• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 07:39
De enige kans die Holly heeft is om met Loek samen te spannen om te proberen een tegenblok te vormen. Ik acht de kans daarop niet groot overigens. Mogelijk heeft Kees het voorstel van Loek met haar besproken.

We zagen het vorige week al gebeuren maar ik verwacht dat Samantha op zijn minst in de finale komt en een grote kans op de overwinning maakt.

We zagen Holly de naam van de ter dood veroordeelde op de kaart schrijven. Mogelijk wordt die niet gecontroleerd.... Ik blijf er bij dat het de ultieme verrader actie zou zijn als ze zegt: Okay, Barbara dus en dan Samantha er op schrijft. En dan Samantha met krokodillentranen voorlezen dat ze vermoord is. :) Ik vermoed ook dat Holly slim genoeg is om te beseffen dat ze dit spel niet gaat winnen zolang Samantha er in zit.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:29
Davio schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:35:
[...]

Ja, maar dan hadden ze het tegen het blok Samantha - Chatilla - Francis op moeten nemen en Loek, Barbara en Loiza moeten overtuigen.

En ik denk dat alles wat Kees bij Loiza geprobeerd zou hebben, haar nog meer overtuigd zou hebben van het feit dat hij een verrader is. Daar hintte Loiza zelf ook al op. Loiza hoort nog wel een beetje bij het clubje van Samantha.

Eigenlijk denk ik dat iedereen wel een beetje voelt / weet hoe de vork nu in de steel zit en dat Holly de laatste van de originele verraders is en dan is het een beetje de vraag wat Samantha daarna gaat doen.

Stel dat volgende aflevering Holly eruit wordt gestemd (en Samantha niet een extra verrader mag kiezen), dan zou het zo kunnen dat Samantha gaat proberen om met Chatilla in de finale te komen. Als Francis dan vermoord is, dan trekt Samantha Loiza er gewoon bij.
Samantha heeft naar mijn idee wel haar eigen glazen ook wat ingegooid, want als ze als enige verrader over is, dan loopt ze enorm veel risico, vooral omdat ze dan anderen verdacht moet maken, die ze zo lang 'vlak bij zich' heeft gehouden. Ze had de afgelopen aflevering juist moeten inzetten op 'Kees aanpakken en Holly uit beeld krijgen', dan had ze een echte medestander gehad.
Ze maakt het zichzelf lastig door zo duidelijk te laten zien dat ze als verrader niet te vertrouwen is. Bij Kees was heel duidelijk dat die niet te redden zou zijn, dat snapt Holly ook wel. Maar het was dan handiger geweest om bijvoorbeeld te spelen:
- Holly is zeker een verrader maar ik weet niet wie de ander is. Holly kunnen we er zo uitwippen, want is het zeker. Kies voor kandidaat 'x' deze keer met elkaar, want die is ook wel erg verdacht.

Dan voelt Holly het vertrouwen nog, nu is dat er niet en is ze een zogenoemde kat in 't nauw, dat kan nog wel eens raar gaan lopen.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15
Ik ben wel benieuwd wat er in de finale aflevering gaat gebeuren. Quote van de RTL omschrijving:
In de laatste aflevering blijft slechts een klein aantal deelnemers over die in een duivels dilemma moeten bepalen hoe ze al het gewonnen zilver verdelen. Wint het goede het van het kwaad? Winnen de getrouwen of winnen de verraders?
Dus het is ook de bedoeling als Verrader om zoveel mogelijk getrouwen om je heen te verzamelen, zodat je een groot deel van het zilver krijgt? Ik snap het nog niet..

[Voor 6% gewijzigd door ChrisM op 20-04-2021 08:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbdeiman
ChrisM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:16:
Ik ben wel benieuwd wat er in de finale aflevering gaat gebeuren. Quote van de RTL omschrijving:

[...]

Dus het is ook de bedoeling als Verrader om zoveel mogelijk getrouwen om je heen te verzamelen, zodat je een groot deel van het zilver krijgt? Ik snap het nog niet..
Als er alleen maar getrouwen over zijn (winnen), dan verdelen die het zilver, zitten er daar 1 of meerdere verraders in dan verdelen die het zilver. Kunst is dus dat (vergelijkbaar met de Mol) de verrader in de Finale wordt aangewezen, zodat er alleen getrouwen over zijn. Daarmee is het uiteindelijk ook wel logisch dat verraders elkaar gaan wegwerken, maar als je in de finale (neem aan dat dat met 3 spelers is) met 2 verraders bent, stem je met 1 getrouwe de andere verrader eruit en blijf je alleen over :)

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 10:54
Hey ik heb half Google al uit maar ik kan het niet vinden... Van wie is de muziek die tijdens het programma word gespeeld. Het zijn in ieder geval een paar rustige remixen van bekende tracks...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Afgelopen aflevering kwamen er idd remixes van bekende tracks voorbij, maar de enige die ik nog weet is Sound of Silence van Pentatonix. Die weet ik omdat die volgens mij tot nu toe iedere keer kwam bij het begin van de ronde tafel sessie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fexqe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:12
2xdehelft schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:06:
Hey ik heb half Google al uit maar ik kan het niet vinden... Van wie is de muziek die tijdens het programma word gespeeld. Het zijn in ieder geval een paar rustige remixen van bekende tracks...
Er zitten stukjes in van verschillende TV programma's. Vorige aflevering een track uit de serie Dark en in de aflevering hiervoor ook stukjes uit Lost.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 21:33
FireSonus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
Afgelopen aflevering kwamen er idd remixes van bekende tracks voorbij, maar de enige die ik nog weet is Sound of Silence van Pentatonix. Die weet ik omdat die volgens mij tot nu toe iedere keer kwam bij het begin van de ronde tafel sessie.
Die lijkt er inderdaad op, maar die is het niet. Het is de versie van de Chromatics:

YouTube: CHROMATICS "THE SOUND OF SILENCE" Closer To Grey LP

PVOutput: VO18

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Oh sorry je hebt helemaal gelijk, haal het ff goed door de war 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik vraag me af of je als verrader wel een andere verrader op kunt schrijven. Wellicht is daar geen regel over gemaakt en kan dat dus wel. Zou wel een ontzettend onverwachte actie zijn van Holly. De vraag is natuurlijk, zit Holly er dan na de ronde tafel nog in. Denk het niet, omdat het vrouwen kliekje haar wel gaat verbannen op dat moment.

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 10:54
Bandicoot schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:16:
[...]

Die lijkt er inderdaad op, maar die is het niet. Het is de versie van de Chromatics:

YouTube: CHROMATICS "THE SOUND OF SILENCE" Closer To Grey LP
Jep dat is em, bedankt!

• Gormenghast
Arunia schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:02:
Ik vraag me af of je als verrader wel een andere verrader op kunt schrijven. Wellicht is daar geen regel over gemaakt en kan dat dus wel. Zou wel een ontzettend onverwachte actie zijn van Holly. De vraag is natuurlijk, zit Holly er dan na de ronde tafel nog in. Denk het niet, omdat het vrouwen kliekje haar wel gaat verbannen op dat moment.
Je weet het niet. Uit het vrouwenkliekje is dan wel het hart gesneden. Sluit een deal met Barbara en Loek en de kans is groot dat ze alsnog de finale haalt.

Maar het lijkt me voor Holly ook vrij makkelijk te verkopen dat wanneer Kees een verrader is Samantha dat ook moet zijn. Anders had Samantha er 100% niet meer in gezeten en had ze de laatste nacht niet overleefd.

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Het word nu allemaal erg voorspelbaar

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Koud en kil die samantha 😅

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Ja, dat was te verwachten, als 'iedereen' al op Holly gaat kan je er ook niks meer tegen doen. Dan de verdenkingen op een ander proberen te krijgen maakt jouzelf zo verdacht als wat. Dit is meer een 'ride the wave'.

Wel spijtig dat ze in de preview voor volgende week van 1 persoon al gelijk duidelijk maken dat die er niet uit gaat.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Verkeerd

[Voor 95% gewijzigd door Possible op 24-04-2021 23:13]

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• wtothel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-04-2021
Als Samantha nou op Francis ging, dan kon Francis misschien eruit gestemd worden en dan konden ze snachts nog iemand vermoorden. Volgens mij was het spel dan al gewonnen door de verraders.

