• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-09 20:02
@bob-nwk Ik heb de 21.3.24 update gedaan. Maar ging niet helemaal lekker.

Ik had de boot magisk bestanden vervangen in de zip.
Hij startte op maar ik kon helemaal niets aanrakingen deden het niet. Daarna originele boot.img gebruikt en deed het weer.

Moet toch kunnen?? Magisk boot vervangen?

.

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:53
wackidth schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:24:
@bob-nwk Ik heb de 21.3.24 update gedaan. Maar ging niet helemaal lekker.

Ik had de boot magisk bestanden vervangen in de zip.
Hij startte op maar ik kon helemaal niets aanrakingen deden het niet. Daarna originele boot.img gebruikt en deed het weer.

Moet toch kunnen?? Magisk boot vervangen?
Met welk doel had je de boot.img vervangen? Vervangen door gepatchte versie om gelijk root acces te hebben ofzo? Gepatche img moet naar 2 partities worden geflashed, wellicht gaat het daarom mis.

• bob-nwk
Vanochtend de 55W charger wat beter kunnen testen. In 00:54 uur van 14% naar 100%. Vooral in het begin erg snel. Rond de 75-80% gaat de snelheid naar beneden. Het toestel werd nauwelijks warm, de actieve koeling lijkt goed te werken.

EDIT: ik vergeet te vermelden dat dit de 55W Wireless charger betreft. Wired zal ongetwijfeld nog wat sneller gaan.

[Voor 5% gewijzigd door bob-nwk op 29-03-2021 15:33]

• WidgetTWW
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09 18:04
Er zit wel kopersbescherming op, niet goed = geld terug. Maar vraag me af of je een 'echt' toestel krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musback
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-06 23:57
G.Scholtens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Hoe kan ik die uninstall commando's uitvoeren?
Heb gisteren ook de debloating-procedure doorlopen mbhv XiaomiADBFastbootTools. Zonder root of unlocked bootloader...

Heb de procedure meteen uitgeschreven voor latere referentie.
Geen geneuzel met root/adb/commando's, maar gewoon uninstallen via een eenvoudige GUI. Het leuke is dat je achteraf ook opnieuw apps kan installeren (stel je verwijderde iets dat je alsnog nodig zou hebben...)

Hopelijk help het!

Off-topic; zelf kom ik van een S7 Edge die het nog steeds erg goed deed (ook op de batterij), maar deze schuift na 4.5 jaar door naar de dochter.
Wat een waanzinnig ding is die Mi 11!? Razendsnel, prachtig ontwerp... Ik maakte me initieel wat zorgen over de batterij door alle reviews, maar ik haal er met alle eenvoud 2 volle dagen mee.

[Voor 38% gewijzigd door musback op 29-03-2021 10:36. Reden: grammaticaal]

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:43
Heb hem nu dikke week in bezit, toestel is inderdaad snel, mooi design en geluid in stereo vind ik echt super.

Toestel word wel warm vind ik zelf als je poosje zit te gamen of op youtube hebt gezeten. Maar niet storend.
Batterij duur niet top, maar ligt er denk ik ook aan wat je ermee doet.
Wifi, bluetooth, gps staat altijd aan hier.

Maar gewoon in standby zal die vast langer meegaan

• baromaro
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:59
Iemand al wat meer info over de camera van de MI11?

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:47
baromaro schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:39:
Iemand al wat meer info over de camera van de MI11?
Heel Youtube staat vol met reviews over de camera's. Wat wil je meer weten?

• baromaro
Mother_lepard schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Heel Youtube staat vol met reviews over de camera's. Wat wil je meer weten?
Ik ben benieuwd naar ervaringen van Tweakers op dit moment. Er zijn namelijk aardig wat nieuwe toestellen beschikbaa op dit moment, OPPO X3, Oneplus 9. Qua specs lijken ze iig wel erg op elkaar, dus ik ben benieuwd naar de parktijk ervaring.

[Voor 25% gewijzigd door baromaro op 29-03-2021 15:48]

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-09 00:16
Had gehoopt dat de ultra meteen hier beschikbaar zou zijn, denk dat we nog een aantal maanden moeten wachten :(

• wackidth
Laden gaat supersnel met de 55 watt
bedrade lader. Dat zou als het goed is hetzelfde moeten zijn met wireless.

Vandaag een testje gedaan van 25% naar 60% in 10 minuten!!
Dan maakt het voor mij niet zo heel veel uit dat het verbruik hoog is.

Van de week switchen van Xiaomi.eu naar MiuiMix kijken of dat wat scheelt.

Had vandaag erg hoog Google play batterij verbruik.

Af fabriek screenprotector ge-ditched. Enorm krasgevoelig. Mijn twee jaar oude MI9 ziet er beter uit zonder protector.
Touch aanraking voelen beter en het scherm komt nog meer tot zijn recht.

[Voor 55% gewijzigd door wackidth op 29-03-2021 23:15]

.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:39
Cyclonic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:36:
Had gehoopt dat de ultra meteen hier beschikbaar zou zijn, denk dat we nog een aantal maanden moeten wachten :(
Ultra is iets te voor mij. Maar de Pro was echt top. Jammer dat die hier niet komt. Hoe zit het qua symmetrie van de bezels? Vind dat top van de pixel 5.

Morgen even de mix4 checken.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:05
Is het ook bekend of de Xiaomi Mi 11i naar Nederland komt?
Dat is in mijn ogen een een erg interessant toestel en toch zo'n 200 euro goedkoper dan de normale Mi11

• bob-nwk
mb1234 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:10:
Is het ook bekend of de Xiaomi Mi 11i naar Nederland komt?
Dat is in mijn ogen een een erg interessant toestel en toch zo'n 200 euro goedkoper dan de normale Mi11
Pukson schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:35:
[...]

Ultra is iets te voor mij. Maar de Pro was echt top. Jammer dat die hier niet komt. Hoe zit het qua symmetrie van de bezels? Vind dat top van de pixel 5.

Morgen even de mix4 checken.
Houdt deze pagina even in de gaten: https://tradingshenzhen.com/en/new.
Ultra en Pro staan er beiden al op. Iets te duur voor wat je er extra voor krijgt als je het mij vraagt. 5.000 mAh accu is wel fijn maar beide toestellen worden daardoor een stuk zwaarder. Iets wat ik juist zo fijn vind aan de Mi 11 is dat hij lekker dun en licht is. Gelukkig geen spijt van mijn keuze om niet te wachten op de Ultra en Pro dus :)

[Voor 49% gewijzigd door bob-nwk op 30-03-2021 08:34]

• bob-nwk
wackidth schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:10:
Af fabriek screenprotector ge-ditched. Enorm krasgevoelig. Mijn twee jaar oude MI9 ziet er beter uit zonder protector.
Touch aanraking voelen beter en het scherm komt nog meer tot zijn recht.
+1
Ik trek de af fabriek dingen er altijd gelijk af. Ik gebruik sowieso nooit een screenprotector eigenlijk. Voegt echt niets meer toe met de schermkwaliteit van tegenwoordig.

• G.Scholtens
Iemand al iets gehoord over zijn / haar Mi Watch die je erbij geleverd zou krijgen met de actie van een aantal providers?

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
Wat is dit voor site en hoe komt het dat de toestellen stukken goedkoper zijn dan de bekende NL sites?
Ik zie dat de Pro hier ook op staat terwijl deze niet hier zou komen.
zelf druk aan het wikken en wegen of ik Xiaomi Mi11 moet nemen of misschien een oneplus 9 pro.
lijkt dat de ultra net even te groot is voor wat ik wil. De pro leek mooi maar vraag me af of ik de juiste fW en updates erbij kan krijgen als ik hem hier bestel

• mb1234
d-vine schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Wat is dit voor site en hoe komt het dat de toestellen stukken goedkoper zijn dan de bekende NL sites?
zelf druk aan het wikken en wegen of ik Xiaomi Mi11 moet nemen of misschien een oneplus 9 pro.
lijkt dat de ultra net even te groot is voor wat ik wil. De pro leek mooi maar vraag me af of ik de juiste fW en updates erbij kan krijgen als ik hem hier bestel
Volgens mij gewoon een Chinese reseller :?

Ik maak bij zulke sites altijd zorgen om de garantie, bestel dan toch liever bij een Nederlandse webshop.

• baromaro
[...]

S21(+) ook overwogen?

• bob-nwk
mb1234 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Volgens mij gewoon een Chinese reseller :?

Ik maak bij zulke sites altijd zorgen om de garantie, bestel dan toch liever bij een Nederlandse webshop.
Tja, dat is het risico dat je neemt inderdaad. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 20 jaar smartphone gebruik 1 keer gebruik moeten maken van garantie. Dat was bij een van de 1e HTC's. Dus ik vind het prijsverschil t.o.v. het risico het meer dan waard. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

• d-vine
Was juist afgestapt van samsung, en vind de clean android ervaring van oneplus (nu nog de 6) wel erg lekker.
Xiaomi geen ervaring mee maar wel aan het overwegen.
Grote upgrade gaat het wel worden als ik nu nieuwe telefoon neem maar wil dit keer ook een beter camera maar hoeft niet beste van beste te zijn als het maar benaderd.
Zit hem ook in dat de telefoons duurder zijn geworden mijn eisen iets hoger en daardoor kijk ik er kritischer naar.

• d-vine
bob-nwk schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Tja, dat is het risico dat je neemt inderdaad. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 20 jaar smartphone gebruik 1 keer gebruik moeten maken van garantie. Dat was bij een van de 1e HTC's. Dus ik vind het prijsverschil t.o.v. het risico het meer dan waard. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Zo denk ik er ook wel over, begrijp dat de levering vanaf deze site dus geen probleem is.
Gaat wel een probleem worden denk ik als ik de pro bestel dat ik geen Europese FW erop heb zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bob-nwk
d-vine schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Zo denk ik er ook wel over, begrijp dat de levering vanaf deze site dus geen probleem is.
Gaat wel een probleem worden denk ik als ik de pro bestel dat ik geen Europese FW erop heb zitten.
Deze site is betrouwbaar en levert doorgaans binnen een week (zelf pas 1 keer besteld maar lees dat mijn ervaring overeen komt met de meesten).

Europese firmware kan erop gezet worden (heb ik zelf ook gedaan) maar is niet noodzakelijk. Het toestel werkt ook gewoon op de Chinese FW.
Correctie: niet zozeer Europese firmware maar wel Xiaomi.EU ROM.

[Voor 5% gewijzigd door bob-nwk op 30-03-2021 10:45]

• mb1234
Op https://tradingshenzhen.com/en/new. staat bij de Mi11 "no charger included" en vervolgens staat er "Free gift: EU power adapter".

Zit de adapter er nou wel of niet bij?

• bob-nwk
mb1234 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:44:
Op https://tradingshenzhen.com/en/new. staat bij de Mi11 "no charger included" en vervolgens staat er "Free gift: EU power adapter".

Zit de adapter er nou wel of niet bij?
Er wordt een adapter bijgeleverd (in de zin van: verloopstekker van CN naar EUR), geen oplader. Wel werd er bij mij een (extra?) USB-C naar USb-A verloop kabeltje meegeleverd. Niet dat ik daar wat aan heb i.c.m. het toestel maar ik kan hem wel mooi gebruiken voor mn MacBook :)

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07:28
Lees wel dat de versie bij Tradingshenzhen de Chinese versie is van de MI 11 Ultra.
Zit hier verschil in met de globale versie als in dat er wellicht 4/5g bandean missen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bob-nwk
Mr.Dutchman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:19:
Lees wel dat de versie bij Tradingshenzhen de Chinese versie is van de MI 11 Ultra.
Zit hier verschil in met de globale versie als in dat er wellicht 4/5g bandean missen?
https://www.kimovil.com/e.../NL/xiaomi-mi-11-pro-plus

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:23
G.Scholtens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:56:
Iemand al iets gehoord over zijn / haar Mi Watch die je erbij geleverd zou krijgen met de actie van een aantal providers?
De mijne heb ik vorige week binnen gekregen, ging heel erg snel! Moest wel 1 ding aanpassen in de aanvraag (foto van het doosje van de mobiel met de code erop)

• G.Scholtens
rolandmegens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:33:
[...]

De mijne heb ik vorige week binnen gekregen, ging heel erg snel! Moest wel 1 ding aanpassen in de aanvraag (foto van het doosje van de mobiel met de code erop)
Mijn aanvraag is nog niet eens goedgekeurd volgens die site van myauctions
Staat ook bij dat het wel 8 weken kan duren

EDIT: Krijg nu net mail, inderdaad ook over de imei. Had jij hem ook uit het doosje geknipt of gewoon foto van doosje met het imei nummer?

[Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 30-03-2021 16:15]

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:23
G.Scholtens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Mijn aanvraag is nog niet eens goedgekeurd volgens die site van myauctions
Staat ook bij dat het wel 8 weken kan duren

EDIT: Krijg nu net mail, inderdaad ook over de imei. Had jij hem ook uit het doosje geknipt of gewoon foto van doosje met het imei nummer?
Heb gewoon foto gemaakt van de zijkant 👍 daarna was hij erg snel goedgekeurd en opgestuurd

• G.Scholtens
rolandmegens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Heb gewoon foto gemaakt van de zijkant 👍 daarna was hij erg snel goedgekeurd en opgestuurd
Thnx gedaan, nu afwachten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 02-09 13:42
https://www.wondamobile.com/mobile/xiaomi-smartphones.html Meer dan prima webshop met een prima service heb de xiaomi 11 ultra besteld maar twijfel nu toch weer een beetje vind de camera bump toch wel echt heel groot. Hebben jullie ook al hoesjes gevonden ?

[Voor 42% gewijzigd door reinierkramer op 30-03-2021 20:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wackidth
G.Scholtens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:56:
Ja die heb ik inmiddels een week in huis... Nog nieuw in de verpakking... Ghehhe

.

• wackidth
Ik heb problemen met de Digid app. Er zit een streep in het beeld van de QR scanner en de beeld van camera is een hele rare kleur.

Iemand met dezelfde problemen? In andere apps met qr code scanner is alles goed.

https://postimg.cc/TyPj4Z5z

[Voor 6% gewijzigd door wackidth op 01-04-2021 23:30]

.

• bob-nwk
wackidth schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:47:
Ik heb problemen met de Digid app. Er zit een streep in de het beeld van de QR scanner en de beeld van camera is een hele rare kleur.

Iemand met dezelfde problemen? In andere apps met qr code scanner is alles goed.
Heb het even gecontroleerd en hier hetzelfde. Blauwe streep in beeld en voor de rest een paarse gloed.
De scan werkt echter wel. Maar als ik dan vervolgens mijn pincode invoer, kan ik nergens op Enter drukken oid.. Ik vermoed dat het meer aan de brakke app ligt dan aan het toestel, maar ik gebruik de app nooit dus zeker weten doe ik het niet.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
Hier precies hetzelfde. Zowel met de stock rom als de Xiaomi.eu miui 12.5. het scannen werkt wel, maar echt heel lastig.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Denon X2600 & 4x Boston Audio A25 & Bowers & Wilkins asw610

• wackidth
Headshot_NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:31:
Hier precies hetzelfde. Zowel met de stock rom als de Xiaomi.eu miui 12.5. het scannen werkt wel, maar echt heel lastig.
Ik heb vandaag contact gehad met Digid app helpdesk en hen een foto gemaild met het probleem. Wellicht een idee om dit ook te doen. Ik kreeg de scans niet werkend overigens.

Info@digid.nl

.

• NosferatuX
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
[...]

Grote kans dat je pakketje bij een postpunt wordt gebracht en je nog even 21% BTW +admin kosten mag aftikken. Echt goedkoper is het dan niet. Kan je beter gewoon via een nederlandse retailer bestellen, makkelijk met garantie geen gedoe met software etc.
Geen idee wanneer ze verkocht gaan worden alleen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reinierkramer
NosferatuX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:08:
[...]

Grote kans dat je pakketje bij een postpunt wordt gebracht en je nog even 21% BTW +admin kosten mag aftikken. Echt goedkoper is het dan niet. Kan je beter gewoon via een nederlandse retailer bestellen, makkelijk met garantie geen gedoe met software etc.
Geen idee wanneer ze verkocht gaan worden alleen.
https://www.wondamobile.com/ Hier heb je gegarandeerd geen import kosten

• NosferatuX
  • Niet online
Versturen ze vanuit de EU dan? UK valt tegenwoordig daarbuiten en voor aankopen daar moet je ook BTW betalen. Ik ging ervan uit dat die in engeland zitten ivm de valuta op hun site

• reinierkramer
NosferatuX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:16:
[...]

Versturen ze vanuit de EU dan? UK valt tegenwoordig daarbuiten en voor aankopen daar moet je ook BTW betalen. Ik ging ervan uit dat die in engeland ivm de valuta op hun site
Versturen gewoon vanuit China maar mocht je tegen kosten aan lopen vergoeden ze dat.

• bob-nwk
reinierkramer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:16:
[...]

Versturen gewoon vanuit China maar mocht je tegen kosten aan lopen vergoeden ze dat.
Inderdaad, zolang je Global Priority selecteert bij Trading Shenzhen betaal je gegarandeerd geen extra kosten.
Mijn 8/256GB editie kwam daarmee inclusief alle kosten uit op €633,-

• NosferatuX
  • Niet online
reinierkramer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:16:
[...]

Ah okay dat wist ik niet. Maar je moet dan dus wel betalen maar je krijgt het dan van hun terug.

• bob-nwk
wackidth schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:29:
[...]

Ik heb vandaag contact gehad met Digid app helpdesk en hen een foto gemaild met het probleem. Wellicht een idee om dit ook te doen. Ik kreeg de scans niet werkend overigens.

Info@digid.nl
Ik heb het vanochtend ook nog even op de Poco F2 Pro geprobeerd. Hier kreeg ik wel een normaal camerabeeld. Echter ontbrak ook hier de knop om door te gaan na het invoeren van de pincode. App lijkt vrij crappy.

• bob-nwk
NosferatuX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:24:
[...]

Ah okay dat wist ik niet. Maar je moet dan dus wel betalen maar je krijgt het dan van hun terug.
Bij Trading Shenzhen niet.

• reinierkramer
NosferatuX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:24:
[...]

Weet niet precies hoe het gaat bij de vorige telefoons die ik daar gekocht heb geen last gehad en ze zeggen het overal ook duidelijk dat er geen extra kosten bij komen door taxes.

• Torrentus
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik vind de Mi 11 Pro erg interessant, want wél de goede camera en batterij, maar niet de inductiekookplaat en het voor mij overbodige tweede scherm achterop. Ik kan 'm via de webshops hierboven genoemd in China bestellen, maar twijfel omdat ik me afvraag of er ooit een europese ROM voor gaat komen, omdat het model niet naar Europa zou komen.. Iemand met meer EU-Rom ervaring daar een gedachte bij?

• NosferatuX
  • Niet online
Torrentus schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:10:
Ik vind de Mi 11 Pro erg interessant, want wél de goede camera en batterij, maar niet de inductiekookplaat en het voor mij overbodige tweede scherm achterop. Ik kan 'm via de webshops hierboven genoemd in China bestellen, maar twijfel omdat ik me afvraag of er ooit een europese ROM voor gaat komen, omdat het model niet naar Europa zou komen.. Iemand met meer EU-Rom ervaring daar een gedachte bij?
Alleen de main camera en sensor is hetzelfde, de overige cameras en sensoren zijn wel van mindere kwaliteit.

Bij de Pro;
50 MP + 8 MP + 13 MP

Bij de Ultra
50 MP + 48 MP + 48 MP

Maar hij is zeker interessant en echt jammer dat hij niet hier komt.
Ik zou er nu al over twijfelen, de pro of de ultra. Als de Pro ook dezelfde sensor voor de ultra wide had dan was het helemaal een done deal!

Denk overigens niet dat er ooit een officiele EU rom voor komt, wellicht wel een custom rom.
reinierkramer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:58:
[...]

Weet niet precies hoe het gaat bij de vorige telefoons die ik daar gekocht heb geen last gehad en ze zeggen het overal ook duidelijk dat er geen extra kosten bij komen door taxes.
Dat moeten haast wel smokkel praktijken zijn dan haha. Voor de douane maakt het echt niks uit wat een shop aan zijn klanten verteld. Komt er door de controle een product van buiten de EU dan zal er gewoon belasting betaald moeten worden tenzij de verkoper de gehele import en belastingaangifte regelt zoals Amazon.com doet maar dat lijkt me echt heel sterk.

Dan vermoed ik dat ze het verschepen, niet aangeven en ook niet op het label vermelden wat er in zit en de waarde ervan is. Mocht er dan controle zijn en de klant krijgt een rekening dan vergoeden ze dat misschien maar ze kunnen echt niet bepalen dat er geen belasting voor betaald hoef te worden behalve als ze dus officeel als exporteur te werk gaan maar dat kan niet voor die prijzen.

Maar ik bergrijp dus dat hoe ze het ook doen, het vaak wel werkt en lukt dus wel interessant :P

[Voor 40% gewijzigd door NosferatuX op 02-04-2021 15:08]

• hollabizack12
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08-09 23:39
NosferatuX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:56:
[...]

Denk overigens niet dat er ooit een officiele EU rom voor komt, wellicht wel een custom rom.

[...]
Xiaomi.eu zal sws een versie voor de pro uitbrengen. Dat is nu ook het geval met de mi 10s en k40 pro, beide China only versies.
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de ultra en de pro. Het gewicht en de lompe camerabump van de ultra doen me twijfelen. Luxe problemen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wackidth
hollabizack12 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:07:
[...]

Xiaomi.eu zal sws een versie voor de pro uitbrengen. Dat is nu ook het geval met de mi 10s en k40 pro, beide China only versies.
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de ultra en de pro. Het gewicht en de lompe camerabump van de ultra doen me twijfelen. Luxe problemen!
Ik vind de Ultra echt de gebogelde van de Notre Dame.
Daarbij zie ik het nut niet van dat scherm tenzij je een Tiktok tokkie bent...
En daarbij Xiaomi een tweede scherm en miui?? SOT junkies.... Better stay out.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-07 10:42
Kunnen sommige gebruikers van de EU rom aangeven of het de moeite is deze erop te zetten? Gaat je SOT er op vooruit bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09 18:04
wackidth schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:51:
[...]

Ik vind de Ultra echt de gebogelde van de Notre Dame.
Daarbij zie ik het nut niet van dat scherm tenzij je een Tiktok tokkie bent...
En daarbij Xiaomi een tweede scherm en miui?? SOT junkies.... Better stay out.
Hier is toch echt een markt voor, maar je mening is duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hollabizack12
Bart1977 schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:32:
Kunnen sommige gebruikers van de EU rom aangeven of het de moeite is deze erop te zetten? Gaat je SOT er op vooruit bijvoorbeeld?
Absoluut de moeite waard. Zeker als je een China versie hebt. De MI11 China versies hebben gewoon onze banden dus het is niet nodig de global versie (die veel duurder zijn) aan te schaffen. Zet .EU erop en je hebt een hele goeie deal. Betere sot merk ik wel ja, minder bloatware, geen advertenties. Ik flash altijd .EU op mijn Xiaomi telefoons. Veel snellere (beveiligings) updates ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06:58
hollabizack12 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:43:
[...]

Absoluut de moeite waard. Zeker als je een China versie hebt. De MI11 China versies hebben gewoon onze banden dus het is niet nodig de global versie (die veel duurder zijn) aan te schaffen. Zet .EU erop en je hebt een hele goeie deal. Betere sot merk ik wel ja, minder bloatware, geen advertenties. Ik flash altijd .EU op mijn Xiaomi telefoons. Veel snellere (beveiligings) updates ook.
Is al enkele jaren geleden bij mij, gaat dat zonder rooten? Ik weet nog wel dat je een week geduld moet hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-07 10:42
hollabizack12 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:43:
[...]

Tnx voor je antwoord. Ik heb nu al een global versie en vraag me daarom af of ik de 5 sot die ik nu haal kan ophogen met het installeren vd eu rom. Ik heb overigens al alle bloatware eraf gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hollabizack12
stefanmiler schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:49:
[...]

Is al enkele jaren geleden bij mij, gaat dat zonder rooten? Ik weet nog wel dat je een week geduld moet hebben...
Rooten is niet nodig idd. Je moet een week wachten voor je de bootloader kan unlocken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hollabizack12
Bart1977 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:51:
[...]

Tnx voor je antwoord. Ik heb nu al een global versie en vraag me daarom af of ik de 5 sot die ik nu haal kan ophogen met het installeren vd eu rom. Ik heb overigens al alle bloatware eraf gehaald.
Graag gedaan. Je zou eens op xiaomi.eu moeten kijken op het forum wat daar gehaald wordt qua sot. Denk dat je er misschien nog wel een half uurtje uit kan persen. Maar ook de algehele ervaring van die ROM vind ik persoonlijk een stuk fijner dan standaard.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik heb zelf de 11 Ultra nu 2 dagen in huis en ben er wel tevreden over :)
Het schermpje naast de camera is wel enigsinds een gadget en behoorlijk klein, maar aan de andere kant werkt het best wel voor selfies. Zeker als je met een paar personen samen een selfie wil nemen is de goede ultra-wide sensor wel fijn en zeker een voordeel tegenover de front camera.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• hollabizack12
Adion schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:47:
Ik heb zelf de 11 Ultra nu 2 dagen in huis en ben er wel tevreden over :)
Het schermpje naast de camera is wel enigsinds een gadget en behoorlijk klein, maar aan de andere kant werkt het best wel voor selfies. Zeker als je met een paar personen samen een selfie wil nemen is de goede ultra-wide sensor wel fijn en zeker een voordeel tegenover de front camera.
Nice! Dat heb je snel voor elkaar! Wat is je indruk qua batterij duur? Hoeveel sot haal je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Adion
Ik zit in China en hij was direct leverbaar, dus dat scheelt :)
Schatting van AccuBattery is nu 7 uur screen on time maar nog te vroeg om een goed beeld te hebben denk ik. Lijkt wel dat ik er prima de dag mee door zal komen. Dit is ook met 120Hz en de volledige resolutie. Mijn ervaring met de Mi 10 Pro was dat daar 90Hz in ieder geval de batterijduur toch wel verkorte, dus vermoed dat ook bij de Mi 11 terugschakelen naar 60Hz een goede manier is om langer met de batterij te doen.

• d-vine
Adion schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:58:
Ik zit in China en hij was direct leverbaar, dus dat scheelt :)
Schatting van AccuBattery is nu 7 uur screen on time maar nog te vroeg om een goed beeld te hebben denk ik. Lijkt wel dat ik er prima de dag mee door zal komen. Dit is ook met 120Hz en de volledige resolutie. Mijn ervaring met de Mi 10 Pro was dat daar 90Hz in ieder geval de batterijduur toch wel verkorte, dus vermoed dat ook bij de Mi 11 terugschakelen naar 60Hz een goede manier is om langer met de batterij te doen.
Wel benieuwd naar je ervaringen over aantal dagen.
Zit nu veel te kijken voor de ultra twijfel nog een beetje van de groote en de camera bump of dat vervelend is. En de accu duur over dag gebruik want daar zijn met de SD888 wisselende verhalen over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Adion
De camera bump is best wel behoorlijk ja, maar lijkt praktisch wel mee te vallen tot nog toe, valt niet op in m'n broekzak.
Dat de camera bump de volledige breedte gebruikt is trouwens een voordeel als je hem op tafel legt. In plaats van te wiebelen ligt hij namelijk volledig stabiel.

• reinierkramer
Adion schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:33:
De camera bump is best wel behoorlijk ja, maar lijkt praktisch wel mee te vallen tot nog toe, valt niet op in m'n broekzak.
Dat de camera bump de volledige breedte gebruikt is trouwens een voordeel als je hem op tafel legt. In plaats van te wiebelen ligt hij namelijk volledig stabiel.
Heb hem ook in bestelling staan maar twijfel nog steeds eigenlijk door die camera bump :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hollabizack12
Nou ik heb hem besteld hoor, dan ben je er gewoon vanaf :D Ben benieuwd hoe die zal bevallen. Tot nu toe zien de reviews er goed uit. Maar het is niet zo dat de camera mijlenver voor ligt op de competitie. Nu begint het lange wachten, zou hier rond 25 april moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
hollabizack12 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:12:
Nou ik heb hem besteld hoor, dan ben je er gewoon vanaf :D Ben benieuwd hoe die zal bevallen. Tot nu toe zien de reviews er goed uit. Maar het is niet zo dat de camera mijlenver voor ligt op de competitie. Nu begint het lange wachten, zou hier rond 25 april moeten zijn.
Niet?? Ik dacht toch wel dat de Ultra de beste camera setup heeft.

Ik vind de ultra geen mooi toestel... Maar ik denk dat ik dat toch opzij ga zetten. Ik heb nu de Mi11. Maar ik vind de camera goed... Niet mind blowing.

De Ultra ziet er beter uit met een Xundd case.

Mijn mi11 staat iig te koop. En wellicht voor de Ultra of Pro.

[Voor 22% gewijzigd door wackidth op 06-04-2021 11:48]

.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hollabizack12
wackidth schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:44:
[...]

Ja op papier zeker, maar in de praktijk komt er meer bij kijken. Van de vergelijking die ik heb gezien is het stuivertje wisselen met de iPhone 12 pro Max en S21 ultra. In vergelijking met de OP9 pro is ie zeker beter. Maar niet zo erg dat je van je stoel valt. Kijk maar:
YouTube: Xiaomi Mi 11 Pro vs Oneplus 9 Pro Detailed Camera Comparison
Kan natuurlijk heel goed dat toekomstige updates wel het verschil gaan maken. Daar hoop ik op.

[Voor 7% gewijzigd door hollabizack12 op 06-04-2021 11:52]

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-09 20:43
hollabizack12 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:12:
Waar heb je hem besteld en welke versie? In deze video wordt geadviseerd de global versie te kopen..... YouTube: Mi 11 Ultra vs Mi 11 Ultra BOTH COLORS COMPARED!
Is de China versie echt eenvoudig global te maken?

• wackidth
arene schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:07:
[...]

Waar heb je hem besteld en welke versie? In deze video wordt geadviseerd de global versie te kopen..... YouTube: Mi 11 Ultra vs Mi 11 Ultra BOTH COLORS COMPARED!
Die lelijke opdruk altijd op de Global versies Yuk...
En ja is vrij eenvoudig naar Global te maken. Er zijn zat tutorials voor.
Maar als je het niet aandurft of echt garantie wil neem een global versie.

.

• hollabizack12
arene schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb hem besteld bij tradingshenzen. De 12 GB 256gb versie.
Als je er bekend mee bent is het goed te doen ja. Zo niet dan zal je je in moeten lezen, of tutorials volgen op YouTube. Moet zeker lukken!

• Adion
Als je de Chinese versie op Engels zet werkt die trouwens ook prima. Er is een vinkje voor Google Services (stond standaard al aan als je Engels als taal kiest)
Vervolgens moet je dan enkel manueel de Google Play Store apk installeren en vervolgens kan je van daaruit de andere apps installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
Voor diegene die een toestel uit China willen halen. Houd er rekening mee dat ondanks de banden van 4G en 5G er in zitten deze niet werken op volle snelheid.

Hier kun je zien wat het verschil is. https://cacombos.com/device/M2012K11C
https://cacombos.com/device/M2011K2G

Met Global en China.

Dit is niet te veranderen met PDC of QPST.
Concreet houd het in dat de 3.5ghz frequentie niet wordt ondersteund.

Voor mij ook abracadabra al die cijfers. Maar dit heb ik van iemand die er veel vanaf weet en ook connecties bij Xiaomi heeft.

[Voor 28% gewijzigd door wackidth op 07-04-2021 10:26]

.

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-09 20:43
Dank voor de waarschuwing. Ik wacht wel tot hij officieel wordt aangeboden. Kreeg op mijn vragen aan tradingshenzen, het volgende, deels cryptische antwoord:
we do not include a charger.

with dhl epxress delivery time is 15+ working days (Due to the pandemic) and you will pay your states tax. However we do include lower bills for low
import taxes. we do not warrant that will work. If you see Global Priority at checkout, choose that. Global Priority is tax free. If you do not see the option at checkout, we do not ship to you with GP and there is no way around taxes.
Betaal ik nu wel of geen taxes als ik bij hen bestel?

Toch maar gewoon hier bestellen volgende week denk ik. Zekere voor onzekere.
Hopelijk zit er nog een leuke pre-orderbonus in het vat en is hij hier net zo snel.

• hollabizack12
Adion schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:33:
Nu ben ik toch wel heel benieuwd naar je ervaring mbt de screen on time en batterijduur in het algemeen. Zou je die willen delen met ons? Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Adion
Even de statistieken in AccuBattery bekeken van de laatste dagen, en de 24u haal ik wel met 10% over en een 4,5 uur screen on time. (met 120Hz, volle resolutie, always-on-screen aan, vpn aan)
Screen on time schatting voor een volle batterij blijft rond de 7 uur.

Ondanks de grotere batterij en 5g in de soc ongeveer gelijk aan de Mi 10 Pro, had eigenlijk wel iets meer verwacht. Over een paar dagen ga ik wel eens het verschil bekijken met 60Hz en lagere resolutie. Op de Mi 10 Pro had zelfs 90Hz een behoorlijke impact op batterijduur, dus verwacht dat dat met 120Hz ook wel het geval zal zijn (en helaas geen 90Hz optie op de 11 Ultra)

• hollabizack12
Adion schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:40:
Even de statistieken in AccuBattery bekeken van de laatste dagen, en de 24u haal ik wel met 10% over en een 4,5 uur screen on time. (met 120Hz, volle resolutie, always-on-screen aan, vpn aan)
Screen on time schatting voor een volle batterij blijft rond de 7 uur.

Ondanks de grotere batterij en 5g in de soc ongeveer gelijk aan de Mi 10 Pro, had eigenlijk wel iets meer verwacht. Over een paar dagen ga ik wel eens het verschil bekijken met 60Hz en lagere resolutie. Op de Mi 10 Pro had zelfs 90Hz een behoorlijke impact op batterijduur, dus verwacht dat dat met 120Hz ook wel het geval zal zijn (en helaas geen 90Hz optie op de 11 Ultra)
Dankjewel! Niet supergoed maar wel te doen dus. Dat is mooi!

• wackidth
arene schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:08:
Dank voor de waarschuwing. Ik wacht wel tot hij officieel wordt aangeboden. Kreeg op mijn vragen aan tradingshenzen, het volgende, deels cryptische antwoord:

[...]

Toch maar gewoon hier bestellen volgende week denk ik. Zekere voor onzekere.
Hopelijk zit er nog een leuke pre-orderbonus in het vat en is hij hier net zo snel.
Het gaat net zoals bij AliExpress.... Meeste gaat er door maar het kan er uit gepikt worden. Dus ze kunnen deze belofte nooit maken.

Chinese webshops die met DHL EMS of Ups versturen betaal je gegarandeerd import en btw.

.

• NosferatuX
  • Niet online
Chips.. De front camera van de Mi 11 ultra doet geen 4kvideo.. Dat is wel heel erg jammer. De enige phone tot nu toe met een fatsoenlijke front camera is de s21 ultra. (oneplus 9 etc hebben helemaal slechte front camera) Had zo gehoopt dat de mi 11 ultra alle boxes zou aantikken die ik wil.

• wackidth

Boven de CN versie onder de Global versie.

[Voor 3% gewijzigd door wackidth op 08-04-2021 07:57]

.

• bob-nwk
wackidth schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Boven de CN versie onder de Global versie.
Intressant, volgens Kimovil worden alle mogelijke banden die in NL worden gebruikt namelijk wel ondersteund.
Wat moet ik nou geloven? :)

Vooralsnog heb ik gelukkig iig nergens last gehad van connectieproblemen op mijn CN toestel en - voor zover ik heb gemerkt - overal ook goed bereik. Ik gebruik 2 sims tegelijk: Vodafone en Yes (= KPN netwerk).

• bob-nwk
arene schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:08:

[...]

If you see Global Priority at checkout, choose that. Global Priority is tax free.
Wat snap je hier niet aan?

• d-vine
bob-nwk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:02:
[...]

Vooralsnog heb ik gelukkig iig nergens last gehad van connectieproblemen op mijn CN toestel en - voor zover ik heb gemerkt - overal ook goed bereik. Ik gebruik 2 sims tegelijk: Vodafone en Yes (= KPN netwerk).
Je merkt er in principe ook niets van omdat alle LTE banden wel ondersteund worden
Alleen heeft de China versie een lagere maximale te behalen snelheid op LTE als ik het zo lees
Maar in de praktijk zal je daar weinig van merken heb ik het idee

CHINA
LTE Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41, 42
LTE 4x4 Bands 1, 3, 38, 39, 40, 41, 42
LTE Category (DL/UL) 18 / 13
LTE Max Speed (DL/UL) 1200 / 150 Mbps

GLOBAL
LTE Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 28, 32, 38, 40, 41, 42, 66
LTE 4x4 Bands 1, 3, 4, 7, 38, 40, 41, 42
LTE Category (DL/UL) 20 / 13
LTE Max Speed (DL/UL) 2000 / 150 Mbps

De global heeft meer 5G banden en dat had zoals eerder was omschreven te maken met de inde toekomst komende 3,5 Ghz.
Als ik daar de verhalen van mag geloven komt dit ook meer tot zijn recht in buitengebieden waar het druk is.

correct me if i'm wrong met dit verhaal

Zelf zit ik nog wel te wikken en te wegen om de mi11 ultra uit china te halen of nog even te wachten op een global versie.
Wacht ook nog wat reviews af en ervaringen van gebruikers

[Voor 6% gewijzigd door d-vine op 08-04-2021 10:34]

• wackidth
Kimovil heeft het iig niet goed. Is ook niet zo'n hele beste bron denk ik. Je kan beter bij Xiaomi zelf te rade gaan.

Komt er kort gezegd op neer dat je met de CN versie geen 750mbit gaat halen....
Ik geloof dat de 3.5ghz Band de snelste band is.

En idd 5G en 4G+ werkt wel gewoon. Alleen bepaalde frequenties niet. Eigenlijk werkt het hetzelfde zoals het nu is. Alleen in de toekomst (2022) als de 3.5ghz vrij komt dan blijf je "achter"

Who needs die hoge snelheden.
Vind 5G sowieso overrated....

De Mi11 Ultra is iig besteld.

Voorbeeld van de "Duitse" global mi11 (venus) gaat om de N78band

[Voor 63% gewijzigd door wackidth op 08-04-2021 12:57]

.

• bob-nwk
wackidth schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:48:
Alleen in de toekomst (2022) als de 3.5ghz vrij komt dan blijf je "achter"

Who needs die hoge snelheden.
Vind 5G sowieso overrated....

[Afbeelding]
"Gelukkig" switch ik meestal meerdere malen per jaar van device, de verwachting is dat ik tegen de tijd dat de nieuwe frequenties geveild worden al een paar toestellen verder ben.

Ik snap zelf het voordeel van de hoge snelheden op je smartphone ook niet helemaal. Ik snap het nut van 5G in het algemeen zeer zeker, maar ik geloof niet dat ik er zelf behoefte aan heb op mijn smartphone. 4G is (meer dan) snel genoeg voor mijn gebruik en 5G is tevens desastreus voor je accuduur.

• NosferatuX
  • Niet online

Ik hoop niet dat dit een gevalletje "no stock" wordt zoals we inmiddels gewend zijn van de nieuwe gpus en cpus. Als Mi Nederland niet eens te horen heeft gekregen wanneer en of ze iets binnen gaan krijgen zie ik het somber in.

• hollabizack12
Ik kan nergens de nieuwe (Europese) 67 watt lader vinden die bij de MI11 hoort. Hebben jullie enig idee? Ik vind wel de 65 watt gan lader, maar ik neem aan dat je daarmee toch wat langer bezig bent met opladen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
hollabizack12 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:05:
Ik kan nergens de nieuwe (Europese) 67 watt lader vinden die bij de MI11 hoort. Hebben jullie enig idee? Ik vind wel de 65 watt gan lader, maar ik neem aan dat je daarmee toch wat langer bezig bent met opladen.
Die drie watt ga je niet missen denk ik.... Gaat er meer om hoeveel volt en ampère de Ultra vraagt en welke lader daarbij aansluit en kan leveren.

Ik heb gewoon besteld met platte stekker en lijm daar een converter aan. Destijds ook met 30 wattt lader gedaan.

.

• hollabizack12
wackidth schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:26:
[...]

Die drie watt ga je niet missen denk ik.... Gaat er meer om hoeveel volt en ampère de Ultra vraagt en welke lader daarbij aansluit en kan leveren.

Ik heb gewoon besteld met platte stekker en lijm daar een converter aan. Destijds ook met 30 wattt lader gedaan.
Haha ja dat kan ook idd. Maar ik vind die converters meestal een beetje gammel. Ik blijf nog verder zoeken!

• wackidth
hollabizack12 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:30:
[...]

Haha ja dat kan ook idd. Maar ik vind die converters meestal een beetje gammel. Ik blijf nog verder zoeken!
Als je een wat luxere converter besteld is deze echt niet gammel.
Jij had bij trading shenzhen besteld?? Is die van jou al onderweg?

Trading shenzhen heeft trouwens nu een compatibility assistent online staan.

Hier wordt uiteraard nog geen rekening gehouden met toekomstige 3.5ghz band.

[Voor 17% gewijzigd door wackidth op 10-04-2021 08:50]

.

• hollabizack12
wackidth schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:40:
[...]

Als je een wat luxere converter besteld is deze echt niet gammel.
Jij had bij trading shenzhen besteld?? Is die van jou al onderweg?

Trading shenzhen heeft trouwens nu een compatibility assistent online staan.

Hier wordt uiteraard nog geen rekening gehouden met toekomstige 3.5ghz band.
Oke pm maar een foto wanneer je het hebt ik ben benieuwd! Ik heb ondertussen de 65 watt lader van Xiaomi besteld, misschien dat ik later de officiële 67 watt nog erbij neem.

Ik heb inderdaad besteld bij tradingshenzen, status is nog in processing. Zou 5 dagen duren volgens de site. Lees op xda dat sommigen hem al hebben. Dus hopelijk geven ze een beetje gas. Ik ga eens kijken naar die assistent.

Ik heb bij giztop ook de officiële case besteld, lijkt me een mooi ding.

Wat is jouw orderstatus?

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-08 20:07
wackidth schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:44:
[...]

Nee hoor, dat kan je gerust vergeten.
Op zoom gebied blijft hij achter in de diverse praktijktesten op YouTube. Qua video is het ook niet alles en geen 4K selfie is anno 2021 niet bepaald Ultra. Fotografie is prima maar zeker geen next level en de S21 Ultra en die iPhone 12 Pro Max wordt niet weggeblazen.
Software updates kunnen iets schelen maar we weten allemaal dat software nooit een toestel next level gaat maken. En Xiaomi heeft geen beste naam mbt updates, zeker niet op de langere termijn.

De Xiaomi webpage vermeld hier in de EU nog helemaal niks.
Het is het allemaal net niet.
Wat mij stoort is dat wij vaak die 'net niet' versies krijgen, en dus straks max 256GB opslag. Niet echt Ultra voor een toestel waar je nog jaren mee wilt doen en je toch best wel koopt voor oa de camera en je de opslag snel zult vullen.

Ook het extra display valt erg tegen want hij kan vaak niet gebruikt worden en na 30 seconden gaat hij op dit moment uit (Always On Display nutteloos).
In reviews hoor je vaak 'a future update' die dat evt kan aanpassen maar dat moeten we nog maar zien. Als het eenvoudig te doen was dan hadden ze die display vast en zeker nu al gebruikt in alle foto en video modi, en dit is nu niet het geval.

Wel of geen 67W lader erbij ?
Wanneer komt OS 12.5 ?

Allemaal van die zaken die mij zeggen dat het nog niet echt Ultra is en tegen de tijd dat het hier is en er meer duidelijk is dan staan er alweer andere toestellen te lonken.

Jammer, was voor mij echt een kanshebber geweest mits het allemaal op order was.

[Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 10-04-2021 11:09]

• NosferatuX
  • Niet online
Zowel de Mi Pro en Ultra draaien wel nog op beta software mbt de camera, voor wat mij bekend is.
Maar het blijft idd lastig, ik hang al een paar maanden in limbo mbt een nieuwe telefoon uitkiezen maar echt, elke telefoon heeft weer iets waar ik op afknap. Zoals bv geen 4Kvideo front camera, dat is echt gewoon heel jammer. En de extra display werkt niet eens bij het opnemen van videos dus mbt selfie video ben je echt heel beperkt.

• Bomberman71
NosferatuX schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:07:
Zowel de Mi Pro en Ultra draaien wel nog op beta software mbt de camera, voor wat mij bekend is.
Maar het blijft idd lastig, ik hang al een paar maanden in limbo mbt een nieuwe telefoon uitkiezen maar echt, elke telefoon heeft weer iets waar ik op afknap. Zoals bv geen 4Kvideo front camera, dat is echt gewoon heel jammer. En de extra display werkt niet eens bij het opnemen van videos dus mbt selfie video ben je echt heel beperkt.
Hetzelfde hier. Ging voor de S21U die alles heeft wat ik wil maar baalde van met name de Exynos soc.
Geen enkel toestel dat uitkomt is echt Ultra en ook nu valt het tegen.

Beta camera software geloof ik zeker, maar zit lang genoeg in deze tech wereld om te weten dat Final software echt geen compleet nieuwe camera zal opleveren. Is nooit gebeurd en zal ook niet gebeuren. Verder als de puntjes op de i zal het niet worden.

Die extra display verwacht ik verder weinig upgrades van. Als het simpel was aan te passen (bruikbaar in alle foto en video modi) dan was dat al zo geweest.

• NosferatuX
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:13:
[...]

Hetzelfde hier. Ging voor de S21U die alles heeft wat ik wil maar baalde van met name de Exynos soc.
Geen enkel toestel dat uitkomt is echt Ultra en ook nu valt het tegen.

Beta camera software geloof ik zeker, maar zit lang genoeg in deze tech wereld om te weten dat Final software echt geen compleet nieuwe camera zal opleveren. Is nooit gebeurd en zal ook niet gebeuren. Verder als de puntjes op de i zal het niet worden.

Die extra display verwacht ik verder weinig upgrades van. Als het simpel was aan te passen (bruikbaar in alle foto en video modi) dan was dat al zo geweest.
Die exynos is echt belachelijk. Een beetje minder punten in een benchmark vind ik nog te overzien maar als je het verschil in kwaliteit van fotos en videos ziet vergeleken met de 888 dan is het gewoon ronduit schandalig wat samsung doet. En dan nog een paar grote youtuber$ die doen alsof ze geen verschil zien. Gelukkig zijn er ook nog een paar "eerlijke" die het wel gewoon aankaarten. Maar goed, ander verhaal :)

Ik wacht het nog even af, hoe langer wachten hoe beter denk ik. Neig nu zelfs om bepaalde redenen nog het meest naar de oppo toe ondanks dat die ook niet een al te beste front camera heeft, geen 4k iig. . Maar wie weet wat sony als verassing gaat brengen, misschien de imx800? Wie zal het zeggen haha maar ik ben het wachten beu. Me P30 pro heb ik nu wel gezien

[Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 10-04-2021 11:21]

• Bomberman71
NosferatuX schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:17:
[...]

Die exynos is echt belachelijk. Een beetje minder punten in een benchmark vind ik nog te overzien maar als je het verschil in kwaliteit van fotos en videos ziet vergeleken met de 888 dan is het gewoon ronduit schandalig wat samsung doet. En dan nog een paar grote youtuber$ die doen alsof ze geen verschil zien. Gelukkig zijn er ook nog een paar "eerlijke" die het wel gewoon aankaarten. Maar goed, ander verhaal :)
En dat is ook de reden dat ik daarom ook gewoon helemaal NIETS koop totdat ik iets vind dat mij bevalt.
Ook de accu stamina van de 11 Ultra schijnt tegen te vallen. Iets wat ik zelf toch steeds belangrijker vind, zeker nu ik mijn ROG2 gewend ben die eigenlijk nooit een lege accu heeft tijdens het gebruik.
Supersnel laden is altijd mooi maar mijn inziens nooit een goed alternatief voor gewoon een mega accu en je gewoon de hele dag door kan hakken.

Oppo heb ik niks mee met die gimmick microscoop camera ipv gewoon een goede zoom.
Camera verder is ook niet speciaal in dat segment en prijsklasse dus eigenlijk kansloos in mijn geval.

Sony is dood. Maken net als LG al jaren datgene wat de consument niet wilt. Hier en daar een leuke feature maar altijd weten ze het op een paar punten helemaal te verpesten.

Op dit moment is de S21ULTRA de beste keuze, zeker als je een SD 888 versie kan scoren.

[Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 10-04-2021 11:25]

• wackidth
Als ik de video en fotosamples bekijk zit de Ultra toch echt wel in de top.
IPhone en Samsung zijn voor mij geen graadmeters omdat ik deze twee merken toch nooit zal kopen.

Daarnaast is het dev team van MIUI altijd bezig met extra features en verbeteringen. En dat vind ik nog wel het belangrijkste. Bootloader unlocken en je hebt altijd de laatste versie... Met elke week een update als je dat zou willen.

Dat tweede scherm tja nutteloos? Ik weet het niet, wel handig met notificaties. Ik zal 'm zelf bijvoorbeeld nooit gebruiken als selfie viewfinder.
En ach het is wel uniek... En iets nieuws.

@hollabizack12
Ook nog op status order processing. Ik heb begrepen dat ze elke toestel controleren en playstore op zetten.

Waar zie je die originele case dan?? Ik kan niets vinden?

Baal wel, nu ik de mi11 niet meer heb en moet wachten.... Dat display... En de speakers... Damn...
Maar goed.... Het is het wachten waard.

[Voor 35% gewijzigd door wackidth op 10-04-2021 11:42]

.

• Bomberman71
wackidth schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:31:
Als ik de video en fotosamples bekijk zit de Ultra toch echt wel in de top.
IPhone en Samsung zijn voor mij geen graadmeters omdat ik deze twee merken toch nooit zal kopen.

Daarnaast is het dev team van MIUI altijd bezig met extra features en verbeteringen. En dat vind ik nog wel het belangrijkste. Bootloader unlocken en je hebt altijd de laatste versie... Met elke week een update als je dat zou willen.

Dat tweede scherm tja nutteloos? Ik weet het niet, wel handig met notificaties. Ik zal 'm zelf bijvoorbeeld nooit gebruiken als selfie viewfinder.
En ach het is wel uniek... En iets nieuws.
In de Top, ja dat zeker maar daar zit Huawei ook, OnePlus tegenwoordig ook, Pixel ook.
Met de mega camera unit verwachten velen een nieuwe camera King en dat is het tot nu toe gewoon niet.

Al dat Dev gedoe en custom roms is niet voor iedereen. Ik heb die tijd wel gehad en zoals de meesten wil ik gewone reguliere OTA updates en ondersteuning van 3 jaar.

Ikzelf pin mezelf niet aan 1 merk en sluit ook niks uit. Ik kijk naar prestaties en features.
Merk trouw zijn levert doorgaans weinig op, maar merken bij voorbaat uitsluiten is ook niet verstandig mijn inziens.

Maar goed, iedereen maakt zijn keuzes en we gaan wel zien hoe het loopt.

• wackidth
Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:54:
[...]

In de Top, ja dat zeker maar daar zit Huawei ook, OnePlus tegenwoordig ook, Pixel ook.
Met de mega camera unit verwachten velen een nieuwe camera King en dat is het tot nu toe gewoon niet.

Al dat Dev gedoe en custom roms is niet voor iedereen. Ik heb die tijd wel gehad en zoals de meesten wil ik gewone reguliere OTA updates en ondersteuning van 3 jaar.

Ikzelf pin mezelf niet aan 1 merk en sluit ook niks uit. Ik kijk naar prestaties en features.
Merk trouw zijn levert doorgaans weinig op, maar merken bij voorbaat uitsluiten is ook niet verstandig mijn inziens.

Maar goed, iedereen maakt zijn keuzes en we gaan wel zien hoe het loopt.
Ik heb ook zeker naar andere merken gekeken. Zoals OP bijvoorbeeld. Ik ben niet per definitie merkentrouw. Wel was ik iets te snel met de standaard Mi11. Maar goed het was op zich een leuke deal.

Maar dan..... Updates via Xiaomi.eu of MiuiMix met de laatste Google beveiligingsupdates en miui features en evt. Verbeteringen weegt bij mij toch wel zwaar. En dat doet me toch een beetje bij Xiaomi hangen.

Het is een keer unlocken, root en xiaomi.eu er op en dan heb je elke week updates of wanneer je zin hebt. Zijn slechts een paar handelingen. De tijd met elke maand een andere Rom zoals AOSP of andere exotische Roms is voor mij ook over.

.

• Bomberman71
wackidth schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb ook zeker naar andere merken gekeken. Zoals OP bijvoorbeeld. Ik ben niet per definitie merkentrouw. Wel was ik iets te snel met de standaard Mi11. Maar goed het was op zich een leuke deal.

Maar dan..... Updates via Xiaomi.eu of MiuiMix met de laatste Google beveiligingsupdates weegt bij mij toch wel zwaar. En dat doet me toch een beetje bij Xiaomi hangen.

Het is een keer unlocken, root en xiaomi.eu er op en dan heb je elke week updates of wanneer je zin hebt. Zijn slechts een paar handelingen. De tijd met elke maand een andere Rom zoals AOSP of andere exotische Roms is voor mij ook over.
Ik kijk het nog even aan. Als men hier in de EU gewoon komt met een 512GB storage versie en men komt wel wat meer functionaliteit mbt het 2e display en de nodige camera fixes dan zal ik er wel 1 gaan halen en mijn geluk beproeven dit maal bij Xiaomi.

Ik ben van HTC naar diverse Samsungs bij Asus terecht gekomen. Tevens heb ik een iPhone (werk) en een Fold2 voor mijn mobiele tablet behoeften.
Kortom, ik gebruik van alles en zie overal de voor en nadelen.

• hollabizack12
wackidth schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:31:

@hollabizack12
Ook nog op status order processing. Ik heb begrepen dat ze elke toestel controleren en playstore op zetten.

Waar zie je die originele case dan?? Ik kan niets vinden?

Baal wel, nu ik de mi11 niet meer heb en moet wachten.... Dat display... En de speakers... Damn...
Maar goed.... Het is het wachten waard.
https://www.giztop.com/of...r-xiaomi-mi-11-ultra.html
Dat is hem. Vind het wel een mooie, had hem op YouTube voorbij zien komen.
Klopt dat ze hem checken idd, dat is opzich niet verkeerd.
Ben inmiddels wel blij met de reviews tot nu toe. Het is niet de beste cameraphone die er momenteel is, maar hij zit in de top 3 en das al heel wat. iPhone blijft gewoon altijd goed, maarja iOS hé, daar begin ik niet aan. Samsung been there done that, ik vind het persoonlijk altijd wat tegenvallen qua foto's. Zal misschien ook persoonlijke voorkeur zijn. Nu maar wachten, duurt lang!

• Adion
Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:56:en geen 4K selfie is anno 2021 niet bepaald Ultra.
Dan vergeet je wel het schermpje op de achterkant natuurlijk. Verder vraag ik me af of er momenteel een telefoon is waar de frontcamera zo goed is dat je het verschil zou zien tussen 4k en FHD, zelfs als die het zouden toelaten?
Ook het extra display valt erg tegen want hij kan vaak niet gebruikt worden en na 30 seconden gaat hij op dit moment uit (Always On Display nutteloos).
Inderdaad jammer dat het niet als alternatief always on display gebruikt kan worden (hoewel het front-scherm daar prima voor werkt), maar voor de camera blijft het een leuke extra en daarmee dus niet meteen nutteloos.
Wel of geen 67W lader erbij ?
De mijne kwam in China met een 67W lader zonder meerprijs.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee