[Switch] Pokémon Legends: Arceus Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:01
jori040 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Pokemon games hebben geen NL tekst.BotW wel en dat maakt het denk net iets kindvriendelijker.
O, ik dacht dat een spel gekocht in NL tegenwoordig gewoon in het Nederlands zou zijn. Maar dan vallen de pokemon games dus helemaal af voor nu |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piertje1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-04 15:11
Hej iedereen!

Hoe speelt deze game? Ik twijfel om deze aan te schaffen maar op yt zie ik meerdere reviews met aardig wat negatieve bewoordingen dus dacht vraag hier eens om de mening van anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
piertje1984 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:59:
Hej iedereen!

Hoe speelt deze game? Ik twijfel om deze aan te schaffen maar op yt zie ik meerdere reviews met aardig wat negatieve bewoordingen dus dacht vraag hier eens om de mening van anderen.
Ik zeg halen en je krijgt geen spijt!
Want het speelt heerlijk weg _/-\o_

Ik heb nog geen minpunten gevonden in de game, want elke keer als ik het gebied met wilde Pokémon's in ga ben ik zo een paar uur verder met Vangen / Grinden van materiaal / Verkennen. De Alpha Pokémon's zijn een grote uitdaging en kosten je soms echt de kop, gelukkig kan je weglopen als je Pokémon's zijn verslagen en ze weer opladen in je kamp.

Zelf hoop ik dat ze op dit concept doorgaan in de toekomst of beide concepten blijven maken :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:53
piertje1984 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:59:
Hej iedereen!

Ik had wel gehoord dat er een aantal negatieve reviews waren op YT, maar de comments over die reviews kwam neer dat het puur clickbait is.

Ikzelf vind dit echt de beste Pokemon game tot dusver. En zo wat ik om mij heen hoor door mensen die heb echt gespeeld hebben zijn veruit de meesten vrij enthousiast. Het enige waar ik mensen echt over hoor is "muh graphics!2%$£". Iets wat ik best onterecht vind. Je kunt een fantastische wereld hebben dat zeer mooi is, maar dan komen de Pokemon zelf er niet passend uit. De artstyle van de game en Pokemon is gewoon passend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
Op Reddit zijn er ook best wel wat negatieve berichten. Veel mensen die de game na een paar uur wat repetitief beginnen te vinden.

Ik twijfel ook nog steeds enorm. Game al een paar keer in het winkelmandje gehad. Balen dat er geen demo is.

Hoe kijken jullie tegen die ''repetitief'' opmerkingen aan? Is er genoeg variatie in de quests en de story om het lang leuk te houden?

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 31-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• piertje1984
Dank beiden voor de reactie, ik gok dat mij dochter en ik dus maar Pokemon weer op gaan pakken!

Tjah en graphics.. daar geef ik weinig om. Tis Pokemon en de Nintendo Switch, als ik graphics wil ga ik wel op de ps5 of pc een spel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Timothy3000 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:06:
Op Reddit zijn er ook best wel wat negatieve berichten. Veel mensen die de game na een paar uur wat repetitief beginnen te vinden.

Ik twijfel ook nog steeds enorm. Game al een paar keer in het winkelmandje gehad. Balen dat er geen demo is.
Ik zou hem gewoon halen, want ik denk dat de meeste hem leuker vinden dan ze denken.
Bekijk het aan de positieve kant, mocht je de game echt niks vinden?
Verkoop je hem gewoon door want Pokémon en Nintendo Switch games behouden hun waarde! O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Timothy3000 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:06:

Hoe kijken jullie tegen die ''repetitief'' opmerkingen aan? Is er genoeg variatie in de quests en de story om het lang leuk te houden?
Er zijn wel terugkerende requests, maar de diversiteit aan requests is vrij groot. Met 94 totaal (oid) en slechts een klein aantal daarvan zijn terugkerende variates. Ik denk een kwart ongeveer.

De story is verrassend en gaat echt in op de ontwikkeling van die regio.

Het leukste vind ik zelf toch wel echt de onderzoeker uithangen. Dat we pokemon meerdere keren moeten vangen om informatie erover te krijgen. In die zin wel een beetje een grind-game, maar op een leuke manier.

Ook Shiny Hunting is met een leuke methode te doen en Shinies zijn met een beetje moeite goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik zou hem gewoon halen, want ik denk dat de meeste hem leuker vinden dan ze denken.
Bekijk het aan de positieve kant, mocht je de game echt niks vinden?
Verkoop je hem gewoon door want Pokémon en Nintendo Switch games behouden hun waarde! O-)
Wss kun je hem voor 40-45€ verkopen nu. Of je speelt de long-game en verkoopt ze zodra ze via de normale winkels niet meer te krijgen zijn. Dan kun je wss de nieuwprijs wel weer terug krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:00
Stel he.. Nintendo komt met een Season pass oid..

Wat zouden jullie dan graag willen zien als DLC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Sir_Lion schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Of je speelt de long-game en verkoopt ze zodra ze via de normale winkels niet meer te krijgen zijn. Dan kun je wss de nieuwprijs wel weer terug krijgen.
Da's dan wel een hele lange long game. Die game zal totdat de opvolger van de Switch er is nog wel in de winkel blijven liggen. :P

Misschien dat ik hem later deze maand wel van Marktplaats vis. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 31-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
doobieters schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:12:

Mijn grootste wens altijd is nog om door alle werelden te kunnen gaan, maar dat lijkt me voor deze game niet mogelijk. Ik zou dan
  • Nieuwe main/side missies willen
  • Nieuwe gebieden
  • Nieuwe Pokémons
  • Nieuwe Items

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Mijn grootste wens altijd is nog om door alle werelden te kunnen gaan, maar dat lijkt me voor deze game niet mogelijk. Ik zou dan
  • Nieuwe gebieden
  • Nieuwe Pokémons
  • Nieuwe Items
Imo, dit concept in 1 spel, maar dan met alle regios erin.

DAT is echt de dream!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:14:
[...]

DAT is echt de dream!
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piertje1984
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:13:
[...]

• Nieuwe gebieden
  • Nieuwe Pokémons
  • Nieuwe Items
Retweet!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
doobieters schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:12:

Nieuw gebied met andere/nieuwe Pokemons.

Was er bij release van Sword & Shield wel al bekend dat er DLC zou komen ?
Ik vermoed dat ze het bij deze game niet gaan doen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:48

Dazzler2120

FP ProMod
Sir_Lion schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:14:
[...]

DAT is echt de dream!
Mwa ik twijfel of dat echt de dream is, je moet dan compleet andere levelcurves aan gaan houden, om te zorgen dat mensen na regio 1 niet al max lvl zijn...
Denk dat je heel snel tegen een soort powercreep aan gaat lopen als alle regio's beschikbaar zijn in één spel.

Denk als ze voor PLA met een DLC/expansion zou komen, idd een extra regio zoals we dat kennen van Sw/Sh met een nieuwe story dat aansluit bij het verhaal - maar dan goed uitgewerkt :p

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Dazzler2120 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Mwa ik twijfel of dat echt de dream is, je moet dan compleet andere levelcurves aan gaan houden, om te zorgen dat mensen na regio 1 niet al max lvl zijn...
Denk dat je heel snel tegen een soort powercreep aan gaat lopen als alle regio's beschikbaar zijn in één spel.

Denk als ze voor PLA met een DLC/expansion zou komen, idd een extra regio zoals we dat kennen van Sw/Sh met een nieuwe story dat aansluit bij het verhaal - maar dan goed uitgewerkt :p
Vrij simpel: je kunt de pokemons niet meenemen tussen regios.

En je speelt ze linear uit. Dus Kanto > Johto > Hoenn > Shinnoh > Unova > Kalos > Aloha > Galar.
Je kunt wel terug schakelen, maar in elke regio start je opnieuw met een starter van level 5. Pas na de E4/Champion kun je pokemon tussen regio's meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Vrij simpel: je kunt de pokemons niet meenemen tussen regios.

En je speelt ze linear uit. Dus Kanto > Johto > Hoenn > Shinnoh > Unova > Kalos > Aloha > Galar.
Je kunt wel terug schakelen, maar in elke regio start je opnieuw met een starter van level 5. Pas na de E4/Champion kun je pokemon tussen regio's meenemen.
Waar kan ik tekenen? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat veel van ons dat geweldig zouden vinden, maar je moet je voorstellen. normaal doe je iets van 20-30 uur erover om een spel / regio uit te spelen?
Als je 20 uur per regio aanhoudt (wat naar mijn mening erg snel is) dan zit je al aan de 160 uur, om de base game uit te spelen en in de postgame te komen - zo'n lange aandacht spanne hebben de meeste mensen niet in één keer. Dus kan je beter het opdelen in 'hapklare' brokken welke deel voor deel verkocht worden...

Of via een live-service achtige constructie
Marketing technisch zou alle regio's in één game releasen, de slechtste zet zijn wat Nintendo kan maken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik vond het toen al heel wat met Pokémon Silver (was dat geloof ik?) dat je een extra regio vrijspeelde aan het einde. Dat zou ik al erg waarderen. Welke regio pakken we dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:31:
Ik denk dat veel van ons dat geweldig zouden vinden, maar je moet je voorstellen. normaal doe je iets van 20-30 uur erover om een spel / regio uit te spelen?
Als je 20 uur per regio aanhoudt (wat naar mijn mening erg snel is) dan zit je al aan de 160 uur, om de base game uit te spelen en in de postgame te komen - zo'n lange aandacht spanne hebben de meeste mensen niet in één keer. Dus kan je beter het opdelen in 'hapklare' brokken welke deel voor deel verkocht worden...

Of via een live-service achtige constructie
Marketing technisch zou alle regio's in één game releasen, de slechtste zet zijn wat Nintendo kan maken :')
Haha 160 uur is mijn gemiddelde nu al per game, wat moet ik dan wel niet |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Haha 160 uur is mijn gemiddelde nu al per game, wat moet ik dan wel niet |:(
160uur x8 ;)
1280 uur spelplezier voor €60,-
Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piertje1984
https://www.gamesradar.co...ld-already-be-on-the-way/

DLC komt mogelijk in April, niet gek lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik kwam er zojuist achter dat je Scyther kan laten evolueren in een Kleavor als je hem een 'Black augurite' geeft. Ik had er toevallig nog twee in mijn chest, maar blijkbaar kan je die krijgen door Luxrays te verslaan. Had de Alpha Scyther gevangen in het eerste gebied en is dus nu een Alpha Kleavor. Beestachtige sterk is die door zijn hoge attack stat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Zojuist een shiny Alpha Luxio gevangen. Geen idee wat die kans is. Maar m’n hartslag schoot omhoog haha. Is nu m’n 5e shiny en hunt er niet eens op. Kom ze gewoon toevallig tegen. Dit is in mijn Pokémongeschiedenis nooit eerder voorgekomen. Lijkt wel of de kans zoveel groter is, maar wellicht komt het omdat de Pokemon nu zichtbaar lopen ipv “verstopt” in grasveldjes.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een heerlijke run!
Heb Sylveon en Umbreon ook al en Alakazam dankzij @Robbdie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzfk3B-TMyB3hP8i4qsviRcMQwA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pnBkg1IrIC6xIJ0vkws1lBZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVmFZlhoVw4ZMQNzX0ryKgxhsKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0uMtoRWzajJB2rn909K4xLC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1wAuQvFYgFnaXF0Jijv4L7EpMs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJx8SQxidlqZGKAl2adqB5s9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Is er iemand die mij aan Gengar en Alakazam wil helpen door te ruilen? :D

@G_Dragon heeft me inmiddels geholpen, veel dank!

[ Voor 27% gewijzigd door Sk313t0r op 31-01-2022 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sk313t0r schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:41:
Is er iemand die mij aan Gengar en Alakazam wil helpen door te ruilen? :D
Sure, heb je nog een extra haunter over? :P
Stuur je friendcode en Discord maar via pb

[ Voor 85% gewijzigd door G_Dragon op 31-01-2022 21:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbdie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_ArRAskBVDuu7OC1SsDtI55xDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr3huIh9T2Kn36IPHlXoc9qB.jpg?f=fotoalbum_large

Alpha Gyarados en Alakazam gevangen😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Shiny Turtwig caught :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onyxio
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
Mooie team Robbdie. Oldschool. 😎

Ik ga de game morgen halen hopelijk. Fijn dat mensen positief zijn. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 23:35
Tot nu toe aardig wat uurtjes gespeeld, bijna 14 uurtjes. Wanneer je de main missie denkt door te kunnen spelen, zie je een random Alpha waardoor je weer afgeleid raakt en zo andere Pokemon in het wild wilt vangen. Bijna mijn vierde ster gekregen. Een pittige party met allemaal Alpha's (behalve Typhlosion) en de rest van de Alpha's ook gevangen (Pasture 3). Alakazam was echt de pittigste van allemaal.

Ik heb er tot nu toe dikke pret mee. Wist namelijk niet dat ik er zoveel plezier aan kon beleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAi7KUfn68Ig8I0rGSgr7hmmZcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNEsINZdtgfHvmEmhVaX6Xou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbdie
Lashrom schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:26:
Tot nu toe aardig wat uurtjes gespeeld, bijna 14 uurtjes. Wanneer je de main missie denkt door te kunnen spelen, zie je een random Alpha waardoor je weer afgeleid raakt en zo andere Pokemon in het wild wilt vangen. Bijna mijn vierde ster gekregen. Een pittige party met allemaal Alpha's (behalve Typhlosion) en de rest van de Alpha's ook gevangen (Pasture 3). Alakazam was echt de pittigste van allemaal.

Ik heb er tot nu toe dikke pret mee. Wist namelijk niet dat ik er zoveel plezier aan kon beleven.

[Afbeelding]
Waar heb je die alpha Empoleon en Infernape opgepikt?
Edit: gevonden op YouTube. Ben bang dat ik mer die Infernape voor het eerst ooit in een pokemon game een starter moet gaan vervangen. Typlosion zal wel enorm onder doen voor Alpba Infernape.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbdie op 01-02-2022 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:20:
Wat een heerlijke run!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat is het voordeel om deze items als favoriet te zetten?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:37:
[...]

Wat is het voordeel om deze items als favoriet te zetten?
Dan komen ze altijd vooraan als je op - druk om de storage te sorteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Robbdie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 05:52:
[...]

Waar heb je die alpha Empoleon en Infernape opgepikt?
Edit: gevonden op YouTube. Ben bang dat ik mer die Infernape voor het eerst ooit in een pokemon game een starter moet gaan vervangen. Typlosion zal wel enorm onder doen voor Alpba Infernape.
Je kan later in het wild de starters ook vangen he, daarmee dus ook de Alpha varianten daarvan denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:20:
Wat een heerlijke run!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Waar ben je zo 'low' level alpha scyter tegen gekomen? De enige die ik tegen kom is level 42, dus te hoog level voor mij :p
Ik zal vanavond ook een foto van mijn team maken.
Het is wel komisch om te zien hoe groot die alpha pokémon zijn, als mijn Alpha Staravia tegen een normale Staravia vecht, dan ziet het wel komisch uit qua formaatverschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wie heeft er al meer dan 8 boxen voor de Pokemons?
In ieder pokemon spel, noem ik de boxen per type, Grass, Fire, Steel enz

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Nice! Waar ben je zo 'low' level alpha scyter tegen gekomen? De enige die ik tegen kom is level 42, dus te hoog level voor mij :p
Ik zal vanavond ook een foto van mijn team maken.
Het is wel komisch om te zien hoe groot die alpha pokémon zijn, als mijn Alpha Staravia tegen een normale Staravia vecht, dan ziet het wel komisch uit qua formaatverschil
Dan moet ik die gisteravond hebben gevangen, ik was dichtbij de plek waar je Kleavor verslaat.
Mijn Umbreon is een Alpha Pokémon, want kwam opeens een Alpha Eevee tegen :o .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Dan moet ik die gisteravond hebben gevangen, ik was dichtbij de plek waar je Kleavor verslaat.
Mijn Umbreon is een Alpha Pokémon, want kwam opeens een Alpha Eevee tegen :o .
Denk morgen eens even die plaatsen grinden waar ik eevee's tegen kom en scythers, ik wil ook wat meer alpha's :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Denk morgen eens even die plaatsen grinden waar ik eevee's tegen kom en scythers, ik wil ook wat meer alpha's :')
Succes! :) Gotta catch them all :*)
Ik kwam er gisteren wel achter dat je in je kamp kan craften met de items die in je storage zitten, dat vond ik zelf wel een erg prettige ontdekking!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Succes! :) Gotta catch them all :*)
Ik kwam er gisteren wel achter dat je in je kamp kan craften met de items die in je storage zitten, dat vond ik zelf wel een erg prettige ontdekking!
Ik liep altijd met de zakken vol met crafting items, maar ik denk dat ik het meeste gewoon in storage moet laten om in het kamp te craften inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ik liep altijd met de zakken vol met crafting items, maar ik denk dat ik het meeste gewoon in storage moet laten om in het kamp te craften inderdaad :+
Scheelt een hele hoop, wist je trouwens dat jij je bag kan upgraden in het Galaxy Headquarters?
Ik heb daar namelijk al 4.000 aan uitgegeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Daar heb ik zojuist de 5000 upgrade gedaan :p
Die wist ik te vinden ;)
Overigens, gisteren n.a.v. https://gfycat.com/nautic...nnishspitz-pokemon-gaming ook maar eens geprobeerd, die gyarados kan je met een paar feather balls best gemakkelijk vangen :+
Ik was wel écht verbaasd toen ik uit mijn ooghoek een keer die Gyarados zag vliegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dazzler2120 op 01-02-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:33:
Daar heb ik zojuist de 5000 upgrade gedaan :p
Die wist ik te vinden ;)
Overigens, gisteren n.a.v. https://gfycat.com/nautic...nnishspitz-pokemon-gaming ook maar eens geprobeerd, die gyarados kan je met een paar feather balls best gemakkelijk vangen :+
Ik was wel écht verbaasd toen ik uit mijn ooghoek een keer die Gyarados zag vliegen.
Weet je toevallig ook tot hoever je kan gaan bij het upgraden van je bag? :)
Wow als je me dit niet had verteld, zat ik waarschijnlijk ook heel raar te kijken.
I want the shiny one :9

Nvm
The first slot starts out at 100 Pokédollars and increases to one million for the last one. There are 37 additional slots that can be added, which means maxing out your satchel will cost you a “neat” 4,199,500 Pokédollars.

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2022 09:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Stomme aankoop de vrouw is er nu verslaafd aan |:( 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Starscreamer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:55:
Stomme aankoop de vrouw is er nu verslaafd aan |:( 8)7
Dat wodt een 2de Switch aanschaffen met spel zodat je zelf ook kan spelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Dat wodt een 2de Switch aanschaffen met spel zodat je zelf ook kan spelen :+
Goed excuus voor een Oled :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Hoeveel uren hebben jullie er al in zitten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:36
jori040 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:38:
Hoeveel uren hebben jullie er al in zitten ?
26 uur
120 registered Pokedex
Fourth star Member
1 shiny(full odds Aipom)
spoiler:
Unown: 2

Ben net klaar met het vierde gebied(die in mijn ogen iets minder leuk is). Maar de game bevalt echt heel goed zeg! Bij de aankondiging vond ik het maar mwa-mwa, maar dat is nu echt volledig omgedraaid. Geweldige game!

[ Voor 3% gewijzigd door Royy90 op 01-02-2022 11:43 ]

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Royy90 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:30:
[...]

26 uur
120 registered Pokedex
Fourth star Member
1 shiny(full odds Aipom)

Ben net klaar met het vierde gebied(die in mijn ogen iets minder leuk is). Maar de game bevalt echt heel goed zeg! Bij de aankondiging vond ik het maar mwa-mwa, maar dat is nu echt volledig omgedraaid. Geweldige game!
4e gebied? Je gaat hard zeg voor 4 sterren of ik ga sloom, want ik kan mijn 4e ster al ophalen en ben nog steeds in het eerste gebied :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:38:
[...]

4e gebied? Je gaat hard zeg voor 4 sterren of ik ga sloom, want ik kan mijn 4e ster al ophalen en ben nog steeds in het eerste gebied :o
Met 160uur gemiddeld per spel ga jij gemiddeld langzaam door dit soort spellen heen hoor :X
Ik heb ook mijn 4e ster opgehaald en ben nu nét naar het 2de gebied gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Ah ik ben zo goed als vijf sterren hoor! Ik focus voor nu vooral op main story terwijl ik wel veel explore en vang. Ik doe ook zoveel mogelijk requests voor ik door ga met de misslons. Plan is om na de main story de Pokedex te voltooien en dan zo snel mogelijk de Shiny Charm op te pikken. Ben ook benieuwd naar de postgame.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Met 160uur gemiddeld per spel ga jij gemiddeld langzaam door dit soort spellen heen hoor :X
Ik heb ook mijn 4e ster opgehaald en ben nu nét naar het 2de gebied gegaan.
Ik krijg echt het idee dat ik erg sloom door de game ga als ik nog maar in het eerste gebied ben met 4 sterren, je bent namelijk al de tweede die verder is dan het eerste gebied :P
Royy90 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Ah ik ben zo goed als vijf sterren hoor! Ik focus voor nu vooral op main story terwijl ik wel veel explore en vang. Ik doe ook zoveel mogelijk requests voor ik door ga met de misslons. Plan is om na de main story de Pokedex te voltooien en dan zo snel mogelijk de Shiny Charm op te pikken. Ben ook benieuwd naar de postgame.
Ah lekker de story aan het spelen dus, ik ben gestopt met de main missies na de battle met Kleavor. Wil er namelijk niet te snel doorheen spelen, maar die Shiny Charm is natuurlijk wel mooi om te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Ik krijg echt het idee dat ik erg sloom door de game ga als ik nog maar in het eerste gebied ben met 4 sterren, je bent namelijk al de tweede die verder is dan het eerste gebied :P
Maak jij eerst overal een Pokedex Perfect van? Ik heb het met Bidoof gedaan maar had toen zoiets van dit komt wel met passive progress en dan kan ik de rest voltooien! Maar... misschien heb ik wel heel veel gemist maar ik zit in gebied 1 op Seen 62 Caught 55.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Royy90 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Maak jij eerst overal een Pokedex Perfect van? Ik heb het met Bidoof gedaan maar had toen zoiets van dit komt wel met passive progress en dan kan ik de rest voltooien! Maar... misschien heb ik wel heel veel gemist maar ik zit in gebied 1 op Seen 62 Caught 55.
Dat wil ik sowieso wel bereiken in deze game, maar weet niet of ik dit ga halen voordat ik alle main missies haal. Maar die 200 uur ga ik zonder twijfel wel aantikken :o

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2022 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Dat wil ik sowieso wel bereiken in deze game, maar weet niet of ik dit ga halen voordat ik alle main missies haal. Maar die 200 uur ga ik zonder twijfel wel aantikken :o
Ik wss wel de 500u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Feit is wel natuurlijk dat je backtracking zal gaan moeten doen omdat je bepaalde dingen vrij speelt die je in eerdere gebieden nodig zal zijn.

Wel enige twijfel nu om eerst even gebied 1-4 lekker nog door te spelen voor ik gebied vijf instap.

[ Voor 10% gewijzigd door Royy90 op 01-02-2022 12:03 ]

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Sir_Lion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Goed excuus voor een Oled :D
'
Laat ik die nou net hebben :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
Lees zojuist dat je voor de Shiny Charm niet alleen de Pokedex gevuld moet hebben, maar ook alle 242 Pokemon op research lvl. 10... Damn

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:42:
[...]

[...]

Ah lekker de story aan het spelen dus, ik ben gestopt met de main missies na de battle met Kleavor. Wil er namelijk niet te snel doorheen spelen, maar die Shiny Charm is natuurlijk wel mooi om te hebben.
Per nieuw gebied krijg je een nieuw vervoersmiddel. Dit helpt je om de eerdere gebieden sneller opnieuw te doorlopen. Dus of je vangt alle Pokémon per gebied, maar je wordt dan wel belemmerd doordat je nog niet overal bij kan (zoals zwemmen of klimmen)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

ja3

Ik ben nu een paar dagen mee aan het lezen om te kijken of ik ook het spel (en ook een switch dan) zal kopen. Maar ik hoor vrij weinig over de storyline hier maar vooral over het vangen van 300 shinies. Zit er wel een goede storyline in uberhaupt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
ja3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:55:
Ik ben nu een paar dagen mee aan het lezen om te kijken of ik ook het spel (en ook een switch dan) zal kopen. Maar ik hoor vrij weinig over de storyline hier maar vooral over het vangen van 300 shinies. Zit er wel een goede storyline in uberhaupt?
Zeer goede en steeds uitdagender storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Waarschijnlijk ontzettend noob maar ik speel deze Pokémon game na echt voor het laatst op de Gameboy te hebben gespeeld haha. Dacht ga het weer eens old-school proberen maar naar mijn mening heb ik echt een hoop gemist in de ontwikkeling van deze games (IPV gewoon lopen, battlen en de weg eigenlijk vanzelf werd gewezen etc.)

Klopt het dat je eigenlijk gewoon de missies moet completen en voor het vullen van je Pokédex sommige Pokémon écht 25x moet vangen of een x aantal keer verslaan om je Pokédex en research van een Pokémon gevuld te krijgen?

Verder zijn de Alpha en Shiny Pokémon me ook niet helemaal duidelijk. Enkel dat de Shiny echt zeldzaam zijn maar je kansen vergroot worden als je bovenstaande uitvoert?

Ben bijvoorbeeld ook steeds snel door m'n Pokeballs heen, dus waar vinden jullie zo snel weer de ingrediënten ipv ze te kopen op

Als iemand me kort even kan inlichten over het reilen en zeilen van de game, dan heel graag _/-\o_ , dan kan ik wat gerichter gamen :$

[ Voor 9% gewijzigd door Kwakkies op 01-02-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Sir_Lion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:17:
[...]
Wat houd de storyline precies in? Mag in spoilertags. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
Kwakkies schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:37:
Waarschijnlijk ontzettend noob maar ik speel deze Pokémon game na echt voor het laatst op de Gameboy te hebben gespeeld haha. Dacht ga het weer eens old-school proberen maar naar mijn mening heb ik echt een hoop gemist in de ontwikkeling van deze games (IPV gewoon lopen, battlen en de weg eigenlijk vanzelf werd gewezen etc.)

Klopt het dat je eigenlijk gewoon de missies moet completen en voor het vullen van je Pokédex sommige Pokémon écht 25x moet vangen of een x aantal keer verslaan om je Pokédex en research van een Pokémon gevuld te krijgen?

Verder zijn de Alpha en Shiny Pokémon me ook niet helemaal duidelijk. Enkel dat de Shiny echt zeldzaam zijn maar je kansen vergroot worden als je bovenstaande uitvoert?

Ben bijvoorbeeld ook steeds snel door m'n Pokeballs heen, dus waar vinden jullie zo snel weer de ingrediënten ipv ze te kopen op

Als iemand me kort even kan inlichten over het reilen en zeilen van de game, dan heel graag _/-\o_ , dan kan ik wat gerichter gamen :$
YouTube: PSA: You Don't Have to 100% Every Pokédex Entry to Complete Them! (P...

Video van 2,5 minuut met heldere uitleg over hoe de Pokédex werkt. Lang verhaal kort. Nee je hoeft ze niet 25x te vangen. Mag wel. Maar je kan het combineren met verslaan/bepaalde aanvallen zien doen etc.

Hoe meer je vangt of hoe meer je “complete” hoe meer punten en geld je krijgt van de professor in het kamp. Daarmee kan je balls direct kopen.

Ingrediënten vind je door het hele land heen. Je kan overal doorheen rennen. Je Pokémon naar zo’n oranje/blauwe steen gooien en direct weer door.

Op een gegeven moment heb je sneller vervoer en kan dit deze materialen sneller vergaren.

Shinys zijn idd zeldzaam. Hoe completer je Pokédex hoe groter de kans inderdaad.

Alphas spawmen op vaste plekken in de wereld. Wel kunnen deze elke keer andere Pokémon betreffen. Ik las ergens dat ze elk kwartier terugkomen nadat je ze hebt gevangen of verslagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Alekz87 op 01-02-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
  • Laatst online: 22-08 13:45
Ik heb morgen mijn vrije dag, maar de mediamarkt is mijn bestelling (30/01) van Arceus nog steeds aan het verwerken. Hopelijk verandert dat snel en kan ik 'm morgenochtend ophalen, zodat ik er morgenmiddag helemaal in kan duiken. :D Hoeveel uur aaneengesloten is handig om in ieder geval te hebben voor de intro? Ik las dat die nogal dialogue heavy was, dus ik doorloop dat liever in één sitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Infidel666 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:24:
Ik heb morgen mijn vrije dag, maar de mediamarkt is mijn bestelling (30/01) van Arceus nog steeds aan het verwerken. Hopelijk verandert dat snel en kan ik 'm morgenochtend ophalen, zodat ik er morgenmiddag helemaal in kan duiken. :D Hoeveel uur aaneengesloten is handig om in ieder geval te hebben voor de intro? Ik las dat die nogal dialogue heavy was, dus ik doorloop dat liever in één sitting.
Ik zou morgen gewoon naar de winkel gaan en de game ophalen, kan je altijd nog de online bestelling annuleren want hij had allang verwerkt moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik zou morgen gewoon naar de winkel gaan en de game ophalen, kan je altijd nog de online bestelling annuleren want hij had allang verwerkt moeten zijn...
Ik heb besteld met "ophalen in de winkel". Dat duurt standaard 1-2 werkdagen en nu na de btw vrije dagen waarschijnlijk 3-4. Dus vervelend, maar niet onverklaarbaar. Bovendien is 'ie hier niet op voorraad, anders was ik 'm inderdaad allang gaan halen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Infidel666 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Ik heb besteld met "ophalen in de winkel". Dat duurt standaard 1-2 werkdagen en nu na de btw vrije dagen waarschijnlijk 3-4. Dus vervelend, maar niet onverklaarbaar. Bovendien is 'ie hier niet op voorraad, anders was ik 'm inderdaad allang gaan halen. :P
Dan heb ik niks gezegd, als dit inderdaad de normale gang van zaken is. De game is volgens mij best hard gegaan in de winkels zelf, lees ook op Facebook berichten dat hij op veel plekken uitverkocht is. Ik ga voor je duimen dat je hem morgen mag gaan spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Toch het voordeel van maanden eerder pre-orderen :D. Op release dag in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
G_Dragon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Dan heb ik niks gezegd, als dit inderdaad de normale gang van zaken is. De game is volgens mij best hard gegaan in de winkels zelf, lees ook op Facebook berichten dat hij op veel plekken uitverkocht is. Ik ga voor je duimen dat je hem morgen mag gaan spelen :)
Ja, was ook wel te verwachten voor 50 euro natuurlijk. Hij was toen in ieder geval nog prima op voorraad, dus ik ga er zeker vanuit dat 't goed komt. Maar het zou nu wel net even balen zijn als 'ie donderdagochtend klaar ligt, terwijl ik er dan pas zaterdag tijd voor heb. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
Infidel666 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:24:
2-3u is toch wel wat je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
Sir_Lion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:44:
[...]

2-3u is toch wel wat je nodig hebt.
Oef, oké. Goed om te weten wel, want zoveel had ik zelf niet ingeschat. Dan ga ik in ieder geval wachten met starten tot ik écht tijd heb, en 'm niet tijdens een lunchpauze aanslingeren ofzo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik kwam op Reddit deze interactieve map tegen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Wel handig om bij de hand te houden bij collecten!
Let op: de map zelf kan spoilers bevatten (zoals waar bepaalde Pokémon te vinden zijn en sommige namen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Dazzler2120 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:53:
Ik kwam op Reddit deze interactieve map tegen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Wel handig om bij de hand te houden bij collecten!
Let op: de map zelf kan spoilers bevatten (zoals waar bepaalde Pokémon te vinden zijn en sommige namen e.d.)
Iemand deze werkend op de telefoon? Map is er onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bij mij werkte hij net op de telefoon.
Via browser werkt hij wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 22:31
Waarom downloaden jullie dat spel niet gewoon? Cartridges wisselen is ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
WillemJanJansen schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:43:
Waarom downloaden jullie dat spel niet gewoon? Cartridges wisselen is ook irritant.
Omdat pre-order bonusen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05:37
Sir_Lion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:42:
Toch het voordeel van maanden eerder pre-orderen :D. Op release dag in huis.
of gewoon op bol bestellen zonder pre-order heb je hem dag later.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mede-Tweakers,

@Sir_Lion en ik hebben een Discord server opgericht om het uitdelen van Friendcodes en het ruilen een stuk makkelijker te maken!

Klik op de link om te joinen: Unofficial Wrench Pokemon Server

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2022 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Ik las net dat wanneer er ik elke Pokémon box tenminste 1 Pokémon zit je een nieuwe (lege) box krijgt. Iemand had het over max 32 boxes. Je kan dus in elke box 1 Pokémon stoppen > sluiten > opnieuw openen. En voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Alekz87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:59:
Ik las net dat wanneer er ik elke Pokémon box tenminste 1 Pokémon zit je een nieuwe (lege) box krijgt. Iemand had het over max 32 boxes. Je kan dus in elke box 1 Pokémon stoppen > sluiten > opnieuw openen. En voila.
Ja klopt dit is een handige manier om meer boxen te krijgen en werkt al jaren in elke Pokémon game! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Omdat je die kan verkopen. Mijn gedownloade games op de switch kan ik niet meer verkopen.

Pre orderen is gigantische onzin in deze tijd. Voorraden zijn nagenoeg eindeloos bij winkels. Developers hebben er een handje van om te veel te beloven (Cyberpunk anyone) of te weinig te leveren. Dan wacht ik liever de reviews en de reacties in topics hier op GoT af voordat ik tot aanschaf over ga. Wat zijn de voordelen van pre orderen? Een skin in een game? Of dat je een game op release binnen hebt, ja. Maar dat is vooral belangrijk als je zwaar aan fomo lijdt.

Maar vandaag komt Arceus ook binnen hier. Genoeg gelezen en gezien en ik ben er wel enthousiast van geworden. Voor 't eerst sinds lange tijd weer een nieuwe Pokémon game. Let's go Pikachu was mijn laatste, waarvan ik in ieder geval de pokedex compleet heb gekregen. Sword/Shield en de nieuwe Diamond/Pearl deden 't niet voor me. Veel van hetzelfde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Infidel666
Zodat ik 'm weer kan verkopen, als ik wil. En in dit geval is fysiek nog goedkoper ook, dan is 't helemaal simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxio
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
JanW schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Omdat je die kan verkopen. Mijn gedownloade games op de switch kan ik niet meer verkopen.

Pre orderen is gigantische onzin in deze tijd. Voorraden zijn nagenoeg eindeloos bij winkels. Developers hebben er een handje van om te veel te beloven (Cyberpunk anyone) of te weinig te leveren. Dan wacht ik liever de reviews en de reacties in topics hier op GoT af voordat ik tot aanschaf over ga. Wat zijn de voordelen van pre orderen? Een skin in een game? Of dat je een game op release binnen hebt, ja. Maar dat is vooral belangrijk als je zwaar aan fomo lijdt.

Maar vandaag komt Arceus ook binnen hier. Genoeg gelezen en gezien en ik ben er wel enthousiast van geworden. Voor 't eerst sinds lange tijd weer een nieuwe Pokémon game. Let's go Pikachu was mijn laatste, waarvan ik in ieder geval de pokedex compleet heb gekregen. Sword/Shield en de nieuwe Diamond/Pearl deden 't niet voor me. Veel van hetzelfde.
Preorderen is voor mij altijd alleen voor de preorder extra's. Ik speel bijna nooit games op dag van release, dus daar doe ik het niet voor.
Deze keer zijn de extra's in Nederland zeer pover. Die gratis skins en extra Pokéballs doen mij niet veel: beetje zwakke extra's vergeleken met de steelbook. Gelukkig kan je ze vinden op Marktplaats (kost wel wat centjes, maar dan heb je wel wat moois).

Met de core series ga ik ervanuit dat er bij de Mediamarkt, gameshops en webshops altijd voldoende exemplaren te vinden zullen zijn.

Ook al speel ik ze niet op release dagen, wel heb ik de games op dag 1 in huis. Soms zitten er kaartjes in die later niet meer toegevoegd worden aan latere exemplaren. Ik vind het verder ook fijn om de Nederlandse uitgave te hebben met Nederlandstalige hoesjes. Na verloop van tijd gaan de HOL-versies out of print.

Let's Go Pikachu en Eevee vond ik zelfs leuker dan Sword en Shield: de Let's Go spellen zijn natuurlijk verre van perfect, maar tekenstijl en graphics passen imo beter bij een serie als Pokémon, zit meer vaart in en minder text heavy zoals bij Sword en Shield.

Ik heb gisteren eventjes Arceus gespeeld en het eerste uur van het spel is ook text heavy, maar dat neem ik op de koop toe, aangezien het spel anders speelt.

Het gevechtsmechanisme van Arceus is verder dynamischer en een verademing.
Gamefreak moet dit verder gaan uitwerken in gen 9 en (hopelijk) in Let's Go Johto.

(Oh, en het wordt echt eens tijd voor voice acting).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffdk
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Sir_Lion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Is dit sarcasme? :P

Heb zelden zo'n saaie en lange intro moeten uitzitten en dat allemaal om een vaag, generiek verhaal door je strot te duwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
Jeffdk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Is dit sarcasme? :P

Heb zelden zo'n saaie en lange intro moeten uitzitten en dat allemaal om een vaag, generiek verhaal door je strot te duwen.
Nee absoluut niet! De gevechten worden steeds moeilijker :').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffdk
Sir_Lion schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Nee absoluut niet! De gevechten worden steeds moeilijker :').
Het voelt meer als een proof of concept of tech demo wat het uiteindelijk zo ver heeft geschopt dat het in de winkel ligt. En toen moest er nog een verhaaltje bij worden bedacht.

Ik had gehoopt dat Pokemon wat meer in een 'natuurlijk habitat' zouden leven.

Grotere groepen Pokemon die samenleven in specifiekere biomen, andere Pokemon al dan niet tolereren. Misschien zelfs onderling gaan vechten. In ieder geval iets van interactie met de, je weet wel, wereld.

Gewoon, iets waardoor je het idee krijgt dat ze er goed over na hebben gedacht en het een logisch geheel vormt, je iets te ontdekken valt, unieke ervaringen kunt beleven etc. Nu lijken de meesten zich te vermaken met de collect-a-thon die het feitelijk is.

De nieuwe manier van vangen/vechten, tja. Sterkere Pokemon zul je toch vaak moeten verzwakken dus komt het vangen uiteindelijk ook weer neer op selecteer items > Pokeball.

[ Voor 49% gewijzigd door Jeffdk op 02-02-2022 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffdk
Tja, grappig maar eigenlijk vind ik het maar stom om een enorme alpha Pokemon cake te voeren, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:44
Jeffdk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Tja, grappig maar eigenlijk vind ik het maar stom om een enorme alpha Pokemon cake te voeren, bijvoorbeeld.
😂 Tja dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
In het echt kan je beesten ook lokken met hun favoriete eten.
Nu is dat met die cake wat versimpeld.

Heb je andere ideeën hoe dat beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffdk
HMR90 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:55:
[...]

😂 Tja dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
In het echt kan je beesten ook lokken met hun favoriete eten.
Nu is dat met die cake wat versimpeld.

Heb je andere ideeën hoe dat beter kan?
Ja, wat mij gaaf zou lijken lijkt meer op spoor- of geurzoeken. Of andere hints zoals etens- of poepresten vinden van de Pokemon in kwestie. RDR2 is voor een deel een goed voorbeeld.

Iets waarbij je wat moeite moet doen om de Pokemon in eerste instantie te vinden. Een grote Ursaring die in een verborgen grot woont en je kunt vinden d.m.v. bovenstaande methode(n). En dan kan je nog kiezen: ga je de grot in, lok je 'm naar buiten, wacht je 'm op als ie naar buitenkomt om eten te zoeken etc.

Wat ik nu kan doen? Een aardbeicake craften (want slagroom lust ie niet) en hem dat voeren nadat ie op een willekeurig grasveldje is gespawnd. Even gechargeerd natuurlijk. Alle andere bestaande methoden zijn slechts kleine variaties van hetzelfde principe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Heb ik gisteravond na 15 resets eindelijk de Alpha Alakazam ( lvl 70 ) gevangen, maar kan hem nog niet in me party doen omdat hij mij nog niet gehoorzaamd O-) _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:05
Wat sales nieuws uit Japan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffdk
Jeetje, nu moet ik 'tea time balls' maken voor de eerste legendary. Really? Ik moet een theekransje gaan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jeffdk schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:32:
Jeetje, nu moet ik 'tea time balls' maken voor de eerste legendary. Really? Ik moet een theekransje gaan houden?
Lol die van die Pokéballen had ik nog niet gehoord , vind het inderdaad een aparte benaming ervoor :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbdie
G_Dragon schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
Heb ik gisteravond na 15 resets eindelijk de Alpha Alakazam ( lvl 70 ) gevangen, maar kan hem nog niet in me party doen omdat hij mij nog niet gehoorzaamd O-) _O-
Die is lekker he? Had hem met één heavy bal van achter :+

Wat is je party nu? Ik loop hier mee rond in het laatste gebied Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6X4e1Grz5gOl88BrxO7KxDVB-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWcyzV2t2xFZDEIuzeQNjNYX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Robbdie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Die is lekker he? Had hem met één heavy bal van achter :+

Wat is je party nu? Ik loop hier mee rond in het laatste gebied [Afbeelding]
Wow met een Heavy Ball maar? Moet echt meer gebruik van die Heavy Balls gaan maken :o
Ik zal vanavond even een foto maken voor je :)
Want zo even uit mijn hoofd:
  • Alpha Umbreon (Rond level 36)
  • Sylveon (Rond level 35)
  • Alpha Alakazam (Level 60)
  • Monferno (Rond Level 24)
  • Shiny Luxray (Rond level 33)
  • Alpha Scyther (Rond level 22)
Zullen vanavond met de screenshot erbij gaan zien hoe goed ik het uit me hoofd weet O-) , ben zelf nog maar net in het 2e gebied waar je die muur moet maken.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.