JanW schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:59:
[...]
Omdat je die kan verkopen. Mijn gedownloade games op de switch kan ik niet meer verkopen.
Pre orderen is gigantische onzin in deze tijd. Voorraden zijn nagenoeg eindeloos bij winkels. Developers hebben er een handje van om te veel te beloven (Cyberpunk anyone) of te weinig te leveren. Dan wacht ik liever de reviews en de reacties in topics hier op GoT af voordat ik tot aanschaf over ga. Wat zijn de voordelen van pre orderen? Een skin in een game? Of dat je een game op release binnen hebt, ja. Maar dat is vooral belangrijk als je zwaar aan
fomo lijdt.
Maar vandaag komt Arceus ook binnen hier. Genoeg gelezen en gezien en ik ben er wel enthousiast van geworden. Voor 't eerst sinds lange tijd weer een nieuwe Pokémon game. Let's go Pikachu was mijn laatste, waarvan ik in ieder geval de pokedex compleet heb gekregen. Sword/Shield en de nieuwe Diamond/Pearl deden 't niet voor me. Veel van hetzelfde.
Preorderen is voor mij altijd alleen voor de preorder extra's. Ik speel bijna nooit games op dag van release, dus daar doe ik het niet voor.
Deze keer zijn de extra's in Nederland zeer pover. Die gratis skins en extra Pokéballs doen mij niet veel: beetje zwakke extra's vergeleken met de steelbook. Gelukkig kan je ze vinden op Marktplaats (kost wel wat centjes, maar dan heb je wel wat moois).
Met de core series ga ik ervanuit dat er bij de Mediamarkt, gameshops en webshops altijd voldoende exemplaren te vinden zullen zijn.
Ook al speel ik ze niet op release dagen, wel heb ik de games op dag 1 in huis. Soms zitten er kaartjes in die later niet meer toegevoegd worden aan latere exemplaren. Ik vind het verder ook fijn om de Nederlandse uitgave te hebben met Nederlandstalige hoesjes. Na verloop van tijd gaan de HOL-versies out of print.
Let's Go Pikachu en Eevee vond ik zelfs leuker dan Sword en Shield: de Let's Go spellen zijn natuurlijk verre van perfect, maar tekenstijl en graphics passen imo beter bij een serie als Pokémon, zit meer vaart in en minder text heavy zoals bij Sword en Shield.
Ik heb gisteren eventjes Arceus gespeeld en het eerste uur van het spel is ook text heavy, maar dat neem ik op de koop toe, aangezien het spel anders speelt.
Het gevechtsmechanisme van Arceus is verder dynamischer en een verademing.
Gamefreak moet dit verder gaan uitwerken in gen 9 en (hopelijk) in Let's Go Johto.
(Oh, en het wordt echt eens tijd voor voice acting).