(te) Rap tempo slotjes in LA

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zal wel niet de enige zijn, maar de laatste tijd regent het wel erg veel slotjes in LA. Dat er meer flamers zijn tot daar nog aan toe, die verdienen een slotje.

Maar af en toe gaan er topics op slot die echt niet op slot kunnen omdat de discussie nog actueel is of omdat de kernvraag nog niet beantwoord is. De kernvraag herposten is dan een dubbelpost en dus een doodzonde, maar het slotje zorgt in zulke gevallen wel voor onbevredigde vragen (lees: verboden nieuwsgierigheid).

Hierbij het verzoek om relevante topics die offtopic gaan op de rechte weg te helpen en niet op slot te zetten. Desnoods sluit je ze en open je ze na 24 uur oid, sommige vragen blijven namelijk onbeantwoord.

Omdat als eerste reply zal verschijnen dat ik met concrete voorbeelden moet komen ipv een vaag vermoeden plaatsen: :P

[topic=204948]
[topic=199375]
[topic=204864]
[topic=195142]
[topic=162656]
[topic=195161] (nog wel open maar niet beantwoord)

Met hierbij de opmerking dat de LA-dokter Traag hier vaak het slotje verzorgde. Dit is dus geen flame naar Traag aangezien hij IMHO vaak alleen de discussie moet voeren en dus de gebeten hond is/wordt. Wel valt me op dat de discussie vaak op de persoon Traag wordt gespeeld en de discussie op de persoon terug wordt gespeeld. ;(

• Delerium
  • Niet online
:o ......

erhmm... Jaymz, kun je deze ff naar LA moven?

txs.....

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

editje wat hier stond is niet meer van toepassing, draad is inmiddels verplaatst :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [TMF] naar [forum=15] ;).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 09:59 schreef ecteinascidin het volgende:
[topic=162656]
De eerste zin uit die draad:
Ik las net in de plantracker dat er een GoT huiskamer zou komen/er al is... waar dan?
Uhmz, deze is toch al beantwoord?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dit topic gaat echt niets veranderen aan het beleid op GoT/LA ecteinascidin, dat mag zo onderhand wel duidelijk zijn.. er word de indruk gewekt dat er geluisterd wordt naar gebruikers, maar dat valt in werkelijkheid wel vies tegen. Op de een of andere manier zitten de oren opeens dicht als er gefundeerde kritiek het daglicht ziet.

Als het ooit met GoT weer goed moet komen, dan moet dat vanuit de kroew zelf komen want naar gebruikers luisteren ze niet. Ik denk dat dit topic over een week al helemaal weggezakt is (al dan niet op slot).

Over Traag: Tsja.. ik moet me er erg over inhouden. Mijns inziens niet de beste moderator, natuurlijk doet ie ook maar z'n best, maar flamen naar gebruikers toe (ook al word je zelf afgeflamed, daar moet je dan gewoon overheen lezen) kan niet met een voorbeeldfunctie als moderator. Zelfde geldt overigens voor Exirion.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op woensdag 15 augustus 2001 10:17 schreef RickJansen het volgende:
Dit topic gaat echt niets veranderen aan het beleid op GoT/LA ecteinascidin, dat mag zo onderhand wel duidelijk zijn.. er word de indruk gewekt dat er geluisterd wordt naar gebruikers, maar dat valt in werkelijkheid wel vies tegen. Op de een of andere manier zitten de oren opeens dicht als er gefundeerde kritiek het daglicht ziet.

Als het ooit met GoT weer goed moet komen, dan moet dat vanuit de kroew zelf komen want naar gebruikers luisteren ze niet. Ik denk dat dit topic over een week al helemaal weggezakt is (al dan niet op slot).

Over Traag: Tsja.. ik moet me er erg over inhouden. Mijns inziens niet de beste moderator, natuurlijk doet ie ook maar z'n best, maar flamen naar gebruikers toe (ook al word je zelf afgeflamed, daar moet je dan gewoon overheen lezen) kan niet met een voorbeeldfunctie als moderator. Zelfde geldt overigens voor Exirion.
Wat Rick hier zegt, dat idee kreeg ik ook al lange tijd (het niets doen met rake kritiekpunten). En Rick is een van de weinigen die misschien wat meer kunnen doen/invloed zouden kunnen hebben. Hij is tenslotte crew-lid af.

Maar goed, ik heb het hier wel es met een andere welbekende long-time user over gehad, die krijgt ook steeds meer en meer de indruk dat het hier een kleuterklas begint te worden, ipv. een forum waarop (getracht wordt) op een volwassen manier over zaken te babbelen. We zullen wel te oud zijn (ik 23, hij 21) ofzo......

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• pven
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 10:56 schreef Hillie het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb het hier wel es met een andere welbekende long-time user over gehad, die krijgt ook steeds meer en meer de indruk dat het hier een kleuterklas begint te worden, ipv. een forum waarop (getracht wordt) op een volwassen manier over zaken te babbelen. We zullen wel te oud zijn (ik 23, hij 21) ofzo......
Volgens mij kunnen we dit ook wel het FOK!-effect noemen.

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens. Ik had de topic

[topic=204948]

geopend en toen Traag de draad blijkbaar zat was heeft ie hem dichtgegooid. Een nieuwe draad beginnen vond ik ook zo zeikerig staan.

En zo krijg je idd het idee van: Ben je het ergens niet mee eens, dan kun je klagen in LA. Dan kappen we het daar wel definitief af.

Verwijderd

*gaan we weer :z* :Z

Verwijderd

Ik zie trouwens ook niet in waarom er een slotje op zo'n topic moet als er niet geflamed wordt ofzo.

Als zo'n topic heel normaal verloopt dat zakt ie vanzelf wel weg als de discussie afgelopen is. Er is dus vaak helemaal geen reden om hem te sluiten ofzo.

Komt zeker voort uit het feit dat de betreffende slotjeszetter of weer eens zijn macht wil showen/gebruiken. En anders zal het wel komen omdat de betreffende slotjeszetter de kritiek zat is een reply geeft en om te voorkomen dat daar weer een kritisch antwoord op komt de boel maar dicht gooit.

• Delerium
  • Niet online
Nou, mooi. Aan de ene kant hebben jullie gelijk, aan de andere kant is de kans dat dit punt opgepakt wordt richting nul gegaan.

Misschien dat die kans toch nog verschijnt?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:02 schreef Apoc2 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Ik had de topic

[topic=204948]

geopend en toen Traag de draad blijkbaar zat was heeft ie hem dichtgegooid. Een nieuwe draad beginnen vond ik ook zo zeikerig staan.

En zo krijg je idd het idee van: Ben je het ergens niet mee eens, dan kun je klagen in LA. Dan kappen we het daar wel definitief af.
Je vraagt of je gebanned bent. We zeggen: "Ja"
Je zegt vervolgens dat je het belachelijk vindt, wij leggen uit waarom je gebanned bent. Je zegt dat je dat ook belachelijk vindt, wij vinden van niet (flamen mag echt niet). Daarna kom je met wat kromme vergelijkingen aan die nergens op slaan. We zeggen wat we bedoelen en dan zeg je weer dat we je vraag niet hebben beantwoord.

Wat wil je dan nog meer? We hebben op al je vragen antwoord gegeven, dan hoeft dat topic toch niet open te blijven?
Meld het in SU en geef er ook meteen aan dat er mensen (kunnen) zijn die er nogal fel op kunnen reageren en of het dus preventief dicht mag
^^^ Was een goede tip op jouw vraag wat je nou aan moest met dat soort topics over illegale dingen als fietsen jatten
Je zult zelf toch ook wel zien dat je het nu wel erg in het extreme trekt... Natuurlijk is een fiets gappen niet toegestaan, alleen zijn jouw voorbeelden wel erg extreem.
En dat was Traag's mening over jouw voorbeelden, een mening die ik voor de volle 100% deel.
Ben dan allemaal zo verstandig om deze discussie over hoe en wat verder te stoppen en ga geen onnodige flamewar beginnen.
[end of modstyle]

En nu weer allemaal vreindjes okee
^^^Een user die een flamewar aan zag komen en de gespannen sfeer wilde doorbreken... Ik zag nog geen flamewar ofzo, maar de sfeer werd zeg maar grimmiger. Voorkomen is beter dan genezen IMHO.

Als je nog niet snapt waarom je een ban hebt gekregen mag je me wel op ICQ contacten...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uit de betreffende topic:
Op dinsdag 31 juli 2001 12:38 schreef Pizzaman het volgende:
Ik dacht dat daar geen uitspraken over gedaan werden ?
Op dinsdag 31 juli 2001 12:39 schreef Moartn het volgende:
Klopt
Op dinsdag 31 juli 2001 12:39 schreef jurjen13 het volgende:
das dan weer duidelijk! :)
Gelukkig denkt de topicstarter er anders over :Y)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Hillie; * GiLeX 28 jaren oud (ook te oud) :?
Maar idd er is een veranderende stemming op GoT de sfeer die er "vroeger" was is er niet meer. ;(

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:11 schreef gellie het volgende:
Hillie; * Grrrrrene 28 jaren oud (ook te oud) :?
Maar idd er is een veranderende stemming op GoT de sfeer die er "vroeger" was is er niet meer. ;(
Vroeger waren er 5000 "vrienden" (toen ik registreerde), nu is het een "bedrijf" met 25k "werknemers". Dat de sfeer minder wordt met een minder intiem groepje, is logisch... Daar kan niemand wat aan doen

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:09 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Je vraagt of je gebanned bent. We zeggen: "Ja"
Je zegt vervolgens dat je het belachelijk vindt, wij leggen uit waarom je gebanned bent. Je zegt dat je dat ook belachelijk vindt, wij vinden van niet (flamen mag echt niet). Daarna kom je met wat kromme vergelijkingen aan die nergens op slaan. We zeggen wat we bedoelen en dan zeg je weer dat we je vraag niet hebben beantwoord.

Wat wil je dan nog meer? We hebben op al je vragen antwoord gegeven, dan hoeft dat topic toch niet open te blijven?
Hmm de vraag tussen de regels door is eigenlijk, is het terecht dat iemand bestraft word omdat ie optreed tegen niet gewenst gedrag (ok met niet nette bewoordingen) en iemand die de aanleiding voor dat gedrag heeft (de uitlokker) vrijuit gaat zonder een waarschuwing of opmerking o.i.d.

Pff hoop dat dit wel duidelijk is, anders merk ik het wel.

Veel sterkte bij het nemen van de juiste beslissingen :)

• pven
  • Niet online
* pven vindt het allemaal wel mee vallen.

Ik heb ook kritiek gehad in het verleden, maar waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Misschien dat het tegenwoordig lijkt alsof er meer geklaagd wordt, doordat er (veel!) meer gebruikers zijn.

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:15 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Vroeger waren er 5000 "vrienden" (toen ik registreerde), nu is het een "bedrijf" met 25k "werknemers". Dat de sfeer minder wordt met een minder intiem groepje, is logisch... Daar kan niemand wat aan doen
Dat is het punt niet, het punt is dat sommige vragen onbeantwoord bljven en bijbehorende topics op slot worden gedaan. De onbeantwoorde vragen blijven wel in de gedachten van de users. Op andere deelfora zie je ook steeds vaker op slotjes verschijnen op simpele maar redelijke vragen, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat er op LA steeds meer slotjes verschijnen.

De ban van Apoc2... ik heb in dat topic ook een behoorlijke reply geplaatst waarbij ik mijn vraagtekens heb geplaatst bij de rode-lap werking van het fiestendiefstaltopic. Jij Grrrrrrene beweert dat de ban gerechtvaardigd is. Als jij een fictief fout topic openlaat die voor mij buitengewoon kwetsend is dan word ik behoorlijk geprovoceerd zodat ik vast iemand uitmaak voor rotte vis. Ik krijg dan een ban terwijl het topic zelf fout is.

Die ban kan je verkopen, de reden waarom niet. De vraag welk statement/redelijkheid hierachter zit kan je echter wel beantwoorden terwijl er nu een slotje opgezet is. En juist dat slotje is het definitieve machtsmiddel die de modjes op LA mis/gebruiken.
maar waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Misschien dat het tegenwoordig lijkt alsof er meer geklaagd wordt, doordat er (veel!) meer gebruikers zijn.
De mogelijkheid dat er krampachtiger gewerkt wordt is ook aanwezig.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:20 schreef mod het volgende:

[..]

Hmm de vraag tussen de regels door is eigenlijk, is het terecht dat iemand bestraft word omdat ie optreed tegen niet gewenst gedrag.
Ik ben het opzich wel helemaal met hem eens dat je een *** (<---vul wat in) bent als je fietsen jat, maar dat kun je ook normaal brengen. Een illegale actie van een ander is geen reden om iemand zo af te blaffen. Dat soort topics liggen altijd heel gevoelig en dan is een flame het vonkje dat de boel in lichterlaaie (<--- schrijf je dat zo?) kan zetten.
(ok met niet nette bewoordingen) en iemand die de aanleiding voor dat gedrag heeft (de uitlokker) vrijuit gaat zonder een waarschuwing of opmerking o.i.d.
We hebben hier op GoT de regel dat mensen alleen gestraft worden voor dingen die ze op GoT verkeerd doen. De politie kan mij ook niet oppakken voor iets wat ik op GoT verkeerd doe, toch? Ik ben geen politieagent die hier gaat beoordelen wie wel lief is en wie niet, wie zich buiten GoT gedraagt en wie niet.
Pff hoop dat dit wel duidelijk is, anders merk ik het wel.

Veel sterkte bij het nemen van de juiste beslissingen :)
Ik snap je bedoeling wel, maar je moet begrijpen dat ik niet mensen ga (temp-)bannen voor dingen die ze IRL doen. Daar heb ik geen zicht op. Ik geef wel toe dat een user die _echt_ heel ver gaat en structureel de crimineel uit hangt, van mij part kan vertrekken, maar technisch gezien kan ik er niks aan doen...

