Je buren mee laten betalen voor de nieuwe schutting?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
kaboom1555 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:39:
[...]

Als je nu alles nieuw aanplant is het zonde om al die net goed gewortelde planten weer te verruineren of met zijde handschoentjes een schutting te moeten gaan plaatsen over een paar jaar.. Schutting is grof werk en handigste om als eerste te doen vind ik.
precies dit. Ik ga niet investeren in een mooi tuinontwerp met mooi beplanting enz om een paar jaar later alles om zeep te helpen door het plaatsen van een schutting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/pCAAAOSwnmxfii0i/$_84.JPG

Dit soort schuttingen koop je al voor 85,- per m1 incl. transport EN inclusief laten plaatsen.

Waar maak je je druk om?

NB: Je kunt dan kiezen uit 19, 21 en 23 planken per schuttingdeel, waarbij 23 planken de minste 'inkijk' heeft (vanwege meer 'overlap') en 19 planken de meeste inkijk heeft. Het aantal planken is overigens inclusief de 2 horizontale planken.

[ Voor 12% gewijzigd door AllesKan op 17-04-2021 20:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Als je aan bepaald geluid gaat ergeren dan kom je er nooit meer vanaf, het kleinste beetje geluid van de buren gaat meteen in je hoofd zitten. Ik heb geen problemen met de buren, zijn aardige mensen en af en toe kleine gesprekjes. Maar aan beide kanten is er flink uitgebouwd (6 meter), ik zit in een trechter van geluid. Ik kan binnen de gesprekken van de buren letterlijk volgen, harde stem en met familie erbij nog harder. Op eigen grond 15 meter lang geluidspanelen geplaatst (geluidswerend en ook absorberend voor reflectie op te vangen), helaas mag ik niet hoger dan 2 meter. Houten schutting zonder isolatie gaat niks helpen tegen geluid. De scherpte is eraf en binnen hoor ik ze niet meer.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:49:
Als je aan bepaald geluid gaat ergeren dan kom je er nooit meer vanaf, het kleinste beetje geluid van de buren gaat meteen in je hoofd zitten. Ik heb geen problemen met de buren, zijn aardige mensen en af en toe kleine gesprekjes. Maar aan beide kanten is er flink uitgebouwd (6 meter), ik zit in een trechter van geluid. Ik kan binnen de gesprekken van de buren letterlijk volgen, harde stem en met familie erbij nog harder. Op eigen grond 15 meter lang geluidspanelen geplaatst (geluidswerend en ook absorberend voor reflectie op te vangen), helaas mag ik niet hoger dan 2 meter. Houten schutting zonder isolatie gaat niks helpen tegen geluid. De scherpte is eraf en binnen hoor ik ze niet meer.

***members only***
Waar haal je ze? Wat kostte het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Nu online
@SvMp
Dit zijn Noise Reducer geluidsschermen.
Bij de uitbouw staat type SA-36 (een zijde geluidsabsorberend), deze had ik al en heb ze nu tegen de uitbouw geplaatst voor het reflectie geluid van de muur te verminderen. Verder naar achter panelen geplaatst type DA-50 (beide kanten absorberend). Normaal wil je naar de bron (de buren) een absorberend laag naast het geluidsisolerende laag. Toch gekozen aan beide zijde een absorberende laag, alle beetjes helpen en zag er mooier uit met de twee bestaande panelen. Totaal toch wel 3000 euro kwijt incl. zetten.

Prijs per paneel DA-50 van 2,5 meter lang, 2 meter hoog = €402,50

O..ja... besteld bij https://kokosystems.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Ingelogd op 17-04-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Ingelogd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:49:

***members only***
Top dat het geholpen heeft qua geluid. Kan er klim tegenop of kan ie dat gewicht niet aan?

Waarom heb je ze niet aan de achterzijde van de tuin geplaatst, daar kijken ze nu recht je tuin in en dat laat volgens mij ook veel geluid door van de straat die daar loopt?

Neig eerder naar zoiets : https://www.intergard.eu/beton-schutting-glad
Daar kan gewoon klimop tegenop, je kan het ook schilderen, nooit geen onderhoud meer aan. En valt nog mee qua prijs, kan je makkelijk zelf plaatsen dan ook.

[ Voor 20% gewijzigd door taurus0205 op 17-04-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Nu online
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:46:
[...]

Top dat het geholpen heeft qua geluid. Kan er klim tegenop of kan ie dat gewicht niet aan?

Waarom heb je ze niet aan de achterzijde van de tuin geplaatst, daar kijken ze nu recht je tuin in en dat laat volgens mij ook veel geluid door van de straat die daar loopt?
Gek genoeg heb ik daar geen last van, inkijk moet ik nog wel wat aan doen. Het is ook geen doorlopende straat maar parkeerplaatsen van een basisschool. Ik ergerde mij alleen aan geluid van een zijde, dat wilde ik verminderen en de panelen doen "tussen de oren" ook veel voor de stress. De andere buren hoor ik ook af en toe maar daar stoor ik mij blijkbaar niet aan :+ .

Kan allerlei begroeiing tegen aan, wordt heel veel gedaan.

Hard roepende, schreeuwende mensen kun je sowieso weinig tegen doen. Die blèren dwars door muren heen. Gelukkig wonen zulke types niet langs mij, vind het wel erg voor mensen die er last van hebben, hun heel woongenot is dan weg.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• AllesKan
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:46:
Neig eerder naar zoiets : https://www.intergard.eu/beton-schutting-glad
Daar kan gewoon klimop tegenop, je kan het ook schilderen, nooit geen onderhoud meer aan. En valt nog mee qua prijs, kan je makkelijk zelf plaatsen dan ook.
En als ik je buurman zou zijn zou je daar NOOIT toestemming voor krijgen van mij. Zelfs niet als je hem zelf gratis wil plaatsen.

Als ik dan in mijn tuin zit waan ik me in de DDR. Nee, bedankt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Topicstarter: je bent niet uit op oorlog, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen. je lijkt qua timing, laagdunkendheid en begrijpen-van-andermans standpunt wel af te stevenen op een conflict, ook al wil je dat zelf niet. Ik denk dat je je leven heel veel makkelijker maakt als je je iets meer verplaatst in je buurman :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:36
AllesKan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:08:
[...]

En als ik je buurman zou zijn zou je daar NOOIT toestemming voor krijgen van mij. Zelfs niet als je hem zelf gratis wil plaatsen.

Als ik dan in mijn tuin zit waan ik me in de DDR. Nee, bedankt.
Dus niet AllesKan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:00
Toen wij hier kwamen wonen stonden er coniferen op de grens , met de buren besproken wat ze ervan vonden om of een schutting of dubbelstaafmat hekwerk te plaatsen .
Was beide wel prima , toen ik met de offerte aan kwam waren het ineens mijn coniferen en ik moest maar betalen 8)7

Prima ! 2 meter hoog dubbelstaafmat hekwerk laten plaatsen op eigen grond 10cm van de erfgrens.
Vonden ze toch wel hoog ... toedeledokie :w
Gedeelde erfafscheidingen doen we niet meer aan. Geen geleuter meer over geld en ik hoef niet meer te overleggen *O*

Ik snap echt wel dat je niet in andermans portemonnee kunt kijken, maar ik wou ook niet wachten met het inrichten van de tuin.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:41:
[...]

alles kan, maar ik en de buurman hebben verder geen herrie met elkaar.

Ik ben niet uit op oorlog. In het geval dat ik alles zelf betaal, waarom zou hij moeilijk doen over het plaatsen op erfgrens.
Nou ja, bijvoorbeeld omdat hij de schutting die jij kiest spuuglelijk vindt (zeker als je zijn zijde bewust lelijker zou maken dan jouw zijde) en hij liever even doorspaart om samen iets te plaatsen waar hij ook tevreden mee is? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:43:
[...]

heb ik al gedaan. Hij reageerde eerst enthousiast en wilde overleggen met zijn vrouw waarna ik dit bericht kreeg:
"Goeiemorgen, ik heb het gisteren met mijn vrouw besproken. We hebben de nodige kosten gehad de afgelopen periode. Voorlopig vinden we de schutting nog goed. Op termijn willen we hem wel gezamenlijk vervangen. We kunnen binnenkort wel een keer van gedachten wisselen. Groet buurman"

Wat erg vaag is natuurlijk. Enfin als we de nieuwe schutting zelf betalen kan die toch sws wel op de plaats van de oude?
Ik heb dit topic gelezen.
Ik vind een ding grappig de buurman zegt "Op termijn"
Dan blijkt verder in het topic dat jij het voor eerst in oktober hebt gevraagd en april als op termijn beschouwd.
Dat zou ik al nooit hebben gedacht, want dan had de buurman wel iets gezegd als het "voorjaar". Ik zou dat als minimaal een jaar hebben begrepen.

Daarnaast bekijk je het heel eenzijdig met argumenten als "hij heeft nu genoeg kunnen sparen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

AllesKan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:49:
[Afbeelding]

Dit soort schuttingen koop je al voor 85,- per m1 incl. transport EN inclusief laten plaatsen.

Waar maak je je druk om?

NB: Je kunt dan kiezen uit 19, 21 en 23 planken per schuttingdeel, waarbij 23 planken de minste 'inkijk' heeft (vanwege meer 'overlap') en 19 planken de meeste inkijk heeft. Het aantal planken is overigens inclusief de 2 horizontale planken.
Heb jij ergens dat adres voor die prijs?

https://mooieschutting.nl/
Hout-beton schutting 23 planks grenen € 125/m
Hout-beton schutting 23 planks lariks/douglas voor € 165/m

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 17-04-2021 21:53 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
leonbong schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:46:
[...]

Ik heb dit topic gelezen.
Ik vind een ding grappig de buurman zegt "Op termijn"
Dan blijkt verder in het topic dat jij het voor eerst in oktober hebt gevraagd en april als op termijn beschouwd.
Dat zou ik al nooit hebben gedacht, want dan had de buurman wel iets gezegd als het "voorjaar". Ik zou dat als minimaal een jaar hebben begrepen.

Daarnaast bekijk je het heel eenzijdig met argumenten als "hij heeft nu genoeg kunnen sparen".
Ik zie de TS nergens de woorden "hij heeft nu genoeg kunnen sparen" gebruiken :?

En bij 'op termijn' heeft iedereen weer een andere invulling, een half jaar later er weer over beginnen lijkt me dan weinig mis mee. Als de buurman dat te snel vindt, dan had 'ie duidelijker moeten zijn dan 'op termijn' :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
RobbyTown schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:52:
[...]

Heb jij ergens dat adres voor die prijs?

https://mooieschutting.nl/
Hout-beton schutting 23 planks grenen € 125/m
Hout-beton schutting 23 planks lariks/douglas voor € 165/m
Ja. 3 weken terug besteld, 19 planks grenen, beton in antracietkleur, inclusief plaatsen en 65km (enkele reis) transportkosten. Net geen 11m voor 927 incl btw en plaatsen.

Ik heb je een dm gestuurd met de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 21:36
Hahn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:56:
[...]

Ik zie de TS nergens de woorden "hij heeft nu genoeg kunnen sparen" gebruiken :?

En bij 'op termijn' heeft iedereen weer een andere invulling, een half jaar later er weer over beginnen lijkt me dan weinig mis mee. Als de buurman dat te snel vindt, dan had 'ie duidelijker moeten zijn dan 'op termijn' :P
Nee niet letterlijk.

Maar wel:
Zij weten sinds oktober dat wij die wens hebben.
Ze zijn meer van de goedkope aanpak.
Gewoon niet echt geld hebben

Als iemand op termijn zegt in oktober dan bedoelt hij echt niet het voorjaar dat weet je gewoon.
Daarnaast TS wil ook nog eens een keer betonnen platen nou echt nooit niet als ik zijn buren zou zijn, super lelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 17-04-2021 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:28
taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:05:
[...]

Overleg met je vrouw is prima natuurlijk dat ik ook, maar ik kan niet met haar gaan appen natuurlijk. Het is ook handig als je weet in je huwelijk wie waar goed is en zo taken verdeelt. Althans dat doe ik en mijn vrouw wel.
Waarom zou je haar niet kunnen appen of het zo zien dat een app naar de buurman eigenlijk een app naar beide buren is?
Tussen de regels door leest het een beetje alsof je er nogal een traditioneel/ouderwets beeld op nahoudt qua rolverdeling in een relatie. Prima als dat in jouw relatie werkt maar houdt er rekening mee dat het er in vele relaties niet zo aan toegaat en nogal in je nadeel kan werken als je dat beeld uitstraalt van die traditionele rolverdeling.
Kan dat taken verdelen ook niet helemaal plaatsen aangezien geld het issue lijkt te zijn tenzij je wilt beweren dat het besluiten over uitgaven ook de taak is van één persoon, lees man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

TS is er komen wonen in juli 2020, de buren in oktober 2020. De TS is al sinds dat de buren er wonen een nieuwe schutting aan het pluggen, en wil dat de buren de helft gaan mee betalen. Wat er gaat komen weet nog niemand, hoeveel het gaat kosten weet nog niemand.

De TS wil graag alles in 1 keer doen, schutting en gelijk de tuin logisch want 1+1=2. Huidige schutting verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.

Kijk ik zo naar de schutting zal dat ding 400 euro gekost hebben gok ik zo, dus 200 euro per buur en een weekendje zweet. Maar de TS wil iets totaal anders, in een totaal andere prijsklasse, en wil dat de buren de helft gaan meebetalen.

Denk dat de TS eens met concrete plannen en een kostenplaatje moet gaan komen.

Als ik net de sleutel heb gekregen en de buren staan gelijk aan de deur :Wij willen de tuin gaan doen, lap jij ff de helft van de schutting die wij graag willen plaatsen als we in oktober de tuin gaan doen, we laten je wel weten wat het gekost heeft.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De houding van de TS is dat de buren er alleen zijn om mee te betalen aan iets wat hij specifiek wil, en dat is compleet de verkeerde houding. En aan zijn reacties in het topic te zien, ziet hij dat zelf nog steeds niet in. Dit gaat hopeloos falen op deze manier.

Misschien Mr Frank Visser vast inboeken... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Ik heb toevallig exact hetzelfde meegemaakt. Echter moest ik aan 2 kanten de schutting vervangen. 1 kant was flexibel en zei zowat letterlijk: regel het maar en stuur de helft van de rekening maar. De andere kant zei in eerst instantie ja wij doen mee de schutting is inderdaad aan vervanging toe. Ik heb tevens de achtertuin aangepakt.

Toen puntje bij paaltje kwam hadden de laatste buren helaas ineens onvoorziene uitgaven gehad (nieuwe keuken) dus ze hadden het geld niet. Ik heb ze gevraagd om dan zelf contact met mij op te nemen als ze weer voldoende buffer hadden ervoor.

Intussen had ik de tuin wel klaar alleen de schutting moest nog vervangen worden. Omdat ik wist dat er een nieuwe schutting zou komen heb ik wel voorbereidingen getroffen (opsluitband tegen de schutting aan gezet).

Ongeveer 1 jaar later kwamen die ene buren met de melding dat ze bij de praxis wel mooie schutting panelen in de aanbieding zagen en vroegen mij of ik die ook prima vond. Toen is de schutting dus toch aan beide kanten vervangen (de andere kant was nog steeds net zo flexibel).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
DutchKel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:39:
Ik heb toevallig exact hetzelfde meegemaakt. Echter moest ik aan 2 kanten de schutting vervangen. 1 kant was flexibel en zei zowat letterlijk: regel het maar en stuur de helft van de rekening maar. De andere kant zei in eerst instantie ja wij doen mee de schutting is inderdaad aan vervanging toe. Ik heb tevens de achtertuin aangepakt.

Toen puntje bij paaltje kwam hadden de laatste buren helaas ineens onvoorziene uitgaven gehad (nieuwe keuken) dus ze hadden het geld niet. Ik heb ze gevraagd om dan zelf contact met mij op te nemen als ze weer voldoende buffer hadden ervoor.

Intussen had ik de tuin wel klaar alleen de schutting moest nog vervangen worden. Omdat ik wist dat er een nieuwe schutting zou komen heb ik wel voorbereidingen getroffen (opsluitband tegen de schutting aan gezet).

Ongeveer 1 jaar later kwamen die ene buren met de melding dat ze bij de praxis wel mooie schutting panelen in de aanbieding zagen en vroegen mij of ik die ook prima vond. Toen is de schutting dus toch aan beide kanten vervangen (de andere kant was nog steeds net zo flexibel).
Maar dan wel aan beide kanten hetzelfde?, ik offer graag wat ruimte op om het op mijn grens te zetten en kiezen wat ik wil en dan betaal ik het zelf wel.

2 soorten schutting is echt een no go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Mektheb schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:45:
[...]

Maar dan wel aan beide kanten hetzelfde?, ik offer graag wat ruimte op om het op mijn grens te zetten en kiezen wat ik wil en dan betaal ik het zelf wel.

2 soorten schutting is echt een no go
Ja beide kanten hetzelfde, ik had als voordeel dat de andere kant erg flexibel was. Volgens mij was hij alleen al blij dat er tenminste iemand een nieuwe schutting plaatste.

Die buurman hield er uiteindelijk wel 2 verschillende schuttingen aan over omdat de andere kant bij hem de schutting nog niet wilde vernieuwen.

De nieuwe schutting was vrijwel hetzelfde als de oude alleen waren de planken horizontaal ipv verticaal geplaatst. De oude schutting had aan de bovenkant ook een boog bij de panelen, dat heeft de nieuwe niet (anders kon je die ook niet 90 graden draaien).

Inmiddels woon ik daar niet meer en zitten we in een nieuwbouw woning waarbij we aan 1 kant de schutting in goed overleg hebben gedaan en de andere kant probeerde hun zin erdoor te drukken. Uiteindelijk hebben we daar beide water bij de wijn gedaan. Aangezien we nooit beide schuttingen tegelijk zien ivm een vrijstaande woning is het nu ook niet erg dat het 2 verschillende schuttingen zijn.

Overigens hebben we ook gekeken naar afgewerkte betonschuttingen. Op de foto zag het er mooi uit maar toen we ervoor stonden vonden we ze spuuglelijk. De betongaten zie je op de foto niet, maar als je ervoor staat dus wel. Het is totaal niet vlak.

Edit: ik woon overigens wel telkens in dorpen of in wijken met een dorpse sfeer. Misschien dat het er daar anders aan toe gaat dan in een stad. Wij overleggen best veel met de buren. Ook kwam ik voor Corona regelmatig bij de buren op bezoek en andersom.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 18-04-2021 00:04 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:12:
[...]

Waarom zou je haar niet kunnen appen of het zo zien dat een app naar de buurman eigenlijk een app naar beide buren is?
Tussen de regels door leest het een beetje alsof je er nogal een traditioneel/ouderwets beeld op nahoudt qua rolverdeling in een relatie. Prima als dat in jouw relatie werkt maar houdt er rekening mee dat het er in vele relaties niet zo aan toegaat en nogal in je nadeel kan werken als je dat beeld uitstraalt van die traditionele rolverdeling.
Kan dat taken verdelen ook niet helemaal plaatsen aangezien geld het issue lijkt te zijn tenzij je wilt beweren dat het besluiten over uitgaven ook de taak is van één persoon, lees man?
Mijn god wat worden hier veel aannames gedaan...

Mijn vrouw is beter in plannen en ik beter in onderhandelen om maar iets te noemen. Dat is toch mooi dat je in een relatie elkaar goed kent en elkaar het vertrouwen geeft elkaar te laten doen waar de ander beter in is en elkaar zo aanvult. Als jij dat ouderwets vindt prima. Ik doe net zo goed ook gewoon huishoudelijke taken hoor, daar ben ik niet vies van.

Maar goed dit gaat volledig off topic nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
RaZ schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:19:
TS is er komen wonen in juli 2020, de buren in oktober 2020. De TS is al sinds dat de buren er wonen een nieuwe schutting aan het pluggen, en wil dat de buren de helft gaan mee betalen. Wat er gaat komen weet nog niemand, hoeveel het gaat kosten weet nog niemand.

De TS wil graag alles in 1 keer doen, schutting en gelijk de tuin logisch want 1+1=2. Huidige schutting verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.

Kijk ik zo naar de schutting zal dat ding 400 euro gekost hebben gok ik zo, dus 200 euro per buur en een weekendje zweet. Maar de TS wil iets totaal anders, in een totaal andere prijsklasse, en wil dat de buren de helft gaan meebetalen.

Denk dat de TS eens met concrete plannen en een kostenplaatje moet gaan komen.

Als ik net de sleutel heb gekregen en de buren staan gelijk aan de deur :Wij willen de tuin gaan doen, lap jij ff de helft van de schutting die wij graag willen plaatsen als we in oktober de tuin gaan doen, we laten je wel weten wat het gekost heeft.
Zo is het exact. Er wordt hier flink op de feiten vooruit gelopen. Ik heb juist dit topic gestart om eens te lezen hoe anderen er over nadenken. Al deze info kan ik weer gebruiken voor de komende maanden in de manier van hoe ik het ga aanpakken. Dat komt allemaal goed.
Ik begrijp volledig het standpunt van de buren, dat betekent niet dat ik daardoor mijn wensen qua woongenot moet aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Dit is ook gewoon beton, kleur er tegenaan en dat ziet er gewoon heel strak uit. Maar goed smaken verschillen. Feit dat er niks onder de schutting door kan waaien is ook voordeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHzjybmetxFwqODf1utUW3vkT64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x3PthEkKPWQZ7kNwSCGsXhJf.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:20:
[...]

zo is het exact. Er wordt hier flink op de feiten vooruit gelopen. Ik heb juist dit topic gestart om eens te lezen hoe anderen er over nadenken. Al deze info kan ik weer gebruiken voor de komende mannen in de manier van hoe ik het ga aanpakken. Dat komt allemaal goed.
Ik begrijp volledig standpunt van de buren, dat betekent niet dat ik daardoor mijn wensen qua woongenot moet aanpassen. Ik heb hem notabene aangeboden om in gesprek te blijven omdat het mij beter leek om samen te sparren over het budget en ook zijn wensen in overweging te nemen. Alleen geeft hij aan dat het voor hem niet aan de orde is, ik kan vervolgens moeilijk nog jaren gaan wachten met actie ondernemen.
Zo lang jij je wensen niet kenbaar maakt en wat de kosten daarvan zijn, wil je dat je buurman gaat sparen (welk bedrag) voor een nieuwe schutting (welke schutting).

Je hebt hem een jaar de tijd gegeven om te sparen, want je bent al sinds ze er wonen oktober 2020 aan het pluggen voor een nieuwe schutting die je er in oktober 2021 wil hebben.

Goed, hoeveel moet de buurman van jouw gaan sparen dan? 25 euro in de maand? Dat is 300 euro in een jaar, jij lapt ook 300 euro. Mooi, kan er voor 600 euro een nieuwe schutting neergezet worden. Heb je exact wat er nu staat, maar dan nieuw, staat ie weer netjes recht en gaat 20 jaar mee.

Daar zou ik het prima mee eens zijn hoor. Gaan we samen een weekendje zweten :Y

Maar jij wil er niet het zelfde voor terug, wat je wel wil weet je niet, wat het kost weet je niet, maar je vind dat je buren sinds oktober 2020 kunnen sparen.

Dus als de buurman 250 euro aan je geeft en zegt: Hier heb je geld, zoek het maar uit, en val me niet meer lastig :w

Heb je in ieder geval de helft van de kosten voor een prima goedkope schutting die 20 jaar mee gaat. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Haha. Ik moet toch aardig gniffelen om je verhaal. Kinderen die de hele dag schreeuwend snoep eten waardoor je hele tuin vol snoeppapiertjes waait. Ik heb sterk het vermoeden dat je beeld nog vervormd is. Zowel van je eigen flexibiliteit als van de kinderen van de buren. En dan kunnen wij je allerlei tips geven hier, maar wanneer je je tunnel niet uit komt, verandert er ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Ingelogd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:07:
[...]

Gek genoeg heb ik daar geen last van, inkijk moet ik nog wel wat aan doen. Het is ook geen doorlopende straat maar parkeerplaatsen van een basisschool. Ik ergerde mij alleen aan geluid van een zijde, dat wilde ik verminderen en de panelen doen "tussen de oren" ook veel voor de stress. De andere buren hoor ik ook af en toe maar daar stoor ik mij blijkbaar niet aan :+ .

Kan allerlei begroeiing tegen aan, wordt heel veel gedaan.

Hard roepende, schreeuwende mensen kun je sowieso weinig tegen doen. Die blèren dwars door muren heen. Gelukkig wonen zulke types niet langs mij, vind het wel erg voor mensen die er last van hebben, hun heel woongenot is dan weg.
Daar ben ik me van bewust dat je geluid zal blijven houden. Zoals je zelf zegt irriteer je je aan sommige dingen en andere weer niet.

Bedankt voor de tip in elk geval die kokos systemen vind ik ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
RaZ schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:35:
[...]

Zo lang jij je wensen niet kenbaar maakt en wat de kosten daarvan zijn, wil je dat je buurman gaat sparen (welk bedrag) voor een nieuwe schutting (welke schutting).

Je hebt hem een jaar de tijd gegeven om te sparen, want je bent al sinds ze er wonen oktober 2020 aan het pluggen voor een nieuwe schutting die je er in oktober 2021 wil hebben.

Goed, hoeveel moet de buurman van jouw gaan sparen dan? 25 euro in de maand? Dat is 300 euro in een jaar, jij lapt ook 300 euro. Mooi, kan er voor 600 euro een nieuwe schutting neergezet worden. Heb je exact wat er nu staat, maar dan nieuw, staat ie weer netjes recht en gaat 20 jaar mee.

Daar zou ik het prima mee eens zijn hoor. Gaan we samen een weekendje zweten :Y

Maar jij wil er niet het zelfde voor terug, wat je wel wil weet je niet, wat het kost weet je niet, maar je vind dat je buren sinds oktober 2020 kunnen sparen.

Dus als de buurman 250 euro aan je geeft en zegt: Hier heb je geld, zoek het maar uit, en val me niet meer lastig :w

Heb je in ieder geval de helft van de kosten voor een prima goedkope schutting die 20 jaar mee gaat. ;)
Wat mij betreft kan het topic wel gesloten worden nu.

Het topic gaat niet over welke soort schutting ik wil of hoeveel het gaat kosten enz. Het gaat enkel erover hoe anderen met dezelfde issues dit hebben opgelost. Daar heb ik er een aantal van gelezen, waarvoor denk.

Een aantal anderen hebben oprecht goede tips gegeven, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:35:
hoe ik de buren zover krijg dat ze mee betalen
Aangeven dat je op jou kosten een felroze wand wil neerzetten met groene stippen.

Dan betalen ze met alle liefde de helft, als ze maar mee mogen beslissen over ten minste de kleur ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoeveel last de een van de ander kan hebben. Verdraagzaamheid is er niet meer bij, wanneer je dicht bij elkaar woont, en dat is nu eenmaal zo als je tuinen aan elkaar grenzen kan je elkaar blijven horen. De een denkt dan, so be it en gaat verder met zijn leven, terwijl de ander er alles wat mogelijk is aan lijkt te willen doen om "overlast" buiten de deur te houden.

Niet wetende dat het vaak zo is dat hij/zij op andere manieren ook overlast kan geven.... Bijvoorbeeld door een auto die voor het huis van de buren staat, een kat die door de tuin van de buren gaat enz enz... Nu wil ik niet beweren dat dit ook bij de buren het geval is....

Maar mensen, laten we nu eens erkennen dat we in Nederland allemaal dicht op elkaar leven, Corona zorgt al voor genoeg individuele of gezins-bubbels......

Laten we nu eens beginnen met verdraagzaamheid naar elkaar toe, dan wordt alles een stuk leuker....

Hoor ik mijn buren? Ja..... Heb ik soms last van het drumstel van hun zoon? ja.... Maar anders om horen ze ook vast mijn kinderen of de hond.... Een weer door..... Je kan je beter druk maken om andere dingen....

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2021 11:03 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Bullet NL schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:51:
Ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoeveel last de een van de ander kan hebben. Verdraagzaamheid is er niet meer bij, wanneer je dicht bij elkaar woont, en dat is nu eenmaal zo als je tuinen aan elkaar grenzen kan je elkaar blijven horen. De een denkt dan, so be it en gaat verder met zijn leven, terwijl de ander er alles wat mogelijk is aan lijkt te willen doen om "overlast" buiten de deur te houden.

Niet wetende dat het vaak zo is dat hij/zij op andere manieren ook overlast kan geven.... Bijvoorbeeld door een auto die voor het huis van de buren staat, een kat die door de tuin van de buren gaat enz enz... Nu wil ik niet beweren dat dit ook bij de buren het geval is....

Maar mensen, laten we nu eens erkennen dat we in Nederland allemaal dicht op elkaar leven, Corona zorgt al voor genoeg individuele of gezins-bubbels......

Laten we nu eens beginnen met verdraagzaamheid naar elkaar toe, dan wordt alles een stuk leuker....

Hoor ik mijn buren? Ja..... Heb ik soms last van het drumspel van hun zoon? ja.... Maar anders om horen ze ook vast mijn kinderen of de hond.... Een weer door..... Je kan je beter druk maken om andere dingen....
Het hoofdargument voor de nieuwe schutting is nog altijd dat de huidige geen privacy geeft. Geen doorkijk meer zou voor ons heel fijn zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door taurus0205 op 18-04-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:55:
[...]

Het hoofdargument voor de nieuwe schutting is nog altijd dat de huidige geen privacy geeft. Geen doorkijk meer zou voor ons heel fijn zijn. Dat door de de doorkijk gaten direct het geluid minder sterk doorkomt is mooi meegenomen.
Dat zet je er aan jou kant toch gewoon iets voor langs? Misschien niet een mooie gewenste schutting, maar het houd geluid tegen en geeft de door jou gewenste privacy...

Overigens, Privacy is natuurlijk iets arbitrair..... Stel je buren zetten voor hun kinderen een trampoline in de tuin, elke keer dat ze boven je schutting springen is je privacy weg.... Ik ken je woon situatie niet, rijtjes woning? Kunnen de buren vanaf hun bovenverdieping in jou tuin kijken? = Weg privacy....

Zorg niet dat de volharding in het doel verder liggende conflicten in de hand loopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2021 11:03 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:43:
[...]

Het topic gaat niet over welke soort schutting ik wil of hoeveel het gaat kosten enz. Het gaat enkel erover hoe anderen met dezelfde issues dit hebben opgelost. Daar heb ik er een aantal van gelezen, waarvoor denk.

Een aantal anderen hebben oprecht goede tips gegeven, waarvoor dank. reacties tussen.
Het gaat de buren juist wel om wat voor soort schutting het is, en wat de kosten zijn. En daarom houden ze de boot af. Zou ik ook doen.

Ik zou zeker de buren geen carte blanche geven om te doen wat ze willen en daar 50% van gaan lappen zonder enig inspraak.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Wij willen binnenkort ook de schutting gaan vervangen. Die hebben we neer gezet toen het huis naast ons een tijdje leeg stond. Nahja, van die roosters. Doel was om er wat tegenaan te laten groeien.
Maar nu willen we gewoon wat netters.
We weten dat de buren niet al het geld van de wereld hebben. Wij ook niet overigens, maar we hebben er geen problemen mee om zelf de schutting te betalen. We willen dit dan ook absoluut in samenspraak doen met onze buren. Dit zodat hierdoor de schutting aan beide aan de wensen zal voldoen.

Ik verwacht niet dat ze heel moeilijk zullen zijn. Maar wil ze zeker wel de kans geven om ook inspraak te hebben. Komen we er alsnog niet uit, ook prima. Dan zien we wel wat we doen.

@taurus0205 Je kunt je buren alleen mee laten betalen als zij het er ook mee eens zijn. Bij het door lezen van het topic heb ik niet altijd het idee dat je begrip hebt voor de situatie van de buren.
Wij hebben het zelf ook wel financieel wat zwaarder gehad waardoor de schutting niet bovenaan de lijst staat.
Onze andere buren kwamen er net wonen en boden aan om het grootste deel van de schutting te doen en dat we de laatste stukken gezamenlijk hebben betaald. Hardhouten panelen en palen etc. Echt niet goedkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 18-04-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:00

Grvy

Bot

RaZ schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:29:
[...]

Het gaat de buren juist wel om wat voor soort schutting het is, en wat de kosten zijn. En daarom houden ze de boot af. Zou ik ook doen.

Ik zou zeker de buren geen carte blache geven om te doen wat ze willen en daar 50% van gaan lappen zonder enig inspraak.
Toen ik hier kwam wonen ben ik door de toenmalige buurman een "klein" beetje onder druk gezet.
Ik was bezig met verbouwen en buurman kwam langs. "Nieuwe schutting nodig heel verhaal" maar ik was er totaal niet bij met mn hersens. Gezegd kijk maar wat je doet ik betaal 50% wel.

De schutting die er nu staat is prima, vind hem ook niet erg maar liever had ik wat anders neergezet.
You live and learn. :) :P

Overigens was dat bedrag; 600~ eu ofzo op de gehele verbouwing, peanuts maargoed dat geld niet voor iedereen. ;) en de oude schutting was half omgewaaid dus alles was een verbetering. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Grvy op 18-04-2021 11:42 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 22:02

Hoor ik mijn buren? Ja..... Heb ik soms last van het drumstel van hun zoon? ja.... Maar anders om horen ze ook vast mijn kinderen of de hond.... Een weer door..... Je kan je beter druk maken om andere dingen....
30% van de kinderlozen is voor kindvrije zones
(https://www.zwangerschaps...illen-compensatie.101563/, dus dat mensen zich er aan kunnen ergeren is wel duidelijk.

Ik vind mijn eigen kinderen top, die van anderen zit ik ook niet zo om te springen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
RaZ schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:29:
[...]

Ik zou zeker de buren geen carte blache geven om te doen wat ze willen en daar 50% van gaan lappen zonder enig inspraak.
Daar is helemaal niet over gesproken nog. Wederom met de aannames hier.
Binnenkort staat er gewoon een datum en tijd gepland en we gaan om de tafel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:45
FireAge schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:43:
[...]

Ik vind mijn eigen kinderen top, die van anderen zit ik ook niet zo om te springen. ;)
dat geld voor mij andersom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Nu online

Dus irritatie mag je niks aan doen, alleen accepteren, terwijl er wel oplossingen zijn om de irritaties te verminderen.

Wees blij dat je geen "echt" overlast hebt. Ik heb een buurman gehad die het normaal vond midden in de nacht piano te spelen, om gek van te worden. Ik speel zelf ook (digitaal) piano maar ik houd wel rekening met de buren en zet een hoofdtelefoon op. Blij dat ik daar niet meer woon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:45:
[...]

Daar is helemaal niet over gesproken nog. Wederom met de aannames hier.
Binnenkort staat er gewoon een datum en tijd gepland en we gaan om de tafel zitten.
Aannames? Welke dan?

Jij wil een andere schutting
Jij wil iets zonder inkijk
Jij wil iets wat meer geluid tegenhoud
Jij bent een jaar gaan sparen, en vind dat je buren dat ook moeten doen
Jij wil het doen in oktober 2021 en dan gelijk de tuin
Jij wil de kosten delen

Je hebt dus blijkbaar een heel pakket aan eisen.

De schutting is aan vervanging toe, daar zijn je buren het helemaal mee eens. Ze zijn van het goedkope, want weinig geld. Wat er nu staat vervangen voor precies het zelfde is de goedkoopste oplossing. En met dat gegeven ga jij straks om de tafel zitten. Jij hebt een totaal ander eisen pakket in een totaal andere prijsklasse.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:56
Nog een klein beetje moraalridderij: De meeste Nederlandse schuttingen zijn geimpregneerd, en voor je eigen veiligheid is het eigenlijk het beste om dit in te leveren bij je milieustraat. Niet in de haard, en ook niet gebruiken als steigerhout voor je hippe keukentafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:42:
Nog een klein beetje moraalridderij: De meeste Nederlandse schuttingen zijn geimpregneerd, en voor je eigen veiligheid is het eigenlijk het beste om dit in te leveren bij je milieustraat. Niet in de haard, en ook niet gebruiken als steigerhout voor je hippe keukentafel.
Je kan het mogelijk wel hergebruiken als ombouw om je kliko's of om er een vlonder van te maken. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:43:
[...]

Een aantal anderen hebben oprecht goede tips gegeven, waarvoor dank. reacties tussen.
Nog 1 dan:

Bij mijn verhuizing zei buurman al dat hij graag een nieuwe schutting wilde. Logisch, want er waren panelen half omgewaaid, 1 was weg en de rest was verschillende types en kleuren en allemaal brak.

Ik had alleen geen cent meer.

Oplossing: buurman regelde en betaalde schutting, ik heb gezorgd dat de oude zooi afgevoerd werd.

Nadeel: geen inspraak. buurman zette nogal see through panelen neer en niet bijzonder stevig ook.
Voordeel: het was wel beter dan het kapotte zooitje dat er stond.

🤷

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Grvy schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:40:
[...]

Toen ik hier kwam wonen ben ik door de toenmalige buurman een "klein" beetje onder druk gezet.
Ik was bezig met verbouwen en buurman kwam langs. "Nieuwe schutting nodig heel verhaal" maar ik was er totaal niet bij met mn hersens. Gezegd kijk maar wat je doet ik betaal 50% wel.

De schutting die er nu staat is prima, vind hem ook niet erg maar liever had ik wat anders neergezet.

Overigens was dat bedrag; 600~ eu ofzo op de gehele verbouwing, peanuts maargoed dat geld niet voor iedereen. ;) en de oude schutting was half omgewaaid dus alles was een verbetering. :P
Dat hebben mijn ouders ook gehad.

Buurman kwam met een schets aan wat hij wilde, en wilde weten of mijn ouders daar open voor stonden. Dat vonden ze wel wat ja. Zet maar neer, en we horen wel wat het kost.

Fundering leggen, dubbelsteens opmetselen tot 90cm, 3 torens tot 1m80 en dan 4 rijen houten planken er tussen.

Mijn ouders hadden daar gigantisch spijt van, niet van hoe het er uit zag, maar qua kosten. Dat was vele malen hoger dan ze hadden verwacht, maarja, ze gaven de buren carte blanche.

En het financiele plaatje van 2 jonge twingers met een fulltime baan is totaal anders dan een gezin met 2 kleine kinderen waar papa de kostwinnaar is.

En zo leer je van fouten die andere maken, in mijn geval van m'n ouders.

Voor een gezin is het:
- Komt die 20 jaar oude auto nog door de APK
- Kinderen groeien als kool, tijd voor nieuwe kleren.
- Kind groeit uit z'n bedje, tijd voor een nieuwe
- Kind past niet meer op z'n fietsje, tijd voor een nieuwe
- Kinderen die naar school gaan zitten daar misschien wel gratis, maar je wil ook dat ze op schoolreisje kunnen (dat wordt betaalt door de vrijwillige bijdrage)
- Gaan we wel of niet 2 weken naar de camping?

Oh crap, de buurman appt weer, die schutting is bij hun wel een dingetje.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
bie100 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:17:

ff over de kind- geschreeuw overlast daar heb je helemaal gelijk in klaar 8)
[asomode]
Met een gas toeter en een laptop in je tuin gaan zitten en zeggen dat je voetbal kijkt.
Elke keer als die kids schreeuwen die gas toeter aan.
[/asomode]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 09:15
Ik heb het met de oude buren nooit voor elkaar gekregen, die moesten opgegeven moment ook verhuizen omdat de centen helemaal op waren.

Nu heeft een opkoper het huis naast mij gekocht, en heb ik gewoon aangegeven dat er een nieuwe schutting moet komen omdat deze al uit elkaar begint te vallen. Storm tijdje terug heeft deze voor de helft om laten waaien, en na 2 maanden zonder schutting tussen mij en buren (zijn huurders) vond hij het ook wel tijd voor een nieuwe (aanhouder wint).
Ik heb wel eerst gewacht tot ik zijn deel had (50%), aangezien ik hem verder nog nooit heb gezien. Daarna alles besteld en geplaatst.

Enige tip die ik je mee zou kunnen geven, ga in ieder geval gewoon even langs bij de buren om het te bespreken. Daar kom je het verst mee. Mochten ze het zelf niet zien zitten, zet je het op je eigen erf met de mededeling dat de buren er niks aan mogen hangen vanaf hun kant. Meestal is dat een extra zetje om ze toch over de streep te halen. Zeker als je het ook nog eens samen met de buurman plaatst

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Wie bepaalt eigenlijk hoe hoog de schutting maximaal mag zijn.
Is dat iets wat ik bij de gemeente kan navragen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
taurus0205 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:42:
De wet Bor vziw

https://wetten.overheid.nl/BWBR0027464/2020-01-01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDNjr-2c3nxFbmoHx-eCI4IdUak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6IzeMcwnoBnoftj0eFSJ8rZv.png?f=fotoalbum_large

In de voortuin: max 1 meter
in de achtertuin: max 2 meter
uitgezonderd bomen en heggen, maar deze moeten >50cm van de erfafscheiding staan (hoppa denk dat 90% van NL de regels overtreed :P )

https://www.juridischloke...ren/buren/erfafscheiding/
Hoogte erfafscheiding

Zorg dat u de erfafscheiding niet te hoog maakt:

Een schutting, muur of hek naast en achter een huis mag maximaal 2 meter hoog zijn. Vóór het huis is de maximale hoogte 1 meter.
Voor bomen en heggen geldt geen maximale hoogte. Maar ze mogen niet te dicht bij de erfgrens staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Vorkie op 20-04-2021 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:44

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

taurus0205 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:55:
[...]

Het hoofdargument voor de nieuwe schutting is nog altijd dat de huidige geen privacy geeft. Geen doorkijk meer zou voor ons heel fijn zijn.
Dan hang je er een zeil voor en klaar.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

taurus0205 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:49:
[...]

mja op deze manier wordt je sws voor het blok gezet. Als met het nieuwe tuinontwerp de tuin is gemaakt wil je niet nog een terug moeten komen om de schutting aan te pakken, dan gaat het nieuwe tuinontwerp naar de klote (denk aan beplanting enz) een schutting plaatsen neemt ook ruimte in beslag.
Met deze gedachte zou altijd een hele blok tegelijkertijd een nieuwe tuin moeten nemen, want "het moet allemaal in 1 keer" en "je wil niet later weer aan de gang willen voor 1 schutting". Veel mensen hebben gewoon links en rechts buren en dan is "de hele tuin in 1 keer precies zoals ik het wil" vaak gewoon geen optie. Je hebt aan 2 kanten met buren te maken die ook een mening hebben en er misschien wel even voor moeten sparen. Daarnaast kun jij wel heel graag een deels gemetselde schutting met bamboe schermen (noem maar even iets wilds) willen, maar als de buren dat niet willen dan zit je gewoon klem. Dan kun je op zoek naar een compromis of de schutting helemaal op je eigen grond zetten.

Met onze huidige buren hebben we het gelukkig redelijk simpel. We delen maar 3 meter schutting. Maar daar staan dus gewoon stevige palen in de grond en wat ieder aan zijn kant van die palen doet..... is zijn ding. Als de palen heel slecht worden, dan vervangen we ze gewoon. Dan heb je redelijk weinig ruimte voor meningsverschillen, want die doen er dan niet echt toe. Wil je het anders? Ga je gang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:04:
[...]

Met onze huidige buren hebben we het gelukkig redelijk simpel. We delen maar 3 meter schutting.
Wij delen een opgemetselde muur van 165cm hoog met de buren. Na de verhalen die ik hier lees en om me heen hoor, dikke prima. Nooit gedoe in ieder geval :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorkie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:47:
[...]

De wet Bor vziw

[Afbeelding]

uitgezonderd bomen en heggen, maar deze moeten >50cm van de erfafscheiding staan (hoppa denk dat 90% van NL de regels overtreed :P )

[...]
Dat zijn min of meer de "globale" regels. Vaak zijn de regels van de gemeente wat specifieker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 01:07
Een schutting is normaal gesproken zo'n 1.80 hoog, maar je kunt ook kiezen voor 1,90 als je 2 meter lang bent en niet oog in oog wilt staan met je buurman. Veel hoger zou ik niet doen, omdat je dan ook weer een claustrofobisch gevoel krijgt denk ik.

Een tijdje terug kregen we nieuwe buren en die kwam langs met het bericht dat de schutting helemaal verrot was en dat hij van plan is de hele tuin te verbouwen en een overkapping en schutting wil laten zetten. Hij heeft netjes een paar maanden van tevoren het ontwerp, foto's gedeeld en nog een keer op de koffie geweest om het door te praten. Het belangrijkste is dat je de buurman je plannen deelt en dat je ook inspraak hebt wanneer je meebetaalt. Eigenlijk zaten wij niet te wachten op kosten voor een nieuwe schutting, maar we zien ook wel dat de palen verrot zijn en dat er iets moest gebeuren. Met een andere buurman had ik nieuwe palen gekocht, in de teer gezet en vervangen, dat kost een paar tientjes en dan is het in een ochtend klaar. Met de nieuwe buurman gaat het toch ruim een paar honderd euro kosten, omdat het wat luxer moet. Maar een goede verstandhouding en goodwill tonen naar de buurman vind ik ook belangrijk en die paar honderd euro komt uit een onderhoudspotje waar we dan tijdelijk iets meer voor sparen. Wij hadden het geld liever aan iets anders gegeven, maar we weten ook dat je mee moet betalen aan een gedeelde schutting, dat hoort er nu eenmaal bij. Dus het is denk ik het belangrijkste om de buren enthousiast te maken met de mooie nieuwe schutting en misschien aan te bieden dat je het grootste deel betaalt en het plaatsen en afvoeren van de oude schutting voor rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:20:
[...]

Dat zijn min of meer de "globale" regels. Vaak zijn de regels van de gemeente wat specifieker.
Klopt, maar in de wet staat 2 meter, wil niet zeggen dat je de gemeente mag vragen (met een vergunningsaanvraag) om hoger te bouwen.

Die specifiekere regels kunnen alleen maar bepalen dat het juist minder mag zijn, zoals 1.80 meter (kan even geen voorbeeld vinden, maar die is er wel)

Het is niet zo dat de gemeente in de APV gaat zetten dat je standaard 3 meter hoog mag neerzetten.

https://www.das.nl/ondern...en-waar-moet-ik-op-letten
Ik wil een erfafscheiding (bijvoorbeeld een schutting) plaatsen. Waar moet ik op letten?

Een scheiding tussen twee naast elkaar gelegen percelen heet een erfafscheiding. Een erfafscheiding is gemaakt van steen, hout of ander ondoorzichtig materiaal. Bijvoorbeeld een schutting. Achter het pand mag de erfafscheiding maximaal 2 meter hoog zijn. Vóór het pand is de maximale hoogte 1 meter. Er kunnen afwijkende bepalingen zijn over de toegestane hoogte en het materiaal van een erfafscheiding. Die kunnen in een bestemmingsplan, in de plaatselijke bouwverordening of in andere regels van uw gemeente. Bijvoorbeeld 1.80 meter in plaats van 2 meter hoog. Sommige gemeenten laten ook regels opnemen in de koopovereenkomst die met u gesloten is. Bijvoorbeeld dat alleen een heg als erfafscheiding is toegestaan. Neem daarom altijd contact op met uw gemeente als u van plan bent een erfafscheiding te plaatsen.

Op eigen grond
Ook is de plaats van de erfafscheiding van belang. Plaatst u een erfafscheiding op uw eigen grond? Dan mag u zelf het materiaal kiezen. Het maakt dan niet uit of het een scheidsmuur is of een heg. Een heg moet u wel op vijftig centimeter van de erfgrens planten.

Op de grens: kosten delen?
Plaatst u een scheidsmuur precies op de scheiding tussen uw grond en die van de buren? Dan wordt de erfafscheiding gezamenlijk eigendom van u en uw buren. Uw buren moeten hieraan meewerken en zijn verantwoordelijk voor de helft van de kosten. De kosten moeten wél binnen redelijke grenzen blijven en het is raadzaam voorafgaand met de buren te overleggen over het materiaal en de kosten. U kunt geen medewerking van uw buren vragen bij het plaatsen van een heg op de erfgrens. Een heg is namelijk geen scheidsmuur. Maak gebruik van ons voorbeelddocument bij het vragen van medewerking aan uw buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:15
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:20:
[...]

Dat zijn geen globale regels, dat is een ministeriële regeling die voor heel NL geld. de gemeente kan daar ook niet zo maar zwaardere eisen aan stellen, tenzij er sprake is van een monument/beschermd stads/dorpsgezicht.

Zodra je hoger wil dan twee meter kom je in de vergunningplicht terecht, en dan kunnen gemeentes wel eisen stellen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 08:58
Dit is hoe ik mijn situatie opgelost heb:
schutting omgewaaid dus zomer lang met de buren achter gezeten, niet ideaal maar de buren hadden een tegenvaller van de belastingdienst.
Uiteindelijk opgelost met 2 hardhouten palen en 2 panelen. buurman had de palen nog liggen en ik heb de panelen gekocht.
ochtendje werk en klaar, iedereen gelukkig. als de buren straks weer een betere geld positie hebben dan willen we het hele hek vervangen. Maar dankzij de hardhouten palen hoef ik alleen maar de panelen te vervangen en het lage gedeelte verder op in de tuin.

Goede relatie met deze buren vind ik belangrijk dus zo opgelost, iedereen in zijn waarde gelaten.
Resultaat bij mij, toch mijn "privacy" en een goede relatie met mijn buren.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:04:
Met onze huidige buren hebben we het gelukkig redelijk simpel. We delen maar 3 meter schutting. Maar daar staan dus gewoon stevige palen in de grond en wat ieder aan zijn kant van die palen doet..... is zijn ding. Als de palen heel slecht worden, dan vervangen we ze gewoon. Dan heb je redelijk weinig ruimte voor meningsverschillen, want die doen er dan niet echt toe. Wil je het anders? Ga je gang.
Van het weekend ook met mijn buren gedaan. Schutting heeft niet mijn hoogste prioriteit... moet nog een kamer afmaken, badkamer nog van plafond voorzien, een balk vervangen, andere keuken, dan willen zij nog een opbouw waar ik ook mee wil doen (anders zit ik tussen 2 opbouwen in, das klote om zelf ooit nog te plaatsen)... Zij hadden wensen voor een bepaald type schutting met rabatdelen e.d. Deel van de palen betaald, ik heb de oude schutting afgevoerd, ik regel links en rechts wat plantjes voor de open delen ertussen en verder hebben de buren alles geregeld. Ik kan rustig broeden op wat ik op mijn deel wil hebben. Waarschijnlijk haal ik van de zomer eerst een kar zand om het terras wat op te hogen en uit te breiden (ben door een uitbouw wat kwijt geraakt).

Vorig jaar hebben zij de tuin al gedaan, toen woonde ik er nog niet. Gezegd dat als hij een idee had en perse wat anders wilde plaatsen, hij van mij zijn gang mocht gaan. Alleen ik had er toen geen geld voor over.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-04-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Grvy schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:40:
[...]

Hier was dat ook zo. Mee betalen = vinger in de pap. Die van ons wilde per se betonpalen met schuttingdelen. Wij vonden het ook niet per se heel lelijk maar hoefde niet van ons. Uiteindelijk was meedoen wel goedkoper (want 50/50) dan een houten schutting die je volledig zelf moet betalen (dat wilden zij dus absoluut niet dus krijg je 2 schuttingen tegen elkaar.. beetje zonde). Doe er zelf ook niet moeilijk over, dat soort dingen horen er gewoon bij en als buren moet je elkaar een beetje helpen (zo heb ik hem geholpen met zijn tuin leeghalen en hij heeft voor ons weer het afval afgevoerd).. Niet te moeilijk doen, goeie relatie is belangrijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 20-04-2021 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14

Nullifiel

╞═══════╡

Ok, ik zat recent in een enigzins vergelijkbare situatie, maar dan vanuit de andere kant. Mijn buurman had een aantal coniferen die hij wilde verwijderen. Daar tegenaan staat onze schutting (net naast de erfgrens op onze zijde)
Deze staat er al jaaaaren en is wel een keertje aan vervanging toe, maar kan nog wel een paar jaartjes mee.

Hij vroeg of wij de schutting wilden verwijderen en vervangen voor een muur of een gezamenlijke schutting.
Ik heb gezegd dat wij op dit moment niets met die schutting willen doen. Geld is geen issue, maar wij hebben héél andere prioriteiten voorlopig. Wij willen dus ook niet gedwongen worden erover na te denken. Ik krijg de indruk dat jij dat wel van jouw buurman verwacht. En ik vind dat je dat niet kan maken.

Mijn buurman begreep onze houding en heeft zijn nieuwe schutting net naast de erfgrens gezet. Prima oplossing en verder geen problemen.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Nullifiel schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:09:
maar wij hebben héél andere prioriteiten voorlopig. Wij willen dus ook niet gedwongen worden erover na te denken.
Stom he buren die iets willen en dat je er dan over na moet denken...Het zijn je buren dus soms zul je iets samen moeten doen. Ook als je daar zelf nog niet mee bezig bent..

Na een jaar procederen, kadaster etc... eindelijk onze schutting. Mede betaald door de rechtsbijstand, de buren en ons.

Van onze advocaat:

Ieder der eigenaars van aangrenzende erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente
kan te allen tijde vorderen dat de andere eigenaar ertoe meewerkt, dat op de grens van de erven
een scheidsmuur van twee meter hoogte wordt opgericht, voor zover een verordening of een
plaatselijke gewoonte de wijze of de hoogte der afscheiding niet anders regelt. De eigenaars
dragen in de kosten van de afscheiding voor gelijke delen bij.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
Hier ook uiteenlopende wensen met de buren toen we hier kwamen wonen. De schutting die er stond was gammel, had 0 uitstraling maar kon zeker nog 3-4 jaar mee. Wij wilden wat 'luxe'.

De buren waren niet te porren. Maar we hebben ze voorgesteld dat zij een voorstel doen wat zij dan met de schutting willen: hoe lang precies laten staan, waarmee vervangen etc.

De buren kwamen met het plan de schutting over 3 jaar te vervangen en gaven aan akkoord te gaan met een simpele schutting van goedkoop hout. Wij wilden echter meteen vervangen en wilden luxer (hard)hout.

Uiteindelijk tot een compromis gekomen: de buren doen water bij de wijn door NU mee te betalen, maar krijgen daarvoor terug dat ze slechts de helft van de door hun voorgestelde schutting hoeven te betalen: uiteindelijk plaatsen wij de veel luxere schutting en nemen de extra kosten voor onze rekening.

Wij wat extra kosten, zij de kosten eerder. Prima verdeelde lasten.

En gezien TS ook begint over betonnen, volledig gesloten schuttingen etc. kan de prijs snel oplopen. Daarnaast heeft hij al een bouwdepot en is de financiering voor hem geregeld. De buren kunnen door allerlei redenen dat geld niet hebben, in de minste plaats omdat zij hem niet met geleend geld willen neerzetten. Misschien kan TS de buren op onze manier tegemoet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JP_S schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:47:
[...]

Dat zijn geen globale regels, dat is een ministeriële regeling die voor heel NL geld. de gemeente kan daar ook niet zo maar zwaardere eisen aan stellen, tenzij er sprake is van een monument/beschermd stads/dorpsgezicht.

Zodra je hoger wil dan twee meter kom je in de vergunningplicht terecht, en dan kunnen gemeentes wel eisen stellen.
Klopt. Het zijn meestal ook niet direct zwaardere regels, maar aanvullende regels en ik gok dat het niet vaak voorkomt dat ze van toepassing zullen zijn op schuttingen rond het achtererfgebied (maar ik kan me situaties voorstellen waarin dat misschien wel zo zou zijn. Ik weet eigenlijk niet of het voor gemeenten nog mogelijk is om bijv. structureel een maximale hoogte van 1,8 meter te handhaven in de achtertuin. Ik weet dat het vroeger wel voorkwam, maar de gemeenten waar ik de afgelopen 15 jaar mee te maken had hanteerden/hanteren allemaal 2 meter tegenwoordig. Die regels zijn (10 jaar geleden?) allemaal wel flink veranderd geloof ik. Was dat niet tegelijkertijd met de verruiming van de mogelijkheid om vergunningsvrij te bouwen op het achtererf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quinie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:43:
[...]

Stom he buren die iets willen en dat je er dan over na moet denken...Het zijn je buren dus soms zul je iets samen moeten doen. Ook als je daar zelf nog niet mee bezig bent..

Na een jaar procederen, kadaster etc... eindelijk onze schutting. Mede betaald door de rechtsbijstand, de buren en ons.

Van onze advocaat:

Ieder der eigenaars van aangrenzende erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente
kan te allen tijde vorderen dat de andere eigenaar ertoe meewerkt, dat op de grens van de erven
een scheidsmuur van twee meter hoogte wordt opgericht, voor zover een verordening of een
plaatselijke gewoonte de wijze of de hoogte der afscheiding niet anders regelt. De eigenaars
Toch vind ik het al lastig om een exacte betekenis aan dit stukje tekst te geven. Ik begrijp prima wat er staat, maar volgens mij ontstaat het gros van de conflicten juist in een gebied wat mogelijk helemaal niet afgedekt wordt met dit stukje tekst. Sterker nog, als je dit stukje tekst heel letterlijk neemt, kan ik elk jaar even bij mijn buurman vorderen dat er een scheidsmuur van 2 meter wordt opgericht en dat hij mee moet betalen..... :) Maar wat als die muur er al staat en op het gebied van vorm en staat niet overeenkomt met de wensen van 1 van de buren?

En wanneer is een schutting objectief gezien "op"? Moet je daarvoor wachten tot er gevaar (omvallen) ontstaat? Buurman A wacht daar misschien gewoon op (intereseert hem niet zo, vind het wel best), maar buurman B kan zich er groen en geel aan ergeren. Dan ben je dus gewoon op elkaar aangewezen, want de wet stelt alleen maar dat je "moet meewerken aan het ontstaan van een muur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
[...]

Van onze advocaat:

Daar staat ook redelijkheid en billijkheid tegenover. Een nieuwe vestingmuur van 2 meter hoog met paalfundering en geglazuurde bakstenen zal je toch grotendeels zelf moeten betalen.

@taurus0205 ik zie je telkens in de betonelement schuttingen denken, ga er wel vanuit dat je niet veel medestanders gaat vinden voor die 'tuinders'-oplossing. Je ziet ze vaak omgebouwd tot schuurtje in moestuinen.

Een betonpaal schutting heeft een betonnen onderplanken tegen inwaaien. Neem dan de 23-planks elementen en je hebt geen inkijk. Kosten zullen zo rond de 100-120 euro per m¹ zijn. Gemiddelde achtertuin is een meter of 10 diep, dus 1.200/2=600 euro voor de buurman. Hij heeft nu geen idee wat hij kan verwachten qua kosten. Dus je zal altijd een plan in moeten laten weken. Shock & Awe gaan echt niet helpen, tenzij je de boel volledig op eigen grond plaatst, maar de strijd om de laatste 5cm (helft van paal) in Nederland is altijd de grootste.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
taurus0205 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:42:
Heb je al gekeken naar natuurlijke oplossingen die je in je tuinontwerp kan toepassen?
Groen/bladeren is heel erg goed in het dempen van geluiden.
Ook mag je "legaal" de hoogte in O-) door bijvoorbeeld zoiets neer te zetten:
https://www.directplant.n...oom-carpinus-betulus.html

Nu zie ik vooral een oplossing enkel op de erfgrens terwijl je tuin veel groter is.
Ik zie ook in tuinontwerpen vaak losse stukjes hedera op een stuk betongaas, ergens in de tuin anders dan op de erfscheiding. Bijvoorbeeld naast je zitje in je tuin. Heb je direct privacy en het dempt geluiden erg goed.
Zoiets:
https://www.dejonghandels...edera-woerner-200-cm.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

Van onze advocaat:

Hoef je niet zo bijdehand te doen |:( Nee dat is niet stom. Natuurlijk hebben we het overwogen. Maar is geen prio. Net als de buurman (en vrouw) van TS het hebben overwogen.
Dan moet je er niet op terug blijven komen...

Iets van je buren eisen vind ik B E L A C H E L I J K. Zulke dingen moet in goed overleg. Als je gaat eisen, verstoort dat pertinent de relatie.
Als er een schutting staat die misschien niet zo mooi is, maar nog wel eventjes mee kan, is het geen hoogste prio om het direct aan te pakken. Dat is heel wat anders dan wanneer er geen erfafscheiding staat.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:17:
[...]

Toch vind ik het al lastig om een exacte betekenis aan dit stukje tekst te geven. Ik begrijp prima wat er staat, maar volgens mij ontstaat het gros van de conflicten juist in een gebied wat mogelijk helemaal niet afgedekt wordt met dit stukje tekst. Sterker nog, als je dit stukje tekst heel letterlijk neemt, kan ik elk jaar even bij mijn buurman vorderen dat er een scheidsmuur van 2 meter wordt opgericht en dat hij mee moet betalen..... :) Maar wat als die muur er al staat en op het gebied van vorm en staat niet overeenkomt met de wensen van 1 van de buren?
Als de muur er al staat word het een ander verhaal. Dan word het voer voor juristen, wat is de staat van de muur, de positie op de grens etc.

In ons geval stond er iets wat op een haag leek. Als je de foto's ziet zal je begrijpen dat dat niet voldeed. Na 2 jaar overleg met de buurman diverse toezeggingen maar nooit nakomen, etc. De rechtsbijstand erop gezet.

Bovenstaande tekst is gewoon juist maar alle uitzonderingen, moet je daar in redelijkheid in meenemen,
In ons geval was er geen privacy en geen goede scheidingsmuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Nullifiel schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:27:
[...]

Hoef je niet zo bijdehand te doen |:( Nee dat is niet stom. Natuurlijk hebben we het overwogen. Maar is geen prio. Net als de buurman (en vrouw) van TS het hebben overwogen.
Dan moet je er niet op terug blijven komen...

Iets van je buren eisen vind ik B E L A C H E L I J K. Zulke dingen moet in goed overleg. Als je gaat eisen, verstoort dat pertinent de relatie.
Als er een schutting staat die misschien niet zo mooi is, maar nog wel eventjes mee kan, is het geen hoogste prio om het direct aan te pakken. Dat is heel wat anders dan wanneer er geen erfafscheiding staat.
Het was niet mijn bedoeling bij de hand te doen. Wellicht enkel te spiegelen dat stug gedrag ook niet meewerkend is. Zoals je zelf al aangeeft doe je dit eerst in goed overleg en weeg je elkaars belangen. Echter na 2 jaar en geen enkel voortgang was ik dat wel beu....De relatie was toen al verstoord.

Edit voor de duidelijkheid.. 2 jaar overleg, 1jaar procederen... 3 jaar verder een schutting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbJ6NW4sgZ7_OBjMerO9JNPXRzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVcJ96Bs0JcABmEpY0hAHvcR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QxfTq40xbXiXQPe6PRPylPaiFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RILbS35qEatmvS5HlQnGLz5i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Quinie op 20-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier hebben we sinds een paar maanden ook nieuwe buren.
Die belde een paar weken geleden aan, dat zij graag de huidige schutting wilde vervangen. Of wij interesse hadden om mee te doen. Na even kort met elkaar gesproken te hebben, gaven ze aan dat zij graag een zwarte schutting te wilde hebben en dat daar eigenlijk niet over te discussiëren viel.
Aangezien de huidige schutting nog van goede staat is, hebben wij nee gezegd. Ook omdat wij een zwarte schutting niet mooi vinden en we dan twee verschillende schuttingen zouden hebben. Dat begrepen zij ook, dus hebben ze voor gekozen om de schutting aan hun kant te zetten en de oude laten staan.

Enige jammere is dat hun nieuwe schutting boven de oude schutting uitsteekt (zo'n 10-15 cm) en dat het doorkijk driehoekje nu ook tegen een dichte schutting aan staat. Wij kijken nu dus net tegen een randje van hun nieuwe schutting aan, omdat deze uitsteekt boven de bestaande schutting. Is het netjes? Nee, ik vind persoonlijk van niet, ik had liever hun schutting op dezelfde hoogte gehad. Maar aan de andere kant het staat op hun grond en valt binnen de gestelde hoogte, dus tja... Heb mij er even een avond aan geërgerd, maar nu is het ook gewoon zoals het is. Ik kan er toch niks aan veranderen en heb ook geen zin om hierdoor de relatie met de buren op het spel te zetten. Het zijn verder namelijk vriendelijke mensen.

Leven en laten leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51
Wij hebben het gewoon met de hele straat gedaan, voordeel van een nieuwbouwwoning :)
Maar als mijn buren het liefst een betonnen muur had neergezet hadden ze dat toch echt zelf op hun eigen grond mogen doen. Daar zou ik echt niet tegen aan willen kijken, laat staan aan meebetalen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 01:07
BastaRhymez schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:37:
[...] Na even kort met elkaar gesproken te hebben, gaven ze aan dat zij graag een zwarte schutting te wilde hebben en dat daar eigenlijk niet over te discussiëren viel.
Aangezien de huidige schutting nog van goede staat is, hebben wij nee gezegd. Ook omdat wij een zwarte schutting niet mooi vinden en we dan twee verschillende schuttingen zouden hebben. Dat begrepen zij ook, dus hebben ze voor gekozen om de schutting aan hun kant te zetten en de oude laten staan.

[...]
Je kunt de schutting ook met potdekselplanken nemen met de ene kant zwart en de andere kant bruin, er is vaak wel een oplossing te bedenken. Mijn buurman zei ook, anders zet ik het er gewoon achter, maar dan krijg je zo'n lelijk gezicht met een verrotte schutting met daarachter een mooie nieuwe schutting. Volgens mij is de gemiddelde Nederlander best redelijk, als je koffie gaat drinken en een lekker gebakje meeneemt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 22:42
Anoniem: 1279036 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:47:
[...]

als de buren dat ok vinden (waarom zouden ze een gratis schutting afslaan ) dan kan dat , evengoed wordt ie door het op de grens plaatsen voor de helft hun eigendom en mogen ze er bijv dingen aan hangen.
Als ze inderdaad krap bij kas zitten en jij het er voor over hebt geen probleem lijkt me. Als dat krap bij kas zitten een smoesje is en je daar op enige manier achter komt kan dat de relatie verstoren.
De buurman kan toch aangeven dat hij op dit moment het geld niet waard vind om te vervangen? Dan kan je hard roepen maar dat is zijn recht. En dat hij toevallig wel geld overheeft voor iets waar wél zijn prioriteiten liggen kan je veel van zeggen maar kan natuurlijk nooit de relatie verstoren. Tenminste, bij normale mensen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:34:
[...]

Je kunt de schutting ook met potdekselplanken nemen met de ene kant zwart en de andere kant bruin, er is vaak wel een oplossing te bedenken. Mijn buurman zei ook, anders zet ik het er gewoon achter, maar dan krijg je zo'n lelijk gezicht met een verrotte schutting met daarachter een mooie nieuwe schutting. Volgens mij is de gemiddelde Nederlander best redelijk, als je koffie gaat drinken en een lekker gebakje meeneemt ;)
Had gekund ja. Maar zoals gezegd, de schutting was nog goed en nog niet aan vervanging toe.
Wij hebben nu hardhouten palen, de buren hebben betonpalen. Dus dan zou ik aan de ene kant hard houten palen hebben, aan de achterkant hard houten palen en dan aan de zijkant betonpalen... Plus dat de schutting dan wat hoger is dan aan de achterkant...

Nee, ik heb er vooralsnog geen spijt van.

Buren blij, ik blij, dus niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Vinnocchio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:23:
[...]

De buurman kan toch aangeven dat hij op dit moment het geld niet waard vind om te vervangen? Dan kan je hard roepen maar dat is zijn recht. En dat hij toevallig wel geld overheeft voor iets waar wél zijn prioriteiten liggen kan je veel van zeggen maar kan natuurlijk nooit de relatie verstoren. Tenminste, bij normale mensen dan
dat is zeker zijn recht, maar wel netjes om het zodanig te brengen. ' mijn prio's liggen elders, heb het er niet voor over' is wat anders dan 'ik heb tegenslagen gehad en geen geld' . Om het op de eerste manier te doen moet je nee durven zeggen , als je t op de 2e manier doet en wel andere dure dingen koopt is het logisch als er wenkbrauwen gefronst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
Ik heb het volgende scenario ervaren:

Alleenstaande werkloze buuf met kind besloot ineens de schutting te vervangen met de andere buurman.
Toen kwam ze tijdens het proces erachter dat dan eigenlijk de andere kant ook moet (met ons).
Tijdens de werkzaamheden kwam ze ineens naar ons toe of wij niet ook 'even' wilden meedoen en dat het maar 400 euro zou kosten.
Binnen uitgenodigd en de schutting was idd aan vervanging toe maar wij waren aan het sparen voor onze bruiloft dus hebben vriendelijk bedankt, met de kanttekening dat wij graag betrokken worden bij dit soort keuzes. Zowel qua kleur als uitvoerende partij.

Vanaf dat moment nooit meer een woord gewisseld. Zij is stampvoetend ons huis uitgelopen en heeft ons nog van gierigheid beticht.

Uiteindelijk heeft ze toch besloten de schutting te vervangen ipv hem tegen die van ons te parkeren zoals wij nog hadden voorgesteld.

Was sowieso een raar mens dat ruzie had met bijna iedereen in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vinnocchio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:23:
[...]

Dat kan. Als je de foto ziet van de schutting zoals die er nu schots en scheef houwtje touwtje hassie bassie er bij hangt, gaat dat ding geen storm overleven. Daar waren de buren van de TS het al over eens. En dan wil je niet je hele tuin gaan opknappen, en dan een week later een schutting op je nieuwe plantjes en tuinmeubels ligt.

Die foto is inmiddels door de TS weggehaald uit z'n post. En ook ik zou als ik de tuin zou doen, gelijk de schutting meenemen. Want wat er stond kan je in een weekendje vervangen voor een compleet nieuwe, voor zo'n 500 euro.

Zelf heb ik ook zoiets van: Eerst binnen dan buiten, en blijkbaar is de TS binnen al klaar, en als de tuin klaar is, zijn ze klaar.

Dan zit je niet te wachten op buren die zeggen: Oh, dat stond voor ons op de planning in 2026.

Er zit hier wel een hele grote maar aan. De TS wil geen schutting van 500 euro, die zoekt wat in een totaal andere prijsklasse. Dicht, zodat de kinderen niet kunnen gluren en aandacht gaan opeisen. Meer privacy. Iets wat meer geluid tegenhoud, want de buren zijn nogal luidruchtig (zowel de ouders als de kinderen).

Een betonnen muur vind ie wel wat, of een geluidsscherm, en vind dat de buren daar de helft aan gaan mee betalen, want met een goedkope schutting vind ie een inbreuk op z'n woongenot, en wil daar niet alle kosten van dragen.

En een jonge getrouwd stel heeft anderen uitgaves dan een gezin met 2 opgroeiende kinderen. Dus waarschijnlijk ook een ander budget voor een schutting.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinsoku
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-06 10:39
Hey TS!

Ik heb vroeger zelf ook een betonschutting gehad bij mijn ouders, blijft gewoon netjes :)
Je zou eventueel het helemaal samen met je buurman kunnen doen. Dus dat je buurman ook zijn hele schutting vervangt. Meestal is het zo hoe meer je koopt ergens des te meer korting krijg je (bulkkorting), dus misschien willen de buren naast je buurman ook wel meedoen bijvoorbeeld, ik weet niet hoe hun tuin eruit ziet natuurlijk en of die er wel zijn, of evt. aan de andere kant kijken of ze ook mee willen doen!

Zo word het ook voor jou nog een stukje goedkoper :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jinsoku op 20-04-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Quinie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:28:
[...]

In ons geval stond er iets wat op een haag leek. Als je de foto's ziet zal je begrijpen dat dat niet voldeed. Na 2 jaar overleg met de buurman diverse toezeggingen maar nooit nakomen, etc. De rechtsbijstand erop gezet.
Triest dat je je tijd en energie gebruikt voor dit soort dingen. Had gewoon de portomonnee getrokken en dat ding gezet als jij dat zo graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
[...]

dat is zeker zijn recht, maar wel netjes om het zodanig te brengen. ' mijn prio's liggen elders, heb het er niet voor over' is wat anders dan 'ik heb tegenslagen gehad en geen geld' . Om het op de eerste manier te doen moet je nee durven zeggen , als je t op de 2e manier doet en wel andere dure dingen koopt is het logisch als er wenkbrauwen gefronst worden.
Want? Jij gaat bepalen of er niet een andere tv/auto/bank (ik noem maar wat) gekocht gaat worden door de buren, omdat jij die schutting belangrijker vindt?

Echt?

:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:21

BLACKfm

o_O

Waarom zijn bepaalde berichten intussen aangepast terwijl er nog wel berichten in quotes voorbij komen? Vond het allemaal vaag lezen op de eerste pagina met ontbrekende info.

Maar goed, my 2 cents. Als de buren niet betalen, gewoon op je eigen erf zetten.
Wij wouden een open tuin (staafmathekwerk), buren wouden het dicht hebben. Prima, buren betalen zelf en staat op hun eigen grond. Wij hebben strikt genomen een iets bredere tuin, maar dat gaat hooguit over 5-10 cm. Er staan toch planten, dus daar merken we verder niks van.

De ene buur had de schutting al staan, de andere buur niet en daar hadden we dus (gezien onze hond) zelf een 'gaas hekwerk' neer gezet.

We kijken nu wel tegen 2x de lelijke kant van de schuttingen aan, maar het is maar waar je je aan stoort.

Ik zou voor je eigen gemoedsrust er totaal niet moeilijk over gaan doen en die 5-10cm die je opoffert van je eigen tuin voor lief nemen. Gewoon neerzetten op eigen grond en alles lekker zelf betalen.

Contract opstellen om het later te laten betalen door de buurman kun je doen, krijg je waarschijnlijk alleen maar gezeik mee later over geld. En dan hebben we het over een paar honderd euro en jaren geen goedemorgen meer zeggen tegen de buren.

Geheel op eigen kosten op de erfgrens zetten met de 'risico's' van dien (mandelig) kun je natuurlijk ook voorstellen. Mis je niks van de grond en ben jij in ieder geval tevreden. En de buren wellicht ook met een 'gratis' nieuwe schutting.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

dragon2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:10:
[...]

Want? Jij gaat bepalen of er niet een andere tv/auto/bank (ik noem maar wat) gekocht gaat worden door de buren, omdat jij die schutting belangrijker vindt?

Echt?

:|
lees je wat ik schrijf? misschien kun je daar energie in steken ipv cynische smileys selecteren.

nadrukkelijk geef ik aan dat een ieder het zelf mag weten, maar dat het wel netjes is om het te zeggen zoals het is. dus niet 'ik ben zielig betaal jij de schutting maar want ik heb geen geld en een zware tijd' en alsnog die tv/auto/bank kopen terwijl de buren de schutting betalen.

In zo'n geval is het beter om te zeggen: 'dat oude ding staat mij best , ga je gang als je een nieuwe neer wil zetten, ik ga hier pas aan denken als de nieuwe tv/auto/bank gekocht is. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
RaZ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:47:
[...]
Dat kan. Als je de foto ziet van de schutting zoals die er nu schots en scheef houwtje touwtje hassie bassie er bij hangt, gaat dat ding geen storm overleven. Daar waren de buren van de TS het al over eens.
De foto die er stond was gewoon van een fatsoenlijke schutting waarvan TS zelf ook aangaf dat deze nog wel een paar jaar mee kon. Het lijkt er alleen op dat TS in zijn posts heeft lopen knippen, waarschijnlijk om beter uit te verf te komen.
Het hoofdpunt is/was voornamelijk privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Vorkie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:47:
[...]

De wet Bor vziw

[Afbeelding]

[...]
Thnx.

Redelijk bagger. Had graag dezelfde hoogte aangehouden als het tuinhuisje. In het verlengde van onze tuin loopt zo een pad tussen de schutting door heuvelop, waardoor je aan het einde gewoon de woonkamer inkijkt :(

De eerste 2-3m direct vanaf het huis was het fijn geweest als die hoger kon de schutting want daar hebben de buren zo afdak en de schuifpui staat daar vaak open met herrie eruit. Dan had je dat mooi kunnen afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:22:
[...]

Daar staat ook redelijkheid en billijkheid tegenover. Een nieuwe vestingmuur van 2 meter hoog met paalfundering en geglazuurde bakstenen zal je toch grotendeels zelf moeten betalen.

@taurus0205 ik zie je telkens in de betonelement schuttingen denken, ga er wel vanuit dat je niet veel medestanders gaat vinden voor die 'tuinders'-oplossing. Je ziet ze vaak omgebouwd tot schuurtje in moestuinen.

Een betonpaal schutting heeft een betonnen onderplanken tegen inwaaien. Neem dan de 23-planks elementen en je hebt geen inkijk. Kosten zullen zo rond de 100-120 euro per m¹ zijn. Gemiddelde achtertuin is een meter of 10 diep, dus 1.200/2=600 euro voor de buurman. Hij heeft nu geen idee wat hij kan verwachten qua kosten. Dus je zal altijd een plan in moeten laten weken. Shock & Awe gaan echt niet helpen, tenzij je de boel volledig op eigen grond plaatst, maar de strijd om de laatste 5cm (helft van paal) in Nederland is altijd de grootste.
Er staat nu een afspraak gepland. ik heb op de laptop diverse plaatjes klaar staan van verschillende schuttingen met prijzen. Dat maakt het allemaal wat behapbaarder.
Die geluidswanden van kokosvezel vind ik ook mooi, als je cheap wilt gaan kan je aan 1 zijde kokos nemen. Dat is ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
chrisborst schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:27:
[...]

Heb je al gekeken naar natuurlijke oplossingen die je in je tuinontwerp kan toepassen?
Groen/bladeren is heel erg goed in het dempen van geluiden.
Ook mag je "legaal" de hoogte in O-) door bijvoorbeeld zoiets neer te zetten:
https://www.directplant.n...oom-carpinus-betulus.html

Nu zie ik vooral een oplossing enkel op de erfgrens terwijl je tuin veel groter is.
Ik zie ook in tuinontwerpen vaak losse stukjes hedera op een stuk betongaas, ergens in de tuin anders dan op de erfscheiding. Bijvoorbeeld naast je zitje in je tuin. Heb je direct privacy en het dempt geluiden erg goed.
Zoiets:
https://www.dejonghandels...edera-woerner-200-cm.html
Dat zit in mijn achterhoofd ja. Binnenkort komen diverse tuinontwerpers kennismaken en vandaaruit gaan we verder. Diverse mensen hier gaan er vanuit dat er oorlog is met de buurman, terwijl ik voorral nu bezig ben met informatie te verzamelen, ervaringen lezen om zo een goed plan van aanpak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
taurus0205 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:11:
Er staat nu een afspraak gepland. ik heb op de laptop diverse plaatjes klaar staan van verschillende schuttingen met prijzen. Dat maakt het allemaal wat behapbaarder.
Iets zegt me dat daar alleen schuttingen staan die jij mooi vindt, en geen enkel voorbeeld van een 'basic-schutting' incl prijs.

Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Jinsoku schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:08:
Hey TS!

Ik heb vroeger zelf ook een betonschutting gehad bij mijn ouders, blijft gewoon netjes :)
Je zou eventueel het helemaal samen met je buurman kunnen doen. Dus dat je buurman ook zijn hele schutting vervangt. Meestal is het zo hoe meer je koopt ergens des te meer korting krijg je (bulkkorting), dus misschien willen de buren naast je buurman ook wel meedoen bijvoorbeeld, ik weet niet hoe hun tuin eruit ziet natuurlijk en of die er wel zijn, of evt. aan de andere kant kijken of ze ook mee willen doen!

Zo word het ook voor jou nog een stukje goedkoper :)
Helemaal mee eens, al paar x aangebeld bij de andere buren, ze zijn steeds niet thuis. Heb van hem geen mobiel. Ik verwacht de tuin en schutting in okto/nov te gaan doen, dus dan is er nog tijd om te sparren en te overleggen en te sparen.
Beton kan heel mooi zijn en ja blijft gewoon lang goed, geen onderhoud niks.

Thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
AllesKan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:15:
[...]

Iets zegt me dat daar alleen schuttingen staan die jij mooi vindt, en geen enkel voorbeeld van een 'basic-schutting' incl prijs.

Klopt dat?
Lijkt me logisch, ik ga een ander niet warm maken voor alternatieve opties die ik niet mooi vind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
taurus0205 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:25:
[...]

Lijkt me logisch, ik ga een ander niet warm maken voor alternatieve opties die ik niet mooi vind.
Waarom ben je niet vrijstaand gaan wonen?
Heb niet het idee dat je plezier beleeft aan een rijtjeshuis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AllesKan
taurus0205 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:25:
Zo logisch is dat echt niet hoor.

Normaliter begin je met 'dit staat er nu en vervangen kost zoveel'. En daarna 'maar we kunnen het netter doen dus ik stel dit en dat voor'.

Dan kunnen beide partijen water bij de wijn doen, de buurman weet wat het hem minimaal kost dus kan jou ook (eventueel deels) tegemoet komen als hij dat wenst.

Maar kennelijk ben je niet uit op eerlijkheid in een overleg maar slechts gefocust om je eigen zin door te drammen.

Je hebt werkelijk alle geluk van de wereld dat ik niet jouw buurman ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Beetje een topickaap maar hoe zit het met de schuttinghoogte als er een hoogteverschil tussen de tuinen is? Vanwege onze uitbouw is ons eerste gedeelte van het terras (meter of 4) een stuk hoger dan de tuin van onze buurvrouw. Tel ik dan 2 meter vanaf onze grond? Dat is voor namelijk 2,60m ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 14:16
Ik kan het met wel voorstellen dat de TS geen voorstellen gaat doen die hij niet mooi vindt. Er is altijd de kans dat de buren zeggen dat er een tussen zit die zij ook mooi vinden. Als dat niet zo is, dan hebben de buren toch redelijk info over wat de TS mooi vindt en kunnen ze een tegenvoorstel doen dat voor hen acceptabel is.

Ik heb het zelf met beide buren meegemaakt. Ik vond de schuttingen aan beide kanten nog helemaal prima. Zij niet. Met de ene buurman heb ik het compromis gesloten dat we de oude schutting laten overgroeien met planten die we allebei mooi vinden, dan zien we geen van beide de schutting nog en kost het ook net niks.

Met de andere buren heb ik uiteindelijk het compromis gesloten dat zolang zij een dichte schutting zouden plaatsen ik hen niet zou tegenwerken, maar ik kon ook niet meebetalen. Dus ik heb hen alles laten kiezen en vervolgens wat rozenstruiken geregeld en voor de nieuwe lelijke schutting gezet. Probleem opgelost. Buren blij met hun nieuwe schutting en ik zie em toch niet in mijn bos tuin.
En lelijke schutting of niet, het is wel een degelijke nieuwe, dus slecht voor de waarde van mijn woning gaat het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
thejoker80 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
Beetje een topickaap maar hoe zit het met de schuttinghoogte als er een hoogteverschil tussen de tuinen is? Vanwege onze uitbouw is ons eerste gedeelte van het terras (meter of 4) een stuk hoger dan de tuin van onze buurvrouw. Tel ik dan 2 meter vanaf onze grond? Dat is voor namelijk 2,60m ofzo.
Lijkt mij dat die 2 meter ingaat vanaf de hoogste tuin, mits de schutting op de erfgrens staat..

Stel je eens voor dat jouw tuin 1,5m lager ligt, dan zou jij dus slechts een schutting mogen bouwen tot aan 50 cm boven hun maaiveld? Dat zou inhouden dat de buren op elk door hen gewenst moment even een blik in jouw tuin kunnen werpen en jij een flinke ladder nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Volgens mij geldt als de schutting op jouw grond staat de 2 meter van jouw perseel.. Maar staat ie op hun grond dan mag ie ook maar 2, hoog zijn, en komt bij jouw tot 1.40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
PepijnK schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:12:
En lelijke schutting of niet, het is wel een degelijke nieuwe, dus slecht voor de waarde van mijn woning gaat het niet zijn.
Dat is jouw interpretatie.

Als een koper zijn tuin wil 'betegelen' kijkt hij uiteindelijk ook tegen die schutting aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Hoogste peil telt in dat geval.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 14:16
AllesKan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:28:
[...]

Dat is jouw interpretatie.

Als een koper zijn tuin wil 'betegelen' kijkt hij uiteindelijk ook tegen die schutting aan.
Voor hetzelfde geld vind een koper die schutting prachtig. Dat ik het een lelijk geval vind is puur mijn persoonlijke smaak he. Maar goed het is een degelijke schutting van goede kwaliteit en hij is functioneel. En aan de andere kant, als ik een mooie schutting had gewild, dan had ik mee moeten betalen. Dat kon ik niet en ook het aanbod van de toenmalige buren dat zij het zouden voorschieten ben ik niet op ingegaan. Dus ja ik mag niet klagen. Ik heb de helft van een nieuwe schutting cadeau gekregen, want hij staat op de erfscheiding.

Ik zou, als ik de buurman van de TS was, er prima vrede mee hebben dat TS een nieuwe schutting wil plaatsen. Ik zou het above-and-beyond vinden als hij met meerdere keuzes zou aankomen in een tevergeefse poging om het 50/50 te doen. Ik snap ook werkelijk niet hoe mensen om een schutting zo veel drama kunnen maken dat ze er al seizoenen van de Rijdende Rechter mee kunnen maken. Het is maar een schutting.

Ik wil eigenlijk van die manden met stenen erin zodat ik daar klim planten tegenaan kan laten groeien. Maar dat is een duur geintje. Dus nog maar even door sparen. En tzt ga ik natuurlijk ook bij de buren polsen of die bereid zijn om 50/50 te doen, maar zo niet even goede vrienden. Ik wil dat graag, zij niet. Jammer dan. En als ze het per-se niet op de erfgrens willen dan zet ik het strak achter de bestaande schutting op mijn perceel. Heel simpel.
Pagina: 1 2 3 Laatste