Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:23

McLambo

MTB Junky

NosferatuX schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Jawel maar ik heb ene behoorlijke desktop staan die "beter" is dan de laptop.
Ik had de laptop besteld om ivm tijd en gemak lekker beneden bij de vrouw en kids aan de eettafel er gebruik van te maken zodat ik mij niet hoef af te zonderen maar ik had me hierop verkeken helaas.
Ik zou natuurlijk kunnen wachten om te zien of het went maar dan kan het niet meer retour als het zo blijft en my guts tell me that... Vind het wel erg jammer..
Aaaahhhh, zo ja. Dat dilemma had ik 10 jaar geleden ook.
Ikea meubel gehaald en desktop set naar de woonkamer verhuisd. Veel gezelliger.
Inmiddels hebben de kids dus beslag genomen op de game pc, dus pa aan de laptop :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
McLambo schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Aaaahhhh, zo ja. Dat dilemma had ik 10 jaar geleden ook.
Ikea meubel gehaald en desktop set naar de woonkamer verhuisd. Veel gezelliger.
Inmiddels hebben de kids dus beslag genomen op de game pc, dus pa aan de laptop :7
Haha herkenbaar.
Sinds ik samen woon heeft mijn game setup altijd in de woonkamer gestaan, op een ikea hoekbureau. Toen de kleine kwam had ik van de zolder een kantoor/gameroom gemaakt zodat de woonkamer wat beter ingericht kon worden maar elke keer naar zolder verkassen werd een drempel dus dacht dat dit een goede oplossing was maar helaas. Wel erg jammer maarja.

Op de deur van de zolder komt tegen die tijd een slot, no way dat ik die laat inpikken haha maar gelukkig ruimte zat daar voor nog een mini pctje later 😆

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Mis ik iets? Een ontevreden klant?
Ja maar niet doordat er iets mis mee is hoor, ligt aan mezelf.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Mis ik iets? Een ontevreden klant?
Hij ken het kleine schermpje niet handelen :P (daar komt het op neer haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

In onze woonkamer staat nu (sinds corona) een 38 inch wide screen monitor en vrouwlief vind dat heerlijk om te werken (3840x1600). Daar zal ik tzt de laptop op inprikken 😇

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Hij ken het kleine schermpje niet handelen :P (daar komt het op neer haha)
Precies dit :F
markklok schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:00:
In onze woonkamer staat nu (sinds corona) een 38 inch wide screen monitor en vrouwlief vind dat heerlijk om te werken (3840x1600). Daar zal ik tzt de laptop op inprikken 😇
Zo eentje heb ik er ook, die gaming variant van LG. Heerlijk ding.
Maar ze werd al gek van de 75" tv, kan er niet nog een 38" naast zetten lol

[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 21-08-2021 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
jkrol schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

YouTube is your friend

Kijk goed naar de hoek waaronder het (zeer nuttige) driehoekige tooltje in de laptop wordt gestoken.
Het viel mij erg mee, maar wel pas toen ik een setje van iFixit binnen had.

Nu kan ik hem echt makkelijk openen...fluitje van een cent na de eerste x.
Inderdaad zo hebben we het ook gedaan - vriend en ik - met inderdaad een iFixit setje...
Daarmee ging het erg makkelijk...

En in een keer goed...
32 GB RAM en extra 1TN disk in 1 keer herkend door Windows...
Daarna uitgezet en morgen zondag verder kijken...
We hebben namelijk andere dingen gedaan zijn PC open gemaakt en i7 4790K erin en hardtube Cooling weer gevuld met koelvloeistof...
En dan gegeten en films gekeken

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jackson
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 12:13
Met grote interesse kijk ik naar een mogelijke aanschaf van deze laptop.
Een erg belangrijk punt voor me: hoe is het afspelen van streaming video? Dan doel ik op Youtube, Netflix en Disney bijvoorbeeld.
Deze recensie op Notebookcheck https://www.notebookcheck...-Hz-display.554931.0.html
maakt melding van "DPC latencies" na een test met LatencyMon met onderstaand screenshot als een van de resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74TqQGFF2WvGqueIIc2wXA7ss1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuYWiJZnASA2ZlaiZI84XMuq.jpg?f=fotoalbum_large

Zou dit nu betekenen dat het systeem zelfs met alle kracht toch moeite kan hebben met het afspelen van streaming media?
Of dit is hopelijk gewoon een momentopname tijdens de test en krijgen jullie betere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:06
Daniel Jackson schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:19:
Met grote interesse kijk ik naar een mogelijke aanschaf van deze laptop.
Een erg belangrijk punt voor me: hoe is het afspelen van streaming video? Dan doel ik op Youtube, Netflix en Disney bijvoorbeeld.
Deze recensie op Notebookcheck https://www.notebookcheck...-Hz-display.554931.0.html
maakt melding van "DPC latencies" na een test met LatencyMon met onderstaand screenshot als een van de resultaten:
[Afbeelding]

Zou dit nu betekenen dat het systeem zelfs met alle kracht toch moeite kan hebben met het afspelen van streaming media?
Of dit is hopelijk gewoon een momentopname tijdens de test en krijgen jullie betere resultaten?
ik ondervind geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Even een ander vraagje;

ik heb hier kpn internet ( ik had altijd 100mbps ) en dat heb ik zojuist omhoog laten zetten naar 1000mbps ( 1gbit )

echter, krijg ik ( draadloos, dat wel, heb nog niet bedraad geprobeerd ) "maar" ongeveer de volgende resultaten;
download 181.7 Mbps
upload 148.7 Mbps

Ik zit op de 5ghz band van mn superwifipunten, die op een v10 aangesloten zijn.
als ik 2,4ghz forceer in de instellingen, kom ik nog lager uit, rond de 50Mbps.

zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:43:
Even een ander vraagje;

ik heb hier kpn internet ( ik had altijd 100mbps ) en dat heb ik zojuist omhoog laten zetten naar 1000mbps ( 1gbit )

echter, krijg ik ( draadloos, dat wel, heb nog niet bedraad geprobeerd ) "maar" ongeveer de volgende resultaten;
download 181.7 Mbps
upload 148.7 Mbps

Ik zit op de 5ghz band van mn superwifipunten, die op een v10 aangesloten zijn.
als ik 2,4ghz forceer in de instellingen, kom ik nog lager uit, rond de 50Mbps.

zie ik iets over het hoofd?
Heb je met een ander apparaat wel een hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ernemmer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Niet hoger nee. Ik moet nog wel even bedraad checken moet ik zeggen hoor. Maar misschien dat iemand uit de top van z'n bol iets wist al.

---edit----

Via PlayStation ( ingebouwde test en via browser ) kom ik ook uit op 190 Mbps.

Laptop probeer ik straks, als de vrouw met de Sims klaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door LeDutchShepherd op 22-08-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ernemmer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Dit haal ik bedraad met de laptop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUeFPyntfs7uNhZsp7CNC5OkjaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqeNaANT6hiJLFtWAS5YGuss.jpg?f=fotoalbum_large

En draadloos haal ik ( test torrent ) 285 Mbps down

[ Voor 17% gewijzigd door LeDutchShepherd op 22-08-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:16:
[...]

Niet hoger nee. Ik moet nog wel even bedraad checken moet ik zeggen hoor. Maar misschien dat iemand uit de top van z'n bol iets wist al.

---edit----

Via PlayStation ( ingebouwde test en via browser ) kom ik ook uit op 190 Mbps.

Laptop probeer ik straks, als de vrouw met de Sims klaar is.
Welke wifikaart zit er in je laptop? Je heb er 1 van Realtek of van Intel, die van realtek schijnt niet al te best te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik heb blijkbaar ook de Realtek versie, maar trek de 1 Gbps verbinding naar mijn nas helemaal dicht via Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:04
Goededag,
Ik heb zelf de volgende Legion gehaald;

Het eerste wat me opviel, er zit geen 1 x 16 maar 2 x 8 GB. Specs

Ik wilde juist graag 2 x 16 GB plaatsen (yolo) maar dat kan nu niet. Na het open schroeven en kijken zie ik ook nog is dat er een Samsung en een Lenovo reepjes zijn gebruikt. De 100 euro extra voor 8 GB lijkt nu een flater.

De kleuren zijn best slecht (rood is meer oranje dan rood). Als ik de laptop naast mijn oude zet moet ik echt in de instellingen spelen wil ik de juiste kleur krijgen. Heb nu de "Digital Vibrance" op 100 gezet en het is iets beter. Maar het blijft niet mooi. Anderen met dezelfde ervaring? Op het web zie ik weinig.

Ik had gister avond het volgende gepost; Link

In het kort; Twee M.2 sloten, alleen de specs zijn een beetje onduidelijk. Kan je max 1 x een 2280 en 2242 plaatsen of 2 M.2 in totaal en hoe je ze mixed maakt niet uit. Morgen zal ik het weten. Dan krijg ik mijn 980 1TB binnen (mooie aanbieding nu in Pricewatch)

Eerste vraag, heeft iemand al een tweede SSD in de linker M.2 slot kunnen plaatsen? Ik kon het in de forum topic niet zien. Mocht dat niet zo zijn, laat ik het morgen zelf weten.
Hoeveel verschil zal er zijn tussen de Samsung 980 1 TB en de huidige SSD? Is het de moeite waard om hem als Windows schijf te gebruiken of valt dat allemaal mee? Ik denk dat het qua performance wel mee valt, maar ik hoor het graag van jullie.

Ik ben van plan om de laptop te retourneren. Ik hoop dan alleen dat ik toevallig een slecht scherm had, het is geen deal breaker, maar ik stoor me er erg aan (bijna een deal breaker). Wellicht kan ik dat nog een beetje beter calibreren. Ik zet dan zelf een extra 8GB RAM in en de 980. Aan de hand van jullie ervaringen wil ik hem dan als boot gebruiken of extra (hopelijk werkt de extra M.2 slot).

Voor de rest vind ik het echt een top ding. Hij is stevig, dikke specs en vind hem zelf ook erg mooi qua design. Plastic is wel een beetje beschadigd door het open prullen (met iFixit spullen), maar dat zijn allemaal kleine normale gebruiksporen als je hem open doen (aanname). Ik kom van een Ultrabook af plus heb een LG C1 65 inch gehaald en met een kabel kan ik hem zo aansluiten op de TV, heb al een paar games geprobeerd en het is echt schitterend.

Hoop dat dit de juiste plek is voor de feedback, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrinceXEvil schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:55:
Goededag,
Ik heb zelf de volgende Legion gehaald;

Het eerste wat me opviel, er zit geen 1 x 16 maar 2 x 8 GB. Specs

Ik wilde juist graag 2 x 16 GB plaatsen (yolo) maar dat kan nu niet. Na het open schroeven en kijken zie ik ook nog is dat er een Samsung en een Lenovo reepjes zijn gebruikt. De 100 euro extra voor 8 GB lijkt nu een flater.

De kleuren zijn best slecht (rood is meer oranje dan rood). Als ik de laptop naast mijn oude zet moet ik echt in de instellingen spelen wil ik de juiste kleur krijgen. Heb nu de "Digital Vibrance" op 100 gezet en het is iets beter. Maar het blijft niet mooi. Anderen met dezelfde ervaring? Op het web zie ik weinig.

Ik had gister avond het volgende gepost; Link

In het kort; Twee M.2 sloten, alleen de specs zijn een beetje onduidelijk. Kan je max 1 x een 2280 en 2242 plaatsen of 2 M.2 in totaal en hoe je ze mixed maakt niet uit. Morgen zal ik het weten. Dan krijg ik mijn 980 1TB binnen (mooie aanbieding nu in Pricewatch)

Eerste vraag, heeft iemand al een tweede SSD in de linker M.2 slot kunnen plaatsen? Ik kon het in de forum topic niet zien. Mocht dat niet zo zijn, laat ik het morgen zelf weten.
Hoeveel verschil zal er zijn tussen de Samsung 980 1 TB en de huidige SSD? Is het de moeite waard om hem als Windows schijf te gebruiken of valt dat allemaal mee? Ik denk dat het qua performance wel mee valt, maar ik hoor het graag van jullie.

Ik ben van plan om de laptop te retourneren. Ik hoop dan alleen dat ik toevallig een slecht scherm had, het is geen deal breaker, maar ik stoor me er erg aan (bijna een deal breaker). Wellicht kan ik dat nog een beetje beter calibreren. Ik zet dan zelf een extra 8GB RAM in en de 980. Aan de hand van jullie ervaringen wil ik hem dan als boot gebruiken of extra (hopelijk werkt de extra M.2 slot).

Voor de rest vind ik het echt een top ding. Hij is stevig, dikke specs en vind hem zelf ook erg mooi qua design. Plastic is wel een beetje beschadigd door het open prullen (met iFixit spullen), maar dat zijn allemaal kleine normale gebruiksporen als je hem open doen (aanname). Ik kom van een Ultrabook af plus heb een LG C1 65 inch gehaald en met een kabel kan ik hem zo aansluiten op de TV, heb al een paar games geprobeerd en het is echt schitterend.

Hoop dat dit de juiste plek is voor de feedback, alvast bedankt!
Betreft het geheugen, snap dat het vervelend is maar tis in dit geval wel een plus punt dat ze 2x 8 gebruikt hebben en niet 1x16. Dual channel is wel echt noodzakelijk als ze single channel geheugen zouden gebruiken dan ga je dat echt merken.

En ja ik heb een extra M2 er in gezet (links) een P5 van Crucial die werkt als een trein verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:04
WeAreLegion schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Betreft het geheugen, snap dat het vervelend is maar tis in dit geval wel een plus punt dat ze 2x 8 gebruikt hebben en niet 1x16. Dual channel is wel echt noodzakelijk als ze single channel geheugen zouden gebruiken dan ga je dat echt merken.

En ja ik heb een extra M2 er in gezet (links) een P5 van Crucial die werkt als een trein verder.
Cool, ik wilde juist een extra 16GB bij prikken. Ik denk dat ik hem gewoon hou op 2 x 8 GB (zelf upgraden) plus de SSD, want games van 100 GB op een schijf van 500 is een beetje kansloos.

Het was alleen extra krom dat ze zelf 2 andere merken gebruiken. Misschien kom ik nog van de oude garde, maar je hebt altijd het liefst dezelfde RAM reepjes. Had hem open gemaakt om te kijken of ik de tweede hetzelfde kon houden. Die van Lenovo zijn best duur (80 euro) tegenover de anderen, waarschijnlijk omdat die ze alleen zelf verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door PrinceXEvil op 23-08-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PrinceXEvil schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Cool, ik wilde juist een extra 16GB bij prikken. Ik denk dat ik hem gewoon hou op 2 x 8 GB (zelf upgraden) plus de SSD, want games van 100 GB op een schijf van 500 is een beetje kansloos.
Jah dat is niet heel veel vandaar dat er bij mij ook 1 bij zit. Geheugen zou ik gewoon eerst kijken hoe het je bevalt zonder upgrade, als bevalt kan dat altijd later nog :D

In ieder geval geniet van je aankoop! Tis een beest :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik had gelezen dat de m.2 sloten verschillen kwa snelheid . 4x andere 3x

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

markklok schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:36:
Ik had gelezen dat de m.2 sloten verschillen kwa snelheid . 4x andere 3x
Dat meende iemand hier (x4 vs x2).
Maar ze zijn beide PCIe 3.0 x4

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Welke wifikaart zit er in je laptop? Je heb er 1 van Realtek of van Intel, die van realtek schijnt niet al te best te zijn.
killer wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
McLambo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:57:
Ik heb blijkbaar ook de Realtek versie, maar trek de 1 Gbps verbinding naar mijn nas helemaal dicht via Wifi
enig idee waarom ik dan maar die lage snelheid haal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij wel, Ik heb een intel kaart en geen realtek. Maar goed die snelheid zou het probleem niet moeten zijn (meer dat soms verbinding dropped enzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 13:17
Is ook Intel :)
Nieuwste drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Is ook Intel :)
Nieuwste drivers al geprobeerd?
Nieuwste als in van killer/Intel zelf, of update laten zoeken ( in Windows en/of vantage )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Nieuwste als in van killer/Intel zelf, of update laten zoeken ( in Windows en/of vantage )
Via de update tool van intel (weet niet zeker of dit met de killer ook werkt):

https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:19:
[...]

Via de update tool van intel (weet niet zeker of dit met de killer ook werkt):

https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html
updaten kan, herkent de killer kaart. Update uitgevoerd, maar geen verschil.
Zit op de 5Ghz band, kanaal 108.

Speedtest app geinstalleerd op de computer, resultaat:

ping: 4
down 162,61
up 111,52

bekabeld kom ik wél aan 970mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Legion fancontrol beta rc14

https://drive.google.com/...juUUbOdF/view?usp=sharing

Eerst oude fancontrol en notebook fancontrol verwijderen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Thanks, ik heb de missende software gevonden in de Microsoft Store.
Tevens heb ik bij wijze van vermaak nog een keer een clean install gedaan, en je handleiding gevolgd.

Werkte top, enkel de driver voor bluetooth kon ik niet zo 1 2 3 ergens vinden, maar die kwam later vanzelf mee.

Ik denk overigens dat de procedure een stukje sneller kan: in plaats van alle drivers los van de Lenovo site te downloaden kun je ook het volgende doen:

1. Installeer Windows (Tijdens setup kun je met Shift-F10 een command prompt openen om met diskpart de interne SSD leeg te gooien; nu ben je ook van de recovery partitie met het (outdated) Lenovo image af.
2. Na 1e opstart, tijdens de wizard; kies geen verbinding maken met Wifi, ik wil een lokaal account.
3. Installeer nu met de hand de volgende drivers:
a) AMD Chipset (AMD site)
b) Nvidia GFX drivers (Nvidia drivers)

4. Stop nu de Windows Update Service, en zet deze op disabled in een elevated cmd prompt:
- sc config wuauserv start= disabled
- net stop wuauserv

5. Nu kun je verbinding maken met het internet, en gebruik je Lenovo System Update, De lenovo Support website voor jouw model laptop, of Lenovo vantage om alle benodigde drivers en firmware updates toe te passen. Het maakt volgens mij niets uit of de drivers tegelijk of in willekeurige volgorde worden geïnstalleerd tegenwoordig. Het gaat bij mij al jaren goed in ieder geval.

6. Met de hand eventueel nog de optionele software installeren naar keuze.
7. Installeer de Lenovo Power Profiles (eerder genoemd in dit topic)

8. Met de volgende commando's in een elevated cmd prompt de Windows Update Services weer activeren en starten:
- sc config wuauserv start= auto
- net stop wuauserv

9. Als je nu naar Settings - > Updates and Security gaat kun je Microsoft de missende patches en software laten installeren. Tevens zullen nu enkele Microsoft Store apps specifiek voor je model laptop geïnstalleerd worden( Killer control center, AMD control center, etc).

Ik ben niet van plan om de Legion wekelijks opnieuw te installeren, maar ik was toch wel een klein uurtje zoet met alle reboots tussen de driver updates voor.

Verder een mooie manual, ik heb nu een goede basis om de laptop verder in gebruik te gaan nemen . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Heb je toevallig een screenshot hiervan? Of kan ik het ergens zonder muurtje vinden :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Vokx schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Heb je toevallig een screenshot hiervan? Of kan ik het ergens zonder muurtje vinden :) ?
Welk muurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Discord oid, dacht ik. Volgens mij moet je een account daar hebben om er toegang tot te krijgen toch? Of is dit een andere tool.

[ Voor 5% gewijzigd door Vokx op 23-08-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

updaten kan, herkent de killer kaart. Update uitgevoerd, maar geen verschil.
Zit op de 5Ghz band, kanaal 108.

Speedtest app geinstalleerd op de computer, resultaat:

ping: 4
down 162,61
up 111,52

bekabeld kom ik wél aan 970mbit
Ok dan wordt het een trial & error verhaal.

1 Download/install CCleaner
2 Download Intel-Killer driver handmatig
3 Wifi uitzetten -> apparaatbeheer openen -> apparaat verwijderen
4 Reboot
5 CCleaner -> clean registry
6 Killer software installeren
7 Reboot
8 Connect met Wifi & check snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Vokx schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

Discord oid, dacht ik. Volgens mij moet je een account daar hebben om er toegang tot te krijgen toch? Of is dit een andere tool.
Zelfde tool, alleen heb ik het muurtje voor je weggehaald, en de directe link hier neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

4 Reboot
7 Reboot
Ff met de hond er uit, en dan ga ik met je lijstje aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:26:
Legion fancontrol beta rc14

https://drive.google.com/...juUUbOdF/view?usp=sharing

Eerst oude fancontrol en notebook fancontrol verwijderen!
Werkt hier goed de Fan hunter modus, hoewel de werking wat omslachtig is, werkt prima.
Gisteravond BF V paar uurtjes gespeeld temperatuur bleef keurig rond de 75 graden (CPU/GPU) op de minimale fanspeed (36%).
+100 fps geen gestotter o.i.d. belachelijk dat dit op een laptop kan :)

Settings:

Performance mode / dGPU
BF V QHD / Ultra settings
CPU 3.2 ghz (Turbo off)
GPU undervolt 0.7V @ 1515mhz
Cooling pad -> laagste fanspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:50:
[...]

Werkt hier goed de Fan hunter modus, hoewel de werking wat omslachtig is, werkt prima.
Gisteravond BF V paar uurtjes gespeeld temperatuur bleef keurig rond de 75 graden (CPU/GPU) op de minimale fanspeed (36%).
+100 fps geen gestotter o.i.d. belachelijk dat dit op een laptop kan :)

Settings:

Performance mode / dGPU
BF V QHD / Ultra settings
CPU 3.2 ghz (Turbo off)
GPU undervolt 0.7V @ 1515mhz
Cooling pad -> laagste fanspeed
Ja top toch?

Wacht ff, GPU undervolt.. waar en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

4 Reboot
7 Reboot
alles gedaan, met dit als "resultaat"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTqpVO6EmB3XJRhHpWX97Rw85yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o78YcOMDIQ05fyTDQJqVKt4O.jpg?f=fotoalbum_large

Begrijp me niet verkeerd, is een lekkere snelheid, en ik snap dat je altijd "verlies" hebt door congestie, storing en andere zaken, maar ik zit nu RUIM onder de snelheid van het pakket ONDER het pakket wat ik nu heb. ( nu 1000, stap lager is 500 )

ben alleen bang dat als ik voor de 500 opteer, de snelheid op miraculeuze wijze NOG lager wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door LeDutchShepherd op 23-08-2021 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding]

Begrijp me niet verkeerd, is een lekkere snelheid, en ik snap dat je altijd "verlies" hebt door congestie, storing en andere zaken, maar ik zit nu RUIM onder de snelheid van het pakket ONDER het pakket wat ik nu heb. ( nu 1000, stap lager is 500 )

ben alleen bang dat als ik voor de 500 opteer, de snelheid op miraculeuze wijze NOG lager wordt.
Wat voor router gebruik je? Want heb het even bij mijn router getest (die al stuk ouder is en kom dan niet hoger dan 345Mbps down en 380Mbps up. Maar dat is al een vrij oude router die wel AC ondersteund maar geen AX.

Denk niet dat het aan je wifi zelf ligt maar aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Wat voor router gebruik je? Want heb het even bij mijn router getest (die al stuk ouder is en kom dan niet hoger dan 345Mbps down en 380Mbps up. Maar dat is al een vrij oude router die wel AC ondersteund maar geen AX.

Denk niet dat het aan je wifi zelf ligt maar aan de router.
Experiabox V10 ( geen v10a ) met daarop 3 superwifipunten.

De laptop zit op het primaire superwifipunt. ( 1gigabit, 5 GHz )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Dit is wat dat superwifi is AC1300

Wat inhoud dat hij in theorie maximaal 1300 Mbit/s kan halen. Maar dat is wel echt heel erg theorie in praktijk ga je dat nooit halen en ook de 1000 Mbit/s niet. Mijn router is AC1733 en zoals ik al aangaf hij trekt die 1Gbit echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Via Wifi haal ik met de Legion 7 (82N60061MH) de max verbinding van onze WAN (500Mbit) op een Unifi Wifi 6 LR accesspoint.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11927283362.png

[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 24-08-2021 10:25 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:24:
Via Wifi haal ik met de Legion 7 de max verbinding van onze WAN (500Mbit) op een Unifi Wifi 6 LR accesspoint.
[Afbeelding]
Ook hier gaat het er om is het AC of AX ;) dat is namelijk wel behoorlijk verschil. Maar goed tis wat offtopic verder, maar Dutch moet daar keer naar kijken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Ook hier gaat het er om is het AC of AX ;) dat is namelijk wel behoorlijk verschil. Maar goed tis wat offtopic verder, maar Dutch moet daar keer naar kijken :D
Wifi 6, dus AX.
Weet 99,99% zeker dat z'n laptop niet het probleem is maar z'n AP.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Wifi 6, dus AX.
Weet 99,99% zeker dat z'n laptop niet het probleem is maar z'n AP.
Jah dat weet ik ook wel zeker :) maar goed altijd kabel :D al moet ik hem door het huis heen trekken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding]

OK software zou nu goed moeten zijn dan zou ik het iid in de router gaan zoeken.
Hoe lang heb je deze in gebruik? Wellicht even de instellingen induiken of de router hard-resetten.
Heb je nog een ander (snel) netwerk waar je de laptop kan testen? Zodat je kan uitsluiten dat het probleem niet in je wifikaart zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

WeAreLegion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Jah dat weet ik ook wel zeker :) maar goed altijd kabel :D al moet ik hem door het huis heen trekken haha.
Had ik voorheen ook (ook met de Unifi UAP-AC-LR's), maar sinds ik de Wifi 6 LR variant heb van Unifi werk ik eigenlijk alleen nog maar draadloos.
Stabiel en snel zat.

Op m'n vaste plek op de zaak werk ik wel via de kabel (USB-C hub)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Ja top toch?

Wacht ff, GPU undervolt.. waar en hoe?
GPU undervolt kun je doen in Afterburner dmv voltage/frequency curve.
Zijn veel video's over te vinden op YT BOAT legt het vast wel goed uit (heb de video niet bekeken):

YouTube: GPU Undervolting Guide for Laptops!

Kort samengevat wat je hiermee doet:

- Voltage/power limiet
- Overclock op X voltage
- Lagere temps (tot wel 20 graden)
- Stillere fans
- Afhankelijk van de instellingen kun je wat fps verliezen maar soms ook winnen :)

Voorbeeld hoe ik de profielen heb gemaakt in afterburner (zal vanavond nog screenshots plaatsen):

Profile 1
Flatcurve 0.7V (+/- 20C koeler)

Profile 2
Curve cut-off 0.725V (+/- 15C koeler)

Profile 3
Curve cut-off 0.75V (+- 10C koeler)

Profile 4
Curve cut-off 0.8V (+/- 5C koeler)

Profile 5
OC profile d.m.v. sliders (+/- 5C heter)

Per game/app wissel ik van profiel voor de beste "user experience" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
WeAreLegion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Misschien toch eens WiFi 6 proberen, je merkt geen verschil meer met een vaste draad imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Even aan kpn vragen of je de Experiabox 12 kan krijgen, dan heb je WiFi 6 en haal je ongeveer 500mbit op je WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

OK software zou nu goed moeten zijn dan zou ik het iid in de router gaan zoeken.
Hoe lang heb je deze in gebruik? Wellicht even de instellingen induiken of de router hard-resetten.
Heb je nog een ander (snel) netwerk waar je de laptop kan testen? Zodat je kan uitsluiten dat het probleem niet in je wifikaart zit.
In deze hoedanigheid enkele maanden in gebruik ( experiabox V10 met 3 wifipunten, laptop op primaire 5ghz wifipunt )

Al enkele malen gereset, geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ernemmer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Even aan kpn vragen of je de Experiabox 12 kan krijgen, dan heb je WiFi 6 en haal je ongeveer 500mbit op je WiFi
KPN is blijkbaar retestreng geworden met het uitgeven / omwisselen van boxen. Ik heb na lang aandringen voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe box krijg, maar ze konden me niet vertellen wélke dat ging worden.
De medewerker zei dat het waarschijnlijk een 12 wordt, maar zeker weten doet hij het niet. Dat zien we morgen dan wel, als hij er is.

Kan ik, met die V12 ook het netwerk "scheiden" ? Ik bedoel, de box hangt in de woonkamer, en daar zou dan ( mits het de V12 wordt ) wifi 6 uit kunnen komen. En dat ik de wifipunten voor dekking in de rest van het pand gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

KPN is blijkbaar retestreng geworden met het uitgeven / omwisselen van boxen. Ik heb na lang aandringen voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe box krijg, maar ze konden me niet vertellen wélke dat ging worden.
De medewerker zei dat het waarschijnlijk een 12 wordt, maar zeker weten doet hij het niet. Dat zien we morgen dan wel, als hij er is.

Kan ik, met die V12 ook het netwerk "scheiden" ? Ik bedoel, de box hangt in de woonkamer, en daar zou dan ( mits het de V12 wordt ) wifi 6 uit kunnen komen. En dat ik de wifipunten voor dekking in de rest van het pand gebruik?
Ik denk dat je die vraag beter in een ander topic kan stellen, het is voor hier wel erg ver offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ernemmer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat je die vraag beter in een ander topic kan stellen, het is voor hier wel erg ver offtopic.
Ho ho, ons onder mekaar hiero hè.
😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
KPN komt de 30ste glasvezel kastje hangen. Kan het wel vragen als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
nattebaksteen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:54:
KPN komt de 30ste glasvezel kastje hangen. Kan het wel vragen als je wilt.
Ik ben er achter dat ik de V12 krijg. Ff googlen of ik dan de wifi 6 van het kastje, apart kan laten werken naast het 5ghz netwerk van de wifischijven. Moet lukken me dunkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
Kan je niet bijvoorbeeld je win10 Home of Pro index uit install.wim image van windows install media mounten en dan met dism de drivers in de juiste volgorde door de directories met nummering te doen bijvoorbeeld...

Dan index commit doen en dan weer terug in de instalatie USB stick gebruiken...
Zo gebruik ik ook een zelf geschreven PowerShell script om image indexes van laatste Hotfixes te voorzien...
Natuurlijk doe ik dat niet elke maand, maar zo nu en dan bijvoorbeeld...

Ik denk dat ik het zo eens ga doen weer als ik toch mijn Lenovo laptop eens van schone install ga voorzien...
Na wat getest te hebben

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
ik zag net dat als ik hem in balance mode heb staan, de 3070 ook 140w neemt. Ik kan me herinneren dat die voorheen niet boven de 115w uit kwam. En dat ik hem echt in performance mode moest zetten om de volle 140w te krijgen. Hebben jullie dat ook? Of is geforce experience me weer een oor aan het aan naaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
nattebaksteen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:53:
ik zag net dat als ik hem in balance mode heb staan, de 3070 ook 140w neemt. Ik kan me herinneren dat die voorheen niet boven de 115w uit kwam. En dat ik hem echt in performance mode moest zetten om de volle 140w te krijgen. Hebben jullie dat ook? Of is geforce experience me weer een oor aan het aan naaien?
Ik hou dat helemaal niet in de gaten joh. Gebruik je Hwinfo daarvoor?

En, ik gebruik de laatste driver van Lenovo, niet van de GeForce app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Nee, met de GeForce experience overlay alt-z. Daar kun je ook FPS en temps in de gaten houden. Misschien dat het aan het vinkje bij balanced mode in Vantage ligt. Vanavond even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
nattebaksteen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 06:22:
Nee, met de GeForce experience overlay alt-z. Daar kun je ook FPS en temps in de gaten houden. Misschien dat het aan het vinkje bij balanced mode in Vantage ligt. Vanavond even testen.
De Performance Overlay van GeForce Experience zit vol met bugs / verkeerde informatie. Zo geeft hij bij mij bijv. verkeerde frame times weer.

Ik zou HWinfo gebruiken of, liever nog, GPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Is er een manier om bij het indrukken van Caps Lock en ook bijv. Num Lock weer te laten zien dat je het hebt ingedrukt... Dus OSD indicatie van Caps Lock en Num Lock...

Vanaf fabriek was dat zo... Maar ik ben het nu kwijt na een re-install (sort of)
Waar kan ik dat vinden heb het zo snel niet kunnen vinden meer ?

Moet ik daarvoor iets weer installeren ? Zo ja wat en waar ?

EDIT:
Lenovo HotKey waarchijnlijk ??? Maar die heb ik al geïnstalleerd vanuit MS Store, dus ik mis wat en daar zie ik geen instelling daarvoor staan

Lijkt erop lenovo utility te zijn...
Zie hier als indicatie wat ik bedoel ==> YouTube: How to Get Rid of Caps Lock and NumLock On-Screen Pop Up on Lenovo S...
Maar is die er wel voor onze Legion 5 (Pro) / Legion 7 laptops ???

[ Voor 42% gewijzigd door mindwarper op 25-08-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
HellStorm666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:24:
Via Wifi haal ik met de Legion 7 (82N60061MH) de max verbinding van onze WAN (500Mbit) op een Unifi Wifi 6 LR accesspoint.
[Afbeelding]
Ik heb AX AP's en haal met mijn net nieuwe Legion hetzelfde. Er zit blijkbaar niet meer in?
Een iPhone is sneller met wifi - er zit echter toch echt een AX-kaartje in de laptop. Had stiekem iets meer verwacht. Merkte wel dat fw-upgrade en nieuwe driver van 250mbit naar ~500mbit ging, dus wellicht zit het hem daar meer in dan de hardware/wifi op zich.

@LeDutchShepherd ook fw upgrade en de wifi driver die net uit lijkt te zijn (augustus) opgehaald en geinstalleerd? Maakt bij mij wel wat uit.

Edit: misschien is mijn klacht inmiddels achterhaald, zojuist haal ik dit (1gbit glas KPN) en TPlink Omada AX wifi:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11932507808.png

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-08-2021 09:20 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Heeft te maken met aantal radio's in phones en AX kaartjes
als het maar 2x2 antenne config is, dan kan dat ook een verklaring zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mindwarper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:25:
Heeft te maken met aantal radio's in phones en AX kaartjes
als het maar 2x2 antenne config is, dan kan dat ook een verklaring zijn
In de specs stond nog een AC-kaart, maar is geleverd met AX kaart. Meevaller dus op zich.

Deze zit erin: Realtek RTL8852AE PCI-e, linkje met specs, al heeft Lenovo wellicht een eigen implementatie.

PS: ik heb overigens deze gekocht:
Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007KMH)

Zal een review maken.

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-08-2021 13:17 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb AX AP's en haal met mijn net nieuwe Legion hetzelfde. Er zit blijkbaar niet meer in?
Een iPhone is sneller met wifi - er zit echter toch echt een AX-kaartje in de laptop. Had stiekem iets meer verwacht. Merkte wel dat fw-upgrade en nieuwe driver van 250mbit naar ~500mbit ging, dus wellicht zit het hem daar meer in dan de hardware/wifi op zich.

@LeDutchShepherd ook fw upgrade en de wifi driver die net uit lijkt te zijn (augustus) opgehaald en geinstalleerd? Maakt bij mij wel wat uit.

Edit: misschien is mijn klacht inmiddels achterhaald, zojuist haal ik dit (1gbit glas KPN) en TPlink Omada AX wifi:

[Afbeelding]
Fw upgrade van? Apparaat of netwerk adapter? En waar vandaan gehaald?

Wetreft wifi driver; van Intel gedownload? Van killer? Bij Lenovo weggehaald? ( Ik zie alleen driver van april bij Lenovo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Keek net op de site... zowel de legion 7 als 7i niet te selecteren.

Mijn bestelling van de 11de heeft nog geen verwachte datum.... F5 F5 F5 😇

[ Voor 3% gewijzigd door markklok op 25-08-2021 14:44 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
LeDutchShepherd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Fw upgrade van? Apparaat of netwerk adapter? En waar vandaan gehaald?

Wetreft wifi driver; van Intel gedownload? Van killer? Bij Lenovo weggehaald? ( Ik zie alleen driver van april bij Lenovo )
Ik heb deze, 11 augustus:
https://support.lenovo.co...on-1809-or-later-thinkpad

Firmware via de Lenovo app op de laptop, maar Windows update gaf hem ook. Ongetwijfeld ook op de Lenovo website te vinden: van de laptop zelf dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb deze, 11 augustus:
https://support.lenovo.co...on-1809-or-later-thinkpad

Firmware via de Lenovo app op de laptop, maar Windows update gaf hem ook. Ongetwijfeld ook op de Lenovo website te vinden: van de laptop zelf dus.
ah vandaar, dat is de realtek driver. ik heb de killer versie... dat gaat niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Yonix schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:48:
[...]

De Performance Overlay van GeForce Experience zit vol met bugs / verkeerde informatie. Zo geeft hij bij mij bijv. verkeerde frame times weer.

Ik zou HWinfo gebruiken of, liever nog, GPU-Z.
Je hebt helemaal gelijk! Net even getest met gpu-z en op balanced blijft die rond de 115w idd. Op Performance gaat die helemaal tot de140w en zijn de core clocks ook hoger. Bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
mindwarper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:34:
Is er een manier om bij het indrukken van Caps Lock en ook bijv. Num Lock weer te laten zien dat je het hebt ingedrukt... Dus OSD indicatie van Caps Lock en Num Lock...

Vanaf fabriek was dat zo... Maar ik ben het nu kwijt na een re-install (sort of)
Waar kan ik dat vinden heb het zo snel niet kunnen vinden meer ?

Moet ik daarvoor iets weer installeren ? Zo ja wat en waar ?

EDIT:
Lenovo HotKey waarchijnlijk ??? Maar die heb ik al geïnstalleerd vanuit MS Store, dus ik mis wat en daar zie ik geen instelling daarvoor staan

Lijkt erop lenovo utility te zijn...
Zie hier als indicatie wat ik bedoel ==> YouTube: How to Get Rid of Caps Lock and NumLock On-Screen Pop Up on Lenovo S...
Maar is die er wel voor onze Legion 5 (Pro) / Legion 7 laptops ???
Iemand een idee of oplossing wellicht ?
Mis ik iets ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
mindwarper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Iemand een idee of oplossing wellicht ?
Mis ik iets ???
Heb je deze ook, hotkey helper:

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Inderdaad die heb ik :)

Ik heb niet goed gekeken - nu dat ik dat opgestart heb vanuit de store - gaat het wel goed...

Ik vraag me af kan er iets zijn dat ingesteld worden dat het altijd start mij opstarten systeem ?
ik houd me aanbevolen hoe dat gaat... ga zelf ok nog wel even zoeken en een system reboo doen om te zien wat dat doet

EDIT: na een reboot doet het even niet maar na paar tellen wachten is het okay...
Goed nu heb ik alles wel zo als het moet zijn gok ik...
Een echte clean install doe ik voorlopig nog niet, want zoals ik het nu heb staan werkt het goed...

Al heb ik alles qua drivers en programma's op mijn 2e SSD gezet en uitgepakt, dus alles is klaar om te gaan voor een clean instal mocht het nodig zijn.
Ja inclusief de nieuwe 3.08 versie van AMD Chipset drivers - van 23 augustus :)

Ik weet nog altijd niet wat dat Tobii Experience doet...Ergonomie bijhouden ofzo
Maar goed... staat nu op disabled

Ik heb ook upgrade gedaan naar Pro
  1. Geen netwerk verbinding - essentieel anders gaat het niet goed
  2. Generic Windows 10 Pro key gebruikt - is GEEN piraterijj - is gewoon een key die je kan gebruiken om te testen
  3. Upgrade laten doen - faalt op gegeven moment want wil internet verbinding - niet erg
  4. Handmatig reboot - gaat de features installeren - hey kijk :)
  5. status is nu al geactiveerd, maar toch volgende stap doen
  6. Activatie nu gedaan met eigen Pro retail key en klaar is het
  7. controleren geïnstalleeerde key met deze tool in MS Store - ShowKey Plus - https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

[ Voor 52% gewijzigd door mindwarper op 25-08-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Nou ik snap er geen jota van..

met oude v10 modem en 100/100 abo haal ik 100/100 ( ruim zelfs nog )
met nieuwe v12 modem en 1000/1000 abo haal ik 350/70..

Ik heb in "netwerken" een topic aangemaakt, hopelijk staat het daar goed, en komen er wijze woorden mijn kant op, want ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Ernemmer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Als je versterkers gebruikt dan wordt de wifi uitgeschakeld en dus ook je wifi 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
LeDutchShepherd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:57:
Nou ik snap er geen jota van..

met oude v10 modem en 100/100 abo haal ik 100/100 ( ruim zelfs nog )
met nieuwe v12 modem en 1000/1000 abo haal ik 350/70..

Ik heb in "netwerken" een topic aangemaakt, hopelijk staat het daar goed, en komen er wijze woorden mijn kant op, want ik snap het niet meer.
1000 Mbps haal je als de centrale dat kan geven. Dus hoe meer mensen met die snelheid of veel downloaders in je wijk kan het zijn dat je die snelheid niet haalt. Dit is ook de reden dat KPN heel lang gewoon de 500 Mbps wilde aanbieden wat voor consumenten al gewoon een overkill is., maar wel geleverd kan worden. De nieuwe techniek voor die 1000 Mbps is dus niet altijd gegarandeerd. De capaciteit van een centrale is ook beperkt en dan zul je op een bepaald moment moeten delen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Noresponse schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

1000 Mbps haal je als de centrale dat kan geven. Dus hoe meer mensen met die snelheid of veel downloaders in je wijk kan het zijn dat je die snelheid niet haalt. Dit is ook de reden dat KPN heel lang gewoon de 500 Mbps wilde aanbieden wat voor consumenten al gewoon een overkill is., maar wel geleverd kan worden. De nieuwe techniek voor die 1000 Mbps is dus niet altijd gegarandeerd. De capaciteit van een centrale is ook beperkt en dan zul je op een bepaald moment moeten delen,
bedraad "haal" ik het, daar ligt het dus niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Noresponse schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:19:
[...]

Als je versterkers gebruikt dan wordt de wifi uitgeschakeld en dus ook je wifi 6.
ik heb nu geen versterkers ( wifipunten ) aangesloten om dat uit te sluiten. maar naar wat ik verneem kan je wifi 6 en je wifipunten tegelijk naast elkaar laten draaien. ( latere zorg )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
LeDutchShepherd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

bedraad "haal" ik het, daar ligt het dus niet aan
Mooi. De meeste mensen zullen het wel halen, maar zodra er meer mensen worden aangesloten wordt het steeds nijpender. Ik weet dat in Heerenveen het afgelopen jaar het perfect ging met 1000 Mbps bij mijn broertje, maar nadat er twee wijken er bij kwamen gedeeltelijk op de centrale haalde hij de snelheid overdag en begin van de avond vaak niet meer.

Dit komt ook doordat de centrale ook gevoed wordt door een netwerkabel met een bepaalde capaciteit en er gebruikt wordt van een andere compresietechniek die er voor zorgt dat er 1 Gbps is en in de toekomst zelf 10 Gbps wat ze nu al reeds testen. Ik dacht dat er ook een techniek wordt gebruikt om elke modem te voorzien van data en waar en hoeveel er per modem verzonden moet worden. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar er blijkt dan een soort verdeling te komen in verhouding met wat je hebt denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Noresponse op 26-08-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Noresponse schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Mooi. De meeste mensen zullen het wel halen, maar zodra er meer mensen worden aangesloten wordt het steeds nijpender. Ik weet dat in Heerenveen het afgelopen jaar het perfect ging met 1000 Mbps bij mijn broertje, maar nadat er twee wijken er bij kwamen gedeeltelijk op de centrale haalde hij de snelheid overdag en begin van de avond vaak niet meer.
nu nog zien te achterhalen waarom ( naar mate de apparatuur en abo beter wordt ) de snelheid lager wordt :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ahum, kunnen we het nu weer over Legions hebben? :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Toch nog eens een zoekopdracht er aan gewaagd.
Op sommige plekken nu voor €230,- te koop.
Bij ali voor $200,-.
En nu bij NL Adapter voor €110,98 (https://www.nladapter.com...r-origineel-p-328848.html)
Voor dat geld dus maar besteld.
Vandaag de 2e adapter binnen gekregen (zie quote hierboven).
Ding is exact hetzelfde als degene die bij de laptop zat :)
Nu dus mooi 1 adapter standaard thuis en 1 netjes weggewerkt onder m'n bureau op het werk.

Scientia Potentia Est

HellStorm666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Nu dus mooi 1 adapter standaard thuis en 1 netjes weggewerkt onder m'n bureau op het werk.
Oh jah die was ik al vergeten weer inderdaad. Mooi dat ze precies het zelfde zijn!

• mindwarper
HellStorm666 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ga het overwegen ook bestellen - thanks voor de tip :)
Altijd handig een spare te hebben voor als ik op de hort ga en voor thuis gebruik ik die erbij zit...

Maar ik wacht even totdat jij kan bevestigen dat je het goed hebt ontvangen...
Dat is het geval zo lees ik nu :)

@HellStorm666 Thanks _/-\o_

Ga ik het ook bestellen al vind ik het wel vreemd dat er geen iDeal mogelijkheid is aangezien het een NL site betreft...

[ Voor 21% gewijzigd door mindwarper op 26-08-2021 12:00 . Reden: Niet goed gelezen - post erop aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

mindwarper schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Ik ga het overwegen ook bestellen - thanks voor de tip :)
Altijd handig een spare te hebben voor als ik op de hort ga en voor thuis gebruik ik die erbij zit...

Maar ik wacht even totdat jij kan bevestigen dat je het goed hebt ontvangen...
Dat is het geval zo lees ik nu :)

@HellStorm666 Thanks _/-\o_

Ga ik het ook bestellen al vind ik het wel vreemd dat er geen iDeal mogelijkheid is aangezien het een NL site betreft...
iDeal wordt wel ondersteund.
Maar.... iDeal is een zeer slechte betaalmethode.
CreditCard, of anders PayPal, is eigenlijk de enige verstandige betaalmethode voor online aankopen (met oa aflevergarantie, aankoopbescherming, enz.)

Scientia Potentia Est

• mindwarper
Heb het nu ook besteld zojuist :) met PayPal
Is in orde - bestelling geplaatst - nu wachten tot het binnenkomt...

Thanks nogmaals voor de tip @HellStorm666 :D

[ Voor 3% gewijzigd door mindwarper op 26-08-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Thuis gebruik ik de Lenovo Legion 5 Pro om te gamen, maar voor mijn werk heb ik niet zoveel power nodig. Laden hier al mensen de laptop op via de USB-C poort? Wat zijn de ervaringen en via wat voor type lader?

Ik begreep dat 100W het maximum is voor laden via de USB-C PD poort.

[ Voor 4% gewijzigd door mobstaa op 26-08-2021 13:48 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
mobstaa schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:47:
Thuis gebruik ik de Lenovo Legion 5 Pro om te gamen, maar voor mijn werk heb ik niet zoveel power nodig. Laden hier al mensen de laptop op via de USB-C poort? Wat zijn de ervaringen en via wat voor type lader?

Ik begreep dat 100W het maximum is voor laden via de USB-C PD poort.
Ik heb zowel een 65w lader als een 120w (GaN).
Ik kan die gebruiken icm goede USB kabels van maximaal 100w tot een lengte van 2 mtr. Ik heb drie kabels van 3mtr geprobeerd, maar die gaan niet goed.

Valt me wel op dat laden soms een probleem is als batterij van de laptop onder de ~30% zit.
Het werkt meestal goed...maar niet altijd.
Ik gebruik laders van Baseus en kabels die ook goede reviews krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door LeDutchShepherd op 27-08-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
100w USB-C lader;

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Kabel;

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Werkt prima, laad goed en snel bij, ook vanaf 0%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik heb vanmorgen testje gedaan met een 90w USB C lader van Lenovo welke bij de dockingstation van mijn T470 zit.

Ik heb hem in het hiervoor bestemde USB - C poortje aan de achterkant gestoken.

Bij boot krijg ik een melding dat de juiste lader niet aangesloten zit, maar die kun je met ESC skippen

Heb de Quiet en Balance geprobeerd, en dat ging goed

[ Voor 14% gewijzigd door McLambo op 27-08-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Over USB c poorten gesproken.
Ik kwam er gisteren pas achter dat ik links én rechts óók een USB c poort heb zitten op m'n 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:54:
Over USB c poorten gesproken.
Ik kwam er gisteren pas achter dat ik links én rechts óók een USB c poort heb zitten op m'n 7.
Ja daar baal ik wel van. Ik gebruikte op de 5P een USB vingerafdruk scanner, die toevallig exact dezelfde kleur heeft als de Legions.

Helaas nog geen USB-C vingerafdruk scanner kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
redah schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Ja daar baal ik wel van. Ik gebruikte op de 5P een USB vingerafdruk scanner, die toevallig exact dezelfde kleur heeft als de Legions.

Helaas nog geen USB-C vingerafdruk scanner kunnen vinden...
Ik zie o.a. op aliexpress wel resultaat als je zoekt op "usb c fingerprint reader"

USB-C is wel stukje fragieler dan USB-A denk ik, voor deze toepassing.

[ Voor 8% gewijzigd door jkrol op 27-08-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DvQsZLCzWU0kthJeW46jv2wbBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXmoOJYdx4l9x5ryebHAqaWy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wel echt sjiek hoor.

Zou je dit zo in kunnen stellen dat je alleen je vinger er tegen hoeft te houden en hij ontgrendelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:01:
[Afbeelding]

Dit is wel echt sjiek hoor.

Zou je dit zo in kunnen stellen dat je alleen je vinger er tegen hoeft te houden en hij ontgrendelt?
Helaas, deze is niet geschikt voor Windows Hello, alleen voor online logins. Dus je laptop ontgrendel je er niet mee, wat ik met mijn vorige scanner dus wél kon. Ik heb ergens vorige week de AliExpress scanner besteld voor 2 tientjes, als die wel werkt om in te loggen laat ik het weten. Hij heeft alleen niet hetzelfde mooie kleurtje als de Legion :)

Maar inloggen met een vinger is echt wel erg fijn, zonde dat Lenovo dat niet standaard inbouwt. Zelfs Acer laptops die ik voorheen had, hadden dat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
https://www.amazon.es/dp/B097F6RP6G

legion 5 van 999 naar 899 - goeie deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat is slechts de 5 toch? En daarbij, let op: hij bevat een Portugees Qwerty toetsenbord. Lijkt veel op regulier Qwety, maar toch iets anders.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Dat is de 5, geen pro ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste