Voor de Users & Mods, ivm warmte enzo...

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Owkee.

De laatste tijd merk ik hier tweezijdige frustratie.

Ik zal proberen me "neutraal" op te stellen. (Zover dat voor mij als crew-member nodig is...)

Feiten :
  • Er worden slotjes gezet.
  • $random modname deelt veel van die slotjes uit.
  • Users komen tot de conclusie dat $random modname spontaan machtsgeil is en slotjesgek. (opzich te begrijpen als je hem opeens zoveel ziet.)
  • Er zijn mods op vakantie. Best wel wat. (niet bekend bij de users, can't blame them...)
  • Er is commentaar op die slotjes. Veel van die slotjes worden gezet door $random modname -> dus -> commentaar op $random modname zijn functioneren.
  • Diegene die de reden weten hoezo $random modname opeens zo actief is, zijn het dus niet eens met het beleid, omdat ze weten dat het geen "One man show" is van $random modname.
Is het dan niet mogelijk om gewoon op een normale manier (geen ass-kissing, maar net zo min flames...) in LA je beklag te doen over een bepaald slotje, niet over een bepaalde mod ? Lijkt me wel.

Mogelijke oplossingen.
  • Users duidelijk maken dat een slotje _niet_ mod gebonden is, maar policy gebonden.
  • Ook als crew soepeler openstaan voor kritiek, ook al wordt deze wat "ongenuanceerd" gebracht.
  • Als user proberen zo rustig mogelijk je beklag te doen zonder dat dit ontaard in Flames.
Momenteel zie ik van twee kanten frustratie geuit worden. Van de users naar de mods, maar ook van de mods naar de users. Het zal het weer enzo ook wel zijn.

Aandachtspunten:

mods:
  • Dikkere huid kweken. Ook al komt het over als gezeur, iemand wil iets duidelijk maken. Probeer op de boodschap te letten, niet op de toon, ook al kan het erg lastig zijn. Het is een onderdeel van je job als mod om met (harde) kritiek om te gaan. Probeer hier zo goed mogelijk mee om te gaan. (jaja, makkelijker gezegd dan gedaan.)
  • Probeer tijd voor jezelf als mens te nemen. Laat jezelf niet opfokken, dit creeert een negatieve spiraal. Probeer het los te laten. Remember : je _laat_ jezelf frustreren.

users :
  • Zie een slotje niet als een persoonlijke aanval op je eer of persoon.
  • Als je ergens mee zit, zeg het dan. krop het niet op. Maar: neem de tijd voor je posting, doe het netjes, niet een scheldkannonade. Bij schelden krijg je wat anderen ook zien : Iemand wil een discussie starten en het eindigt met een slotje. Dat willen we niet. (De gemoederen lopen soms hoog op, kun je beter het topic dicht mikken voordat mensen dingen zeggen die ze niet menen, of later de gevolgen van ondervinden.)

Users en mods.
  • Probeer elkaar wat krediet te geven. Ga er niet vanuit dat de ander per defenitie het slechste voorheeft.
Op deze manier moeten we allemaal met elkaar door de bocht kunnen. bevalt iets je niet, zeg het gewoon. Bevalt een bepaalde policy/regel je niet, zeg het gewoon.

Maar probeer het zo te doen dat je anderen niet gelijk tegen je opzet.

Aannames zijn fataal.

Dit topic is gesloten.