Op woensdag 15 augustus 2001 20:39 schreef BBQ-Man het volgende:
Grrrrrene, zou je met dit hete weer in godsnaam iets korter kunnen zijn in je posts
dan hoef ik niet zoveel te lezen

En dat uit de mond van BBQ-Man

Op woensdag 15 augustus 2001 20:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik bevestig dan wel een gesprek.
* Grrrrrene vind het jammer dat er weer eenzinloze discussie door users wordt aangegaan.
Ik ook... Maar goed, het moet maar blijkbaar...
Somminge discussies zijn niet af, omdat gewoon de schoen niet perfect past. Tegenwoordig wordt een moeilijk topic na redelijk antwoord op slot geflikkerd. Users zijn het er niet altijd mee eens en willen dan eigenlijk wel een logische consistente verklaring zien. Ik noem dat een precedent! Dat duikt dan iig ook lekker vaak op in de search.
Euh, een moeilijk topic op slot? Nah, dat valt wel mee, maar zoals je hier ook ziet: sommige users willen mijn standpunt niet begrijpen. Dat je het niet met me eens bent, dat is je recht, maar dat je me niet wil begrijpen stuit me tegen de borst. Ik snap best dat je je stoort aan dit soort topics, maar _ik_ lees zo'n topic dan niet. Dat is nml ook een optie: topic niet lezen.
Voorbeeld: ik ben geen DBZ (Dragonball Z) fan, ik lees die DBZ topics dan ook niet, maar ik stoor me er ook niet aan doordat ik ze dus niet lees. Ideetje voor de volgende keer?
Je kan de vraag stellen, maar voor je een antwoord krijgt zit er een slotje. Of het topic wordt niet meer in gereageerd zoals het notes-topic. Dan wil ik wel 's weten waarom dat slotje of waarom dat gebrek aan commentaar. Durft de Crew tegenwoordig niet meer in discussie te gaan op basis van argumenten/overredingskracht?
Dat is niet zo dus, zie ook de tekst hierboven. Ik val in de herhaling en daar heb ik een hekel aan, aangezien ik van mening ben dat mijn argumenten duidelijk zijn en mijn uitleg ook. Maar goed. Nogmaals: als een user na 20 posts (bijvoorbeeld) van crewleden nog niet ons standpunt wil begrijpen, hoe wil je dan een discussie voeren? Als je niet weet wat mijn standpunt is, dan kun je toch ook geen mening over mijn standpunt vormen? Dat is denk ik de reden dat er topics op slot gaan vóórdat er een, voor de topicstarter, bevredigend antwoord is gegeven. En niet omdat wij als crew bang zijn om eens ongelijk te krijgen, want ik ken wel enkele voorbeelden waarbij dat gewoon zo was.
GoT is groot geworden door de users en de crew zijn in feite uberusers die het forum iets beter begeleiden dan de common-user. Als de balans verschuift (ie, een mod is beter dan een user) dan krijg je hetzelfde effect als grote succesvolle bedrijven: de klanten lopen weg, gevolgt door aandeelhouders. [voorkauwmode] Als je dus consequent mogelijke precedent-topics op LA dichtflikkerd of onbeantwoord laat of users wegflamed (Wildhagen, Onno, Chaos, Arjen, ikke) dan zie je de goede kant van de users iig niet meer terug.
Daar hebben we het net op ICQ over gehad: consequent dichtgooien of niet beantwoorden... Dat is dus niet waar, zo verteken je dus de werkelijkheid. Ik zal de laatste zijn die beweert dat we _nooit_ iets te vroeg dicht gooien, maar er is altijd de mogelijkheid om een slotje aan te vechten. Desnoods over ICQ... Als de discussie echter, door wiens fout dan ook, nergens heen ging (na 50 of 100 posts zitten we nog steeds met het zelfde probleem als bij het begin van het topic), dan vind ik een slotje gerechtvaardigd.
Of de user is definitief weg of je ziet alleen maar de slechte kant (omdat je user niet zoveel zin heeft om zich steeds van de goede kant te laten zien).
Boejuh, kan je dan zeggen. Echter, 30.000 users zien dan een conflict op LA en de meeste zullen ook een mening vormen. Als ze partij trekken voor het 'goede' argument en dat argument is tegen de crew, dan is er niets aan de hand. Pas als de crew hun 'goede' argument als enige goede argument brengen en de user niet serieus nemen/wegflamen/bannen/slotjes geven, dan jaag je indirect een deel van die 30.000 users tegen je in het harnas.
Ik weet niet hoe het met de rest van de crew zit, maar _ik_ voel me hier niet aangevallen...
Zo gaat op den duur een heleboel goeds op de heling en dondert het bergafwaarts.
Nogmaals de vraag, kan er een keer ruimte zijn voor discussie op LA en niet iedere keer kortaf met wanargumenten of erger: slotjes worden gesmeten? dan kan het respect weer 2 kanten opstromen.
Ja hoor, we bewijzen dat hier denk ik al wel redelijk. Zolang een discussie goed verloopt, dus geen geflame of wanargumenten, een beetje voortgang (discussieren is in zekere zin geven en nemen), dan is er geen enkele reden voor een slotje...
De casus fietsendieven en Apoc2 zijn punt: Ik heb een vergelijkbare situatie gehad en vraag me af hoe ik zou zijn behandeld.
Ik ken die situatie en heb het je uitgelegd. Ik vind een verhaal over iemand die fietsen jat niet een geldige reden om maar een beetje los te gaan schelden. HK regels zijn heel simpel, schelden mag niet, dus hij zou een perm-ban krijgen. Omdat ik ook wel snap waar dat gescheld vandaan kwam heb ik er een 2 weken-ban van gemaakt. Niet omdat ik nu mr. Niceguy wil lijken, maar omdat ik zijn punt wel snap: fietsen jatten is lame en er moet wat van gezegd worden, OK, maar dat kan ook op een andere manier.
* Grrrrrene ziet zich alweer in de herhaling vallen 
User opent een topic ergens op GoT met daarin url's naar STORMFRONT

etc. De mod van dat forum reageert NORMAAL in dat topic, terwijl alles in mijn lichaam schreeuwt "GATverdamme!". Je doet een SU en je reageert in dat topic op een normale manier als zijnde "mod, doe dit aub op slot".
Na 4 uur staat het fascistische topic nog steeds open, met nog 2 replies van betreffende mod

in dat topic, alsmede 5 replies op je topic in SU. De url's en andere Stormfrontrommel

staan er nog gewoon.
Mijn reflex is dan: topic op LA en de betreffende mod volkomen wegflamen (en dan bedoel ik echt flamen).
Je reflex is begrijpelijk _mits_ je verhaal hierboven klopt. Ik vind het jammer dat er geen kopie meer is van dat topic, want ik wil het graag nalezen. Ik weet nml niet wat er precies gezegd en gepost is, ik wil dat dus ook niet uit jouw mond horen, maar het originele draadje...
Nu is de vraag? Krijg ik een BAN of kom ik er ongestraft mee weg omdat de crew wellicht een fout heeft gemaakt?
Dit is typisch een geval, nogmaals: _mits_ 100% zoals jij beschrijft, van een inschattingsfout van een mod. Dat kan gebeuren, vind ik. _Als_ het inderdaad zo is gegaan, weet ik niet wat er beslist was, ik zou (als ik mee zou overleggen over maatregelen tegen jou) zeker niet voor een ban zijn, vanwege "verzachtende omstandigheden"...
De casus Apoc2/fietsendieven leert mij dat ik een permban heb en de betreffende mod vrijuit gaat. Dat kan gewoon niet waar zijn.
Deze vergelijking slaat dus nergens op. Hoe durf je een nazi-poster te vergelijken met een fietsendief. Ik weet wel wat je strekking is, maar het slaat nergens op om nu te concluderen dat je absoluut geen kans zou hebben. Misschien dat je, als afkoel periode, een week ofzo GoT niet meer op zou kunnen, want een flame blijft het, maar voor mij blijft dit ook speculeren. Ik ben in ieder geval blij dat je het niet gedaan hebt.
Nogmaals: ik heb dat topic niet gelezen, alleen het SU-topic gezien, dus ik geef er geen mening over tot ik de situatie uit eerste hand ken.
Nu wil ik werkelijk waar een keer antwoord op de vorige vragen met de volgende vraag erbij "heeft de Crew voldoende zelfkritiek om eigen fouten te herkennen en te corrigeren?" Op dit moment weet ik alleen van Floris Diemel zeker dat hij dat wel heeft (en daarmee is hij de beste admin van het forum).
Dat heb _ik_ absoluut. Ik ben niet star en eigenwijs als het om mijn beslissingen gaat, maar je moet wel met goede argumenten aan komen om me te overtuigen van mijn ongelijk. Ik modereer namelijk niet zomaar wat raak hier, ik overweeg iedere handeling even voor ik hem uitvoer. Ik heb er dus van tevoren een afweging voor gemaakt over hoe het zal uitpakken. Ben ik een keer een uitzondering en sluit mijn visie en mijn interpretatie niet aan bij de rest van GoT, dan ben ik niet te beroerd om mijn actie te herstellen. For GoT-sake.