• Gormenghast
Slecht gespeeld door Holly, die heeft haar eigen glazen ingegooid door Barbara ipv Francis te vermoorden.

Samantha heeft het goed gedaan. Kouwe kikker. Wel vervelende interviewtjes ook met haar.

Het kliekje is echt stekeblind. Moet zeggen dat ik het ergerlijk vind worden. Helaas is de spanning er ook wel een beetje af.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Wat een stelletje amateurs daar bij RTL om hele cliffhanger direct na de aflevering bekend te maken zeg...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lanfear89
Gormenghast schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:16:
Slecht gespeeld door Holly, die heeft haar eigen glazen ingegooid door Barbara ipv Francis te vermoorden.

Samantha heeft het goed gedaan. Kouwe kikker. Wel vervelende interviewtjes ook met haar.

Het kliekje is echt stekeblind. Moet zeggen dat ik het ergerlijk vind worden. Helaas is de spanning er ook wel een beetje af.
Aye, veel te veel blind vertrouwen. Bij dit soort spellen moet je niet eens meer met dubbele bodems gaan denken, maar met driedubbele bodems.

'Als Loek er morgen niet meer is, wat betekend dit? Hij was verdacht, waarom zou je een verdacht persoon vermoorden? Op wie zat hij? Op X? Dan zou die haarzelf verdacht maken, X is het dus niet' etc etc.

Uiteraard moeten de verraders daar nog even 2 lagen bij tellen want zij moeten getrouwen spelen die op zoek zijn naar de verraders die dus ook nog rekening moeten houden met die (drie)dubbele bodems :+

Als alle kandidaten dat nu even een paar weken geleden bedacht hadden en mee aan de slag gingen waaren ze nu echt helemaal gek geweest :9 >:)

[Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 25-04-2021 00:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@hotymoty nou inderdaad.
Ik gok erop dat ze Francis gewipt heeft. De rest zat op Loek. Dus dan speel je Loek de ronde tafel er ook uit.

Met of zonder Samantha hadden ze het toch niet gered. Maar Samantha heeft absoluut het zaadje voor Kees geplant. Holly hoefde ze niets meer voor te doen. Dat was als getrouwe al door haar gedaan met het kliekje.

[Voor 43% gewijzigd door Arunia op 25-04-2021 00:52]

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:25
Het was natuurlijk een verschrikkelijke keuze om eventueel iemand als verrader er bij te betrekken.
Wat was volgens jullie beter geweest, achteraf gezien?
Ik denk toch; hadden ze het maar niet gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GrasshopperNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:28:
Het was natuurlijk een verschrikkelijke keuze om eventueel iemand als verrader er bij te betrekken.
Dan was het spel al afgelopen omdat Samantha, Holly en Kees allang in het vizier had. Sinan had al heel snel door dat Diederik samenwerkte met die twee.

Holly had gewoon nooit Barbara eruit moeten werken. Ze had Chatilla eruit moeten werken, die speelde het heel goed. En gok ook dat zij nu vermoord is. En de enigste reden dat Loiza nog niet dood was is omdat zij makkelijk te manipuleren was en een insignificante rol speelde.

[Voor 22% gewijzigd door Chip. op 25-04-2021 14:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanfear89
Aye, ze hadden dat blok van Chatilla/Samantha/Francis al lang op moeten breken door ze te vermoorden. Die vertrouw(d)en elkaar onderling zo goed dat je daar als buitenstaander gewoon niet tussenkomt. Pas als die met z'n 3en over zouden zijn en ze dan horen dat er nog een verrader is gaan ze naar elkaar kijken.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik denk als Samantha nu Loek er uit zou gooien, dan zijn ze allemaal de draad kwijt. :9

Alleen zou dat nu een onhandige zet zijn, want dan gaan ze onderling twijfelen en komt ze zelf wellicht op de radar.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:05
GrasshopperNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:28:
Loek erbij of niet doen inderdaad. Maar linksom of rechtsom, de verraders hadden hadden het nooit kunnen winnen.

Overigens lijkt mij dat Chantilla en Samantha al een afspraak hebben dat ze de finale halen en de pot delen.

Hoi :)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:49

thijsco19

KTM 990 SMT

Het is mij nog niet duidelijk hoe de finale eruit ziet?

Nu word er natuurlijk nog iemand vermoord waardoor ze op 4 komen te staan. En dan?
Nog een ronde tafel? Dan houd je er 3 over. En daarna? Word er nog iemand vermoord of word het bepaalt door middel van een spel?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Lanfear89
Racer89 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:29:
Ik denk als Samantha nu Loek er uit zou gooien, dan zijn ze allemaal de draad kwijt. :9

Alleen zou dat nu een onhandige zet zijn, want dan gaan ze onderling twijfelen en komt ze zelf wellicht op de radar.
Ja, voor even. Waarschijnlijk gaan ze dan terug kijken naar de nacht dat er een nieuwe verrader kwam. Toen waren ze ook geschokt dat Samantha niet met ze mee stemde, dan is het 1+1=2 en komt ze in het vizier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
Eigenlijk zag je steeds hetzelfde patroon bij de verraders dat ze personen vermoordden die hen niet verdachten. De bliksemafleiders en de personen die hen verdachten lieten ze altijd in het spel. Het zou interessant zijn geweest als ze een keer een sterke speler als Samantha vermoord zouden hebben. Natuurlijk zouden dan de spotlights op hen gericht staan, maar het kliekje was dan wel vrij stuurloos geworden. Wellicht dat ze het dan af hadden kunnen doen als "de echte verraders willen ons zwart maken".

Maar dat is allemaal achteraf, ik snap heel goed dat je als verrader het liefst zo geruisloos mogelijk door het spel wil bewegen en liever niet te veel aandacht op je wil vestigen.

Samantha heeft het gewoon heel sterk gespeeld, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Ze heeft door Kees en Holly eerst als getrouwe te vinden, zichzelf een positie gegeven waarbij ze noch verbannen, noch vermoord kan worden, heel knap. Daarbij kan ze natuurlijk leunen op alle credits die ze als getrouwe opgebouwd heeft.

Ik denk dat in de finale het zilver alleen verdeeld kan worden onder gelijken, dus getrouwen of verraders en dat als Samantha overblijft, ze automatisch al het zilver zal winnen.

Samantha zal Loiza misschien wel vermoord hebben. Loiza zat deels ook wel op Loek dus dan kan ze de kaart Loek mooi uitspelen en dan zal ieders verbazing groot zijn als Loek een getrouwe blijkt te zijn.

Misschien dat iedereen nu door gaat hebben dat de 3 originele verraders eruit zijn en Samantha in het vizier gaan krijgen, maar ik vrees dat ze het pas te laat gaan inzien. Er volgt nog de moord van deze aflevering, stel dat dat Loiza is, dan nog de verbanning, dan is Loek een makkelijk slachtoffer want dan kan de kliek zogenaamd met zijn allen naar de finale, en dan nog 1 moord en dan zal dat Francis wel zijn.

Ik zou het wel heel leuk vinden als er nog een twist zou komen waarbij Francis en Chatilla ineens op Samantha gaan, maar daar zijn Chatilla en Samantha iets te close voor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Opzich speelt Samantha het sterk, maar ik vind het jammer dat ze vooral d'r eigen team is. Het leuke vond ik dat de verraders samenwerkten en risico's namen voor elkaar, maar bij haar draait alles om zichzelf. Dan is het ook gewoon een stuk makkelijker om verrader te zijn als je elkaar lekker onder de bus kunt gooien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lanfear89
user109731 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:21:
Opzich speelt Samantha het sterk, maar ik vind het jammer dat ze vooral d'r eigen team is. Het leuke vond ik dat de verraders samenwerkten en risico's namen voor elkaar, maar bij haar draait alles om zichzelf. Dan is het ook gewoon een stuk makkelijker om verrader te zijn als je elkaar lekker onder de bus kunt gooien.
Je zag dat Kees en Holly al een tijdje behoorlijk in het vizier zaten bij het clubje, daar kon Samantha ook echt niks meer aan doen behalve meegaan, anders was ze zelf de volgende geweest.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
hotymoty schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:26:
Wat een stelletje amateurs daar bij RTL om hele cliffhanger direct na de aflevering bekend te maken zeg...
En voor begin van de aflevering was het ook al,
want in het reclameblok direct voor aanvang zat een trailer met Chatilla erin, toen was het dus al redelijk duidelijk dat Barbara vermoord zou zijn.

Aansluitend gelijk na afloop weer zo'n actie; waardoor duidelijk is dat het niet Loek wordt.

|:(
Lanfear89 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:26:
Ja, voor even. Waarschijnlijk gaan ze dan terug kijken naar de nacht dat er een nieuwe verrader kwam. Toen waren ze ook geschokt dat Samantha niet met ze mee stemde, dan is het 1+1=2 en komt ze in het vizier.
Nah,
Je hebt Francis en Chatilla al een keer vreemd zien kijken bij een actie van Samantha toen ze net verrader was geworden...
Minimale opmerking erover, en weer door met gewoon (blind) volgen wat Samantha zegt
Helaas...

Leeg - Sinds 20180907

• Lanfear89
Chillz schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:12:
[...]

[...]

Nah,
Je hebt Francis en Chatilla al een keer vreemd zien kijken bij een actie van Samantha toen ze net verrader was geworden...
Minimale opmerking erover, en weer door met gewoon (blind) volgen wat Samantha zegt
Helaas...
Ik betwijfel het hoor, een keer een gekke actie kan. Als jij meerdere keren vage acties uit gaat halen of wat gekke dingen zegt ben je zo alle vertrouwen kwijt. En het is nou niet dat je dat vertrouwen makkelijk terug kan winnen door het goed te doen bij opdrachten oid.
Alles staat of valt op hoe goed je met je mede kandidaten bent.

• Sebas1979
  • Laatst online: 17:02
Als ik Samantha was zou ik nu Chatilla er uit werken, of Francis.
De volgende dag kun je dan lekker verder in het narratief dat Loek de laatste overgebleven verrader is: Chatilla en Francis vertrouwden hem openlijk niet, en Loisa denk misschien dat hij het wel is, maar hun bondje eerbiedigt.
Ik snap ook nog steeds niet wanneer wie nou precies gewonnen heeft, maar volgens mij zit Samantha op rozen.

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 14:10
Samantha kan dit bijna niet meer verliezen. Zoals hier al vermeld is hebben we een prachtige spoiler gezien dat Loek er volgende week gewoon nog in zit; Loek ligt er gewoon volgende week uit tijdens de stemronde, dat kan ook al bijna niet meer mis gaan...

Het maakt dus niet uit wie Samantha er nu uit werkt in mijn optiek, de volgende ronde zal zij gewoon overleven.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Beter (voor Samantha) is Loiza of Chatilla er nu uit
Francis is nog altijd verdachte #1 van Loek, dus Samantha kan met hem mee stemmen en dan is zij er bij de volgende ronde tafel ook makkelijk uit

maar ja, voor Samantha lijkt het überhaupt alsof er nog maar heel weinig verkeerd kan gaan om in de finale terecht te komen

Leeg - Sinds 20180907

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik stoor mij er steeds meer aan dat het niet duidelijk is hoe het zilver verdeeld word. Ik heb de eerste aflevering gemist, maar het is zo essentieel voor het spel dat ik het bizar vind dat het niet nog eens verder genoemd is. Verder blijf ik ook bij mijn vorige post dat ik het raar vind voor het spel dat de verraders geen alternatief doel hebben bij opdrachten waardoor ze zich meer bloot moeten geven. Daardoor zijn er niet echt manieren om verraders te ontmasker en draait het allemaal veel meer om subtiliteiten.

Want als de verraders bij het verdelen van de pot geen speciale rol hebben, wat is dan het nut van verrader zijn? Waarom zou je dan niet gewoon als kandidaat spelen en willekeurig mensen vermoorden zodat er niets uit op te maken valt, onderdeel te worden van bontjes, etc, om er zo langer in te blijven?

Anyways, als ze nu loek vermoord, dan is ze dom. Dat is zo'n verdachte voor iedereen, als die nu weg gaat, gaat iedereen een 2e keer nadenken. Datzelfde denk ik ook bij Francis, juist omdat het er te dik bovenop zou liggen. Blijven nog Loiza en Chatilla over. Chatilla zit meer in haar bondje, Loiza eet ook wel uit haar hand, maar zit meer op Loek (hoewel ze er beiden op zitten). Maar goed, gezien Chatilla schijnbaar in de trailer zat, schat ik dat Loiza er uit.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Lanfear89
Gropah schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:24:
Verder blijf ik ook bij mijn vorige post dat ik het raar vind voor het spel dat de verraders geen alternatief doel hebben bij opdrachten waardoor ze zich meer bloot moeten geven. Daardoor zijn er niet echt manieren om verraders te ontmasker en draait het allemaal veel meer om subtiliteiten.
Jij hebt duidelijk nooit weerwolven van wakkerdam oid gespeeld, dit is puur psychologie. Hoe reageren mensen als ze beschuldigt worden? Wat valt er uit de moorden af te leiden, wordt iemand daardoor meer of minder verdacht? De enige info die je hebt en krijgt is gedrag. En je merkt dat het even duurt maar de verraders op den duur toch in beeld komen. Of het nu is doordat je te veel 'roddels' aan het verspreiden bent of je te veel buiten de groep an sich plaatst, alles wordt op den duur gewoon verdacht.

Aah, het einde is idd anders dan ik dacht. Ik dacht dat als er aan het einde een verrader over is die er met het zilver vandoor gaat.. maar kom dit stukje tegen
De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten.
komt hier vandaan.

[Voor 39% gewijzigd door Lanfear89 op 25-04-2021 23:56]

• Gormenghast
Dat is nuttige info. Maakt dus niet uit of je met met verraders en getrouwen in de finale komt. Ik ga er van uit dat de kandidaten dat van tevoren wisten. Dan was het altijd nuttig geweest om bondjes van drie af te sluiten. Haal je alle drie de finale dan verdeel je het geld met zijn drieën, haal je het met zijn tweeën dan verdeel je het met zijn tweeën. Ik denk ook niet dat er in de finale nog iemand de boel zou verraden door alsnog voor zichzelf te gaan. Dat zou je wel afschilderen als een ongelofelijke geldwolf en vermoedelijk een eventuele vriendschap kosten.

Ik denk ook dat de verraders de nodige fouten gemaakt hebben, vooral in het begin. Ik denk dat je in het begin vooral de sterke bondjes direct moet kapot spelen.

Een volgend seizoen zal vermoedelijk flink anders gespeeld gaan worden, kijkers van dit seizoen kunnen het nodige leren in elk geval.

[Voor 25% gewijzigd door Gormenghast op 26-04-2021 09:23]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 22:23
Dat worden dus Samantha, Chatilla en Francis (of Loiza) die over zijn als laatste 3. Denk dat Loiza (of Francis) in de nacht vermoord wordt en dat Loek (uiteraard) bij de ronde tafel het onderspit delft.

Vervolgens sluiten Chatilla en Samantha de 3e persoon buiten en splitten ze de pot.. :)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Lanfear89 schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:41:
[...]

Jij hebt duidelijk nooit weerwolven van wakkerdam oid gespeeld, dit is puur psychologie. Hoe reageren mensen als ze beschuldigt worden? Wat valt er uit de moorden af te leiden, wordt iemand daardoor meer of minder verdacht? De enige info die je hebt en krijgt is gedrag. En je merkt dat het even duurt maar de verraders op den duur toch in beeld komen. Of het nu is doordat je te veel 'roddels' aan het verspreiden bent of je te veel buiten de groep an sich plaatst, alles wordt op den duur gewoon verdacht.

Aah, het einde is idd anders dan ik dacht. Ik dacht dat als er aan het einde een verrader over is die er met het zilver vandoor gaat.. maar kom dit stukje tegen

[...]
Boute aanname dat ik nooit weerwolven heb gedaan :+ Ik heb genoeg weerwolven gedaan en daar maakt het allemaal redelijk sense omdat alles zijn functie heeft. Het probleem voor mij qua spelontwerp is dat de opdrachten een erg rare plek hebben in het concept doordat je rol niets uitmaakt.

edit: en omdat je rol niets uitmaakt, iedereen hetzelfde wil, kun je er ook geen nieuwe info uithalen zoals dat wel zo is bij among us, avalon, maffia, secret hitler en alle andere secret identity games met opdrachten.

[Voor 9% gewijzigd door Gropah op 26-04-2021 09:42]

• ChrisM
Gropah schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
[...]

Boute aanname dat ik nooit weerwolven heb gedaan :+ Ik heb genoeg weerwolven gedaan en daar maakt het allemaal redelijk sense omdat alles zijn functie heeft. Het probleem voor mij qua spelontwerp is dat de opdrachten een erg rare plek hebben in het concept doordat je rol niets uitmaakt.
Ben ik met je eens. Ik denk dat de opdrachten vooral zijn omdat ze anders de hele dag op elkaars lip zitten te konkelen. En omdat je dan plekken krijgen om aan team binding te doen, terwijl je wordt verraden etc. Maar verder heeft het weinig nut. (Tijdens Weerwolven doe je ook geen opdrachten, maar dat weet je natuurlijk wel! :D :P)

• Arunia
Ik verwacht, maar had ik volgens mij al eerder gezegd dat ze Francis er uit mikt omdat Loek op Francis zit. Daarna zal Loek verbannen worden aan de ronde tafel omdat ja, hij op Francis zat. Maar wellicht zijn ze slimmer dan dat.

Chatilla vind ik eigenlijk een vervelend persoon om naar te kijken. Hoop stiekem dat ze die vermoord haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gormenghast
Arunia schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:57:
Ik verwacht, maar had ik volgens mij al eerder gezegd dat ze Francis er uit mikt omdat Loek op Francis zit. Daarna zal Loek verbannen worden aan de ronde tafel omdat ja, hij op Francis zat. Maar wellicht zijn ze slimmer dan dat.

Chatilla vind ik eigenlijk een vervelend persoon om naar te kijken. Hoop stiekem dat ze die vermoord haha.
Il vind dat veel van de overgebleven deelnemers vervelend overkomen (voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het vervelende mensen zijn). Ik vind Francis op zich wel aardig en grappig maar ik erger me aan haar afhankelijkheid. Samantha ergert me omdat ze fake overkomt in haar interviewtjes. Chantilla vind ik te hyper en heeft geen eigen ideeën. Holly ergerde me met haar reeënogen en haar onvermogen, Loiza en Loek vind ik gelukkig nog goed te doen. Als die twee slim zijn en ze hebben de nacht overleefd gaan ze hele duidelijke afspraken maken anders halen ze of de finale niet of ze verliezen ze daar. Allebei op Samantha want dat is de gevaarlijkste speler. En dan alsnog de bombshell dat ze een verrader is. :)

• ChrisM
Joster schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
Dat worden dus Samantha, Chatilla en Francis (of Loiza) die over zijn als laatste 3. Denk dat Loiza (of Francis) in de nacht vermoord wordt en dat Loek (uiteraard) bij de ronde tafel het onderspit delft.

Vervolgens sluiten Chatilla en Samantha de 3e persoon buiten en splitten ze de pot.. :)
Bijna.. aangezien Samantha de verrader is, dus verraadt ze de 2e persoon (Chatilla) bij het einde en gaat ze er vandoor met al het zilver.

Die laatste ronde is eigenlijk ook nog best wel een dingetje: je bent met z'n 3-en, je weet dat er 1 verrader is.. dus ga je voor "delen" of "niet delen".. als jij voor delen gaat, de ander voor niet delen, dan heeft die ander alles. Zelfs als er geen verrader in het spel is, zou het nog interessant kunnen zijn om toch je getrouwe-mede kandidaat in de laatste ronde te verraden. (Tenzij dat niet kan, en het is gekoppeld aan de rol: getrouwen = delen, verrader = niet delen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
ChrisM schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:16:
[...]

Bijna.. aangezien Samantha de verrader is, dus verraadt ze de 2e persoon (Chatilla) bij het einde en gaat ze er vandoor met al het zilver.
Ik denk dat hun bondje zo sterk is dat ze diegene helemaal niet verraadt maar dat ze samen met het zilver gaan lopen :)

• Lanfear89
Gropah schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
[...]
Haha ja oke, ik zat zelf eerst ook even gek te kijken omdat je eigenlijk 2 spellen naast elkaar speelt.

Nu denk ik dat die echt gezamenlijke opdrachten ook een soort rustgevende en afleidende functie hebben. Even niet bezig met het eindeloze gekronkel rond het verbannen en vermoorden. Iedereen is echt gezamenlijk en oprecht bezig om de opdracht te laten slagen. Gezien de speeltijd van enkele dagen en (nu) de reacties van de kandidaten is dat lijkt me wel nodig :+

Zoiezo denk ik dat ze niet te veel willen sleutelen aan het getrouwen/verraders deel, daar wil je niet te veel externe (ie opdrachten) dingen aan hangen. De schilden zijn wat dat betreft echt perfect om net even een knuppel in het hoenderhok te gooien. Al zijn de kandidaten daar nog steeds te simpel mee bezig imo :'(
Nu worden ze praktisch aan mensen weggegeven, ik mis de strijd waarbij echt gaat om je 'getrouwe maatje' te beschermen of ze tactisch 'verspillen' aan een (mede)verrader.

[Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 26-04-2021 10:36]

• Gormenghast
Lanfear89 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:23:
[...]

Haha ja oke, ik zat zelf eerst ook even gek te kijken omdat je eigenlijk 2 spellen naast elkaar speelt.

Nu denk ik dat die echt gezamenlijke opdrachten ook een soort rustgevende en afleidende functie hebben. Even niet bezig met het eindeloze gekronkel rond het verbannen en vermoorden. Iedereen is echt gezamenlijk en oprecht bezig om de opdracht te laten slagen. Gezien de speeltijd van enkele dagen en (nu) de reacties van de kandidaten is dat lijkt me wel nodig :+
Dan was de laatste opdracht met het schieten niet heel geslaagd. :*) Daar ging de eliminatie vol door....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanfear89
Gormenghast schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:45:
[...]

Dan was de laatste opdracht met het schieten niet heel geslaagd. :*) Daar ging de eliminatie vol door....
Ja dat veranderde heel snel in een "we gunnen het Samantha", ja dan is natuurlijk snel klaar he -_-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:25
Is er alleen in Nederland een serie, afgeleid van weerwolven, of zijn er in het buitenland dergelijke series?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davio
Maar als de finale voor getrouwen en verraders verder hetzelfde is, wat is dan het nut van het aanwijzen van de verraders dan? Natuurlijk heb je als verrader aan de ene kant meer kansen om in het spel te blijven omdat je niet vermoord kan worden, maar door slimme getrouwen word je ook weer redelijk snel gevonden.

Terugkijkend denk ik dat de verraders wel iets te vaak op safe hebben gespeeld bij het vermoorden en misschien iets te veel hebben gestuurd bij het verbannen in het begin. Daarbij hadden de verraders niet echt eigen kliekjes die zo sterk waren als die van Samantha. Diederik had een beetje Barbara, Kees had een beetje Loek en Holly een beetje Barbara en Abbey.

Dan is het achteraf een beetje zonde dat ze bijvoorbeeld Gaby in het begin vermoord hebben, die had voor Holly nog waardevol kunnen zijn.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
Lanfear89 schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:41:
[...]

De drie kandidaten die overblijven, moeten in de ‘finale’ één persoon buitensluiten. De andere twee moeten vervolgens op een briefje aangeven of ze de buit willen delen of zelf willen houden. Zijn er twee delers, dan wordt de pot gedeeld. Is er toch eentje die de ander verraadt, dan krijgt die alles. Verraden ze elkaar dan gaat de volle schat naar degene die eerder werd buitengesloten.
Ah, ik heb alleen de laatste paar afleveringen gevolgd en dit had ik dus ook niet door. Het klassieke prisoners dillema dus. Maar ik zou dit alleen interessant vinden i.c.m. de rest van het spel als de verraders daarbij MOETEN verraden, terwijl een kandidaat mag kiezen. Dat zou super interessant zijn, ook als er op het eind twee verraders en een getrouwe zijn, want dan willen dus beide verraders alleen overblijven met de getrouwe en zorgen dat die getrouwe niet verraadt, omdat ze in alle andere scenario's verliezen.

Als iedereen op het laatst vrij mag kiezen is het dus gewoon een kwestie van overleven voor zowel verrader als getrouwe, waarbij de verraders statistisch in het voordeel zijn volgens mij.

Edit: alleen als alle drie de finalisten verrader zouden zijn, zou bovenstaande niet werken want dan wint per definitie degene die uitgesloten wordt, dus dan wil je juist uitgesloten worden. Of is dat ook juist een interessante wending?

[Voor 8% gewijzigd door Lapa op 26-04-2021 19:44]

• jbdeiman
Lapa schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:40:
[...]

Ah, ik heb alleen de laatste paar afleveringen gevolgd en dit had ik dus ook niet door. Het klassieke prisoners dillema dus. Maar ik zou dit alleen interessant vinden i.c.m. de rest van het spel als de verraders daarbij MOETEN verraden, terwijl een kandidaat mag kiezen. Dat zou super interessant zijn, ook als er op het eind twee verraders en een getrouwe zijn, want dan willen dus beide verraders alleen overblijven met de getrouwe en zorgen dat die getrouwe niet verraadt, omdat ze in alle andere scenario's verliezen.

Als iedereen op het laatst vrij mag kiezen is het dus gewoon een kwestie van overleven voor zowel verrader als getrouwe, waarbij de verraders statistisch in het voordeel zijn volgens mij.

Edit: alleen als alle drie de finalisten verrader zouden zijn, zou bovenstaande niet werken want dan wint per definitie degene die uitgesloten wordt, dus dan wil je juist uitgesloten worden. Of is dat ook juist een interessante wending?
Dit had ik ook niet door, ik dacht dat het juist zo was dat als er 2 verraders over waren dat dat het moment zou zijn dat ze elkaar zouden afvallen, om alleen met een getrouwe over te blijven.
Dit maakt het hele spel eigenlijk anders, want dan kan je het als verrader ook gewoon op een akkoordje gooien met een getrouwe, zeker wanneer je elkaar vooraf al goed kent en vrienden bent (Chatilla en Samantha) .

Dan is het bij deze voor mij, net als bij wie is de Mol jammer dat ze het met bekende Nederlanders doen. Had gewoon willekeurige kandidaten die elkaar niet kennen gekozen, in een week wordt je niet doorgaans zulke vrienden dat je dit kan maken bij een ander.
Anderzijds is het dan wel weer leuk nu om te zien hoe vul spel ook vrienden met elkaar spelen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00
jbdeiman schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:24:
[...]
zeker wanneer je elkaar vooraf al goed kent en vrienden bent (Chatilla en Samantha) .

Dan is het bij deze voor mij, net als bij wie is de Mol jammer dat ze het met bekende Nederlanders doen. Had gewoon willekeurige kandidaten die elkaar niet kennen gekozen, in een week wordt je niet doorgaans zulke vrienden dat je dit kan maken bij een ander.
DIT! Ze hebben bij de selectie van kandidaten echt een fout gemaakt door zoveel vrienden/vriendinnen bij elkaar te zetten. Dan krijg je een hele gekke dynamiek en dat is nu duidelijk geworden. Dat het een kliekje wordt tijdens het spel is prima maar nu was dat al voor het spel het geval.

Daarom ben ik ook een enorme fan De Mol België. Onbekende belgen die echt een band krijgen tijdens De Mol en het spel ook veel leuker spelen dan BN-ers.

Vroeger heb ik veel afleveringen gekeken van Survivor en dit lijkt er enorm op. Maar daar hadden de opdrachten ook echt een doel, maar in De Verraders heeft iedereen baat bij het winnen van de opdracht. Ook zijn ze redelijk makkelijk, dus het nut van de jacht op het zilver is een beetje mislukt.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
chrisborst schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:53:
[...]

Daarom ben ik ook een enorme fan De Mol België. Onbekende belgen die echt een band krijgen tijdens De Mol en het spel ook veel leuker spelen dan BN-ers.

[...]
Toevallig kijk ik dit seizoen voor het eerst naar De Mol België. De spellen zitten vaak ontzettend interessant in elkaar en zijn erg gaaf. Maar op een of andere manier ben ik veel minder bezig met of geïnteresseerd in wie de mol is. Ik kan er niet precies de vinger opleggen waarom, maar daarom gaat m'n voorkeur voorlopig toch nog voorzichtig naar de Nederlandse versie.
En van die "BN'ers" ken ik er toch meestal hooguit drie, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit ;)
Ik heb ook niet het gevoel dat de molkandidaten elkaar goed kennen vooraf, volgens mij houden ze daar wel rekening mee. Dat was bij De Verraders blijkbaar anders?

• Joster
Lapa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:30:
[...]

Toevallig kijk ik dit seizoen voor het eerst naar De Mol België. De spellen zitten vaak ontzettend interessant in elkaar en zijn erg gaaf. Maar op een of andere manier ben ik veel minder bezig met of geïnteresseerd in wie de mol is. Ik kan er niet precies de vinger opleggen waarom, maar daarom gaat m'n voorkeur voorlopig toch nog voorzichtig naar de Nederlandse versie.
Aangezien de kinderen (8 en 11) de Nederlandse mol versie erg leuk vinden zijn wij dit seizoen ook voor het eerst naar de Belgische Mol gaan kijken. En ik kan je zeggen, wij hebben dus allemaal precies hetzelfde als wat jij hier beschrijft :)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00
Lapa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:30:
[...]
Maar op een of andere manier ben ik veel minder bezig met of geïnteresseerd in wie de mol is. Ik kan er niet precies de vinger opleggen waarom, maar daarom gaat m'n voorkeur voorlopig toch nog voorzichtig naar de Nederlandse versie.
En van die "BN'ers" ken ik er toch meestal hooguit drie, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit ;)
Ik heb ook niet het gevoel dat de molkandidaten elkaar goed kennen vooraf, volgens mij houden ze daar wel rekening mee. Dat was bij De Verraders blijkbaar anders?
Grappig, het klopt inderdaad wel. Dat is volgens mij ook zo omdat bij de NL versie de opdrachten echt ondergeschikt zijn (vaak ook onmogelijk om überhaupt te winnen) dus je focus gaat naar de kandidaten. In de BE versie precies andersom, focus op het spel (wat super goed in elkaar zit) en minder op de individuele kandidaat. Zal ook wel uitmaken dat als de NL versie bezig is, er veel meer aandacht eromheen is (mol talk, de app etc). Als Nederlanders die de BE versie kijken mis je dat helemaal.

Idem voor De Verraders, de spellen om zilver te verdienen zijn leuk maar niet echt bijzonder. Het gaat echt om de interactie tussen de kandidaten.
De kandidaten geven zelf aan dat ze al hiervoor bevriend met elkaar waren en vooral dat clubje vrouwen kende elkaar al goed. Jammer, want de eindfase van het spel is hierdoor een stuk minder leuk. Ze hebben namelijk elkaar er gewoon ingehouden ongeacht of iemand getrouwe of verrader zou zijn.

• Gormenghast
chrisborst schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:54:
De kandidaten geven zelf aan dat ze al hiervoor bevriend met elkaar waren en vooral dat clubje vrouwen kende elkaar al goed. Jammer, want de eindfase van het spel is hierdoor een stuk minder leuk. Ze hebben namelijk elkaar er gewoon ingehouden ongeacht of iemand getrouwe of verrader zou zijn.
Als ze werkelijk bevriend waren is dat een behoorlijk grove fout van de casting vind ik. Elkaar kennen is tot daar aan toe maar met een vriendschap zet je andere spelers wel direct op een enorme achterstand.

• Joster
Gormenghast schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:17:
[...]

Als ze werkelijk bevriend waren is dat een behoorlijk grove fout van de casting vind ik. Elkaar kennen is tot daar aan toe maar met een vriendschap zet je andere spelers wel direct op een enorme achterstand.
Ik weet niet hoe het bij die vrouwen allemaal zat qua vriendschappen vooraf maar Loek en Kees zijn sowieso al langere tijd goed bevriend..

• Davio
Joster schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:53:
[...]

Ik weet niet hoe het bij die vrouwen allemaal zat qua vriendschappen vooraf maar Loek en Kees zijn sowieso al langere tijd goed bevriend..
Ik denk dat het lastig zou zijn geweest om kandidaten te vinden waar geen vriendschappen tussen zaten, omdat het showbizz wereldje wat dat betreft vrij klein is. Het is een RTL-programma, dus het was sowieso makkelijk om kandidaten te vinden die toch al in de RTL kaartenbak zaten.

- Barbara, Holly Mae en Gaby speelden bijvoorbeeld in GTST
- Abbey speelde in Nieuwe buren
- Diederik zit in het panel van Beat the Champions
- Daan presenteerde voor RTL Editie NL

Etc, etc.

Daarnaast zijn vrouwen, excuus voor het stereotype, gewoon beter in kliekjes maken en konkelen en roddelen. Bij mannen is het vaak allemaal wat losser en oppervlakkiger.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Davio schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat het lastig zou zijn geweest om kandidaten te vinden waar geen vriendschappen tussen zaten, omdat het showbizz wereldje wat dat betreft vrij klein is. Het is een RTL-programma, dus het was sowieso makkelijk om kandidaten te vinden die toch al in de RTL kaartenbak zaten.

- Barbara, Holly Mae en Gaby speelden bijvoorbeeld in GTST
- Abbey speelde in Nieuwe buren
- Diederik zit in het panel van Beat the Champions
- Daan presenteerde voor RTL Editie NL

Etc, etc.

Daarnaast zijn vrouwen, excuus voor het stereotype, gewoon beter in kliekjes maken en konkelen en roddelen. Bij mannen is het vaak allemaal wat losser en oppervlakkiger.
Diederik en Samantha zijn beiden 'deskundigen' bij RTL Boulevard ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 16:20

Jeroen87

Bier Connaisseur

RobinNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:29:
[...]

Diederik en Samantha zijn beiden 'deskundigen' bij RTL Boulevard ;)
Samantha is vooral deskundig in het verzieken van een format. Als het idee was dat er 3 verraders zouden zijn die dat niet van elkaar wisten snap ik dat ze alleen spelen.

Ze heeft alleen vanaf het moment dat ze bij de verraders kwam echt 0,0 effort gestoken in het verrader zijn (als team) maar gewoon gelijk Kees en Holly eruit gegooid. Kan ze wel met der krokodillentranen roepen dat ze niet anders kon, maar dat kon ze dus mooi wel.
Sowieso heeft Holly zich om laten lullen, die had Barbara erin moeten houden, en kosten wat kost eisen dat 1 van die vrouwen uit dat bondje eruit zou gaan. Samantha zegt dan "ze eten uit mijn hand ik stuur ze wel". en 1 seconde daarna zegt ze ongeveer..."Holly is niet meer te redden". Programma is in ieder geval stuk minder leuk geworden, stuk voorspelbaarder.

Het is dat ik alles al gekeken heb en wil weten hoe het eindigt, maar die Samantha heeft een potentieel leuk programma eigenhandig de nek omgedraaid.

Zeg dan als je gevraagd wordt voor de verraders dat je dat niet wilt en als getrouwe door wilt spelen.

Programma zou er iig beter op worden als de stemming wellicht deels anoniem is aan de tafel. Dan kun je nog X zeggen en Y doen.

Craft beer specialist

• Davio
Anoniem stemmen (schervengericht) had het inderdaad wel iets leuker kunnen maken. Zou geinig zijn geweest als dan 10 mensen zeggen ik stem op Pietje en dat er dan maar 5 mensen echt op Pietje hebben gestemd.

Dat zou de verraders meer voordeel geven omdat ze dan elkaar makkelijker de hand boven het hoofd kunnen houden, maar ja, dat had de spanning er misschien iets langer in gehouden.

Bij Weerwolven kun je ook allemaal extra rollen hebben zoals agent, onschuldig meisje, ziener, weet ik het wat allemaal. Daar hadden ze ook iets mee kunnen doen.

Zoals bijvoorbeeld elke dag een 'burgemeestersverkiezing' voor de burgemeester die een beslissende stem heeft bij gelijkspel of een extra stem. En de 'geliefden' van Cupido waarbij het lot van 2 personen aan elkaar wordt verbonden, gaat de ene het spel uit, dan gaat de ander automatisch ook.

Door die extra rollen krijg je een stuk meer dynamiek in het spel, maar wordt het voor de kijker wel lastiger om te volgen.

[Voor 28% gewijzigd door Davio op 29-04-2021 14:56]

• Gormenghast
Het is het eerste seizoen. Ik hoop dat de makers leren van de "fouten" en ze een aantal kleine wijzigingen doorvoeren. Een combi van anonieme Nederlanders en BN'ers zou ook goed kunnen werken. Minder vriendjespolitiek en wel een paar aansprekende namen om wat kijkers te trekken.

Iedere keer anoniem stemmen lijkt me niet goed, dat gaat mogelijk ten koste van de spanning. Ik zou opteren voor twee kaarten die je elk een keer kan inzetten waarmee je dan anoniem kan stemmen.

Ik vind de schilden eigenlijk niet heel goed werken. Ik zou dan ook een schild mogelijk maken tijdens de stemronde. Dat kan een hele dikke streep door een rekening trekken. Geef ook van tevoren niet aan dat er zoiets te winnen is. Als ze dit onverwacht en wisselvallig maken (dus ipv degene met de meeste punten ook ene keer de loser van de opdracht) staan de kandidaten nog wat meer op drijfzand.

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:55
Gormenghast schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:34:
Als ze dit onverwacht en wisselvallig maken (dus ipv degene met de meeste punten ook ene keer de loser van de opdracht) staan de kandidaten nog wat meer op drijfzand.
Oeh! Als kijker zou ik dit geweldig vinden. Maar het geeft 'de productie' wel heel makkelijk de mogelijkheid om het spel te sturen. Dus in dat opzicht zou dat wel een gevaarlijk middel zijn.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:00
Ze kunnen misschien de ene groep vooraf laten stemmen over wie het schild krijgt in de andere groep (meeste of minste punten), en dat dan in een envelop opslaan.
Maar als de groep weet dat er een schild te halen valt, spelen ze de missie wss heel anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Laguna

Connaisseur

Jeroen87 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:36:
[...]

Samantha is vooral deskundig in het verzieken van een format. Als het idee was dat er 3 verraders zouden zijn die dat niet van elkaar wisten snap ik dat ze alleen spelen.

Ze heeft alleen vanaf het moment dat ze bij de verraders kwam echt 0,0 effort gestoken in het verrader zijn (als team) maar gewoon gelijk Kees en Holly eruit gegooid. Kan ze wel met der krokodillentranen roepen dat ze niet anders kon, maar dat kon ze dus mooi wel.
Sowieso heeft Holly zich om laten lullen, die had Barbara erin moeten houden, en kosten wat kost eisen dat 1 van die vrouwen uit dat bondje eruit zou gaan. Samantha zegt dan "ze eten uit mijn hand ik stuur ze wel". en 1 seconde daarna zegt ze ongeveer..."Holly is niet meer te redden". Programma is in ieder geval stuk minder leuk geworden, stuk voorspelbaarder.

Het is dat ik alles al gekeken heb en wil weten hoe het eindigt, maar die Samantha heeft een potentieel leuk programma eigenhandig de nek omgedraaid.

Zeg dan als je gevraagd wordt voor de verraders dat je dat niet wilt en als getrouwe door wilt spelen.

Programma zou er iig beter op worden als de stemming wellicht deels anoniem is aan de tafel. Dan kun je nog X zeggen en Y doen.
Deze manier van denken heeft er helaas ook toe geleid dat ze doodsbedreigingen heeft ontvangen op social media. Echt te bizar voor woorden dat dit sentiment leeft doordat er mensen vallen over de manier waarop Samantha het spel speelt.

Je weet van te voren dat het een individueel spel is, want er is uiteindelijk maar 1 winnaar. Waarom zou je dan als verrader, de andere verraders moeten beschermen? Je kan indien je dat wil de verdenkingen enigszins proberen te sturen naar andere kandidaten, maar als je dat consequent blijft doen maakt dat je verdacht (zie Diederik). Het is dan ook geenszins een verplichting/regel van het spel om andere verraders te beschermen. Voor de rol van verrader geldt tevens, hoe langer het spel duurt, hoe moeilijker het wordt.

Kees en Holly hadden precies de verkeerde gekozen aangezien Samantha als getrouwe precies hen al boven aan haar lijstje had staan en dit ook al besproken had. Ze was al één keer van de afspraak afgeweken door niet op Kees te stemmen maar op Steven, waardoor andere kandidaten toch twijfels bij haar kregen. Indien ze nu had geprobeerd om de vele verdenkingen van Holly af te wenden en te verschuiven naar een andere kandidaat, dan had ze effectief haar eigen graf gegraven. Ze speelt het spel gewoon met verve.

Overigens ben ik het wel eens met de reacties dat de regie wel moet zien te voorkomen bij de selectie dat kandidaten elkaar goed kennen, want dat zorgt inderdaad automatisch voor bondjes (dat zag je ook al bij "the big escape"). Idealiter geen BN-ers, maar goed commerciële belangen en BN-ers trekken meer kijkers, men durft dus niet puur te vertrouwen op het concept. Bij het nieuwe programma "de bluffer" (van dezelfde makers als "de verraders" en "wie is de mol") hebben ze wel voor onbekende Nederlanders gekozen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joster
Laguna schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Deze post verklaart wel waarom ze ook doodsbedreigingen heeft ontvangen op social media. Echt te bizar voor woorden dat er mensen, zoals jij en de mensen die jouw post een duimpje hebben gegeven, vallen over de manier waarop Samantha het spel speelt.
Ehrm, hier ziet nogal een verschil tussen hè. Je mag best wat vinden van de manier waarop Samantha het spel gespeeld heeft en dat jammer vinden. Dat maakt je niet meteen een of andere wappie die op socials loopt te blaten en bedreigingen gaat uiten.
Je weet van te voren dat het een individueel spel is, want er is uiteindelijk maar 1 winnaar. Waarom zou je dan als verrader, de andere verraders moeten beschermen? Je kan indien je dat wil de verdenkingen enigszins proberen te sturen naar andere kandidaten, maar als je dat consequent blijft doen maakt dat je verdacht (zie Diederik). Het is dan ook geenszins een verplichting/regel van het spel om andere verraders te beschermen. Voor de rol van verrader geldt tevens, hoe langer het spel duurt, hoe moeilijker het wordt.

Kees en Holly hadden precies de verkeerde gekozen aangezien Samantha als getrouwe precies hen al boven aan haar lijstje had staan en dit ook al besproken had. Ze was al één keer van de afspraak afgeweken door niet op Kees te stemmen maar op Steven, waardoor andere kandidaten toch twijfels bij haar kregen. Indien ze nu had geprobeerd om de vele verdenkingen van Holly af te wenden en te verschuiven naar een andere kandidaat, dan had ze effectief haar eigen graf gegraven. Ze speelt het spel gewoon met verve.
Kees en Holly wisten al dat ze met Samantha iemand in huis haalden die hen op het vizier had, die als een sterke speelster gezien werd en dat ze hiermee mogelijk hun eigen graf aan het graven waren. Of het een verkeerde keuze was? Ik weet het niet, denk dat Samantha indien ze nog getrouwe was gebleven, hen ook geslacht had. Nu heeft ze het zeker met verve gespeeld en dat valt Kees en Holly wel te verwijten. Die hadden Samantha eigenhandig naar de slachtbank moeten leiden in plaats van dat ze hun vizier op Steven richtten. Dan nog mag je van de manier van spelen van de een of de ander echt wel iets vinden imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Joster schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Ehrm, hier ziet nogal een verschil tussen hè. Je mag best wat vinden van de manier waarop Samantha het spel gespeeld heeft en dat jammer vinden. Dat maakt je niet meteen een of andere wappie die op socials loopt te blaten en bedreigingen gaat uiten.
Ik stel het ook zeker niet gelijk. Ik doel op het sentiment, daar gaat de één duidelijk anders mee om dan de ander.
[...]

Kees en Holly wisten al dat ze met Samantha iemand in huis haalden die hen op het vizier had, die als een sterke speelster gezien werd en dat ze hiermee mogelijk hun eigen graf aan het graven waren. Of het een verkeerde keuze was? Ik weet het niet, denk dat Samantha indien ze nog getrouwe was gebleven, hen ook geslacht had. Nu heeft ze het zeker met verve gespeeld en dat valt Kees en Holly wel te verwijten. Die hadden Samantha eigenhandig naar de slachtbank moeten leiden in plaats van dat ze hun vizier op Steven richtten. Dan nog mag je van de manier van spelen van de een of de ander echt wel iets vinden imo.
Ze wisten toen volgens mij nog niet dat zij hen door had. Maar goed voor wat betreft de keuze heb je inderdaad gelijk, ze hadden haar inderdaad moeten uitschakelen. Samantha profiteert nu simpelweg van het debuut van dit programma. Bij een volgend seizoen zal het ongetwijfeld anders verlopen, waarbij er mogelijk nog geschaafd wordt aan de spelregels. Je mag best wat vinden, maar als je een probleem hebt met de manier waarop het spel nu wordt gespeeld dan heb je mijns inziens het spel niet goed begrepen.

Samantha en Chatilla hebben het spel tot nu toe het best gespeeld. Francis ook indien haar spel bewust was, wat ik betwijfel. Loek en Loiza zijn veelal onwetend geweest en vooral Loiza laat zich makkelijk beïnvloeden. Ik vermoed dat Francis of Loiza vermoord zal zijn (aangezien Samantha eigenlijk Loek wou vermoorden maar Tijl haar adviseerde om dat niet te doen, logisch want Loek wordt reeds verdacht), waarna Loek uiteindelijk verbannen zal worden. Vervolgens een finalespel met de resterende 3 vrouwen om de zilverschat. Op basis van de uitleg van het finalespel die @Lanfear89 gepost had verwacht ik dat Chatilla en Samantha uiteindelijk de buit samen zullen delen.

@Joster ik zie nu dat jij al exact hetzelfde had voorspeld ;)

[Voor 4% gewijzigd door Laguna op 01-05-2021 20:41]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
[...]

Deze post verklaart wel waarom ze ook doodsbedreigingen heeft ontvangen op social media. Echt te bizar voor woorden dat er mensen, zoals jij en de mensen die jouw post een duimpje hebben gegeven, vallen over de manier waarop Samantha het spel speelt.
Zeg kerel kap eens even heel snel met dit soort aantijgingen! Ik heb een duimpje gegeven voor die post maar ik vind het van de zotte en schandalig dat ze hiervoor doodsbedreigingen krijgt. Maar ik mag toch wel vinden dat de manier waarop ze het spel speelt, IK dat niet leuk vind? Om mij en anderen dan direct van hetzelfde te beschuldigen als die idioten die haar dood wensen.... Kap daar eens heel snel mee! Kan hier behoorlijk pissig van worden :/ :(

Edit: toevoeging: en nee, het verklaar het helemaal niet!

[Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-05-2021 19:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Shadow_Agent je leest het duidelijk anders dan ik bedoel, zoals ik hierboven al zei:
Laguna schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Ik stel het ook zeker niet gelijk. Ik doel op het sentiment, daar gaat de één duidelijk anders mee om dan de ander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Idealiter geen BN-ers, maar goed commerciële belangen en BN-ers trekken meer kijkers, men durft dus niet puur te vertrouwen op het concept.
Ja helaas is dat echt een zwaktebod vind ik op de Nederlandse tv. Doet BE het een stuk beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chip. schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Ja helaas is dat echt een zwaktebod vind ik op de Nederlandse tv. Doet BE het een stuk beter.
Ja inderdaad. Ik ben dit jaar ook voor het eerst de Mol in België aan het kijken, zit erg goed in elkaar. Ook was expeditie Robinson NL vs BE op Videoland zonder BN-ers of BB-en een stuk leuker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lanfear89
... Serieus? Is Samantha nu echt zo ongelofelijk dom?! Dat is gewoon een weggevertje!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:16

Vos

AFCA

Lanfear89 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:47:
... Serieus? Is Samantha nu echt zo ongelofelijk dom?! Dat is gewoon een weggevertje!
Ga dan zelf naar huis...ze wil niet eens winnen. Als één van haar ‘vriendinnen’ maar wint.

[Voor 8% gewijzigd door Vos op 01-05-2021 21:49]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Lanfear89
Nou.. 't was een leuk seizoen, tot Samantha een verrader werd, wat een afgang -_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ze speelde het heel slim maar hiermee slaat ze de plank volledig mis. Francis was de beste keus geweest om te vermoorden. Maar goed als het even meezit wordt dit direct keihard afgestraft en wordt ze straks verbannen. Al stemt het weinig hoopvol dat dit van Loiza afhangt.

[Voor 39% gewijzigd door Laguna op 01-05-2021 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 21:33
hotymoty schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:26:
Of toch niet.. _O-

PVOutput: VO18

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Loiza heeft het altijd standaard fout, oftewel Chatilla had beter moeten weten. Vooral na het betoog van Francis.

[Voor 21% gewijzigd door Laguna op 01-05-2021 22:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanfear89
Holy shit man.. als Samatha hier mee weg komt zijn al die vrouwen echt achterlijk, die gekke stemming de dag nadat ze verrader werd is een uithangbord waar je U tegen zegt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
Dit spel..... Als een nachtkaars gaat het uit. :X ;w :{

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ja inderdaad, het begon erg sterk, maar die vriende kliekjes 🙈

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Lanfear89 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:54:
Holy shit man.. als Samatha hier mee weg komt zijn al die vrouwen echt achterlijk, die gekke stemming de dag nadat ze verrader werd is een uithangbord waar je U tegen zegt
ericwhar schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:01:
Ja inderdaad, het begon erg sterk, maar die vriende kliekjes 🙈
Ik heb hem uitgedrukt....
Meiden zijn echt dom...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de getrouwen om te weten wie de verraders zijn?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Lanfear89 precies, daarnaast zit Loiza al het hele seizoen in m'n irritatiezone, verschrikkelijk. Hopelijk speelt Samantha het zo dat alles naar haar gaat, de rest verdient het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Aggressor schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:04:
[...]

[...]

Ik heb hem uitgedrukt....
Meiden zijn echt dom...
Hier ook, lees morgen wel wie gewonen heeft :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lanfear89
Ik moet ook zeggen dat ik niet snap dat de verraders nooit dat kliekje aan hebben geraakt. Zulk soort groepjes zijn levensgevaarlijk, als je bij 1 in het vizier komt kom je gelijk bij het hele kliekje in het vizier.

Oh, en wat is in vredesnaam het nut van verrader zijn bij het eindspel? Enige getrouwe/verrader deel is dus gewoon om mensen er 's nachts uit te stemmen dus. Waarom zou je dan uberhaubt op verraders gaan jagen -_-

Edit: 20 kilo zilver, dat is zo'n 14K euro tegen de huidige zilverprijs, mooie pot
Edit2: Ik vraag me af of ze daadwerkelijk het zilver mee krijgen of dat dit direct in geld om wordt gezet (en het zilver als prop mee gaat naar een volgend seizoen)

[Voor 55% gewijzigd door Lanfear89 op 01-05-2021 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

xzaz schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:04:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de getrouwen om te weten wie de verraders zijn?
Zodat je weet wie je moet bespelen om in het spel te blijven.

Deceptie deze finale, jammer. Wel de uitkomst die ik vooraf had verwacht.

[Voor 12% gewijzigd door Laguna op 01-05-2021 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
Verraad door samantha.. daaaahg

/edit
Onee toch niet.
Welterusten

/edit2
Waarom niet samantha buitensluiten in finale?

[Voor 67% gewijzigd door Arend_Akelig op 01-05-2021 23:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Slap!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xzaz
Laguna schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:12:
[...]

Zodat je weet wie je moet bespelen om in het spel te blijven.

Deceptie deze finale, jammer. Wel de uitkomst die ik vooraf had verwacht.
De finalisten hebben juist niet de verraders bespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

xzaz schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:24:
[...]

De finalisten hebben juist niet de verraders bespeeld.
Samantha wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
Mijn punt. Het programma heet verraders maar het draait helemaal niet om verraders. Het maakt niet uit wie ze zijn je moet gewoon zorgen dat je, net zoals op het schoolplein een groep heb waar je achter kan staan zodat je een blok heb. Als dit blok ook nog eens een verrader heeft die andere verraders meeneemt dan zit je gebakken.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 19:40
Het einde had anders gemoeten. De verrader (Samantha) had anoniem moeten blijven in het eindspel, maar had als verrader sowieso 'verraad' op het bordje moeten schrijven. Zo moet je als getrouwe alsnog NIET kiezen voor iemand van wie je denkt dat die verrader is, omdat die het spel alsnog kan verpesten. Nu wordt er gezegd: 'jij bent hoogstwaarschijnlijk een verrader, maar ik kies toch voor jou'. Wat is de functie van een verrader in het eindspel dan?

Het moet tot op het laatst spannend blijven wie de verrader is, omdat die tot op de laatste minuut het spel kan bepalen.

Staan er een getrouwe en een verrader aan de tafel, dan wint óf de verrader óf de derde.

Staan er twee getrouwen aan de tafel, dan wint één van de twee, delen de twee of wint de derde.

Staan er twee verraders aan tafel, dan wint de derde.

[Voor 17% gewijzigd door Moineau op 01-05-2021 23:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

xzaz schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:29:
[...]

Mijn punt. Het programma heet verraders maar het draait helemaal niet om verraders. Het maakt niet uit wie ze zijn je moet gewoon zorgen dat je, net zoals op het schoolplein een groep heb waar je achter kan staan zodat je een blok heb. Als dit blok ook nog eens een verrader heeft die andere verraders meeneemt dan zit je gebakken.
Klopt, daarom werkt het sowieso beter met mensen die elkaar niet kennen, dan wordt het vertrouwen lastiger. Uiteindelijk is het enige doel van iedereen: overleven en de finale bereiken.

Overigens een blok vormen zonder dat de rest dit door heeft is niet te doen en kan dus uit elkaar worden gespeeld.

[Voor 8% gewijzigd door Laguna op 01-05-2021 23:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
Als een verrader wint verdelen ze de winst met de oud verraders. Zo hebben de verraders een incentive om elkaar echt te steunen. En zit er een verrader in de finale winnen ze sowieso.

[Voor 17% gewijzigd door xzaz op 01-05-2021 23:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanfear89
Moineau schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:34:
Het einde had anders gemoeten. De verrader (Samantha) had anoniem moeten blijven in het eindspel, maar had als verrader sowieso 'verraad' op het bordje moeten schrijven. Zo moet je als getrouwe alsnog NIET kiezen voor iemand van wie je denkt dat die verrader is, omdat die het spel alsnog kan verpesten. Nu wordt er gezegd: 'jij bent hoogstwaarschijnlijk een verrader, maar ik kies toch voor jou'. Wat is de functie van een verrader in het eindspel dan?

Het moet tot op het laatst spannend blijven wie de verrader is, omdat die tot op de laatste minuut het spel kan bepalen.

Staan er een getrouwe en een verrader aan de tafel, dan wint óf de verrader óf de derde.

Staan er twee getrouwen aan de tafel, dan delen de twee of wint de derde.

Staan er twee verraders aan tafel, dan wint de derde.
Dat was idd een hele mooie koppeling geweest en idd een veel spannendere finale. Nu hadden we 3 totaal losstaande onderdelen in het spel. Gezamelijk het zilver winnen met wat spellen overdag, het gekronkel met het vermoorden en verbannen van mensen, en uiteindelijk het verdelen van de buit.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 11:53

CR1691

Hero of Time

Chatilla: ik zit 50/50 op Samantha en Francis
Francis leaves the room
Chatilla: Ik verdenk jou nu Loiza!
Kijker: :F

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lanfear89
https://www.ad.nl/show/pl...idaten-gedeeld~ae90e353a/

... ... ja tuurlijk, waarom heb je dan nog een finale. Ach kom, haal francis er ook bij, dat is ook nog je beste vriendin, deel alles lekker door 4. En ach, als je dan toch bezig bent, waarom heb je vorige aflevering voordat je naar bed ging niet gelijk gezegd dat je Loek er 's nachts uit ging mieteren en je de buit vervolgens door 4 wil verdelen. Dat had iedereen weer een hoop tijd gescheeld.

RTL alsjeblieft, volgend seizoen niet meer van zulke kutkliekjes, want dit zuigt aan alle kanten |:( :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik was ook benieuwd wat er zou gebeuren, zodra de stemming gelijk zou zijn bij het verbannen. Dat is helaas het hele seizoen niet gebeurd.

Net als wat er gebeurd zou zijn als er geen nieuwe verrader bij zou zijn gekomen en de 2 resterende verraders waren ontmaskerd dan kon er niemand meer vermoord worden.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee