Bestellen op AMD (met script)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 27.806 views

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 21:01
Bij dezen wil ik graag mijn script delen om een videokaart mee te bestellen op AMD.com. Ik heb gister een 6800XT Midnight Black edition weten te scoren met een vergelijkbaar script (maar die had nog wat eigenschappen die delen niet zo'n goed plan maakten). Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik het script echt probeerde, maar het kan natuurlijk zo dat ik gewoon geluk heb gehad. (Ik kreeg ook geen moeilijke CAPTCHA en dat helpt natuurlijk ook.)

Ik zal geen uitgebreide support leveren en er zijn natuurlijk geen garanties, maar misschien helpt het een gamer om een kaart te kopen.

Twee scripts?

Er staan hieronder twee scripts: eentje die gebruikt maakt van een iframe en eentje die gebruik maakt van een XHR call. De versie met de XHR call is duidelijk beter. Echter, op het moment moet je een CAPTCHA invullen om een product aan je winkelmandje toe te voegen, en dat zorgt er voor dat dit script simpelweg niet werkt.

Eigenschappen Iframe script
Dit script doet in feite het refreshen en kijken of er een knop is om het product aan je winkelwagentje toe te voegen voor je. Het is niet bij een drop getest, en hoewel het een poging doet om te zorgen dat de knop onzichtbaar is door caching, kan ik niet met zekerheid zeggen dat dit ook lukt.

Eigenschappen XHR call script
Dit script doet in feite het klikken op de "add to cart" knop voor je, en kijkt dan of dit het gewenste resultaat heeft gehad. Het kan zelfs op de knop "klikken" wanneer de knop nog niet zichtbaar is. Ik heb hier zelf een kaart mee besteld, in dit topic zijn er nog 4 mensen die hebben aangegeven een kaart te kunnen bestellen, en 3 die bij het bestellen kwamen, maar problemen hadden met de betaling. Er is nog helemaal niemand die heeft aangegeven dat er geen product aan de winkelwagen is toegevoegd tijdens de drop.

Helaas werkt dit script echter niet zolang je een CAPTCHA moet doen om een product aan de winkelwagen toe te voegen...

Iframe Script

code:
1
let productId = '<product id>';let notSnd = new Audio("https://mobcup.net/d/uuq1odwo/mp3");function notificationSound() {notSnd.play();}let errSnd = new Audio("https://mobcup.net/d/iqjowaoh/mp3");function errorSound() {errSnd.play();}let now = new Date();let seconds = (3 - now.getSeconds() + 60) % 60;jQuery('<iframe id="card-orderer"></iframe>').appendTo("body");jQuery('#card-orderer').attr('src', window.location.href);jQuery('#card-orderer').css('width', '100%');jQuery('#card-orderer').css('height', '100%');jQuery('#card-orderer').css('position', 'fixed');jQuery('#card-orderer').css('top', '0');jQuery('#card-orderer').css('left', '0');document.getElementById('card-orderer').onload = () => {try {let idoc = document.getElementById('card-orderer').contentWindow.document;let block = jQuery(idoc).find('.shop-content').has('a[href*="direct-buy/' + productId + '"]');let title = jQuery(idoc).find('h1.page-title');if (block.find('.btn-shopping-cart').length > 0){console.log("Card Orderer Iframe: Add to cart button found");notificationSound();window.setTimeout(() => {window.location.reload();}, 1000);}else if (title.length < 1) {console.log("Card Orderer Iframe: Problem loading page");errorSound();}else {console.log("Card Orderer Iframe: Add to cart button not found");}}catch (DomException) {console.log("Card Orderer Iframe: Problem accessing iframe");errorSound();}};document.getElementById('card-orderer').onerror = () => {errorSound();};console.log("Card Orderer Iframe: Waiting for the right moment...");window.setTimeout(() => {console.log("Card Orderer Iframe: Found the right moment");window.setInterval(() => {console.log("Card Orderer Iframe: reloading page");document.getElementById('card-orderer').contentWindow.location = window.location + '?anticache=' + Math.random();}, 30 * 1000);}, seconds * 1000);

Gebruiksaanwijzing
1. Ga naar de detailpagina van het product en noteer de id uit de url. De url heeft de vorm "https://www.amd.com/en/direct-buy/<product id>/nl"

2. Vervang in de bovenstaande code <product id> met de genoteerde id.

3. Ga naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl, druk op F12 om de console te openen, plak de code in de console, en druk op enter.

4. Als je Firefox gebruikt, houd deze tab dan actief. Als de tab (of het venster) in de achtergrond draait dan faalt hij om onbekende redenen. Deze beperking is niet van toepassing als je Chrome gebruikt.

Wat doet de code
Het script wacht eerst tot het 3 seconden na een minuut is, en refresht dan elke halve minuut de pagina. Hier gaat het mee door zolang je zelf de pagina niet ververst en niet naar een andere pagina navigeert.

Na het refreshen, kijkt hij of er voor het product dat je hebt aangegeven een knop is om het product mee aan je mandje toe te voegen. Als dit zo is, dan speelt het een geluidje af, wacht een seconde en laad dan de pagina opnieuw (maar dit keer op zo'n manier dat het script stopt met werken!). Daarna moet je zelf de kaart aan je mandje toevoegen en door gaan naar het bestellen.

Als het script het merkt dat het niet bij de inhoud van de iframe kan, dan speelt het een ander geluidje af. Er zijn hier twee bekende redenen voor. Dit gebeurd namelijk als je in Firefox in de achtergrond draait, en als je een cookieban of ip-ban hebt ontvangen. Als je dus geen firefox gebruikt of de tab netjes in de voorgrond hebt gehouden, kijk dan of hij het weer doet als je je cookies weggooit.

