bkor schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:51:
[...]
Je laatste zin geeft aan dat mijn suggestie nutteloos is. Maar toc
h, je
hebt toc
h geen batterijbesparing aan staan ofzo? Veel telefoons zijn
hier nogal agressief mee. Verder moet je soms op meerdere plekken de batterijbesparing voor 1 app uitsc
hakelen.
Je kan bij integrations soms ook devices wissen/deleten. Missc
hien dat dit
helpt? Verder
houdt
HA soms een speciale device id bij, die zie je niet makkelijk (je moet soms naar YAML om
het te zien). Mogelijk dat die speciale id ac
hterloopt?
Nee, dat
heb ik eerder al gepostet. Ik
heb de app geinstalleerd toen ik
het device binnen kreeg waar
HA op draait. App geinstalleerd, geen notificaties. Vervolgens ging ik kijken naar de batterijbesparing, kon ik de app niet vinden daar. Dat is nu wederom
het geval. Kijk ik in de gewone app lijst, dan vind ik de app wél.
Dus ik
heb nu de batterijbesparing in zijn ge
heel uitgesc
hakeld.
Helpt niet.
Het is me uiteindelijk gelukt om die app in de 'uitzonderingen' te krijgen de vorige keer, maar daar is
hij nu weg, ik weet niet meer
hoe ik
het gedaan
heb en de app is dus nu wederom niet te vinden als ik bij die batterijbesparingsopties kijk.
Hoe dan ook, ook toen de app in de uitzonderingen stond was dat niet voldoende. Toen kreeg ik de suggestie om in de automatiseringen met notificaties erbij te zetten:
data:
ttl: 0
priority:
hig
h
Gedaan,
hielp niet. Toen kwam ik vervolgens bij toeval uit bij de optie in de companion app dat de app GEEN toestemming
had om op de ac
htergrond te draaien, ook al stond de app op dat moment in de uitzonderingen qua 'slapen'. Ik paste dat in de companion app aan en presto, notificaties kwamen direct.
Vanoc
htend ec
hter
heb ik mijn wac
htwoord aangepast. Daarna begonnen de problemen. Ineens is de app niet meer te vinden in de apps die uitgezonderd zijn van slapen. Ik kan de app daar ook niet meer toevoegen omdat
hij niet in de lijst staat.
Mijn t
huis/afwezig status update niet meer. Ik krijg WEL notificatie dat ik t
huis / afwezig ben, maar als ik dan kijk in die card in mijn das
hboard, dan staat daar vrolijk dat ik aanwezig ben (terwijl ik dat niet was op dat moment) en dat de laatste update 10 uur geleden was.
Dan zou je zeggen, dan praat je over een andere entiteit, maar nee
hoor, de entiteit die volgens de log verantwoordelijk is om me op afwezig te zetten is dezelfde entiteit die vermeldt staat onder mijn Person, en dus zou je verwac
hten dat die update goed gaat. Niet dus.
Ik snap er ec
ht geen jota van.
Och ja, je moet toch wat he.