Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 11:03
NosferatuX schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:28:
[...]

Ja zag het idd, moet wel zeggen dat ik de intel varianten extreem duur vind vergeleken met AMD.

[...]

De mobiele 3080 zit qua performance "slechts" op of zelfs net onder de desktop 3070. Niks mis mee maar ik had het idee dus om wanneer ik hem dock en hem icm met mijn 3840x1600 ultrawide gebruik ik mijn desktop 3080 kan gebruiken. Op die manier heb ik mijn desktop niet echt meer nodig dus vandaar.
Daar was ik me van bewust! Ik ben meer iemand die denkt "als ik een grote e GPU kast nodig heb, zet ik wel een desktop neer"

Maar, het is wel een leuk geinigheidje als het kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
@Malako
Ik heb het even voor je nagemeten, het verschil in hoogte tussen groen en rood is op beide foto's 2mm, dus tussen de hoogte van de componenten, en de hoogte van het koperen en aluminium koelvlak. Op het koelvlak waar wél een pad zit, is die pad 1mm dik.. dat zou betekenen, dat op de plek waar nu de pasta zit, óók een pad van 1mm dik zou moeten.
Ik ga alsnog pasta gebruiken, waarom weet ik niet. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEHNRuJn5Q9hAUYDpQJuvK7OF3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2zflzxHNklXKiyJXX32uMjE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sb6bvTkFKANUyxmFqDitfaZ5bU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbVQJHjOXt4StbSYbyTVvnVd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Daar was ik me van bewust! Ik ben meer iemand die denkt "als ik een grote e GPU kast nodig heb, zet ik wel een desktop neer"

Maar, het is wel een leuk geinigheidje als het kan!
Ja het zou me ook ruimte besparen en als de cpu dan ook voldoende is dan kon ik van mijn desktop iets anders maken op een andere plek. Het is ook geen ramp dat het niet kan.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Ik moet wel even wennen aan het scherm. Ik kom van een 7,3 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Noresponse schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:12:
Ik moet wel even wennen aan het scherm. Ik kom van een 7,3 inch :)
Je hebt een 5 pro? Of een 7? Heerlijk scherm hè. En wat een verademing die 500 nits, 16:10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
bij YouTube is een 6 inch scherm geweldig. content staat boven je filmpje en info tijd,schuifbalk er onder en niet door het filmpje. Wel een pluspunt en blijkbaar een voordeel voor dit scherm qua verhouding.

Ik heb alleen na 92% helderheid wat bleach in het scherm bovenin als ik Netflix aan het kijken ben en gebruik de netflix app van Microsoft. Ik wil het nog testen ,maar heb niet het idee dat ik dit had bij andere apps. op mijn laptop.

Het geheugen is niet het beste , maar laat deze gewoon zitten. Die extra 5-20 frames geloof ik wel en vindt het allemaal snel genoeg werken qua gevoel na 2 dagen. Ik weet dat het beter kan , maar wacht nog even op nieuwe geheugens.

O, ik heb een 5 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:16:
[...]

Je hebt een 5 pro? Of een 7? Heerlijk scherm hè. En wat een verademing die 500 nits, 16:10.
Dat scherm is nog wel mooiste aan de hele L5P (en 7). Erg mooie kleuren ook en fijne brightness. Daar hebben ze goed selling point mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Noresponse schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:04:
bij YouTube is een 6 inch scherm geweldig. content staat boven je filmpje en info tijd,schuifbalk er onder en niet door het filmpje. Wel een pluspunt en blijkbaar een voordeel voor dit scherm qua verhouding.

Ik heb alleen na 92% helderheid wat bleach in het scherm bovenin als ik Netflix aan het kijken ben en gebruik de netflix app van Microsoft. Ik wil het nog testen ,maar heb niet het idee dat ik dit had bij andere apps. op mijn laptop.

Het geheugen is niet het beste , maar laat deze gewoon zitten. Die extra 5-20 frames geloof ik wel en vindt het allemaal snel genoeg werken qua gevoel na 2 dagen. Ik weet dat het beter kan , maar wacht nog even op nieuwe geheugens.

O, ik heb een 5 pro
Ik zou me zéker niet te druk maken over dat bleeden.
Dikke kans dat het "gewoon" IPS glow is. Een IPS scherm heeft altijd wel in sommige mate glow, en met deze belachelijk hoge brightness wordt dat alleen maar "erger"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Dat was het dan voor de hyperX set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXdAZA4QVTmGlkWZi18zhFNWAEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFH4vvualoCfrrOADYNBKKAc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah dat wordt dan uit eindelijk de unicorn van geheugen, hopen dat ze hem ooit nog krijgen :)

maar goed blij dat ik het in mijn systeem hebben zitten. Het valt me trouwens op dat mijn laptop best warm wordt, rond de 40 graden idle op quiet mode :D, nou gebruik ik altijd een keyboard maar tis best hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 22:43

Ozzi

??

Zou de hele hyperx impact niet gewoon vervangen worden door de fury impact?

ik kwam ook deze nog tegen namelijk:
https://simmcity.nl/kings...200-mhz-740617318388.html

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ozzi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:44:

Jah dat zou maar zo kunnen hoor, die winkel geeft wel aan dat het 1 tot 3 dagen is, die van alternate paar posts terug was 25 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ozzi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:44:

Ja, maar ( volgens mij ) door de set met hogere dichtheid ( net als de ib2k2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 13:17
Sjoerd611 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Thanks voor je reactie 1990BW! Ik heb in de BIOS Advanced Thermal Optimization disabled, Hybrid mode ingeschakeld & werk in Quiet mode. Toch blijven de fans zo goed als constant draaien, en versnellen zelfs tijdens bijvoorbeeld het kijken van een Youtube video . Op het moment van schrijven geeft Coretemp trouwens 37 graden aan, dit is na ruim een uurtje of twee browsen (met draaiende fans dus). Waarschijnlijk is het ook niet zozeer het probleem dat ze draaien, maar meer de frequentie waarop ze draaien, echt een "WHEEE" geluid t.o.v. de "WHOO" op mijn oude Asus.
Heb je er nog mee gestoeid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo heb deze ook maar even besteld: Voetjes

Toch wel handig om mee tenemen als ik ergens heen ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:55:
Ah dat wordt dan uit eindelijk de unicorn van geheugen, hopen dat ze hem ooit nog krijgen :)

maar goed blij dat ik het in mijn systeem hebben zitten. Het valt me trouwens op dat mijn laptop best warm wordt, rond de 40 graden idle op quiet mode :D, nou gebruik ik altijd een keyboard maar tis best hoog.
40 is an sich niet verkeerd. Volgens mij zat ik na repaste op 32 idle in quiet mode.

Alles onder de 45 idle vind ik netjes voor een gaming laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

40 is an sich niet verkeerd. Volgens mij zat ik na repaste op 32 idle in quiet mode.

Alles onder de 45 idle vind ik netjes voor een gaming laptop
Juh op balanced en dan schuifje naar performance is het ongeveer 45 :) tis wel okay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Ik zie opeens in mijn azerty dat m'n order voor het werkgeheugen ( wat ik straks op zou halen ) geannuleerd is... Hmmm 🤔 even bellen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Zo, daarnet even mogen ervaren wat voor een heethoofd de Legion 7 kan zijn ...

Had de laptop aangesloten op een beamer op zolder voor een korte gaming sessie en ik kon de laptop daarna niet eens meer aanraken van de warmte! Het was vooral het toetsenbord rechts (links van het numpad) en de speakergrill. :S

Nu moet ik toegeven dat het laptopscherm dicht was geklapt, wat ik bij nader inzien misschien beter niet had kunnen doen en dat het op zolder nu niet bepaald koud is. Maar toch ... zo warm heb ik ze nog nooit gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:19:
Zo, daarnet even mogen ervaren wat voor een heethoofd de Legion 7 kan zijn ...

Had de laptop aangesloten op een beamer op zolder voor een korte gaming sessie en ik kon de laptop daarna niet eens meer aanraken van de warmte! Het was vooral het toetsenbord rechts (links van het numpad) en de speakergrill. :S

Nu moet ik toegeven dat het laptopscherm dicht was geklapt, wat ik bij nader inzien misschien beter niet had kunnen doen en dat het op zolder nu niet bepaald koud is. Maar toch ... zo warm heb ik ze nog nooit gehad.
Hij wordt het warmst bij de L/P key combo bij mij, maar het is erg slecht om je scherm dicht te klappen als hij vol aan staat, dat zou ik volgende keer niet meer doen.

Ik zelf kreeg net mail van Premium Care dat ze een moederbord besteld hebben, dus het is even wachten daar op, en als goed is komt zelfde monteur ook weer langs die weet tenminste wat er gebeurde dat is wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
WeAreLegion schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:06:
Zo heb deze ook maar even besteld: Voetjes

Toch wel handig om mee tenemen als ik ergens heen ga.
ik ga ze ook bestellen ,samen met deze laptop bag voor mijn rugzak

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Noresponse schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

ik ga ze ook bestellen ,samen met deze laptop bag voor mijn rugzak
Nette hoes, ik heb zelf deze: Hoes

Vraagje: is er een mogelijkheid om in quiet mode de clockspeed iets aan te passen? Hij zit op 1,1Ghz maar dat is voor sommige taken net te traag. Ik zou hem graag op 1,5 willen hebben of iets dergelijks. Ik heb al bij de power plan gekeken en minimum cpu usages maar dat werkt niet (hij doet daar niet veel mee lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
WeAreLegion schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

Nette hoes, ik heb zelf deze: Hoes

Vraagje: is er een mogelijkheid om in quiet mode de clockspeed iets aan te passen? Hij zit op 1,1Ghz maar dat is voor sommige taken net te traag. Ik zou hem graag op 1,5 willen hebben of iets dergelijks. Ik heb al bij de power plan gekeken en minimum cpu usages maar dat werkt niet (hij doet daar niet veel mee lijkt het).
De 16 inch past hierin, want die ik bestel is ook geschikt voor apple 16 inch laptops. die 15,6 had ik online ook gezien, maar had mijn twijfel? Foto's _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Noresponse schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

De 16 inch past hierin, want die ik bestel is ook geschikt voor apple 16 inch laptops. die 15,6 had ik online ook gezien, maar had mijn twijfel?
Geen probleem hoor, hij past echt prima!

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JrVJqHmmwloasNu_jYEZHRMuCE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogQkB2ico0Jr5xrlxYzGIRQs.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDVWVLyffP2yfj9lOryLEPIcXoc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7fg5Y3oRsSQgbAU6gxBhyrQ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 77% gewijzigd door WeAreLegion op 04-08-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 09:07
Ik heb die Lenovo sleeve ook, past perfect. Hier is mijn post van een tijdje terug:

nattebaksteen in "Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
Ziet erg goed uit die foto's , mm en zit nog een extra vakje waar muis of anders spullen in kunnen, kan die van amazon altijd retour sturen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malako
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2023
LeDutchShepherd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:32:
@Malako
Ik heb het even voor je nagemeten, het verschil in hoogte tussen groen en rood is op beide foto's 2mm, dus tussen de hoogte van de componenten, en de hoogte van het koperen en aluminium koelvlak. Op het koelvlak waar wél een pad zit, is die pad 1mm dik.. dat zou betekenen, dat op de plek waar nu de pasta zit, óók een pad van 1mm dik zou moeten.
Ik ga alsnog pasta gebruiken, waarom weet ik niet. 😅

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks! :) samen met je andere correctie scheelt dat weer kopzorgen als ik hem zelf uit elkaar haal en andere dingen meet dan in je eerste post. Overigens viel me op dat er onder de pad op je tweede foto een standoff zit. Die moet dan opgeteld worden bij die 1mm als je inderdaad op de plek van de groene pijlen hebt gemeten?
Ik ga zelf alles zo goed mogelijk na-meten, maar hoe meer data we hebben hoe minder kans op fouten O-).
Ik moet alleen nog even tijd maken... super druk voor de vakantie, en dan vakantie, dus pas over een paar weken de tijd ervoor denk ik 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfPSJfV4dacqUnOToBH0YetKhVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjghGQCNp3qLtVF1rtZNEv0q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Malako schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Thanks! :) samen met je andere correctie scheelt dat weer kopzorgen als ik hem zelf uit elkaar haal en andere dingen meet dan in je eerste post. Overigens viel me op dat er onder de pad op je tweede foto een standoff zit. Die moet dan opgeteld worden bij die 1mm als je inderdaad op de plek van de groene pijlen hebt gemeten?
Ik ga zelf alles zo goed mogelijk na-meten, maar hoe meer data we hebben hoe minder kans op fouten O-).
Ik moet alleen nog even tijd maken... super druk voor de vakantie, en dan vakantie, dus pas over een paar weken de tijd ervoor denk ik 8)7

[Afbeelding]
Ja nou ga ik weer twijfelen! Als het goed is heb ik met de kont van de liniaal op die standoff gezeten, en dan opengeschoven tot de dieptemaat op het koper kwam.

( Dus correct gemeten )

Maar, ik ga het nameten, en tag je nog wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Op 2 augustus jl. heeft Lenovo een nieuw BIOS vrijgegeven voor de Lenovo Legion 5 / 5 Pro en Legion 7. Het betreft versie GKCN40WW: klik.

Changelog:
Summary of changes
==================
General Information:

GKCN40WW:
BIOS Notification :
1.Fixed
1) Fix Win11 WHQL Hardware Security Testability Interface Test issue;
2) Fix Win11 WHQL TPM 2.0 UEFI Preboot Interface Test fail issue;
3) Fix FvRecovery data crashed issue.

2.Add
1) Add LEGION logo in BIOS GUI.

3.Modified
1) Optimize decode feature.

EC Notification :
1. Fixed
1) Fix device can not be charged with rear side Type C port when enter S4/S5 or resume from S4/S5 under AC mode.
2) Fix Win11 UCSI USB Operation Role command test fail

2. Add
1) None

3. Modified
1) None
Dan nog even een vraag: weet iemand of het mogelijk is om Resizable BAR uit te schakelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Yonix schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:
Op 2 augustus jl. heeft Lenovo een nieuw BIOS vrijgegeven voor de Lenovo Legion 5 Pro en Legion 7. Het betreft versie GKCN40WW: klik.

Changelog:

[...]

Dan nog even een vraag: weet iemand of het mogelijk is om Resizable BAR uit te schakelen? :)
Uit? But why?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Omdat 'The Ascent' op mijn PC (i9-10900KF + RTX 3090) beter loopt als 'Resizable BAR' uitgeschakeld is en ik dat op de laptop wil testen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Yonix schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Omdat 'The Ascent' op mijn PC (i9-10900KF + RTX 3090) beter loopt als 'Resizable BAR' uitgeschakeld is en ik dat op de laptop wil testen. :)
Plausibel.. zeg ik gewoon eerlijk, plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
Yonix schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:
Op 2 augustus jl. heeft Lenovo een nieuw BIOS vrijgegeven voor de Lenovo Legion 5 / 5 Pro en Legion 7. Het betreft versie GKCN40WW: klik.

Changelog:

[...]

Gaat die lenovo bios update automatisch, of moet ik die zelf aanzetten? Ben eigenlijk wel tevreden met de huidige bios en zie niet echt punten om te updaten in de changelog.

Dat van die resizible bar weet ik niet, misschien kun je een oudere GPU bios gebruiken waar dit niet actief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Gaat die lenovo bios update automatisch, of moet ik die zelf aanzetten? Ben eigenlijk wel tevreden met de huidige bios en zie niet echt punten om te updaten in de changelog.

Dat van die resizible bar weet ik niet, misschien kun je een oudere GPU bios gebruiken waar dit niet actief is.
Weet niet helemaal zeker maar volgens mij als je in vantage aan heb staan dat je recommended en critical wil doen dan kan het zijn dat ie dat automatisch doet. Zo iets heb ik volgens mij gelezen. Maar goed weet het dus niet helemaal zeker.

laptop saga: moederbord is binnen (duurde een dag dus dat is erg netjes) en dinsdag komen ze hem er in zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
WeAreLegion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Weet niet helemaal zeker maar volgens mij als je in vantage aan heb staan dat je recommended en critical wil doen dan kan het zijn dat ie dat automatisch doet. Zo iets heb ik volgens mij gelezen. Maar goed weet het dus niet helemaal zeker.

laptop saga: moederbord is binnen (duurde een dag dus dat is erg netjes) en dinsdag komen ze hem er in zetten :D
Nice hopelijk is het dan opgelost heb je ook gelijk een re-paste ;)

De TIM die Lenovo gebruikt lijkt overigens veel op CM MX4 dat is iig beter dan de good old witte paste die decennia lang in laptops zaten.

Toevoeging:
Gebeurd het bios updaten in windows? Dan zou ik automatisch updaten wel uitzetten want als er iets vastloopt is je laptop bricked

[ Voor 8% gewijzigd door 1990BW op 06-08-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1990BW schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

De TIM die Lenovo gebruikt lijkt overigens veel op CM MX4 dat is iig beter dan de good old witte paste die decennia lang in laptops zaten.

Toevoeging:
Gebeurd het bios updaten in windows? Dan zou ik automatisch updaten wel uitzetten want als er iets vastloopt is je laptop bricked
Hij zet het klaar in windows, en restart daarna om het echt te updaten.

En als je nieuwe BIOS flashed en je wil terug naar een oude, dan moet je in de BIOS even aan zetten dat je terug kan naar een oude versie dat staat standaard uit

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 06-08-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
Zucht, sta op het punt om er 1 te kopen >:)

Maar weet niet of ik met de 3060 of de 3070 ga nemen.... Wil hem eigenlijk kopen voor BF6 (en back4blood, welke goed loopt op de 1060)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
da_PSI schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:09:
Zucht, sta op het punt om er 1 te kopen >:)

Maar weet niet of ik met de 3060 of de 3070 ga nemen.... Wil hem eigenlijk kopen voor BF6 (en back4blood, welke goed loopt op de 1060)...
Dit is persoonlijk, maar ik zou voor 3070 gaan omdat die gewoon net wat langer mee gaat (hij heeft bijvoorbeeld 8GB VRAM) en de 3060 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
WeAreLegion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Dit is persoonlijk, maar ik zou voor 3070 gaan omdat die gewoon net wat langer mee gaat (hij heeft bijvoorbeeld 8GB VRAM) en de 3060 heeft dat niet.
Ik zit daar ook aan te denken. Het "probleem" is dat ik niet in NL woon en hier ben van 9/8 tot 20/8 ... En de prijs is dan 1599 VS 1799 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
da_PSI schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Ik zit daar ook aan te denken. Het "probleem" is dat ik niet in NL woon en hier ben van 9/8 tot 20/8 ... En de prijs is dan 1599 VS 1799 :)
Als je nog niet aangemeld ben voor de nieuwsbrief dat even doen krijg je 10% korting :) scheelt toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nattebaksteen
da_PSI schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Of je koopt er hier op Tweakers 1 uit de vraag en aanbod. Dan zit je niet met de levertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nattebaksteen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Of je koopt er hier op Tweakers 1 uit de vraag en aanbod. Dan zit je niet met de levertijd :)
Jah die van redah inderdaad, zolang er nog garantie op zit (wat er natuurlijk gewoon op zit) is dat nog wel de snelste optie op dit moment :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
WeAreLegion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Jah die van redah inderdaad, zolang er nog garantie op zit (wat er natuurlijk gewoon op zit) is dat nog wel de snelste optie op dit moment :D
Wil hem met 4 jaar garantie vanwege de hitte hier (this momenteel 44.., En de garantie die deze heeft geld alleen in NLD (Next day).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Toevoeging:
Ik kan net aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het geen mx-4 is.

Bron; meerdere laptops en consoles met nx-4 gerepaste, en na verschillende tijdsduren uit elkaar gehaald weer. Geen van alle hadden het "klei-achtige" voorkomen van de pasta die ik bij de Lenovo er af heb gepeuterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Ik kan net aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het geen mx-4 is.

Bron; meerdere laptops en consoles met nx-4 gerepaste, en na verschillende tijdsduren uit elkaar gehaald weer. Geen van alle hadden het "klei-achtige" voorkomen van de pasta die ik bij de Lenovo er af heb gepeuterd.
Bij sommige gebruikers was de paste opgedroogd inderdaad.
In mijn unit was het gewoon plakkerig zoals het hoort er waren ook geen temperatuur/throttle problemen.
Wellicht een foutje in het productieproces of bij transport.
Uiteindelijk toch de paste vervangen met liquid metal want dat blijft veel langer goed (na 2e applicatie) en geeft het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Iemand de nieuwe BIOS al gedraaid? Ben benieuwd of daarmee het bugje met dat lampje die bleef branden in de lightbar is opgelost. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Bij sommige gebruikers was de paste opgedroogd inderdaad.
In mijn unit was het gewoon plakkerig zoals het hoort er waren ook geen temperatuur/throttle problemen.
Wellicht een foutje in het productieproces of bij transport.
Uiteindelijk toch de paste vervangen met liquid metal want dat blijft veel langer goed (na 2e applicatie) en geeft het beste resultaat.
Oh dat zou dan ook goed kunnen ( prod. Foutje )

Vervangen met LM op de 5 pro? Of de 7 ( en indien 7, de AMD of de Intel )

Ik vind het aardig riskant als die transistoren zie zitten zo op de die. ( Bij AMD )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Oh dat zou dan ook goed kunnen ( prod. Foutje )

Vervangen met LM op de 5 pro? Of de 7 ( en indien 7, de AMD of de Intel )

Ik vind het aardig riskant als die transistoren zie zitten zo op de die. ( Bij AMD )
L5P, bij gebruik van LM is het verstandig om het gebied rondom de chip af te plakken met electro tape.
Bescherming kan ook met een bepaalde soort nagellak (via filmpjes van der8auer is dit misschien wel te vinden) maar is niet mijn ding ;)
LM is echter niet voor iedereen weggelegd gezien de risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-08 08:54
WeAreLegion schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

je kan het gewoon in Windows installeren na herstart update het de bios.
1) Fix Win11 WHQL Hardware Security Testability Interface Test issue;
2) Fix Win11 WHQL TPM 2.0 UEFI Preboot Interface Test fail issue;
3) Fix FvRecovery data crashed issue.
Wat Vantage betrefd het is een fijn programma maar niet altijd up to date betreft de updates. Maar als je een geregistreerde gebruiker bent van Lenovo krijg je netjes een mail.

1) Fix device can not be charged with rear side Type C port when enter S4/S5 or resume from S4/S5 under AC mode.
2) Fix Win11 UCSI USB Operation Role command test fail
bios updates en trouwens alle updates zijn vaak erg belangrijk ook al lijkt het systeem goed te draaien.
Zeker als je besluit (straks) over gaat naar Windows 11

[ Voor 9% gewijzigd door Evertprakkie op 06-08-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

L5P, bij gebruik van LM is het verstandig om het gebied rondom de chip af te plakken met electro tape.
Bescherming kan ook met een bepaalde soort nagellak (via filmpjes van der8auer is dit misschien wel te vinden) maar is niet mijn ding ;)
LM is echter niet voor iedereen weggelegd gezien de risico's.
Vergeten te vragen ( ook aan de andere heren en dames Tweakers ) hoe zijn jullie te werk gegaan met het vastzetten van de heatsink?

Als in;

1 helemaal aandraaien, 2 helemaal aandraaien, 3 helemaal aandraaien.. etc.

Of;

1 een beetje, 2 een beetje, 3 een beetje, 4 een beetje 5 6 7 etc.

Of;

1 een beetje, 2 een beetje, 3 een beetje, 4 een beetje, 1 een beetje etc etc totdat 1 tm4 vastzitten, en dan de andere?

Of nóg anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Vergeten te vragen ( ook aan de andere heren en dames Tweakers ) hoe zijn jullie te werk gegaan met het vastzetten van de heatsink?

Als in;

1 helemaal aandraaien, 2 helemaal aandraaien, 3 helemaal aandraaien.. etc.

Of;

1 een beetje, 2 een beetje, 3 een beetje, 4 een beetje 5 6 7 etc.

Of;

1 een beetje, 2 een beetje, 3 een beetje, 4 een beetje, 1 een beetje etc etc totdat 1 tm4 vastzitten, en dan de andere?

Of nóg anders
In diagonalen een beetje vastzetten, dan de resterende schroefjes een beetje vastzetten, daarna in diagonalen vastzetten en tot slot de overige schroefjes vastzetten

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:03:
[...]

In diagonalen een beetje vastzetten, dan de resterende schroefjes een beetje vastzetten, daarna in diagonalen vastzetten en tot slot de overige schroefjes vastzetten

_/-\o_
Mijn dank is groot!

1 t/m 4 beetje aandraaien, daarna de andere een beetje aandraaien, dan 1 t/m 4 vast, daarna de rest vast. Fingers crossed!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUYoYhVGxP7U0ZvTtXN-z1V2blI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L769XMZ3kzs8CQ5qiPmN5LJL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door LeDutchShepherd op 06-08-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Mijn dank is groot!

1 t/m 4 beetje aandraaien, daarna de andere een beetje aandraaien, dan 1 t/m 4 vast, daarna de rest vast. Fingers crossed![Afbeelding]
Voor de duidelijkheid diagonaal is bijvoorbeeld linksboven - rechtsonder / rechtsboven - linksonder / dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Uiteraard, diagonaal 1 t/m 4, ( dat is volgens mij zelfs zo aangegeven )
En dan de rest. Dan weer 1 t/m 4 diagonaal. Dan de rest.

Ik kan de kennis uit de verbrandingsmotoren techniek gedeeltelijk toepassen ( qua vastzetten / kromtrekken / volgordes ) maar liever 2 keer te veel gevraagd dan 1 keer te weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Vóór de nieuwe repaste en pads;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDUFGjsyI-DucdhHQDzIurkX2qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5hzjTCqxosVshFowTK7SnL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvefLgqVTOS9ajKuRSFod0skIb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9F6BCpcrTd4j1FNxB2LnaLf.jpg?f=fotoalbum_large

En ná de nieuwe repaste mét nieuwe pads en nieuwe "roze" pasta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-BoK5vN7Gj3mkVxstIPCnYBu8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lt4Ive94C744UhcNRhHoy0j2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UcBIaDPDst4E4fTc1e8Cs-4Iko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ju4oYCGQI9TjK0BM7EO9JTp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Vóór de nieuwe repaste en pads;

Idle temp balanced mode CPU ( rood ) en GPU ( geel )

En stress test max performance mode furmark, 16x CPU en 8x MSAA 2560x 1600 GPU burner tegelijk aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDUFGjsyI-DucdhHQDzIurkX2qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5hzjTCqxosVshFowTK7SnL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvefLgqVTOS9ajKuRSFod0skIb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9F6BCpcrTd4j1FNxB2LnaLf.jpg?f=fotoalbum_large

En ná de nieuwe repaste mét nieuwe pads en nieuwe "roze" pasta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-BoK5vN7Gj3mkVxstIPCnYBu8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lt4Ive94C744UhcNRhHoy0j2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UcBIaDPDst4E4fTc1e8Cs-4Iko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ju4oYCGQI9TjK0BM7EO9JTp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLh-qGvTOVlRf4c8w8RU6hu9lwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVjwsaNadRB5UYB6rsxcj5D5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHGG09vqAK4QaH4M3bYYej4wsOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEkXSlyJTyePh1jW5Y75rcHL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql7dnTqVpECpESxrHdKWh8-GS48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hqu36aU0iVDP2AYzdd7kzCV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGgDGGCS6AxH1vFGlYXSeSO47JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjUVqHtqdvuY82vPErCcIudg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adDeveXomMjXJaPSwdPgulcZI_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8IXNQ2dfDQf5SnsgT9YFOQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OcLnqpdpkv_PxqXkVpIsBiKYwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kfxh87bZtuljNA3hQih8ANwG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVP_p5q3ar3BSdUQ7jHCKgm2S0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHCUd3Pa00N6EXKYrbGacSD8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHSA8ehGnJoaullyzuDN2Bvcvhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MAhu5LRHHSdRKCdZ7L73aI1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lDiKtLBK-4xVT8O-zgRTngbYA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2yUEbWQSTUOpiIunfCKiJ1z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Geen idee of ik nog iets moet/mag/kan wijzigen nu die hyperX ram er in zit.

Hoeveel OC hebben jullie op de 7 ( 5900hx ) ik draai nu 150 core en 200 mem zonder artifacting in timespy, verder nog niet aan geprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990BW
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:13:
Geen idee of ik nog iets moet/mag/kan wijzigen nu die hyperX ram er in zit.

Hoeveel OC hebben jullie op de 7 ( 5900hx ) ik draai nu 150 core en 200 mem zonder artifacting in timespy, verder nog niet aan geprutst.
In combined load (CPU-GPU) schakelt je CPU terug naar 45W.
Wat is je temperatuur als je alleen CPU stresstest doet?
Dan verbruikt hij iets meer (80W :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
1990BW schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 01:28:
[...]

In combined load (CPU-GPU) schakelt je CPU terug naar 45W.
Wat is je temperatuur als je alleen CPU stresstest doet?
Dan verbruikt hij iets meer (80W :) )
Ik gaat voor u kijken!

Cpu burner; 16 threads.

Stabiele meting na 5 minuten.

Power plan; performance.

Met boost op aggressive 91 graden CPU.
Met boost op disabled 61.5 graden CPU.

[ Voor 21% gewijzigd door LeDutchShepherd op 07-08-2021 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
De Legion 7i is te bestellen op de website van Lenovo met een standaard coupon korting van 10% - ik neem aan alleen dit weekend gezien de naam van de couponcode (WEEKENDSALE) - en uiteraard voor zolang de voorraad strekt.

Jarrod's Tech laat goede prestaties zien van de Intel cpu's in een vergelijk van de 5800h vs de 11800H. Dit is welisaar een andere laptop dan de 7i, maar ik hgeb nog geen betere indicatie gezien.

Voordeel t.o.v. de AMD CPU versies is uiteraard Thunderbolt 4 en PCI gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
jkrol schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:37:
De Legion 7i is te bestellen op de website van Lenovo met een standaard coupon korting van 10% - ik neem aan alleen dit weekend gezien de naam van de couponcode (WEEKENDSALE) - en uiteraard voor zolang de voorraad strekt.

Jarrod's Tech laat goede prestaties zien van de Intel cpu's in een vergelijk van de 5800h vs de 11800H. Dit is welisaar een andere laptop dan de 7i, maar ik hgeb nog geen betere indicatie gezien.

Heeft hij ook niet die test gedaan waaruit bleek dat AMD beter is dan Intel ( zolang de CPU onder 70w blijft ) tenminste, beter als in tussen de 7, en de 7i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
jkrol schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:37:

Mooie actie, toch aardig wat korting. Moet zelf even wachten met de aankoop helaas, even een tegenvallertje tussendoor.

Ik dacht trouwens dat er onsite garantie op die dingen zat maar in het overzichtje als je een laptop gaat samenstellen staat dit;

Garantie
2 jaar koerier of brengen

En kan het niet aanpassen

Wel erg aantrekkelijk, met Thunderbolt kan ik mijn desktop 3080 gebruiken als ik hem zou docken aan mijn bureau en dan kan ik in principe me hele desktop minus gpu verkopen

[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 07-08-2021 15:57 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NosferatuX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Mooie actie, toch aardig wat korting. Moet zelf even wachten met de aankoop helaas, even een tegenvallertje tussendoor.

Ik dacht trouwens dat er onsite garantie op die dingen zat maar in het overzichtje als je een laptop gaat samenstellen staat dit;

Garantie
2 jaar koerier of brengen

En kan het niet aanpassen

Wel erg aantrekkelijk, met Thunderbolt kan ik mijn desktop 3080 gebruiken als ik hem zou docken aan mijn bureau en dan kan ik in principe me hele desktop minus gpu verkopen
Lenovo heeft altijd een 10% code actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Lenovo heeft altijd een 10% code actief.
De afgelopen dagen niet volgens mij, toen was het een paar procent korting want toen was het iets van 80 euro korting en kwam ie op 26** euro uit en nu kost ie 24** euro in dezelfde samenstelling

[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 07-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NosferatuX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

De afgelopen dagen niet volgens mij, toen was het een paar procent korting want toen was het iets van 80 euro korting en kwam ie op 26** euro uit en nu kost ie 24** euro in dezelfde samenstelling
SRVC1309

Remote10

Beide codes voor 10% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
Er zijn vaker kortingcodes dan dat er beschikbaarheid is; de sweet spot is beide tegelijkertijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
jkrol schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:37:
Er zijn vaker kortingcodes dan dat er beschikbaarheid is; de sweatspot is beide tegelijkertijd ;)
Ik heb altijd zo'n last van m'n sweatspot als ik op de motor zit met 30 graden +.. of is dat teveel informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

Ik heb altijd zo'n last van m'n sweatspot als ik op de motor zit met 30 graden +.. of is dat teveel informatie?
Zeker teveel...but I get the message 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYNfJkzIKHWmnE410y_M-dTAqrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5UwsyWflyrH23lgbz7Broic.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
is het normaal dat de ene fan anders klinkt dan de andere? links blaast altijd normaal, maar rechts met een soort van zacht statische geknetter en een licht piepje. Volgens mij is dat ook waarom ik me er aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ben op zoek naar een laptop standaard voor de Legion 5 Pro. Iemand tips en/of bijvoorbeeld ervaringen met die van Lenovo zelf? Kan op de Lenovo niet helemaal zien of ze geschikt zijn voor de Legop 5 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maartendc schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:31:
Ben op zoek naar een laptop standaard voor de Legion 5 Pro. Iemand tips en/of bijvoorbeeld ervaringen met die van Lenovo zelf? Kan op de Lenovo niet helemaal zien of ze geschikt zijn voor de Legop 5 Pro.
Eigenlijk alles die de achterkant omhoogt doet of de onderkant open, zodat de fans lucht kunnen happen zijn prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Eigenlijk alles die de achterkant omhoogt doet of de onderkant open, zodat de fans lucht kunnen happen zijn prima :)
Die siliconen tepels werken prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Die siliconen tepels werken prima
Ja ik heb die, en een coolermaster notepal ergostand III (das met een fan), en nog een nextstand voor als ik op pad ga met laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Ja ik heb die, en een coolermaster notepal ergostand III (das met een fan), en nog een nextstand voor als ik op pad ga met laptop.
Zoals m'n opa zei;

Geld heb ik niet, maar spúllen! 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Sjoerd611 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:43:
is het normaal dat de ene fan anders klinkt dan de andere? links blaast altijd normaal, maar rechts met een soort van zacht statische geknetter en een licht piepje. Volgens mij is dat ook waarom ik me er aan stoor.
Klopt ( dat ze anders klinken ) maar hoort geen geknetter en gepiep te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoe je aan onsite garantie komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NosferatuX schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:19:
Weet iemand trouwens hoe je aan onsite garantie komt?
Bij het bestellen kan je dat kiezen, en als je dat niet gedaan heb kan het binnen x aantal dagen nog via de warranty pagina van Lenovo (via vantage kan je daar makkelijk op komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Bij het bestellen kan je dat kiezen, en als je dat niet gedaan heb kan het binnen x aantal dagen nog via de warranty pagina van Lenovo (via vantage kan je daar makkelijk op komen).
Ja dat leek mij ook maar als ik bv een 7i samenstel staat hij standaard op iets anders en dat kan ik niet wijzigen. Geen knopje om te wijzigen zoals je bv het geheugen wel kan wijzigen etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaC1YjSYuXcmZO0oW9Jx6J6wiVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjdwwD0kezuL1hZBp7FQiz6b.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je als je bij bv megekko een 7 koopt dit ook nog bijbestellen via lenovo?

[ Voor 31% gewijzigd door NosferatuX op 08-08-2021 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NosferatuX schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Ja dat leek mij ook maar als ik bv een 7i samenstel staat hij standaard op iets anders en dat kan ik niet wijzigen. Geen knopje om te wijzigen zoals je bv het geheugen wel kan wijzigen etc.

[Afbeelding]

Kan je als je bij bv megekko een 7 koopt dit ook nog bijbestellen via lenovo?
Ja dat kan. Maakt niet uit wáár je hem besteld, je kan altijd ( zoals gezegd ) via vantage of de site van Lenovo een account aanmaken, en dan binnen 8o dacht 60 dagen je garantie upgraden.
Ook daar kan je een kortingscode gebruiken, ok heb er 2 gegeven een paar replys terug.

Tip; als je die garantie besteld, gebruik dan de methode "overschrijving/vooruitbetaling" in plaats van een andere methode.
Blijkbaar zit er een fout in het systeem waardoor, als je een andere methode gebruikt hij blijft hangen in het bestelproces.
Hierdoor kan je helemaal niks meer doen qua bestellen, en moet je eerst Lenovo bellen om handmatig de bestelling er uit te laten halen.

Ask me how i know😅

Met korting was ik 199,20 kwijt voor 4 jaar premium next day on site garantie én 4 jaar accidental warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
LeDutchShepherd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Ja dat kan. Maakt niet uit wáár je hem besteld, je kan altijd ( zoals gezegd ) via vantage of de site van Lenovo een account aanmaken, en dan binnen 8o dacht 60 dagen je garantie upgraden.
Ook daar kan je een kortingscode gebruiken, ok heb er 2 gegeven een paar replys terug.

Tip; als je die garantie besteld, gebruik dan de methode "overschrijving/vooruitbetaling" in plaats van een andere methode.
Blijkbaar zit er een fout in het systeem waardoor, als je een andere methode gebruikt hij blijft hangen in het bestelproces.
Hierdoor kan je helemaal niks meer doen qua bestellen, en moet je eerst Lenovo bellen om handmatig de bestelling er uit te laten halen.

Ask me how i know😅

Met korting was ik 199,20 kwijt voor 4 jaar premium next day on site garantie én 4 jaar accidental warranty.
Thanks en bedankt voor de tip. Die prijs is het zeker wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

LeDutchShepherd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Gewoon met ideal betaald voor 4 jaar "best", zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
charrel schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Gewoon met ideal betaald voor 4 jaar "best", zonder problemen ;)
Heel mooi dat de storing bij jou nog niet aan de hand was dan!

Het verneukeratieve is, als je met Ideal wil betalen en hij lóópt vast, je zo weer een week verder bent.

Ik heb ondertussen enkele uren met de support aan de telefoon gehangen, en een week later pas de verzekering kunnen afsluiten. ( Lullig als je net in je laatste dagen bedenktijd zit )

Dus, gewoon ff overschrijven me dunkt.

Enige manier hoe je er achter komt of de storing weer weg is, is door het te doen. So, you feeling lucky punk?

[ Voor 33% gewijzigd door LeDutchShepherd op 08-08-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
NosferatuX schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Thanks en bedankt voor de tip. Die prijs is het zeker wel waard
Dubbel en dwars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie reminder dat jullie het er over hebben, want moet die andere verzekering ook nog even afsluiten (heb nog 34 dagen zag ik net) van de week maar even doen.

ff andere vraag, hebben jullie die stickers die er op zitten er op laten zitten of er afgehaald? Sommige zitten bij mij nogal scheef en ben dan ook wel zo ocd dat ik daar niet heel goed tegen kan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
WeAreLegion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:55:
Mooie reminder dat jullie het er over hebben, want moet die andere verzekering ook nog even afsluiten (heb nog 34 dagen zag ik net) van de week maar even doen.

ff andere vraag, hebben jullie die stickers die er op zitten er op laten zitten of er afgehaald? Sommige zitten bij mij nogal scheef en ben dan ook wel zo ocd dat ik daar niet heel goed tegen kan :D
Gast.. heb je mijn reply daarover niet gelezen ? 😅

Ff er bij zoeken

Edit

LeDutchShepherd in "Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door LeDutchShepherd op 08-08-2021 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeDutchShepherd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Gast.. heb je mijn reply daarover niet gelezen ? 😅

Ff er bij zoeken
Oh nee waarschijnlijk overheen gekeken

haha okay ben dus niet de enige die dat heeft scheelt weer :D. Ik denk dat ik ze gewoon los maak na gamen en idd ook ergens op plak en in de doos doe, ze hoeven niet weg verder.

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 08-08-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensBerg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-04 22:03
Ik zelf ben maar een heel casual gamer en van mij hoeven de visuals ook niet altijd op de hoogste settings. Toch heb ik mijn oog op deze laptop, legion 5 Pro, laten vallen door mijn hobby fotografie en videobewerking. Ik denk dat het 16 inch beeldscherm met hoge helderheid en resolutie samen met een 3060 alles is wat ik nodig zou hebben. Grappig genoeg is de laptop vrijwel even zwaar en even dik als mijn huidige Lenovo W540. Maar denk dat de performance boost dramatisch groot zal zijn.

Heb nog aantal vragen, hoop dat mensen hier die kunnen beantwoorden :)
  1. Bij de optie van het zelf samenstellen staat er natuurlijk dat het > 6 weken duurt om de laptop in handen te krijgen. Ik las op dit forum al van meerdere mensen dat de verwachte levertijd constant aangepast wordt. Zijn er inmiddels al mensen die die hun zelf samengestelde laptop hebben en wat was dan de uiteindelijke lead-time?
  2. 4 jaar 'basic' garantie of 3 jaar 'premium' garantie kosten vrijwel evenveel en zijn beide nog enigszins betaalbaar. Ik kan wel lezen wat de verschillen zouden zijn, maar zijn deze verschillen merkbaar in de praktijk? Ervaringsdeskundigen aanwezig hier? Is het goedkoper om dit later nog af te sluiten om zo een aparte kortingscode te gebruiken?
  3. Ik kan aanspraak maken op 10% studenten-korting via Lenovo.nl, maar ook via studie gratis Windows 10 Education editie verkrijgen. Hoewel overkill, kan daarom de OS-loze versie met 3070 nog een optie voor mij zijn. Kun je alle (nuttige) Lenovo software nog wel achteraf installeren zonder problemen? Of bestaat de mogelijkheid dat je in de toekomst altijd maar aan het 'bugfixing' bent? Ik las op dit forum al het een ander over fn powerfuncties die niet werken. Is hier al een oplossing voor?
  4. Bij de optie van het zelf samenstellen op lenovo.com lijkt bijv. de Wifi-kaart iets anders beschreven te zijn (Wi-Fi 6 11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0) dan bij de kant en klare modellen (Intel® Wi-Fi 6 AX200). Betekent dat je hier dan een goedkopere Realtek kaart krijgt ipv een Intel (las op Reddit dat dit een mogelijkheid is)?
  5. De laptop zal ook op studie gebruikt worden en dus regelmatig in een zaal vol anderen gebruikt worden. Is deze laptop voldoende stil/koel te krijgen (in 'office mode' ofzo) en kan deze een beetje lang genoeg mee op batterijen? Op mijn huidige W540 zet ik bijv. de dedicated grafische kaart permanent uit als ik op batterij werk. Dan is ie helemaal stil.

[ Voor 1% gewijzigd door RensBerg op 08-08-2021 13:35 . Reden: Laptop model gespecificeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
Hebben we het over een 5 pro, of over een 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensBerg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-04 22:03
LeDutchShepherd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:33:
Hebben we het over een 5 pro, of over een 7.
Excuus, aangepast. Het ging om de 5 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
RensBerg schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Excuus, aangepast. Het ging om de 5 pro.
Geen excuses nodig, dank voor de aanvulling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
RensBerg schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:30:
Ik zelf ben maar een heel casual gamer en van mij hoeven de visuals ook niet altijd op de hoogste settings. Toch heb ik mijn oog op deze laptop, legion 5 Pro, laten vallen door mijn hobby fotografie en videobewerking. Ik denk dat het 16 inch beeldscherm met hoge helderheid en resolutie samen met een 3060 alles is wat ik nodig zou hebben. Grappig genoeg is de laptop vrijwel even zwaar en even dik als mijn huidige Lenovo W540. Maar denk dat de performance boost dramatisch groot zal zijn.

Heb nog aantal vragen, hoop dat mensen hier die kunnen beantwoorden :)
  1. Bij de optie van het zelf samenstellen staat er natuurlijk dat het > 6 weken duurt om de laptop in handen te krijgen. Ik las op dit forum al van meerdere mensen dat de verwachte levertijd constant aangepast wordt. Zijn er inmiddels al mensen die die hun zelf samengestelde laptop hebben en wat was dan de uiteindelijke lead-time?
  2. A: [b] [i][b]Ik had mijn laptop in 5 dagen ,waarbij anderen stond 6-8 weken hadden ze deze vaak na 3-4 weken en lees ook dat veel mensen 2-3 maanden en dan binnen8 maanden al de laptop hebben. Ik denk dat Lenovo een aardig marge aanhouden om mensen niet teleur te stellen[/b][/i].[/b]
  3. 4 jaar 'basic' garantie of 3 jaar 'premium' garantie kosten vrijwel evenveel en zijn beide nog enigszins betaalbaar. Ik kan wel lezen wat de verschillen zouden zijn, maar zijn deze verschillen merkbaar in de praktijk? Ervaringsdeskundigen aanwezig hier? Is het goedkoper om dit later nog af te sluiten om zo een aparte kortingscode te gebruiken?
  4. [b] I[i][b]k ken het merk lenovo alleen als bedrijfcomputer .laptops en nu heb ik dus een gamelaptop van ze en heb zelf 2 jaar onsite genonomen. Mijn ervaring is dat meestal na een paar maanden garantie vaak niet nodig is. Het is meestal meteen issues of na een paar weken dat je ergens tegen aanloopt. Er zijn uitzondering denk aan een HDD of display die opeens het laat afweten.[/b][/i][/b]
  5. Ik kan aanspraak maken op 10% studenten-korting via Lenovo.nl, maar ook via studie gratis Windows 10 Education editie verkrijgen. Hoewel overkill, kan daarom de OS-loze versie met 3070 nog een optie voor mij zijn. Kun je alle (nuttige) Lenovo software nog wel achteraf installeren zonder problemen? Of bestaat de mogelijkheid dat je in de toekomst altijd maar aan het 'bugfixing' bent? Ik las op dit forum al het een ander over fn powerfuncties die niet werken. Is hier al een oplossing voor?
  6. [b] [i][b]De drivers zijn te downloaden en op youtube staan tips welke drivers je kan gebruiken etc, Ik heb zelf niet voor deze optie gekozen, mede door kleinere HDD en heb meerdere mensen met problemen gezien op forums met de laptop zonder software? alsof het een eerder versie is of gemaakt is uit verschillende onderdelen van voorgaande laptops. De 3070 serie had overiges toen deze uitkwam ook meer klachten en ze zijn enorm verschillend en weet niet waarom, daarom vermoed ik dat de kale versies refurbished zijn[/b][/i].[/b]
  7. Bij de optie van het zelf samenstellen op lenovo.com lijkt bijv. de Wifi-kaart iets anders beschreven te zijn (Wi-Fi 6 11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0) dan bij de kant en klare modellen (Intel® Wi-Fi 6 AX200). Betekent dat je hier dan een goedkopere Realtek kaart krijgt ipv een Intel (las op Reddit dat dit een mogelijkheid is)?
  8. [b][i][b]Geen idee ik vind de wifi op de pro goed en haal goede snelheden en het is een realtek en daar waren wat issues mee in september/oktober , maar die zijn software matig gefixt en werkt gewoon zoals het moet.[/b][/i][/b]
  9. De laptop zal ook op studie gebruikt worden en dus regelmatig in een zaal vol anderen gebruikt worden. Is deze laptop voldoende stil/koel te krijgen (in 'office mode' ofzo) en kan deze een beetje lang genoeg mee op batterijen? Op mijn huidige W540 zet ik bijv. de dedicated grafische kaart permanent uit als ik op batterij werk. Dan is ie helemaal stil.

Door de hybrid te gebruiken werk je op dat moment met een standaard VGA en laptop staat bij mij op balans en hij is enorm still. Ik verbaas me erover elke keer weer. Mijn oude asus ROG bleef maar blazen. De 5pro blijft erg stil tot je een game begint dan wordt er even aangeklopt door de 3060 en dan zal die wel gaan blazen ,maar ook dat valt me qua geluid wel mee alleen wel te horen in een stille zaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meeste antwoorden zijn wel duidelijk zo lijkt me en ik kan wel beamen dat als je hem gewoon normaal gebruikt (zelfs met rtx only) hij erg stil is verder. Hij staat op moment bij mij op Balanced en ik hoor helemaal niks en ik heb zelfs thermal levels in bios op 2 of 3 staan.

Kleine aanvulling: Heb bij balanced mode wel Boost mode uit staan. Voor meeste games is stock eigenlijk snel zat.

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 08-08-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
herkenbaar idd. standaard vga balanced en geen geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:16
Ik ben niet echt blij met het touchpad. Soms werkt het maar half en vaak is een tik of aanraking blijkbaar een reden om de sidebar of het start menu te openen in de plaats van te klikken.

Ik heb net bijvoorbeeld weer gehad dat alleen de rechterkant van het touchpad reageerd en dat ik twee keer opnieuw heb moeten beginnen omdat ik eerst bij een "klik" de sidebar kreeg, en de tweede keer het Start menu.

Volgens mij zijn dit instellingen. Ik type dit en besef me dat ik dit even kan opzoeken. Inderdaad, Windows heeft speciale acties op het touchpad voor dingen doen met 3 of 4 vingers. Ondanks dat ik maar 1 vinger gebruik vind Windows dit blijkbaar anders. Ik heb nu alles uitgezet en zal het even proberen.

Tis maar dat je het weer als je hetzelfde probleem hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
WeAreLegion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:12:
Meeste antwoorden zijn wel duidelijk zo lijkt me en ik kan wel beamen dat als je hem gewoon normaal gebruikt (zelfs met rtx only) hij erg stil is verder. Hij staat op moment bij mij op Balanced en ik hoor helemaal niks en ik heb zelfs thermal levels in bios op 2 of 3 staan.

Kleine aanvulling: Heb bij balanced mode wel Boost mode uit staan. Voor meeste games is stock eigenlijk snel zat.
Hoe zet je boost mode bij balanced uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Hoe zet je boost mode bij balanced uit?
Dit is zonder regedit en komt van discord, ik heb het zelf met regedit gedaan maar dit doet eigenlijk het zelfde

---

how to show Processor performance boost mode in the power plan settings?

this allows to disable boost without regedit

powercfg -attributes sub_processor perfboostmode -attrib_hide

# to undo
powercfg -attributes sub_processor perfboostmode +attrib_hide

how to show System cooling policy in the power plan settings? (this should be visible by default, but upgrading windows might hide it)

powercfg -attributes sub_processor syscoolpol -attrib_hide

# to undo
powercfg -attributes sub_processor syscoolpol +attrib_hide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Situatie: ik ben aan hett gamen met het geluid over speaker. Als ik vervolgens mijn koptelefoon erin stop neemt hij het geluid niet over op de koptelefoon. Als ik de game vervolgens sluit en weer opstart gaat het wel over de koptelefoon. Echt vreemd...

Zijn er nog andere 5 pro gebruikers die dit ook ervaren? Of heb ik ergens een schuifje verkeerd staan? :)
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste