confirm in a system monitor app of your choice whether the clockspeed runs at 3.2GHZ.

B GPU Undervolting
In a nutshell what we try to achieve here is a better balance between performance, temperatures and fan noise on both the GPU & CPU.
From here it’s highly recommended to follow this guide from Bob off all Trades:

YouTube: GPU Undervolting Guide for Laptops!

This video basically covers all information you need to know about GPU undervolting with the Voltage curve editor.

Download and install MSI Afterburner and Heaven benchmark.
In Afterburner press Ctr + F to open the Voltage curve editor.

Below an example on how I’ve setup my profiles.
What I like to do is having multiple profiles so I can pick one which suits the workload best.

1 Flat 0.700V
Up to 20C drop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHG_UQxFQ54pRha90kBHBKwzrfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PbuLv1iy8wI77b52Oy53TkXA.png?f=user_large

For Photoshop and non-demanding games I like to use the 0.700V profile because I don’t need the full performance of the GPU.
This will keep the temperatures on the GPU & CPU nice and low and also reduces fannoise.

2 Cap 0.750V & 0.800V
Up to 15C drop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjyZfgDCzRRiLOM993FTDTyTI4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LoXAVtDxaVu9Dplh7bFhZCr1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mlbbHDfSoLENychzTWLOrqorY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tg9a0NdVyDGLY4UnjjgQ4k7j.png?f=user_large

Profile 2 is what I call the sweetspot of my machine in more demanding titles the GPU voltage will be around 0.800-0.835V.
If you look closely to profile 2 (0.750V) & 3 (0.800V) the Core clock on my device is only 30mhz slower but the voltage is 0.050V lower.
For only a slightly slower core clock I will get much better temperatures and less fan noise while having an almost unnoticeable performance loss.

4 Cap 0.850V
Default temperatures
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtwUCQbRJy_QtaoT2BKFiJjqpmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8bu2CI4Y5a027z5CCo8nxD8i.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaSi9vGNgwLTQgPsY-G8errbzyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XRQrMvA4sWUaC3XhiyvFyjbx.png?f=user_large

Profiles 4-5 are more or less OC profiles where the GPU will boost in short burst to higher voltages.
Pushing the GPU to these maximum’s will result in higher temperatures and more fan noise.
Still you could cap things at some point to keep some control over the acoustics.

C Fancontrol
Use at own risk this community software allows users to lock the fan speed:

When you’ve disabled the CPU Turbo mode and undervolted your GPU you could use, if you have enough thermal headroom, slower fanspeeds.
My suggested target temperature on CPU/GPU would be around 80C for both.

D Additional power saving settings

Lenovo Vantage -> Thermal mode -> Quiet

Fn Hotkey -> Set display to 60hz -> Fn + R

AMD Radeon Software -> Settings -> Display and disable:
• AMD Freesync
• Vari-Bright

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 04:07
Hoe is het geluid van de ventilatoren eigenlijk?

Ik twijfel al een tijdje over de Legion 5 pro 3070 variant, maar ik heb niet zo'n zin in herhaling van de voorganger van m'n huidige Alienware 17 (R4). Die Clevo, meen ik, was namelijk onprettig luid; zeker onder full load. M'n huidige alienware is daarentegen acceptabel. Het is natuurlijk deels subjectief, maar is er wat zinnigs over te zeggen over de geluidsdruk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Resurrect1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:46:
Hoe is het geluid van de ventilatoren eigenlijk?

Ik twijfel al een tijdje over de Legion 5 pro 3070 variant, maar ik heb niet zo'n zin in herhaling van de voorganger van m'n huidige Alienware 17 (R4). Die Clevo, meen ik, was namelijk onprettig luid; zeker onder full load. M'n huidige alienware is daarentegen acceptabel. Het is natuurlijk deels subjectief, maar is er wat zinnigs over te zeggen over de geluidsdruk?
ik kan er twee zinnige dingen over zeggen: ik vind het enorm meevallen (dat is subjectief) en het is een stuk minder dan de PS4 Pro van mijn zoontje (dat is objectief)
:)

Ik denk dat als je gamet met een headset op dat je er helemaal geen last van zult hebben. Echt, bij mij valt het enorm mee, ik had veel erger verwacht. Ligt ook aan de toon van het geluid. Het is een soort 'zoef', lucht die geblazen wordt, er zit (bij mij) geen hoge of lage toon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jkrol schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:43:
[...]

ik kan er twee zinnige dingen over zeggen: ik vind het enorm meevallen (dat is subjectief) en het is een stuk minder dan de PS4 Pro van mijn zoontje (dat is objectief)
:)

Ik denk dat als je gamet met een headset op dat je er helemaal geen last van zult hebben. Echt, bij mij valt het enorm mee, ik had veel erger verwacht. Ligt ook aan de toon van het geluid. Het is een soort 'zoef', lucht die geblazen wordt, er zit (bij mij) geen hoge of lage toon in.
Ik vind het ook reuze meevallen inderdaad, vooral als die hard aanstaat het is gewoon 1 toon die je steeds hoort, ik heb het opgeven moment niet eens meer door. En het is natuurlijk een zware machine in een laptop body, dat dat ding heet wordt en lucht nodig heb dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik heb ook een Clevo en die is luider dan m'n Lenovo. Ander verschil is dat je in dit topic nogal wat opties hebt kunnen lezen over het beinvloeden van de feitelijke thermal load - wat leidt tot geluidsproductie. Je kunt dus kiezen voor iets minder performance en een stuk minder geluid ook nog.

Maar, ook subjectief.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:49
Weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen. Maar heb dus van het weekend een legion 7 besteld . Gisteren ontvangen maar in de does zat dus een legion 5 pro.

Ik maak me nu een beetje zorgen dat met het terug sturen het niet geaccepteerd gaat worden of zou dit geen probleem moeten zijn? Ik wilde het al niet doen en ben dan liever van zo'n duur product af te halen in de winkel maar dit was niet mogelijk.

Mischien nog tips voor deze situatie of gewoon terug sturen en het komt goed?

• NiGeLaToR
@Kakkerlak waar heb je het besteld? Heb je meteen foto's gemaakt van de verpakking etc?

En de laptop kwam bij mij in een doos die hoorde bij de laptop, op de buitenkant staat ook info over het model etc. Is dat allemaal voor het legion 5 model? En klopt dat met de pakbon?

Vooral rustig blijven, je 'bewijsmateriaal' verzamelen en in overleg met de winkel gaan. Kan simpelweg een menselijke fout zijn geweest.

• Kakkerlak
NiGeLaToR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:17:
@Kakkerlak waar heb je het besteld? Heb je meteen foto's gemaakt van de verpakking etc?

En de laptop kwam bij mij in een doos die hoorde bij de laptop, op de buitenkant staat ook info over het model etc. Is dat allemaal voor het legion 5 model? En klopt dat met de pakbon?

Vooral rustig blijven, je 'bewijsmateriaal' verzamelen en in overleg met de winkel gaan. Kan simpelweg een menselijke fout zijn geweest.
Bedankt voor je bericht. Ik heb de laptop bij alternate besteld. De laptop doos zat in een doos van alternate. Daarin de laptop in legion doos. Op de sticker staat legion 5 pro. De doos is ook verzegeld heb deze uiteraard dicht gelaten. Op de pakbon staat legion 7 is gewoon een kopie van de bestelling. Heb uiteraard gelijk gebeld maar de klantenservice vertelde dat ik het gewoon terug kan sturen.