Dit alles doet het in een iframe, zodat het script geladen blijft terwijl de pagina opnieuw wordt geladen. Deze iframe wordt wel over de originele pagina neergezet, waardoor je alleen de iframe nog maar ziet. Dit is ook waarom je zult zien dat er een dubbele scrollbar is (deze had ik weg kunnen halen, maar ik vond het eigenlijk wel grappig en niet de moeite waard om weg te halen).

Versiegeschiedenis
v1: eerste versie
v2: andere geluiden (ik had per ongeluk de veerkeerde urls er in laten staan)
v3: werkt nu ook op (bijvoorbeeld) de Duitse site
v4: error geluidje werkt nu in geval van cookieban en firefox in achtergrond (huidige versie)

XHR Call Script

code:
1
let productId = '<product id>'; let notSnd = new Audio("https://mobcup.net/d/uuq1odwo/mp3");function notificationSound() {notSnd.play();}let errSnd = new Audio("https://mobcup.net/d/iqjowaoh/mp3");function errorSound() {errSnd.play();}console.log("Card-orderer: Waiting for the right moment...");let now = new Date();let seconds = (3 - now.getSeconds() + 60) % 60;window.setTimeout(() => {console.log("Card-orderer: Found the right moment.");window.setInterval(() => {console.log("Card-orderer: Trying to add card to cart.");jQuery.get('/en/direct-buy/add-to-cart/' + productId).then((response) => {if (response[4].command == "announce" && response[4].text == "Product added to cart."){console.log("Card-orderer: Card added to cart.");notificationSound();let regex = /\/en\/direct-buy\/checkout\/payment\/[0-9]+\/nl/;let cartUrl = response[7].data.match(regex)[0];window.setTimeout(() => {window.location.href = cartUrl;}, 1000);}else{console.log("Card-orderer: Couldn't add card to cart.");}}).catch(() => {console.log("Card-orderer: Error while trying to add card to cart.");errorSound();});}, 30 * 1000);}, seconds * 1000);

Gebruiksaanwijzing
1. Ga naar de detailpagina van het product en noteer de id uit de url. De url heeft de vorm "https://www.amd.com/en/direct-buy/<product id>/nl"

2. Vervang in de bovenstaande code <product id> met de genoteerde id.

3. Ga naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl, druk op F12 om de console te openen, plak de code in de console, en druk op enter.

Wat doet de code
Het script wacht eerst tot het 3 seconden na een minuut is, en probeert dan elke halve minuut om het product aan je mandje toe te voegen. Hier gaat het mee door zolang je de pagina niet ververst en niet naar een andere pagina navigeert.

Als het is gelukt om het product aan je mandje toe te voegen, dan speelt het een geluidje af, wacht een seconde op het geluidje en laad daarna de afrekenpagina. Daarna sta je er zelf voor om het afrekenproces af te maken!

Als het script het merkt dat er iets fout gaat, dan speelt het een ander geluidje af. De kans is dan groot dat het probleem is dat je je cookies moet verwijderen. Dit is alleen het geval als je de "403" krijgt. Ik heb in mijn testen ook gemerkt dat hij soms gewoon zei dat het product uitverkocht was door een cookieban, maar dat heeft het script niet door.

Versiegeschiedenis
v1: eerste versie
v2: extra logging zodat je kunt zien dat hij het doet (huidige versie)

Voetnoten

Bij mijn bestelling deed het geluidje het niet, maar ik zag zelf dat de bestelpagina werd geladen. Ik heb een verbetering gemaakt waardoor ik denk dat het nu wel zou moeten afspelen voordat de nieuwe pagina wordt geladen, maar er zelf ook een oog op houden kan nooit kwaad. Ook is het voor het geluid nodig om auto-play van geluiden toe te staan in je browser.

Het scripts zijn "quick and dirty" geschreven met het idee dat het een keer moest werken en dat was genoeg. Dit betekent bijvoorbeeld dat het niet tegen een kleine wijziging in het response-formaat van amd.com kan. Het kan natuurlijk beter, en als je deze verbetering wilt maken mag je dat natuurlijk doen en je code hier delen.

Doordat ik mijn script hier plaats kunnen scalpers het natuurlijk ook gebruiken. Echter, de serieuze scalpers verdienen goed geld, en met een relatief kleine investering kunnen ze al een veel beter script dan deze krijgen.

Dit waren de product ids op een moment in het verleden volgens iemand. Zelf ben ik meer een voorstander van zelf kijken naar de url van de detailpagina, maar je kunt natuurlijk ook hier kijken (maar er is geen garantie dat deze ids nog kloppen):

6900xt = 5458374200
6800xt = 5458374100
6800 = 5458374000
6700xt = 5496921400

[ Voor 83% gewijzigd door GreatMagicalHat op 15-04-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor het delen, maar is een halve minuut wachten na de eerste poging niet al te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:00
@GreatMagicalHat
Als het is gelukt om het product aan je mandje toe te voegen, dan speelt het een geluidje af, wacht een seconde op het geluidje en laad daarna de afrekenpagina. Daarna sta je er zelf voor om het afrekenproces af te maken!

Ik zie de opmerking laad de afrekenpagina vaker, kun je deze ook via een direct link benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-05 19:57
Werkt goed, ben benieuwd of het gaat lukken vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 09:34
Zeker even testen vandaag!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
trabuca schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:33:
Bedankt voor het delen, maar is een halve minuut wachten na de eerste poging niet al te lang?
Voor mij werkte het gister. Meer kan ik er niet over zeggen. De halve minuut koos ik om voorzichtig te zijn wat betreft cookiebans. Maar het staat je vrij om het script aan te passen. Er staat ergens 30 * 1000, dat is 30000 milliseconden en kun je aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:33:
@GreatMagicalHat

Ik zie de opmerking laad de afrekenpagina vaker, kun je deze ook via een direct link benaderen?
Ik haal de url voor de afrekenpagina uit de response op de eerste call, dus dat zou niet zomaar blindelings kunnen. Of het op een andere manier wel blindelings kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 02:05
Je kan zeker niet echt zien dat het script draait? Ik zie alleen de meldingen in de console staan die je normaal ook krijgt als de pagina open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Crim schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:37:
Je kan zeker niet echt zien dat het script draait? Ik zie alleen de meldingen in de console staan die je normaal ook krijgt als de pagina open staat.
Nee, niet makkelijk. Ik zal dit meenemen als ik ooit nog een volgende versie maak. Wat ik zelf doe is kijken naar de network tab, daar zie je elke halve minuut de product id van het product dat je wilt hebben langskomen. Ook zou je als je het zeker wilt weten je internetverbinding kunnen verbreken en dan zou hij het fout-geluidje moeten afspelen de volgende keer dat hij het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepr1nt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 11:32
Misschien een stomme vraag maar moet je de pagina refreshen of zou je hypothetisch gezien dit scriptje uuren kunnen laten runnen en dan zou het werken tijdens de drop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Bluepr1nt schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:41:
Misschien een stomme vraag maar moet je de pagina refreshen of zou je hypothetisch gezien dit scriptje uuren kunnen laten runnen en dan zou het werken tijdens de drop?
Als je de pagina refresht, dan stop je daarmee het script. Als je dat niet doet, dan kun je het uren laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:00
GreatMagicalHat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:40:
[...]

Nee, niet makkelijk. Ik zal dit meenemen als ik ooit nog een volgende versie maak. Wat ik zelf doe is kijken naar de network tab, daar zie je elke halve minuut de product id van het product dat je wilt hebben langskomen. Ook zou je als je het zeker wilt weten je internetverbinding kunnen verbreken en dan zou hij het fout-geluidje moeten afspelen de volgende keer dat hij het probeert.
Ik zie het inderdaad in network... Mijn dank is groot, je bent de held van vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
Handige opmerking van network tab, werkt inderdaad.

Je bent ook mijn held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isildir
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-02 08:25
Dank voor het delen! Ik probeer al weken een kaart te bemachtigen, hopen dat het nu lukt (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
filthymushroom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:42:
[...]

Ik zie het inderdaad in network... Mijn dank is groot, je bent de held van vandaag :+
eeehh ik zit ook op die tab te kijken maar waar moet ik opletten? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-04 11:11
Hoe zie je of het script draait in Edge, het pasten in de console lukt, maar ik zie niet iets gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:46:
[...]

eeehh ik zit ook op die tab te kijken maar waar moet ik opletten? }:O
Laat maar.... al gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1598948

hoe weet je als dit draait?
als ik op enter duw dan krijg ik een code terug: bv 498, 491,...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-04 21:16
Anoniem: 1598948 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:49:
hoe weet je als dit draait?
als ik op enter duw dan krijg ik een code terug: bv 498, 491,...
Staat echt een paar posts hierboven |:(

GreatMagicalHat in "Bestellen op AMD (met script)"

[ Voor 14% gewijzigd door Speedway4 op 08-04-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

jbbrans

2 vragen:
Moet ik de haakjes <> ook vervangen bij <produkt id>?
De tekst produkt id komt 2 keer voor in het script, moet ik alleen de eerste vervangen of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverever
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-12-2021
I am trying to run the script, but I always get "Uncaught SyntaxError: Unexpected identifier" .. what am I doing wrong?

Thanks for your work and greetings from austria ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
jbbrans schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:54:
2 vragen:
De tekst produkt id komt 2 keer voor in het script, moet ik alleen de eerste vervangen of allebei?
Volgens mij kan beide.... want bij beide checkt deze om de 30 sec. Misschien dat Magische hoed hier antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
ik verheug me nu al op de massale schrikreacties als de drop pas om bijvoorbeeld half 9 is... en overal ineens een alarm afgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05 20:15
Als ik het test met de link van de 5800x, die eindigt op 5450881600/nl dan gebeurt er niks bij.

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Nieuwe versie: nu zie je in de console wat hij doet en weet je dus dat hij werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
jbbrans schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:54:
2 vragen:
Ja, de haakjes moeten ook worden meegenomen bij het vervangen.

Er staat let productId = '<product id>';" dat moet bijvoorbeeld "let productId = '5450881600';" worden

[ Voor 13% gewijzigd door GreatMagicalHat op 08-04-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonKoops
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 23:43
@GreatMagicalHat Je zou eventueel het product id direct uit de URL van een detailpagina kunnen lezen, bijv.

code:
1
location.pathname.match(/\d{10}/)[0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 20:31
CHKYBSTRD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:56:
[...]

Volgens mij kan beide.... want bij beide checkt deze om de 30 sec. Misschien dat Magische hoed hier antwoord op kan geven.
De <> moeten weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exola
  • Laatst online: 28-09-2023
Hoort die /nl er ook achter bij de productcode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:18
Misschien handig ook in de OP te zetten;

6900xt = 5458374200
6800xt = 5458374100
6800 = 5458374000
6700xt = 5496921400

Ik heb deze twee weken terug van iemand gekopiëerd. Als je het gaat gebruiken zou ik even kijken of de codes nog steeds overeenkomen met de URL op de productpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
werkt goed

"Card-orderer: Found the right moment.
VM3772:1 Card-orderer: Trying to add card to cart.
VM3772:1 Card-orderer: Couldn't add card to cart.
VM3772:1 Card-orderer: Trying to add card to cart.
VM3772:1 Card-orderer: Couldn't add card to cart."

Goed bezig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 10:06
Card-orderer: Found the right moment.
VM18167:1 Card-orderer: Trying to add card to cart.
VM18167:1 Card-orderer: Couldn't add card to cart.

handig zulke berichtjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Exola schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:05:
Hoort die /nl er ook achter bij de productcode?
Nee, die hoort er niet bij. (daarom stond er ook dat de url dr vorm "https://www.amd.com/en/direct-buy/<product id>/nl" heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverever
Returning: Uncaught SyntaxError: Unexpected end of input... seems I am doing something wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Neverever schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:08:
Returning: Uncaught SyntaxError: Unexpected end of input... seems I am doing something wrong
Something must have gone wrong in copying everything, replacing the id or using an old and outdated browser. This is well into the territory of extended support which I said I wasn't going to provide, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverever
Sorry for bothering you, maybe someone else had the problem and got a hint for me. I fully understand you are not here for solving my problems - thanks anyway for your script

Edit: Nevermind, auto-translate cut off a part of the code.

[ Voor 15% gewijzigd door Neverever op 08-04-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:04
@Neverever
In google chrome press F12, click console and paste this:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

That should work for the 6700XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Cookie ‘nlbi_1968037’ wordt binnenkort behandeld als cross-site-cookie tegen ‘https://www.amd.com/en/maintenance’, omdat het schema niet overeenkomt.

Deze melding krijg ik ook bij het script, maakt dat iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41

BramT

Rule #1

Leuk scriptje! Misschien dat ik het hiermee ook maar eens ga proberen ;)

Wat ik wel zie is dat de /add-to-cart/ url die 'geprobeerd' wordt een 302 Redirect naar /maintenance krijgt. Dit zag ik een tijd terug ook al eens toen ik handmatig e.e.a. aan het proberen was op die website (dus zonder scripts en andere 'hulpmiddelen').

Destijds was dat ook al vreemd aangezien een XHR geen volledige webpagina hoort weer te geven natuurlijk. Op de AMD site gebeurde er dus ook 'niks'. E.g. het "add to cart" knopje werkte bij mij gewoon niet. Ook niet bij een normaal 'oud' product wat gewoon "in stock" is, zoals de 3900X. Nu is dat overigens ook weer/nog steeds het geval.

Heeft dus eigenlijk niets met het scriptje te maken. Maar weet iemand wat dat 'gedrag' op die AMD site veroorzaakt?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Tonymalony schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:17:
Cookie ‘nlbi_1968037’ wordt binnenkort behandeld als cross-site-cookie tegen ‘https://www.amd.com/en/maintenance’, omdat het schema niet overeenkomt.

Deze melding krijg ik ook bij het script, maakt dat iets uit?
Nee, dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
[b]BramT in "Bestellen op AMD (met script)"Destijds was dat ook al vreemd aangezien een XHR geen volledige webpagina hoort weer te geven natuurlijk. Op de AMD site gebeurde er dus ook 'niks'. E.g. het "add to cart" knopje werkte bij mij gewoon niet. Ook niet bij een normaal 'oud' product wat gewoon "in stock" is, zoals de 3900X. Nu is dat overigens ook weer/nog steeds het geval.
De 302 gaat naar een "under construction" pagina. Het lijkt er dus op dat dit te maken heeft met welke pagina's ze (tijdelijk) hebben uitgezet. Volgens mij was dit ook zo voor de kaart die ik gister kocht, dus ik denk dat het niks uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander80
  • Laatst online: 26-09-2024
Idanue schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:16:
@Neverever
In google chrome press F12, click console and paste this:

***members only***

That should work for the 6700XT.
ik ben een NOOB op dit gebied, maar ik krijg de onderstaande melding:

"Cookie ‘ARRAffinity’ is geweigerd vanwege ongeldig domein."
werkt ie dan wel?

ps: heb de product code van de 6900 ingevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 09:45
Geen idee wat het allemaal betekent:

code:
1
2
3
4
5
6
Card-orderer: Trying to add card to cart. debugger eval code:1:475
Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://www.clarity.ms/eus2/collect. (Reason: CORS request did not succeed).

Card-orderer: Error while trying to add card to cart. debugger eval code:1:1015
Autoplay is only allowed when approved by the user, the site is activated by the user, or media is muted. debugger eval code:1:225
Uncaught (in promise) DOMException: The play method is not allowed by the user agent or the platform in the current context, possibly because the user denied permission.

Ik stop 'm, want heb toch genoeg. In elk geval super bedankt magische hoed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
-jacQues- schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:31:
Geen idee wat het allemaal betekent:

code:
1
2
3
4
5
6
Card-orderer: Trying to add card to cart. debugger eval code:1:475
Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://www.clarity.ms/eus2/collect. (Reason: CORS request did not succeed).

Card-orderer: Error while trying to add card to cart. debugger eval code:1:1015
Autoplay is only allowed when approved by the user, the site is activated by the user, or media is muted. debugger eval code:1:225
Uncaught (in promise) DOMException: The play method is not allowed by the user agent or the platform in the current context, possibly because the user denied permission.

Ik stop 'm, want heb toch genoeg. In elk geval super bedankt magische hoed!!!
Regel 1: het script werkt
Regel 2: niet relevant
Regel 3: staat niks
Regel 4: Een fout is opgetreden, mogelijk een cookieban
Regel 5 + 6: Je hebt autoplay uitstaan, dus het afspelen van het fout-geluid lukte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:53
Krijg je een error in je script als je "gecookiebanned" wordt?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05 09:26
Domme vraag, hoe zet je auto play aan in chrome?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Sjors1999 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:35:
Domme vraag, hoe zet je auto play aan in chrome?
Slotje in de url-balk, dan "Site settings", en dan kun je het voor alleen die site aanzetten onder "Sound"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Tricolores schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:35:
Krijg je een error in je script als je "gecookiebanned" wordt?
Zoals in de beschrijving staat, speelt hij een geluidje af als hij een fout krijgt. Deze fout treed op als je een 503 krijgt vanwege een cookie-ban. Ik heb echter tijdens mijn tests ook gezien dat hij soms bij een cookie-ban zegt dat er geen voorraad is, en dat dat een leugen is heeft het script niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
GreatMagicalHat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:40:
[...]

Zoals in de beschrijving staat, speelt hij een geluidje af als hij een fout krijgt. Deze fout treed op als je een 503 krijgt vanwege een cookie-ban. Ik heb echter tijdens mijn tests ook gezien dat hij soms bij een cookie-ban zegt dat er geen voorraad is, en dat dat een leugen is heeft het script niet door.
503 kan ook een fout met de API zelf zijn. Bijvoorbeeld bij grote load dan krijg je dat ook.
Cookie ban is toch echt een 403 access denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Postman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:42:
[...]

503 kan ook een fout met de API zelf zijn. Bijvoorbeeld bij grote load dan krijg je dat ook.
Cookie ban is toch echt een 403 access denied.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had even niet goed onthouden welke code ze geven. Het script doet gewoon blindelings een (promise) catch, dus in beide gevallen zou er een geluidje moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
Verwijst dit script je ook direct naar het volgende scherm om te betalen met paypal?

Ik had zojuist enkele keren een ander script geprobeert, maar kreeg vrij snel een ban. Dit was 2 x in 5 minuten tijd en dit is 30 seconde.. :o

Ben benieuwd in elk geval of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Ferio schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:03:
Verwijst dit script je ook direct naar het volgende scherm om te betalen met paypal?
Zie eerste post:
GreatMagicalHat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:22:
Ferio schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:03:Ik had zojuist enkele keren een ander script geprobeert, maar kreeg vrij snel een ban. Dit was 2 x in 5 minuten tijd en dit is 30 seconde.. :o

Ben benieuwd in elk geval of het gaat werken.
Aan het einde van het script staat ergens "30 * 1000", dit is 30 maal 1000 milliseconden (ookwel 30 seconden). Als je een andere frequentie wilt kun je dat aanpassen. Naar mijn ervaring krijg je van deze snelheid niet vaak een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijn09
  • Laatst online: 29-04-2021
Sorry maar wanneer ik in Chrome / Console deze link ingeef doet het niks.

Bij F12
https://www.amd.com/en/di...rect-buy/<5458374200>/nl" Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijn09
Thijn09 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:11:

Bij F12
VM436:4 Uncaught SyntaxError: Unexpected end of input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Thijn09 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:11:

Bij F12
Ik weet niet wat je precies doet, maar volgens mij is het totaal niet wat de bedoeling is. Ik zou de instructie nog eens goed lezen en het script in de console plakken (niet een url)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda35
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 20:49
zit je wel op de goede pagina? ik zit op deze https://www.amd.com/en/direct-buy/nl pagina en dan ingevoerd en lijkt prima te werken. jij zit waarschijnlijk op de pagina van de kaart zelf?

Weet niet of ik het misschien ook fout doe, maar de script loopt goed zonder fouten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:23
Heel gaaf dat je dit gewoon voor iedereen beschikbaar hebt gemaakt om mensen een eerlijke kans te geven!

Edit:

Misschien handig om in de FP als eerste regel dik gedrukt te zetten. Geen vragen stellen voor je alles gelezen hebt. ReadTheF**kingManual!

Want de meeste vragen die gesteld zijn had je netjes in je FP staan.
Als mensen het gewoon even met de 5800X zouden testen wisten ze dat het script prima werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Astennu op 08-04-2021 18:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
GreatMagicalHat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:10:
[...]

Aan het einde van het script staat ergens "30 * 1000", dit is 30 maal 1000 milliseconden (ookwel 30 seconden). Als je een andere frequentie wilt kun je dat aanpassen. Naar mijn ervaring krijg je van deze snelheid niet vaak een ban.
Ah top, ik las als handmatig naar checkout gaan, verkeerd gelezen.

Thanks man, dit scheelt zelf checken constant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijn09
PAYPAY CHECKOUT DOET NIKS>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astennu
Dat dat heeft niets met het script te maken. Maar met de AMD site en het feit dat ze waarschijnlijk al weer weg zijn omdat meer mensen dit script gebruiken.

Dit hoef je overigens niet in all CAPS te typen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:07
Drop zojuist volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Derde keer dat ik genaaid word door de betaalfaal...
Nou crasht PayPal, en krijg ik daarna een ban waardoor mijn cart verloren gaat :(

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Maar mensen kunnen we het ontopic houden? dit soort slowchat is meer voor het levertijden topic laten we het hier alleen hebben over het script en of het werkt/verbeterd kan worden en niet of je een drop gemist hebt of PP niet mee wilde werken omdat ze een storing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda35
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 20:49
6700, kon afrekenen, bleef ook hangen bij betalen, en helaas... :( Ik probeer wel met credit te betalen, schijnt beter te werken dan paypall?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
@Astennu ik wilde juist aangeven dat het script werkte, want hij pakte voor mij de drop perfect op, kaart in het mandje en afgerekend

Nu alleen nog wachten op de conformation. Edit: Confirmation binnen, lijkt erop dat het inderdaad gelukt is, dankzij dit script!

Excuses als het slow-chatterig overkwam :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dennism op 08-04-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Zie 5 minuten lang nog steeds ad to cart is dit weer een zo'n mega drop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
honda35 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:46:
6700, kon afrekenen, bleef ook hangen bij betalen, en helaas... :( Ik probeer wel met credit te betalen, schijnt beter te werken dan paypall?)
PP is normaal sneller maar vandaag werkte dat niet.
Maar goed het script gaf netjes een melding en de kaart zat in het mandje. Dus hij doet wat hij moet doen.

Dan moet je alleen zorgen dat je bij de eerste 240 man zit die door de betaling heen komt. Echter zijn er meer die dit soort scripts gebruiken en gezien hoeveel mensen aan het hunten zijn blijft het dan nog geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
trabuca schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:33:
Ja maar zelfs met een halve min trigger je al een block na een aantal minuten. En moet je je cookies weer clearen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TS: heel veel dank voor dit topic. Ik heb de regel aangepast voor de 6800 en heb hem kunnen afrekenen. Wel driemaal de captcha moeten revalidaten voor ik de bestelling kon bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 10:06
met 3 telefoons tegelijk geprobeerd, eindelijk gelukt! 6800 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Aantal mensen gelukt met dit scriptje zo te lezen?

Nice! ;-)

Ging het soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
Bij mij ook gelukt met het script;

Was lekker gaan koken en halverwege de nasi bereiding ging het alarm.

Daarna wat geklooi met Paypal, maar alles lijkt er door te zijn.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ferio schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:25:

Nice! ;-)

Ging het soepel?
Bij mij heel soepel, hoorde het alarm, kreeg bij 1 van de stappen 503, maar daarna direct door met alle stappen. Denk wel dat ik mazzel had omdat ik een CC gebruik (heb geen paypal), terwijl normaal paypal een voordeel is, maar schijnbaar had paypal vandaag problemen waardoor CC juist een voordeel lijkt te zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ferio schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:25:

Nice! ;-)

Ging het soepel?
Het scriptje was ik denk voor mij net tien minuten aan het draaien en ik geloofde niet de regel: item added to cart zoiets dergelijks. Was al ingelogd bij Paypal, maar de bestelling bevestigen via recaptcha ging niet met wat 503s tot gevolg. Sindsdien handmatig blijven refreshen en toen kreeg ik twee plaatjes om doorheen te klikken.

Geluid ging niet af, heb wss dat geblokt want irritant :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Mooi om te horen dat het met het script voor een aantal mensen gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MomkeyDGarp
  • Laatst online: 11-02-2022
Had ik dit maar eerder gezelen..

Holy sh*tt de drop was rampzalig voor mij, Hele site uit de lucht.
Constant refrreshen "acces denied"
Voor de normale consumer is dit ook echt niet meer te doen,het is tijd vuur met vuur te bestrijden (bots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 19:55
Ten eerste bedankt @GreatMagicalHat dat je je script deelt met mede tweakers! Na 5 maanden is het mij nog steeds niet gelukt om een Amd kaart te bemachtigen. Ik ga het volgende week met jouw script proberen! :)

Echter heb ik nog 1 kleine vraagje:
...Ook is het voor het geluid nodig om auto-play van geluiden toe te staan in je browser....
Waar kan ik dit vinden? Is er een mogelijkheid om dit te testen?

Bedankt! :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Dappzor op 08-04-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:40
Ik neem aan dat de volledige drop voor vandaag is geweest :(?
Dan toch maar weer een ander keertje proberen weet iemand toevallig wanneer de volgende drop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Dappzor schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:31:
Waar kan ik dit vinden? Is er een mogelijkheid om dit te testen?
Twee manieren om te testen:

1. Als er een ander product in stock is (CPU bijvoorbeeld) en die kun je met de hand in je mandje stoppen, dan kun je het script voor dat product uitproberen en luisteren of het geluid het doet. (Wel tussendoor het product uit je mandje halen, want hij mag er maar één keer in zitten.)

2. Je kunt het script opstarten en dan zorgen dat er een fout komt, en luisteren naar het fout-geluidje. Je kunt zorgen dat er een fout komt door de AMD.com pagina net zolang te refreshen tot je een cookie-ban krijgt, of je kunt je netwerk uitzetten.

Waar de instelling precies zit verschilt per browser. In Chrome kun je hem via het slotje in je adresbalk bereiken en in Firefox via het icoontje naast het slotje in je adres-balk. Beide zijn de "per site" versie van de instelling, dus dat moet je dan vanaf de AMD site doen.

(En dan toch nog even een antwoord op je weggehaalde vraag:)

De netwerk-tab is een deel van de developer tools die je met F12 hebt geopend. Dit ging echter over v1, want bij v2 krijg je berichten in de console en heb je dus de netwerk-tab niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door GreatMagicalHat op 08-04-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 19:55
GreatMagicalHat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:40:
[...]

Twee manieren om te testen:

1. Als er een ander product in stock is (CPU bijvoorbeeld) en die kun je met de hand in je mandje stoppen, dan kun je het script voor dat product uitproberen en luisteren of het geluid het doet.

2. Je kunt het script opstarten en dan zorgen dat er een fout komt, en luisteren naar het fout-geluidje. Je kunt zorgen dat er een fout komt door de AMD.com pagina net zolang te refreshen tot je een cookie-ban krijgt, of je kunt je netwerk uitzetten.

Waar de instelling precies zit verschilt per browser. In Chrome kun je hem via het slotje in je adresbalk bereiken en in Firefox via het icoontje naast het slotje in je adres-balk. Beide zijn de "per site" versie van de instelling, dus dat moet je dan vanaf de AMD site doen.

(En dan toch nog even een antwoord op je weggehaalde vraag:)

De netwerk-tab is een deel van de developer tools die je met F12 hebt geopend. Dit ging echter over v1, want bij v2 krijg je berichten in de console en heb je dus de netwerk-tab niet meer nodig.
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Zodra het weer mogelijk is om een product in je winkelmandje te plaatsen ga ik het testen (nu lukte het inderdaad nog niet).

Wat betreft mijn 2e vraag, deze had ik inderdaad zelf al gevonden. :X Vandaar dat ik hem had weg gehaald. Maar evengoed bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliasvanthorre
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-03-2024
ik heb alle berichten gelezen en heb door dat ik dit al eerder had moet doen maar ik had ook nog een vraag ik heb de berichten hierboven gelezen maar wilde toch nog eens zeker vragen bij een ban zal hij in fout gaan ? bij zowel 503 en 403 ? en heb jij veel bans gehad met je 30 seconden timer of geen zeer vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
eliasvanthorre schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:58:
ik heb alle berichten gelezen en heb door dat ik dit al eerder had moet doen maar ik had ook nog een vraag ik heb de berichten hierboven gelezen maar wilde toch nog eens zeker vragen bij een ban zal hij in fout gaan ? bij zowel 503 en 403 ?
Zie eerste post:
Als het script het merkt dat er iets fout gaat, dan speelt het een ander geluidje af. De kans is dan groot dat het probleem is dat je je cookies moet verwijderen. Dit is alleen het geval als je de "403" krijgt. Ik heb in mijn testen ook gemerkt dat hij soms gewoon zei dat het product uitverkocht was door een cookieban, maar dat heeft het script niet door.
Het krijgen van een fout is heel breed, en omvat onder andere een 403 en een 503. In mijn ervaring zijn er dus ook cookie-shadowbans die het script niet opvangt, maar ik heb daar nog nooit iemand anders over gehoord, dus goede kans dat je je toch al niet bewust was van de shadowbans...
eliasvanthorre schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:58:
en heb jij veel bans gehad met je 30 seconden timer of geen zeer vriendelijk bedankt
Op woensdag startte ik het script ongeveer een kwartier van te voren, en ik heb toen volgens mij geen cookieban gehad. Ik weet het echter niet helemaal zeker, want ik was die dag ziek en niet op mijn allerscherpst en AMD cookies weggooien doe ik inmiddels volledig op de automatische piloot. Het was in ieder geval niet meer dan één keer, dat zou ik wel hebben onthouden. Tijdens het testen heb ik niet veel cookiebans gekregen en was het lastig om ze expres te triggeren. Als je je toch nog zorgen maakt, dan kun je de frequentie aanpassen door een kleine wijziging in het script...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Is er nog een plan om dit verder uit te breiden of werkt het zo voldoende goed?

Anders zou het topic wellicht aangepast kunnen worden met wat meer mogelijkheden, en ook Discord/Telegram links voor PartAlert. Daarnaast zouden veel gestelde vragen (zoals wanneer verzending, welke vervoerder, wanneer bezorging, verzendkosten, etc.) ook beantwoord kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:04
Postman schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:03:

Anders zou het topic wellicht aangepast kunnen worden met wat meer mogelijkheden, en ook Discord/Telegram links voor PartAlert. Daarnaast zouden veel gestelde vragen (zoals wanneer verzending, welke vervoerder, wanneer bezorging, verzendkosten, etc.) ook beantwoord kunnen worden.
Volgens mij heb je dat allemaal al staan in het topic: AMD Radeon RX6000 series Levertijden & Prijzen
dus Postman in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Laten we het hier vooral over het SCRIPT houden om een GPU sneller te kunnen bemachtigen bij de AMD website. Maar ja in ben niet de TS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
royaljoop schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:34:
[...]

Volgens mij heb je dat allemaal al staan in het topic: AMD Radeon RX6000 series Levertijden & Prijzen
dus Postman in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Laten we het hier vooral over het SCRIPT houden om een GPU sneller te kunnen bemachtigen bij de AMD website. Maar ja in ben niet de TS natuurlijk.
Ben ik met je eens, maar niet iedereen leest het hele topic door. Dus krijg je een soort herhaling van zetten.

Nou ja dan houden we het hier maar op het script zelf. Hopelijk komt de AMD website snel weer terug online met voorraad zodat ik wat aanpassingen kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Postman schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:39:
[...]

Ben ik met je eens, maar niet iedereen leest het hele topic door. Dus krijg je een soort herhaling van zetten.

Nou ja dan houden we het hier maar op het script zelf. Hopelijk komt de AMD website snel weer terug online met voorraad zodat ik wat aanpassingen kan testen.
Daar is de firstpost toch voor? als mensen die niet door lezen is het wel een beetje hun eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Astennu schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:49:
[...]

Daar is de firstpost toch voor? als mensen die niet door lezen is het wel een beetje hun eigen schuld.
De firstpost van het levertijden topic geeft nu niet bepaald veel informatie. Daarom dacht ik dat we dit wellicht hier in kwijt konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Postman schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:25:
[...]

De firstpost van het levertijden topic geeft nu niet bepaald veel informatie. Daarom dacht ik dat we dit wellicht hier in kwijt konden.
Je kan de TS even een bericht sturen of hij dat wilt updaten of jou de rechten geeft om het toe toe voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
maakt het uit wanneer we het script draaien (;is het alleen mogelijk op bepaalde dagen/tijdstippen), of kunnen we het te allen tijden proberen? Ik probeer het nu sinds een half uurtje maar nog geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 15:26
assassin85 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:01:
maakt het uit wanneer we het script draaien (;is het alleen mogelijk op bepaalde dagen/tijdstippen), of kunnen we het te allen tijden proberen? Ik probeer het nu sinds een half uurtje maar nog geen succes
Wat had je verwacht dat er zou gebeuren in dat half uur? Dat je een videokaart zou kunnen kopen? Theoretisch zou t kunnen maar op basis van recente ervaringen komen er alleen op donderdag eind van de middag / begin van de avond wat kaarten in de verkoop. Dan kan het script je helpen er een te scoren.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
JohnnyV76 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:37:
[...]

Wat had je verwacht dat er zou gebeuren in dat half uur? Dat je een videokaart zou kunnen kopen? Theoretisch zou t kunnen maar op basis van recente ervaringen komen er alleen op donderdag eind van de middag / begin van de avond wat kaarten in de verkoop. Dan kan het script je helpen er een te scoren.
Ik wist niet wat er zou gebeuren in dat halve uur omdat de informatie die je zojuist gaf exact het antwoord op mijn vraag was. Gezien die info (wanneer komen er doorgaans kaarten in de verkoop) nergens is te raadplegen stelde ik die vraag hier. Bedankt, dan proberen we het donderdag opnieuw

[ Voor 3% gewijzigd door assassin85 op 11-04-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Nou dit is eigenlijk waarom er een goede topicstart moet zijn. Vrees alleen dat het aanpassen van het levertijden topic niets zal opleveren omdat die persoon al sinds januari niet meer actief is en volgens mij ook alleen hier was om een GPU te kopen.

En om nu een wildgroei aan topics te hebben is ook een beetje onzinnig. Hoop echt dat ik een spoedige reactie van de admins ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
assassin85 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:01:
Je kan het altijd draaien maar het heeft natuurlijk alleen nut als AMD wat op de site zet en dat is meestal ergens op donderdag.
Je kan het nu wel testen met een cpu die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Postman schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:11:
Nou dit is eigenlijk waarom er een goede topicstart moet zijn. Vrees alleen dat het aanpassen van het levertijden topic niets zal opleveren omdat die persoon al sinds januari niet meer actief is en volgens mij ook alleen hier was om een GPU te kopen.

En om nu een wildgroei aan topics te hebben is ook een beetje onzinnig. Hoop echt dat ik een spoedige reactie van de admins ga krijgen.
Volgens mij kan je een Admin wel vragen om je mede TS te maken als iemand het niet meer beheert en niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Astennu schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:52:
[...]

Je kan het altijd draaien maar het heeft natuurlijk alleen nut als AMD wat op de site zet en dat is meestal ergens op donderdag.
Je kan het nu wel testen met een cpu die beschikbaar is.
Klopt, dat wilde ik proberen maar letterlijk geen product op de amd website is voorradig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
assassin85 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:45:
[...]

Klopt, dat wilde ik proberen maar letterlijk geen product op de amd website is voorradig
Inderdaad dat is lang geleden. Voorheen was er altijd wel een 3950X of zo te koop.
En de laatste weken de 5800X en 3900X ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Astennu schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:52:
[...]

Inderdaad dat is lang geleden. Voorheen was er altijd wel een 3950X of zo te koop.
En de laatste weken de 5800X en 3900X ook.
Er is nog steeds een storing bij DR denk ik. Daarom is de 3950x, 3900x en 5800x ook niet te koop op dit moment. Er zijn namelijk toch echt 1100+ 5800x op voorraad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Postman schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:14:
[...]

Er is nog steeds een storing bij DR denk ik. Daarom is de 3950x, 3900x en 5800x ook niet te koop op dit moment. Er zijn namelijk toch echt 1100+ 5800x op voorraad ;)
Ah zal van de week dan wel weer opgelost worden.

De 6800XT midnight black wordt nu extreem scalped 1400 euro wordt er voor gevraagd lol
Ergste is nog dat hij hem waarschijnlijk wel voor rond die prijs kwijt gaat raken met wat geduld :'(
Dus maar goed dat er nu een scriptje is waardoor meer mensen kans hebben om er een voor normale prijzen te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 12-04-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Postman schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:03:

Ik heb geen plannen voor grote wijzigingen. Maar deze week zijn er vast weer vragen. En misschien stopt het script wel weer een keer met werken (en dan hangt het af van wat ik er op dat moment van vind hoeveel moeite ik er in wil gaan stoppen om het probleem op te lossen - en de grote van het probleem hoeveel moeite nodig is).

Ik zou zeggen dat het logischer is om dit topic gewoon voor dit scripts te houden. Als je een topic wilt maken met die informatie kan dat natuurlijk gewoon. En dan kan je vanuit daar naar allerlei andere dingen linken. Topics zijn immers gratis. Het maakt mij niet heel veel uit, maar de kans dat ik het topic niet meer volg terwijl er een kleine wijziging nodig is in het script is groter als er ook een hoop andere dingen worden besproken.

(Een deel van de informatie kan natuurlijk ook in het bestaande lange topic. Maar daar snap ik de regels echt voor geen meter. De mods roepen dat "de regels na zoveel pagina's maar duidelijk moeten zijn" (ook voor mensen die niet al die pagina's hebben gelezen) en er staan wat regels onder, maar de minst nuttige overtredingen van die regels worden massaal getolereerd terwijl er ook een hoop om onduidelijke redenen wordt verwijderd (ook omdat het enige dat zichtbaar is dat er dingen zijn verwijderd, niet wat of waarom, dus je niks kunt leren over wat *niet* mag).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GreatMagicalHat schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb geen plannen voor grote wijzigingen. Maar deze week zijn er vast weer vragen. En misschien stopt het script wel weer een keer met werken (en dan hangt het af van wat ik er op dat moment van vind hoeveel moeite ik er in wil gaan stoppen om het probleem op te lossen - en de grote van het probleem hoeveel moeite nodig is).

Ik zou zeggen dat het logischer is om dit topic gewoon voor dit scripts te houden. Als je een topic wilt maken met die informatie kan dat natuurlijk gewoon. En dan kan je vanuit daar naar allerlei andere dingen linken. Topics zijn immers gratis. Het maakt mij niet heel veel uit, maar de kans dat ik het topic niet meer volg terwijl er een kleine wijziging nodig is in het script is groter als er ook een hoop andere dingen worden besproken.

(Een deel van de informatie kan natuurlijk ook in het bestaande lange topic. Maar daar snap ik de regels echt voor geen meter. De mods roepen dat "de regels na zoveel pagina's maar duidelijk moeten zijn" (ook voor mensen die niet al die pagina's hebben gelezen) en er staan wat regels onder, maar de minst nuttige overtredingen van die regels worden massaal getolereerd terwijl er ook een hoop om onduidelijke redenen wordt verwijderd (ook omdat het enige dat zichtbaar is dat er dingen zijn verwijderd, niet wat of waarom, dus je niks kunt leren over wat *niet* mag).)
Een nieuw topic maken om overkoepelende zaken te bespreken kan inderdaad ook. Wel een kans dat ze die gaan sluiten maar dat zie je dan inderdaad wel.

Het kan natuurlijk dat AMD wat aan de site aanpast en het script dan niet meer werkt. Maar goed vast weer iemand die het dan kan fixen mocht je er zelf geen zin meer in hebben.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.