140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten,

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:34:
[...]

Ik snap er geen fluit meer van; waarschijnlijk ook toepasbaar voor de TS dus ik drop hem even:
Invordering rijbewijs en rijontzegging buitenland

Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen.

De rijontzegging geldt alleen in dat land. De rijontzegging geldt niet in Nederland.
Als het rijbewijs in beslag is genomen, mag u niet rijden in Nederland. U moet namelijk altijd een geldig rijbewijs kunnen laten zien.
https://www.rijksoverheid...enland-worden-ingevorderd

Er staat letterlijk:
- je mag wel in nederland rijden
- je mag toch niet in nederland rijden

Dit is geen Rundfunk, wat een puinzooi is de informatie :P

Want geheid dat als je er mee weg weet te komen en je je geliefde roze pasje nog hebt tijdens een rijontzegging in het buitenland (en die geeft dat land door aan de rdw/cbr/politie) je natuurlijk flagged bent en in geval van een ongeval is het voor de verzekering natuurlijk easy money om er zo onder uit te komen.
De rijontzegging geldt alleen in dat land. De rijontzegging geldt niet in Nederland.
Dat houdt in dat je in NL mag rijden met rijbewijs, en niet ten tijde dat het nog ' in beslag' is.

Rijontzegging is niet gelijk rijbewijs kwijt voor die termijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 23:17

LankHoar

Langharig tuig

@Martin12345678 dat ijken van de flitspaal, ga je daar nog wat mee proberen te doen? Het klinkt namelijk wel apart dat wanneer je wagen op 250 km/u begrenst is, je op een snelheid van 260 km/u geflitst wordt..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin12345678
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-05-2022
LankHoar schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:12:
@Martin12345678 dat ijken van de flitspaal, ga je daar nog wat mee proberen te doen? Het klinkt namelijk wel apart dat wanneer je wagen op 250 km/u begrenst is, je op een snelheid van 260 km/u geflitst wordt..
Ja zeker!
Ik ga Audi aansprakelijk stellen🤣
Nee gekheid, ik neem dit zeker serieus.

Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:12:
Er hoeft geen snelheidsbegrenzer op te zitten. Bij bepaalde optiepaketten van de RS6 (aan de foto te zien gaat het daarom) wordt de snelheidsbegrenzer verwijderd. De topsnelheid is dan 305 km/u, en geen 250.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:34:
[...]

Ik snap er geen fluit meer van; waarschijnlijk ook toepasbaar voor de TS dus ik drop hem even:

Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen.

Als het rijbewijs in beslag is genomen, mag u niet rijden in Nederland. U moet namelijk altijd een geldig rijbewijs kunnen laten zien.

Er staat letterlijk:
- je mag wel in nederland rijden
- je mag toch niet in nederland rijden

Dit is geen Rundfunk, wat een puinzooi is de informatie :P

Want geheid dat als je er mee weg weet te komen en je je geliefde roze pasje nog hebt tijdens een rijontzegging in het buitenland (en die geeft dat land door aan de rdw/cbr/politie) je natuurlijk flagged bent en in geval van een ongeval is het voor de verzekering natuurlijk easy money om er zo onder uit te komen.
@Nox het is eigenlijk best wel makkelijk.

Er zijn 2 opties voor de buitenlandse politie:

- Rijbewijs in beslag nemen,
- Rijontzegging opleggen,

Bij het in beslag nemen van het rijbewijs raak je je rijbevoegdheid kwijt in heel Europa en dus ook in Nederland.

Bij rijontzegging raak je je rijbevoegdheid kwijt voor het betreffende land, maar mag je wel rijden in de rest van Europa.

Dat ligt dan aan het besluit van de politie/Openbaar Ministerie.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Nox schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:25:
[...]

Oke, dacht dat het echt een rijontzegging betrof voor enkel dat land. Kan een ander land overigens zomaar een Nederlands Staatseigendom invorderen?
Ja, uiteindelijk is het maar tijdelijk. Maar indien dit geval uiteindelijk voor de rechtbank komt, en dat zal nog wel enige tijd duren, zal op het moment dat het vonnis wordt uitgesproken en uiteindelijk betekend aan TS dit niet opnieuw zorgen voor een invordering van datzelfde rijbewijs, zelfs niet als er een langer rijverbod wordt opgelegd op dat moment. De betekening van het vonnis zal in dat geval inhouden dat er een rijverbod in België is. Indien TS niet aanwezig is in de rechtbank zal hij op de hoogte gesteld worden dat er een vonnis is geveld en zal hij zich moeten aanbieden bij een politiebureau naar keuze om het vonnis te laten betekenen (pro tip, kom niet zelf met de wagen, just in case). Indien je dat niet doet zal je geseind worden en bij een volgende staandehouding zal het vonnis dan onmidelijk betekend worden en mag je hopen dat je dan opnieuw iemand bij je hebt om het stuur over te nemen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:38:
Mag je nog wel in Nederland rijden als ze je in België een rijontzegging opleggen? Dat vind ik dan weer vreemd.
Nog wel, maar ik denk dat dit geen 10 jaar meer duurt. Het zijn al Europese rijbewijzen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Marzman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:04:
[...]

Nog wel, maar ik denk dat dit geen 10 jaar meer duurt. Het zijn al Europese rijbewijzen.
Het zijn al heel lang Europese rijbewijzen, al sinds vorige eeuw. Hiermee erkennen alle landen elkaars rijbewijs en hebben ze allemaal dezelfde categorieën van voertuigen erop staan en een redelijk gelijkvormige inhoud. Maar dat neemt niet weg dat elk land zijn eigen wegcode heeft, zijn eigen wetten en zijn eigen regels rondom rijbewijzen. Zo kent België bijvoorbeeld geen rijbewijs met punten. Een overtreding in Frankrijk kan je dus ook geen strafpunten opleveren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 19:39
Ik vraag mij nu af of die twee weken dat TS zijn rijbewijs al kwijt is geweest tellen voor de 8 dagen rijontzegging die bij proces moeten opgelegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Kijk eens op internet of je het Belgische programma “de rechtbank” kan kijken. Er zitten heel veel stukjes in over de politierechters die dit soort zaken behandelen. Je ziet ook de enorme verschillen in straf en please please please neem een advocaat in de hand als je voor de politierechter moet verschijnen (plus een tolk als in Franstalig deel was).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 04:03

WhiteDog

met zwarte hond

Naafkap schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:43:
[...]

Wat een vooroordelen zeg. ‘Weer een Audi’ ‘Enig besef wat je aan het doen bent?’ ‘Idiote snelheden’. Oké.

Niet om dit goed te praten, want het mag gewoon niet en overige weggebruikers verwachten het niet dus inderdaad gevaarlijk.

Echter, enkele tientallen kilometers verderop, je weet wel, Duitsland, daar is rijden met deze snelheden gewoon wettelijk toegestaan. Ja, daar verwacht men het, dus het is niet hetzelfde, maar jij komt dus nooit in Duitsland omdat ze daar 240 km/h rijden? Allemaal dus onverantwoord als een Max Verstappen rijden? Kom op.
In Duitsland mag je niet eens met je moto filteren in een file... in België wel. Ze zijn daar niet noodzakelijk slimmer :)

Maar het is niet omdat je auto 250 per uur kan rijden dat de weginfrastructuur (en zeker in België) daarvoor geschikt en ingericht is. Genoeg stukjes autostrade in België waar ik met de moto aan 120 per uur al gelanceerd wordt (putten en bulten). Blijft het feit dat je verdomd goeie reflexen moet hebben om op elke situatie nog te kunnen reageren aan die snelheden.

Als de TS het graag zeker wil weten kan hij altijd even een advocaat raadplegen... neem aan dat zoiets in zijn budget past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 20:31
Toch wel interessant, gewoon om de case. Kan een buitenlandse rechtbank je rijbewijs intrekken.

Blijkbaar inderdaad, zoals reeds benoemd tot de landsgrenzen, ze hebben geen Europese bevoegdheid.

Misschien een advocaat die je kan bijstaan, hij had toch wel wat info op z'n website staan.

Over de boete vordering, de indicatie die hier benoemd staat, is voor mij persoonlijk wat te mild. Maar goed, zou een indicatie kunnen zijn.

Ken het wel, soms gaat het gas erop, of het slim is, dat is een offtopic discussie, dat mag iedereen voor zichzelf beslissen als ze dan ook de consequenties willen accepteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
flip75 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:49:
Kijk eens op internet of je het Belgische programma “de rechtbank” kan kijken. Er zitten heel veel stukjes in over de politierechters die dit soort zaken behandelen. Je ziet ook de enorme verschillen in straf en please please please neem een advocaat in de hand als je voor de politierechter moet verschijnen (plus een tolk als in Franstalig deel was).
Om een of andere reden halen ze die afleveringen van dat programma offline, maar in het voorlaatste seizoen was er zo'n geval van een Nederlander die voor een (lichtere) overtreding moest verschijnen voor de rechtbank. Hij kreeg een licht rijverbod. Hij vroeg aan de rechter of dat rijverbod enkel in België geldig is, wat de rechter bevestigde. Daarna liep hij lachend de rechtszaal uit, het kon hem niets schelen.

In eerdere seizoenen was er een geval waar een Nederlandse vrouw een boete niet had betaald of iets dergelijks en ze was niet bekend dat ons systeem van opdeciemen. De procureur vorderde een boete van €100 of iets rond dat bedrag. De vrouw zei tegen de rechter "ach, het gaat maar over 100 euro", waarna de rechter zei dat ze dat bedrag wel moest vermenigvuldigen met 8 (of wat het geval toen ook was). Haar mond viel open van verbazing. Want zo is het nu eenmaal bij ons: een uitgesproken boete van €100 wordt, door het systeem van opdeciemen, de verplichte bijdrage aan het slachtofferfonds en de gerechtskosten ongeveer €1000.

Hilarisch TV-programma, en ook pakken interessanter (en minder saai) dan de Nederlandse versie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Steefph schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:46:
[...]

In Duitsland moet je gewoon je rijbewijs inleveren voor de tijd van de rij-ontzegging. Zonder rijbewijs op zak mag je in NL ook de weg niet op ;)
edit: al voldoende over gezegd :X

[ Voor 25% gewijzigd door ybos op 21-04-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Steefph schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:46:
[...]

In Duitsland moet je gewoon je rijbewijs inleveren voor de tijd van de rij-ontzegging. Zonder rijbewijs op zak mag je in NL ook de weg niet op ;)
Mijn vader had altijd een internationaal rijbewijs om die reden, dan kon hij die inleveren als er in het buitenland iets gebeurde. Dit is trouwens geen advies :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Marzman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:05:
[...]

Mijn vader had altijd een internationaal rijbewijs om die reden, dan kon hij die inleveren als er in het buitenland iets gebeurde. Dit is trouwens geen advies :p
OT.

Trappen ze daar in?
Een internationaal rijbewijs is niet eens een echt rijbewijs, maar een vertaling welke geen waarde heeft zonder het echte rijbewijs.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:05:
[...]

Die vlieger gaat niet op; naast het internationale rijbewijs, moet je altijd je NL-rijbewijs kunnen tonen. Je bent dus gewoon je NL-rijbewijs kwijt of je bent in gebreke omdat je je NL-rijbewijs niet toont samen met het internationale rijbewijs.

Van https://www.anwb.nl/auto/.../internationaal-rijbewijs

Wat is een internationaal rijbewijs?
Een internationaal rijbewijs is een vertaling van je rijbewijs voor het buitenland. Er staan meerdere talen op, zodat iedereen begrijpt welke voertuigen je mag besturen.

Het internationale rijbewijs is alleen nodig in bepaalde landen buiten de Europese Unie en dan vooral bij het huren van een auto. Je moet 'm altijd in de auto meenemen, net als je originele Nederlandse rijbewijs. Je Nederlandse rijbewijs blijft namelijk het officiële document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

m-vw schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:20:
[...]

OT.

Trappen ze daar in?
Een internationaal rijbewijs is niet eens een echt rijbewijs, maar een vertaling welke geen waarde heeft zonder het echte rijbewijs.
Volgens mij heeft hij de truuk nooit nodig gehad. Hij hield wel van doorrijden toen hij jonger was. Nu is het een oude man :p Maar het zou best kunnen dat het ooit gewerkt heeft, vroeger kwam je met veel meer weg als nu in het verkeer.
Pepppie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:21:
[...]

Die vlieger gaat niet op; naast het internationale rijbewijs, moet je altijd je NL-rijbewijs kunnen tonen. Je bent dus gewoon je NL-rijbewijs kwijt of je bent in gebreke omdat je je NL-rijbewijs niet toont samen met het internationale rijbewijs.
Waarschijnlijk zit in de taktiek ook onbegrijpelijk kijken en Nederlands blijven praten en dan natuurlijk niet je gewone rijbewijs laten zien. In Hongarije is hij zo ook onder een boete uitgekomen van een corrupte agent die het gewoon beu werd en hem maar door liet rijden (volgens de agent was hij over een doorgetrokken lijn heen gereden).

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 21-04-2021 11:50 ]

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Commentaar op moderatie hoort op de eerste plaats niet thuis in een topic. Daarnaast is al eerder heel duidelijk aangegeven dat we géén commentaar willen zien over de overtreding zelf.

[ Voor 75% gewijzigd door deepbass909 op 21-04-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik weet niet zeker of je je druk moet maken om een rechtbank. Ik ben zelf 13/02/2021 geflits in een Belgische auto, 140 op een 90 weg. Schoonouders een mooie brief in de bus gehad met de vraag wie gereden had. Na 2/3 weken had ik in nederland een brief op de mat voor de uitnodiging van de rechtbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Timvankeulen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:00:
Ik weet niet zeker of je je druk moet maken om een rechtbank. Ik ben zelf 13/02/2021 geflits in een Belgische auto, 140 op een 90 weg. Schoonouders een mooie brief in de bus gehad met de vraag wie gereden had. Na 2/3 weken had ik in nederland een brief op de mat voor de uitnodiging van de rechtbank.
TS is staande gehouden en heeft direct voldaan, jij bent zo te lezen geflitst en heb dus later de bekeuring gekregen. Anders had TS ook allang bericht gehad moeten hebben (zeker een maand ná de laatste reactie in het topic). ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2021 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 16:22
Je raakt niet je rijbevoegdheid in NL kwijt als een buitenlandse politieagent je rijbewijs in beslag neemt, maar wel je rijbewijs. Zou het dan niet handiger zijn om te zeggen dat je die niet bij je hebt? Krijg je vast een extra bekeuring voor, maar dan kun je in NL in ieder geval nog rijden...

Overigens ben ik vorig jaar geflitst in DE, 22km/h te hard. Daar houden die Duitsers niet van: ik kreeg eerst een brief of ik degene was die reed en of ik de gegevens van mijn rijbewijs wilde opsturen (documentnr etc). Zat ook alvast een overzichtje bij van de bekeuring (98 euro). Kreeg ik 2 weken later een aangetekende brief dat ik een strafpunt heb verdiend. Aangezien ik al betaald had was het daarmee klaar. Ze kunnen dus niet vorderen dat je je rijbewijs opstuurt, maar wel de gegevens. Bij teveel strafpunten (ik geloof 8) mag je niet meer rijden in DE. Je rijbewijs wordt dan niet in beslag genomen, maar wel ongeldig verklaard. En dat vindt een verzekering niet zo leuk als er wat gebeurt, dus dan kun je maar beter ook niet gaan rijden. Een strafpunt blijft 2,5 jaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 18:56
PhilipsFan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 04:10:
Je raakt niet je rijbevoegdheid in NL kwijt als een buitenlandse politieagent je rijbewijs in beslag neemt, maar wel je rijbewijs. Zou het dan niet handiger zijn om te zeggen dat je die niet bij je hebt? Krijg je vast een extra bekeuring voor, maar dan kun je in NL in ieder geval nog rijden...

Overigens ben ik vorig jaar geflitst in DE, 22km/h te hard. Daar houden die Duitsers niet van: ik kreeg eerst een brief of ik degene was die reed en of ik de gegevens van mijn rijbewijs wilde opsturen (documentnr etc). Zat ook alvast een overzichtje bij van de bekeuring (98 euro). Kreeg ik 2 weken later een aangetekende brief dat ik een strafpunt heb verdiend. Aangezien ik al betaald had was het daarmee klaar. Ze kunnen dus niet vorderen dat je je rijbewijs opstuurt, maar wel de gegevens. Bij teveel strafpunten (ik geloof 8) mag je niet meer rijden in DE. Je rijbewijs wordt dan niet in beslag genomen, maar wel ongeldig verklaard. En dat vindt een verzekering niet zo leuk als er wat gebeurt, dus dan kun je maar beter ook niet gaan rijden. Een strafpunt blijft 2,5 jaar staan.
Geen rijbewijs = geen rijbevoegdheid
Je pleegt een misdrijf als je nu toch gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

masauri

aka qwybyte

Gezien de achterstand in België kan het nog wel ff duren eer hier gevolg aan komt.
Kon je ook aanduiden dat je een minnelijke schikking wilde?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483913

Allereerst moet ik wel zeggen dat je ballen aan je lijf hebt.
Ik heb al schrik om gepakt te worden wanneer ik 150 km/h rijdt op de autosnelweg in eigen land.

In Belgie mag de politie je rijbewijs maximaal 14 dagen in beslagnemen. Daarna zijn ze verplicht dit terug te geven. Je mag dan gewoon terug de baan op in afwachting van je proces. De rechter zal dan uitspreken hoe hoog de boete is of hoelang je rijbewijs wordt ingetrokken.
Gezien je Nederlander bent vermoed ik niet dat ze je een rijverbod zullen geven. Mocht dit wel zo zijn dan geldt dit alleen voor Belgie. Je kan dan nog gerust rond rijden in andere landen.

Nog een vraag die bij me opkomt. Waarom gebruikte je geen flitspaalverklikker zoals Waze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
masauri schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:24:
[...]

Gezien de achterstand in België kan het nog wel ff duren eer hier gevolg aan komt.
Kon je ook aanduiden dat je een minnelijke schikking wilde?
Dit heb ik gedaan, maar aangezien ik 31 tehard heb gereden mag ik op bezoek komen.

Edit: 31 te hard naar correctie

[ Voor 4% gewijzigd door Timvankeulen op 18-05-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
CH4OS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:35:
[...]
TS is staande gehouden en heeft direct voldaan, jij bent zo te lezen geflitst en heb dus later de bekeuring gekregen. Anders had TS ook allang bericht gehad moeten hebben (zeker een maand ná de laatste reactie in het topic). ;)
Het was een laser/opwacht actie, ik moest eerder de wijk op voor het punt dat ze stonden te wachten.. anders het zelfde verhaal inderdaad 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05 18:00
De meeste nieuwe auto's kunnen gemiddeld zon 10-12 kmph sneller dan bij de fabriek opgegeven.
Erg jammer dat er op zon mooi stukje leeg wegdek dan net een flitser staat maar zoals ik hierboven al heb gelezen zou ik het eerst ook proberen via die max van 250 kmph voor de meeste flitspalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

JDV808 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:08:
De meeste nieuwe auto's kunnen gemiddeld zon 10-12 kmph sneller dan bij de fabriek opgegeven.
Erg jammer dat er op zon mooi stukje leeg wegdek dan net een flitser staat maar zoals ik hierboven al heb gelezen zou ik het eerst ook proberen via die max van 250 kmph voor de meeste flitspalen.
Dan weten ze niet 100% zeker of je 260km/h hebt gereden, maar nog steeds is het zeker dat je in ieder geval 250km/h hebt gereden.
140km/h of 130km/h te hard zal wel niet heel veel verschil uitmaken verwacht ik.

Dus een "get out of jail free card" zal het toch echt niet worden.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:47
boyette schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:17:
[...]

Geen rijbewijs = geen rijbevoegdheid
Je pleegt een misdrijf als je nu toch gaat rijden.
Je raakt je rijbevoegdheid alleen kwijt in het land waar het is ingenomen. In Nederland mag je dan wel rijden, je kunt alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van een rijbewijs en dat is geen misdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:01
Dat gaat wel een beetje in tegen de regels om niet internationaal te reizen. Kom je terug in NL van je rechtbank bezoek, moet je ook nog eens in quarantaine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hey @Martin12345678 heb je inmiddels al wat meer gehoord?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:56:
[...]

Dat word een tijdje niet in België rijden.
Of er zo snel mogelijk doorheen rijden om de pakkans te verkleinen :P
Ow wacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JDV808 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:08:
Nou ja, dat er een leeg stuk asfalt is betekent niet direct dat het gaspedaal dan opeens naar beneden kan of moet of zo. Het verkeer is best verraderlijk, je kan maar zo op de kop liggen of wat dan ook, maximumsnelheid is er niet voor niets. Als je wel wilt testen hoe snel jouw auto kan, doe dat dan op een afgesloten terrein, zoals een circuit, waar ook extra maatregelen getroffen zijn, zodat wanneer het misgaat, de schade en het letsel beperkt(er) is.

En ja, dit klinkt als moraalridder, ik wil alleen maar aangeven dat de openbare weg géén speeltuin of racebaan is, waar je rekening houdt met elkaar en ieders veiligheid. Je moet er nooit vanuit gaan dat je de enige bent in het openbare verkeer.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2021 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CH4OS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Nou ja, dat er een leeg stuk asfalt is betekent niet direct dat het gaspedaal dan opeens naar beneden kan of moet of zo. Het verkeer is best verraderlijk, je kan maar zo op de kop liggen of wat dan ook, maximumsnelheid is er niet voor niets. Als je wel wilt testen hoe snel jouw auto kan, doe dat dan op een afgesloten terrein, zoals een circuit, waar ook extra maatregelen getroffen zijn, zodat wanneer het misgaat, de schade en het letsel beperkt(er) is.

En ja, dit klinkt als moraalridder, ik wil alleen maar aangeven dat de openbare weg géén speeltuin of racebaan is, waar je rekening houdt met elkaar en ieders veiligheid. Je moet er nooit vanuit gaan dat je de enige bent in het ooenbare verkeer.
Of ga even naar Duitsland (zolang het nog kan). Wel goed afremmen waar het niet mag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marzman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:11:
Of ga even naar Duitsland (zolang het nog kan). Wel goed afremmen waar het niet mag.
Of dit inderdaad, maar zoals je zegt, zolang het nog kan, want het wordt wel steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

[...]

Wel eerst een negatieve test halen dan :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mugenmarco op 18-05-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Bouke-p schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Je raakt je rijbevoegdheid alleen kwijt in het land waar het is ingenomen. In Nederland mag je dan wel rijden, je kunt alleen een boete krijgen voor het niet kunnen tonen van een rijbewijs en dat is geen misdrijf.
hoe kom je daarbij?
gebaseerd op welke uitspraak is dit?

en zo is het in Nederland ook niet..
dus waarom zou het zo wel zijn als je bij de buren je rijbewijs kwijt raakt..

geen rijbewijs = niet rijden
wel rijden = misdrijf

rijbevoegd of niet doet helemaal niet ter zake

[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 18-05-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:00

Oekol

waka waka hey hey

*knip* Moraalridderposts zijn niet de bedoeling, zoals duidelijk aangegeven in de modbreak deepbass909 in "140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten," Reageer inhoudelijk of reageer niet. *knip*

[ Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 19-05-2021 08:42 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

boyette schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:00:
[...]

hoe kom je daarbij?
gebaseerd op welke uitspraak is dit?

en zo is het in Nederland ook niet..
dus waarom zou het zo wel zijn als je bij de buren je rijbewijs kwijt raakt..

geen rijbewijs = niet rijden
wel rijden = misdrijf

rijbevoegd of niet doet helemaal niet ter zake
Een rechter in België mag alleen een rijverbod uitspreken in België. Die mag het rijbewijs niet intrekken dus.

Uitzondering bij standhoudend door de lange arm der wet.
T.C schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Dan weten ze niet 100% zeker of je 260km/h hebt gereden, maar nog steeds is het zeker dat je in ieder geval 250km/h hebt gereden.
140km/h of 130km/h te hard zal wel niet heel veel verschil uitmaken verwacht ik.

Dus een "get out of jail free card" zal het toch echt niet worden.
zo werkt de wet niet. Niet gecertificeert is niet geldig.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
Snake schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 03:19:
[...]

Een rechter in België mag alleen een rijverbod uitspreken in België. Die mag het rijbewijs niet intrekken dus.

Uitzondering bij standhoudend door de lange arm der wet.
[...]
zo werkt de wet niet. Niet gecertificeert is niet geldig.
juist
Als je in belgie een rijverbod krijgt kan je nog steeds in Nederland rijden
maar in dit geval is het rijbewijs in beslag genomen.
Dan mag je dus ook in Nederland niet meer rijden.

lees ook hier:

[ Voor 32% gewijzigd door boyette op 19-05-2021 03:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martin12345678
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-05-2022
Nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
[...]

Ja, en niet per ongeluk Frankrijk inrijden, de topsnelheid van je motor uitproberen en je dan afvragen waarom er midden in Duitsland grenspoortjes staan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Commentaar op of vragen over een moderatie mag of in Verkeer & Vervoer feedback, of via een Topic report of middels een DM aan één van de moderatoren, maar niet in het topic.

[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 11-06-2021 09:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 13:54
Van deze kant geen moraalridder reactie. In een beetje snelle wagen met begrenzer zit je ook zeer rap op deze snelheid als je hem heel even op een leeg stuk wilt uitproberen, iets dat de gemiddelde Henk/Ingrid met 115pk eco Clio/Fiesta/whatever zich gewoon niet kan voorstellen. Zelf zou ik een mooi, glad stuk 3 baans in Duitsland gebruiken voor zo'n Vmax testje.. maar goed.

(Overigens ben ik schijnbaar oud en wijs geworden, want ik realiseer me dat ik na 3 jaar in mijn huidige auto (met dezelfde vmax) nooit harder dan 220km/h oid heb gereden. )

Ik snap dat de onzekerheid vervelend is, maar wil graag wel even aangeven dat je wel schandalig goed weg lijkt te komen nu met 750 euro en wat gedoe met je rijbewijs.. ;) als je in NL zo gepakt wordt kun je bij de NS direct een jaar abo afsluiten en een paar K spaargeld gedag zeggen schat ik zo in... :/

Edit: post iets duidelijker gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 11-06-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bouke-p schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Dat is niet correct. Je bent alleen bevoegd te rijden met je rijbewijs op zak - en daarom mag je dus ook in NL niet rijden als hij elders is ingenomen.

Dat je er met een boete vanaf komt maakt dat niet anders.

Ook je rijbewijs opnieuw aanvragen terwijl je hem elders bent kwijtgeraakt resulteert in het volledig kwijtraken van de rijbevoegdheid. Dan mag je weer je theorie en praktijkexamen gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Dat is niet correct. Je bent alleen bevoegd te rijden met je rijbewijs op zak - en daarom mag je dus ook in NL niet rijden als hij elders is ingenomen.

Ook je rijbewijs opnieuw aanvragen terwijl je hem elders bent kwijtgeraakt resulteert in het volledig kwijtraken van de rijbevoegdheid. Dan mag je weer je theorie en praktijkexamen gaan doen.
Dan krijg je alsnog in nederland alleen de boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs, die blijft zoals eerder genoemd gewoon geldig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Om in Nederland een motorvoertuig te mogen besturen, dient aan de bestuurder een rijbewijs voor deze categorie van dat voertuig te zijn afgegeven. Dit staat in de Wegenverkeerswet 1994. In die zelfde Wet staat tevens dat u bij een verkeerscontrole, op eerste vordering uw rijbewijs moet kunnen tonen (op straffe van een geldboete). Die Wet bepaalt echter NIET, dat men een motorvoertuig alleen mag besturen als u een rijbewijs bij u heeft. De invordering in buitenland, is niet geldig in NL, omdat het vergrijp daar heeft plaatsgevonden. Er geldt dus geen ontzegging voor NL, maar u kunt uw rijbewijs niet tonen bij een controle. Daar staat een geldboete tegenover. Of u wel of niet verzekerd bent, is ook nog van belang, maar dat kan de verzekeringsmaatschappij u uitleggen. Onverzekerd rijden mag natuurlijk niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:47
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Niet correct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 17:32

Sharky

Skamn Dippy!

Heeft iemand al gezegd dat als je rijbewijs in het buitenland is ingenomen dat je in NL nog steeds mag rijden maar ook niet omdat je je rijbewijs niet kunt tonen? En heeft iemand al gezegd dat dat helemaal niet zo is?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
In zijn geheel of welke stuk specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 14:58
je moet niets meer verwachtten, die 750 euro is een onmiddellijke innig. Ik geval men een onmiddellijke innig niet kan voldoen word de wagen inderdaad in beslag genomen tot het boete bedrag wordt voldaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

sjaakwortel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Dan krijg je alsnog in nederland alleen de boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs, die blijft zoals eerder genoemd gewoon geldig namelijk.
Leuk geprobeerd maar niet waar. Dat je enkel een boete krijgt omdat je liegt dat je hem vergeten bent maakt het nog niet OK.

Komen ze hier achter zal je dan ook een volledige ontneming van de rijbevoegdheid krijgen en mag je je examens opnieuw doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0re60YLUhQBjkHjDunjD3movV2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLbeV9tvSPTF97fgQ0RGqQCA.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn rijbewijs was recent in het buitenland ingenomen dus ik heb e.e.a. in de praktijk kunnen testen en navragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:56 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Rmg schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:56:
[...]

Dat word een tijdje niet in België rijden.
Laten we hopen nooit meer, maar spijtig genoeg is de max bij een eeste overtreding iets van een 5 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door k995 op 11-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even een vriendelijke reminder in de topicwarning gezet ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SgtElPotato schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:47:
Heb er ervaring mee. Je kunt in het buitenland beter niet je rijbewijs tonen als je kans hebt dat deze ingenomen wordt. Ik heb in een land in de EU namelijk exact hetzelfde gehad, uiteindelijk alleen een rij ontzegging gekregen in dat land voor een aantal jaar en een boete. Mijn rijbewijs uiteraard gewoon op zak gehouden.
In bijvoorbeeld Duitsland kunnen ze ook een sticker op je rijbewijs plakken, of zelfs het rijverbod enkel in de computer noteren. Dan kan je je pasje gewoon houden. (andere landen mogen zich sowieso niet zomaar Nederlands staatseigendom toe-eigenen)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Leuk geprobeerd maar niet waar. Dat je enkel een boete krijgt omdat je liegt dat je hem vergeten bent maakt het nog niet OK.

Komen ze hier achter zal je dan ook een volledige ontneming van de rijbevoegdheid krijgen en mag je je examens opnieuw doen.

[Afbeelding]

Mijn rijbewijs was recent in het buitenland ingenomen dus ik heb e.e.a. in de praktijk kunnen testen en navragen :+
Je haalt 2 dingen door elkaar.

1) de bevoegdheid om te rijden.
2) op eerste vordering tonen van je rijbewijs.

Je kunt een melding maken bij gemeente dat je je rijbewijs kwijt bent, en de reden waarom.
Je kunt dan een nieuw rijbewijs opvragen en het oude wordt ongeldig verklaard.

In veel landen krijg je een zegel op je rijbewijs, maar doordat het nu nog maar een klein kaartje is, kan het worden ingenomen. In veel gevallen krijg je het binnen 4 maand terug, met een geleidebrief waar de maatregel bij staat voor dat land.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Er bestond toch al een topic om te patsen met je bekeuringen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 15:20
Na alle afkeurende reacties, wil ik natuurlijk ook mijn (waarschijnlijk niet gewaardeerde) mening geven.

Ja er is veel te hard gereden, maar als de snelweg nagenoeg leeg was heb ik er geen probleem mee als TS even ruimte heeft en het gas 1x intrapt om te kijken hoe hard zijn hok kan, rekening houdend met het weinige verkeer wat er op dat moment wel is uiteraard.

Dat het niet verstandig is om dit in belgie te doen , en hij dus nu de gevolgen ondervind is part of the risk.

Als ik weet eens met +/- 100 tussen utrecht en amsterdam rijd op een lege 5 baans weg dan kriebelt het heus ook wel om niet gewoon flink gas te geven

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 06:24
MaD_co schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:26:
Na alle afkeurende reacties, wil ik natuurlijk ook mijn (waarschijnlijk niet gewaardeerde) mening geven.

Ja er is veel te hard gereden, maar als de snelweg nagenoeg leeg was heb ik er geen probleem mee als TS even ruimte heeft en het gas 1x intrapt om te kijken hoe hard zijn hok kan, rekening houdend met het weinige verkeer wat er op dat moment wel is uiteraard.

Dat het niet verstandig is om dit in belgie te doen , en hij dus nu de gevolgen ondervind is part of the risk.

Als ik weet eens met +/- 100 tussen utrecht en amsterdam rijd op een lege 5 baans weg dan kriebelt het heus ook wel om niet gewoon flink gas te geven
Wat fout dit. Als je zoiets wil doen, dan moet je of naar een circuit gaan en/of thuis een race-sim-cockpit bouwen (of eventueel in Duitsland een goed stukje weg zoeken).

Je rijdt op de openbare weg en er kan van alles misgaan. Tot dodelijke afloop en/of enorme kosten en ellende. En het ergste, dat kan ook op een onschuldig ander persoon afschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-05 01:36
Alsof 260 rijden per definitie onveilig is of je crimineel maakt. Op een lege autobaan (zoals de foto ook deels laat zien), met een goede wagen en de nodige concentratie hoeft het geen probleem te zijn. Een stuk veiliger dan de gemiddelde toko die met zijn gedachte ergens anders zit maar wel netjes met 120 tegen je aanknalt. Op zo'n 2 vaks tussen 2 gebieden in zou je in duitsland gewoon ongebrensd mogen rijden. Daar is het normaal en hier ben je opeens crimineel, ga je ellende creëren, mensen ombrengen, de schuld afschuiven op onschuldigen enz. Erg kortzichtig.

[ Voor 6% gewijzigd door miitjohn op 11-06-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 15:20
Playa del C. schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:41:
[...]

Wat fout dit. Als je zoiets wil doen, dan moet je of naar een circuit gaan en/of thuis een race-sim-cockpit bouwen (of eventueel in Duitsland een goed stukje weg zoeken).

Je rijdt op de openbare weg en er kan van alles misgaan. Tot dodelijke afloop en/of enorme kosten en ellende. En het ergste, dat kan ook op een onschuldig ander persoon afschuiven.
Zoals ik al zei, rekening houdend met ander verkeer.
Dus ook niet als er maar 1 andere auto is hier met 200+ langsaf scheuren.

Dan heb ik hier veel minder moeite mee dan de kamikaze-tesla piloten die je elke kilometer wel 1 tegenkomt, die denken dat de auto wel het werk doet voor hun. Dat lijken wel de nieuwe golf-petjes te zijn tegenwoordig.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
miitjohn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Alsof 260 rijden per definitie onveilig is of je crimineel maakt. Op een lege autobaan (zoals de foto ook deels laat zien), met een goede wagen en de nodige concentratie hoeft het geen probleem te zijn. Een stuk veiliger dan de gemiddelde toko die met zijn gedachte ergens anders zit maar wel netjes met 120 tegen je aanknalt. Op zo'n 2 vaks tussen 2 gebieden in zou je in duitsland gewoon ongebrensd mogen rijden. Daar is het normaal en hier ben je opeens crimineel, ga je ellende creëren, mensen ombrengen, de schuld afschuiven op onschuldigen enz. Erg kortzichtig.
Nee, ik vind het een zeer slecht advies om elke lezende tweaker te laten denken dat het moet kunnen om ver boven de limiet te rijden. Eén daarvan gaat wellicht zichzelf of een ander daardoor dood rijden.

Duitse wegen zijn gebouwd voor een hogere snelheid. De mensen die er rijden zijn ingesteld op hogere snelheden.

Natuurlijk is een goede coureur met een goede auto op een hele lege weg op zich best veilig. Probleem is dat >99% van de bestuurders pas beseft dat er toch iets niet goed was, als het te laat is. Waarna zij of een ander nooit meer iets zullen beseffen. Gewoon niet stoer lopen doen in zo'n topic. Elke professional zal je zeggen dat je zoiets op een circuit (echt of virtueel) moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
miitjohn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Alsof 260 rijden per definitie onveilig is of je crimineel maakt. [...] Erg kortzichtig.
Crimineel heb ik het niet genoemd. Het is op vrijwel alle wegen in ieder geval zeer onveilig en zeer strafbaar om 260 km/h te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 13:58
Strafbaar wel ja met de huidige achterlijke regels maar onveilig? Nee dat zeker niet altijd maar dat gaat er bij sommige moraalridders niet in. Lekker 100 rijden met je gedachten ergens anders is onveiliger dan stevig "te hard" met je volledige focus op de weg en omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
wishmaster1986 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:37:
Lekker 100 rijden met je gedachten ergens anders is onveiliger dan stevig "te hard" met je volledige focus op de weg en omgeving.
Je statement is naar mijn mening waar, maar het heeft niks met dit topic te maken. Het gaat in de laatste reacties over het rijden van 260 km/h op een snelweg in Nederland of België.

Los van 'achterlijke regels', zelfs zonder regels snapt ieder weldenkend mens dat 260 km/h niet acceptabel is. Je rijbewijs wordt al ingenomen bij 50 km/h te hard, dus ~160 km/h. Daar kun je nog over discussiëren, maar drie maal die regeling overtreffen, waarbij de impact van een ongeluk kwadratisch toeneemt ten opzichte van de snelheid... dat valt echt niet goed te praten onder de stelling: 'maar ik had wel een goede focus'.

Ik snap de lol van hard rijden heel goed. Doe dat dan goed en ga naar een circuit of zoek een andere hobby met veel adrenaline. Veiliger en leuker, maar vooral ben je dan nooit een onschuldig ander persoon tot last. Tenzij je eigenlijk helemaal niet goed kan rijden en zelfs op een circuit een andere coureur nog het ziekenhuis in rijdt.
Kosten voor het circuit of andere dure hobby moet geen probleem zijn als je een auto rijdt die 260 km/h veilig weet te halen op een openbare weg.

En stop a.u.b. met het bestempelen van prima mensen als moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goed, de discussie moet blijkbaar telkens gaan over hoe immoreel het is als je (flink) te hard hebt gereden. Dat was niet de vraag van de TS en om verdere herhalende offtopic berichten te lezen is niet interessant.

Op verzoek weer open.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2022 11:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reacties dat de TS gewoon de boete moet slikken zijn offtopic en onnodig. Idem dat te hard rijden gevaarlijk is. Hier hoeven dus ook geen opmerkingen over gemaakt te worden.

Alle opmerkingen die ook maar enigszins offtopic zijn (en dus géén antwoord geven op de vraag wat hem juridisch te wachten staat) heb ik weggehaald en wil ik ook niet meer zien.