Je buren mee laten betalen voor de nieuwe schutting?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
thejoker80 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
Beetje een topickaap maar hoe zit het met de schuttinghoogte als er een hoogteverschil tussen de tuinen is? Vanwege onze uitbouw is ons eerste gedeelte van het terras (meter of 4) een stuk hoger dan de tuin van onze buurvrouw. Tel ik dan 2 meter vanaf onze grond? Dat is voor namelijk 2,60m ofzo.
Als je tuin op of afloopt heb je niet het 'recht' om de schutting 'recht' te maken. Dus 2 meter blijft 2 meter.
Ook kun je niet zomaar je tuin fors verhogen en daarmee afdwingen dat je buren tegen een veel hogere schutting aan moeten kijken.

Stel de tuinen lopen in 2 richtingen af (dus in de richting van de buren en in de richting naar achteren)
Oorspronkelijk was er 20cm hoogteverschil, de uitbouw naar achteren zorgde ervoor dat je 20cm hoger uitkwam en het terras heb je direct aan de aanbouw gelegd (qua hoogte) en komt daarmee nog een keer 20cm hoger.
Dan kan een rechter besluiten dat een schutting hoger dan 2m voor de buren onredelijk is. Immers een schutting in NL is normaal 1,80 tot 2,00m. Had jij niks verhoogd, dan was een schutting van 2,00m op de erfgrens voor jou nog 1,80m geweest.
Jouw terras op een hoger peil leggen doe je zelf, dat had je ook niet kunnen doen. Dan had je een afstap/trapje gekregen, maar dan hoeven de buren niet tegen een extreem hoge schutting aan te kijken.

Maar dit zijn dus precies de situaties waarbij er rechtzaken worden gevoerd. Jouw belang (geen afstapje/gelijkvloers terras) wordt dan afgewogen tegen het belang van je buren (geen Berlijnse muur ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 14:44
PepijnK schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:12:
Ik kan het met wel voorstellen dat de TS geen voorstellen gaat doen die hij niet mooi vindt. Er is altijd de kans dat de buren zeggen dat er een tussen zit die zij ook mooi vinden. Als dat niet zo is, dan hebben de buren toch redelijk info over wat de TS mooi vindt en kunnen ze een tegenvoorstel doen dat voor hen acceptabel is.
Precies, ik kies eea al uit, vraag de prijzen op enz. Dan heb je toch al een startpunt om over te praten, vandaaruit kan je verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
taurus0205 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:49:
[...]

Precies, ik kies eea al uit, vraag de prijzen op enz. Dan heb je toch al een startpunt om over te praten, vandaaruit kan je verder gaan.
In een normale situatie ga je voor je gaat zoeken praten over wat mooi is. Dan kan je de uitkomst daarvan gebruiken in je zoektocht.
Maar ik denk niet dat je het je gaat begrijpen, want je zit, zoals ik al eerder opmerkte, nogal in een tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

taurus0205 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:49:
[...]

Zo werkt het in mijn ogen niet helemaal, als je verwacht dat de buurman mee betaald heeft die natuurlijk ook inspraak naar ratio van betalen. Hij hoeft indien hij mee betaald dus niet akkoord te gaan met de door jou gekozen schutting.

Maar goed, ondanks dat de buurman er op dit moment nog niet op zit te wachten.... heb je hem al wel gevraagd als hij eens over de grote van zijn budget wil nadenken?

Wat voor hem een mooie stekkende meterprijs is, zodat je hem iig aan zet om over een nieuwe schutting te gaan denken? Reageert hij binnen 4 weken niet, dan kan je hem er altijd op een vriendelijke manier aan herinneren dat je de vraag bij hem uit had staan.

Je bent mijn ziens te gefocust op jou wil in een gezamenlijke schutting...

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 21-04-2021 08:01 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bullet NL schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:59:
[...]

Zo werkt het in mijn ogen niet helemaal, als je verwacht dat de buurman mee betaald heeft die natuurlijk ook inspraak naar ratio van betalen. Hij hoeft indien hij mee betaald dus niet akkoord te gaan met de door jou gekozen schutting.

Maar goed, ondanks dat de buurman er op dit moment nog niet op zit te wachten.... heb je hem al wel gevraagd als hij eens over de grote van zijn budget wil nadenken?

Wat voor hem een mooie stekkende meterprijs is, zodat je hem iig aan zet om over een nieuwe schutting te gaan denken? Reageert hij binnen 4 weken niet, dan kan je hem er altijd op een vriendelijke manier aan herinneren dat je de vraag bij hem uit had staan.
Hij zegt niet dat de buurman geen inspraak heeft, hij maakt een selectie als startpunt om over te praten. De buurman kan dan inderdaad met een ander voorstel komen.

Het is toch logisch dat hij geen schuttingen voorstelt die hij zelf te slecht/lelijk/goedkoop/duur vindt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Marzman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:03:
[...]

Hij zegt niet dat de buurman geen inspraak heeft, hij maakt een selectie als startpunt om over te praten. De buurman kan dan inderdaad met een ander voorstel komen.

Het is toch logisch dat hij geen schuttingen voorstelt die hij zelf te slecht/lelijk/goedkoop/duur vindt?
Te duur kan ik inkomen, maar het lijkt me dat je zorgt voor opties in alle prijsklasse.
dat maakt het gesprek ook makkelijker als de buurman idd weinig financiele ruimte heeft of een totaal andere smaak. je weet meer als je er ruim in gaat. ipv dit vind ik mooi welke kiest u buurman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Marzman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:03:
[...]

Het is logisch om eerst te informeren bij de buurman wat hij überhaupt wil, voordat je gaat selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ansichtkaart schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:12:
[...]

Te duur kan ik inkomen, maar het lijkt me dat je zorgt voor opties in alle prijsklasse.
dat maakt het gesprek ook makkelijker als de buurman idd weinig financiele ruimte heeft of een totaal andere smaak. je weet meer als je er ruim in gaat. ipv dit vind ik mooi welke kiest u buurman.
Als je geen betonnen schutting wil bijvoorbeeld, ga je die er toch niet tussen zetten als je samen met je buurman een schutting uit wilt zoeken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:14:
[...]

Het is logisch om eerst te informeren bij de buurman wat hij überhaupt wil, voordat je gaat selecteren.
Ja, het is wel handig dat je een idee hebt van prijs waar de buurman aan denkt. Maar als het jouw idee is heeft hij waarschijnlijk nog geen idee. Ik zou inderdaad ook niet alleen met hele dure schuttingen aan komen zetten, maar eventueel wel toelichten waarom ik die schuttingen beter vind als dat zo zou zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliptop
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:05
De buurman staat over duidelijk niet te trappelen om de schutting te vervangen, anders had hij wel enthousiaster gereageerd op het voorstel.

Dus hoogstwaarschijnlijk zal hij er ook niet al te veel geld voor over hebben, als hij al mee wil betalen.

Het lijkt me daarom handig om een back-up plan te hebben. Bv een goedkope schutting die je acceptabel vind of de schutting van je dromen (volledig uit eigen zak en op eigen grond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Fliptop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:23:
De buurman staat over duidelijk niet te trappelen om de schutting te vervangen, anders had hij wel enthousiaster gereageerd op het voorstel.

Dus hoogstwaarschijnlijk zal hij er ook niet al te veel geld voor over hebben, als hij al mee wil betalen.

Het lijkt me daarom handig om een back-up plan te hebben. Bv een goedkope schutting die je acceptabel vind of de schutting van je dromen (volledig uit eigen zak en op eigen grond)
of beide opties uitzoeken en samen bedrag voor 'goedkoop' uitrekenen en zelf het bedrag voor 'gewenst' uitrekenen , als buurman bereid is om 50% van goedkoop te betalen kun je dan bepalen of je goedkoop kiest of aanvult tot 'gewenst'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Volgens mij kan dit topic ondertussen beter ‘het grote schuttingen perikelen topic’ heten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:24
perspectivebass schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:27:
Volgens mij kan dit topic ondertussen beter ‘het grote schuttingen perikelen topic’ heten :+
Gaat gelukkig ook best vaak heel goed :)
Dubbele schutting zou ik proberen te vermijden zeker als je een schutting met betonpalen gaat plaatsen, je hebt dan best veel ruimte nodig aan beide kanten.
(de afdek-latten en kapjes op de palen zitten er inmiddels ook op )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mk1uya1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JuBvu1T.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bushie op 21-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bushie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:48:
[...]

Dubbele schutting zou ik proberen te vermijden zeker als je een schutting met betonpalen gaat plaatsen, je hebt dan best veel ruimte nodig aan beide kanten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is dat voor schutting? Een plastic schutting of een betonnen schutting met 'iets' er op?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
beton (kleur is door en door). wel laten plaatsen deze, elk element is ca 60kg (5 op elkaar tussen de palen van bovenaf inschuiven, ik kreeg al pijn in de rug bij het kijken :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bushie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:11:
beton (kleur is door en door). wel laten plaatsen deze, elk element is ca 60kg (5 op elkaar tussen de palen van bovenaf inschuiven, ik kreeg het al in de rug bij het kijken :-) )
Ik heb een betonschutting van 50 jaar oud. Dit ziet er een stuk gezelliger uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Hoe doen jullie dit als je je buren haat? Bij ons is de gedeelde schutting ook aan vervanging toe. Het enige alternatief dat ik wil is zo'n betonschutting met platen als hierboven. Helemaal dicht (liefst 1,90m of 2 meter) en voor zover het kan geluidwerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
ShininNL schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
Hoe doen jullie dit als je je buren haat?
Het zakelijke en het emotionele even scheiden. Je zal tenslotte bij het plaatsen van de schutting ook ruimte nodig hebben in ieders tuin. Als de schutting eenmaal staat hoeft je elkaar "nooit" meer te zien toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zijn de betere verhalen :D!

Ziet ook uit als een redelijk diepe tuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-05 15:08
Hoe doen jullie dit als je je buren haat? Bij ons is de gedeelde schutting ook aan vervanging toe. Het enige alternatief dat ik wil is zo'n betonschutting met platen als hierboven. Helemaal dicht (liefst 1,90m of 2 meter) en voor zover het kan geluidwerend.
Verhuizen ook een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taurus0205
ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:57:
[...]

In een normale situatie ga je voor je gaat zoeken praten over wat mooi is. Dan kan je de uitkomst daarvan gebruiken in je zoektocht.
Maar ik denk niet dat je het je gaat begrijpen, want je zit, zoals ik al eerder opmerkte, nogal in een tunnel.
Dat mag jij vinden. Ik vind het zinloos van beider tijd en ook vreemd dat als ik hem hier uitnodig dat ik dan van te voren niks zou voorbereiden. Dan zitten we hier straks te ouwehoeren over opties, maar zijn prijzen en mogelijkheden onbekend.

Dan kan je beter met elkaar praten als er een aantal opties op tafel liggen, je daar ook beeld materiaal van hebt en ook prijzen erbij. Dat ik dat uitzoek betekent niet dat ik niet voor zijn inbreng opensta, dat maak jij er van. Vreemd maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
dat ziet er mooi uit! wat ben je kwijt geweest ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
taurus0205 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:30:
dat ziet er mooi uit! wat ben je kwijt geweest ?
Nee, dat vindt jij er mooi uitzien.

De buurman vindt het wellicht spuuglelijk. (Net als ik)

Je moet echt ff wat aan je denkkader gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:00:
[...]

Nee, dat vindt jij er mooi uitzien.

De buurman vindt het wellicht spuuglelijk. (Net als ik)

Je moet echt ff wat aan je denkkader gaan doen.
Alles is mogelijk. Over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@taurus0205
https://www.akoestiekwink...ng-lees-hier-de-oplossing

Soort van low-budget, maar wel wat je misschien zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
*snip* over smaak valt niet te twisten...

[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 22-04-2021 18:55 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Normaal gesproken lees ik dit soort topics en voel ik medelijden met de TS dat hij vervelende buren heeft. In dit geval heb ik medelijden met de buren van TS omdat TS me in dit geval juist de onredelijke partij lijkt. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:38
Blue-eagle schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:30:
Waarom begint TS niet gewoon bij de bron van het probleem, de kinderen? Ze krijgen schijnbaar geen goede opvoeding mee, want als ze goed worden opgevoed dan horen ze te leren dat ze met hun gekrijs geen overlast mogen veroorzaken voor buren en omwonenden.

Als ze willen schreeuwen alsof ze worden gemarteld (ik ken het hier uit de buurt ook) dan gaan ze maar naar een speeltuin toe.

Geef aan dat je de schutting wil vervangen omdat jij je kapot ergert aan het geluidsoverlast van de kinderen. Als dat geen begrip en empathie oplevert dan zou ik persoonlijk escaleren naar buurtbemiddeling, de wijkagent, en als dat allemaal niks oplevert dan zou ik met deze alle drie aangeven onder het genot van een kopje thee dat als ze zich niet gaan gedragen, ik geen duizenden euro's ga steken in een hek wat niks oplost, maar in een geluidsinstallatie met vooral heel erg veel bass.
Kan de hele buurt meegenieten van jullie oneenigheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:48

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dan zet je er toch 1 tegenaan? Ik snap best wel dat je liever mét je buren een mooie schutting (in kosten) deelt maar als dat om wat voor reden niet lukt dan moet je gewoon zelf oplossen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:01
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kwalitatief zal het vast prima zijn. Maar dit moet toch echt je smaak zijn :9. Vermoedelijk met name de kleur contrast t.o.v. het huis en de rest van de tuin, maar ik kan mij heel goed inbeelden dat veel buren hier niet op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marc25579 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:46:
[...]

Kan de hele buurt meegenieten van jullie oneenigheid :(
Lief en leed moet je kunnen delen in een sociale buurt <3

Zie het als allerlaatste stap. Eerst praten, dan bemiddeling, dan via de politie, dan via een advocaat en rechter, en als dit allemaal niet helpt dan zou ik overwegen te verhuizen als dat mogelijk is (maargoed, je nieuwe woning heeft ook geen garantie voor woongenot natuurlijk). Een noodgreep is gewoon keihard zijn en maatregelen bruut forceren. Als de hele buurt wakker gehouden wordt door onopgelost overlast wat stelselmatig blijft verergeren, wedden dat de gemeente en politie opeens heel actief gaan meehelpen om de boel te de-escaleren?

Gillende kinderen zijn tot op zekere hoogte, met name incidenteel, natuurlijk heel normaal; eindeloos op het hardst schreeuwende/brullende kinderen zijn niet normaal meer. Deze kinderen veroorzaken overlast. En ja, daar mag en moet je tegen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

@Blue-eagle hoe weet je zo zeker dat ze overlast veroorzaken?

TS zegt dat namelijk.. maar zoals dit topic laat zien zegt TS wel meer vanuit een tunnelvisie.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:35
Blue-eagle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:13:
[...]

Gillende kinderen zijn tot op zekere hoogte, met name incidenteel, natuurlijk heel normaal; eindeloos op het hardst schreeuwende/brullende kinderen zijn niet normaal meer. Deze kinderen veroorzaken overlast. En ja, daar mag en moet je tegen optreden.
Soms zijn kinderen gewoon onhandelbaar. Zie ik bij mijn buren ook, ze zijn heel goede ouders met 2 kinderen. Één is superbraaf, maar de ander is echt een draak van een kind met driftbuien etc. Ze gaan er goed mee om maar regelmatig is er geluidsoverlast maar dat reken ik de ouders niet aan. Die proberen echt al het mogelijke en heb ik eerder medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 01:45

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Haha, kinderen irritant? Beste oplossing is het tussen je oren oplossen of verhuizen naar een hutje op de hei of dikker isolatieglas kopen en het raam ff dicht.

Ik heb al tig jaar een lagere school(plein) achter mijn huis. Toen ik nog geen kinderen had ergerde ik me wel eens aan het gegil op het schoolplein wat uiteraard elke doordeweekse dag plaatst vind. Wordt ook echt niet altijd direct wat aan gedaan en kan ook niet (neem er maar een stuk of tig onder je hoede, veel plezier)
Was wel lekker rustig met die school dicht en thuiswerken enige tijd. Waren alleen die kinderen van mezelf weer in buurt om lawaai te maken...

Weet je wat irritant kan zijn als je aan ergerd, wat je dus niet moet doen. Buren met als hobby barbecuen met hun eigen hoogoven in de tuin tegen de erfgrens en de boel lekker eco (not) opstoken in huis met een houtkachel juist met laaghangende bewolking, vochtig weer en weinig/geen wind want dan is het natuurlijk lekker knus. Wat minder voor degene die er naast wonen met wat ramen/ventilatie open..

Overigens heb ik wel een 50/50 betaalde door mij uitgekozen hardhouten schutting op de erfgrens met diezelfde buren geregeld... tis maar hoe je het brengt.

Welkom in Nederland.

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem79
  • Niet online
taurus0205 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:27:
[...]
Dat mag jij vinden. Ik vind het zinloos van beider tijd en ook vreemd dat als ik hem hier uitnodig dat ik dan van te voren niks zou voorbereiden. Dan zitten we hier straks te ouwehoeren over opties, maar zijn prijzen en mogelijkheden onbekend.

Dan kan je beter met elkaar praten als er een aantal opties op tafel liggen, je daar ook beeld materiaal van hebt en ook prijzen erbij. Dat ik dat uitzoek betekent niet dat ik niet voor zijn inbreng opensta, dat maak jij er van. Vreemd maar goed.
Het klinkt heel goed, alleen je mist 1 essentieel punt.
Jij zal ook zijn voorbereiding moeten doen en met voor hem redelijke opties komen (ook al wil je deze zelf niet).

Jij wilt het gedaan hebben dus jij moet de inspanning verrichten.
Als jij enkel met jouw opties gaat komen dan ben je gewoon zijn tijd aan het verdoen, omdat je dan gewoon zegt : "Hier, kies even uit de schuttingen die ik mooi vind welke jij voor 50% wilt betalen", het antwoord daarop kan ik je vooraf al geven.

Hij is er niet actief mee bezig en hij gaat dus niets uitzoeken, hij gaat dus zeer waarschijnlijk geen opties meebrengen, die zal jij voor hem moeten maken.
Zodat er voor beide partijen opties zijn en je naar het midden toe kan werken.

Zolang er alleen jouw opties op tafel liggen is het hele gesprek zinloos. Wat hem betreft kan het ook later, oftewel hij gaat er niet actief mee bezig.

Voor zo'n gesprek heb je simpelweg opties in alle prijsklassen nodig, ook al vind jij de opties niets. Je hebt ze nodig om met je buurman te blijven praten, want als hij 600 wil uitgeven en jouw goedkoopste optie is 2000, tja dan zit je redelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Vroem79 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:03:
[...]

Het klinkt heel goed, alleen je mist 1 essentieel punt.
Jij zal ook zijn voorbereiding moeten doen en met voor hem redelijke opties komen (ook al wil je deze zelf niet).

Jij wilt het gedaan hebben dus jij moet de inspanning verrichten.
Als jij enkel met jouw opties gaat komen dan ben je gewoon zijn tijd aan het verdoen, omdat je dan gewoon zegt : "Hier, kies even uit de schuttingen die ik mooi vind welke jij voor 50% wilt betalen", het antwoord daarop kan ik je vooraf al geven.

Hij is er niet actief mee bezig en hij gaat dus niets uitzoeken, hij gaat dus zeer waarschijnlijk geen opties meebrengen, die zal jij voor hem moeten maken.
Zodat er voor beide partijen opties zijn en je naar het midden toe kan werken.

Zolang er alleen jouw opties op tafel liggen is het hele gesprek zinloos. Wat hem betreft kan het ook later, oftewel hij gaat er niet actief mee bezig.

Voor zo'n gesprek heb je simpelweg opties in alle prijsklassen nodig, ook al vind jij de opties niets. Je hebt ze nodig om met je buurman te blijven praten, want als hij 600 wil uitgeven en jouw goedkoopste optie is 2000, tja dan zit je redelijk vast.
mijn goedkoopste opties is geen 2k, dat vind ik veel te duur. Als het voor 600 euro pp kan ben ik happy. Het moet natuurlijk wel een vooruitgang zijn op de huidige schutting anders kunnen we het daar net zo goed bij laten, maar lijkt mij logisch. Enfin ik kan beter niet meer reageren, er zitten hier veel doemdenkers die bovendien bij alles iets negatiefs erachter zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door taurus0205 op 22-04-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem79
  • Niet online
taurus0205 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:09:
[...]

mijn goedkoopste opties is geen 2k, dat vind ik veel te duur. Als het voor 600 euro pp kan ben ik happy. Het moet natuurlijk wel een vooruitgang zijn op de huidige schutting anders kunnen we het daar net zo goed bij laten, maar lijkt mij logisch. Enfin ik kan beter niet meer reageren, er zitten hier veel doemdenkers die bovendien bij alles iets negatiefs erachter zoeken.
Je blijft het punt missen dat wat jou allemaal logisch en leuk lijkt geen rekening houdt met wat je buurman wil.

En jij beweerde eerder dat de huidige slecht was en zo goed als omviel, oftewel alles zou al een verbetering daarop zijn. Ook bijv : https://www.gamma.nl/asso...t-ca-180x180-cm/p/B263360
En dan ben je dus al voor 180 pp klaar.

Maar noem rustig iedereen doemdenkers terwijl jij wilt doen : He buurman, wil je even 600 euro lappen? Waarvoor? Ja voor mijn schutting die ik leuk vind en jouw mening interesseert me niet, alleen je geld vind ik interessant.

Zoals jij het gesprek wilt insteken, dan is de beste (de allerbeste als hij niet al direct de deur uitloopt) mogelijkheid dat hij zelf onderzoek wil gaan doen en over een maand nogmaals met je om tafel wil gaan zitten om zijn opties naast jouw opties te gaan leggen (en dan is er nog geen duidelijkheid over of hij dan alsnog die schutting in okt/nov wil/kan betalen, dat gaat weer een tijd kosten)
Terwijl je met een goed voorbereid gesprek waarbij je rekening met hem houdt je gewoon weken/maanden tijd wint ipv dat je je tijd zit te verdoen omdat je enkel naar jezelf kijkt.

*snip* doe eens niet

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 22-04-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
*snip* rapporteer hem liever, cynisch reageren helpt de boel niet verder.

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 22-04-2021 19:01 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste