TheFes schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:09:
[...]
Je utility_meters beginnen nu pas met tellen. Dus data uit het verleden zul je niet zien.
Overigens zag ik eerder alleen een droger er wasmachine, neem aan dat je nu ook een TV toegevoegd hebt?
Ik heb nu toegevoegd droger, wasmachine, koelkast 2x, vaatwasser, tv, tv slaapkamer, PC, sfeerverlichting buiten, NAS&Printer.
Wacht, begint nu pas met tellen? Maar bijvoorbeeld, de stekker op de TV heeft een overall totaalverbruik van 115,28 kWh. Wat ik graag zou willen zien is daily, monthly en 'overall' per stekker zeg maar.
Nu snap ik dat wat ik nu heb toegevoegd 'daily' heeft als cycle, dus dat gaat niet werken voor overall, maar kan ik dan diezelfde dingen toevoegen maar dan als cycle 'monthly' en dan nóg een keer voor 'overall' (wat die benaming ook maar moet zijn?) ?
Edit: Het lijkt er op dat ie voor sommige dingen geen
sensor heeft aangemaakt na reboot, dus daar gaat nog wat fout. Zijn echter allemaal dezelfde stekkers, maar bijvoorbeeld die voor PC, die heeft geen 'kosten vandaag'
sensor aangemaakt, terwijl de code volgens mij gewoon gelijk is aan bijvoorbeeld de vaatwasser, die wél werkt:
Vaatwasser:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| utility_meter:
vaatwasser_dagelijks_stroomverbruik:
source: sensor.vaatwasser_electric_consumption_kwh_2
cycle: daily
- sensor:
- name: "Kosten vaatwasser vandaag"
unit_of_measurement: €
device_class: monetary
state: >
{{ (states('sensor.vaatwasser_dagelijks_stroomverbruik') | float * 0.21232) | round(2) }}
availability: "{{ states('sensor.vaatwasser_dagelijks_stroomverbruik') | is_number }}" |
En dan de stekker voor PC als vergelijking (deze stekker werkt prima, maar er is geen
sensor voor kosten vandaag aangemaakt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| pc_dagelijks_stroomverbruik:
source: sensor.pc_electric_consumption_kwh_2
cycle: daily
- name: "Kosten PC vandaag"
unit_of_measurement: €
device_class: monetary
state: >
{{ (states('sensor.pc_dagelijks_stroomverbruik') | float * 0.21232) | round(2) }}
availability: "{{ states('sensor.pc_dagelijks_stroomverbruik') | is_number }}" |
Edit 2: doh, ik miste een aantal stekkers. Na beter kijken zijn ze er wel, maar ik kan er niks mee, omdat die stekkers uit staan.
[
Voor 46% gewijzigd door
Just_A_User op 03-04-2022 16:25
]
Och ja, je moet toch wat he.