Je buren mee laten betalen voor de nieuwe schutting?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-02 10:48
Tips gevraagd over hoe ik de buren zover krijg dat ze mee betalen aan de nieuwe schutting?

Momenteel bezig met een nieuw tuin ontwerp.

De huidige schutting is van erg slechte kwaliteit, je kan er bovendien doorheen kijken waardoor je weinig tot geen privacy hebt. Verder laat het hierdoor ook veel geluid door.

In een ideale wereld betalen de buren gewoon de helft van de nieuwe schutting. Mja we leven niet in een ideale wereld. Ik kan me voorstellen dat anderen hier ook al eens tegen aan gelopen zijn en vroeg me of of jullie tips hebben om dit te tackelen? Of zijn er mensen die gewoon hun ervaringen willen delen?

De buurman heeft zelf al meermaals aangegeven de huidige schutting niet veel soeps te vinden en deze ook te willen vervangen, dus in de basis zitten we daar al op 1 lijn.

Hoor graag jullie ideeën en tips. Thnx!

[ Voor 30% gewijzigd door taurus0205 op 22-04-2021 18:59 ]

Acties:
  • +89 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

mwa

Willen de buren een andere schutting? Nee? Hun probleem niet, als jij perse iets anders wilt zul je zelf moeten lappen.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:34

Agent47

I always close my contracts.

Ehm even aanbellen en het idee op tafel leggen misschien een idee?

Mijn buurman wilt niet meedoen. Prima! Zet ik hem op mijn grond. Komt zijn lelijke schutting tegen die van mij te staan. Opgelost.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En niet vergeten: meebetalen is meebeslissen. Dwz wat voor schutting, wie hem plaatst, waar gekocht, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga eerst in overleg met jouw buren, het mooiste is als je er samen uit kan komen. Als jij namelijk álleen' de schutting gaat plaatsen, moet deze ook een bepaalde afstand van de erfgrens komen te staan. Als je het gezamelijk doet kun je de schutting exact op de erfgrens plaatsen, zo gaat er voor niemand grond verloren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:13

MLLL

Palm Treo 650

Agent47 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:36:

Mijn buurman wilt niet meedoen. Prima! Zet ik hem op mijn grond. Komt zijn lelijke schutting tegen die van mij te staan. Opgelost.
En daarna haalt hij de oude schutting weg , heeft ie een mooie schutting én paar extra decimeters extra grond.

.

Het beste is om het bespreekbaar te maken ,desnoods spreek je af om de kosten te verdelen in 1/ 3 voor de buren en 2/3 voor jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Agent47 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:36:

heb ik al gedaan. Hij reageerde eerst enthousiast en wilde overleggen met zijn vrouw.

[ Voor 35% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
MLLL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:43:
[...]

En daarna haalt hij de oude schutting weg , heeft ie een mooie schutting én paar extra decimeters extra grond.

.

Het beste is om het bespreekbaar te maken ,desnoods spreek je af om de kosten te verdelen in 1/ 3 voor de buren en 2/3 voor jezelf.
ja mijn gedachte exact. plus je wilt geen vijanden van je buren maken.

[ Voor 22% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:48 ]

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

mwa

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:43:
[...]

heb ik al gedaan. Hij reageerde eerst enthousiast en wilde overleggen met zijn vrouw waarna ik dit bericht kreeg:
"Goeiemorgen, ik heb het gisteren met mijn vrouw besproken. We hebben de nodige kosten gehad de afgelopen periode. Voorlopig vinden we de schutting nog goed. Op termijn willen we hem wel gezamenlijk vervangen. We kunnen binnenkort wel een keer van gedachten wisselen. Groet buurman"

Wat erg vaag is natuurlijk. Enfin als we de nieuwe schutting zelf betalen kan die toch sws wel op de plaats van de oude?
Wat is hier vaag aan? Buurman heeft er nu het geld niet voor (want, geen prio).

Nette reactie toch?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
[...]

heb ik al gedaan. Hij reageerde eerst enthousiast en wilde overleggen met zijn vrouw waarna ik dit bericht kreeg:
"Goeiemorgen, ik heb het gisteren met mijn vrouw besproken. We hebben de nodige kosten gehad de afgelopen periode. Voorlopig vinden we de schutting nog goed. Op termijn willen we hem wel gezamenlijk vervangen. We kunnen binnenkort wel een keer van gedachten wisselen. Groet buurman"

Wat erg vaag is natuurlijk. Enfin als we de nieuwe schutting zelf betalen kan die toch sws wel op de plaats van de oude?
Wat is daar vaag aan? Hij heeft momentele het geld er niet voor (over), duidelijk bericht toch? Misschien dat hij wil bespreken om het bijvoorbeeld volgend jaar te doen,dan kan hij nog even sparen...

En ja,: als hij het prima vindt mag jij de nieuwe schutting in geheel betalen en op de erfafscheiding zetten. De helft van je schutting wordt dan wel van hem, dus hij mag ook schilderen, gaatjes boren, schroeven erin zetten, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door President op 17-04-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
mwa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:45:
[...]

Wat is hier vaag aan? Buurman heeft er nu het geld niet voor (want, geen prio).

Nette reactie toch?
Daar gaat het niet om. Zolang je maar in gesprek kan blijven dan kan je samen naar een oplossing kjiken.

[ Voor 39% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
[...]

Wat erg vaag is natuurlijk.
Ik vind het een prima en duidelijk bericht van je buurman. Hij zegt zelfs letterlijk dat 'ie openstaat om er binnenkort over te praten. Doe dat dan ook.
Enfin als we de nieuwe schutting zelf betalen kan die toch sws wel op de plaats van de oude?
Dat is ook iets wat je met je buren zal moeten bespreken.
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:46:
[...]

gisteren appte die nog wanneer ik er voor wilde zitten, geef ik hem een datum, krijg ik een dag later bovenstaande reactie. Waaruit blijkt wie de baas is daar (zijn vrouw). Op mijn datum voorstel dus geen reactie, maar wederom het voorstel binnenkort eens te gaan zitten. Ja dat is afstellen en daar komt uitstel van.
Leg de bal bij 'm terug: laat hem voorstellen wanneer ze erover willen praten.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 17-04-2021 13:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

[...]

als de buren dat ok vinden (waarom zouden ze een gratis schutting afslaan ) dan kan dat , evengoed wordt ie door het op de grens plaatsen voor de helft hun eigendom en mogen ze er bijv dingen aan hangen.
Als ze inderdaad krap bij kas zitten en jij het er voor over hebt geen probleem lijkt me. Als dat krap bij kas zitten een smoesje is en je daar op enige manier achter komt kan dat de relatie verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Kun je het niet voorschieten en dat je het op later tijdstip terugkrijgt. Neem aan dat het niet om schokkend hoge bedragen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zonder overleg kun je de schutting niet op de plaats van de oude neerzetten, als de oude/huidige schutting exact op de erfgrens staat. Opzich is het een prima reactie van jouw buurman. Ik zou gewoon in gesprek blijven. Hij kan het nu op dit moment niet, dan zullen jullie nog (even) moeten wachten. Dat is in overleg gaan, niet alleen over wat, hoe, hoeveel (geld), maar ook wanneer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Anoniem: 1279036 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:47:
[...]

als de buren dat ok vinden (waarom zouden ze een gratis schutting afslaan ) dan kan dat , evengoed wordt ie door het op de grens plaatsen voor de helft hun eigendom en mogen ze er bijv dingen aan hangen.
Als ze inderdaad krap bij kas zitten en jij het er voor over hebt geen probleem lijkt me. Als dat krap bij kas zitten een smoesje is en je daar op enige manier achter komt kan dat de relatie verstoren.
mja op deze manier wordt je sws voor het blok gezet. Als met het nieuwe tuinontwerp de tuin is gemaakt wil je niet nog een terug moeten komen om de schutting aan te pakken, dan gaat het nieuwe tuinontwerp naar de klote (denk aan beplanting enz) een schutting plaatsen neemt ook ruimte in beslag.

[ Voor 14% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:49:
[...]

mja op deze manier wordt je sws voor het blok gezet. Wij hebben nu geen privacy en erg veel overlast van hen. Wij wonen er nu een jaartje en nu een bouwdepot afgesloten om in 1x een nieuwe keuken, nieuwe vloer en de tuin aan te pakken. Als met het nieuwe tuinontwerp de tuin is gemaakt wil je niet nog een terug moeten komen om de schutting aan te pakken, dan gaat het nieuwe tuinontwerp naar de klote denk ik zo.
Dus je wist dit al toen je er kwam. Als buurman zou ik het wel weten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
MLLL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:49:
Kun je het niet voorschieten en dat je het op later tijdstip terugkrijgt. Neem aan dat het niet om schokkend hoge bedragen gaat.
ja dat is ook een optie. dan moet je daar een contractje voor opstellen ofzo?

Acties:
  • +63 Henk 'm!

• President
[...]

gisteren appte die nog wanneer ik er voor wilde zitten, geef ik hem een datum, krijg ik een dag later bovenstaande reactie. Waaruit blijkt wie de baas is daar (zijn vrouw). Op mijn datum voorstel dus geen reactie, maar wederom het voorstel binnenkort eens te gaan zitten. Ja dat is afstellen en daar komt uitstel van.
Hoezo de baas? Hij besluit iets alleen, overlegt met zijn vrouw over het gezamenlijke vermogen en beide meningen en verander dan zijn besluit.

Misschien moet je eens een cursus communiceren en 'hoe werkt een relatie?' gaan volgen? :-)

Je buurman doet het prima, laat hem maar aangeven op welk termijn hij eventueel wil vervangen maar accepteer dan ook dat de buurvrouw ook wil mee beslissen over hoe de schutting eruit komt te zien. Dat wordt misschien gewoon goedkoop hout, ipv beton palen of hardhout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

In princiepe is de schutting mandelig, beide eigenaar, dus zonder toestemming van de buren mag jij hem niet weghalen, en dat mogen jouw buren ook niet zonder jouw toestemming.

Blijkbaar zijn de buren welwillend, maar geen geld. Dus dan kan je alsnog in overleg de schutting vervangen, want ze gaan je vast wel toestemming geven, dan schiet je zijn deel voor. en krijg je volgend jaar de helft van het geld terug.

Dat betekend wel, dat je om de tafel moet gaan zitten, want je moet beide de schutting mooi vinden en het eens zijn over de prijs. Als je daar al niet uit gaat komen, kan je de schutting op je eigen grond zetten.

Hier een link waar het e.e.a. wat duiderlijk staat: https://www.juridischloke...ren/buren/erfafscheiding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
chaoscontrol schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:50:
[...]

Dus je wist dit al toen je er kwam. Als buurman zou ik het wel weten.
De buurman woont er net iets minder lang. in diverse gesprekken met hem door de afgelopen maanden liet hij weten de schutting ruk te vinden en er iets aan te willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ja, dan wordt het een officiële geld lening met o.a. verplichte rente :-). Al kan je die op 0% zetten als je in het contract opneemt dat het bedrag onder de schenkbelasting zou vallen..

Dat is echter wel het recept voor een toekomstige slechte relatie, als hij het achteraf te duur vindt, het geld niet heeft, een tegenvaller heeft, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[...]

gisteren appte die nog wanneer ik er voor wilde zitten, geef ik hem een datum, krijg ik een dag later bovenstaande reactie. Waaruit blijkt wie de baas is daar (zijn vrouw).
Maakt dat uit?

Misschien moet je dan eens met zijn vrouw praten.

Zonder overleg mag je sowieso niets met de huidige schutting die voor 50% van de buren is. Als je iets nieuws op de erfgrens wilt plaatsen zullen zij het er mee eens moeten zijn.
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:50:
[...]

Nee hoor dat "moet" niet, je kunt daar ook gewoon mondeling afspraken over maken.

Of het verstandig is, dat ligt een beetje aan de vertrouwensrelatie met de buren...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

mja op deze manier wordt je sws voor het blok gezet. Wij hebben nu geen privacy en erg veel overlast van hen. Wij wonen er nu een jaartje en nu een bouwdepot afgesloten om in 1x een nieuwe keuken, nieuwe vloer en de tuin aan te pakken. Als met het nieuwe tuinontwerp de tuin is gemaakt wil je niet nog een terug moeten komen om de schutting aan te pakken, dan gaat het nieuwe tuinontwerp naar de klote denk ik zo.
jij wil iets ( logisch verder) wat zij niet nodig vinden. zoals al aangegeven gaan praten en evt andere kostenverdeling doen dan 50-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
RaZ schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:51:
[...]

In princiepe is de schutting mandelig, beide eigenaar, dus zonder toestemming van de buren mag jij hem niet weghalen, en dat mogen jouw buren ook niet zonder jouw toestemming.

Blijkbaar zijn de buren welwillend, maar geen geld. Dus dan kan je alsnog in overleg de schutting vervangen, want ze gaan je vast wel toestemming geven, dan schiet je zijn deel voor. en krijg je volgend jaar de helft van het geld terug.

Dat betekend wel, dat je om de tafel moet gaan zitten, want je moet beide de schutting mooi vinden. Als je daar al niet uit gaat komen, kan je de schutting op je eigen grond zetten.

Hier een link waar het e.e.a. wat duiderlijk staat: https://www.juridischloke...ren/buren/erfafscheiding/
Wil sws gewoon eea fatsoenlijk doen. daarom ook deze topic om eens te lezen hoe anderen er tegen aan kijken en wellicht dit soort issues zelf met hun buren hebben opgelost.

.

[ Voor 8% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
[...]

.

Lijkt mij niet, schutting is nog steeds mandelig, dus mag de buurman deze zonder toestemming niet verwijderen. Je kan bv je nieuwe schutting tegen de oude tot halverwege vastschroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door plaspvd op 17-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
[...]

Vervelend voor jou, maar dit is toch echt jullie probleem, en niet die van je buren. Je buren willen momenteel blijkbaar even geen geld uitgeven aan een nieuwe schutting. De achterliggende reden doet er niet toe.

Het zou fijn voor jou zijn als je buren je tegemoet zouden komen, maar dat zijn ze niet verplicht. Dus als je heel erg om een schutting zit te springen, en jij er vooral baat bij hebt, dan zal je misschien toch wat water bij de wijn moeten doen.

Stel bijvoorbeeld voor een groter deel van de kosten op je te nemen, of de installatie zelf te doen.
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:53:
[...]

wil sws gewoon eea fatsoenlijk doen. daarom ook deze topic om eens te lezen hoe anderen er tegen aan kijken en wellicht dit soort issues zelf met hun buren hebben opgelost.

Het lijkt mij ook redelijk om eens aan te kaarten bij de buren dan hun kids voor geluidshinder zorgen. De kinderen uit de rest van de straat hoor je namelijk niet, die zijn gewoon rustig en normaal.
Dat kan je aankaarten, maar dat lijkt me wel een losstaand probleem.

En geluidsoverlast zal je ietsje kunnen minimaliseren door een schutting, maar een schreeuwend kind hoor je nog steeds als er een schutting staat natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• President
[...]
Het lijkt mij ook redelijk om eens aan te kaarten bij de buren dan hun kids voor geluidshinder zorgen. De kinderen uit de rest van de straat hoor je namelijk niet, die zijn gewoon rustig en normaal.
:? |:(

Tip: zoek een makelaar, zet je huis te koop en ga ergens vrijstaand wonen ;w

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Het lijkt mij ook redelijk om eens aan te kaarten bij de buren dan hun kids voor geluidshinder zorgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ch1NDk4Q9_AiTi7VXv1c8Mi9N8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TdOM4lbkj0dm6bA0RuNZjY1J.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Hahn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:55:
[...]

Vervelend voor jou, maar dit is toch echt jullie probleem, en niet die van je buren. Je buren willen momenteel blijkbaar even geen geld uitgeven aan een nieuwe schutting. De achterliggende reden doet er niet toe.

Het zou fijn voor jou zijn als je buren je tegemoet zouden komen, maar dat zijn ze niet verplicht. Dus als je heel erg om een schutting zit te springen, en jij er vooral baat bij hebt, dan zal je misschien toch wat water bij de wijn moeten doen.

Stel bijvoorbeeld voor een groter deel van de kosten op je te nemen, of de installatie zelf te doen.
[...]

Dat kan je aankaarten, maar dat lijkt me wel een losstaand probleem.

En geluidsoverlast zal je ietsje kunnen minimaliseren door een schutting, maar een schreeuwend kind hoor je nog steeds als er een schutting staat natuurlijk.
je hebt helemaal gelijk. Vandaar ook dit topic om eens te horen en te lezen hoe anderen dit zouden oppakken. Dit geeft weer nieuwe inzichten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:20
[...]

wil sws gewoon eea fatsoenlijk doen. daarom ook deze topic om eens te lezen hoe anderen er tegen aan kijken en wellicht dit soort issues zelf met hun buren hebben opgelost.

Geluidshinder van kinderen is normaal. Ik zou in ieder geval als je de relatie met de buren goed wilt starten een iets minder negatieve toon aanslaan dan je nu doet. Natuurlijk kunnen je buren echt wel rekening met jullie houden ivm 'geluidsoverlast', maar dat zal een kwestie zijn van geven en nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:56:
[...]

uit ervaring weet ik dat je bij vrijstaand ( tenzij midden in een bos of zo) nog steeds gezeik kan hebben met buren over honden, planten , bomen, schuren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15
Eerste vraag lijkt me: wanneer zou de buurman de schutting dan wel willen vervangen? Volgend jaar? Of pas veel later?

Dan kun jij voor jezelf besluiten dat dat te lang duurt maar als je hem sneller wilt vervangen zal je dus met een ander voorstel moeten komen. Hetzij voorschieten, hetzij zelf meer betalen. Waarbij dat laatste me de voorkeur lijkt te hebben.

Dat jullie de schutting allebei ruk vinden doet verder niet ter zake. Wij vinden onze badkamer ook niet ideaal maar dat doen we ook niet nu.
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:56:
[...]

Dat zijn van die zinloze adviezen. Alsof iedereen daar geld voor heeft. Koop dan gelijk een villa met kilometers eigen grond. Heb je helemaal nergens last van. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door D-e-n op 17-04-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:57:
[...]

je hebt helemaal gelijk. Vandaar ook dit topic om eens te horen en te lezen hoe anderen dit zouden oppakken. Dit geeft weer nieuwe inzichten
Verhuizen of accepteren dat de kinderen elk jaar weer een jaar ouder zijn en het geschreeuw dus vanzelf zal verminderen. Wel vrienden, bier, BBQ, feestjes, scooters die om 7u worden gestart, etc natuurlijk.

De schutting had ik gewoon zelf betaald, dan had ik een schutting gehad die eruit zou zien zoals ik zou willen. Misschien willen je buren wel weer een schutting die deels open is zoals je elkaar kan zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Tazzios

..

[...]
...

dat lijkt mij niet slim voor je relatie met de buurman; de buurman zegt even dat wij de kinderen slecht opvoeden?

Plan een gezamelijk overleg in waarin:
1. Je aan geeft dat je tuin op wilt knappen en logischerwijs de schutting direct mee wilt nemen.
1.Geef aan wat de kosten van de schutting zijn
2.laat de buurman ook aangeven hoeveel geld ze er voor overhebben en wanneer.
Kijk vervolgens (eventueel in een 2e meeting) of je er in overleg uitkomt.

Dat zal beter werken dan af en toe een word wisseling over een schutting als je elkaar toevallig ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:44
[...]
Indien je spelende kinderen als geluidshinder ervaart, ben je gewoon verkeerd gaan wonen, punt. Dit aankaarten is ook al snel de beste manier om nagenoeg onherroepelijk de relatie met je buren voorgoed te vergallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

.

Zou mij me jeuken die paar centimeter die hij dan krijgt. Ik ga niet blijven stilzitten omdat hij het niet weet, ik wil ook door. Maar zo sta ik er in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:01:
[...]

Indien je spelende kinderen als geluidshinder ervaart, ben je gewoon verkeerd gaan wonen, punt. Dit aankaarten is ook al snel de beste manier om nagenoeg onherroepelijk de relatie met je buren voorgoed te vergallen.
Het gaat niet om spelende kinderen, het gaat om niet-rustige kinderen die niet-normaal zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Enige wat ik TS aanraad is alles zwart op wit te hebben. Mail, whatsapp, ondertekend A4 zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:02:
[...]

Het gaat niet om spelende kinderen, het gaat om niet-rustige kinderen die niet-normaal zijn :+
inderdaad, want de kinds van de buren veroorzaken niet zoveel herrie en die ouders zijn ook gewoon rustig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:06:
[...]

inderdaad, want de kinds van de buren veroorzaken niet zoveel herrie en die ouders zijn ook gewoon rustig.
Dus, je woont voor je gevoel naast een tokkie gezin? Want de vrouw is de baas, de kinderen zijn niet rustig en niet normaal en de buren waar het nu om gaat zijn zelf ook niet rustig?

Gaat het nou echt puur om de schutting (waar nu dus al alle opties zijn genoemd, geen idee hoe je er nu in staat) of heb je eigenlijk in het algemeen probleem met je buren?

[ Voor 17% gewijzigd door President op 17-04-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Agent47 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:02:
[...]

Zou mij me jeuken die paar centimeter die hij dan krijgt. Ik ga niet blijven stilzitten omdat hij het niet weet, ik wil ook door. Maar zo sta ik er in.
Tja, het probleem bij de buren is kennelijk een kwestie van geld in deze. Stilzitten hoeft dan ook niet. Vaak zal men indien jij een nieuwe schutting naar jouw smaak wilt neerzetten, dan toch wel akkoord zijn als je de geplande schutting bij ze voorlegt. Het is namelijk al snel een verbetering. Sure, ze betalen er zelf dan misschien wel niet voor. Maar zou mij eerlijk gezegd weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
PatrickH89 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:57:
[...]

Geluidshinder van kinderen is normaal. Ik zou in ieder geval als je de relatie met de buren goed wilt starten een iets minder negatieve toon aanslaan dan je nu doet. Natuurlijk kunnen je buren echt wel rekening met jullie houden ivm 'geluidsoverlast', maar dat zal een kwestie zijn van geven en nemen.
ik snap je punt. Fijn om dat zo terug te lezen. Dan zou je het vooral moeten gooien op meer privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:06:
[...]

Los van wat jij normaal vindt lijkt het me niet de beste gespreksstarter om te zeggen dat iemand zijn kinderen niet normaal zijn. Indien kinderen buiten spelen zullen ze altijd veel herrie maken overigens en dat is nauwelijks te voorkomen, tenzij je ze binnen houdt. Als ze weten van jouw last is het wellicht een optie om ze wat minder buiten te laten spelen dan nu. Daarom geven en nemen.

Edit: ik zie nu je reactie, dit typte ik daarvoor al. Goed dat je dat begrijpt!

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickH89 op 17-04-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:08:
[...]

Tja, het probleem bij de buren is kennelijk een kwestie van geld in deze. Stilzitten hoeft dan ook niet. Vaak zal men indien jij een nieuwe schutting naar jouw smaak wilt neerzetten, dan toch wel akkoord zijn als je de geplande schutting bij ze voorlegt. Het is namelijk al snel een verbetering. Sure, ze betalen er zelf dan misschien wel niet voor. Maar zou mij eerlijk gezegd weinig uitmaken.
dat, wie betaalt bepaalt. Ooit met oude buurman die nogal op de centen was muur + schutting vervangen. Muur was gebroken en verzakt, kosten 50-50 gedaan, schutting hebben wij helemaal betaald. Hij wilde een open variant, wij niet omdat we niet wisten wie er op afzienbare tijd zou komen te wonen. Hij ( en zijn erfgenaam die ook op de centen zit) waren daar blij mee, wij ook en al helemaal toen de nieuwe buren er inderdaad kwamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:08:
[...]

Dus, je woont voor je gevoel naast een tokkie gezin? Want de vrouw is de baas, de kinderen zijn niet rustig en niet normaal en de buren waar het nu om gaat zijn zelf ook niet rustig?

Gaat het nou echt puur om de schutting (waar nu dus al alle opties zijn genoemd, geen idee hoe je er nu in staat) of heb je eigenlijk in het algemeen probleem met je buren?
Totaal geen probleem met de buren. Rest van de straat is chill, we wonen er net en het is hele fraaie buurt.
Rest van de straat hebben ook kinderen, daar kunnen we overigens wel beter mee kletsen, mja je kan niet met iedereen een even goede klik hebben dat betekend niet dat we ellende met de buren hebben.

Feit is wel dat ze zelf net zo hard schreeuwen als hun kids en zij ook de enige kids zijn die zoveel lawaai produceren. Ik snap echt dat geluid een grote reikwijdte heeft, maar met een gesloten schutting die wat hoger is verminder je die reikwijdte toch flink.
Plus voornaamste is dat ze niet in onze woonkamer meer kunnen kijken en onze tuin.

Ik wil juist geen excalaties en ellende, gewoon als normale mensen dingen bespreken.

[ Voor 3% gewijzigd door taurus0205 op 17-04-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
PatrickH89 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:13:
[...]

Los van wat jij normaal vindt lijkt het me niet de beste gespreksstarter om te zeggen dat iemand zijn kinderen niet normaal zijn. Indien kinderen buiten spelen zullen ze altijd veel herrie maken overigens en dat is nauwelijks te voorkomen, tenzij je ze binnen houdt. Als ze weten van jouw last is het wellicht een optie om ze wat minder buiten te laten spelen dan nu. Daarom geven en nemen.
Je hoeft ze niet eens binnen te houden, kinderen hoor je in je eigen tuin ook minder als je ze de eigen tuin uit krijgt. Eén en ander hangt natuurlijk af van hoe oud ze zijn en wat de omgeving te bieden heeft. Maar indien er bijvoorbeeld een voetbalveldje in de buurt is, de kinderen hebben geen voetbal, kun je de kinderen natuurlijk ook een voetbal cadeau geven met de boodschap "veel plezier, ga maar een potje lekker voetballen".

Wat je wilt bereiken is namelijk gelijk. De kinderen zijn de tuin uit. De manier waarop je er komt is natuurlijk heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je hebt heel simpel twee opties: Je kan in overleg de schutting op de erfgrens plaatsen, of je kan zonder overleg de schutting op jouw grond plaatsen, met als risico dat als de buren de gedeelde schutting weghalen (wat officieel niet mag want die is van jullie samen) ze gratis een paar centimeter extra ruimte hebben in de tuin.

Het netste zou zijn dat je samen de schutting laat plaatsen, en de kosten 50/50 deelt. Maar je kan de buren niet dwingen mee te betalen, ook niet wanneer ze akkoord gaan met het plaatsen van de schutting.

Als het jou het bedrag waard is dan wil die buurman vast wel akkoord gaan met het laten vervangen op jouw kosten, en dat lijkt me jouw probleem dan ook wel op te lossen. Dan moet je wel op papier hebben staan dat het jouw schutting is, en niet 50/50 gedeeld.

Vwb de kinderen, geluidsoverlast in de tuin is bijna niks tegen te doen. Geluidsoverlast wordt bij de voorgevel gemeten, dus dan moeten ze wel héél hard schreeuwen. Wij wonen in een wijk met allemaal tuinen aan elkaar grenzend en hier heb je ook constant blaffende honden en gillende kinderen, maar dat is nou eenmaal iets dat bij in een woonwijk wonen hoort.

[ Voor 18% gewijzigd door Oon op 17-04-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:22:
[...]

Je hoeft ze niet eens binnen te houden, kinderen hoor je in je eigen tuin ook minder als je ze de eigen tuin uit krijgt. Eén en ander hangt natuurlijk af van hoe oud ze zijn en wat de omgeving te bieden heeft. Maar indien er bijvoorbeeld een voetbalveldje in de buurt is, de kinderen hebben geen voetbal, kun je de kinderen natuurlijk ook een voetbal cadeau geven met de boodschap "veel plezier, ga maar een potje lekker voetballen".

Wat je wilt bereiken is namelijk gelijk. De kinderen zijn de tuin uit. De manier waarop je er komt is natuurlijk heel anders.
Er zijn meerdere speeltuinen in de directe omgeving, met veldjes en speeltoestellen enz. geen reden je kids in de tuin te houden. Hun hond wordt echter ook alleen maar in de tuin uitgelaten, dus die blaft logischerwijs ook meer dan normaal uit pure frustratie. Dat blaffen stoor ik me eigenlijk niet eens.

[ Voor 13% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Oon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:23:
Je hebt heel simpel twee opties: Je kan in overleg de schutting op de erfgrens plaatsen, of je kan zonder overleg de schutting op jouw grond plaatsen, met als risico dat als de buren de gedeelde schutting weghalen (wat officieel niet mag want die is van jullie samen) ze gratis een paar centimeter extra ruimte hebben in de tuin.

Het netste zou zijn dat je samen de schutting laat plaatsen, en de kosten 50/50 deelt. Maar je kan de buren niet dwingen mee te betalen, ook niet wanneer ze akkoord gaan met het plaatsen van de schutting.

Als het jou het bedrag waard is dan wil die buurman vast wel akkoord gaan met het laten vervangen op jouw kosten, en dat lijkt me jouw probleem dan ook wel op te lossen. Dan moet je wel op papier hebben staan dat het jouw schutting is, en niet 50/50 gedeeld.

Vwb de kinderen, geluidsoverlast in de tuin is bijna niks tegen te doen. Geluidsoverlast wordt bij de voorgevel gemeten, dus dan moeten ze wel héél hard schreeuwen. Wij wonen in een wijk met allemaal tuinen aan elkaar grenzend en hier heb je ook constant blaffende honden en gillende kinderen, maar dat is nou eenmaal iets dat bij in een woonwijk wonen hoort.
goede tip! Door wie laat je zoiets vastleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:27:
[...]

goede tip! Door wie laat je zoiets vastleggen?
Als het over een hekje van een paarhonderd euro gaat zou ik zeggen stel een mooie overeenkomst op, teken die samen met de buren in tweevoud en bewaar allebei een versie bij de belangrijke papieren. Als het gaat om duizenden euro's dan zou je hiervoor een notaris kunnen inschakelen die het evt. zelfs in de koopakte kan opnemen, maar dat is ook niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Agent47 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:02:
[...]

Ik sta er ook zo in, maar ik ben ook veel te makkelijk.

Met mij krijg je niet snel ruzie, zeg eigenlijk maar gewoon geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
MLLL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:32:
[...]

Ik vraag me af of het echt zover al is. De buren hebben volgens mij helemaal niets geweigerd. Als OP het nu snel wil regelen is er waarschijnlijk best nog iets af te spreken (desnoods met voorschieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Zelf betalen, zelf voor de oude schutting zetten op eigen grond.

https://zuidema-schutting...ing/geluidsoverlast-tuin/

Nooit meer spijt van. Buren verder op hebben dat gedaan omdat ze 4 tuinen tegen hun tuin aan hebben en er 2 gezinnen tussen zitten die hun kinderen blijkbaar ook het schreeuwen niet afgeleerd krijgen of ervan houden of doof zijn.

Gelduidswerende schuttingen zijn wel wat duurder.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

MLLL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:32:
[...]

Mijn situatie: vorig jaar zomer bbq gehad met buurman. Kende elkaar niet zo goed dus onder een bbq en een pilsje ff gepraat en de schutting kwam naar boven. Hij wou wel meedoen.

Nou ik kwam dus laatst aan z’n deur omdat er hier voor de zomer mee bezig willen. Hij wist het ineens niet meer.

Nouja prima, hij heeft 10 maand gehad om te bedenken of hij het wou en kunnen sparen, moet ik ook. Dan zet ik hem lekker op m’n eigen grond, prima buurman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Toevallig net een week terug aan beide kanten nieuwe schuttingen laten plaatsen, reken ongeveer ~100 euro de m2 voor je standaard grenen + beton palen alles inclusief. Hier de buren wel meebetaald, 1 kant was kapot gewaaid dus die moesten wel, de andere niet. De buren daarvan wilde echter niet meebetalen en hadden heel andere wensen, uiteindelijk wel akkoord gegaan om de schutting op dezelfde plek te laten zetten, maar die hebben dus niets betaald. Dat is dan het compromis geweest - anders hadden ze alsnog zelf moeten betalen en had de schutting ook nog op eigen grond moeten komen te staan.
Dat lijkt me in jouw situatie ook de meest realistische compromis. En jij hebt het dan voor 't uitkiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik wilde ook een nieuwe schutting. Er stond een goedkope bouwmarkt schutting die echt op was. Overleg met de buren was prima, alleen wilden ze er niet veel aan besteden. Omdat ik zelf niet van plan was geld te steken in een goedkoop exemplaar die over een paar jaar weer aan vervanging toe is, heb ik aangegeven dat ik zelf zorg ga dragen voor een nieuwe. Dat was ook prima.

Er komt nu een degelijke, hout-beton variant op mijn grond.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
[...]

Uhm nee, dit is duidelijk een gezin die zaken in goed overleg doen.
Kan je wat van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16
Mijn eerste advies is dat je wat meer je best moet doen om met de buren te communiceren. Het lijkt nu een beetje “ik wil dit, hoe dwing ik dat af?”

Nou, daar kan ik je wel een antwoord op geven, maar die gaat je sowieso geen prettige relatie met de buren opleveren.

Wat ik nog mis is een betere beschrijving van de schutting. Wat staat er nu? Je hebt namelijk recht op een scheidsmuur en kunt dat afdwingen. Een coniferenhaag is bijvoorbeeld geen scheidsmuur (wel een erfafscheiding). Heb je geen scheidsmuur, dan kun je als de buurman niet meewerkt naar de rechter om er een af te dwingen. De buurman moet daaraan meebetalen.

Staat er al een scheidsmuur dan is de vraag wat de staat daarvan is. Daarover zeg je niet zoveel. Je hebt het over slechte kwaliteit, maar dat zegt niets over de staat. Een schutting van een belabberde kwaliteit kan de eerste maanden in een prima staat verkeren. Maar als je er doorheen kunt kijken, zou het kunnen zijn dat er onderhoud nodig is. Wellicht zelfs vervangen. Ook die kosten moeten gedeeld worden. Werkt de buurman niet mee, dan kun je dat afdwingen bij de rechter.

Succes he, die spelende kinderen ga je met dit soort acties in ieder geval niet rustiger krijgen :+

[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 17-04-2021 16:03 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
De klassieke fout is dat topicstarter nu iets wil, na een aanloopperiode van een jaar met plannen, financiering, etc. Vervolgens zet hij de buurman voor het blok en is verbaasd dat deze niet stante pede meebeweegt en een financiele overweging op tafel gooit. Welbeschouwd heeft nu de buurman minimaal een jaar om er eens rustig op te kouwen net zoals topicstarter heeft gedaan. en daarna mag hij nog nee zeggen

In een jaar heb je regelmatig de kans om zoiets in de week te leggen en de echte belangen en standpunten te leren kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:54
Wat kost zo'n schutting nou eenmaal? 1-2000 euro ? lekker zelf doen en niet afhankelijk zijn van je buren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom begint TS niet gewoon bij de bron van het probleem, de kinderen? Ze krijgen schijnbaar geen goede opvoeding mee, want als ze goed worden opgevoed dan horen ze te leren dat ze met hun gekrijs geen overlast mogen veroorzaken voor buren en omwonenden.

Als ze willen schreeuwen alsof ze worden gemarteld (ik ken het hier uit de buurt ook) dan gaan ze maar naar een speeltuin toe.

Geef aan dat je de schutting wil vervangen omdat jij je kapot ergert aan het geluidsoverlast van de kinderen. Als dat geen begrip en empathie oplevert dan zou ik persoonlijk escaleren naar buurtbemiddeling, de wijkagent, en als dat allemaal niks oplevert dan zou ik met deze alle drie aangeven onder het genot van een kopje thee dat als ze zich niet gaan gedragen, ik geen duizenden euro's ga steken in een hek wat niks oplost, maar in een geluidsinstallatie met vooral heel erg veel bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
[...]

Waarom stel je niet voor dat je nu de schutting gaat plaatsen en dat ze op een later moment afrekenen. Als de schutting zo belangrijk is dan zou ik dat risico wel lopen. We hebben het ook weer niet over krankzinnige bedragen. Niks is irritanter dan zo'n project wat maar door blijft modderen met eindeloze communicatie zonder dat er daadwerkelijk wat gaat gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 17-04-2021 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50
Rukapul schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:07:
De klassieke fout is dat topicstarter nu iets wil, na een aanloopperiode van een jaar met plannen, financiering, etc. Vervolgens zet hij de buurman voor het blok en is verbaasd dat deze niet stante pede meebeweegt en een financiele overweging op tafel gooit. Welbeschouwd heeft nu de buurman minimaal een jaar om er eens rustig op te kouwen net zoals topicstarter heeft gedaan. en daarna mag hij nog nee zeggen

In een jaar heb je regelmatig de kans om zoiets in de week te leggen en de echte belangen en standpunten te leren kennen.
Dit dus. Toevallig wordt komende week onze schutting vervangen. Sam-sam. Precies gedaan zoals hier staat. Eerst een ballen opgooien, laten kauwen, en zo af en toe herhalen.. uiteindelijk gezegd dat we het nu echt van plan waren. Zij ook maar het kwam er niet van. Nadat ik zei: wij gaan in april de tuin doen was hij er een week later al uit. Je moet aan verwachtingsmanagement doen en niet halsoverkop naar hem toekomen. Dan komt het wellicht niet uit nee!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:01:
[...]

Onzin hoor. Ik hoor het achterbuurmeisje van 3 ook weleens gillen en die krijgt gelijk op dr kop. Ik hoor dr sowieso elke dag en meestal is het inderdaad spelen en de geluiden die daarbij horen. Soms is ze boos maar dan gaat ze al snel naar binnen (of wordt naar binnen gestuurd).

Twee huizen verderop wordt alles maar normaal gevonden en lijkt het soms wel of er gillende keukenmeiden worden afgestoken... Gelukkig woon ik er niet naast.

Je hebt geluid van spelende kinderen en je hebt gewoon etterbakjes zonder opvoeding die de buurt op stelten zetten met nodeloos gekrijs.. Zit echt verschil tussen en dat 2e is niet normaal.

Wij hebben hier de schutting 50/50 gedaan en in het wensenpakket zijn we samen gekomen (compromis hier en daar). Dat was de “goeie” buren kant is.

Andere kant zou ook weleens mogen maar die hebben geen cent te makken, de tuin is een bende en de zonwering (die van de muur gevallen was) ligt ook al 7 jaar in het gras. Pleur dat ding dan weg of bevestig hem weer 8)7 Doen ook niks aan onderhoud, verf bladdert vd kozijnen en schuur... Wel aardige mensen maar eigenlijk beetje pauper..
jessy100 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:27:
Wat kost zo'n schutting nou eenmaal? 1-2000 euro ? lekker zelf doen en niet afhankelijk zijn van je buren
1000 ben je een heel eind. Hier was hij 750 met goed hout. 10 meter lang, maar alleen de eerste 3 meter hoor, daarna stukje schuin en de rest anderhalve meter hoog.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
FreakNL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:01:
[...]

Onzin hoor. Ik hoor het achterbuurmeisje van 3 ook weleens gillen en die krijgt gelijk op dr kop. Ik hoor dr sowieso elke dag en meestal is het inderdaad spelen en de geluiden die daarbij horen. Soms is ze boos maar dan gaat ze al snel naar binnen (of wordt naar binnen gestuurd).

Twee huizen verderop wordt alles maar normaal gevonden en lijkt het soms wel of er gillende keukenmeiden worden afgestoken... Gelukkig woon ik er niet naast.

Je hebt geluid van spelende kinderen en je hebt gewoon etterbakjes zonder opvoeding die de buurt op stelten zetten met nodeloos gekrijs.. Zit echt verschil tussen en dat 2e is niet normaal.
Tja, ik weet niet in wat voor een idyllische wereld je denkt te leven. Vroeger nooit naar school geweest? Maar dat is nu eenmaal gewoon de variatie waar je mee van doen hebt qua kinderen. En of dit nu opvoeding gerelateerd is of niet, doet niet eens ter zake. Dit ligt gewoon echt volledig in de lijn der verwachting zodra je in een woonwijk gaat wonen met aanwezigheid van kinderen.

Het is tenslotte geen zeldzaamheid ofzo. Loop een gemiddelde klas in en 1 op de 5 tot 1 op de 10 kinderen zou je vermoedelijk niet naast je willen hebben wonen.

Kun je natuurlijk wel gaan vergelijken met een rustig kind, maar is natuurlijk gewoon totaal onzinnig. Doet namelijk werkelijk waar helemaal niets af aan het feit dat dit gewoon evenzeer in de lijn der verwachting ligt als aanwezigheid van geparkeerde auto's voor de deur, blaffende honden in de omgeving, onverzorgde tuinen bij een deel van de buren, de geur van BBQ's in de zomer, etc.

Sure, je kunt jezelf op gaan zitten vreten om dit soort zaken. Maar uiteindelijk moet je je toch al snel realiseren dat je voor je eigen genot gewoon een slechte locatie hebt gekozen om te gaan wonen in dat geval.

Zeker in kindvriendelijke buurten, zoals dit toch wel blijkt te zijn in het geval van TS met aangegeven meerdere speelplaatsen en veldjes in de omgeving, ga je het al snel hebben over tientallen kinderen. Dat er daar tussen zitten die je achter het behand zou willen plakken, is dan toch echt gewoon te verwachten.

Ik woon zelf ook in een kindvriendelijke buurt. Alleen al in het directe blok waar ik zit wonen ruim 30 kinderen. Ja, zeker in de zomer hoor je dat ook gewoon vrij luid in de tuinen. Zeker nu op dit moment ouders met kinderen ook nog nauwelijks echt ergens naar toe weg kunnen. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen. Waar ik vroeger opgegroeid was, idem dito. Het hoort er gewoon bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rukapul schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:07:

Precies dat!

Mijn oud buurman kwam ook naar mij toe: schutting ga ik dit weekend vervangen want is nodig, heb X uitgezocht en jouw deel is Y in de kosten.

Tsja ik mocht hem al niet en deze onhandige aanpak heeft er voor gezorgd dat hij de schutting pas heeft vervangen toen wij verhuist waren.

Alles draait om handige communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:14:
[...]

Tja, ik weet niet in wat voor een idyllische wereld je denkt te leven. Vroeger nooit naar school geweest? Maar dat is nu eenmaal gewoon de variatie waar je mee van doen hebt qua kinderen. En of dit nu opvoeding gerelateerd is of niet, doet niet eens ter zake. Dit ligt gewoon echt volledig in de lijn der verwachting zodra je in een woonwijk gaat wonen met aanwezigheid van kinderen.

Het is tenslotte geen zeldzaamheid ofzo. Loop een gemiddelde klas in en 1 op de 5 tot 1 op de 10 kinderen zou je vermoedelijk niet naast je willen hebben wonen.

Kun je natuurlijk wel gaan vergelijken met een rustig kind, maar is natuurlijk gewoon totaal onzinnig. Doet namelijk werkelijk waar helemaal niets af aan het feit dat dit gewoon evenzeer in de lijn der verwachting ligt als aanwezigheid van geparkeerde auto's voor de deur, blaffende honden in de omgeving, onverzorgde tuinen bij een deel van de buren, de geur van BBQ's in de zomer, etc.

Sure, je kunt jezelf op gaan zitten vreten om dit soort zaken. Maar uiteindelijk moet je je toch al snel realiseren dat je voor je eigen genot gewoon een slechte locatie hebt gekozen om te gaan wonen in dat geval.

Zeker in kindvriendelijke buurten, zoals dit toch wel blijkt te zijn in het geval van TS met aangegeven meerdere speelplaatsen en veldjes in de omgeving, ga je het al snel hebben over tientallen kinderen. Dat er daar tussen zitten die je achter het behand zou willen plakken, is dan toch echt gewoon te verwachten.

Ik woon zelf ook in een kindvriendelijke buurt. Alleen al in het directe blok waar ik zit wonen ruim 30 kinderen. Ja, zeker in de zomer hoor je dat ook gewoon vrij luid in de tuinen. Zeker nu op dit moment ouders met kinderen ook nog nauwelijks echt ergens naar toe weg kunnen. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen. Waar ik vroeger opgegroeid was, idem dito. Het hoort er gewoon bij.
Eeum, mooi verhaal, maar eigenlijk zeg je dus: we moeten de verloedering maar gewoon accepteren...

Ik snap wel wat je zegt hoor, maar als we alles maar klakkeloos accepteren (of beter gezegd; “normaal gaan vinden”) gaan we ons op een hellend vlak begeven en daar doe ik niet aan mee. In ieder geval niet bij de opvoeding van mijn kind en als het mijn buren zouden zijn hadden ze ook een probleem. Het lijkt af en toe wel of er iemand vermoord wordt. Daar heb je gewoon dossieropbouw voor hoor, ook de politie en de gemeente vind dat niet normaal (alhoewel jij anders wilt doen geloven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Om even in te gaan op alle personen die zeggen dat ik de buurman geen tijd geef, dit is niet het geval.

Sinds oktober 2020 heb ik het af en aan al over het vervangen van de schutting gehad.

Wij geven liever iets meer geld uit aan kwaliteit, goedkoop is vaak duurkoop. Onze voorkeur is dan ook iets van betonnen platen ofzo (stenen muur ofzo is echt heel duur wegens het metsel werk). Het lijkt erop dat zij er anders over denken. Dat is prima, door in gesprek te blijven kan je naar een oplossing werken. Ons groeit het geld ook niet op de rug.

[ Voor 62% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
De opmerking over het "doorheen kijken" snap ik dan niet echt. Dit is toch vrij standaard met die planken om en om? Dat zie je overal.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
[...]

Waaruit blijkt wie de baas is daar (zijn vrouw)
haha zoals in 95% van alle relaties behalve in de mijne ( kijk nou naar achter in de hoop dat de vrouw niet mee leest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
D-e-n schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:55:
De opmerking over het "doorheen kijken" snap ik dan niet echt. Dit is toch vrij standaard met die planken om en om? Dat zie je overal.
als je er schuin voor staat kijk je er dwars doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
FreakNL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:41:
[...]

Eeum, mooi verhaal, maar eigenlijk zeg je dus: we moeten de verloedering maar gewoon accepteren...
Kans is groot dat jij in andermans ogen daar zelf net zo hard aan meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
bie100 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:57:
[...]

haha zoals in 95% van alle relaties behalve in de mijne ( kijk nou naar achter in de hoop dat de vrouw niet mee leest)
er is ook niks mis mee, maar het valt bij sommige stellen meer op dan bij andere. Mijn motto is altijd:

"a happy wife is a happy life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:51:
Om even in te gaan op alle personen die zeggen dat ik de buurman geen tijd geef, dit is niet het geval.

Sinds oktober 2020 heb ik het af en aan al over het vervangen van de schutting gehad. Alleen bij alle gesprekken die ik met hen voer (zij wonen er sinds okt2020 en wij sinds juli2020) blijkt dat ze meer van de goedkope aanpak zijn. Gewoon niet echt geld hebben en het ook niet de moeite waard zaken in 1x gronding aan te pakken.

Wij geven liever iets meer geld uit aan kwaliteit, goedkoop is vaak duurkoop. Onze voorkeur is dan ook iets van betonnen platen ofzo (stenen muur ofzo is echt heel duur wegens het metsel werk).

Overigens is dit de schutting, ja het staat en zal vast nog meegaan, maar met een sterke wind zwaait het alle kanten uit.
[Afbeelding]
Mja, die schutting ziet er niet uit als een 1e prioriteit voor een gezin wat net een huis heeft gekocht en het spaargeld waarschijnlijk beter kan gebruiken? Snap wel dat men niet zomaar even in een half jaartje ook maar daar weer geld voor lapt.

Maar goed, je hebt verschillende opties hier gelezen:
- zelf betalen en op erfgrens
- zelf betalen en op eigen grond
- voorstellen dat hij geld van je leent (oftewel later terugbetaalt) en dit vastleggen
- in gesprek gaan en vragen wanneer hij financiën heeft om samen te vervangen

Dat zijn de opties. Welke gaat het worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
in mijn vorige huis had ik ook 5 buren, en een stel ondermaatse coniferen als erfafscheiding. de buurkinderen stonden dus regelmatig in onze tuin om verstoppertje te spelen of een bal te halen. ook bij 4 buren langs geweest om over een schutting te praten, de laatste had maar een grens met ons van 15 cm ...
lang verhaal kort, kosten kwamen nog niet eens ter sprake, maar geen van allen wilden een schutting ipv die coniferen - die waren zo mooi groen.
lekker dan, zelf iets uitgezocht, zelf betaald en op mijn terrein geplaatst tegen die rotconiferen aan.
3 maanden later hadden ze allemaal hun coniferen weggehaald.
moraal van dit verhaal: gewoon lekker zelf doen, zelf betalen, geen rekening houden met hun eventuele wensen, doorgaan met je leven en er schijt aan hebben dat ze naderhand profiteren van jouw schutting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:51:
blijkt dat ze meer van de goedkope aanpak zijn. Gewoon niet echt geld hebben en het ook niet de moeite waard zaken in 1x gronding aan te pakken.
En dat is hun goed recht en wie ben jij om zo laatdunkend te zijn?

Je zult zo niets bereiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:39
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:59:
[...]

Mja, die schutting ziet er niet uit als een 1e prioriteit voor een gezin wat net een huis heeft gekocht en het spaargeld waarschijnlijk beter kan gebruiken? Snap wel dat men niet zomaar even in een half jaartje ook maar daar weer geld voor lapt.

- voorstellen dat hij geld van je leent (oftewel later terugbetaalt) en dit vastleggen

En niet te vergeten goh buurman wat zou jij graag willen, kan ook gewoon zijn dat de buren de schutting niet mooi vinden wat TS wil maar het op financiele middelen gooien om je zo geen klap in het gezicht te geven.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:59:
[...]

ik snap het ;-)

De nieuwe tuin staat gepland voor okt-nov dus hij is er nog. Vanaf dan kan je ook het beste nieuwe beplanting doen enz. Dus hij heeft feitelijk nog even en hij weet al sinds okt2020 dat die wens er vanuit ons is.

[ Voor 27% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Is het anders een idee om er strategisch zelf wat coniferen voor te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
PetervdM schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:01:
in mijn vorige huis had ik ook 5 buren, en een stel ondermaatse coniferen als erfafscheiding. de buurkinderen stonden dus regelmatig in onze tuin om verstoppertje te spelen of een bal te halen. ook bij 4 buren langs geweest om over een schutting te praten, de laatste had maar een grens met ons van 15 cm ...
lang verhaal kort, kosten kwamen nog niet eens ter sprake, maar geen van allen wilden een schutting ipv die coniferen - die waren zo mooi groen.
lekker dan, zelf iets uitgezocht, zelf betaald en op mijn terrein geplaatst tegen die rotconiferen aan.
3 maanden later hadden ze allemaal hun coniferen weggehaald.
moraal van dit verhaal: gewoon lekker zelf doen, zelf betalen, geen rekening houden met hun eventuele wensen, doorgaan met je leven en er schijt aan hebben dat ze naderhand profiteren van jouw schutting.
klopt.

Geld voorschieten komt ook alleen gedonder van. Dan wordt het een ellenlang getouwtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
mr_evil08 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:02:
[...]

En niet te vergeten goh buurman wat zou jij graag willen, kan ook gewoon zijn dat de buren de schutting niet mooi vinden wat TS wil maar het op financiele middelen gooien om je zo geen klap in het gezicht te geven.
zo is het niet. Heb gevraagd wat zijn wensen zijn en budget waar dus reactie op kwam dat het voor hem voorlopig niet aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:05:
[...]
Zal waarschijnlijk wel zelf betalen worden op erfgrens, De andere buren hebben alleen kunstgras en zitten nooit in de tuin, vrees dat die ook niet mee doen. Voor doe ik mijn eigen onderzoek qua prijs en materiaal en kom er tzt nog bij op terug met hem om toch nog iets los te peuteren.
Anders op erfgrens met akkoord dat het ons eigendom is vind ik ook strak
Als je het het geld zelf waard vindt dan is dat wel verreweg de beste optie. Geld voorschieten niet aan beginnen en een tweede schutting op jouw grond is nog een veel slechter idee.

Zou wel eens een notaris bellen en vragen of ze hier ervaring mee hebben, een uurtje consult is het geld wel waard als je daarmee sluitend weet of je op papier kan (laten) zetten dat de schutting jouw eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:05:
[...]

ik snap het ;-)

De nieuwe tuin staat gepland voor okt-nov dus hij is er nog. Vanaf dan kan je ook het beste nieuwe beplanting doen enz. Dus hij heeft feitelijk nog even en hij weet al sinds okt2020 dat die wens er vanuit ons is.
Met mensen onderhandelen die niet weten wat ze willen en wanneer ze het willen daar wordt ik heel moedeloos. Overleg met je vrouw is prima natuurlijk dat ik ook, maar ik kan niet met haar gaan appen natuurlijk. Het is ook handig als je weet in je huwelijk wie waar goed is en zo taken verdeelt. Althans dat doe ik en mijn vrouw wel.

Zal waarschijnlijk wel zelf betalen worden op erfgrens, De andere buren hebben alleen kunstgras en zitten nooit in de tuin, vrees dat die ook niet mee doen. Voor doe ik mijn eigen onderzoek qua prijs en materiaal en kom er tzt nog bij op terug met hem om toch nog iets los te peuteren.
Anders op erfgrens met akkoord dat het ons eigendom is vind ik ook strak
Kijk, de weg van de minste weerstand is in dit opzichten het handigst. Waarom wil je dat laatste op papier zetten? Hij mag niet de constructie zomaar vernielen. Ben je bang dat hij straks bloempotten aan zijn kant van de schutting gaat ophangen? Ga jij zijn deel in de zoveel jaar in de olie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:05
Gewoon een rabatschutting bouwen op eigen erf als ze niet meedoen. Ziet er namelijk niet uit aan de achterkant. Als ze dan daar vanaf willen en hun kant willen bekleden hebben ze mooi pech en kunnen ze zelf een eigen frame bouwen. Begroeien niet toestaan want is jou erf.

Tot zover de asociale optie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:58:
[...]

"a happy wife is a happy life"
dat sowieso daarom beslist zij alles hier een andere reden is als het een keer fout gaat ik daar de schuld niet van krijg ben zo makkelijk bah

ff over de kind- geschreeuw overlast daar heb je helemaal gelijk in klaar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Oon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:09:
Zou wel eens een notaris bellen en vragen of ze hier ervaring mee hebben, een uurtje consult is het geld wel waard als je daarmee sluitend weet of je op papier kan (laten) zetten dat de schutting jouw eigendom is.
Ik weet niet of dat laatste überhaupt mogelijk is, als het op de erfgrens staat. Hoe gaat dat dan werken als de buurman zijn huis verkoopt? Koopt de nieuwe eigenaar dan een perceel waar een schutting van @taurus0205 op staat?

Het werkt ook in je nadeel, want als die schutting van jou is, moet jij hem ook onderhouden, is het jouw probleem als het ding kapot gaat bij storm etc. Ik zou dan liever een halve schutting cadeau doen, dan is de buurman daarna tenminste ook weer mede verantwoordelijk voor onderhoud eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Xander schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:20:
[...]

Ik weet niet of dat laatste überhaupt mogelijk is, als het op de erfgrens staat. Hoe gaat dat dan werken als de buurman zijn huis verkoopt? Koopt de nieuwe eigenaar dan een perceel waar een schutting van @taurus0205 op staat?

Het werkt ook in je nadeel, want als die schutting van jou is, moet jij hem ook onderhouden, is het jouw probleem als het ding kapot gaat bij storm etc. Ik zou dan liever een halve schutting cadeau doen, dan is de buurman daarna tenminste ook weer mede verantwoordelijk voor onderhoud eraan.
Je zou dan de koopakte moeten aanpassen voor beide denk ik, waar dan in komt te staan dat de schutting geplaatst op <datum> of in 2021 eigendom is van TS en wat er wel of niet mee mag gebeuren. In principe zijn dat soort dingen altijd wel te regelen als extra clausules, maar inderdaad niet iets dat je zomaar even doet en dat moet dan goed uitgezocht worden.

Maar goed, als het inderdaad maar over een paarhonderd tot 2000 euro gaat dan is niks op papier zetten misschien ook niet zo erg. Dat ligt dan ook weer aan wat voor schutting geplaatst wordt en of het alleen het deel tussen TS en de buren is of ook het stukje waar de poort zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
We zijn nog in gesprek, of de buurman wel of niet mee wil doen is op dit moment nog niet duidelijk.

[ Voor 67% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:26:
Wanneer de buurman niet mee wil doen kan je natuurlijk wle naar oplossingen kijken waarbij de schutting er alleen aan 1 zijde mooi uitziet.
Zoals bij betonplaten het geval kan zijn.
Tja, dan wil de buurman dat de huidige schutting wel blijft staan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Oon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:24:
[...]

Je zou dan de koopakte moeten aanpassen voor beide denk ik, waar dan in komt te staan dat de schutting geplaatst op <datum> of in 2021 eigendom is van TS en wat er wel of niet mee mag gebeuren. In principe zijn dat soort dingen altijd wel te regelen als extra clausules, maar inderdaad niet iets dat je zomaar even doet en dat moet dan goed uitgezocht worden.

Maar goed, als het inderdaad maar over een paarhonderd tot 2000 euro gaat dan is niks op papier zetten misschien ook niet zo erg. Dat ligt dan ook weer aan wat voor schutting geplaatst wordt en of het alleen het deel tussen TS en de buren is of ook het stukje waar de poort zit bijvoorbeeld.
schutting laten metselen van beton blokken kost al snel 6k :( en dan heb ik de blokken nog niet meegerekend en dan zou het een zwarte klus zijn waar 2 man 8dagen mee bezig zijn. Vind ik toch vrij prijzig.

Betonplaten is dan goedkoper alternatief. Ons groeit het geld ook niet op de rug overigens. Mja beter in 1x iets degelijks aanleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
President schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:28:
[...]

Tja, dan wil de buurman dat de huidige schutting wel blijft staan natuurlijk...
why not, lik verf er tegen aan en het is prima, klimop ertegen aan en je ziet er niks van. Alles beter dan huidige schutting. Dat is gewoon stukje creativiteit.

[ Voor 11% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:28:
[...]

schutting laten metselen van beton blokken kost al snel 6k :( en dan heb ik de blokken nog niet meegerekend en dan zou het een zwarte klus zijn waar 2 man 8dagen mee bezig zijn. Vind ik toch vrij prijzig.

Betonplaten is dan goedkoper alternatief. Ons groeit het geld ook niet op de rug overigens. Mja beter in 1x iets degelijks aanleggen
Ja dat is toch wel een bedrag waarvan je niet zomaar de helft schenkt, maar ook zeker een bedrag waarvan ik kan begrijpen dat de buren het niet zomaar hebben liggen.

Ik zou alleen in alle situaties voorkomen dat jij een schutting op je eigen grond zet, want dan zul je net zien dat de buurman de achterkant van jouw schutting toch mooier vindt en de houten schutting die er nu staat afbreekt. Officiëel mag het niet want ook als jij een eigen schutting er voor hebt staan delen jullie die houten schutting, maar dat is niet iets dat je zomaar rechtgetrokken krijgt.

Zelfs al zou je aanbieden dat jij betaalt voor het verplaatsen van de gedeelde schutting zodat beide tegen de erfgrens staan ipv erop, dan nog is de kans zeer aanwezig dat die houten schutting niet lang blijft staan en je ze een paar centimeter gratis tuin én een gratis schutting geeft. Zullen niet veel vierkante meters zijn, maar je wint er zelf ook niks mee.

Daarom zou ik toch eens gaan kijken of een notaris advies heeft. Er zijn heel veel oplossingen te bedenken, maar allemaal met weer andere voordelen en nadelen, en alleen iemand die echt weet waar ze het over hebben kan je daar goed in helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik zie een doorsnee tuin met een doorsnee schutting. Ik kan me voorstellen dat de buren daar geen nieuwe hoeven. Zeker als je weinig geld hebt (net een nieuw huis gekocht...) en er weinig om geeft.

Ik snap alleen niet gelijk waarom ‘het tuinontwerp’ niet kan met deze schutting en gewoon over een paar jaar alsnog vervangen? Als je daar een border hebt zit er toch een plank tussen de border en de schutting, als je daar gras hebt kan je prima over een paar jaar de schutting vervangen, als je tegels hebt dan ook.
Wat is de noodzaak om het NU te doen?

Of is het toch vooral de irritatie over de rumoerige buren met een duidelijk andere norm qua ‘normaal geluid van een gezin’?
Aan dat laatste zou ik me ook goed kunnen ergeren, maar dat heeft weinig met de schutting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:26:
Wanneer de buurman niet mee wil doen kan je natuurlijk wle naar oplossingen kijken waarbij de schutting er alleen aan 1 zijde mooi uitziet.
Zoals bij betonplaten het geval kan zijn.
Welke schutting wil je dan? En wat zijn daar de kosten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:29:
Maar ik ga toch geen rekening houden met iemand zijn wensen als die persoon niet mee gaat betalen..
Die buurman kan nog steeds nee zeggen, zonder zijn toestemming mag je de schutting op de erfgrens helemaal niet vervangen, ook al betaal je hem helemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Smobbo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:36:
Ik zie een doorsnee tuin met een doorsnee schutting. Ik kan me voorstellen dat de buren daar geen nieuwe hoeven. Zeker als je weinig geld hebt (net een nieuw huis gekocht...) en er weinig om geeft.

Ik snap alleen niet gelijk waarom ‘het tuinontwerp’ niet kan met deze schutting en gewoon over een paar jaar alsnog vervangen? Als je daar een border hebt zit er toch een plank tussen de border en de schutting, als je daar gras hebt kan je prima over een paar jaar de schutting vervangen, als je tegels hebt dan ook.

Of is het toch vooral de irritatie over de rumoerige buren met een duidelijk andere norm qua ‘normaal geluid van een gezin’?
Aan dat laatste zou ik me ook goed kunnen ergeren, maar dat heeft weinig met de schutting te maken.
Het grootste probleem met huidige schutting is het feit dat het geen privacy geeft wegens doorkijk. Als we nu de tuin, ook direct de schutting meenemen. 1+1=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:05
Smobbo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:36:

Als je nu alles nieuw aanplant is het zonde om al die net goed gewortelde planten weer te verruineren of met zijde handschoentjes een schutting te moeten gaan plaatsen over een paar jaar.. Schutting is grof werk en handigste om als eerste te doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Xander schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:37:
[...]

Die buurman kan nog steeds nee zeggen, zonder zijn toestemming mag je de schutting op de erfgrens helemaal niet vervangen, ook al betaal je hem helemaal zelf.
alles kan, maar ik en de buurman hebben verder geen herrie met elkaar.

Enfin je kan eindeloos speculeren en negatief doen, maar zo denk ik niet en zo wil ik niet leven. Ik loop graag op een roze wolk en kijk gewoon optimistisch en positief naar het leven daar kom je verder mee dan al dat doemdenken.

Hoe dan ook bedankt voor alle input.

[ Voor 9% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 16:00 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste