Ik overweeg weer een Windows game computer aan te schaffen. Laatste jaren heb ik het gedaan met een MacBook voor simpele games en verder een Playstation. Het meest praktisch zou een laptop zijn omdat ik niet altijd op een kamertje achter een computer wil zitten.
Wel zou ik dan een heel groot beeldscherm willen wat mij super tof lijkt voor shooters, maar ook een Flight Simulator. Ik zou idealiter een 49 inch ultra wide scherm kopen zoals de
Samsung C49RG90. Die heeft een resolutie van 5120x1440, waardoor voldoende Vram en een snelle GPU voor het nog acceptabel kunnen spelen van alle spellen best een vereiste lijkt. Ook om hier nog wat jaren mee vooruit te kunnen.
Na wat reviews bekeken te hebben kwam ik uit op de Lenovo Legion. In het bijzonder (en gezien voorraad) lijkt
dit model wel interessant met Ryzen 9 5900HX, 32GB ram en RTX 3080.
Mijn vragen zijn of iemand ervaring heeft met een dergelijke combo of gamen in vergelijkbare resolutie (of 4K) op extern scherm en hoe settings zich dan verhouden.
Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn met USB C lader die daarmee tijdens niet gamen/lichte games de laptop opladen. Een grote 300w adapter zou ik liever op vaste plek houden en op de bank/onderweg is een kleinere USB C lader handig. Al is het maar omdat ik die al heb.