Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
1 ding: als crewlid heb ik niet stilgezeten maar ik zal me niet arrogant op de borst kloppen wat ik al wel niet heb gedaan. (iig niet niets -> ga anders maar FAQ's tellen)Op woensdag 15 augustus 2001 21:47 schreef Grrrrrene het volgende:
maar beweer aub niet dat we er niks van bakken, want dat slaat echt nergens op en is echt een domper als je ziet dat de crew zich hard in zet voor GoT.
[..]
Sorry hoor, maar ik vind gewoon je manier van discussieren niet tof. Vooral omdat jij als ex-crew precies weet hoe de crew handelt, ook intern... Dan moet jij wel beter weten. (sorry users, maar dat snapt alleen Ectein, hoop ik). Ik ga het je niet voor de 1001ste keer uitleggen, ik denk dat ik al genoeg woorden aan dit topic heb geschonken (let wel: niet vuil gemaakt!).
De BC3 heeft 2000 replies gekost en ik heb echt niet zoveel slotjes oid gezet.
Dat je je laatste reply als een flame neerzet diskwalificeert de rest van jou opmerkingen in dit topic. Jij als crewlid kunt iig blijkbaar niet ten allen tijde een user met respect behandelen en kunt niet ieder normaal 'bedoelde' reply als extra motivatie beschouwen maar beschouwt het als vermoeiende-hangende-platen-syndroom.
Deze vorm van wan-user benadering is precies wat ik op LA probeer te bestrijden en zo te zien met een goede reden. Dat het collectief optimaal functioneert blijkt ook uit details als een Database-backup terugzetten of de juridische en onbeantwoorde vraag over notes/wet op persoonsregistratie.
De oorspronkelijke kernvraag staat iig nog steeds en heeft indirect alleen maar meer kaliber gewonnen
Hierbij het verzoek om relevante topics die offtopic gaan op de rechte weg te helpen en niet op slot te zetten. Desnoods sluit je ze en open je ze na 24 uur oid, sommige vragen blijven namelijk onbeantwoord.
Inderdaad, het kan geen kwaad als de crew het met elkaar oneens is.Op woensdag 15 augustus 2001 21:56 schreef gellie het volgende:
hm struisvogel gedrag
Deze discusie is nog niet over.....
Ik blijf erbij dat de crew meer naar de users in't algmeen moet gaan luisteren
Persoonlijk: de crew zou moeten leren om als "1 persoon te reageren. en zich niet achter een andere te verstopppen
ik zie in deze draad alleen maar * Grrrrrene [ en de rest laat zich niet horen![]()
ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal 100% met je eens zijn.....
Communicatie is een middel omdat te bereiken en volgens mij is dat er te weinig....
Zoals ik al eerder gezegd heb, ik ga er niet vanuit dat jullie 'kontekruupers' zijn
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Hey ook uut het laand van bartjeInderdaad, het kan geen kwaad als de crew het met elkaar oneens is.
Zoals ik al eerder gezegd heb, ik ga er niet vanuit dat jullie 'kontekruupers' zijn
Ze kent dat nie jong
oneens mag ook best maar nu is't er alleen eentje die spreekt en niet de crew
hun meningen zijn vast niet 100% gelijk, dat kan haast niet...
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ben ik niet met je eens, je geeft gewoon aanvulling op de discussie toch?Op woensdag 15 augustus 2001 21:59 schreef ecteinascidin het volgende:
PS, bovenstaande zal wellicht weer als pure flame worden aangemerkt:
Verwijderd
Wat is er nou leuk aan om modjes uit hun tent te lokken
Ik vind Grrrrrene een van de betere communiceerders, maar hij zal helaas niet altijd gelijk geven, moet dat dan
En over slotjes, sorry maar sommigen zijn echt nodig en dat zal iedereen begrijpen...
Dit verhaal blijft steeds weer terug komen, op een forum is een soort chais nodig schijnt het, je afzetten tegen het beleid, ik merk dit op vrijwel alle forums... Als het wel niet naar het beleid is is het wel tegen elkaar...
Ik weet niet wat dat is, maar het schijnt er bij te horen...
Ja mie jong, aanders zult ook een beetie saai wordne hierOp woensdag 15 augustus 2001 22:02 schreef gellie het volgende:
[..]
Hey ook uut het laand van bartje
Ze kent dat nie jong"kontekruupers"
oneens mag ook best maar nu is't er alleen eentje die spreekt en niet de crew
hun meningen zijn vast niet 100% gelijk, dat kan haast niet...
vertaling: mwah hoeft niet, jullie kunnen het wel lezen denk ik
Het hoort er niet bij dus ik denk dat het wel ergens vandaan komtOp woensdag 15 augustus 2001 22:04 schreef Llewella het volgende:
Kom op stop nou eens met dat crewbashen en discussier normaal...
Ik vind Grrrrrene een van de betere communiceerders, maar hij zal helaas niet altijd gelijk geven, moet dat dan
En over slotjes, sorry maar sommigen zijn echt nodig en dat zal iedereen begrijpen...
Dit verhaal blijft steeds weer terug komen, op een forum is een soort chais nodig schijnt het, je afzetten tegen het beleid, ik merk dit op vrijwel alle forums... Als het wel niet naar het beleid is is het wel tegen elkaar...
CrewbashenOp woensdag 15 augustus 2001 22:04 schreef Llewella het volgende:
Lijkt eerder andersom te zijn.
? weet jij wat.
Wach even, wat the h*ll is 'crewbashen' ????Op woensdag 15 augustus 2001 22:10 schreef PokkeNoise het volgende:
[..]
CrewbashenMisschien interresant om het HELE topic eens door te lezen.
Lijkt eerder andersom te zijn.ik vind dat ik in dit specifieke geval uit de tent gelokt ben door als niet serieus aan de kant geschoffeld worden en vervolgens een trap na krijg van een 'mod' omdat ik blijkbaar alleen maar mijn gelijk wil halen.
de discussie schijnt op de een of andere manier steeds iets af te zakken.. Dat er alleen crewbashing in zou voorkomen ben ik niet met je eens.Op woensdag 15 augustus 2001 22:04 schreef Llewella het volgende:
Niets, maar de modjes zouden zich ook niet uit de tent moeten laten lokken, en overgaan tot persoonlijke "aanvallen" (niet zo kwaad bedoeld als het klinkt overigens). Niet dat jullie oeverloos geduld moeten hebben, maar zo persoonlijk als Grrrrrene nu bezig is, is niet echt netjes. Je eigen mening erop nahouden is niet slecht, maar openstaan voor een andere mening is daarbij een vereiste, en daaraan laakt het sommige modjes (niet op de man bedoeld, maar generaal).Wat is er nou leuk aan om modjes uit hun tent te lokken
_NO FLAME_Dit verhaal blijft steeds weer terug komen
en dat zet niemand aan het denken?? Vreemd..
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Wat we hier alleen hebben is een pracht van een patstelling: Ecteinascidin zegt zus, Grrrrrene zegt zo.
Grrrrrene geeft meerdere malen duidelijk weer hoe en wat, en Ecteinascidin gaat daar vrolijk tegenin want het antwoord is onvoldoende in zijn ogen.
Mensen; waarom nou dat gerommel op de vierkante millimeter? Huh? Waarom nou?
Ecteinascidin, hierbij beschuldig ik je ervan nooit genoegen te nemen met wat wij ook zeggen, tenzij we jankend uitschreeuwen dat we allemaal ongeloofelijke machtsgeile eikels zijn en dat we expres discussies uit de weg gaan.
Als je dat niet zo bedoelde, draai verdorie dan eens niet zo om de zaak heen, stop met steken onder water en roep eens wat nieuws. Gefundeerd graag; je valt in herhalingen. En als jij vindt dat we niet hard genoeg hollen: was dan niet weggegaan; je had hier dan namelijk tegenover de gebruikers het crewstandpunt kunnen verdedigen.
Maar nee.
Misschien moet je eerst het topic doorlezen voordat je replied.Op woensdag 15 augustus 2001 22:04 schreef Llewella het volgende:
Maar misschien is ie niet voor niks weggegaan??Op woensdag 15 augustus 2001 22:16 schreef Kaj. het volgende:
Ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, daar ben ik immers mens voor.
Wat we hier alleen hebben is een pracht van een patstelling: Ecteinascidin zegt zus, Grrrrrene zegt zo.
Grrrrrene geeft meerdere malen duidelijk weer hoe en wat, en Ecteinascidin gaat daar vrolijk tegenin want het antwoord is onvoldoende in zijn ogen.
Ecteinascidin, hierbij beschuldig ik je ervan nooit genoegen te nemen met wat wij ook zeggen, tenzij we jankend uitschreeuwen dat we allemaal ongeloofelijke machtsgeile eikels zijn en dat we expres discussies uit de weg gaan.
Als je dat niet zo bedoelde, draai verdorie dan eens niet zo om de zaak heen, stop met steken onder water en roep eens wat nieuws. Gefundeerd graag; je valt in herhalingen. En als jij vindt dat we niet hard genoeg hollen: was dan niet weggegaan; je had hier dan namelijk tegenover de gebruikers het crewstandpunt kunnen verdedigen.
Maar nee.
Ik ben niet ontevreden over deze crew, ik vind het knap dat jullie het nog steeds volhouden, ik zou het niet kunnen
Ik dacht dat het juist de bedoeling was *niet* op de man te spelen? En wees reeel (denk de trema's er ff bij), was er ooit een crewstandpunt?Op woensdag 15 augustus 2001 22:16 schreef Kaj. het volgende:
Ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, daar ben ik immers mens voor.
Maar nee.
? weet jij wat.
Je doelt op RickJansen?Op woensdag 15 augustus 2001 22:24 schreef PokkeNoise het volgende:
Ha, nog steeds mensen die helder blijven reageren EN het hele topic gelezen hebben.
Rick-> ik speel nu op de man ja.. maar dan wel direct, en niet met steken onder water.
[Admin-mode ON]
Is het dan niet verstandiger om zoiets via prive kanalen te doen, aangezien op de man spelen vaak niet bevorderlijk is voor een discussie? (ICQ, messenger, e-mail, etc..?)Op woensdag 15 augustus 2001 22:32 schreef Kaj. het volgende:
Rick-> ik speel nu op de man ja.. maar dan wel direct, en niet met steken onder water.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Crewbashen = Tegen de crew aan gaan zitten zeiken met onterechte opmerkingen e.d.Op woensdag 15 augustus 2001 22:13 schreef pc-reactive het volgende:
Wacht even, wat the h*ll is 'crewbashen' ????
Niet te verwarren met kritiek, dit kan namelijk bestaan uit positieve (opbouwende) en negatieve (afbraak)kritiek.
? weet jij wat.
Waar is dat [Admin-mode OFF] voor? Daar is toen nog zo'n heeeele lange discussie over geweest, dat dat nergens op sloeg. En het slaat ook nergens op. 't Is niet iets wat je zomaar even "uit" kan zetten ofzo, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen doen. Of is het om dat verwijt naar mij te verbergen, dat ik wel zou steken onder water (wat is dat trouwens? steken onder de gordel ken ik, maarreh, onder waterOp woensdag 15 augustus 2001 22:32 schreef Kaj. het volgende:
[Admin-mode OFF]
[Admin-mode ON]
Wees dan ook wéér zo'n bikkel en zeg dat als Admin, zonder je 'veilig' op te stellen. Dat is nergens voor nodig. Overigens raad ik jou ook aan de topic eens door te lezen, dat je weet waar het daadwerkelijk over gaat enzo.
KUNNEN JULLIE NIET EEN KEER KAPPEN MET DIE EINDELOZE ONZINNIGE DISCUSSIES WAAR TOCH NIEMAND ZICH WAT VAN AANTREKT?
heb je kritiek, spui het dan via ICQ of mail ofzo, dan heb je tenminste kans dat er naar je geluisterd wordt, want het lijkt wel alsof hier op het forum de modjes bij het minste teken van kritiek in de verdedigingsstand gaan.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ik reageerde over het laatste wat ik had gelezen...Op woensdag 15 augustus 2001 22:17 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst het topic doorlezen voordat je replied.
Ik ben te moe van de warmte om een dergelijk topic door te lezen...
Maar misschien is het wel een goed idee
Ik wordt alleen afentoe zo moedeloos op het afgeven op mods, terwijl het niet alleen maar _slecht_ is...
Ben blij dat we ook nog complimenten krijgen (kreeg zelf er vanmiddag een waar ik nog steeds van bloos
Ik moest me er gewoon ff inmengen aangezien ik toch wel degene in de crew ben die het minst gebashed wordt of iets in die richting...
Mijn excuses rick, voor misschien wat offtopic reageren en het momenteel niet kunnen opbrengen het hele topic door te lezen...
Ik ga nu lekker slapen, ben bekaf
Welterusten alvast allemaal
Misschien is het slim om de zaken nu eens rustig op een rijtje te zetten. Er heerst onvrede, dat kan, wij zijn ook maar mensen, wij maken fouten en doen de dingen echt niet altijd even perfect. Dat geld net zozeer voor de gebruikers als ik me niet vregis, dus al dat heen en weer gesteek schieten we weinig mee op.
Dit soort gesprekken gebeuren hier dagelijks, het geeft weer dat wij niet perfect zijn, het systeem niet perfect is, de regels niet perfect zijn en dat we fouten maken.Peitje: Jij deet blah
Jantje: Jah maar jij deed bleh
Pietje: Maar dat was omdat jij weer bops had gedaan.
Jantje: Ja maar ik deed blops omdat jij blieps had gedaan en dat mag niet.
Pietje: Maar veel meer mensen doen blops en waarom mag ik het dan niet en Kareltje wel?
Jantje: Nou omdat ik niet iedereen in de gaten kan houden. Ik heb het van jou gezien.
Pietje: Nou ik ben het er niet mee eens, iedereen die blops heeft gedaan moet dezelfde straf krijgen.
Jantje: Dat kan niet zomaar, ik kan moeilijk alles nalezen en dan mensen die blops een jaar geleden hebben gedaan nog aanpakken.
Pietje: Dan ben je een lul
Graag zou ik de "blopsen", "bliepsen", "Blah's", "Bleh's" en andere dingen uit dit verhaal verduidelijkt zien. Wat is precies het probleem, wat denken jullie dat we er aan kunnen doen en als er nog iets anders is, horen wij dat graag.
Kom op zeg, we zijn hier met zijn allen, we proberen er met zijn allen het beste van te maken en modder gooien heeft dan helemaal geen zin. Duidelijke argumenten, steekhoudende stukken tekst, daar zitten we op te wachten. Als het even kan zelfs met voorbeelden, oplossingen en alles erbij, dan kunnen we met elkaar het oplossen.
Bericht hierboven
Niet? Goh.. nou ja, dan niet.Op woensdag 15 augustus 2001 22:39 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Waar is dat [Admin-mode OFF] voor? Daar is toen nog zo'n heeeele lange discussie over geweest, dat dat nergens op sloeg. En het slaat ook nergens op. 't Is niet iets wat je zomaar even "uit" kan zetten ofzo, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen doen.
Ok; jij je zin, dan zeg ik dit als admin (net zoals ik mijn bericht aan Ecteinascidin als admin heb gepost) ik heb dit topic gelezen.Of is het om dat verwijt naar mij te verbergen, dat ik wel zou steken onder water (wat is dat trouwens? steken onder de gordel ken ik, maarreh, onder water) ?
Wees dan ook wéér zo'n bikkel en zeg dat als Admin, zonder je 'veilig' op te stellen. Dat is nergens voor nodig. Overigens raad ik jou ook aan de topic eens door te lezen, dat je weet waar het daadwerkelijk over gaat enzo.
Maar ik heb ook schoon genoeg van het constante gehak op elke woord wat we zeggen.
Zo af en toe krijg ik namelijk het idee dat we niets goed kunnen doen: er valt altijd wel wat aan te merken.
Rick; wees jij dan ook eens een bikkel, en vertel eens: als je nou niet bij Landis werkte, of iig niet je taken hier neer had hoeven leggen; wat zou je nu aan het doen zijn? En vertel me nou niet dat je al maanden van plan was om te stoppen; dat vind ik moeilijk te geloven namelijk.
Wat er mis is:Op woensdag 15 augustus 2001 22:43 schreef Floris Diemel het volgende:
Kom op zeg, we zijn hier met zijn allen, we proberen er met zijn allen het beste van te maken en modder gooien heeft dan helemaal geen zin. Duidelijke argumenten, steekhoudende stukken tekst, daar zitten we op te wachten. Als het even kan zelfs met voorbeelden, oplossingen en alles erbij, dan kunnen we met elkaar het oplossen.
- Algehele onsamenhangigheid van de crew;
- Niet van elkaar op de hoogte zijn;
- Geen blijk geven van een duidelijke moderatiepolitiek;
- Leven hun eigen regels na;
- Niet of nauwelijk naar de gebruikers luisteren
Voorbeelden, oplossingen, alles erbij: Dat is jullie werk.
eindelijk na 128 posts iets constructiefsOp woensdag 15 augustus 2001 22:49 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Wat er mis is:Floris, 'k ben erg blij met je reactie.. hier kunnen we tenminste wat mee. 2 Thumbs up.
en laten we nu in vrede heengaan en er eens een nachtje over
users en modjes/adjes
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik denk dat dit ook een beetje komt omdat deze discussie FORUM-based loopt, en dat vermoeilijkt deze zaak aanzienlijk.
Een IRL discussie tussen beide partijen, die per partij door enige mensen wordt vertegenwoordigd + een redelijk objectief iemand/iemanden die deze discussie lijdt/leidt. En dus niet inhoudelijk meedoet/doen, heeft volgens mij een veel grotere kans van slagen dan welke andere manier je ook maar kunt verzinnen.
Het communiceert wat makkeliker
Why don't shoot ? want nooit geschoten is altijd mis.
[typo's
Okay, sorry, dat was gewoon niet uit je reactie op te maken.Op woensdag 15 augustus 2001 22:46 schreef Kaj. het volgende:
Ok; jij je zin, dan zeg ik dit als admin (net zoals ik mijn bericht aan Ecteinascidin als admin heb gepost) ik heb dit topic gelezen.
Tuurlijk valt er altijd wat aan te merken, perfect zal het ook nooit worden. Jullie taak als admin is onder andere zo dicht mogelijk bij het perfectionisme te geraken. En nou krijg je daar van ons, de soms-wat-botte-vaak-kritiekvolle gebruikers een helpend handje bij. Is het niet geweldig?Maar ik heb ook schoon genoeg van het constante gehak op elke woord wat we zeggen.
Zo af en toe krijg ik namelijk het idee dat we niets goed kunnen doen: er valt altijd wel wat aan te merken.
Ooookay, nu wordt het wel *erg* duidelijk dat je niet weet waar je over praat. Als ik nu niet bij Landis zou werken, zou ik bij een ander bedrijf werken (en nee, Tweakers.net is geen bedrijf). Ook als ik van Landis mijn taken bij Tweakers.net niet neer hoefde te leggen, dan had ik dat toch gedaan. Vraag anders even aan Daniel of Floris wanneer ik begon met solliciteren bij andere bedrijven, dat was nog in 2000 als ik me niet vergis. Dus ja, ik was inderdaad al maanden van plan om te stoppen. Moet je ook eens raden waarom: De niet-bestaande organisatie achter Tweakers.net en GoT. Ook dat kun je aan Daniel en Floris navragen, mocht je nog steeds moeite hebben mij te geloven.Rick; wees jij dan ook eens een bikkel, en vertel eens: als je nou niet bij Landis werkte, of iig niet je taken hier neer had hoeven leggen; wat zou je nu aan het doen zijn? En vertel me nou niet dat je al maanden van plan was om te stoppen; dat vind ik moeilijk te geloven namelijk.
Één ding zie je voortdurend terugkomen in al dit soort topics, en dat is _communicatie_Op woensdag 15 augustus 2001 22:43 schreef Floris Diemel het volgende:
Wat is precies het probleem?
vanuit de users ontstaat vaak een verwarrend beeld over het beleid op GoT. Een mod zegt dat "de crew" zo en zo denkt over een bepaald argument, terwijl soms een andere mod even later het tegenovergestelde aangeeft.
M.i. zou er eens goed overleg gepleegd moeten worden over hoe de communicatie naar de users toe nu eigenlijk verzorgd en verantwoord moet worden.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Okee, fijn, hier kunnen we tenminste iets mee, het is niet eenvoudig om hier iets aan te doen natuurlijk, maar het is een consrtuctieve bijdrage waar we mee aan de slag kunnen.Op woensdag 15 augustus 2001 22:49 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Wat er mis is:Floris, 'k ben erg blij met je reactie.. hier kunnen we tenminste wat mee. 2 Thumbs up.
Geef ons ajb wel wat tijd, dan kunnen we binnen de crew een aantal dingen op een rijtje zetten, er over discussieren en er serieus mee aan de slag.
Bericht hierboven
Je hebt gelijk.. nu ik er eens zo over nadenk. Mijn excuses voor de snelle conclusie.Op woensdag 15 augustus 2001 22:56 schreef RickJansen het volgende:Ooookay, nu wordt het wel *erg* duidelijk dat je niet weet waar je over praat. Als ik nu niet bij Landis zou werken, zou ik bij een ander bedrijf werken (en nee, Tweakers.net is geen bedrijf). Ook als ik van Landis mijn taken bij Tweakers.net niet neer hoefde te leggen, dan had ik dat toch gedaan. Vraag anders even aan Daniel of Floris wanneer ik begon met solliciteren bij andere bedrijven, dat was nog in 2000 als ik me niet vergis. Dus ja, ik was inderdaad al maanden van plan om te stoppen. Moet je ook eens raden waarom: De niet-bestaande organisatie achter Tweakers.net en GoT. Ook dat kun je aan Daniel en Floris navragen, mocht je nog steeds moeite hebben mij te geloven.
Nee ik heb er nog steeds vertrouwen in dat dit soort discussie niet meer hoeven op een gegeven moment............Op woensdag 15 augustus 2001 22:39 schreef Tampie2000 het volgende:
sjees wat zijn jullie een stelletje zeikerds zeg (ik doel nu op iedereen die in dit topic gereageerd heeft, incluis ikzelf).
KUNNEN JULLIE NIET EEN KEER KAPPEN MET DIE EINDELOZE ONZINNIGE DISCUSSIES WAAR TOCH NIEMAND ZICH WAT VAN AANTREKT?
heb je kritiek, spui het dan via ICQ of mail ofzo, dan heb je tenminste kans dat er naar je geluisterd wordt, want het lijkt wel alsof hier op het forum de modjes bij het minste teken van kritiek in de verdedigingsstand gaan.
Jij was inderdaad aan het solliciteren, je wilde een andere baan, de precieze details hieromtrent hoef ik hier niet op het forum te gooien neem ik aan? Het was namelijk echt niet alleen dat T.net geen "bedrijf" is. (Als je een KvK nummer hebt, ben je al een "bedrijf", dus dat gaat niet op. Je doelt meer op de organisatie...Op woensdag 15 augustus 2001 22:56 schreef RickJansen het volgende, wat overigens immers al grotendeels achterhaald is, maar Rick is ook niet perfect op de hoogte.
Ooookay, nu wordt het wel *erg* duidelijk dat je niet weet waar je over praat. Als ik nu niet bij Landis zou werken, zou ik bij een ander bedrijf werken (en nee, Tweakers.net is geen bedrijf). Ook als ik van Landis mijn taken bij Tweakers.net niet neer hoefde te leggen, dan had ik dat toch gedaan. Vraag anders even aan Daniel of Floris wanneer ik begon met solliciteren bij andere bedrijven, dat was nog in 2000 als ik me niet vergis. Dus ja, ik was inderdaad al maanden van plan om te stoppen. Moet je ook eens raden waarom: De niet-bestaande organisatie achter Tweakers.net en GoT. Ook dat kun je aan Daniel en Floris navragen, mocht je nog steeds moeite hebben mij te geloven.
T.net is dus wel een bedrijf, het heeft omzet, klanten, gebruikers, werknemers, investeerders en de hele rataplan. De organisatie in het bedrijf die is zeker niet perfect, maar ook lang niet meer zo'n zooitje als het ooit is geweest. Het veranderen van organisaties is een langdurig proces waarbij er heel veel komt kijken. Als je dan niet zo heel veel ervaring hebt, dan moet je het vaak ook nog leren met vallen en opstaan (men noemt dat een lerende organisatie). In de laatste maanden hebben we heel wat vooruitgang geboekt, maar ook een aantal grote tegenslagen gekend. Uiteindelijk gaan we er zeker wel komen, maar de weg ernaartoe is lang en hard.
Bericht hierboven
Hèh, da's zeker niet makkelijk. En samen te vatten als 'reorganisatie'.Op woensdag 15 augustus 2001 22:49 schreef RickJansen het volgende:
[..]
De genoemde punten zijn nogal wat, hoewel er wel iets in zou kunnen zitten ja.
[typen is ook een FAQ |:(]
- Hebben jullie vergaderingen met elkaar?
- Zo jah, hoe vaak dan?
- Zetten jullie dan de (opbouwende) kritiek van users als agendapunt?
Ho ho ho.. vat het alsjeblieft niet als een persoonlijke aanval op, zoals ik deed als er gezeurd werd over de servers...Op woensdag 15 augustus 2001 23:05 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Jij was inderdaad aan het solliciteren, je wilde een andere baan, de precieze details hieromtrent hoef ik hier niet op het forum te gooien neem ik aan? Het was namelijk echt niet alleen dat T.net geen "bedrijf" is. (Als je een KvK nummer hebt, ben je al een "bedrijf", dus dat gaat niet op. Je doelt meer op de organisatie...)
Spijt me om je dromen onderuit te schoppen maar... tweakers.net *kun* je gewoon niet zonder een lach op je gezicht een bedrijf noemen. Een KvK maakt je misschien wettelijk een (eenmans-)bedrijf, maar daarmee ben je er niet. Hell, zelfs een eenmansbedrijf heeft wel een bedrijfspand.T.net is dus wel een bedrijf, het heeft omzet, klanten, gebruikers, werknemers, investeerders en de hele rataplan.
Wettelijk gezien is Tweakers.net een eenmans-bedrijf. Maar een echt bedrijf zorgt dat zijn medewerkers een contract aangeboden krijgen, ziektekosten verzekeringen, onkostenvergoedingen, secundaire arbeidsvoorwaarden, om maar een paar dingen op te noemen. Een paar dingen die ik bij Tweakers.net nooit heb gezien. En ik betwijfel of dat nu wel ineens het geval is.
Dan wens ik jullie heel veel succes, want jullie zijn er nog lang niet, en gaan er ook niet heel hard op vooruit.De organisatie in het bedrijf die is zeker niet perfect, maar ook lang niet meer zo'n zooitje als het ooit is geweest. Het veranderen van organisaties is een langdurig proces waarbij er heel veel komt kijken. Als je dan niet zo heel veel ervaring hebt, dan moet je het vaak ook nog leren met vallen en opstaan (men noemt dat een lerende organisatie). In de laatste maanden hebben we heel wat vooruitgang geboekt, maar ook een aantal grote tegenslagen gekend. Uiteindelijk gaan we er zeker wel komen, maar de weg ernaartoe is lang en hard.
Diezelfde punten spelen al langer als een jaar, dus mede daarom ben ik een beetje erg sceptisch over reacties als "we gaan er nu echt wat aan doen".Op woensdag 15 augustus 2001 23:07 schreef Jaymz het volgende:
[..]
Hèh, da's zeker niet makkelijk. En samen te vatten als 'reorganisatie'.
De genoemde punten zijn nogal wat, hoewel er wel iets in zou kunnen zitten ja.
Je bent niet de enigeDiezelfde punten spelen al langer als een jaar, dus mede daarom ben ik een beetje erg sceptisch over reacties als "we gaan er nu echt wat aan doen".
ik wacht ook af nu
Het lijkt me toch vrij duidelijk dat er nu wat moet gebeuren...
Misschien 1 tip: vertel tussendoor ook eens dat jullie er nog mee bezig zijn, en wat de tussenstand is. Dat zou al veel frustraties wegnemen bij de gebruikers (imho).Op woensdag 15 augustus 2001 22:56 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Okee, fijn, hier kunnen we tenminste iets mee, het is niet eenvoudig om hier iets aan te doen natuurlijk, maar het is een consructieve bijdrage waar we mee aan de slag kunnen.
Geef ons ajb wel wat tijd, dan kunnen we binnen de crew een aantal dingen op een rijtje zetten, er over discussieren en er serieus mee aan de slag.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ja in .plan.Op woensdag 15 augustus 2001 23:31 schreef Renegade het volgende:
[..]
Misschien 1 tip: vertel tussendoor ook eens dat jullie er nog mee bezig zijn, en wat de tussenstand is. Dat zou al veel frustraties wegnemen bij de gebruikers (imho).
Wil een van de ads/mods nog even reageren op de vragen van mij een paar posts hier boven?
Ten tweede moet er nu eindelijk eens iets gedaan worden aan de wegenverkeerswet van dat pad. De een die ervanf gaat wordt verbannen, de ander mag na het strafbankje weer terug.
Het is tijd om eens de koppen bij elkaar te steken en te zorgen voor wat meer transparantie in de organisatie. Het sanctie beleid moet eens flink nageplozen worden, en hier en daar nog duidelijker gecodificeerd.
Er moet hard gewerkt worden aan het wederzijds respect, GoT is een synergie tussen users en crew. De een kan niet bestaan zonder de ander. Dat betekend niet dat je in fundamentele discussies de stellingen moet betrekken, zonder elkaar terrein te gunnen. Een goede discussie op fundamenteel gebied kan best leiden naar een werkbaar en algemeen aanvaard compromis.
Een IRL ontmoeting tussen users en crew lijkt me niet de aangewezen weg. Ook het hele afvaardigings systeem is leuk, maar lijkt me niet werkbaar. Beter lijkt het mij om hier in LA op een werkbare wijze elkaar deelgenoot te maken van onze positieve en negatieve kritiek.
En dan wel op een normale manier, zowel vanuit de users als vanuit de crew. Ik hoef echt niet elke scheet vanuit de crew te horen, maar meer openheid lijkt me toch wel op z'n plaats. En wij als users moeten niet constant blijven zeuren over dezelfde punten.Op donderdag 16 augustus 2001 00:16 schreef zeef het volgende:
Ten eerste waardeer ik het werk van alle (ex)crewleden. Hoe je het ook wend of keert, de crerw zorgt voor een begaanbaar pad in de forumjungle.
Ten tweede moet er nu eindelijk eens iets gedaan worden aan de wegenverkeerswet van dat pad. De een die ervanf gaat wordt verbannen, de ander mag na het strafbankje weer terug.
Het is tijd om eens de koppen bij elkaar te steken en te zorgen voor wat meer transparantie in de organisatie. Het sanctie beleid moet eens flink nageplozen worden, en hier en daar nog duidelijker gecodificeerd.
Er moet hard gewerkt worden aan het wederzijds respect, GoT is een synergie tussen users en crew. De een kan niet bestaan zonder de ander. Dat betekend niet dat je in fundamentele discussies de stellingen moet betrekken, zonder elkaar terrein te gunnen. Een goede discussie op fundamenteel gebied kan best leiden naar een werkbaar en algemeen aanvaard compromis.
Een IRL ontmoeting tussen users en crew lijkt me niet de aangewezen weg. Ook het hele afvaardigings systeem is leuk, maar lijkt me niet werkbaar. Beter lijkt het mij om hier in LA op een werkbare wijze elkaar deelgenoot te maken van onze positieve en negatieve kritiek.
Feit is gewoon dat t.net een amateuristische organisatie is (en dat bedoel ik dus NIET negatief), en die organisatie ontwikkelt zich op een bepaalde manier. Dat geeft gewoon wat problemen, en dat uit zich in o.a. miscommunicatie tussen crew onderling en crew en users. Laten we dus iets constructiefs gaan opbouwen en niet meer in oude standpunten vervallen.
En Zeef, 't begint nu wel erg opzichtig te worden.
De islam kan uw vrijheid schaden
Kernwoorden:
moderatie `lastige` (voor sommige) opmerkingen/topics: subjectief, vervelend, onpersoonlijk, negatief..
forum zelf: leuk, afwisselend, ideaal om de dag door te komen
oplossing: kat uit de boom kijken tot bepaalde mensen met invloed wakker worden
Dit geldt voor de communicatie binnen de crew, maar ook de communicatie naar de users toe. Ook conflicten tussen crew en users zullen hiermee vele malen bespreekbaarder worden dan het nu is.
(bondig samengevat.)
Er zal ook veel actiever aan kwaliteitsverbetering _en_ bewaking gewerkt gaan worden.
Dit is allemaal in ontwikkeling en nadert een stadium dat binnenkort "operationeel" is.
Veel meer kan ik er nog niet over zeggen, binnenkort meer hierover. (Ja, binnenkort is niet een maand.)
Aannames zijn fataal.
Welkom bij het grote moddereter de moderator spelOp donderdag 16 augustus 2001 03:15 schreef GaMeOvEr het volgende:
Er wordt nu in de achtergrond gewerkt aan een constructie om communicatie te verbeteren.
Dit geldt voor de communicatie binnen de crew, maar ook de communicatie naar de users toe. Ook conflicten tussen crew en users zullen hiermee vele malen bespreekbaarder worden dan het nu is.
(bondig samengevat.)
Er zal ook veel actiever aan kwaliteitsverbetering _en_ bewaking gewerkt gaan worden.
Dit is allemaal in ontwikkeling en nadert een stadium dat binnenkort "operationeel" is.
Veel meer kan ik er nog niet over zeggen, binnenkort meer hierover. (Ja, binnenkort is niet een maand.)
Fijn dat Kaj. ook nog ff op de man speelt. Punt voor punt normaal discusseren en dan onder de gordel teruggestoten worden, zorgt ervoor dat ik me ook niet kan beheersen: einde van het verhaal is dat Et743 een crewbasher is en dat mijn punt de zoveelste herhaling is.
Cenrale punt is nog steeds niet gelezen: zou er op LA wat minder slotjes geplaatst kunnen worden op legitieme vragen? Ook in dit topic is gevraagt om uservragen serieus te nemen, temeer dat het een nieuwe vraag is. Ik probeer louter 1 van de uitwassen van de slechte crewcommunicatie in te dammen en heb geen wordt gezegt over de crewcommunicatie in het algemeen.
De vergelijking dat Tnet een bedrijf is vind ik een mooie: dan ben ik een klant. Een klant mag kijken in de winkel en gebruik maken van de diensten. Als de klant serieuze vragen heeft dan zou de klant graag liever een serieus antwoord hebben ipv geschoffeerd te worden door het personeel. Nog erger is dat de chef van dat personeel in de vorm van Kaj. de klant opzoekt en hem ook nog ff loopt te schofferen. Het bedrijf waar Tnet mij het meeste aan doet denken is UPC, nummer 2 is de NS.
Nu heb ik er iig genoeg van om geschoffeerd te worden, kunnen jullie de daadwerkelijke tekst zoals ik deze type zonder tussen de regels door te kijken lezen? dan zie je dat er in de eerste instantie een reeel betoog ontstaat die de vernieling is geholpen door een mod.
Kaj., de suggestie dat ik pas genoegen neem met een crew die huilend op de stoep bij mij staat te snotteren is natuurlijk wel mooi gevonden, maar niet waar.
Neem je users een keer serieus, da's alles. Mijn vraag over teveel slotjes op LA is legitiem, de volgende vraag om antwoorden in bv de legitiemiteit van de notes (notes-topic) is legitiem. De vraag wat er met GoT gaat gebeuren na dat het contract met Android afgelopen is: is ook al legitiem.
Teveel slotjes in subfora omdat alle postingen tegen een achtergrond van UTFS of HKbehaaltechpost, zou een legitieme constatering kunnen zijn van overdreven crewgrdrag.
Deze punten zouden verschillende users (klanten) kunnen herkennen als normale vragen. Feit is dat als IKKE ze stel, dat ik dan weer een poging doe om de crew in een kwaad daglicht stel. Dat het zo geinterpreteerd daar heb ik me inmiddels bij neergelegd, maar dat is jullie verlies.
Iig heeft de definite "met de neus op de feiten drukken" een nieuwe betekenis: Crewbashen
1 ding snap ik nog niet helemaal. Ik heb mij ten allen tijden ingezet voor het voorbehoudt van het forum. Toen ik mod was heb ik mij het vuur uit mijn pantoffels gelopen om een beter forum te krijgen.
Waarom zou ik er nu belang bij hebben om de crew/GoT af te kraken alsof dat mijn enige doel is. Ik denk een nieuw probleem te signaleren of probeer oude problemen weer onder de aandacht te brengen voordat ze vergeten zijn. Waarom zou dat iedere keer moeten worden opgevat als onderuit trappen van crewthingies? Zou het niet inderdaad een reeel probleem zijn? Krijg ik dan helemaal nooit achteraf gelijk?
De beste bedoelingen probeer ik tentoon te stellen, waarom dat als zo negatief mogelijk moet worden geinterpreteerd is voor mij een mystery?
* Delerium heeft dus geen belang bij een achteruitgang van GoT.
Mogelijkheid bestaat dat sommige crew-thingies in conflict staan met een beter GoT.
In de faq staat duidlijk beschreven wat wel/niet kan.
Dus: Geen warez/flames/trolls.
Dit is geen juridisch forum waar alle users met strafbare opmerkingen gebanned worden. En...ik heb in Utrecht gewoont. [mening] Daar is het ruilen van fietsen gewoon een massaal veel voorkomend gebruik. De witte fietsen regeling is daar gewoon nooit opgehouden. [/mening] Dus ik vind het terecht dat iemand die gaat flamen, ongeacht de strekking van het topic, banned wordt en steun de mods op dit punt.
Over het toegeven van fouten. Vaak hebben de mods inderdaad een hele sterke mening en ik heb het idee dat daarom de replies vaak wat minder goed gelezen worden. Maar dat geldt soms ook voor sommige users (mezelf niet uitgesloten). Een slotje wordt vaak geplaatst als het een eindeloze discussie met bijbehorend padstelling wordt met risico's naar onnodig flamegedrag.
Ik ben best op zijn tijd kritish naar mods. Ik vind ook dat sommige mods onnodig flamen. Maar ze voeren toch gewoon het beleid uit. En daar zitten ze voor.
Is tijdelijk ???? op slot gezet.
? weet jij wat.
Jah, daar heb ik me dus voornamelijk geergerd....Op donderdag 16 augustus 2001 09:45 schreef PokkeNoise het volgende:
Misschien interessant voor sommigen om dit topic eens door te lezen?
Is tijdelijk ???? op slot gezet.
De discussie gaat hier over of er al dan niet te snel slotjes geplaatst worden in [LA].
Kan zo zijn, kan ook niet zo zijn.
Dus, de crew kan dat puntje helemaal goed doen, of niet zo heel goed.
Als ze het niet zo goed doen dan kan dat vele oorzaken hebben, zoals: weinig tijd, andere prioriteiten, geen zin etc etc.
Maar nu het bredere perspectief:
We hebben te maken met een gegeven paard.
Dus wij KRIJGEN de diensten van de admins/mods geheel gratis.
In dit licht passen geen verwachtingen over wat de crew doet met topics in [LA].
De mogelijkheid om suggesties en kritiek te leveren wordt ons AANGEBODEN.
Als hier dor de crew iets mee gedaan wordt(bijvoorbeeld feedback geven, binnen de crew bespreken) dan mogen wij mi. alleen maar dankbaar zijn.
Als je van tevoren perfectie verwacht dan kun je nooit tevreden zijn.
Who is John Galt?
Iemand met de neus op de feiten drukken is zo af en toe nodig, en ik zal de laatste zijn die dat ontkent; maar hence de "af en toe"! Steeds maar blijven zagen aan stoelpoten gaat erg vervelend worden, en zorgt ervoor dat mensen je op het laatst niet serieus meer nemen en hun geduld op een gegeven moment op is. En ja, dat kan je verstaan (ik wel iig) als crewbashen. Het constant hameren en herhalen
Als je wil weten waarom er zoveel gesloten wordt, hou je dan ook aan je startpost en ga niet aan de hand van commentaar van niet-crew gelijk over op dit soort uitspraken:
Of misschien vat ik weer wat verkeerd op?Op woensdag 15 augustus 2001 11:08 schreef ecteinascidin het volgende:
Nou, mooi. Aan de ene kant hebben jullie gelijk, aan de andere kant is de kans dat dit punt opgepakt wordt richting nul gegaan.
Misschien dat die kans toch nog verschijnt?
En mijn opmerking over dat wij huilend op je stoep zouden moeten staan: ik kan me niet aan het idee onttrekken dat diegenen die onder de bash-omschrijving vallen dat wel erg leuk zouden vinden, gezien de manier waarop er in LA (en dat vind ik nog steeds) op elke slak 2 kilo zout gegooid wordt.
Maar goed, ik zie de ICQtjes vanavond wel tegemoet.
Ja je hebt gelijk, maar kritiek kan opbouwend zijn he, en de admins/mods zijn afhankelijk van ONS als ze GoT draaiende willen houden, wij kunnen zonder hun, wij kunnen een ander forum opzoeken als we dat willen maar zij kunnen niet zomaar andere 'users' gaan zoeken en ze ook allemaal krijgen. That is the difference.Op donderdag 16 augustus 2001 09:55 schreef justmental het volgende:
Nogmaals een poging om een 'out of the box' beeld te schetsen.
De discussie gaat hier over of er al dan niet te snel slotjes geplaatst worden in [LA].
Als ze het niet zo goed doen dan kan dat vele oorzaken hebben, zoals: weinig tijd, andere prioriteiten, geen zin etc etc.
In dit licht passen geen verwachtingen over wat de crew doet met topics in [LA].
Als hier dor de crew iets mee gedaan wordt(bijvoorbeeld feedback geven, binnen de crew bespreken) dan mogen wij mi. alleen maar dankbaar zijn.
Hier bedoel ik niet mee dat wij een of andere machtspositie hebben of zo
Verwijderd
Daar sta ik wel achter...Op donderdag 16 augustus 2001 09:55 schreef justmental het volgende:
Nogmaals een poging om een 'out of the box' beeld te schetsen.
Kijk tuurlijk wil iedereen het forum zo perfect en rustig mogenlijk laten verlopen en zoveel mogenlijk naar de zin van de users...
Maar is dit altijd mogenlijk ?
Ten eerste vergeet niet dat de mods op vrijwillige basis modden, we steken er dus onze vrije tijd erin naast ons reguliere werk of opleiding...
We zijn niet opgeleid voor dit, doen het puur uit enthousiasme en willen werken aan een beter forum...
Aangezien we geen bots zijn werken we vaak uit onze persoonlijke wijsheid, levenservaring, verstand, gevoel...
Dat kan afentoe moeilijk zijn en we moeten zo veel mogenlijk streven om een vast moderatie-beleid te hebben...
Het belangrijkste zelf vind ik altijd: praten...
Gewoon normale communicatie tussen user en mods, in een normale discussie kun je zowel negatieve en positieve kritiek leveren en daar wat mee doen...
Wat anders is als de kritiek aanvallend wordt, een mens dat daar niet van gaat steigeren is zeldzaam en het ondermijnd de discussie...
Dit geld voor ieder mens, of je nu thuis bent, op je werk, school, met vrienden of op GoT in functie van user of modje...
Probeer zo rustig mogenlijk te communiceren en duidelijk, daar bereik je veel meer mee...
Ik wil net als de andere crewleden een zo goed mogenlijk forum, daarbij is luisteren naar de users belangerijk, maar soms is dat luisteren moeilijk door moeilijke communicatie of factoren die de discussie ondermijnen, dit kan gebeuren, maar er moet geprobeerd worden om de discussie dan op een goede manier te hervatten...
Helaas kunnen we onmogenlijk alle users het naar de zin maken, omdat wat de een wil lijnrecht tegenover wat de ander wil kan staan, elk mens is verschillend en wil wat anders...
Dan moeten we naar een middenweg zoeken en dat is ook niet altijd even makkelijk...
We doen ons best, afentoe iets te veel, afentoe iets te weinig, maar wij streven zelf ook naar een goed beleid en kijken daarbij ook naar wat de users willen al is dat soms moeilijk te geloven...
Het is en blijft moeilijk om een forum met zoveel mensen een plekje te maken waar een ieder het naar zijn zin heeft aangezien we met veel verschillende mensen te maken hebben...
Belangerijk is daar bij open te staan, respect, naar elkaar luisteren, tolerantie en goede communicatie...
De weg is nog lang, maar met goede input van een ieder komen we er wel
Rick ik heb helaas nog niet de rest van het topic gelezen, zal dat in de loop van de dag doen, dan hoop ik over de rest van het topic ook een goed oordeel te kunnen geven, dit stukje moest ik gewoon even schrijven vanuit mijn persoonlijke gevoel...
Verwijderd
Ik snap je wel hoorOp donderdag 16 augustus 2001 09:01 schreef ecteinascidin het volgende:
Zou, goedemorgen allemaal.
Fijn dat Kaj. ook nog ff op de man speelt. Punt voor punt normaal discusseren en dan onder de gordel teruggestoten worden, zorgt ervoor dat ik me ook niet kan beheersen: einde van het verhaal is dat Et743 een crewbasher is en dat mijn punt de zoveelste herhaling is.
Cenrale punt is nog steeds niet gelezen: zou er op LA wat minder slotjes geplaatst kunnen worden op legitieme vragen? Ook in dit topic is gevraagt om uservragen serieus te nemen, temeer dat het een nieuwe vraag is. Ik probeer louter 1 van de uitwassen van de slechte crewcommunicatie in te dammen en heb geen wordt gezegt over de crewcommunicatie in het algemeen.
De vergelijking dat Tnet een bedrijf is vind ik een mooie: dan ben ik een klant. Een klant mag kijken in de winkel en gebruik maken van de diensten. Als de klant serieuze vragen heeft dan zou de klant graag liever een serieus antwoord hebben ipv geschoffeerd te worden door het personeel. Nog erger is dat de chef van dat personeel in de vorm van Kaj. de klant opzoekt en hem ook nog ff loopt te schofferen. Het bedrijf waar Tnet mij het meeste aan doet denken is UPC, nummer 2 is de NS.
Nu heb ik er iig genoeg van om geschoffeerd te worden, kunnen jullie de daadwerkelijke tekst zoals ik deze type zonder tussen de regels door te kijken lezen? dan zie je dat er in de eerste instantie een reeel betoog ontstaat die de vernieling is geholpen door een mod.
Kaj., de suggestie dat ik pas genoegen neem met een crew die huilend op de stoep bij mij staat te snotteren is natuurlijk wel mooi gevonden, maar niet waar.
Neem je users een keer serieus, da's alles. Mijn vraag over teveel slotjes op LA is legitiem, de volgende vraag om antwoorden in bv de legitiemiteit van de notes (notes-topic) is legitiem. De vraag wat er met GoT gaat gebeuren na dat het contract met Android afgelopen is: is ook al legitiem.
Teveel slotjes in subfora omdat alle postingen tegen een achtergrond van UTFS of HKbehaaltechpost, zou een legitieme constatering kunnen zijn van overdreven crewgrdrag.
Deze punten zouden verschillende users (klanten) kunnen herkennen als normale vragen. Feit is dat als IKKE ze stel, dat ik dan weer een poging doe om de crew in een kwaad daglicht stel. Dat het zo geinterpreteerd daar heb ik me inmiddels bij neergelegd, maar dat is jullie verlies.
Iig heeft de definite "met de neus op de feiten drukken" een nieuwe betekenis: Crewbashen
Je bent nog steeds degene die verandering, perfectie, een beter GoT wil...
Je bent mod geweest dus gewend actief deel te nemen aan pogingen tot veranderingen, alleen nu ben je weer user en kun je niet zelf meer actief actie ondernemen terwijl je nog genoeg punten tegenkomt die verbeterd kunnen worden...
Ik denk dat we allen even op adem moeten komen en dan rustig bekijken hoe er aan een betere samenwerking tussen users en mods gewerkt kan worden...
En alle vooroordelen uit de weg ruimen, zowel van de kant van de users als van de kant van de mods...
Over de slotjes in LA:
Ik vind het onnodig om 3 topics over hetzelfde onderwerp open te laten dus die kunnen op slot, ook een uit de hand gelopen flame kan gesloten worden om gelegenheid te geven beide partijen op adem te komen om mogenlijk op een later tijdstip de discussie op een rustige manier te laten verlopen indien dit wenselijk is...
Afgesloten zaken kunnen ook op slot...
Dit alles om LA overzichtelijk te houden en nieuwe discussies/vragen de kans te geven...
(Leuk je weer eens te zien posten trouwens Llewella
Zoals iedereen wel is opgevallen zijn er veel wisselingen van de wacht geweest, modjes erbij, modjes eraf, tijdelijke modjes etc.
Leuk al die enthousiaste vrijwilliggers, zegt wel iets over het plezier dat users hebben in dit forum.
Maar een nadeel is wel dat het moeilijk is om één beleid te voeren als er zoveel nieuwelingen bijgekomen zijn met niet meer in hun bagage als liefde voor het forum.
Vaak zijn het dus users die net wat fanatieker zijn als de rest, maar geen enkele of weinig ervaring hebben met het modden van zo'n groot forum.
LOGISCH dat er nu nog niet één lijn is.
Nu de taak van de vaste crew om rust in het "personeelsbestand" te krijgen zodat alle nieuwe modjes in hun taak kunnen groeien, en aan ons users de taak om ze te "laten" groeien.
Komt vanzelf die ééne lijn in zicht.
Kom hier ook veel acties van modjes tegen waarvan ik ga steigeren, maar gelukkig lees ik de laatste tijd mijn post door om zoveel mogelijk spelfouten eruit te halen, vaak gebruik ik dan toch maar de <BACK> knop, daar ik weet hoe moeilijk het is in het begin om goed te modden.
Hopelijk is het eindresultaat een éénduidig beleid met af en toe toch een menselijk trekje bij de zgn "strafzaken"
Eindelijk is dit een reactie op meerdere topics in LA
Verwijderd
GoT heeft genoeg users, 1 (of 100) meer of minder kan ze dus echt niks schelenOp donderdag 16 augustus 2001 10:52 schreef pc-reactive het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, maar kritiek kan opbouwend zijn he, en de admins/mods zijn afhankelijk van ONS als ze GoT draaiende willen houden, wij kunnen zonder hun, wij kunnen een ander forum opzoeken als we dat willen maar zij kunnen niet zomaar andere 'users' gaan zoeken en ze ook allemaal krijgen. That is the difference.
erg leuk, maar wat heeft dit (en de meeste van je andere tientalle reacties in dit topic) met het onderwerp te maken ?Op donderdag 16 augustus 2001 10:57 schreef pc-reactive het volgende:
/me heeft geen persoonlijke aanvaringen gehad met got-crew
GoT is erg makkelijk voor mij, zoals het nu gaat is het mij eigenlijk wel best.
Het kan altijd beter, maar het hoeft niet altijd beter <- die is leuk voor in signature
Ik zou het zeer begrijpbaar vinden als mods/admins door deze opmerking hun zelfbeheersing verliezen en hier een geflambeerde reactie op geven.Op donderdag 16 augustus 2001 11:26 schreef BBQ-Man het volgende:
[..]
GoT heeft genoeg users, 1 (of 100) meer of minder kan ze dus echt niks schelen
[..]
(tenzij bbq eigenlijk
Who is John Galt?
Verwijderd
nee het was niet boosaardig bedoelt hoorOp donderdag 16 augustus 2001 11:31 schreef justmental het volgende:
[..]
Ik zou het zeer begrijpbaar vinden als mods/admins door deze opmerking hun zelfbeheersing verliezen en hier een geflambeerde reactie op geven.
maar pc-reactive deed blijken alsof GoT heel erg van users afhankelijk is,
nou dat is gewoon niet het geval, die users komen wel...
Iedereen is welkom en graag gezien op GoT, mits hij/zij zich normaal gedraagt (als in Nettiquette en algemene beleefdheid).
Que ?? Wat is nu het wezenlijk verschil tussen mijn verhaal en jouw verhaal ? Imho is het altijd wel zo aardig om iemands positieve punten naast zijn negatieve punten te zetten. Dit verzacht de klap een beetje.Op donderdag 16 augustus 2001 01:53 schreef rdgf het volgende:
[..]
En dan wel op een normale manier, zowel vanuit de users als vanuit de crew. Ik hoef echt niet elke scheet vanuit de crew te horen, maar meer openheid lijkt me toch wel op z'n plaats. En wij als users moeten niet constant blijven zeuren over dezelfde punten.
Feit is gewoon dat t.net een amateuristische organisatie is (en dat bedoel ik dus NIET negatief), en die organisatie ontwikkelt zich op een bepaalde manier. Dat geeft gewoon wat problemen, en dat uit zich in o.a. miscommunicatie tussen crew onderling en crew en users. Laten we dus iets constructiefs gaan opbouwen en niet meer in oude standpunten vervallen.
En Zeef, 't begint nu wel erg opzichtig te worden.
Verwijderd
Ja en in België is het heel normaal om kinderen sexueel te misbruiken. Belachelijk dat als ik een topic open waarin ik vertel over alle kinderen die ik sexueel misbruikt heb, dat ik dan gebanned wordt en mijn topic een slotje krijg!Op donderdag 16 augustus 2001 09:28 schreef Kirpeknots het volgende:
Terug naar de basis.
In de faq staat duidlijk beschreven wat wel/niet kan.
Dus: Geen warez/flames/trolls.
Dit is geen juridisch forum waar alle users met strafbare opmerkingen gebanned worden. En...ik heb in Utrecht gewoont. [mening] Daar is het ruilen van fietsen gewoon een massaal veel voorkomend gebruik. De witte fietsen regeling is daar gewoon nooit opgehouden. [/mening] Dus ik vind het terecht dat iemand die gaat flamen, ongeacht de strekking van het topic, banned wordt en steun de mods op dit punt.
Over het toegeven van fouten. Vaak hebben de mods inderdaad een hele sterke mening en ik heb het idee dat daarom de replies vaak wat minder goed gelezen worden. Maar dat geldt soms ook voor sommige users (mezelf niet uitgesloten). Een slotje wordt vaak geplaatst als het een eindeloze discussie met bijbehorend padstelling wordt met risico's naar onnodig flamegedrag.
Ik ben best op zijn tijd kritish naar mods. Ik vind ook dat sommige mods onnodig flamen. Maar ze voeren toch gewoon het beleid uit. En daar zitten ze voor.
Jij probeert alleen maar je fietsendiefstallen te legitimeren door te zeggen dat het witte fietsenplan daar gewoon nog bestaat.
In werkelijkheid ben je niets anders dan een ordinaire crimineel
Ahum:Op donderdag 16 augustus 2001 11:57 schreef Apoc2 het volgende:
[..]
Ja en in België is het heel normaal om kinderen sexueel te misbruiken. Belachelijk dat als ik een topic open waarin ik vertel over alle kinderen die ik sexueel misbruikt heb, dat ik dan gebanned wordt en mijn topic een slotje krijg!
Jij probeert alleen maar je fietsendiefstallen te legitimeren door te zeggen dat het witte fietsenplan daar gewoon nog bestaat.
In werkelijkheid ben je niets anders dan een ordinaire crimineel(En dit is geen flame: gewoon een keurige verwoording van mijn mening)
A: Ik vind dit nogal een scheve vergelijking.
Persoonlijk heb ik er meer moeite mee als mensen kinderen verkrachten dan dat iemand mijn (overigens oude) fiets ontvreemd. Maar misschien ligt dit bij jou anders.
B: Een topic over jouw hobby zal naar de HK gemoved worden.
Zodra er een melding in SU komt waarin iemand meld dat hij/zij geschoffeerd is door deze post zullen de moderators bekijken of dit topic een goede aanvulling op dit forum is en zo nodig mensen bannen/topic removen/slotje.
C: Er is ook zoiets als een netiquette [<-schrijf je dit zo?]
Je probeert je geflame goed te praten. Maar dat is dus simpelweg niet toegestaan!!. Ban dus terecht. RTFF!!!
[off topic]
Er is wel degelijk een verschil tussen het ontvreemden van een glimmende mountainbike en het ruilen van een oude geverfde fiets voor je kroeg met 4 defecte sloten er op.
[/off topic]
Verwijderd
A. Ik vind kinderverkrachting ook erger. Maar dat er zaken zijn die erger zijn dan fietsendiefstal maakt fietsendiefstal niet opeens goed. Het blijft een misdaad en ik heb er een gruwelijke hekel aan.Op donderdag 16 augustus 2001 12:11 schreef Kirpeknots het volgende:
[..]
Ahum:
A: Ik vind dit nogal een scheve vergelijking.
Persoonlijk heb ik er meer moeite mee als mensen kinderen verkrachten dan dat iemand mijn (overigens oude) fiets ontvreemd. Maar misschien ligt dit bij jou anders.
B: Een topic over jouw hobby zal naar de HK gemoved worden.
Zodra er een melding in SU komt waarin iemand meld dat hij/zij geschoffeerd is door deze post zullen de moderators bekijken of dit topic een goede aanvulling op dit forum is en zo nodig mensen bannen/topic removen/slotje.
C: Er is ook zoiets als een netiquette [<-schrijf je dit zo?]
Je probeert je geflame goed te praten. Maar dat is dus simpelweg niet toegestaan!!. Ban dus terecht. RTFF!!!
[off topic]
Er is wel degelijk een verschil tussen het ontvreemden van een glimmende mountainbike en het ruilen van een oude geverfde fiets voor je kroeg met 4 defecte sloten er op.
[/off topic]
B. Ik heb het aangekaart in SU maar het interesseert de meeste modjes weinig.
C. Als het om een netiquette gaat dan vind ik dus ook dat je absoluut niet massaalmag gaan zitten opscheppen over fietsendiefstallen die je gepleegd hebt. Slot er op.
En die netiquette is een wel een reflectie van de dagelijske samenleving en ik weet niet hoe jij daar met fietsendieven omgaat maar ik allerminst vriendelijk. Ik wil ook niets met dat soort tuig te maken hebben en dat laat ik overduidelijk merken. Dus ik zie niet in waarom ik op internet wel opeens vriendelij ktegen dat soort criminelen meot zijn.
Op donderdag 16 augustus 2001 12:20 schreef Apoc2 het volgende:
[..]
En die netiquette is een wel een reflectie van de dagelijske samenleving en ik weet niet hoe jij daar met fietsendieven omgaat maar ik allerminst vriendelijk. Ik wil ook niets met dat soort tuig te maken hebben en dat laat ik overduidelijk merken. Dus ik zie niet in waarom ik op internet wel opeens vriendelij ktegen dat soort criminelen meot zijn.
Ik vind overigens een fiets kopen van een junk hetzelfde als het zelf doen. Verschil. De 1e is simpelweg te lui om het zelf te doen en misschien iets slimmer.
Kirpekots? Wiesda?Op donderdag 16 augustus 2001 12:28 schreef Courage het volgende:
Kirpekots en Apoc2 : daar is ICQ nou voor uitgevonden he ? dag.
Probeer ik een nuttige bijdrage in deze discussie te doen, wordt deze in het geheel overschaduwd doordat er in hetzelfde draadje een persoonlijke véte uit wordt gevochten.
Daar BAAL ik dus van
Slow chatten was toch ook verboden buiten de HK
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
justmental...