Grvy schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:40:
[...]
Toen ik hier kwam wonen ben ik door de toenmalige buurman een "klein" beetje onder druk gezet.
Ik was bezig met verbouwen en buurman kwam langs. "Nieuwe schutting nodig heel verhaal" maar ik was er totaal niet bij met mn hersens. Gezegd kijk maar wat je doet ik betaal 50% wel.
De schutting die er nu staat is prima, vind hem ook niet erg maar liever had ik wat anders neergezet.
You live and learn.
Overigens was dat bedrag; 600~ eu ofzo op de gehele verbouwing, peanuts maargoed dat geld niet voor iedereen.

en de oude schutting was half omgewaaid dus alles was een verbetering.

Dat hebben mijn ouders ook gehad.
Buurman kwam met een schets aan wat hij wilde, en wilde weten of mijn ouders daar open voor stonden. Dat vonden ze wel wat ja. Zet maar neer, en we horen wel wat het kost.
Fundering leggen, dubbelsteens opmetselen tot 90cm, 3 torens tot 1m80 en dan 4 rijen houten planken er tussen.
Mijn ouders hadden daar gigantisch spijt van, niet van hoe het er uit zag, maar qua kosten. Dat was vele malen hoger dan ze hadden verwacht, maarja, ze gaven de buren carte blanche.
En het financiele plaatje van 2 jonge twingers met een fulltime baan is totaal anders dan een gezin met 2 kleine kinderen waar papa de kostwinnaar is.
En zo leer je van fouten die andere maken, in mijn geval van m'n ouders.
Voor een gezin is het:
- Komt die 20 jaar oude auto nog door de APK
- Kinderen groeien als kool, tijd voor nieuwe kleren.
- Kind groeit uit z'n bedje, tijd voor een nieuwe
- Kind past niet meer op z'n fietsje, tijd voor een nieuwe
- Kinderen die naar school gaan zitten daar misschien wel gratis, maar je wil ook dat ze op schoolreisje kunnen (dat wordt betaalt door de vrijwillige bijdrage)
- Gaan we wel of niet 2 weken naar de camping?
Oh crap, de buurman appt weer, die schutting is bij hun wel een dingetje.