• NiGeLaToR
Kakkerlak schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik heb de laptop bij alternate besteld. De laptop doos zat in een doos van alternate. Daarin de laptop in legion doos. Op de sticker staat legion 5 pro. De doos is ook verzegeld heb deze uiteraard dicht gelaten. Op de pakbon staat legion 7 is gewoon een kopie van de bestelling. Heb uiteraard gelijk gebeld maar de klantenservice vertelde dat ik het gewoon terug kan sturen.
Goed dat je de doos hebt dichtgelaten! Ik zou al met de laptop in m'n handen staan voor ik uberhaupt zou kijken vrees ik :+

Maare, bevestigen per e-mail voor de zekerheid, nog paar foto's maken en terugsturen maar? Klinkt alsof ze er geen probleem van gaan maken en per abuis de verkeerde afgezonden hebben?
De vraag of ze achteraf gaan zeggen dat je een 7 bestelde en een 5 terugstuurde is lastig te beantwoorden - het lijkt me dat ze die discussie liever voeren voor je iets terugstuurt, plus dat de 5 wel zal terugkomen in hun voorraad als een -1 en een 7 in een +1?

• Kakkerlak
NiGeLaToR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:39:
[...]

Goed dat je de doos hebt dichtgelaten! Ik zou al met de laptop in m'n handen staan voor ik uberhaupt zou kijken vrees ik :+

Maare, bevestigen per e-mail voor de zekerheid, nog paar foto's maken en terugsturen maar? Klinkt alsof ze er geen probleem van gaan maken en per abuis de verkeerde afgezonden hebben?
De vraag of ze achteraf gaan zeggen dat je een 7 bestelde en een 5 terugstuurde is lastig te beantwoorden - het lijkt me dat ze die discussie liever voeren voor je iets terugstuurt, plus dat de 5 wel zal terugkomen in hun voorraad als een -1 en een 7 in een +1?
Ja ben er inderdaad bang voor dat ze gaan zeggen dat ik de verkeerde heb terug gestuurd.. Al staat het gewoon duidelijk op de doos wat erin zit. Er zou ook een gratis muis bij moeten zitten deze zat er dus ook niet bij.

Denk ingepakt door iemand met een maandag morgen dip :P

Maar kan wel bellen of ze hun eigen voorraad gaan controleren voor dat ik wat terug stuur dat is wel een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik zie dat er een aantal Windows 11 drivers zijn verschenen op de Lenovo support site. Kunnen we in ieder geval alvast voorbereiden voor 5 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Heb hem ook gekocht. €8,80 inclusief verzending. Ook al heb je hem niet nodig om je laptop in te doen, is het altijd nog een prima reguliere rugzak. Thanks voor de tip!

Ik gebruik hem om de 5pro en alle laptop zooi in te doen: lader, muis, headset, losse kabels etc. En dan zo trapkast in. Alles netjes bij elkaar en opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Welke instellingen gebruiken jullie in de Legion Fan Control software? Ik wil m'n L7 graag wat stiller hebben tijdens basic taken. De fans draaien nu constant vrij hoorbaar, zelfs tijdens browsen. Beetje overkill, komt gewoon koude lucht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:17:
Welke instellingen gebruiken jullie in de Legion Fan Control software? Ik wil m'n L7 graag wat stiller hebben tijdens basic taken. De fans draaien nu constant vrij hoorbaar, zelfs tijdens browsen. Beetje overkill, komt gewoon koude lucht uit.
Thermal mode op level 0 zetten, dat zorgt er voor dat fans helemaal uit staan. Verder heb ik fan hunter aan staan op 75 procent als ik aan het gamen ben. Het geluid vind ik verder niet erg. Maar goed dat zou je kunnen proberen.

Ik ben beetje met timespy aan het kloten maaar merk dat ik na repaste en nieuw moederbord niet meer op de 11211 kom (met standaard videokaart overclock). Het geheugen ging eerst over de 10k score heen dat red ie nu ook niet meer. Zal hem na mijn vakantie keer repasten just incase.

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 26-09-2021 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Hier ook de trotse bezitter van een nieuwe Legion 5 met 5600H en RTX3060 :)

Nieuw scherm is onderweg, want de 250nits/120hz die er in zit is voor veel mensen denk ik prima, maar ben beter gewend ;)

Ik heb een schone installatie van Windows gedaan, maar krijg de power profielen niet werkend met de fn+q knoppen als ik de profielen download die eerder in dit topic zijn genoemd. Toevallig meer mensen daar problemen mee?

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

Welk scherm heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

144hz, 100% rgb, 500 nits uit de Legion 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
DOK schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:25:
Ik heb een schone installatie van Windows gedaan, maar krijg de power profielen niet werkend met de fn+q knoppen als ik de profielen download die eerder in dit topic zijn genoemd. Toevallig meer mensen daar problemen mee?
Deze volgorde aangehouden?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68326950
Sjoerd611 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:17:
Laagste fanspeed is rond de 36% hier zou je de fanhunter op kunnen instellen bij licht gebruik (komt eigenlijk neer op bios setting 1).
De laagste setting is verre van stil te noemen maar dat heeft te maken doordat Lenovo fans heeft gekozen die op een hoog voltage werken.
Volgens sommige gebruikers op Notebookforum (of Discord?) kon de fanspeed nog wat verder omlaag in een oudere bios maar op sommige units veroorzaakte dit coil whine.
Om die reden zou het minimum verhoogt zijn in latere versies, andere optie is natuurlijk om de fans uit te schakelen: 0% in fanhunter.
In beide gevallen wel goed in de gaten houden als je van licht naar zwaar gebruik switched wanneer fanhunter is ingeschakeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

DOK schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:12:
[...]

144hz, 100% rgb, 500 nits uit de Legion 7.
O, je gaat het interne scherm echt vervangen? (die uit een Lenovo is volgens mij 165Hz?)

Ik had niet gedacht dat dat zo maar zou kunnen. Verwacht je dat de GFX dit scherm zo herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
McLambo schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:05:
[...]

O, je gaat het interne scherm echt vervangen? (die uit een Lenovo is volgens mij 165Hz?)

Ik had niet gedacht dat dat zo maar zou kunnen. Verwacht je dat de GFX dit scherm zo herkent?
Als het dezelfde connector en montage frame heeft is dat geen probleem.
Vergt natuurlijk wel wat voor-onderzoek welke panelen in je NB passen.
Garantie ben je in principe wel kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door 1990BW op 26-09-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

1990BW schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:29:
[...]

Als het dezelfde connector en montage frame heeft is dat geen probleem.
Vergt natuurlijk wel wat voor-onderzoek welke panelen in je NB passen.
Garantie ben je in principe wel kwijt.
Klopt, heb er één op het oog die zou moeten passen. Scherm is van de 7i volgens mij. Garantie op het scherm kwijt, rest niet als het goed is. Maar ik heb het al eens eerder gedaan, het is eenvoudiger dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Ik had je gids inderdaad al van te voren gevonden, dank! Ik heb de stappen gevolgd, helaas tot de driver voor de wifi. Ik had de drivers voor Realtek gedownload, maar er bleek een Intel AX200 in te zitten. Hierdoor met ethernet verbinding moeten maken met internet om de juiste drivers te downloaden.

Kort door de bocht heb ik het volgende gedaan voor de energie profielen: profielen gedownload en geïmporteerd volgens de handleiding, Lenovo vantage en hot Keys geïnstalleerd. De overlay werkt ook als ik fn+q gebruik, maar geen wijziging in het Windows energie profiel :( Enig idee misschien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kakkerlak
Kakkerlak schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:50:
[...]

Ja ben er inderdaad bang voor dat ze gaan zeggen dat ik de verkeerde heb terug gestuurd.. Al staat het gewoon duidelijk op de doos wat erin zit. Er zou ook een gratis muis bij moeten zitten deze zat er dus ook niet bij.