GoT en je "real life" zijn gescheiden, wat jij in je privé-leven doet interesseert me echt niet. Ik keur fietsen jatten niet goed, maar ik kan er toch geen ban voor geven? Moet ik je ook notes gaan geven als je een keer zegt dat je te hard hebt gereden? Is nml ook een overtreding...

* Grrrrrene hoopt dat het jou ook duidelijk is :)

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Ok. da's waar. Maar ik dateer ook nog uit de vrienden tijd, heb BC1 & BC2 nog meegemaakt.

Het valt me op dat er een groepje bezig is om zich af te zetten tegen de crew. Dat is jammer want die zelfde crew doet veel vrijwillig werk om het voor ons plezierig te houden. Traag is hier meer wel dan niet. Daarom zal zijn naam wat vaker vallen dan voorheen. Hulde voor *al* jullie noeste arbeid voor vrienden & "werknemers".

De medaille heeft echter twee kanten. Het vele werk van de crew wordt nog te vaak gekenmerkt door een volstrekte willekeur. GoT is van een vrienden club een bedrijf geworden, dat is idd waar, maar bij een berijf hoort ook een zekere transparantie en koersvastheid.

Nu weet je vaak niet waar je aan toe bent als je in het strafbankje zit. Er moeten duidelijke richtlijnen komen. Zodat je gelijk weet waar je aan toe bent. Maak maar een lijst met overtredingen en sanctie's dat werkt zeer verhelderend. Dat scheelt ook een hoop discussie alhier.

Zorg aan de andere kant ook voor een systeem waar een overtreder zich kan rehabiliteren. Het simpleweg permbannen zonder uitzicht op rehabiliatie maakt dat users minder gemotiveerd zijn in de rest van het forum.

De onstuimige groei van GoT heeft vele voordelen, maar zoals JC al zei "Elk voordeel hep se nadeel". Zorg voor meer openheid, maak het beleid inzichtelijk en transparant.

Let wel Grrrrrene, jij noemt GoT een bedrijf -> elk bedrijf met meer dan 35 medewerkers behoort een OR te hebben...........

edit:
nog steeds ken ik het verschil niet tussen "bekijk" en "verstuur" :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 15 augustus 2001 11:11 schreef gellie het volgende:
Hillie; * justmental 28 jaren oud (ook te oud) :?
* justmental is ook 28 jaren oud.
Wellicht juist oud genoeg om te begrijpen dat we hier te maken hebben met een gratis dienst welke ons aangeboden wordt.
En de mods zijn mensen die uit betrokkenheid hun kostbare tijd opofferen om dit hier in de hand te houden (ik zou het er niet voor over hebben).
IMHO is het zeer ongepast om dan nog te 'zeuren' ook.
Als de stemming veranderd is komt dat waarschijnlijk omdat GoT groeit en het dus moeilijker wordt om alles goed in de hand te houden.
Het is aan ons om die stemming beter te maken door geen perfectie te verlangen of kritiek te leveren, maar alleen onderbouwde suggesties te leveren.
Just my 2 cents.

Who is John Galt?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

da's voor een deel waar, maar de sfeer keldert de laatste tijd veel sneller bergafwaarts.
Ik krijg het idee dat de GoT crew intern ook niet op een lijn zit :? Mischien moet er in de crew zelf eens goed overlegt worden hoe te handelen en/of hoe juist niet :)
Laat ik het zo zeggen: Dat de crew als 1 persoon kan optreden. Als ik de topics van de laatste tijden zie hier o.a. in LA lijkt het me alsof er een tweedeling ontstaat in de crew.
Okay er zijn meer "gebruikers" maar als er dan nog, jullie als crew moeten met z'n allen!!(samen) als een team kunnen reageren, met de neus in dezelfde richting :P
en niet als een clubje met elk zijn eigen mening. Volgens mij missen jullie net dat laatste een beetje.....

Beschouw dit maar als positieve/opbouwende kritiek :) no flame.
een beetje meer organisatie kan nooit kwaad :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:26 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, het punt is dat sommige vragen onbeantwoord bljven en bijbehorende topics op slot worden gedaan. De onbeantwoorde vragen blijven wel in de gedachten van de users. Op andere deelfora zie je ook steeds vaker op slotjes verschijnen op simpele maar redelijke vragen, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat er op LA steeds meer slotjes verschijnen.
Dan geef je geen goede voorbeelden, in 3/4 van je genoemde voorbeelden heeft de topicstarter notabene zelf gezegd "OK, dan is het me duidelijk" o.i.d. Waarom moet hij dan open blijven?
De ban van Apoc2... ik heb in dat topic ook een behoorlijke reply geplaatst waarbij ik mijn vraagtekens heb geplaatst bij de rode-lap werking van het fiestendiefstaltopic. Jij Grrrrrrene beweert dat de ban gerechtvaardigd is. Als jij een fictief fout topic openlaat die voor mij buitengewoon kwetsend is dan word ik behoorlijk geprovoceerd zodat ik vast iemand uitmaak voor rotte vis. Ik krijg dan een ban terwijl het topic zelf fout is.
Was het een fout topic? Nee.
Was het een illegale actie, die gejatte fiets kopen? Ja.
Heeft GoT daar ook maar _iets_ mee te maken? Nee.

Was het een flame die geplaatst werd in dat topic? Ja.
Mag je een flame plaatsen als je een hekel hebt aan iets/iemand? Nee.
Wat krijg je volgens de regels die Ecteinascidin zelf notabene heeft opgesteld voor een flame?
:? SG en HK Bannen?
Sommige users blijken de vrijheden op SG en HK niet aan te kunnen. Indien deze users laten blijken geen netiquette te kunnen beheersen zijn ze het privilege niet waard. Een grove flame in de huiskamer komt neer op het intrekken van Huiskamer privileges en effectief dus een Huiskamer-ban. Een waarschuwing/tweede kans is ook uitgesloten indien de FAQ duidelijk overtreden is.
Je zegt het zelf al: grove overtreding = ban. Waarom je je zelf opgestelde regels niet snapt is me echt een raadsel... :?
Die ban kan je verkopen, de reden waarom niet. De vraag welk statement/redelijkheid hierachter zit kan je echter wel beantwoorden terwijl er nu een slotje opgezet is. En juist dat slotje is het definitieve machtsmiddel die de modjes op LA mis/gebruiken.
[..]

De mogelijkheid dat er krampachtiger gewerkt wordt is ook aanwezig.
* Grrrrrene weet gewoon zeker dat er nu een reply komt dat ik de regels van Ecteinascidin verkeerd uitleg of dat ik ze te streng volg... Maar wat wil iedereen nou? Strikt het beleid volgen zodat je weet waar je aan toe bent? Of willen jullie een losser beleid met meer vrijheden waar je niet weet waar je aan toe bent? Als ik het een doe, wil je het ander, doen we het ander, wil je het een |:(

• Hillie
  • Laatst online: 12:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Grrrrrene: Niet je stress van het leren op ons botvieren! :) Ik begrijp je beweegredenen in dat fietsenjattopic volledig. Die gasten liepen gewoon dik te flamen en jullie hebben geen reet te maken met het al-dan-niet illegaal zijn van de acties.

Maar ik merk wel dat (niet van jouw kant, maar een aantal andere mods) sommigen een nogal wisselvallig modereer-humeur hebben.

Maar goed, iig succes met je tentamens! ;) (Ik heb er deze weken ook nog 2 :'()

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• zeef
Op woensdag 15 augustus 2001 11:34 schreef Grrrrrene het volgende:

* Grrrrrene weet gewoon zeker dat er nu een reply komt dat ik de regels van Ecteinascidin verkeerd uitleg of dat ik ze te streng volg... Maar wat wil iedereen nou? Strikt het beleid volgen zodat je weet waar je aan toe bent? Of willen jullie een losser beleid met meer vrijheden waar je niet weet waar je aan toe bent? Als ik het een doe, wil je het ander, doen we het ander, wil je het een |:(
Strikt beleid is OK als de organisatie maar transparant is en de richtlijnen voor sanctie's (<- logisch gevolg van strikt beleid) maar duidelijk zijn. Opdat Moderator en gemodereerde weten waar zij aan toe zijn.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:44 schreef Hillie het volgende:
Grrrrrene: Niet je stress van het leren op ons botvieren! :)
Ik zou niet durven O-) ;)
Ik begrijp je beweegredenen in dat fietsenjattopic volledig. Die gasten liepen gewoon dik te flamen en jullie hebben geen reet te maken met het al-dan-niet illegaal zijn van de acties.
gelukkig nog iemand die me begrijpt... Thanx.
Maar ik merk wel dat (niet van jouw kant, maar een aantal andere mods) sommigen een nogal wisselvallig modereer-humeur hebben.

Maar goed, iig succes met je tentamens! ;) (Ik heb er deze weken ook nog 2 :'()
Thanx, ik heb er morgen 1 en volgende week 3, maar ik doe er waarschijnlijk maar 2...

Over die mods, tsja, daar moet je ze maar persoonlijk op aan spreken over ICQ ofzo, daar kan ik ook niks mee. Als er geen namen genoemd worden voelt niemand zich aangesproken omdat we allemaal ons best doen en dus allemaal "denken/weten" dat we het wel goed en consequent doen.

Dus: heb je commentaar, spreek die mod er op aan. Wel een beetje netjes, dus niet: Grrrrrene, je bent een l*l, want je gooit me uit HK" of "... want je sluit mijn topic..." ofzo...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:44 schreef Hillie het volgende:
...
Tja dat lijkt me vrij onvermijdelijk... dat lijkt me alleen maar menselijk, je wordt bij het nemen van besluiten altijd beïnvloed door je directe en indirecte omgeving.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:48 schreef zeef het volgende:

[..]

Strikt beleid is OK als de organisatie maar transparant is en de richtlijnen voor sanctie's (<- logisch gevolg van strikt beleid) maar duidelijk zijn. Opdat Moderator en gemodereerde weten waar zij aan toe zijn.
100% mee eens ja... Niets aan toe te voegen. Probleem is alleen dat tijdens de zomervakantie er nogal een omslag was op GoT. Niet alleen kwamen er meer users, ze kwamen ook vaker, waren geïrriteerd door de warmte enzo, ze waren meer aanwezig, langer dus... Dat droeg allemaal bij aan een ongelofelijke stortvloed onzin en overtredingen. Misschien dat het daarom lijkt of GoT minder gezellig is geworden? Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt na de vakantie als iedereen weer in zijn normale ritme zit.

Voor sommigen is deze tijd al aangebroken :'( ;)

• zeef
Op woensdag 15 augustus 2001 11:50 schreef Courage het volgende:

[..]

Tja dat lijkt me vrij onvermijdelijk... dat lijkt me alleen maar menselijk, je wordt bij het nemen van besluiten altijd beïnvloed door je directe en indirecte omgeving.
Dan neem je geen goede beslissing. Die hoort onafhankelijk te zijn van je (in)directe omgeving. Anders is er sprake van willekeur.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:51 schreef zeef het volgende:

[..]

Dan neem je geen goede beslissing. Die hoort onafhankelijk te zijn van je (in)directe omgeving. Anders is er sprake van willekeur.
En geen strikt en transparant modbeleid :D ;) :+

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
IMHO is het zeer ongepast om dan nog te 'zeuren' ook.
Kritiek is niet bedoeld om te zeuren maar om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de leefbaarheid op dit forum. Als de crew kritische opmerkingen eens serieus zou gaan nemen en niet af zou doen met 'Bah, X zit ook weer te zeiken hoor.. *slot*' dan zouden daar hele goede dingen uit voort kunnen komen.

En preventieve slotjes blijf ik tamelijk idioot vinden. Je gaat mensen met een snelle auto toch ook niet preventief snelheidsbekeuringen geven?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[..]

Dat betekent dan dus weer dat niet alle beslissingen 100% goed zijn en dus de aan jou geleverde dienst niet 100% voldoet aan je verwachtingen.
En dan? Wil je korting op je abonnementskosten?
Nobody/nothing's perfect.

Who is John Galt?

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 12:09
Op woensdag 15 augustus 2001 11:54 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

En geen strikt en transparant modbeleid :D ;) :+
Dat kan je inho niet maken met 25.000 users.

Verwijderd

[..]

Onmogelijk. nuff said.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:58 schreef Courage het volgende:

[..]

Onmogelijk. nuff said.
We zijn idd geen robots die zonder gevoel aan het modereren zijn, maar dit is wel wat we ongeveer nastreven... Maar ok, ik geef toe dat wij ook gevoelens hebben :+

Verwijderd

dat topic is inderdaad nog onbeantwoord.

HlpDsK kwam in het begin van het topic met het argument dat de persoon achter zijn computer niet identificeerbaar is met een useraccount op GoT. Hij gaf als voorbeeld dat een ander zijn user account niet kan indentificeren met een bestaand persoon (naam + adres)...

na een aantal replies van hem heeft hij niet meer deelgenomen aan die discussie...

Echter de discussie onder de users ging gewoon door en na aardig van pagina's was de algemene conclusie dat een user account wel indentificeerbaar is met een bepaald persoon. Niet door een ander, maar dat is irrelevant. Immers de persoon zelf kan zich indentificeren als zijnde gekoppeld aan een betreffende user account op GoT, namelijk door zijn password.

Nadat dit punt herhaaldelijk naar voren is gekomen was zo'n beetje iedereen (lees: alle user in dat topic) het hier over eens...

Kortom: Het topic is naar beneden gezakt. Immers de users waren tot de conclusie dat de user notes wel opvraagbaar moeten zijn volgens de Nederlandse wet.
Daarna is er geen enkel nieuw tegen argumenten (die imo gewoonweg niet bestaat) aangevoerd door ads/mods.

Het topic is dus duidelijk onbeantwoord.

• zeef
Op woensdag 15 augustus 2001 11:58 schreef Courage het volgende:

[..]

Onmogelijk. nuff said.
Niets is onmogelijk. Het is een noodzakelijk streven in een organistaie van deze omvang. Maar misschien moet je mijn 1e post in dit topic nog eens goed lezen..........

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:34 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]
Fijn dat je zo professioneel op de man speelt.
Die HK regels zijn goed nagevolgd, alleen in het geval van 'foute' topics kan je ipv een ban geven op uit-de-tent-gelokte users ook ff kijken naar hoe iemand uit de tent wordt gelokt voordat je een ban geeft en geen normale discussie erover kan voeren. Dan kan je mij wel aanvallen dat ik die regels buig, maar dat werkt niet.

Hoe dan ok, dit topic is dus niet bedoeld om de crew af te branden, dit topic is bedoelt als stimulans, om een keer discussies te voeren/open te laten ipv het irreversibele slotje dat de user monddood maakt en de crew vrije handen geeft. Sfeer verslechterd namelijk voornamelijk doordat je dingen niet meer mag zeggen (In mijn geval is voornamelijk op de vorm geoordeeld ipv de inhoud en dat is jammer).

Zou het warme weer als oorzaak van de afgelopen maand-rellen weer opgeborgen kunnen worden: als het warm is zit je buiten en niet chagrijnig achter GoT. Verkeerde oorzaak gevonden bij een gevolg.

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp je beweegredenen in dat fietsenjattopic volledig. Die gasten liepen gewoon dik te flamen en jullie hebben geen reet te maken met het al-dan-niet illegaal zijn van de acties.
--------------------------------------------------------------------------------

gelukkig nog iemand die me begrijpt... Thanx.

Dit snap ik nou niet! Dat topic is wel fout! En hoewel er nu wellicht een redelijke discussie wordt gevoerd was het begin echt fout.

En ik vond het zulke onzin dat het er niet toe doet of die acties wel of neit legaal zijn. Tuurlijk doet dat er toe!

Er moet wel ergens een grens getrokken worden hoor.

Als fietsendiefstal mag, mag autodiefstal dan ook? En als autodiefstal mag, mag autoroof dan ook? En als dat mag, dan moet het praten over bankroven ook wel kunnen. Bankroven besprken waarbij fysiek geweld gebruikt wordt kan dan ook wel. Binnenkort kunnen we dan de eerste topics gaan verwachten als "Hoe vaak heb jij iemand al in elkaar geslagen?". Topics over het plegen van geweld, aanrandingen en verkrachtingen, het moet allemaal maar kunnen op GoT. Want tja anders moet je ergens een grens gaan trekken, en daar schijnt hier dan nogal moeilijk over gedaan te worden.

En dat allemaal onder het motto: We hebben geen reet te maken met het al-dan-niet illegaal zijn van de acties.

En dan jullie advies aan mij dat ik zo'n topic maar aan moet geven bij SU ipv kwaad te worden. Maar wat blijkt, jullie vinden het geen fout topic! Nou dat stimuleert echt om als ik volgende keer een fout topic zie niet kwaad te worden maar het netjes te melden.

Zo heb ik, zoals ik verteld heb een keer een topic over dierenmishandeling gezien. Toen werd ik ook kwaad. Als ik het gemeld had in SU zal ik wel zoiets te horen krijgen als: Tja ehhh, of dierenmishandeling nou legaal is of niet, dat interesseert ons geen reet. Zolang er geen cd-keys van martelprogramma's worden uitgewisseld (en wij dus problemen met de buma stemra zouden riskeren) doen wij er niets mee.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:27 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik ben het opzich wel helemaal met hem eens dat je een *** (<---vul wat in) bent als je fietsen jat, maar dat kun je ook normaal brengen. Een illegale actie van een ander is geen reden om iemand zo af te blaffen.

Daar heb je volledig gelijk in !!!

Dat soort topics liggen altijd heel gevoelig en dan is een flame het vonkje dat de boel in lichterlaaie (<--- schrijf je dat zo?) kan zetten.
[..]

We hebben hier op GoT de regel dat mensen alleen gestraft worden voor dingen die ze op GoT verkeerd doen. De politie kan mij ook niet oppakken voor iets wat ik op GoT verkeerd doe, toch? Ik ben geen politieagent die hier gaat beoordelen wie wel lief is en wie niet, wie zich buiten GoT gedraagt en wie niet.
[..]

Ik snap je bedoeling wel, maar je moet begrijpen dat ik niet mensen ga (temp-)bannen voor dingen die ze IRL doen.

Nee dat is ook niet mijn bedoeling, alleen mensen die tegen dt soort mensen laten blijken dat dit gedrag IRL niet gewenst is, die verdienen imo niet om zo aangepakt te worden. Een mod break met de opmerking dat ie niet hoeft te flamen had denk ik ook tot de technische mogenlijkheden behoord.

Daar heb ik geen zicht op. Ik geef wel toe dat een user die _echt_ heel ver gaat en structureel de crimineel uit hangt, van mij part kan vertrekken, maar technisch gezien kan ik er niks aan doen...

GoT en je "real life" zijn gescheiden, wat jij in je privé-leven doet interesseert me echt niet. Ik keur fietsen jatten niet goed, maar ik kan er toch geen ban voor geven? Moet ik je ook notes gaan geven als je een keer zegt dat je te hard hebt gereden? Is nml ook een overtreding...

Klopt, maar als ik daar geen ongeluk of overlast mee veroorzaak heeft niemand daar last van. Als iemand een fiets jat... heeft die persoon er wel last van... D'r zit dus een klein nuance verschil tussen te hard rijden en stelen.

* Grrrrrene hoopt dat het jou ook duidelijk is :)
Ok is duidelijk thnx voor de moeite. Hetgene waar ik eigenlijk moeite mee heb is dat echte overtreder zonder problemen verder kan posten en dat iemand wiens zijn rechtsgevoel laat spreken aangepakt wordt. Oftewel slachtoffer krijgt het etiket v/d overtreder opgespeld.

Overigens.... vind ik het heel fatsoenlijk wat je nu doet met deze reply..... :)

Hmm ik zit wat dit betreft wel op dezelfde golflengte als Apoc2 heb ik het gevoel.

Verwijderd

Dát is juist het grote verschil met te hard rijden. Te hard rijden is een overtreding en fietsen stelen is een misdrijf.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 13:56 schreef mod het volgende:

[..]

Ok is duidelijk thnx voor de moeite. Hetgene waar ik eigenlijk moeite mee heb is dat echte overtreder zonder problemen verder kan posten en dat iemand wiens zijn rechtsgevoel laat spreken aangepakt wordt. Oftewel slachtoffer krijgt het etiket v/d overtreder opgespeld.

Overigens.... vind ik het heel fatsoenlijk wat je nu doet met deze reply..... :)
Thanx, dat was ook de bedoeling. Ik snap je probleem volledig, ik vraag me alleen af of we op GoT regel #239812 erbij moeten halen en zeggen dat er niks meer gepost mag worden over illegale dingen. Je mag niet meer om win2k problemen praten, tenzij je aan kunt tonen dat je een licentie hebt. Ik snap wel dat dat wat overdreven is, maar je snapt wat ik bedoel?

Het slachtoffer heb ik absoluut niet als schuldige aan willen wijzen, niet in de zaak van die fietsendiefstal i.i.g., ik wilde alleen maar duidelijk maken dat flamen, hoe erg het topic ook is, niet toegestaan is.
Op woensdag 15 augustus 2001 12:10 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Fijn dat je zo professioneel op de man speelt.
Sorry dat je het zo persoonlijk opvat, maar je bent nu bezig de crew aan te vallen aan de hand van je _zelf_ opgestelde regels, ik wilde ff duidelijk maken dat ik je totaal niet snap met die actie... :?
Die HK regels zijn goed nagevolgd, alleen in het geval van 'foute' topics kan je ipv een ban geven op uit-de-tent-gelokte users ook ff kijken naar hoe iemand uit de tent wordt gelokt voordat je een ban geeft en geen normale discussie erover kan voeren. Dan kan je mij wel aanvallen dat ik die regels buig, maar dat werkt niet.
Dat was ook niet de bedoeling. Als iemand een ban krijgt, en dat weet jij ook als ex-mod, dan is dat in goed overleg gebeurd. Ik zeg niet dat het NOOIT omgedraaid zal worden, maar de kans is _erg_ klein.
Hoe dan ok, dit topic is dus niet bedoeld om de crew af te branden, dit topic is bedoelt als stimulans, om een keer discussies te voeren/open te laten ipv het irreversibele slotje dat de user monddood maakt en de crew vrije handen geeft.
Nogmaals, en vat dat nou eens niet persoonlijk op, ik vind commentaar prima, een discussie over slotje/move/ban ook, maar als je er niet tegen kunt dat je je gelijk niet krijgt, dan moet je de hele discussie in LA niet starten.

Die topics die jij noemde aan het begin van dit topic, dat vond ik bijvoorbeeld geen ijzersterke voorbeelden. Als een topic loopt (en om maar ff een voorbeeld te noemen nemen we die over de HK ban die ik, in overleg met Traag, heb gezet) en een user heeft antwoord gekregen op zijn eerste vraag. Naar aanleiding van dat antwoord stelt hij een logische tweede vraag, of beter: hij merkt op dat hij het er niet mee eens is. Wat kunnen wij als crew dan meer dan antwoord geven en wachten op reactie? Hij herhaalt zijn opmerking vervolgens, wij herhalen de redenen voor een ban en vervolgens komt hij weer met de opmerking dat hij het belachelijk vindt dat iemand die een gejatte fiets koopt (of hem zelf jat) geen HK ban krijgt en iemand die de dief in kwestie uitscheldt wel. Hij vraagt ook hoe hij nu wel moet reageren. Traag (geloof ik) en daarvoor al een user, leggen hem uit dat SU daarvoor bedoeld is en dat hij niet mag schelden, ongeacht het topic. Zijn vraag is daarmee behandeld en ik kan totaal geen nieuwe vraag bedenken die hij naar aanleiding van dat topic zou kunnen stellen, behalve de reeds gestelde vraag/opmerking dat hij het belachelijk vindt...
Sfeer verslechterd namelijk voornamelijk doordat je dingen niet meer mag zeggen (In mijn geval is voornamelijk op de vorm geoordeeld ipv de inhoud en dat is jammer).
De vorm is een belangrijk deel van de inhoud. Hoe je iets brengt, beïnvloedt in grote mate hoe ik er op reageer. Continu met commentaar komen en zelf geen haar beter zijn mbt tot professionaliteit... Maar ok, als je het niet eens bent met wat ik hier zeg, wil ik het er best eens met je over hebben over ICQ ofzo... Dat hoort niet in LA IMHO.
Zou het warme weer als oorzaak van de afgelopen maand-rellen weer opgeborgen kunnen worden: als het warm is zit je buiten en niet chagrijnig achter GoT. Verkeerde oorzaak gevonden bij een gevolg.
Ja, dat vind jij, maar als het warm is achter je pc... Ik heb helaas niet de vrije tijd om buiten te zitten met dit weer ;(

Om weer ontopic te komen: Ik vind dat de topics in LA niet echt te vroeg op slot gaan, een user wordt behoorlijk geholpen en om de topiclist niet te vervuilen en nutteloos omhoogschoppen te voorkomen, gooien we hem op slot nadat de user zelf aangeeft dat hij het antwoord goed genoeg vindt. Als er een eindeloze discussie ontstaat gaat hij ook op slot...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:00 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Dát is juist het grote verschil met te hard rijden. Te hard rijden is een overtreding en fietsen stelen is een misdrijf.
Je overtreedt in beide gevallen de regels... Zo simpel ligt het...

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 11:31 schreef zeef het volgende:
Let wel Grrrrrene, jij noemt GoT een bedrijf -> elk bedrijf met meer dan 35 medewerkers behoort een OR te hebben...........
Dat vind ik dus echt de prachtigste opmerking die ik sinds lange tijd in LA gelezen heb. Ik vind het eigenlijk jammer dat er in de hitte van de discussie overheen gelezen wordt. En omdat dit toch een echt discussie-draadje is, wil ik die stelling nog eens quoten.

Zonder er echt inhoudelijk over nagedacht te hebben, vind ik het eigenlijk helemaal geen gek idee. OK, GoT is geen democratie, dat weten we allemaal. Een democratie moet het ook niet worden: stel je voor dat de users de modjes zouden kiezen, niet om hun capaciteiten, maar gewoon omdat ze aardige figuren zijn. Nee, dat gaat niet werken.
Maar waarom zou je niet jaarlijks één of twee personen democratisch laten uitkiezen als vertegenwoordiging van de users binnen de crew. Over het pakket aan bevoegdheden kun je nog discussieren: dat kan variëren van global modrechten, het verplicht instemming geven bij bans tot discussie- en adviesrecht bij de aanstelling van modjes en eventueel zelfs andere management beslissingen.
Vanuit de crew moet je dat dan niet zien als een tegenwerkende user, hooguit is hij kritischer. De users zouden wel stom zijn om een persoon te verkiezen die niet capabel is voor die taak en ik denk eerlijk gezegd dat er tussen crew en die afgevaardigde(n) eerder een stemming van samenwerking ontstaat. Hij zal echt geen bans of beslissingen tegenhouden, als die terecht zijn.

Goed, ik leg dit onuitgewerkte idee op tafel om over te discussieren, want dat kan volgens mij best een interessante discussie opleveren. Ik zou zeggen prijs het de hemel in of schiet het maar af. :)

De in deze reactie verwoorde oplossing is niet noodzakerlijkerwijs de mening van de user in kwestie

Never stop seeking what seems unobtainable...

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:00 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk slechts een voorbeeld, en ik denk dat jij net zo goed als mij begrijpt wat Grrrrrene ermee bedoelt te zeggen.

Verder ben ik het ermee eens dat er snel slotjes gezet worden, en het is (zoals jullie zien :+) dan niet altijd even makkelijk om met concrete voorbeelden te komen op het moment dat je er een thread over wil beginnen. Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt begrijpen, al schijnen sommige crew-leden dat dus niet door te hebben.

Wat mij ook opvalt (ook in deze thread duz) is bijv. de post van Rick, over de sfeer etc. Dit soort dingen zijn vaak genoeg gepost, en elke keer wordt het dan door de crew afgedaan als "komt door het weer / de vakantie" of "het gaat wel weer over" of " dat wil je alleen maar zien". Maar hoe kun je zoiets nou zeggen als het al een geruime tijd gezegd wordt? Dan begrijp ik ook heel goed dat er veel gezeken (bah bah bah) wordt in LA, wanneer het absoluut niet verdiend is. Maar het 1 neemt het ander niet weg natuurlijk.

Waar ik een beetje naartoe wil gaan is dat er misschien toch wat minder naar de users geluisterd wordt dan dat er wordt voorgedaan...

Maar adt is natuurlijk altijd nog mijn bescheiden (en netjes geformuleerde (al zeg ik eht zelf :P ) mening.

En kom nou ajb niet weer aanzetten dat ik aan het bashen ben oid, want dat is niet zo.

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op woensdag 15 augustus 2001 14:28 schreef Thor-korenwolf een niet zo gek id:
maar hoe ga je uit 25k users er 2 kiezen?
en op welke grond?
postcount? wat inhoudelijk worden postings niet gewaardeerd
* D2k heeft ook het nodige aan nutteloze posts

just my $0.02 uiteraard

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 15 augustus 2001 14:28 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt de prachtigste opmerking die ik sinds lange tijd in LA gelezen heb. Ik vind het eigenlijk jammer dat er in de hitte van de discussie overheen gelezen wordt. En omdat dit toch een echt discussie-draadje is, wil ik die stelling nog eens quoten.

Zonder er echt inhoudelijk over nagedacht te hebben, vind ik het eigenlijk helemaal geen gek idee. OK, GoT is geen democratie, dat weten we allemaal. Een democratie moet het ook niet worden: stel je voor dat de users de modjes zouden kiezen, niet om hun capaciteiten, maar gewoon omdat ze aardige figuren zijn. Nee, dat gaat niet werken.
Maar waarom zou je niet jaarlijks één of twee personen democratisch laten uitkiezen als vertegenwoordiging van de users binnen de crew. Over het pakket aan bevoegdheden kun je nog discussieren: dat kan variëren van global modrechten, het verplicht instemming geven bij bans tot discussie- en adviesrecht bij de aanstelling van modjes en eventueel zelfs andere management beslissingen.
Vanuit de crew moet je dat dan niet zien als een tegenwerkende user, hooguit is hij kritischer. De users zouden wel stom zijn om een persoon te verkiezen die niet capabel is voor die taak en ik denk eerlijk gezegd dat er tussen crew en die afgevaardigde(n) eerder een stemming van samenwerking ontstaat. Hij zal echt geen bans of beslissingen tegenhouden, als die terecht zijn.

Goed, ik leg dit onuitgewerkte idee op tafel om over te discussieren, want dat kan volgens mij best een interessante discussie opleveren. Ik zou zeggen prijs het de hemel in of schiet het maar af. :)

De in deze reactie verwoorde oplossing is niet noodzakerlijkerwijs de mening van de user in kwestie
Dit past mi. beter bij de gemeenschap gedachte dan de bedrijf gedachte.
Bij een bedrijf krijgt de klant geen inspraak of alleen inspraak waar geen rechten aan verbonden zijn, bijvoorbeeld een ideeenbus.
Voor een dergelijke vorm van inspraak voldoet [LA].

Who is John Galt?

• PieterJ
Op woensdag 15 augustus 2001 14:35 schreef D2k het volgende:

[..]

maar hoe ga je uit 25k users er 2 kiezen?
en op welke grond?
postcount? wat inhoudelijk worden postings niet gewaardeerd
* D2k heeft ook het nodige aan nutteloze posts

just my $0.02 uiteraard
Het idee is uitstekend. Ik denk dat een regel als die voor de HK gebruikt kan worden. Dus 60/150
Die users mogen inschrijven en kunnen vervolgens kan er een poll worden georganiseerd. De hoogste twee worden de "afgevaardigde" van de users.

[EDIT]
Of je moet gesteunt worden door ten minste 10/25 users.

• saviour
  • Niet online
PieterJ, je vergeet nu dat de HK geen aparte gemeenschap is...

• PieterJ
Op woensdag 15 augustus 2001 14:40 schreef saviour het volgende:
PieterJ, je vergeet nu dat de HK geen aparte gemeenschap is...
Nee niet echt :)
Ik bedoelde dit als filter. Zodat er geen misbruik kan worden gemaakt.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Wat mij ook opvalt (ook in deze thread duz) is bijv. de post van Rick, over de sfeer etc. Dit soort dingen zijn vaak genoeg gepost, en elke keer wordt het dan door de crew afgedaan als "komt door het weer / de vakantie" of "het gaat wel weer over" of " dat wil je alleen maar zien". Maar hoe kun je zoiets nou zeggen als het al een geruime tijd gezegd wordt? Dan begrijp ik ook heel goed dat er veel gezeken (bah bah bah) wordt in LA, wanneer het absoluut niet verdiend is. Maar het 1 neemt het ander niet weg natuurlijk.

Waar ik een beetje naartoe wil gaan is dat er misschien toch wat minder naar de users geluisterd wordt dan dat er wordt voorgedaan...
Juist vooral die laatste regel :P
Ik denk dat er meerderen het hier wel mee eens zijn :)
GoT is door en voor de users als ik me niet vergis, mischien moet in binnen de crew eens een overleg gaan plaats vinden over dit alles..
Het lijkt me nou niet iets om af te doen met het zal het weer wel zijn of weet ik wat.
De crew moet eens gaan brainstormen, over het waarom is de sfeer zo anders dan een poosje terug en waarom horen we steeds meer "klachten" over het niet luisteren naar de users, de belangrijkste doel groep toch :?
* GiLeX heeft namelijk steeds vaker het gevoel dat er vriendjespolitiek bedreven wordt binnen de crew
Dat lijkt me niet te kloppen en volgens mij ligt dat het "functioneren" van de crew ook een beetje in de weg. :?

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op woensdag 15 augustus 2001 14:39 schreef PieterJ het volgende:

[..]
[EDIT]
tja maar dan krijg je dus amerikaanse toestanden

<glazenbol mode>
* D2k stelt zich 'verkiesbaar'voor /14 (P&W) vervolgens val ik iedereen die ooit in /14 heeft gepost voor mij te stemmen.
Nou vinden dennis.com acm razor-x en chem het ook een goed id
zij gaan dus ook iedereen lastig vallen met msg's
vervolgens komen hier een hoop topics over mensen die worden lastig gevallen en wordt de hele zaak afgeblazen
</glazenbol mode>

begrijp me goed
ik vin het een goed id
maar dan moet je wel dit soort dingen kunnen voorkomen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:26 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Je overtreedt in beide gevallen de regels... Zo simpel ligt het...
Hier ga je toch even de fout in. Want als ik fietsendiefstal vergelijk met sexuele mishandeling van kleine kinderen en stel dat dit beide misdaden zijn, dan zeg jij dat mijn voorbeelden overdreven zijn en niet vergelijkbaar.

Vervolgens ga jij wel te hard rijden en fietsendiefstal op één lijn zetten. En dat terwijl je voor fietsendiefstal en sexueel misbruik een veroordeling krijgt waar een strafblad aan vast zit (een misdaad dus) en bij te hard rijden krijg je gewoon een boete en geen strafblad (een overtreding).

Tenslotte ga je ook zeggen dat ik in herhaling val enzo. Ook onzin. Mij is te kennen gegeven (zoals je zelf zegt) dat ik naar SU moet als een topic fout is. Maar als er een topic is waarin mensen opscheppen over fietsendiefstal, dan is dat volgens jou geen fout topic en mag ie open blijven. Maw klagen in SU heeft geen zin, maar kwaad worden op die lui daar lopen te patsen dat ze fietsen jatten mag ook niet.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:29 schreef saviour het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk slechts een voorbeeld, en ik denk dat jij net zo goed als mij begrijpt wat Grrrrrene ermee bedoelt te zeggen.

Verder ben ik het ermee eens dat er snel slotjes gezet worden, en het is (zoals jullie zien :+) dan niet altijd even makkelijk om met concrete voorbeelden te komen op het moment dat je er een thread over wil beginnen. Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt begrijpen, al schijnen sommige crew-leden dat dus niet door te hebben.
Dat snap ik best hoor, maar als Ecteinascidin beweert dat topics op slot gaan voordat de user is geholpen, dan moet ik daar ff tegenin. Dat is gewoon niet waar. Zoals hij het afschildert (tussen de regels door lezen!) zijn wij alleen uit op slotjes als we de discussie niet kunnen "winnen"... Dat is echt een anti-argument, dat slaat echt nergens op. Als er een interessante discussie bezig is, zal ik de laatste zijn die hem sluit, maar een discussie die vast blijft hangen op 1 punt waar beide partijen verschillend over denken en verschillend over blijven denken, dan is het toch niet nuttig om de discussie verhit door te zetten. Zie het als een snelkookpan: als je hem dicht zet, stijgen druk en warmte, tot het ontploft. Dat zie je aankomen en dan kun je beter even af zetten zodat men kan bedaren. Er komt toch geen oplossing als een user van ophouden weet in een discussie en steeds dezelfde argumenten aandraagt. Als die argumenten me de eerste keer al niet overtuigd hebben, dan zullen ze dat de 2e en 3e keer ook niet doen. _Dat_ is de reden dat LA topics over het algemeen op slot gaan zonder oplossing...
Dat snap ik wel, ik weet ook wel dat het niet alleen door het weer komt, maar zaken als "vakantiedrukte" en het warme weer spelen wel degelijk een rol. Je zit in je warme benauwde hok te zweten en raakt sneller geïrriteerd.

GaMeOvEr heeft daar nog dit mooie stukkie over getypt. Daaruit blijkt al dat het niet alleen de users zijn die van de warmte last hebben, wij ook. Alleen is het jammer dat sommige users niet tot 10 kunnen tellen voor ze een reactie posten en de crew (gelukkig) wel.

Geloof me, ik ben ook wel een paar keer heel kwaad geweest en op het punt gestaan om, het boeide me ff niet, een flame te plaatsen, gelukkig kon ik me inhouden, ff tot 10 tellen, het werkt echt. Even over de situatie nadenken. Elkaar niet verkaard uitleggen enzo...
Dat is niet echt zo, iedere ban en vrij veel slotjes worden in LA aangevochten. Vaak door newbies die niet weten hoe het er hier op GoT aan toe gaat. Nu wil ik niet zeggen dat newbies de schuld zijn van de verminderde sfeer, absoluut niet, nieuwe inbreng is belangrijk. Maar wat ik wel wil zeggen, is dat je niet aan de hand van het aantal "succesvolle heropeningen" van topics kunt zeggen of de crew wel naar users luistert...

Er worden continu ideeën van users de groep in gegooid, zij het op IRC, zij het op CF, maar er gebeurt wel degelijk wat mee. Alleen vaak zijn ideeën onhaalbaar of worden ze niet zo snel doorgevoerd als de user in kwestie het zou willen...
Maar dat is natuurlijk altijd nog mijn bescheiden (en netjes geformuleerde (al zeg ik eht zelf :P ) mening.
Precies, zo mag je van mij dagelijks commentaar leveren.
En kom nou ajb niet weer aanzetten dat ik aan het bashen ben oid, want dat is niet zo.
Ik zou niet durven, zo formuleer je het netjes en heb je de grootste kans dat er daadwerkelijk eens wat mee gebeurt. Ik zie dit niet als crewbashen, maar users die aan LA-commentaar een dagtaak hebben en de crew echt _overal_ over aanvallen en nooit de positieve punten in willen zien, die ben ik liever kwijt dan rijk...

Maar ja, dat is een heel ander verhaal...

Damn, wat een lap tekst heb ik weer gefabriceerd :D

• saviour
  • Niet online
Apoc2, ik snap niet dat je zo hard op dat voorbeeld in gaat. Zoals ik al eerder heb gepost; het is slechts een voorbeeld en jij snapt ook heel goed wat Grrrrrene ermee bedoeld.

Ik wil trouwens even zeggen dat mijn verhaal niet voor de hele crew geldt hoor. Ik ben laatst ook met zeer goede bedoelingen gecontacteerd ( :P ) door een crew lid, was hartstikke goed van hem :*

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het zou IMHO al een boel helpen als het hebben van dezelfde mening als de huidige crew niet de belangrijkste selectieregel is bij het zoeken naar nieuwe moderators.

Zo'n systeem met afgevaardigden van de users klinkt wel grappig, maar dat lijkt me in de praktijk vrij moeilijk te realiseren.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 15 augustus 2001 14:39 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Het idee is uitstekend. Ik denk dat een regel als die voor de HK gebruikt kan worden. Dus 60/150
Die users mogen inschrijven en kunnen vervolgens kan er een poll worden georganiseerd. De hoogste twee worden de "afgevaardigde" van de users.

[EDIT]
Ik weet het niet. Ik ben bang dat dat soort initiatieven ontaarden in een gigantisch geneuzel en achterkamertjespolitiek, om maar niet te spreken van het bureaucratie-luchtje wat eraan hangt.

Ik zal ook even my € 0.02 geven. Feit is dat GoT enorm gegroeid is en dat je daarmee de sfeer verandert. Meer mensen betekent ook automatisch meer gespuis en kwaadwillende lieden, en de modjes zien dit ook gebeuren. Zij grijpen dus in, hun goed recht en ook hun taak. Zoals Enthuppelepup al aangaf gebeurt dat in een aantal gevallen misschien niet geheel terecht, en dat kan gebeuren. Maar wat mij dan wel opvalt is dat de crew dan een beetje een arrogante houding heeft en of niets meer van zich laat horen (notes) of de boel maar sluit. Ik ben wel de laatste om te beweren dat GoT een democratie moet zijn, maar iets meer transparantie en het durven toegeven van fouten zouden zeer welkom zijn.

Op het persoonlijk functioneren van modjes ga ik niet in, behalve dat ik het met andere mensen eens ben dat Traag niet mijn favoriete mod is. Dat heeft weer te maken met die -imho- tikje arrogante uitstraling. Maar privé zal hij best heel aardig zijn :)

Kortom: als de crew iets opener zou zijn en wat beter zou communiceren zou er een hoop gemekker verleden tijd zijn.

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:47 schreef saviour het volgende:
Apoc2, ik snap niet dat je zo hard op dat voorbeeld in gaat. Zoals ik al eerder heb gepost; het is slechts een voorbeeld en jij snapt ook heel goed wat Grrrrrene ermee bedoeld.

Ik wil trouwens even zeggen dat mijn verhaal niet voor de hele crew geldt hoor. Ik ben laatst ook met zeer goede bedoelingen gecontacteerd ( :P ) door een crew lid, was hartstikke goed van hem :*
Nee ik snap niet wat ie daar mee bedoelt! En dat meen ik serieus. Fietsendiefstal en te hard rijden (binnen zeker mate) is absoluut onvergelijkbaar.

Want zoals ik al eerder aangaf, waar trek je dan de grens, bij autodiestal? Bij straatroof? Bij fysiek geweld? Sexuele mishandeling?

Meest logische lijkt mij gewoon om de grens aan te houden tussen overtredingen en misdrijven.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:46 schreef Grrrrrene het volgende:

Damn, wat een lap tekst heb ik weer gefabriceerd :D
Kben trots op je :P

Ik doelde natuurlijk niet persoonlijk op jou met mijn post hoor...
is dat je niet aan de hand van het aantal "succesvolle heropeningen" van topics kunt zeggen of de crew wel naar users luistert...
Zo bekijk ik het ook niet. Ik kijk eerder naar een thread waar iets gezegd wordt over (bijv.) het beleid van de crew, dan wordt dat op een nette manier gezegd door de user, en dan door 1 (of meerdere) crew-leden met een "smoes" (zo noem ik het even) afgedaan. Jij ging er trouwens heel netjes, en goed op in vind ik.

Maar als er dan door 1 crew lid gezegd wordt dat iets niet waar is, dan komt in 9 van de 10 gevallen het 2e lid om de hoek die laat weten dat hij dezelfde mening deelt. Daarna komt het 3e lid die laat weten dat hij 100% achter die 1e 2 leden staat. (poeh wat verwarrend :P ).

Ik bedoel dus: Als een aantal crew leden gelijkt denkt te hebben, of er nou 1 user mede deelt dat hij er anders over denkt, of dat het 100 leden zijn, dan blijven die crew leden vaak stug volhouden dat zij toch gelijk hebben. op zon moment valt er nix meer op in te brengen, omdat het voor hun dan al snel afgehandeld is.

Ik begrijp ook wel dat het niet altijd even leuk en makkelijk is om baassie te spelen, vooral als veel slotjes enzo wordn aangevochten (wat Grrrrrene zelf als voorbeeld neemt) en als er veel geflamed wordt.

Maar het ligt niet alleen aan de users, dat is simpelweg onmogelijk. En natuurlijk, de sfeer kan nooit hetzelfde zijn als een jaar terug. De groep is gewoon veel te groot geworden om dat te bewerkstelligen, maar de sfeer hoeft ook niet te zijn zoals nu (ik vind de sfeer 3 keer nix...).

En ditte:
Er worden continu ideeën van users de groep in gegooid, zij het op IRC, zij het op CF, maar er gebeurt wel degelijk wat mee. Alleen vaak zijn ideeën onhaalbaar of worden ze niet zo snel doorgevoerd als de user in kwestie het zou willen...
Misschien is er dan toch een of andere manier om dit meer aan users te laten blijken? Dat zou veel frustraties voorkomen lijkt mij :)

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:52 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Nee ik snap niet wat ie daar mee bedoelt! En dat meen ik serieus
Dan zal ik het jou even uitleggen :)

Grrrrrene probeerde daarmee alleen maar te zeggen dat je users niet kunt afstraffen om iets dat ze irl doen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:44 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Hier ga je toch even de fout in. Want als ik fietsendiefstal vergelijk met sexuele mishandeling van kleine kinderen en stel dat dit beide misdaden zijn, dan zeg jij dat mijn voorbeelden overdreven zijn en niet vergelijkbaar.
Ik zei daar dat ik vond dat het jatten van een fiets een klein vergrijp is, vergeleken met sexuele mishandeling van kleine kinderen. Het zijn beiden misdaden, da's waar, maar als iemand hier zegt dat hij zijn kleine buurmeisje... euh, naja, je snapt wel wat ik bedoel... Dan gooi ik die met alle plezier van GoT af. Dat is gewoon echt _over the edge_... Dierenmishandeling en dat soort gewelddadigen tegen een levend wezen zijn ook niet welkom bij mij, maar waar ik heen wil is dat het een gevoelskwestie is. Ik begrijp heel goed dat je geen fietsen mag jatten en dat je ook geen dieren mag mishandelen, maar je moet het toch met me eens zijn dat ze een fietsendief minder zwaar moeten straffen dan "die kinder-verkrachter op de hoek"?
Vervolgens ga jij wel te hard rijden en fietsendiefstal op één lijn zetten. En dat terwijl je voor fietsendiefstal en sexueel misbruik een veroordeling krijgt waar een strafblad aan vast zit (een misdaad dus) en bij te hard rijden krijg je gewoon een boete en geen strafblad (een overtreding).
Ja, dat is de technische kant van het verhaal, dat interesseert hier toch niet? Of wil je mensen met een strafblad bannen van GoT :? Ik bedoelde alleen te zeggen dat beiden een overtreding zijn van de wet, de een levert je een strafblad op, de ander niet, maar je bent in beide gevallen fout bezig. Ik zal niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, maar het ging me hier alleen even om het feit dat het beiden een overtreding is. De een MET en de ander ZONDER strafblad, dat doet er niet toe hier... Jij beweerde dat het wat met GoT te maken had, ik vind dat dat in ZEER beperkte mate zo is. De discussie begon over fietsendiefstal, dan vind ik niet dat ik je daar op moet beoordelen, ik beoordeel users op hun gedrag op GoT. Schelden is dan een no-go. Dat staat in de regels. Dat iemand zegt dat hij fietsen jat, daar voor kan ik hem geen HK ban geven. Als iemand ergere dingen doet, tja, dan moeten we als crew in overleg een oplossing zoeken, want moordenaars e.d. willen we hier niet, dat mag duidelijk zijn? Ergens ligt een grens tussen wat niet en wel toelaatbaar is, maar uit de illegale handelingen die ik van users verwacht (kleine diefstalletjes enzo) kan ik geen vergrijp bedenken dat mij een HK-ban doet zetten...
Tenslotte ga je ook zeggen dat ik in herhaling val enzo. Ook onzin. Mij is te kennen gegeven (zoals je zelf zegt) dat ik naar SU moet als een topic fout is. Maar als er een topic is waarin mensen opscheppen over fietsendiefstal, dan is dat volgens jou geen fout topic en mag ie open blijven.
Als je in SU post wil dat niet zeggen dat je sowieso op je wenken bediend gaat worden met een slotje op het topic waar jij je aan stoort... Dat zei ik niet, ik bedoel alleen dat als je het niet eens bent met een topic, je in SU moet klagen en ons moet laten beoordelen of het wel of niet mag...
Maw klagen in SU heeft geen zin, maar kwaad worden op die lui daar lopen te patsen dat ze fietsen jatten mag ook niet.
Nee, natuurlijk niet. Kwaad worden mag wel, maar moet je dat nou zonodig posten op GoT? Je kunt ook _zeggen_ dat je het er niet mee eens bent, zoals 3/4 van de users daar al deed. In nette bewoording je ongenoegen over de situatie uitspreken zeg maar :P

Het is niet zo moeilijk:

1. Je ziet een fout topic
2. Je meldt het in SU om het door ons te laten beoordelen
3. Je post eventueel in dat topic dat je het er niet mee eens bent
4. Je gaat _niet_ schelden in dat topic...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:59 schreef saviour het volgende:

[..]

Grrrrrene probeerde daarmee alleen maar te zeggen dat je users niet kunt afstraffen om iets dat ze irl doen.
En ik heb toe ook aangegeven dat je wel ergens een grens moet trekken, want een topic waaarin bv opgeschept wordt door lui die vertellen op welke manieren ze kleine kinderen bv sexueel misbruikt hebben zou ook niet kunnen (lijkt mij).

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:03 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

En ik heb toe ook aangegeven dat je wel ergens een grens moet trekken, want een topic waaarin bv opgeschept wordt door lui die vertellen op welke manieren ze kleine kinderen bv sexueel misbruikt hebben zou ook niet kunnen (lijkt mij).
Dat wordt ook niet getolereerd.

iedereen weet voor zichzelf wel waar de grens ligt. En ik denk dat het bij de crew heus niet anders zal zijn...

• pven
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:07 schreef saviour het volgende:

[..]

iedereen weet voor zichzelf wel waar de grens ligt. En ik denk dat het bij de crew heus niet anders zal zijn...
'voor zichzelf' is individueel, maar de crew moet als een persoon naar buiten treden. Dat laatste roept al die irritaties op, aangezien de crew dat momenteel niet doet.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:09 schreef pven het volgende:

[..]

'voor zichzelf' is individueel, maar de crew moet als een persoon naar buiten treden. Dat laatste roept al die irritaties op, aangezien de crew dat momenteel niet doet.
Daar geef ik je groot gelijk in, maar dat is niet echt relevant op de uitleg die ik gaf.

• pven
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:11 schreef saviour het volgende:

[..]

Daar geef ik je groot gelijk in, maar dat is niet echt relevant op de uitleg die ik gaf.
Oeps: ik had een stukje van de discussie gemist (in het midden ongeveer). Sorry! :'(

Verwijderd

Ik zei daar dat ik vond dat het jatten van een fiets een klein vergrijp is, vergeleken met sexuele mishandeling van kleine kinderen. Het zijn beiden misdaden, da's waar, maar als iemand hier zegt dat hij zijn kleine buurmeisje... euh, naja, je snapt wel wat ik bedoel... Dan gooi ik die met alle plezier van GoT af. Dat is gewoon echt _over the edge_... Dierenmishandeling en dat soort gewelddadigen tegen een levend wezen zijn ook niet welkom bij mij, maar waar ik heen wil is dat het een gevoelskwestie is. Ik begrijp heel goed dat je geen fietsen mag jatten en dat je ook geen dieren mag mishandelen, maar je moet het toch met me eens zijn dat ze een fietsendief minder zwaar moeten straffen dan "die kinder-verkrachter op de hoek"?
Tja daar ligt dan het verschil tussen ons beiden. Ik vind fietsendiefstal echt belachelijk en echt bijdragen aan een hele mentaliteitsverandering hier in de maatschappij. Ik vind dat een topic waarin daarover opgeschept wordt niet getolereerd kan worden.

Ik zal niet zeggen dat die lui meteen een BAN moeten krijgen. Maar een waarschuwing dat het openen van topics over dergelijke onderwerpen niet getolereerd kan worden en een slotje op het topic zelf had ik wel op zijn plaats gevonden.

Dat ik als iemand die dan aan de juiste kant staat me daar vreselijk voer opwindt en mijn menig er over geef (die dusdanig erg is dat ie als flame wordt gezien) dan meteen 2 weken niet welkom ben vind ik idioot.

In mijn ogen hetzelfde idee als het feit dat je tegenwoordig de bak ingaat als je een inbreker bij je thuis op zijn bek slaat. Dat mag ook niet, je moet maar netjes de politie bellen en vragen aan de inbreker of ie keurig mee wil werken. |:(

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:07 schreef saviour het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet getolereerd.

Bij mij ben je de grens als het op fietsendiefstallen aankomt al lang gepasseerd. En als dat bij jou niet zo is dan is er iets goed mis met jouw besef van normen en waarden. (Dit zal wel weer als flame opgevat worden)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:59 schreef saviour het volgende:

[..]

Precies... Dat wilde ik dus duidelijk maken...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:01 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

[..]

Jawel absoluut waar, maar moet Apoc2 gestraft worden omdat ie z'n ongenoegen laat blijken over fietsen diefstallen ??? Ok als het een flame is ja, zeg er wat van, geef een waarschuwing..... maar laat ook blijken dat in dit geval de de sanctie minder zwaar weegt omdat ie het eigenlijk wel bij het rechte eind heeft.... En nee je moet die andere geen HK ban geven, (mag wel hoor van mij :p)
Maar zie het geheel in zijn context.

Ja, dat is de technische kant van het verhaal, dat interesseert hier toch niet? Of wil je mensen met een strafblad bannen van GoT :? Ik bedoelde alleen te zeggen dat beiden een overtreding zijn van de wet, de een levert je een strafblad op, de ander niet, maar je bent in beide gevallen fout bezig. Ik zal niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, maar het ging me hier alleen even om het feit dat het beiden een overtreding is. De een MET en de ander ZONDER strafblad, dat doet er niet toe hier... Jij beweerde dat het wat met GoT te maken had, ik vind dat dat in ZEER beperkte mate zo is. De discussie begon over fietsendiefstal, dan vind ik niet dat ik je daar op moet beoordelen, ik beoordeel users op hun gedrag op GoT. Schelden is dan een no-go. Dat staat in de regels. Dat iemand zegt dat hij fietsen jat, daar voor kan ik hem geen HK ban geven. Als iemand ergere dingen doet, tja, dan moeten we als crew in overleg een oplossing zoeken, want moordenaars e.d. willen we hier niet, dat mag duidelijk zijn? Ergens ligt een grens tussen wat niet en wel toelaatbaar is, maar uit de illegale handelingen die ik van users verwacht (kleine diefstalletjes enzo) kan ik geen vergrijp bedenken dat mij een HK-ban doet zetten...

Goed punt... alleen een wat heftige reactie volgens mij dus ook iet...

[..]

Als je in SU post wil dat niet zeggen dat je sowieso op je wenken bediend gaat worden met een slotje op het topic waar jij je aan stoort... Dat zei ik niet, ik bedoel alleen dat als je het niet eens bent met een topic, je in SU moet klagen en ons moet laten beoordelen of het wel of niet mag...
[..]

Nee, natuurlijk niet. Kwaad worden mag wel, maar moet je dat nou zonodig posten op GoT? Je kunt ook _zeggen_ dat je het er niet mee eens bent, zoals 3/4 van de users daar al deed. In nette bewoording je ongenoegen over de situatie uitspreken zeg maar :P

Het is niet zo moeilijk:

1. Je ziet een fout topic
2. Je meldt het in SU om het door ons te laten beoordelen
3. Je post eventueel in dat topic dat je het er niet mee eens bent
4. Je gaat _niet_ schelden in dat topic...
Ik hoop dat in de toekomst dan ook de big picture beken word en niet alleen de regel
15 * :r.

Verder hoop ik dat dit een constructieve bijdrage leverd aan de gemeenschap hier.
(Iig beter dan gisteren.)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:16 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Bij mij ben je de grens als het op fietsendiefstallen aankomt al lang gepasseerd. En als dat bij jou niet zo is dan is er iets goed mis met jouw besef van normen en waarden. (Dit zal wel weer als flame opgevat worden)
Ik ben het met je eens dat fietsendiefstal niet getolereerd moet worden, maar als iemand zo zielig is dat hij denkt dat hij stoer is als hij hier zit op te scheppen over hoeveel fietsen hij wel niet jat, laat hem zijn gang dan maar gaan... Daar heb jij toch geen boodschap aan? Ik betwijfel zelfs of mensen die er zo over opscheppen wel echt ooit een fiets hebben _durven_ jatten, of dat ze dit alleen zeggen om stoer te doen tegenover hun vriendjes...

_Daar_ gaat het me om: ik kan niet aantonen dat hij gejat heeft, hoewel dat er niet toe doet, er is een groot verschil tussen fietsen jatten (een veel voorkomend misdrijf in de Nederlandse maatschappij) en kinderverkrachting (iets wat gelukkig bijna nooit voor komt in de NL maatschappij)...

Ik ga nu weer leren, dus ik reageer misschien wat laat. Ik zie straks wel wat voor lappen tekst er weer staan...

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:31 schreef Grrrrrene een heel lang verhaal waarmee hij aangeeft dat A) hij de essenbtie van dit topic niet begrijpt, B) op de persoon speelt door mij af te serveren en C) denkt dat ik de crew een loer probeer te draaien
[..]
3 keer fout begrepen helaas: als de conclusie (ook bij de rest van de crew) een keer wordt getrokken dat ik NIET op de man speel en alleen een probleem aan probeer te kaarten (normaal lukt iig al niet meer dankzij negatieve houding).

Grrrrrrene, de bewering dat er op LA geen topics afgesloten worden VOORdat er een antwoord/verduidelijking is is complete bullshit.
Je ziet zelf in dit topic alleen al dat de fietsendiefstal/HKbanApoc2 nog lang niet uitgepraat is cq fatsoenlijk/bevrdeigind is opgelost.

Dat fietsengedoe is een uitwas, een detail van het feit dat topics op LA te snel dicht gaan, mijn centrale punt.

* Delerium zou graag over dat punt willen discusseren en niet persoongerelateerde feiten willen. Ik kan daar ook wel aan meedoen, maar ik vind dat onfatsoenlijk.

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:36 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat fietsendiefstal niet getolereerd moet worden, maar als iemand zo zielig is dat hij denkt dat hij stoer is als hij hier zit op te scheppen over hoeveel tasjes hij wel niet jat, laat hem zijn gang dan maar gaan... Daar heb jij toch geen boodschap aan? Ik betwijfel zelfs of mensen die er zo over opscheppen wel echt ooit een tas hebben _durven_ jatten, of dat ze dit alleen zeggen om stoer te doen tegenover hun vriendjes...
Ik ben het met je eens dat tasjesdiefstal niet getolereerd moet worden, maar als iemand zo zielig is dat hij denkt dat hij stoer is als hij hier zit op te scheppen over hoeveel fietsen hij wel niet jat, laat hem zijn gang dan maar gaan... Daar heb jij toch geen boodschap aan? Ik betwijfel zelfs of mensen die er zo over opscheppen wel echt ooit een fiets hebben _durven_ jatten, of dat ze dit alleen zeggen om stoer te doen tegenover hun vriendjes...

mijn oma is net 50 meter over de straat getrokken omdat zo'n scooter haar tas pakte en oma vasthield. Nu loopt die zak hier op GoT een beetje te patsen. Ik vind het een [censuur].

Nu zou ik dus een ban krijgen omdat ik met zwaar asociaal gedrag op mijn lieve forum wordt geconfronteerd op een dusdanige manier dat mijn bloedruk direct naar 2 atmosfer loopt?

Natuurlijk is de beslissing van die ban vanuit de crew terecht, maar nu wil ik eigenlijk wel wete wat de logica is om de gevolgende te bannen en de aanstichter/oorzaak te laten gaan. Ik ben daar erg benieuwd naar maar betreffende topic is zonder een sluitend antwoord op slot gezet. Zulke slotjes zijn zo gezet, maar een rare nasmaak blijft. Die nare nasmaak wil ik kwijt, niet de ban oid.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:16 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het tolereren van fietsendiefstal, en het tolereren van topics die daar over geopend worden. Als jij dat niet begrijpt dan is dat jouw probleem.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:28 schreef saviour het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het tolereren van fietsendiefstal, en het tolereren van topics die daar over geopend worden. Als jij dat niet begrijpt dan is dat jouw probleem.
Het was niet zomaar een topic over fietsendiefstal maar eentje waar hardop door verschillende users werd opgeschept over hun criminele activiteiten.

Het was geen topic over hoe bv het probleem van fietsendiesfstal aan te pakken of weet ik veel wat.

Ik vind het een beetje kinderachtig om nou te gaan zeuren dat topics op zich over fietsendiefstal neit erg zijn. Het is duidelijk waar het hier om ging.

Ik zeg toch ook niet dat er een verschil is tussen topics openen over sexueel misbruik en het plegen van sexueel misbruik.

Beetje flauwe discussie zo.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 15 augustus 2001 16:35 schreef Apoc2 het volgende:
[..]
Beetje flauwe discussie zo.
Geeft niet hoor, het went.

• saviour
  • Niet online
Ik zeg toch ook niet dat er een verschil is tussen topics openen over sexueel misbruik en het plegen van sexueel misbruik.
Nee precies, jij doet alsof het beide even erg is. Wat niet zo is. En als ik dan zeg dat er een groot verschil is tussen ... en ... dan ga jij erop in door te zeggen dat ik niet geen goede opvoeding genoten heb |:(

Wie van ons 2 is er dan flauw aan het discussieren? Juist, jij.

edit: Daar komt ook nog bij dat jij degene bent die van een onschuldig voorbeeld een hele onnodige discussie maakt.

Trouwens, als ik zeg dat ik topics over fietsendiefstal niet erg vind, dan is dat altijd nog geen zeuren. Als jij dat zo opvat, dan is dat wederom jouw probleem

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 16:44 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Bedoel je nu te zeggen dat ik altijd van dit soort discussie houd, Rick?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 15:44 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

3 keer fout begrepen helaas: als de conclusie (ook bij de rest van de crew) een keer wordt getrokken dat ik NIET op de man speel en alleen een probleem aan probeer te kaarten (normaal lukt iig al niet meer dankzij negatieve houding).
Die houding heb je helemaal aan jezelf te wijten. Ik snap niet waarom je nu commentaar levert op dingen die we samen met jou hebben afgesproken. Ik weet dat je het niet eens bent met de dingen die de crew doet, maar zoals je nu bezig bent met commentaar leveren bevalt mij niet, echt niet. Je weet zelf als de beste hoe het is om in LA commentaar van users te lezen, ik had van jou iets meer begrip en iets minder commentaar verwacht, dat valt me _echt_ tegen.
Grrrrrrene, de bewering dat er op LA geen topics afgesloten worden VOORdat er een antwoord/verduidelijking is is complete bullshit.
Complete bullshit, ook zo'n leuke uitspraak waarmee je in een keer beweert dat we nooit een user willen helpen in LA. Complete bullshit betekent namelijk dat er geen enkele kern van waarheid in zit. Ik wil niet zeggen dat we als crew geen fouten maken, we zijn ook maar mensen. Maar om te beweren dat we elke discussie afkappen met een slotje, omdat we bang zijn voor gezichtsverlies... Dan had heel LA niet moeten bestaan, ben je meteen van dat "gezeik" af. <--- Dat is dus niet mijn mening over LA.

Dat een user voortijdig een slotje krijgt, ligt dat niet aan de manier waarop de discussie gevoerd wordt? Dat je geen gelijk krijgt betekent niet dat je halstarrig vol moet houden aan jouw mening en die er bij de crew door moet proberen te drukken! En hier slaat "jou" niet op "jou", maar is in het algemeen voor ik weer commentaar krijg wegens spelen op de man
Je ziet zelf in dit topic alleen al dat de fietsendiefstal/HKbanApoc2 nog lang niet uitgepraat is cq fatsoenlijk/bevrdeigind is opgelost.
Diezelfde discussie als in zijn eerdere topic laait hier weer op. Hij zei zelf in dat topic al: "dat ik een ban heb, ok, maar dat die topicstarter en die lui die opscheppen over fietsendiefstal niks krijgen, dat vind ik belachelijk". Nou, dat mag hij zeggen, maar daar start hij toch geen discussie mee? Wij zeggen dat we het topic toe staan, hij zegt dat hij dat niet tof vindt, wat valt er dan te discussieren? Je ziet waar dit topic op uitdraait. Een discussie bestaat niet alleen uit ja/nee verhalen met een welles/nietes discussie er omheen gebakken.
Dat fietsengedoe is een uitwas, een detail van het feit dat topics op LA te snel dicht gaan, mijn centrale punt.

* Grrrrrene zou graag over dat punt willen discusseren en niet persoongerelateerde feiten willen. Ik kan daar ook wel aan meedoen, maar ik vind dat onfatsoenlijk.
OK, goed, maar hoe wil je de discussie nu starten? Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik het hard vind meevallen. Meestal sluiten we een topic vroeger omdat het op een ruzie tussen een user en een mod of de voltallige crew uitdraait...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 16:44 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Please... Begin nou niet zo he? Daar heeft niemand wat aan |:(

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 15 augustus 2001 16:47 schreef saviour het volgende:

[..]

Bedoel je nu te zeggen dat ik altijd van dit soort discussie houd, Rick?
Neuh dat heeft niets met 1 enkel persoon te maken, meer het algehele niveau van "overleggen" met gebruikers vanuit de crew.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op woensdag 15 augustus 2001 16:46 schreef saviour ook een hele hoop waaruit blijkt dat hij het niet snapt
Op woensdag 15 augustus 2001 18:17 liet Grrrrrene blijken dat tot tien tellen toch moeilijk blijkt te zijn en blijft persoonlijk op ectadinges spelen terwijl die duidelijk aangeeft dat die hier niet op uit is
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

hmm. toch niet zo moeilijk.

PokkeNoise heeft eerder gereageerd in een draad waar een SARCATISCHE opmerking door een user werd geplaatst naar een foute topicstarter, die opmerking werd door de crew niet begrepen en een 2 weken HK ban voor die user was het resultaat.
Einde van draadje was, BAN voor user bleef en crew gaf niet toe (of begreep de intentie van de opmerking niet.

Dit is onbevredigend voor een user, heeft met rechtsgevoel te maken.

Het starten van de topic van ecteinascidin heeft IMHO hier mee te maken.

Opmerkingen als "fietsendiefstal komt meer voor in de samenleving" willen nog niet zeggen dat het hiermee goed te praten is.
Reacties van users in dat topic, in de geest van ik heb me daaraan schuldig gemaakt zouden dan ook getrashed kunnen worden, of door een adminbreak geedit.

Temperatuur thans 29 graden.
Heb weleens gehoord van verhitte discussies :)

? weet jij wat.

• saviour
  • Niet online
PokkeNoise snapt het zelf ook niet helemaal :Z

Ik ging er alleen maar op in dat er een verschil is tussen iets doen, en er over posten. Schijnbaar wil jij dat niet snappen, of ben jij daartoe niet capabel, het zal me eerlijk gezegd een worst wezen.

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op woensdag 15 augustus 2001 19:46 schreef saviour weer iets waaruit bleek dat hij graag post

? weet jij wat.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 15 augustus 2001 19:53 schreef PokkeNoise het volgende:
[..]

als je niks te zeggen hebt, zeg het dan niet hier.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 19:53 schreef PokkeNoise het volgende:

[..]
Och gossie, was het jongetje er uitgeluld? :Z

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 19:41 schreef PokkeNoise het volgende:

[..]

[..]

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

hmm. toch niet zo moeilijk.
:Z :Z
PokkeNoise heeft eerder gereageerd in een draad waar een SARCATISCHE opmerking door een user werd geplaatst naar een foute topicstarter, die opmerking werd door de crew niet begrepen en een 2 weken HK ban voor die user was het resultaat.
Einde van draadje was, BAN voor user bleef en crew gaf niet toe (of begreep de intentie van de opmerking niet.
Ik begrijp de intentie wel, ik wil alleen maar zeggen dat een flame ten alle tijde niet toegestaan is. Al ben je de koningin, je flamet niet op GoT, de regels voor HK zijn _heel_ duidelijk. Die 2 weken zijn bedoeld om de betreffende user duidelijk te maken dat dat niet mag en als tijd van bezinning over wat hij heeft gedaan. Hoe dan ook, wat je ook wil beweren, een flame mag niet. Nu zijn we al voor de 100ste keer over dat topic aan het discussieren, maar dat hoort hier niet thuis. Deze discussie loopt zo nergens op uit en het resultaat is: slotje, om het gezwets hier een beetje te stoppen.

Je beschuldigt de crew er nu van dat "wij" jou niet snappen, omdat we niet doen wat jij wil. Dat is dus echt onzin. Als je geen gelijk krijgt, betekent dat niet dat er niet binnen de crew overlegd is. Als ik iemand een temp-ban geef, dan is het heel simpel: die is overlegd binnen de crew en wordt er alleen onder hoogste uitzondering afgehaald.
Dit is onbevredigend voor een user, heeft met rechtsgevoel te maken.

Het starten van de topic van ecteinascidin heeft IMHO hier mee te maken.
Dat zal vast wel, het is misschien de spreekwoordelijke druppel... Maar dat doet niet af aan het feit dat jij hier nu een discussie oprakelt die gisteren muurvast kwam te zitten doordat beide partijen elkaar niet konden overtuigen van hun ongelijk en omdat ze beiden (ook de crew, dat is waar) vervielen in een argumentenpatroon wat zich iedere 2 à 3 posts herhaalde...
Opmerkingen als "fietsendiefstal komt meer voor in de samenleving" willen nog niet zeggen dat het hiermee goed te praten is.
Waar zie je me dat in hemelsnaam zeggen dan??? Ik heb de hele draad al 100x gezegd dat ik het NIET tolereer dat er fietsen worden gejat en ik zal nu voor de 100ste keer zeggen dat ik bedoelde dat als jij wat illegaals buiten GoT om doet, ik er niks aan kan doen.

Als jij op een willekeurig ander forum dan GoT mij uitscheldt, zal ik je geen ban geven. Je hoeft van mij geen medewerking meer te verwachten na zo'n actie, maar ik neem geen maatregelen tegen je... Dat heet onafhankelijkheid. GoT is op geen enkele manier verantwoordelijk voor wat jij IRL doet...
Reacties van users in dat topic, in de geest van ik heb me daaraan schuldig gemaakt zouden dan ook getrashed kunnen worden, of door een adminbreak geedit.
En dan? Je snapt nog steeds niet dat ik niet iemand kan beoordelen op zijn REAL LIFE. Je beoordeelt iemand op GoT alleen aan de hand van zijn postgedrag. Al ben je topcrimineel, op GoT begin je met een schone lei... Geen waarschuwingen, geen vooroordelen tegen je. Als je dat na 100 opmerkingen (niet alleen van mijn kant) nog niet begrijpt, moet ik tot de teleurstellende conclusie komen dat ik maar moet stoppen met uitleg geven in LA omdat ik blijkbaar voor sommigen niet duidelijk genoeg ben.
Temperatuur thans 29 graden.
Heb weleens gehoord van verhitte discussies :)
Ik hou mijn hoofd wel koel hoor, ik heb net met Ecteinascidin de boel nog ff besproken op ICQ en hem uitgelegd dat ik helemaal niet op de man wilde spelen, maar dat ik hem even duidelijk wilde maken dat ik die HK ban gaf aan de hand van de regels die hij zelf opgesteld had.

Dat hij dat persoonlijk op vat is jammer, dat is niet meer dan een stukje miscommunicatie dat nu uit de wereld is, zeur daar aub dan ook niet over door...

Ecteinascidin> Kun je dat ff bevestigen aub?

Verwijderd

Grrrrrene, zou je met dit hete weer in godsnaam iets korter kunnen zijn in je posts :P :)

dan hoef ik niet zoveel te lezen ;)

• Delerium
  • Niet online
Ik bevestig dan wel een gesprek.

* Delerium vind het jammer dat er weer eenzinloze discussie door users wordt aangegaan.

Somminge discussies zijn niet af, omdat gewoon de schoen niet perfect past. Tegenwoordig wordt een moeilijk topic na redelijk antwoord op slot geflikkerd. Users zijn het er niet altijd mee eens en willen dan eigenlijk wel een logische consistente verklaring zien. Ik noem dat een precedent! Dat duikt dan iig ook lekker vaak op in de search.

Je kan d evraag stellen, maar voor je een antwoord krijgt zit er een slotje. Of het topic wordt niet meer in gereageerd zoals het notes-topic. Dan wil ik wel 's weten waarom dat slotje of waarom dat gebrek aan commentaar. Durft de Crew tegenwoordig niet meer in discussie te gaan op basis van argumenten/overredingskracht?

GoT is groot geworden door de users en de crew zijn in feite uberusers die het forum iets beter begeleiden dan de common-user. Als de balans verschuift (ie, een mod is beter dan een user) dan krijg je hetzelfde effect als grote succesvolle bedrijven: de klanten lopen weg, gevolgt door aandeelhouders. [voorkauwmode] Als je dus consequent mogelijke precedent-topics op LA dichtflikkerd of onbeantwoord laat of users wegflamed (Wildhagen, Onno, Chaos, Arjen, ikke) dan zie je de goede kant van de users iig niet meer terug. Of de user is definitief weg of je ziet alleen maar de slechte kant (omdat je user niet zoveel zin heeft om zich steeds van de goede kant te laten zien).
Boejuh, kan je dan zeggen. Echter, 30.000 users zien dan een conflict op LA en de meeste zullen ook een mening vormen. Als ze partij trekken voor het 'goede' argument en dat argument is tegen de crew, dan is er niets aan de hand. Pas als de crew hun 'goede' argument als enige goede argument brengen en de user niet serieus nemen/wegflamen/bannen/slotjes geven, dan jaag je indirect een deel van die 30.000 users tegen je in het harnas.

Zo gaat op den duur een heleboel goeds op de heling en dondert het bergafwaarts.

Nogmaals de vraag, kan er een keer ruimte zijn voor discussie op LA en niet iedere keer kortaf met wanargumenten of erger: slotjes worden gesmeten? dan kan het respect weer 2 kanten opstromen.

De casus fiestendieven en Apoc2 zijn punt: Ik heb een vergelijkbare situatie gehad en vraag me af hoe ik zou zijn behandeld.

User opent een topic ergens op GoT met daarin url's naar STORMFRONT :r etc. De mod van dat forum reageert NORMAAL in dat topic, terwijl alles in mijn lichaam schreeuwt "GATverdamme!". Je doet een SU en je reageert in dat topic op een normale manier als zijnde "mod, doe dit aub op slot".

Na 4 uur staat het fascistische topic nog steeds open, met nog 2 replies van betreffende mod :? in dat topic, alsmede 5 replies op je topic in SU. De url's en andere Stormfrontrommel :r staan er nog gewoon.
Mijn reflex is dan: topic op LA en de betreffende mod volkomen wegflamen (en dan bedoel ik echt flamen).

Nu is de vraag? Krijg ik een BAN of kom ik er ongestraft mee weg omdat de crew wellicht een fout heeft gemaakt? De casus Apoc2/fietsendieven leert mij dat ik een permban heb en de betreffende mod vrijuit gaat. Dat kan gewoon niet waar zijn.

Nu wil ik werkelijk waar een keer antwoord op de vorige vragen met de volgende vraag erbij "heeft de Crew voldoende zelfkritiek om eigen fouten te herkennen en te corrigeren?" Op dit moment weet ik alleen van Floris Diemel zeker dat hij dat wel heeft (en daarmee is hij de beste admin van hhet forum).

• saviour
  • Niet online
Op dit moment weet ik alleen van Floris Diemel zeker dat hij dat wel heeft (en daarmee is hij de beste admin van hhet forum).
GaMeOvEr ook.

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 20:58 schreef saviour het volgende:

[..]

GaMeOvEr ook.
In het kader van de nuttige reactie: hoezeeeee.

Als ik een naam noem in een groep, dan moet je ook de groep definieren: GameOver is een GM en geen admin. Ook heb ik GO nooit in de situatie betrapt waarin hij een fout maakte dus ken ik zijn foutencorrigerende vermogen niet. Van meerdere mensen ken ik die niet, maar van vele mensen wel.

txs voor het uitlokken van deze tweede nutteloze reply iig :)

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 21:04 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

In het kader van de nuttige reactie: hoezeeeee.

===============

txs voor het uitlokken van deze tweede nutteloze reply iig :)
Jij zegt dat je er alleen maar weet van hebt dat Floris zon iemand is, ik zeg dan dat GaMeOvEr ook zon iemand is. Als ik er verder nix bij post dan kun je aannemen da tik het met je verhaal eens ben, maar dat ik GaMeOvEr dus ook een compli wil geven. Heeft nix met nutteloos te maken,

hoezeeee :Z

edit: Het maakt geen bal uit of een persoon admin of gm is, het ging erom dat die persoon in staat is om zn fouten toe te geven.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 20:39 schreef BBQ-Man het volgende:
Grrrrrene, zou je met dit hete weer in godsnaam iets korter kunnen zijn in je posts :P :)

dan hoef ik niet zoveel te lezen ;)
En dat uit de mond van BBQ-Man :+ ;)
Op woensdag 15 augustus 2001 20:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik bevestig dan wel een gesprek.

* Grrrrrene vind het jammer dat er weer eenzinloze discussie door users wordt aangegaan.
Ik ook... Maar goed, het moet maar blijkbaar...
Somminge discussies zijn niet af, omdat gewoon de schoen niet perfect past. Tegenwoordig wordt een moeilijk topic na redelijk antwoord op slot geflikkerd. Users zijn het er niet altijd mee eens en willen dan eigenlijk wel een logische consistente verklaring zien. Ik noem dat een precedent! Dat duikt dan iig ook lekker vaak op in de search.
Euh, een moeilijk topic op slot? Nah, dat valt wel mee, maar zoals je hier ook ziet: sommige users willen mijn standpunt niet begrijpen. Dat je het niet met me eens bent, dat is je recht, maar dat je me niet wil begrijpen stuit me tegen de borst. Ik snap best dat je je stoort aan dit soort topics, maar _ik_ lees zo'n topic dan niet. Dat is nml ook een optie: topic niet lezen.
Voorbeeld: ik ben geen DBZ (Dragonball Z) fan, ik lees die DBZ topics dan ook niet, maar ik stoor me er ook niet aan doordat ik ze dus niet lees. Ideetje voor de volgende keer?
Je kan de vraag stellen, maar voor je een antwoord krijgt zit er een slotje. Of het topic wordt niet meer in gereageerd zoals het notes-topic. Dan wil ik wel 's weten waarom dat slotje of waarom dat gebrek aan commentaar. Durft de Crew tegenwoordig niet meer in discussie te gaan op basis van argumenten/overredingskracht?
Dat is niet zo dus, zie ook de tekst hierboven. Ik val in de herhaling en daar heb ik een hekel aan, aangezien ik van mening ben dat mijn argumenten duidelijk zijn en mijn uitleg ook. Maar goed. Nogmaals: als een user na 20 posts (bijvoorbeeld) van crewleden nog niet ons standpunt wil begrijpen, hoe wil je dan een discussie voeren? Als je niet weet wat mijn standpunt is, dan kun je toch ook geen mening over mijn standpunt vormen? Dat is denk ik de reden dat er topics op slot gaan vóórdat er een, voor de topicstarter, bevredigend antwoord is gegeven. En niet omdat wij als crew bang zijn om eens ongelijk te krijgen, want ik ken wel enkele voorbeelden waarbij dat gewoon zo was.
GoT is groot geworden door de users en de crew zijn in feite uberusers die het forum iets beter begeleiden dan de common-user. Als de balans verschuift (ie, een mod is beter dan een user) dan krijg je hetzelfde effect als grote succesvolle bedrijven: de klanten lopen weg, gevolgt door aandeelhouders. [voorkauwmode] Als je dus consequent mogelijke precedent-topics op LA dichtflikkerd of onbeantwoord laat of users wegflamed (Wildhagen, Onno, Chaos, Arjen, ikke) dan zie je de goede kant van de users iig niet meer terug.
Daar hebben we het net op ICQ over gehad: consequent dichtgooien of niet beantwoorden... Dat is dus niet waar, zo verteken je dus de werkelijkheid. Ik zal de laatste zijn die beweert dat we _nooit_ iets te vroeg dicht gooien, maar er is altijd de mogelijkheid om een slotje aan te vechten. Desnoods over ICQ... Als de discussie echter, door wiens fout dan ook, nergens heen ging (na 50 of 100 posts zitten we nog steeds met het zelfde probleem als bij het begin van het topic), dan vind ik een slotje gerechtvaardigd.
Of de user is definitief weg of je ziet alleen maar de slechte kant (omdat je user niet zoveel zin heeft om zich steeds van de goede kant te laten zien).
Boejuh, kan je dan zeggen. Echter, 30.000 users zien dan een conflict op LA en de meeste zullen ook een mening vormen. Als ze partij trekken voor het 'goede' argument en dat argument is tegen de crew, dan is er niets aan de hand. Pas als de crew hun 'goede' argument als enige goede argument brengen en de user niet serieus nemen/wegflamen/bannen/slotjes geven, dan jaag je indirect een deel van die 30.000 users tegen je in het harnas.
Ik weet niet hoe het met de rest van de crew zit, maar _ik_ voel me hier niet aangevallen...
Zo gaat op den duur een heleboel goeds op de heling en dondert het bergafwaarts.

Nogmaals de vraag, kan er een keer ruimte zijn voor discussie op LA en niet iedere keer kortaf met wanargumenten of erger: slotjes worden gesmeten? dan kan het respect weer 2 kanten opstromen.
Ja hoor, we bewijzen dat hier denk ik al wel redelijk. Zolang een discussie goed verloopt, dus geen geflame of wanargumenten, een beetje voortgang (discussieren is in zekere zin geven en nemen), dan is er geen enkele reden voor een slotje...
De casus fietsendieven en Apoc2 zijn punt: Ik heb een vergelijkbare situatie gehad en vraag me af hoe ik zou zijn behandeld.
Ik ken die situatie en heb het je uitgelegd. Ik vind een verhaal over iemand die fietsen jat niet een geldige reden om maar een beetje los te gaan schelden. HK regels zijn heel simpel, schelden mag niet, dus hij zou een perm-ban krijgen. Omdat ik ook wel snap waar dat gescheld vandaan kwam heb ik er een 2 weken-ban van gemaakt. Niet omdat ik nu mr. Niceguy wil lijken, maar omdat ik zijn punt wel snap: fietsen jatten is lame en er moet wat van gezegd worden, OK, maar dat kan ook op een andere manier.

* Grrrrrene ziet zich alweer in de herhaling vallen |:(
User opent een topic ergens op GoT met daarin url's naar STORMFRONT :r etc. De mod van dat forum reageert NORMAAL in dat topic, terwijl alles in mijn lichaam schreeuwt "GATverdamme!". Je doet een SU en je reageert in dat topic op een normale manier als zijnde "mod, doe dit aub op slot".

Na 4 uur staat het fascistische topic nog steeds open, met nog 2 replies van betreffende mod :? in dat topic, alsmede 5 replies op je topic in SU. De url's en andere Stormfrontrommel :r staan er nog gewoon.
Mijn reflex is dan: topic op LA en de betreffende mod volkomen wegflamen (en dan bedoel ik echt flamen).
Je reflex is begrijpelijk _mits_ je verhaal hierboven klopt. Ik vind het jammer dat er geen kopie meer is van dat topic, want ik wil het graag nalezen. Ik weet nml niet wat er precies gezegd en gepost is, ik wil dat dus ook niet uit jouw mond horen, maar het originele draadje...
Nu is de vraag? Krijg ik een BAN of kom ik er ongestraft mee weg omdat de crew wellicht een fout heeft gemaakt?
Dit is typisch een geval, nogmaals: _mits_ 100% zoals jij beschrijft, van een inschattingsfout van een mod. Dat kan gebeuren, vind ik. _Als_ het inderdaad zo is gegaan, weet ik niet wat er beslist was, ik zou (als ik mee zou overleggen over maatregelen tegen jou) zeker niet voor een ban zijn, vanwege "verzachtende omstandigheden"...
De casus Apoc2/fietsendieven leert mij dat ik een permban heb en de betreffende mod vrijuit gaat. Dat kan gewoon niet waar zijn.
Deze vergelijking slaat dus nergens op. Hoe durf je een nazi-poster te vergelijken met een fietsendief. Ik weet wel wat je strekking is, maar het slaat nergens op om nu te concluderen dat je absoluut geen kans zou hebben. Misschien dat je, als afkoel periode, een week ofzo GoT niet meer op zou kunnen, want een flame blijft het, maar voor mij blijft dit ook speculeren. Ik ben in ieder geval blij dat je het niet gedaan hebt.

Nogmaals: ik heb dat topic niet gelezen, alleen het SU-topic gezien, dus ik geef er geen mening over tot ik de situatie uit eerste hand ken.
Nu wil ik werkelijk waar een keer antwoord op de vorige vragen met de volgende vraag erbij "heeft de Crew voldoende zelfkritiek om eigen fouten te herkennen en te corrigeren?" Op dit moment weet ik alleen van Floris Diemel zeker dat hij dat wel heeft (en daarmee is hij de beste admin van het forum).
Dat heb _ik_ absoluut. Ik ben niet star en eigenwijs als het om mijn beslissingen gaat, maar je moet wel met goede argumenten aan komen om me te overtuigen van mijn ongelijk. Ik modereer namelijk niet zomaar wat raak hier, ik overweeg iedere handeling even voor ik hem uitvoer. Ik heb er dus van tevoren een afweging voor gemaakt over hoe het zal uitpakken. Ben ik een keer een uitzondering en sluit mijn visie en mijn interpretatie niet aan bij de rest van GoT, dan ben ik niet te beroerd om mijn actie te herstellen. For GoT-sake.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 21:06 schreef saviour het volgende:

[..]

Jij zegt dat je er alleen maar weet van hebt dat Floris zon iemand is, ik zeg dan dat GaMeOvEr ook zon iemand is. Als ik er verder nix bij post dan kun je aannemen da tik het met je verhaal eens ben, maar dat ik GaMeOvEr dus ook een compli wil geven. Heeft nix met nutteloos te maken,
Ik ben het hier ff helemaal met saviour eens: mod of admin, het is een crewlid en daar ging het je om Ecteinascidin.
hoezeeee :Z

edit: Het maakt geen bal uit of een persoon admin of gm is, het ging erom dat die persoon in staat is om zn fouten toe te geven.
Psies... :)

Niks tegen jou Ecteinascidin, maar hij heeft gelijk...

• Delerium
  • Niet online
Nou, mooi. *zucht*

Delen van mijn tekst worden ontleedt en punt voor punt heb ik op een klein detail ongelijk.

Als je iets niet bevalt (DBZtopic bv) dan kijk je niet. Da's wel makkelijk, maar als je een DBZ daarbinnen afflamed omdat hij domme tekenfilms kijkt dan weet ik niet of ik over andere tekenfilms afgeflamed mag worden of niet: een precedent gaat wel degelijk meerdere topics/users aan en hebben ook consequenties buiten jou interessegebeid (slotjes komen naar je toe).

Aangezien ik op ieder punt afgeserveerd ben zal ik waarschijnlijk wel een fundamentele fout hebben gemaakt en volledig ongelijk. De crew functioneert bij monde van Grrrrrrene perfect en optimaal.

De suggestie dat een individueel crewlid of meerdere crewleden of desnoods alle crewleden per persoon goed functioneren zal gerust waar zijn: de crew als geheel functioneert IMHO iig niet optimaal. [voorkauwmode] Bij Ajax faalt het collectief en niet de individuele speler.

Maar als ik ongelijk heb, dan zwijg ik voortaan wel en laat ik andere users wel beslissen. Deze discussie is iig vrij oeverloos geworden.

PS, voorbeeld is NIET fictief, kan alleen die url's niet posten.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

* PCR is blij dat het nou dit keer niet op een slotje is uitgelopen door e.o.a. ruzie tussen user e/o mod.

Ik wou toch ook nog even wat zeggen over de sfeer in GoT, ik ben vrij nieuw hier en ik moet zeggen dat er af en toe wat probleempjes zijn in GoT maar dat gebeurt overal, we zijn niet allemaal 'kontekruupers' zoals we dat in drenthe zeggen ;)

Maar ik ben benieuwd wat ik me moet voorstellen van 'vroeger' in GoT??? Was toen de sfeer leuker, minder slotjes/bans, minder ruzie's??

Codedivision | Freedom Internet

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op woensdag 15 augustus 2001 20:13 schreef Grrrrrene het volgende:

Ik begrijp de intentie wel,....
* PokkeNoise refereert o.a. aan dat andere, niet genoemde draadje en niet die over die fietsendraad.
Je beschuldigt de crew er nu van dat "wij" jou niet snappen, omdat we niet doen wat jij wil.
Is een opmerking in de geest van de crew gaf niet toe een beschuldiging ?
.. Maar dat doet niet af aan het feit dat jij hier nu een discussie oprakelt die gisteren muurvast kwam te zitten ...
Dit Topic is gestart door
.... door ecteinascidin - woensdag 15 augustus 2001 09:59
Mijn reactie is dus niet over die fietsen maar over het gevoel dat door de crew overgebracht wordt naar de users met het soms te vroeg op slot gooien van topics wat niet echt bevredigend voor de users is.
Waar zie je me dat in hemelsnaam zeggen dan??? ....
Over die fietsendiefstal wordt in dit topic een opmerking gemaakt door een user, niet interessant om te zoeken welke.
Maar waar kan ik lezen dat IK zeg dat JIJ, Grrrrrene die opmerking maakt.
Ik hou mijn hoofd wel koel hoor, ik heb net met Ecteinascidin de boel nog ff besproken op ICQ en hem uitgelegd dat ik helemaal niet op de man wilde spelen.....
Op woensdag 15 augustus 2001 09:59 startte ecteinascidin een topic met een lap tekst met als laatste regel:
Wel valt me op dat de discussie vaak op de persoon [naamedit] wordt gespeeld en de discussie op de persoon terug wordt gespeeld. ;(
Wie speelt er op de man ?
Maar af en toe gaan er topics op slot die echt niet op slot kunnen omdat de discussie nog actueel is of omdat de kernvraag nog niet beantwoord is.
.............
Hierbij het verzoek om relevante topics die offtopic gaan op de rechte weg te helpen en niet op slot te zetten. Desnoods sluit je ze en open je ze na 24 uur oid, sommige vragen blijven namelijk onbeantwoord.
Tot nu toe nog geen reactie van andere modjes/adjes op de KERNVRAAG van ecteinascidin.

De eerste reactie van een mod in dit topic was een move naar LA en de 2e mod reactie een verdediging over zijn modbeleid naar een andere user.

Niemand van de crew die op zijn vraag een antwoord durft te geven? Misschien wel omdat er dan wel eens een ongelijk van een ad/mod gegeven moet worden?
Op woensdag 15 augustus 2001 10:17 schreef RickJansen het volgende:
Dit topic gaat echt niets veranderen aan het beleid op GoT/LA ecteinascidin, dat mag zo onderhand wel duidelijk zijn.. er wordt de indruk gewekt dat er geluisterd wordt naar gebruikers, maar dat valt in werkelijkheid wel vies tegen. Op de een of andere manier zitten de oren opeens dicht als er gefundeerde kritiek het daglicht ziet.
[edit]
ben niet zo snel als traag.
grrrrrene heeft nu wel een bevredigend antwoord neergezet, waardoor onderste deel van reply beetje minder relevant is.
[edit]

? weet jij wat.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 21:30 schreef ecteinascidin het volgende:
Nou, mooi. *zucht*

Delen van mijn tekst worden ontleedt en punt voor punt heb ik op een klein detail ongelijk.

Als je iets niet bevalt (DBZtopic bv) dan kijk je niet. Da's wel makkelijk, maar als je een DBZ daarbinnen afflamed omdat hij domme tekenfilms kijkt dan weet ik niet of ik over andere tekenfilms afgeflamed mag worden of niet: een precedent gaat wel degelijk meerdere topics/users aan en hebben ook consequenties buiten jou interessegebeid (slotjes komen naar je toe)
Ja, dus? Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik zeg: als je iets niet tof vindt, meld het in SU en post er in hemelsnaam niet...
Aangezien ik op ieder punt afgeserveerd ben zal ik waarschijnlijk wel een fundamentele fout hebben gemaakt en volledig ongelijk. De crew functioneert bij monde van Grrrrrrene perfect en optimaal.
*zucht* Ik heb nergens gezegd dat er geen punten van verbetering zijn, maar ik zeg alleen: ik vind niet dat we het slecht doen. Dat is jouw mening en die deel ik niet. Er is een heel stuk tussen NIET functioneren en PERFECT functioneren. Waarom wil je me nou niet begrijpen? Je bent nu echt kinderachtig bezig en ik begin dit topic goed zat te worden omdat ik telkens verkeerd uitgelegd word, terwijl ik echt mijn best doe om uit te leggen hoe ik/we erover denk(en)...
De suggestie dat een individueel crewlid of meerdere crewleden of desnoods alle crewleden per persoon goed functioneren zal gerust waar zijn: de crew als geheel functioneert IMHO iig niet optimaal. [voorkauwmode] Bij Ajax faalt het collectief en niet de individuele speler.
Hehe, NIET OPTIMAAL. Dat kan ik alleen maar beamen, ik weet ook wel dat er kleine foutjes worden gemaakt, het is nooit perfect, dat streven we na, maar om nou te beweren dat we NIET functioneren... DAT wilde ik tegenspreken, dan maak jij er weer van dat ik het allemaal perfect vind gaan... We hebben na vertrek van verschillende mensen binnen de crew met verschillende redenen, het verhaal "vakantie" en de introductie van HK echt wel eens een foutje gemaakt, maar beweer aub niet dat we er niks van bakken, want dat slaat echt nergens op en is echt een domper als je ziet dat de crew zich hard in zet voor GoT.
Maar als ik ongelijk heb, dan zwijg ik voortaan wel en laat ik andere users wel beslissen. Deze discussie is iig vrij oeverloos geworden.
Sorry hoor, maar ik vind gewoon je manier van discussieren niet tof. Vooral omdat jij als ex-crew precies weet hoe de crew handelt, ook intern... Dan moet jij wel beter weten. (sorry users, maar dat snapt alleen Ectein, hoop ik). Ik ga het je niet voor de 1001ste keer uitleggen, ik denk dat ik al genoeg woorden aan dit topic heb geschonken (let wel: niet vuil gemaakt!).
PS, voorbeeld is NIET fictief, kan alleen die url's niet posten.
En nu ben ik uit dit topic en ga ik me vermaken met andere dingen, ik ben deze discussie, waar ik toch als boeman uit te voorschijn kom, alleen omdat ik WEL wil discussieren zonder de ander meteen met verdraaide beweringen onderuit te halen, meer dan zat. En mijn welgemeende excuses voor die lange zin hiervoor, van mij zul je hier niks meer vernemen, niet in dit topic i.i.g. en niet op deze manier.

* Grrrrrene is er vandoor...

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

jah hoor, ik kan het alweer terug gaan nemen wat ik hiervoor gezegd heb :( :(

Codedivision | Freedom Internet

Pagina: 1 2 Laatste