Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Als ik weet wie er binnen komt heb ik een grote invloed hoe het bedrijf eruit ziet. Ik bel altijd met de vorige werkgever. En vaak hoor ik dan dat de werkgever vond dat hij niet voldoende gewaardeerd werd en het vertrek grote gevolgen zou hebben voor het vorige bedrijf. Dat zijn dus de werknemers die je niet wilt hebben.
Jij wilt de mensen hebben waarvan de vorige werkgever zegt dat ze geen moment gemist zullen worden? Het lijkt me juist een goed teken als een vertrekkende werknemer grote gevolgen heeft. Dan gaat het dus om een werknemer die waarde voor het bedrijf heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:07
Galanthus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Ik wil meer leren, groeien, beter worden, meer verdienen een nieuwe omgeving, weer gelukkig zijn, gehoord en gewaardeerd worden. Dat allemaal zit er hier niet meer in.
Dan weet je wat je te doen staat.

Zonder risico’s te nemen zal je nooit wat bereiken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Galanthus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:24:
Ik werk nu alleen, ik zou het fijn vinden om een nieuwe collega op medior/senior te hebben om mee te sparren, als ik iets niet weet op te lossen dat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
Heel goed :)
Niemand die helaas luistert... en ik word er gewoon moe van. Het is een leuke bedrijf maar ik voel me dan niet meer serieus genomen. Voor alles is er budget behalve een extra developer.
Je volgende werkgever is vast minstens zo leuk :)
Een na andere nieuwe project, soms ben ik met 4 projecten bezig en krijg je tussendoor kleine requests. Als je daar iets van zegt dan moet ik dat laten weten.
Op jouw leeftijd zit je ruim in de fase van je carrière dat het managen van je workload onderdeel is van je werk :)
Nou is er nog een probleem salaris is bijna altijd laat, een van de eigenaren die verantwoordelijk is voor alle financiën.
Onacceptabel.
En ja, mevrouw heeft wel tijd voor Facebook en WhatsApp groepsgesprekken etc maar aan medewerkers denken ho maar. Alsof het haar pijn doet om uit te betalen. :(
Laat je niet teveel meeslepen door emoties. Dit is niet belangrijk.
Nou is mijn grootste probleem is dat ik binnenkort een kind krijg
Ik dacht, ik quote dit gewoon even zonder context :*
ik zou heel graag ergens anders aan de slag willen. Meer salaris willen verdienen, betere secundaire voorwaarden, pensioen, wellicht auto van de zaak, doorgroeimogelijkheden. Maar probleem is dat je daar maar een contract van 6 tot hooguit 12 maanden krijgt. En dat maakt mij een beetje bang.
Als je niet een enorme knuppel bent moet je met je achtergrond wel een baantje kunnen vinden. Het risico is dus beperkt. Maar met een jaarcontract kan je best wat sparen om een korte periode te overbruggen mocht het zover komen, en er is ook nog WW. Goed te overzien risico dus :)
Salaris verhoging ja, hoe vraag ik dat nu? Als ik kijk naar gemiddelde salaris in Zuid-Holland is een gemiddelde salaris van 3.440 normaal. Dus ik word onderbetaald?
Je wordt niet per sé onderbetaald. Als je ondergemiddeld goed bent past daar een ondergemiddeld salaris bij. En je zit in een situatie waarin de kans flink aanwezig is dat je je ondergemiddeld ontwikkelt.
Maar probleem is ik beheer alle projecten, ze beseffen niet als ik weg ga of opeens mee kap dat alles in de soep loopt.
Dat geeft niks. Daar is je opzegtermijn voor. Heb jij een paar weken de tijd om alles wat je weet op papier te zetten, en zij om vervanging te zoeken.
Hoe vraag ik zonder schaamte een salarisverhoging?
De beste manier om een salarisverhoging te vragen is met een aanbod van een andere partij in je achterzak.

Maar eerlijk gezegd, dat is nuttig als salaris het enige probleem is bij je werkgever. Hier lijkt het me verstandiger om op het aanbod van een andere partij in te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 12:20
[...]

Galanthus, om te beginnen, het lijkt er inderdaad op dat je niet echt een goede werkgever hebt op dit moment en iedereen die je het advies geeft om weg te gaan heeft gewoon gelijk. Het laat betalen van loon is onacceptabel (maar hoeveel bontjassen de partner ook heeft, dat doet niet ter zake).

Maar je moet dat doen op een manier die voor jouw goed voelt. Als dat betekend dat je het voor je eigen voldoening goed wilt afronden, moet je dat gewoon doen en je niets aantrekken van de mensen die roepen dat je je niets moet aantrekken van de huidige werkgever.

Ik ben werkgever en ik heb honderden solicitatiegesprekken gevoerd. Het is een van de weinige dingen die ik altijd zelf wil doen. Als ik weet wie er binnen komt heb ik een grote invloed hoe het bedrijf eruit ziet. Ik bel altijd met de vorige werkgever. En vaak hoor ik dan dat de werkgever vond dat hij niet voldoende gewaardeerd werd en het vertrek grote gevolgen zou hebben voor het vorige bedrijf. Dat zijn dus de werknemers die je niet wilt hebben.

Als jij bij me komt voor een baan en zegt dat je erg ongelukkig bent bij je huidige werkgever maar dat je de tijd wilt hebben om de zaak goed achter te laten, heb je bij mij een groot aantal plusjes achter je naam.

In je eigen tijd, op je eigen manier. Respect voor jezelf is belangrijker dan respect voor welke werkgever dan ook.
Stel je zou zijn werkgever benaderen omdat galanthus bij u komt solliciteren. Zou dat icm de waarschijnlijk onethische werkgever zijnde enig relatieve en correcte informatie hebben ?

Ik had een tijd geleden ook een gesprek met een recruiter die even al mijn vorige en huidige werkgevers op wou bellen voor referenties alvorens me uberhaubt voor te dragen aan zijn klant.. ik heb daar vriendelijk voor bedankt en gevraagd mijn gegevens te wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Zo te lezen hebben zij jou harder nodig dan jij hen. Als jij stopt staat het bedrijf stil qua opleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 09:50
Ik herken de situatie, de wederzijdse waardering moet er natuurlijk wel zijn. Op het moment dat je enkel nog voor je salaris je bed uit rolt en geen plezier in je werk hebt, ben je eigenlijk al te laat. Mijn advies is dan ook je geluk ergens anders zoeken. Of daar nou meer salaris tegenover staat of niet, geluk is belangrijk. Daarnaast zijn er genoeg banen binnen de IT te krijgen nu, als je goed bent in wat je doet. Veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Alsof ik een verhaal van mijzelf zit te lezen 10 jaar terug. Lekker solliciteren, leuke collega's heb je overal. Daarnaast is het als developer ook gewoon lekker om na 3 jaar ergens anders te kijken (je leert een stuk meer). Solliciteer bij 3 bedrijven en vergelijk het aanbod en de kansen en volg dan je gevoel. Je hebt in 2 weken een andere baan met waarschijnlijk meer salaris, meer kansen, meer collegas en een pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goede gezonde middag,

Hopelijk zijn jullie nog allemaal gezond, vrolijk en hebben jullie binnenkort een mooi kapsel!

Om te beginnen wil ik graag mijn verhaal of ei kwijt ;).

Ik ben 32 jaar oud en een Front-end developer met 9 jaar aan ervaring. Javascript, React, GraphQL, Gatsby JS websites, WordPress thema's op maat, Headless CMS koppelingen etc etc.

Ik werk nu voor bijna 3 jaar bij een bedrijf. Eerst waren we met z'n 2en maar beste man is vertrokken naar 6 jaar omdat hij niet meer uitdagend vond. Wat mij ook mateloos irriteert dat er altijd budget is voor UX/UI designers en dat geen probleem is een senior aan te nemen.

Ik werk nu alleen, ik zou het fijn vinden om een nieuwe collega op medior/senior te hebben om mee te sparren, als ik iets niet weet op te lossen dat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Maar ja, dan krijg ik een vage opmerking dat toch liever een Junior aannemen en die moet ik dan ook alles leren.

Niemand die helaas luistert... en ik word er gewoon moe van. Het is een leuke bedrijf maar ik voel me dan niet meer serieus genomen. Voor alles is er budget behalve een extra developer.

5 designers, 2 conceptors, 3 project managers, 3 eigenaren en 1 ontwikkelaar.

Wat ik ook mega irritant vind is dat je verzoeken krijgt om mail templates te bouwen, e-mail nieuwsbrieven, of ik computers kan repareren, of ik servers kan onderhouden. Ik bedoel hier ben ik niet voor aangenomen maar word wel van mijn verwacht. Als je kunt coderen kun je dat ook prima blijkbaar.

Custom WordPress websites bouwen. In het begin was leuk. Maar ik merk dat het nu een soort fabriek aan het worden is. Waar alles zo snel mogelijk moet opgeleverd worden. Want immers tijd = geld. Waar ik geen tijd heb om nieuwe technieken toe te passen.

Een na andere nieuwe project, soms ben ik met 4 projecten bezig en krijg je tussendoor kleine requests. Als je daar iets van zegt dan moet ik dat laten weten. Doe ik dat is het een oor in, een oor uit.

ik Verdien 3080 brutto, heb een vast contract, vakantiegeld iedere maand uitbetaald, GEEN pensioen dat moet ik maar zelf betalen als ik dat wil van mijn salaris, geen auto, reiskosten.

Nou is er nog een probleem salaris is bijna altijd laat, een van de eigenaren die verantwoordelijk is voor alle financiën. Komt wel altijd keurig in nieuwe hakken op werk, nieuwe jas, haar, nagels etc. Maar wij moeten maar altijd wachten en hopen dat het op tijd uitbetaald gaat worden.

Ik ben dit zat.. als ik een project moet opleveren moet dat op tijd want anders hebben we een probleem. Maar als mijn rekeningen laat zijn niemand die daar rekening mee houdt.

En ja, mevrouw heeft wel tijd voor Facebook en WhatsApp groepsgesprekken etc maar aan medewerkers denken ho maar. Alsof het haar pijn doet om uit te betalen. :(

Nou is mijn grootste probleem is dat ik binnenkort een kind krijg, ik zou heel graag ergens anders aan de slag willen. Meer salaris willen verdienen, betere secundaire voorwaarden, pensioen, wellicht auto van de zaak, doorgroeimogelijkheden. Maar probleem is dat je daar maar een contract van 6 tot hooguit 12 maanden krijgt. En dat maakt mij een beetje bang.

Salaris verhoging ja, hoe vraag ik dat nu? Als ik kijk naar gemiddelde salaris in Zuid-Holland is een gemiddelde salaris van 3.440 normaal. Dus ik word onderbetaald?

Maar probleem is ik beheer alle projecten, ze beseffen niet als ik weg ga of opeens mee kap dat alles in de soep loopt.

Heeft iemand advies voor mij?

Bedankt!
Ik lees een hoop ergernis, en frustratie. Een beter loon zal dat niet verhelpen.
Zoek iets anders, misschien bij de collega die ook weg is gegaan (na 6j)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Idd wegwezen daar.
En als je minder "randzaken" wil doen , wellicht eens kijken naar een grotere onderneming.
Ik zit in een totaal ander werkgebied, maar krijg (en neem) soms de ruimte om dagen achter elkaar te werken aan nieuwe ontwikkelingen. Soms levert het niets op, maar dan heb ik wel weer wat geleerd en uitdaging.

(De rest is al gezegd).

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 27-02-2021 22:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
Ik ben werkgever en ik heb honderden solicitatiegesprekken gevoerd. Het is een van de weinige dingen die ik altijd zelf wil doen. Als ik weet wie er binnen komt heb ik een grote invloed hoe het bedrijf eruit ziet. Ik bel altijd met de vorige werkgever. En vaak hoor ik dan dat de werkgever vond dat hij niet voldoende gewaardeerd werd en het vertrek grote gevolgen zou hebben voor het vorige bedrijf. Dat zijn dus de werknemers die je niet wilt hebben.

Als jij bij me komt voor een baan en zegt dat je erg ongelukkig bent bij je huidige werkgever maar dat je de tijd wilt hebben om de zaak goed achter te laten, heb je bij mij een groot aantal plusjes achter je naam.
Buiten wat @Hydra en @pennywiser zeggen over het ethisch aspect, is dit ook gewoon niet toegestaan volgens de AVG. Jij geeft persoonsinformatie door aan de mogelijk oude WG, namelijk dat Pietje Puk bij jou aan tafel zit. Geeft de mogelijk oude WG aan jou informatie door, dan overtreed ook hij daarmee de AVG regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 11:23

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Goede gezonde middag,

Hopelijk zijn jullie nog allemaal gezond, vrolijk en hebben jullie binnenkort een mooi kapsel!

Om te beginnen wil ik graag mijn verhaal of ei kwijt ;).

Ik ben 32 jaar oud en een Front-end developer met 9 jaar aan ervaring. Javascript, React, GraphQL, Gatsby JS websites, WordPress thema's op maat, Headless CMS koppelingen etc etc.

Heeft iemand advies voor mij?

Bedankt!
Een frontender?. Iemand die het niet naar zijn zin heeft. Eventueel openstaat voor nieuwe functie?

Ik weet dat we bij ons bedrijf altijd serieus opzoek zijn. Er wordt ook altijd goed gezorgd voor personeel.

Ons dev team in Brabant heeft plek. Doe maar een pm als je wilt.

Netwerk Engineer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

McKaamos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:12:
- Solliciteren
- Gesprekken voeren
- Aanbod krijgen
- Aangeven per wanneer je kan starten (datum X)
- Tekenen
- Op datum X minus 1 maand en 1 dag (of eerder) laat je je huidige werkgever per aangetekende brief weten dat je ontslag neemt en datum X minus 1 dag je laatste werkdag zal zijn.
- Op datum X verschijn je bij je nieuwe werkgever.

Dit gaat uit van 1 maand opzegtermijn. Lees je contract er even op na, zoals @Hydra al vermeld.
De aangetekende brief is een juridisch dingetje. Je huidige werkgever kan dan niet lastig gaan doen met dattie t niet wist, etc, waardoor je in de knup komt met je nieuwe werkgever.
Sommige zijn zo flauw...

Houd er rekening mee dat je vakantiedagen meestal niet mee kan nemen, en dat je dus je opgebouwde vakantie moet op maken voordat je bij je nieuwe werkgever aan de slag gaat.
Het handigste is om je vakantie op te maken aansluitend op het starten bij je nieuwe werkgever. Heb je even vakantie, kan je je mentaal voorbereiden op de nieuwe job enzo :)

Good luck!

[...]

Precies, dat.
Op de grensdatum de brief bij je toekomstig-voormalig-werkgever laten landen is netjes optijd.
Je kan het eerder doen, maar bij sommige werkgevers verzuurt de werkgever-werknemer relatie dan vroegtijdig.
Eveneens een goede reden om je vakantie in de opzegtermijn op te maken. Zo min mogelijk nog bij je huidige werkgever aanwezig zijn.

Ligt natuurlijk een beetje aan de werksfeer en de relatie die je met je werkgever hebt. Met mijn werkgever kan ik het prima een half jaar vooraf aankondigen en dan blijft het gewoon goed.
In deze casus denk ik dat contact beperken de prettigste optie is.
Let wel op dat in sommige contracten de opzegtermijn een volle kalendermaand is.
Dat verschilt wel van een maand opzegtermijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matty___
pennywiser schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Dat is echt iemand naaien, anders kan ik het niet noemen. Nog los van hoe objectief zo iemand kan zijn over deze werknemer. Maar blijkbaar luisteren werkgevers alleen naar elkaars verhaal.
Kun je eigenlijk wel blij zijn dat je daar niet aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Galanthus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Ik woon al 30 jaar in Nederland. Ik weet eerlijk gezegd niet beter, in denken, doen en laten als een echte Nederlander.

Klopt, mijn probleem is dat ik denk wat ALS ik weg ga redden hun het, is het wel eerlijk? Ben ik dan geen klootzak? Mijn probleem is dat ik te veel empathie voor mensen zowel zakelijk als prive.

Salaris? Dit is al de 6de keer in 12 maanden van tijd dat ik nog steeds nu op dit moment aan het wachten ben op mijn salaris. Schandalig gewoon... dat ik moet HOPEN en SMEKEN dat ik mijn geld krijg waar ik voor heb gewerkt.
Ik heb niet alles gelezen, maar smeken en hopen dat je je geld krijgt is toch geen houdbare situatie?

Als het jouw werkgever eens zo uitkomt, heb je 2 maanden geen inkomen. Hoe betaal je dan je rekeningen en hoe kun je dan voor je kindje zorgen? Tuurlijk, jij kunt er zelf voor zorgen dat het niet zo ver komt, maar je hebt wel een probleem (neem ik aan) als het zo ver komt.

My 2 cents: ik zou hier veel meer zorgen om maken dan over een contract dat misschien niet verlengd wordt. Levensgeluk is niet in geld uit te drukken, maar deze situatie is niet gezond voor je geluk. Alleen maar redenen waarom iets anders zoeken alleen beter kan uitpakken. Mocht het nou echt volkomen mis gaan, maar dat gebeurt niet, heb je nog altijd recht op WW. Desnoods pot je je extra loon op. Op deze manier heb je na een jaar al meer dan een maandloon.

En je moet jezelf niet schuldig voelen. Dat alles in het honderd draait, als jij er niet bent is hun keuze. Het is gewoon niet verstandig van ze om op één paard te wedden. Jij kunt altijd ernstig of langdurig ziek worden, een ongeluk krijgen of wat niet. Dat zijn situaties die jou overkomen. Ook dan moet er iemand zijn die jouw werk doet. Blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02 10:54
hoi1234 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb niet alles gelezen, maar smeken en hopen dat je je geld krijgt is toch geen houdbare situatie?

Als het jouw werkgever eens zo uitkomt, heb je 2 maanden geen inkomen. Hoe betaal je dan je rekeningen en hoe kun je dan voor je kindje zorgen? Tuurlijk, jij kunt er zelf voor zorgen dat het niet zo ver komt, maar je hebt wel een probleem (neem ik aan) als het zo ver komt.

My 2 cents: ik zou hier veel meer zorgen om maken dan over een contract dat misschien niet verlengd wordt. Levensgeluk is niet in geld uit te drukken, maar deze situatie is niet gezond voor je geluk. Alleen maar redenen waarom iets anders zoeken alleen beter kan uitpakken. Mocht het nou echt volkomen mis gaan, maar dat gebeurt niet, heb je nog altijd recht op WW. Desnoods pot je je extra loon op. Op deze manier heb je na een jaar al meer dan een maandloon.

En je moet jezelf niet schuldig voelen. Dat alles in het honderd draait, als jij er niet bent is hun keuze. Het is gewoon niet verstandig van ze om op één paard te wedden. Jij kunt altijd ernstig of langdurig ziek worden, een ongeluk krijgen of wat niet. Dat zijn situaties die jou overkomen. Ook dan moet er iemand zijn die jouw werk doet. Blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.
Precies dat hun keuze als hun een ontwikkelaar willen hebben en er gebeurt iets is dat niet mijn probleem. Ik ga straks lekker al mijn vakantiedagen opnemen in Juni 2 weken + 1 week vaderschapsverlof _/-\o_ . Begin Juli solliciteer ik en als ik iets heb zeg op.

Je leeft maar een keer, zorgen maken over wie, wat vindt... maakt me niet meer uit. Zij denken ook niet aan mij. Veel mensen hebben hier mijn ogen geopend daar ben ik dankbaar voor.

Nieuwe kansen = Nieuwe geluk.

En ja, in 6 maanden zeer lichte grijzen haren gekregen... paar haartjes kwijt. En voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 17:23
Ten eerste respect voor je loyaliteit naar een bedrijf en ( zover ik kan lezen dan ) de goedheid in jou zelf. Ik ben het ook met de rest eens dat je veel te weinig verdient voor het aantal jaren werkervaring en het beroep wat je uitoefent. Ook met de werkzaamheden die je beschrijft en dat je er in principe alleen voor staat kan ik niks anders concluderen dat we hier weer met een "erg fijn" bedrijf te maken hebben, ofja de eigenaren dan.

Mocht je wat meer info hebben wat de gemiddelde ICT'er verdient, we hebben al een behoorlijke tijd het volgende forum, Wat verdient de ICT'er / GoT'er?. Hier kan je voor jezelf even oriënteren wat nou een beetje gangbaar is.

Een enkele tip die ik heb, maar het kan goed zijn dat het buiten dit forum wel goed gaat, is de manier waarop je schrijft. Ik las dat je buitenlands bent, maar wel ook al 30 jaar hier woont ( dus eigenlijk gewoon een Nederlander.. ). Komt het wellicht door de emotie of gehaast schrijven? En op een forum maakt het natuurlijk niet heel veel uit (al is het soms wat vervelend lezen).

De tip is dan ook bij communicatie naar buiten en zeker op je CV, eventuele motivatiebrief contact naar klanten of management dat je toch even je eigen tekst een aantal keer opnieuw leest en verbetert :+

En dit bedoel ik niet om vervelend te zijn of je te beledigen, maar ik zelf hecht altijd wel veel waarde wanneer de communicatie helder en duidelijk is. Bij sommige collega's moet ik soms bijna huilen hoe ze mails sturen naar klanten of management.....en die zijn zo Hollands als het maar kan O-)

--edit en OH! alvast gefeliciteerd met je kindje

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matty___
Galanthus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Precies dat hun keuze als hun een ontwikkelaar willen hebben en er gebeurt iets is dat niet mijn probleem. Ik ga straks lekker al mijn vakantiedagen opnemen in Juni 2 weken + 1 week vaderschapsverlof _/-\o_ . Begin Juli solliciteer ik en als ik iets heb zeg op.

Je leeft maar een keer, zorgen maken over wie, wat vindt... maakt me niet meer uit. Zij denken ook niet aan mij. Veel mensen hebben hier mijn ogen geopend daar ben ik dankbaar voor.

En ja, in 6 maanden zeer lichte grijzen haren gekregen... paar haartjes kwijt. En voor wat?
Mag ik je een tip gegeven. Ga solliciteren als de kleine er nog niet is. De eerste 2 maanden ben je niets waard door het slaap tekort. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galanthus
hollandnick schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:24:
Ten eerste respect voor je loyaliteit naar een bedrijf en ( zover ik kan lezen dan ) de goedheid in jou zelf. Ik ben het ook met de rest eens dat je veel te weinig verdient voor het aantal jaren werkervaring en het beroep wat je uitoefent. Ook met de werkzaamheden die je beschrijft en dat je er in principe alleen voor staat kan ik niks anders concluderen dat we hier weer met een "erg fijn" bedrijf te maken hebben, ofja de eigenaren dan.

Mocht je wat meer info hebben wat de gemiddelde ICT'er verdient, we hebben al een behoorlijke tijd het volgende forum, Wat verdient de ICT'er / GoT'er?. Hier kan je voor jezelf even oriënteren wat nou een beetje gangbaar is.

Een enkele tip die ik heb, maar het kan goed zijn dat het buiten dit forum wel goed gaat, is de manier waarop je schrijft. Ik las dat je buitenlands bent, maar wel ook al 30 jaar hier woont ( dus eigenlijk gewoon een Nederlander.. ). Komt het wellicht door de emotie of gehaast schrijven? En op een forum maakt het natuurlijk niet heel veel uit (al is het soms wat vervelend lezen).

De tip is dan ook bij communicatie naar buiten en zeker op je CV, eventuele motivatiebrief contact naar klanten of management dat je toch even je eigen tekst een aantal keer opnieuw leest en verbetert :+

En dit bedoel ik niet om vervelend te zijn of je te beledigen, maar ik zelf hecht altijd wel veel waarde wanneer de communicatie helder en duidelijk is. Bij sommige collega's moet ik soms bijna huilen hoe ze mails sturen naar klanten of management.....en die zijn zo Hollands als het maar kan O-)

--edit en OH! alvast gefeliciteerd met je kindje
Ik uit vaak en reageer door emoties. Dat heeft dan vaak ook gevolgen bij het schrijven van berichten. Op het moment dat ik geïrriteerd raak en boos word wil ik vaak heel snel reageren. Ik las het net ook omdat ik mijn verhaal kwijt wil. Ga ik veel en veel fouten maken. Dat wil niet zeggen dat ik dat nu niet doe.

Ik zie het ook niet als vervelend, dit is meer een tip die je geeft. Positieve kritiek kan ik wel hebben _/-\o_

Ik heb heel veel positieve feedback en tips gekregen op Tweakers. Dit maakt het voor mij veel makkelijker om keuzes te maken. En een keuze waar ik als eerst aan mezelf denk, groeien, betere secundaire voorwaarden, in teamverband werken, samen sparren.

En ja, als na 1 jaar te horen krijg dat mijn contract niet zal worden verlengd. Dan ben ik hoe dan ook een ervaring + kennis rijker.

Bedankt voor het feliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Patientzero schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:43:
[...]
Stel je zou zijn werkgever benaderen omdat galanthus bij u komt solliciteren. Zou dat icm de waarschijnlijk onethische werkgever zijnde enig relatieve en correcte informatie hebben ?
Je doet dat natuurlijk niet zonder toestemming. Maar in de landen waar ik actief ben is de normaalste gang van zaken. Werkelijk meer schering dan inslag.

Met een verhaal als hier ben je natuurlijk wel erg op je hoede. Maar ik het het enige malen meegemaakt dat de solicitant gewoon keihard aan het liegen was. Dus waar mogelijk luister naar beide kanten van het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:40

LankHoar

Langharig tuig

[...]

Je gaat nog tot juli wachten tot je gaat solliciteren? Poeh mag je nog minstens een half jaar hier werken, zou ik persoonlijk veels te lang vinden gezien je huidige frustratie. Nog een half jaar te laat betaald en ondergewaardeerd worden..

Overigens, ik zou eerst je vakantie aanvragen, en zodra die akkoord is melden dat je op ouderschapsverlof gaat. Anders kunnen ze je nog een oor aan naaien ook door je vakantie niet goed te keuren, want in jouw geval is het waarschijnlijk wel hard te maken dat je niet gemist kunt worden ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
Anoniem: 310408 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:12:
Je doet dat natuurlijk niet zonder toestemming. Maar in de landen waar ik actief ben is de normaalste gang van zaken. Werkelijk meer schering dan inslag.
Nogal bijzonder dat je helemaal niet ingaat op dat het compleet not-done is om de huidige werkgever van een sollicitant te benaderen. Dus wat als je geen toestemming krijgt? Want dat zal meestal niet het geval zijn, niet in Nederland in ieder geval. En ik zie niet hoe hoe het in 'andere landen' werkt ook maar enigzins relevant is. Een Indier zit in een hele andere situatie dan een Nederander bijvoorbeeld.
Met een verhaal als hier ben je natuurlijk wel erg op je hoede. Maar ik het het enige malen meegemaakt dat de solicitant gewoon keihard aan het liegen was.
En zo'n iemand geeft je toch nooit toestemming? Dus wat schiet je er mee op?

[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 01-03-2021 15:35 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
[...]

Even scherp stellen, je moet pas opzeggen als het nieuwe is getekend en helemaal op papier dicht is.
Je werkt voor een redelijk klein bedrijf, dus dat je meer taken krijgt dan in je omschrijving staan vind ik niet heel gek. Wel goed voor een bredere ervaring en potentieel waardevol voor nieuwe werkgevers. Als je dit echter niet prettig vindt, probeer een goede manier te vinden om dat bij nieuwe functies te polsen. Of kijk vooral bij grote bedrijven, daar is dat vaak veel minder van toepassing. Qua salaris zal je puur door een pensioeninleg al vooruit moeten kunnen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
LankHoar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Je gaat nog tot juli wachten tot je gaat solliciteren? Poeh mag je nog minstens een half jaar hier werken, zou ik persoonlijk veels te lang vinden gezien je huidige frustratie. Nog een half jaar te laat betaald en ondergewaardeerd worden..

Overigens, ik zou eerst je vakantie aanvragen, en zodra die akkoord is melden dat je op ouderschapsverlof gaat. Anders kunnen ze je nog een oor aan naaien ook door je vakantie niet goed te keuren, want in jouw geval is het waarschijnlijk wel hard te maken dat je niet gemist kunt worden ;)
100% met je eens. Nog 4 maanden hoor dan heb ik al mijn contract opgezegd en heb ik een nieuwe baan. Nog even mijn kleine afwachten. 1ste keer dus spannend maar ik weet wat mij te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je werkgever nu al moeilijk doet met betalen zou ik alvast een rechtsbijstandsverzekering afsluiten voor een eventuele afrekening. Je wil niet terwijl je een nieuwe baan hebt nog steeds smeken en bedelen om je laatste loon bij je vorige werk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

Advies vooraf: Het slimste is om je werkrelatie te zien als een zakelijke overeenkomst, want primair is het enkel een zakelijke overeenkomst.
Een vorige werkgever zei tegen mij, nadat ik de arbeidsovereenkomst had getekend: "Laten we hopen dat we het contract nooit nodig hebben, want dat betekent dat de relatie goed is."
Zelf heb ik het heel erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever, maar als ik betere kansen krijg zal ik die zeker overwegen.
[...]

Ik ben werkgever en ik heb honderden solicitatiegesprekken gevoerd. Het is een van de weinige dingen die ik altijd zelf wil doen. Als ik weet wie er binnen komt heb ik een grote invloed hoe het bedrijf eruit ziet.
Tot hier heb ik helemaal begrip voor jouw aanpak, je wil weten met wie je te maken krijgt.

Zelf wil ik ook graag weten wie er in het team komt waarin ik zit.
Mijn leidinggevende, heeft ook niet altijd helder wat het team nodig heeft en dan worden we ook wel geraadpleegd.
Of gevraagd om deel te nemen aan het sollicitatiegesprek.
Ik bel altijd met de vorige werkgever.
Je hebt hopelijk wel eens van de GDPR gehoord, toch? Daarin staat dat je enkel persoonsgegevens mag verwerken als je voldoet aan tenminste 1 van de 6 uitzonderingsgronden.

Ik kan je met enige zekerheid melden dat een sollicitatie aan geen van de 6 uitzonderingsgronden voldoet.
En vaak hoor ik dan dat de werkgever vond dat hij niet voldoende gewaardeerd werd en het vertrek grote gevolgen zou hebben voor het vorige bedrijf.
Ik heb heel vaak dergelijke verhalen gehoord.
Degene waar ze vanaf wilden: "Deze jongen werkt echt heel hard, in drukke perioden werkt hij zonder zeuren over en hij zorgt nooooit voor problemen."
Degene die ze wilden houden: "Het is een aardige jongen, hij heeft zoveel tegenslagen gehad. "Hij doet erg zijn best en inderdaad deze maand heeft hij zich maar 16 keer verslapen.
Dat zijn dus de werknemers die je niet wilt hebben.
Of juist wel, want een werkgever wil zijn gans met de gouden eieren niet verliezen.
Hij zal er dus veel aan doen om deze niet te verliezen.

Echter sterkt jouw beeld als werkgever mij wel in mijn overtuiging.

Dat zorgt er ook voor dat werknemers steeds minder loyaal zijn naar hun werkgevers, als puntje bij paaltje komt naaien werkgevers hun werknemers gewoon.
In je eigen tijd, op je eigen manier. Respect voor jezelf is belangrijker dan respect voor welke werkgever dan ook.
Zelf laat ik mij tijdens een sollicitatie nooit negatief uit over een vorige werkgever, ook niet dat de werkgever mij ongelukkig maakt(e).
Zelfs die vreselijke werkgever waar ik een jaar met zoveel tegenzin naartoe ging, kwam niet negatief aan bod.
Dat beschreef ik altijd als een zeer dynamisch bedrijf, wat een politiek correcte wijze was om te zeggen dat de meeste mensen na een paar maanden huilend wegrende.
Mijn reden voor de sollicitatie was altijd: "Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging."

Bij dat vervelende bedrijf hield ik mij exact aan de opzegtermijn zoals in het contract stond:
Een kalendermaand, dus de laatste dag van de kalendermaand mijn brief overhandigd.
Toen mij de vraag werd gesteld: "Hoe zie je de overdracht voor je?", antwoordde ik: "Deze maand heeft 20 werkdagen, daarin moet het gebeurd zijn en als ik eerder klaar ben.... neem ik verlofdagen op."

Bij een andere werkgever zat ik daar heel anders in en heb dan ook direct toen ik het wist ontslag aangevraagd.
In overleg met die werkgever en mijn nieuwe werkgever een periode afgesproken en toen was het goed.

Maar in ieder geval geeft een arbeidsovereenkomst een goede basis voor de overdrachtsperiode.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 14:59
Heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Nu een jaar of 3 later verdien ik ongeveer dubbel zoveel, werk ik minder uren, en heb ik niet meer allemaal van die extra klusjes etc. Mijn advies zou dus zijn om weg te gaan. Genoeg andere werkgevers die dringend opzoek zijn naar developers. En met jouw salaris zou het me heel erg verbazen als je niet een grote stap kunt maken (wellicht zelfs een verdubbeling als je sterk in je schoenen staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:20

HSG

Gezien jouw ervaring moet jij zo elders aan de bak kunnen komen voor veel meer salaris en waar wel een pensioen geregeld is. Jij laat duidelijk zien dat je het niet meer naar je zin hebt en je kan wel aangeven dat het bedrijf leuk is maar dat staat er los van.

Verder...als je baas verwacht dat jij werkzaamheden moet gaan doen waarvoor jij niet aangenomen bent dan kun je in ieder geval qua salarisverhoging daar op inspelen. "goh baas, jij wilt dat ik ook dit en dat doe terwijl dat niet bij mijn functie hoort? Wat staat daarvoor tegenover?".

Verder....ze willen liever een junior aannemen? Pas daarmee op want voor je weet verwachten ze dat je die volledig inwerkt en vervolgens vlieg jij de laan uit omdat die junior goedkoper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog een update @Galanthus? Ben benieuwd wat er uitgekomen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibyter
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-06 14:55
Een Corporate Recruiter hier.
Ik ben 33 jaar oud en een Front-end developer met 9 jaar aan ervaring.
Dat is een redelijk laag salaris t.o.v. jouw ervaring. Bij mijn huidige organisatie ligt het salaris voor de front-end (Lead) rond de 5.687,70 - 7.643,80. Afhankelijk van opleiding en ervaring.

Doe je het alleen voor het geld, ga freelancen of Midlancen. Werk je liever inhouse of bij een werkgever, zoek dan iets anders en ga bij een paar organisaties een kop koffie drinken. Je bent niet direct getrouwd na een kopje koffie.

Het bedrijf heeft wellicht niet 1,2,3 een nieuwe front-end developer, maar dan kunnen ze een freelancer inschakelen! Denk met zulke zaken altijd eerst aan jezelf.
Pagina: 1 2 Laatste