Denk ingepakt door iemand met een maandag morgen dip :P

Maar kan wel bellen of ze hun eigen voorraad gaan controleren voor dat ik wat terug stuur dat is wel een goede tip.
Even een update als.iemand het überhaupt wat interesseert :P Alles is goed gekomen. Vandaag hebben ze de retour ontvangen en het geld is ook al terug geboekt. Dus goede service van Alternate.

Gelukkig had ik al een andere besteld bij een andere webshop. Deze ook al ontvangen en is helemaal perfect. Wat een fantastische laptop echt heel blij mee. Is nu ook niet meer te bestellen zie ik dus net op tijd. Heb er ook de uber lenovo hoes bij besteld op aanraden van hier. Ook een aanrader.

Ik ga weer verder in Diablo 2 Resurrected })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
DOK schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:00:
[...]

Ik had je gids inderdaad al van te voren gevonden, dank! Ik heb de stappen gevolgd, helaas tot de driver voor de wifi. Ik had de drivers voor Realtek gedownload, maar er bleek een Intel AX200 in te zitten. Hierdoor met ethernet verbinding moeten maken met internet om de juiste drivers te downloaden.

Kort door de bocht heb ik het volgende gedaan voor de energie profielen: profielen gedownload en geïmporteerd volgens de handleiding, Lenovo vantage en hot Keys geïnstalleerd. De overlay werkt ook als ik fn+q gebruik, maar geen wijziging in het Windows energie profiel :( Enig idee misschien?
Moeilijk te zeggen waar het aan ligt.
Onderstaande al gechecked?

- Legion profielen staan ook in Power options?
- Vantage als allerlaatst geïnstalleerd?
- Misschien een driver vergeten te installeren? Of windows update nog niet klaar?
- Systeem ge-reboot na iedere driver install?
- Überhaupt al een reboot geprobeerd en toen weer Fn+Q gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
Heeft er iemand problemen met Latency? Ik heb het 16ACH6H model en ervaar soms "clicks" en "pops" eens gekeken met LatencyMon en helaas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9MSqoNFe60hyuea3-xxXn-V7Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p2JXrNjuw2uBdus6ITJUyKhB.png?f=fotoalbum_large

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Hoop dat deze vraag hier mag:
Iemand met een L5P die New World speelt?

Mijn beeld is een beetje wazig heb ik het idee, heb al met instellingen zitten kloten maar er verandert weinig.

• NiGeLaToR
GianniDPC schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:
Heeft er iemand problemen met Latency? Ik heb het 16ACH6H model en ervaar soms "clicks" en "pops" eens gekeken met LatencyMon en helaas..

[Afbeelding]
Je bedoelt dus audio output latency? Of waar kijken we naar?
Kieft91 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:42:
Hoop dat deze vraag hier mag:
Iemand met een L5P die New World speelt?

Mijn beeld is een beetje wazig heb ik het idee, heb al met instellingen zitten kloten maar er verandert weinig.
Vaak resultaat van niet spelen op de native resolutie van je scherm - staan je instellingen in-game wil zelfde als je schermreso?

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
@NiGeLaToR Oo ik bedenk me nu dat ik hem naar 2560x1440 heb aangepast, maar L5P is 1600 ofniet? xD

[ Voor 6% gewijzigd door Kieft91 op 29-09-2021 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kieft91 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:56:
@NiGeLaToR Oo ik bedenk me nu dat ik hem naar 2560x1440 heb aangepast, maar L5P is 1600 ofniet? xD
Haha, dat kun je zelf het beste zien in je instellingen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kieft91 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:56:
L5P is idd 1600, opzich doen sommige games dan zwarte balken boven en onder als je hem op 1440p instelt maar ander doen het beeld stretchen. Dus even aanpassen naar 1600 en probleem zou opgelost moeten zijn.

• DJSirMatthew
Vraagje: wat zou een eerlijke prijs zijn op dit moment voor een
Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H 82JQ007PMB pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007PMB, Azerty toetsenbord) gekocht eind april? Is dus het Ryzen 7 / RTX 3070 / 16Gb RAM mdoel. Ik kan mogelijks via het werk een nog beter toestel te pakken krijgen maar hangt een beetje af van wat ik voor deze nog zou kunnen krijgen.

EDIT: Zelf 1.699€ voor betaald

[ Voor 3% gewijzigd door DJSirMatthew op 29-09-2021 16:27 ]

• GianniDPC
NiGeLaToR schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:53:
[...]

Je bedoelt dus audio output latency? Of waar kijken we naar?

[...]

Vaak resultaat van niet spelen op de native resolutie van je scherm - staan je instellingen in-game wil zelfde als je schermreso?
Nee deze spikes zorgen ervoor dat de computer geen audio / video kan streamen zonder haperingen.. de voornaamste oorzaak lijkt mij de wireless netwerkkaart te zijn. Als ik deze uitschakel heb maar af en toe eens een spike en merk ik er eigenlijk niets van..

[ Voor 25% gewijzigd door GianniDPC op 29-09-2021 18:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1990BW
DJSirMatthew schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:24:
Vraagje: wat zou een eerlijke prijs zijn op dit moment voor een
Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H 82JQ007PMB pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007PMB, Azerty toetsenbord) gekocht eind april? Is dus het Ryzen 7 / RTX 3070 / 16Gb RAM mdoel. Ik kan mogelijks via het werk een nog beter toestel te pakken krijgen maar hangt een beetje af van wat ik voor deze nog zou kunnen krijgen.

EDIT: Zelf 1.699€ voor betaald
Zeker wel een paar kratjes pils 🍻

• DJSirMatthew
1990BW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:52:
[...]

Zeker wel een paar kratjes pils 🍻
Mag het ook een paar dozen wijn zijn? Drink dat liever :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
GianniDPC schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:42:
[...]

Nee deze spikes zorgen ervoor dat de computer geen audio / video kan streamen zonder haperingen.. de voornaamste oorzaak lijkt mij de wireless netwerkkaart te zijn. Als ik deze uitschakel heb maar af en toe eens een spike en merk ik er eigenlijk niets van..
Dit doet mijn netwerk kaart af en toe - vooral na standby. Dus ja, ik herken wel spikes/latency. Een reboot verhelpt dit, maar nieuwe drivers/firmware niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT0YOFnZFv8k2CsHepUG0LpZM6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LstiWWVoXJy4ueBMnWvV8oLO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GianniDPC
GianniDPC schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:

[Afbeelding]
Om hier nog eens op terug te komen.. mijn probleem is volledig opgelost door de mediatek wireless chip waarmee de laptop kwam te vervangen door een Intel AX 200. Ik zou dus oppassen bij aankoop dat je geen model hebt met deze mediatek kaart.. deze blijkt dus nog veel erger dan deze van realtek waarmee sommige legions komen.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Toevallig heb ik sinds vandaag ook issues met het geluid onder W10. Enorm kraken. Dacht eerst dat het opgelost was door alle usb aansluitingennlos te koppelen, maar dat was slechts van korte duur... Meer Legion bezitters problemen?

• GianniDPC
McLambo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:02:
Toevallig heb ik sinds vandaag ook issues met het geluid onder W10. Enorm kraken. Dacht eerst dat het opgelost was door alle usb aansluitingennlos te koppelen, maar dat was slechts van korte duur... Meer Legion bezitters problemen?
Installeer ook eens LatencyMon..

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Met welk doel?

Ik heb een oorzaak geïsoleerd denk ik:
Power adapter aangesloten (300w, of usb 60w); gekraak
batterij power; geen gekraak.

Kan mogelijk iets zijn in de power settings waarbij settings voor een component of bus verkeerd staan...

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Eerst maar eens de bios gedowngrade naar GKCN40WW, eergister geupdate, en sinds dien doet het systeem vreemd; USB scherm valt om de 10 minuten uit, en games stotteren op de AMD GFX, waar dit voorheen prima ging (casual games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLambo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:47:
Met welk doel?

Ik heb een oorzaak geïsoleerd denk ik:
Power adapter aangesloten (300w, of usb 60w); gekraak
batterij power; geen gekraak.

Kan mogelijk iets zijn in de power settings waarbij settings voor een component of bus verkeerd staan...
Kijk eens bij de Power Options van de betreffende profile die je gebruikt, dan naar PCI Express en dan Link State Power Mangement bij Plugged in zet die eens op off en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

WeAreLegion schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Kijk eens bij de Power Options van de betreffende profile die je gebruikt, dan naar PCI Express en dan Link State Power Mangement bij Plugged in zet die eens op off en probeer het dan nog eens.
Na een downgrade van de bios, en een complete re-install deed het issue zich nog steeds voor |:(

Zojuist je suggestie opgevolgd, maar dat levert ook geen verbeterig op. De settings stond op 'maximum powersaving' overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Zodra ik het externe scherm afkoppel is het issue verdwenen..

Maakt niet uit of ik het scherm aansluit met een USBC -> Displayport, of USBC-USBC kabel ...
hhmmz

Is 1 van de USBC poorten dedicated voor Displayport(USBC)? Mogelijk heb ik het scherm op de verkeerde poort aangesloten?

/edit: product page even nagelopen en de USB-C poort naast de ethernet poort, of audiopoort zou goed moeten zijn, en daar heb ik het scherm ook op aangesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door McLambo op 03-10-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
McLambo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:15:
Zodra ik het externe scherm afkoppel is het issue verdwenen..

Maakt niet uit of ik het scherm aansluit met een USBC -> Displayport, of USBC-USBC kabel ...
hhmmz

Is 1 van de USBC poorten dedicated voor Displayport(USBC)? Mogelijk heb ik het scherm op de verkeerde poort aangesloten?

/edit: product page even nagelopen en de USB-C poort naast de ethernet poort, of audiopoort zou goed moeten zijn, en daar heb ik het scherm ook op aangesloten.
Audio via extern scherm wordt als het goed is geregeld door de NVIDIA GPU (HD AUDIO).
Zou het eerst hier dus zoeken -> via DDU (display driver uninstaller) je nvidia drivers in Windows safe mode verwijderen.
Vergeet niet je driver alvast te downloaden + wifi uit te zetten vóór de reboot anders installeert windows update een standaard driver als je weer inlogt.
Installeer je NVIDIA driver dmv clean install -> dit doe je door custom installation te selecteren in de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Bedankt voor de tip, maar het probleem doet zich voor met de ingebouwde Realtek audio kaart.
Ik heb een Dell P2419HC, wel USB-C voor beeld, maar geen ingebouwde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
McLambo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:40:
Bedankt voor de tip, maar het probleem doet zich voor met de ingebouwde Realtek audio kaart.
Ik heb een Dell P2419HC, wel USB-C voor beeld, maar geen ingebouwde speakers.
De USB-C poorten zijn onderdeel van de NVIDIA GPU ik ben geen expert op soundcard gebied maar je GPU voert dit signaal door naar je monitor.

Realtek -> Nvidia HD audio -> speakers monitor

Misschien dat iemand die hier meer vanaf weet het kan uitleggen
Wat ik vermoed wat er gebeurd is dat er ergens latency zit in één van deze schakels aangezien het zonder de externe monitor prima werkt.
Vandaar mijn suggestie om het in de Nvidia driver te zoeken aangezien dit de 'brug' vormt naar je output.
Stap 2 zou de Realtek, GPU en monitor drivers verwijderen en alle 3 opnieuw installeren.
Bios van je MB zou ik gewoon de nieuwste versie aanhouden daar ligt het niet aan.

Edit: of heb je audio problemen met de speakers van de laptop zodra je een extern scherm (zonder speakers) aansluit?

[ Voor 5% gewijzigd door 1990BW op 03-10-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
Standaard staan je laptop speakers zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVAPCw4bgQMcQ6OaHVVdQx5Pkbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/txGCMdfjne9s2yqQqILc8A2Q.jpg?f=user_large

Misschien dat '...............applicatie gestuurd' uitvinken het oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik merkte dat ik met dit beest van een laptop toch een stuk meer kan doen dan ik gewend was, maar kwam nu geheugen tekort voor Virtual Machines :)

Daarom nu 64GB Kingston Fury besteld: https://www.reichelt.nl/n...i6432-2020fi-p311236.html. Fiks in prijs gezakt! Zodra ze binnen zijn zal ik de exacte timings hier plaatsen voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de 'opvolgers' van de Impact reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 09:32
edit

[ Voor 98% gewijzigd door maertenr op 05-10-2021 08:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

DOK schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:36:
[...]

Klopt, heb er één op het oog die zou moeten passen. Scherm is van de 7i volgens mij. Garantie op het scherm kwijt, rest niet als het goed is. Maar ik heb het al eens eerder gedaan, het is eenvoudiger dan je denkt.
Operatie geslaagd! :)

Legion 5 met het matige 120hz scherm geupgrade met dit scherm uit de Legion 7: https://www.panelook.com/...6_LCM_overview_46515.html

500 nits, 100% rgb, groot verschil :*)

[ Voor 4% gewijzigd door DOK op 05-10-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

DOK schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

Operatie geslaagd! :)

Legion 5 met het matige 120hz scherm geupgrade met dit scherm uit de Legion 7: https://www.panelook.com/...6_LCM_overview_46515.html

500 nits, 100% rgb, groot verschil :*)
Respect!

Nog moeilijkheden? Of plug en play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

McLambo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Respect!

Nog moeilijkheden? Of plug en play?
Redelijk plug en play, meeste tijd nog bezig geweest met het netjes terugplaatsen van de bezel. Het scherm zit overigens niet met schroefjes vast, zoals bij Thinkpads, maar met een soort dubbelzijdige tape.

Omdat Lenovo het scherm ook gebruikt in andere modellen is er zelfs een ICC profiel vanuit Lenovo beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
GKCN44WW BIOS UPDATE . Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is en richt zich voornamelijk op de HDR van het scherm.

Modify DR key for CSOT1507
Fine tune NV HDR Workaround
Modify HDR panel delay time

Let op na de bios update is de hybrid functie uitgeschakeld,dus wil je die gebruiken moet je dit weer inschakelen _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Noresponse op 05-10-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Noresponse schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:52:
GKCN44WW BIOS UPDATE . Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is en richt zich voornamelijk op de HDR van het scherm.

Modify DR key for CSOT1507
Fine tune NV HDR Workaround
Modify HDR panel delay time

Let op na de bios update is de hybrid functie uitgeschakeld,dus wil je die gebruiken moet je dit weer inschakelen _/-\o_
Er is wel meer uit na een BIOS update. Zo moet je ook altijd weer de accu optimalisatie instellen (accu blijft dan tussen de 50 en 60% opgeladen ipv volledig op te laden) en zijn de boot keys van bijvoorbeeld Ventoy weer verdwenen van het systeem.

Maar goed als je dat een maal weet, is het een standaard actie naar een BIOS update.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

1990BW schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:17:
Standaard staan je laptop speakers zo ingesteld:

[Afbeelding]

Misschien dat '...............applicatie gestuurd' uitvinken het oplost
Na veel rondzoeken en proberen lijkt het volgende het probleem opgelost te hebben:

Alles van Nahimic disablen/verwijderen
Alle sound devices deinstalleren in devicemanager, inclusief verwijderen drivers
Stock audio drivers opnieuw installeren
Reboot

Hoor nu geen gekraak meer, kijken hoe lang het goed gaat
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste