Thanks, ik heb de missende software gevonden in de Microsoft Store.
Tevens heb ik bij wijze van vermaak nog een keer een clean install gedaan, en je handleiding gevolgd.
Werkte top, enkel de driver voor bluetooth kon ik niet zo 1 2 3 ergens vinden, maar die kwam later vanzelf mee.
Ik denk overigens dat de procedure een stukje sneller kan: in plaats van alle drivers los van de Lenovo site te downloaden kun je ook het volgende doen:
1. Installeer Windows (Tijdens setup kun je met Shift-F10 een command prompt openen om met diskpart de interne SSD leeg te gooien; nu ben je ook van de recovery partitie met het (outdated) Lenovo image af.
2. Na 1e opstart, tijdens de wizard; kies geen verbinding maken met Wifi, ik wil een lokaal account.
3. Installeer nu met de hand de volgende drivers:
a) AMD Chipset (AMD site)
b) Nvidia GFX drivers (Nvidia drivers)
4. Stop nu de Windows Update Service, en zet deze op disabled in een elevated cmd prompt:
- sc config wuauserv start= disabled
- net stop wuauserv
5. Nu kun je verbinding maken met het internet, en gebruik je Lenovo System Update, De lenovo Support website voor jouw model laptop, of Lenovo vantage om alle benodigde drivers en firmware updates toe te passen. Het maakt volgens mij niets uit of de drivers tegelijk of in willekeurige volgorde worden geïnstalleerd tegenwoordig. Het gaat bij mij al jaren goed in ieder geval.
6. Met de hand eventueel nog de optionele software installeren naar keuze.
7. Installeer de Lenovo Power Profiles (eerder genoemd in dit topic)
8. Met de volgende commando's in een elevated cmd prompt de Windows Update Services weer activeren en starten:
- sc config wuauserv start= auto
- net stop wuauserv
9. Als je nu naar Settings - > Updates and Security gaat kun je Microsoft de missende patches en software laten installeren. Tevens zullen nu enkele Microsoft Store apps specifiek voor je model laptop geïnstalleerd worden( Killer control center, AMD control center, etc).
Ik ben niet van plan om de Legion wekelijks opnieuw te installeren, maar ik was toch wel een klein uurtje zoet met alle reboots tussen de driver updates voor.
Verder een mooie manual, ik heb nu een goede basis om de laptop verder in gebruik te gaan nemen .