Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 23:29
Appelsap schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:38:
Hm, de X95J serie is nu kennelijk beschikbaar gekomen in verschillende landen. PlatteTV zegt de 75" op voorraad te hebben in ieder geval. Ik blijf nog even uitkijken naar een review. Zo'n Japans filmpje als dit van de 85" zegt natuurlijk nog niet zo veel, behalve dan dat hij daar in een winkel hangt... :/

Overigens vind ik het model in NL nog behoorlijk aan de prijs. De 75" heeft hier een MSRP van €4299 (wat in de praktijk neerkomt op toch gauw zo'n €4000, na enig navraagwerk). Franse en Zwitserse webshops vragen er aanzienlijk minder voor, rond de €3000. Snap dat niet helemaal.
Is inderdaad best duur. Je kan de 77" A80J voor 3000 krijgen (na cashback denk ik) en de 65" voor 2000. En dat is een Evo scherm.

Zag ook de 75 ZH8 bij Krefel volgensmij voor 2700 ofz. wat een interessant alternatief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
Appelsap schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:38:
Hm, de X95J serie is nu kennelijk beschikbaar gekomen in verschillende landen. PlatteTV zegt de 75" op voorraad te hebben in ieder geval. Ik blijf nog even uitkijken naar een review. Zo'n Japans filmpje als dit van de 85" zegt natuurlijk nog niet zo veel, behalve dan dat hij daar in een winkel hangt... :/

Overigens vind ik het model in NL nog behoorlijk aan de prijs. De 75" heeft hier een MSRP van €4299 (wat in de praktijk neerkomt op toch gauw zo'n €4000, na enig navraagwerk). Franse en Zwitserse webshops vragen er aanzienlijk minder voor, rond de €3000. Snap dat niet helemaal.
De prijs van de x95j is ook een grote grap. De 77a80j is ook 4000 euro. Het lijkt mij dat je dan voor een oled scherm gaat.
Ben ook erg benieuwd naar het verschil tussen de x90j en x95j. Verwacht niet dat het een groot verschil gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De cashback actie is ondertussen over. Tenzij Sony hem verlengd heeft?

Verschil tussen de X90J en X95J zal alleen het aantal dimming zones zijn voor de FALD. Bij de X90H/X95H was dat een best groot verschil. De X95 kon veel helderder en had veel meer Dimming Zones, waardoor het contrast beide uitersten veel beter was.

Voor mij zullen ze alleen beiden niet goed genoeg zijn. Local Dimming vind ik persoonlijk heel irritant en blooming ook. Zeker omdat ik grotendeels in een donkerdere ruimte kijk is dat overduidelijk zichtbaar.

Voor ik naar OLED was overgestapt jarenlang Plasma gebruikt, omdat ik LCD's nooit mooi vond. Ook de duurste QLED en nu QNED's hebben nog steeds belabberd statisch contrast voor mijn ogen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:40
BiG-GuY schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:33:
De cashback actie is ondertussen over. Tenzij Sony hem verlengd heeft?

Verschil tussen de X90J en X95J zal alleen het aantal dimming zones zijn voor de FALD. Bij de X90H/X95H was dat een best groot verschil. De X95 kon veel helderder en had veel meer Dimming Zones, waardoor het contrast beide uitersten veel beter was.
Volgens mij is het contrast van de XH-95 vanaf de 55 inch juist slechter door de X-Wide Angle.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
audiojunk schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:16:
[...]
Volgens mij is het contrast van de XH-95 vanaf de 55 inch juist slechter door de X-Wide Angle.
Het ANSI-contrast inderdaad, maar bij andere testpatronen loopt het contrast van de XH95 verder op. Belangrijker bij daadwerkelijk (HDR) content is de XH95 duidelijk de betere. Dit komt mede door de betere backlight, dimming controle en kleurenvolume. De XH90 is een prima middenklasser, maar geen volwaardige HDR LCD. De XH95 is dat wel en is op elk vlak, behalve gaming, de betere. Ik verwacht verder dat de X95J een XH95 wordt met iets verfijndere beeldverwerking, 4K120 en wellicht een tikkeltje betere dimming controle en helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rox92 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:56:
[...]
De prijs van de x95j is ook een grote grap. De 77a80j is ook 4000 euro. Het lijkt mij dat je dan voor een oled scherm gaat.
Behalve als je - zoals ik - met veel omgevingslicht TV kijkt. Onze woonkamer is vreselijk licht («knip lang verhaal over architect en diens visie op het huis - in elke kamer daglicht») en mijn vrouw weigert in een verduisterde Kamer te kijken, die wil dan veel lampen aan, kijkt - volgens haar - rustiger. Ben bang dat ik met OLED het niet ga redden qua helderheid van het scherm.

Ben wel met je eens dat de prijs van X95J serie in NL een grap moet zijn.
benbaba schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:29:
[...]
Ik verwacht verder dat de X95J een XH95 wordt met iets verfijndere beeldverwerking, 4K120 en wellicht een tikkeltje betere dimming controle en helderheid.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. De vraag is of die verfijndere beeldverwerking het prijsverschil echt waard gaat maken voor mensen die niet per sé 4K120 nodig hebben (want geen xbox of PS5 hier). Moet eerlijk zeggen dat ik de beeldkwaliteit van het bronmateriaal op TV over het algemeen best wel vind tegenvallen, knappe 'cognitieve processor' (leuke marketing term) die daar iets leuks van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Volgens verschillende bronnen hebben de X90J en X95J exact dezelfde beeldverwerkingschips, net als de A80J en A90J. Dus enkel het paneel is anders tussen hun "midden" en "hoog" segment modellen.

X90J/A80J zijn geen Master series, dus zullen af fabriek "minder goed" gekalibreerd zijn, echter zijn deze al beter dan alle concurrenten hun high end modellen gekalibreerd. Dus geven sowieso een natuurgetrouwer beeld, wanneer je Cinema/Custom gebruikt.

Enige uitzondering is mogelijk Panasonic, maar daar betaal je helemaal de hoofdprijs voor en zit je opgescheept met hun pauper OS. Zo jammer dat ze nog niet volledig geswitcht zijn naar Google TV, enkel voor hun instap LCD's.

Een volledig verlichte ruimte, zul je ook minder last hebben van Blooming/Local Dimming, dus is een LCD een ok keuze. De vraag is dan vooral hoeveel verschil er tussen de backlight van de X90J en X95J er is. Er zijn nog geen reviews van de X95J, probleem met vergelijking met de X95H is dat die nog flink oudere SoCs had. Die nog niet vloeiend waren met Android/Google TV. Dus zelfs als je geen 120hz mode gebruikt, zou mijn voorkeur naar 2021/J model gaan.

De 77A80J die ik nu in huis heb wordt nagenoeg niet voor games gebruikt, en wanneer ik wel game heb ik liever 2160p60 dan 1440p120, aangezien de Xbox Series X en PS5 bij weinig games renderen in 4K in de 120hz mode. Veelal is dat max 1440p en wordt het in de console geupscaled naar 2160p resolutie.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
Appelsap schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Behalve als je - zoals ik - met veel omgevingslicht TV kijkt. Onze woonkamer is vreselijk licht («knip lang verhaal over architect en diens visie op het huis - in elke kamer daglicht») en mijn vrouw weigert in een verduisterde Kamer te kijken, die wil dan veel lampen aan, kijkt - volgens haar - rustiger. Ben bang dat ik met OLED het niet ga redden qua helderheid van het scherm.

Ben wel met je eens dat de prijs van X95J serie in NL een grap moet zijn.

[...]

Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. De vraag is of die verfijndere beeldverwerking het prijsverschil echt waard gaat maken voor mensen die niet per sé 4K120 nodig hebben (want geen xbox of PS5 hier). Moet eerlijk zeggen dat ik de beeldkwaliteit van het bronmateriaal op TV over het algemeen best wel vind tegenvallen, knappe 'cognitieve processor' (leuke marketing term) die daar iets leuks van kan maken.
Hier inderdaad hetzelfde verhaal, maar ik weiger meer geld uit te geven aan een LCD als ik ook een OLED kan kopen.
Dan koop ik eerst wel de A80j en probeer hem 2 weken uit.

Onze huidige tv is 8 jaar oud, en als de oled dezelfde helderheid heeft als onze huidige tv is dat prima. En anders word het dan maar de x90/93/94j.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vincent Teoh heeft de A80J vergeleken met de A90J.

YouTube: Sony A80J OLED TV Review - 80% to 90% of A90J's Picture Quality

[ Voor 66% gewijzigd door PaT op 03-07-2021 19:00 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovanni21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-07-2021
filmpje van coolblue met de x90j en x95j naast elkaar...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sony X90J & X95J tv's - 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Giovanni21 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:38:
filmpje van coolblue met de x90j en x95j naast elkaar...

[YouTube: Sony X90J & X95J tv's - 2021]
Jammer dat ze weinig laten zien van de anti-reflectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BiG-GuY schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:12:
De vraag is dan vooral hoeveel verschil er tussen de backlight van de X90J en X95J er is. Er zijn nog geen reviews van de X95J, probleem met vergelijking met de X95H is dat die nog flink oudere SoCs had. Die nog niet vloeiend waren met Android/Google TV. Dus zelfs als je geen 120hz mode gebruikt, zou mijn voorkeur naar 2021/J model gaan.
Flink ouder is ook weer een beetje overdreven, vlgns Rtings loopt het met die al soepel (en dat kan ik beamen). Zijn beiden gebasseerd op Cortex A73 enkel is de nieuwe op 1,8Ghz geklokt en de oudere op 1,5. Daarnaast nog een andere, nieuwere GPU (Mali G52 vs G71) en 3GB RAM ipv 2,5.
Grootste voordeel is nog wel dat dit het nieuwere Android TV platform is in de Sony lineup dus nog updates kan verwachten ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 07-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovanni21
Ik heb zojuist maar de X95J besteld in 75". Ik heb deze pas in augustus nodig, maar wou wel zeker zijn dat ik er straks eentje heb als ik verhuisd ben.

Kan het nog kosteloos annuleren en ook laagste prijsgarantie (t/m 2 weken na levering) afgesproken.

Heb 'm voor 3499 bij Platte TV gekregen.

Hopelijk kan ik 'm in de tussentijd nog in een winkel bewonderen.

OLED was geen optie (ivm kopzorgen burn-in: geen politieagent te hoeven spelen voor de kids en hier op hoeven te letten, en veel zonlicht (tuin op het zuiden met schuifpui vlak naast de tv en geen zin om de hele dag met gordijnen dicht te zitten).
Daarnaast met het formaat van 75", wou ik zo min mogelijk kans op blooming etc, daarom voor de X95J gegaan ipv X90j/X94j. IVM future proofing (PS5 volgend jaar), niet het model van vorig jaar gepakt ivm ontbrekende hdmi 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-05 10:33
Giovanni21 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:14:
Ik heb zojuist maar de X95J besteld in 75". Ik heb deze pas in augustus nodig, maar wou wel zeker zijn dat ik er straks eentje heb als ik verhuisd ben.
Hier niet gehaast (die Pana plasma doet het nog steeds goed); maar de 75" X95J zal 'm vervangen ergens na de zomer. Benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Milton1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Hier niet gehaast (die Pana plasma doet het nog steeds goed); maar de 75" X95J zal 'm vervangen ergens na de zomer. Benieuwd naar je ervaringen!
Ik ben vooral benieuwd naar de anti-reflectie! Reflecties zijn het geen waar ik mij bij mijn huidige Sony LCD het meest aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 17:40
Zelf heb ik ook een tuin op het zuidwesten met een flinke pui.

Misschien een stomme vraag, maar anti-reflectie heeft toch nog niet zozeer te doen met inkomend (zon)licht? Zelf wacht ik op de 65"-versie en die heeft geen anti-reflectie. Als het puur te maken heeft met objecten/kunstmatige lichtbronnen die je in je scherm ziet, maak ik me in dat geval geen zorgen (die zijn niet zichtbaar in m'n scherm).

Heb nu een 40" LCD van LG uit 2015, mag hopen dat de X95J 65" toch heel veel klassen beter is qua reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
A90J 55” binnen. Wat een waanzinnige tv, echter de pootjes. Wat moet ik daarmee?

Tijdelijk moet de tv even op de pootjes. Hier zitten 2 schroeven in. Die pootjes met schroefjes kan ik achter in de tv steken, de tv zakt dan iets naar beneden, echter de pootjes zitten niet vast. Er lijken nog 2 extra schroeven geplaatst te worden maar de zijn niet bijgeleverd. Ergens wordt melding gemaakt van M5 17 mm schroeven.
Zonder de schroeven staat de tv niet echt stabiel.
Doe ik iets fout?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
johoo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 01:29:
A90J 55” binnen. Wat een waanzinnige tv, echter de pootjes. Wat moet ik daarmee?

Tijdelijk moet de tv even op de pootjes. Hier zitten 2 schroeven in. Die pootjes met schroefjes kan ik achter in de tv steken, de tv zakt dan iets naar beneden, echter de pootjes zitten niet vast. Er lijken nog 2 extra schroeven geplaatst te worden maar de zijn niet bijgeleverd. Ergens wordt melding gemaakt van M5 17 mm schroeven.
Zonder de schroeven staat de tv niet echt stabiel.
Doe ik iets fout?
Zouden inderdaad 4 schroeven in totaal bij moeten zitten.
Zie anders ook deze persoon op YouTube die de pootjes monteert: YouTube: How To Install The Sony A90J OLED Pedestal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hmm. Er komen af en toe filmpjes van de nieuwe led serie van de Sony naar buiten, maar een echt goed beeld krijgen we er nog niet bij. Dat vind ik apart. Als Sony zou denken de beste LCD tv van dit moment in huis te hebben, hadden we vast er meer van gezien dan de tot nu toe vrijgegeven vage reclamefilmpjes waarin veel nadruk wordt gelegd op hippe marketingtermen en neurolische beeldverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
De pootjes van de de 65 A90J zijn in de hoge stand voor net iets meer dan 1cm te laag. Dit wanneer ik de Sonos Arc er voor positioneer. Deze neemt de onderste rand van de televisie weg. Heeft er iemand een mooie oplossing om de pootjes met een centimeter op te hogen? De tv ophangen aan de muur is geen optie.
Al veel tijd gezocht op Internet naar ophoogblokjes, stripjes, gootjes, enz. maar kan nog niet iets vinden naar tevredenheid. Verf roerhoutjes eronder leggen vind ik nou ook niet mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Harold_S schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:18:
De pootjes van de de 65 A90J zijn in de hoge stand voor net iets meer dan 1cm te laag. Dit wanneer ik de Sonos Arc er voor positioneer. Deze neemt de onderste rand van de televisie weg. Heeft er iemand een mooie oplossing om de pootjes met een centimeter op te hogen? De tv ophangen aan de muur is geen optie.
Al veel tijd gezocht op Internet naar ophoogblokjes, stripjes, gootjes, enz. maar kan nog niet iets vinden naar tevredenheid. Verf roerhoutjes eronder leggen vind ik nou ook niet mooi :)
Er zijn TV standaards specifiek voor soundbars.

https://cavus.shop/nl/sta...-met-sonos-arc-frame.html

Je hebt ze ook zonder soundbar deel geïntegreerd.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Filmpje uit China van de X95J (met ook side-by-side beelden naast de XH95) en een verrassing na zo'n één-driekwart minuut:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
索尼X95J电视评测:2021年最“稳”的液晶旗舰?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
@apis29: Boeiend filmpje. Als Google het Chinees goed heeft vertaald, maak ik eruit op dat ze de TV qua beeld niet heel veel beter vinden dan de X90J. Ook in vergelijking met de 9500H van vorig jaar is het verschil marginaal; even weinig dimming zones (en erg weinig voor een flagship lcd) met veel blooming daardoor, zelfde soort paneel, alleen iets beter contrast in donkere scenes. En doordat de A80J oled in China niet veel duurder is, is dat een stevige concurrent.

Bevestigt wat ik al een beetje voelde aankomen en hieronder schreef: zo vernieuwend is deze TV helaas niet. Erg jammer, want wil zelf wegblijven bij Samsung dit keer door hun eigen reclames in het instellingenmenu (hoe verzin je het) en gebrek aan ondersteuning voor Dolby Digital. Vrees echter dat Sony geen QN90A killer in de markt heeft gezet, en hun eigen alternatieven - de X90J of een van de OLEDs van dit jaar - de concurrentie met deze X95J goed aangaan en waarschijnlijk een betere bang-for-buck opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Sony heeft sowieso dit jaar nog geen MiniLEDs. Dus hogere Samsung LCD en zelfs hogere LG LCD zullen op contrast beter presteren dan Sony LCD's.

De rest van het beeld en processing blijft Sony beter natuurlijk, maar zoals ik al eerder zei, vallen voor mij alle LCD's af, vanwege het te lage contrast, ook met de betere Local Dimming.

De X85J en hoger gebruiken wel de "QLED" backlight dus, maar missen "Neo QLED/QNED" techniek voor meer en betere Local Dimming.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:37
Eerlijk gezegd is de vervelendste concurrent van de X95J (en de X90J) de XH95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Appelsap schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 03:47:
@apis29: Boeiend filmpje. Als Google het Chinees goed heeft vertaald, maak ik eruit op dat ze de TV qua beeld niet heel veel beter vinden dan de X90J. Ook in vergelijking met de 9500H van vorig jaar is het verschil marginaal; even weinig dimming zones (en erg weinig voor een flagship lcd) met veel blooming daardoor, zelfde soort paneel, alleen iets beter contrast in donkere scenes. En doordat de A80J oled in China niet veel duurder is, is dat een stevige concurrent.

Bevestigt wat ik al een beetje voelde aankomen en hieronder schreef: zo vernieuwend is deze TV helaas niet. Erg jammer, want wil zelf wegblijven bij Samsung dit keer door hun eigen reclames in het instellingenmenu (hoe verzin je het) en gebrek aan ondersteuning voor Dolby Digital. Vrees echter dat Sony geen QN90A killer in de markt heeft gezet, en hun eigen alternatieven - de X90J of een van de OLEDs van dit jaar - de concurrentie met deze X95J goed aangaan en waarschijnlijk een betere bang-for-buck opleveren.
Misschien valt er hier nog het een en ander uit de comments te halen https://www.bilibili.com/...seid=10048370175266931177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Ok. Dus conclusie. Ik kijk even in mijn portemonnee, denk wat kan ik erin houden en ga niet voor de XR X90j maar voor deze
https://shop.plattetv.nl/product/sony-kd-75xh9505 ??

[ Voor 7% gewijzigd door taz10 op 15-07-2021 23:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
taz10 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:43:
Ok. Dus conclusie. Ik kijk even in mijn portemonnee, denk wat kan ik erin houden en ga niet voor de XR X90j maar voor deze
https://shop.plattetv.nl/product/sony-kd-75xh9505 ??
Ja, is er zelfs vanaf 1699 en 1399 als 2e kans. Zoals eerder al benoemd is de 95-serie beter, maar mist in 2020 alleen hdmi 2.1. De vraag is of dat een ramp is voor console gaming. Voor de adviesprijs van de X90J heb je ook een ZH8 met o.a. 320 dimming zones, 2000 nits aan helderheid en hdmi 2.1. Toont meteen aan hoe duur de nieuwe modellen nog zijn, maar dat is gebruikelijk in deze tijd van het jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 16-07-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:19
Ik ben ondertussen aan het twijfelen tussen de A80J/A90J 65 of 77inch, zit 4 meter van de TV en alle winkels zeggen ja doe gewoon lekker 77 inch. Echter merk ik dat in de avond met de gordijnen dicht er toch wel een bak licht van mijn 43 inch LCD TV afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
layzzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:59:
Ik ben ondertussen aan het twijfelen tussen de A80J/A90J 65 of 77inch, zit 4 meter van de TV en alle winkels zeggen ja doe gewoon lekker 77 inch. Echter merk ik dat in de avond met de gordijnen dicht er toch wel een bak licht van mijn 43 inch LCD TV afkomt.
Er zit een light sensor in de televisie volgensmij dus als je dat opzet dan zal het echt meevallen. Ook zal de helderheid middels veel betere tone mapping vooral te zien zijn op de plekken waar dat echt moet.

Als je van 43 naar 65 gaat is het een grote stap dus het verschil ga je echt merken. Maar als je het budget hebt en veel 4K HDR content kan zien is 77" voor een grotere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En dan zit ik te wachten op een verbeterde 48 inch Oled van Sony :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Elazz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Er zit een light sensor in de televisie volgensmij dus als je dat opzet dan zal het echt meevallen. Ook zal de helderheid middels veel betere tone mapping vooral te zien zijn op de plekken waar dat echt moet.

Als je van 43 naar 65 gaat is het een grote stap dus het verschil ga je echt merken. Maar als je het budget hebt en veel 4K HDR content kan zien is 77" voor een grotere ervaring.
De A80J in 77" is bijna 2keer zo duur dan de 65" _/-\o_ 3999 of 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik twijfelde tussen de 65A90J en de 77A80J. Ben blij dat ik voor de 77A80J ben gegaan. En ik zit er op 2,5m afstand vanaf :') .

Had hiervoor de LG 65C9 en wilde al langer een grotere TV. Nieuwe woning zullen we op een vergelijkbare afstand zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 16-07-2021 22:51 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni21
Giovanni21 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:14:

Kan het nog kosteloos annuleren en ook laagste prijsgarantie (t/m 2 weken na levering) afgesproken.

Heb 'm voor 3499 bij Platte TV gekregen.

Hopelijk kan ik 'm in de tussentijd nog in een winkel bewonderen.

OLED was geen optie (ivm kopzorgen burn-in: geen politieagent te hoeven spelen voor de kids en hier op hoeven te letten, en veel zonlicht (tuin op het zuiden met schuifpui vlak naast de tv en geen zin om de hele dag met gordijnen dicht te zitten).
Daarnaast met het formaat van 75", wou ik zo min mogelijk kans op blooming etc, daarom voor de X95J gegaan ipv X90j/X94j. IVM future proofing (PS5 volgend jaar), niet het model van vorig jaar gepakt ivm ontbrekende hdmi 2.1
Wellicht beetje tegenstrijdig... maar ik ga waarschijnlijk toch voor de 77A80J... het beeld van OLED vind ik toch echt nog een stuk mooier... En kan deze voor 3400 krijgen.

Overdag zullen de kids meer tv kijken, die zijn wat minder kritisch, en is natuurlijk gewoon prima te doen overdag.. in de avond zullen wij tv kijken, wanneer het wat donkerder/gedimd licht is.. en dan is het natuurlijk helemaal top.
Mbt Burn-in zou het mee moeten vallen.. risico maar nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Giovanni21 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Wellicht beetje tegenstrijdig... maar ik ga waarschijnlijk toch voor de 77A80J... het beeld van OLED vind ik toch echt nog een stuk mooier... En kan deze voor 3400 krijgen.

Overdag zullen de kids meer tv kijken, die zijn wat minder kritisch, en is natuurlijk gewoon prima te doen overdag.. in de avond zullen wij tv kijken, wanneer het wat donkerder/gedimd licht is.. en dan is het natuurlijk helemaal top.
Mbt Burn-in zou het mee moeten vallen.. risico maar nemen...
Denk wel dat het over het algemeen gaat meevallen zolang er niet dezelfde zender hele dagen door met grote logo's kijken. Maar als het via streaming media en gaming is gaat het wel meevallen en zul je niet al te veel zorgen moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Ben in het bezit van de XR-65A83J Oled tv. Deze is gekocht bij BCC. Zeer blij mee. Alles werkt perfect ook ism de Playstation 5. Moeiteloos komt er 4K 120 FPS uit en films op blu-ray en netflix zijn om te smullen op het scherm. Ik heb alleen een probleem met de CI+ Module van Ziggo. Deze staat op de website van Ziggo ook nog niet bekend als gecerficeerd. Nu kan ik wel gewoon kanalen zoeken met de bekende freqenties van Ziggo. Deze staan ook al ingevuld en ik kan gewoon voor Ziggo kiezen als provider. Dit werkt prima, totdat ik de module in de tv stop. Krijg geen foutmelding en de certificatie van de module verloopt ook prima. Als ik de module niet in de tv doe, heb ik perfect beeld op de vrije kanalen, dus de 45 basis zenders. Stop ik de Module met smartcard in de tv heb ik op alle kanalen, dus ook de vrije kanalen, storing in beeld. Dit zijn meestal blokjes om bewegende objecten. Wat heb ik allemaal geprobeerd?

- Ziggo gebeld, zeggen geen cerfificatie.
- Ziggo aansluiting is februari 2021 helemaal vernieuwd (braun AOP) + Hele nieuwe groene kabel getrokken naar de eindversterker van Ziggo.
- Splitter er tussen uitgehaald en modem uitgeschakeld en de tv rechtstreeks in de aop gedaan.
- Kabel is pas online besteld in Ziggo shop en dit zijn hun kabels die hun zelf meeleveren in de mediabox doos en dergelijke. Het is de gegoten versie.
- Fabrieksreset van de TV en de CI+ Module.
- Instelling in de tv LNA uigeschakeld zoals op internet geadviseerd wordt(wordt de storing erger van)

CI+ Module van de buren geleend, zelfde verhaal.

Alle 2 de modules doen het probleemloos in de Samsung frame tv van haar en ook op mijn oude tv. Dit was een Samsung UE55JS8000.
Conclusie het ligt aan de foute codering in het tv toestel.

Nu lijkt het me niet zo dat BCC buitenlandse modellen verkoopt. Hoe kun je dit bij een Sony TV zien?

En het belangrijkste zijn hier mensen die ook een CI+ Module van Ziggo gebruiken en hetzelfde ervaren?

Oh ja, de signaal diagnose van de tv alles in het groen! Signaalkwaliteit 100/100, Signaal sterkte 94/100. Moet boven de 60 zijn volgens de website van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@blueface Dit verhaal kwam mij heel bekend voor, maar dan van mijn inmiddels antieke Z5500.

Destijds, we hebben het over 10 jaar terug, was dit de oplossing:

https://ziggoforum.nl/top...en-i-c-m-ci-module.40142/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@PaT

Bedankt voor je bijdrage. Heb je stappenplan gevolgd op de website, land op Frankrijk gezet, na fabrieksreset. Kanalen vind ie probleemloos met de door jou gegeven freqenties, ook als het land op Nederland staat. Helaas blijft het probleem voort bestaan. Zodra module in de tv, weer storingen in beeld. Blijf het vreemd vinden. Dat je wel gewoon in het menu van de tv gelijk Ziggo kan aanklikken en dat de freqenties dan eigenlijk al ingevuld staan. Ook als ik die verander naar voormalig UPC gebied, blijft het probleem. Zal er eens een filmpje van proberen te maken later vanavond.

Edit:

Link toegevoegd naar filmpje.

YouTube: Sony XR-65A83J Ziggo CI+Module storingen

[ Voor 10% gewijzigd door blueface op 22-07-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 18:41
blueface schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:08:
Ben in het bezit van de XR-65A83J Oled tv. Deze is gekocht bij BCC. Zeer blij mee. Alles werkt perfect ook ism de Playstation 5. Moeiteloos komt er 4K 120 FPS uit en films op blu-ray en netflix zijn om te smullen op het scherm. Ik heb alleen een probleem met de CI+ Module van Ziggo. Deze staat op de website van Ziggo ook nog niet bekend als gecerficeerd. Nu kan ik wel gewoon kanalen zoeken met de bekende freqenties van Ziggo. Deze staan ook al ingevuld en ik kan gewoon voor Ziggo kiezen als provider. Dit werkt prima, totdat ik de module in de tv stop. Krijg geen foutmelding en de certificatie van de module verloopt ook prima. Als ik de module niet in de tv doe, heb ik perfect beeld op de vrije kanalen, dus de 45 basis zenders. Stop ik de Module met smartcard in de tv heb ik op alle kanalen, dus ook de vrije kanalen, storing in beeld. Dit zijn meestal blokjes om bewegende objecten. Wat heb ik allemaal geprobeerd?

- Ziggo gebeld, zeggen geen cerfificatie.
- Ziggo aansluiting is februari 2021 helemaal vernieuwd (braun AOP) + Hele nieuwe groene kabel getrokken naar de eindversterker van Ziggo.
- Splitter er tussen uitgehaald en modem uitgeschakeld en de tv rechtstreeks in de aop gedaan.
- Kabel is pas online besteld in Ziggo shop en dit zijn hun kabels die hun zelf meeleveren in de mediabox doos en dergelijke. Het is de gegoten versie.
- Fabrieksreset van de TV en de CI+ Module.
- Instelling in de tv LNA uigeschakeld zoals op internet geadviseerd wordt(wordt de storing erger van)

CI+ Module van de buren geleend, zelfde verhaal.

Alle 2 de modules doen het probleemloos in de Samsung frame tv van haar en ook op mijn oude tv. Dit was een Samsung UE55JS8000.
Conclusie het ligt aan de foute codering in het tv toestel.

Nu lijkt het me niet zo dat BCC buitenlandse modellen verkoopt. Hoe kun je dit bij een Sony TV zien?

En het belangrijkste zijn hier mensen die ook een CI+ Module van Ziggo gebruiken en hetzelfde ervaren?

Oh ja, de signaal diagnose van de tv alles in het groen! Signaalkwaliteit 100/100, Signaal sterkte 94/100. Moet boven de 60 zijn volgens de website van Sony.
toon volledige bericht
Beste Blueface

Ik had al maanden het zelfde storings probleem om de paar minuten dit ook met een Ci+ module.
Heb uiteindelijk de oude coaxaansluiting in de muur vervangen voor onderstaand type:
https://www.kabelshop.nl/...AS2000-i8076-t164879.html.
Tevens de kabel vervangen voor onderstaand type:
https://www.kabelshop.nl/...EKAB5-3-i6188-t19313.html
Hierna was het probleem verholpen.
Succes met deze info.

[ Voor 3% gewijzigd door alteaxl op 23-07-2021 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
alteaxl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 03:37:
[...]

Beste Blueface

Ik had al maanden het zelfde storings probleem om de paar minuten dit ook met een Ci+ module.
Heb uiteindelijk de oude coaxaansluiting in de muur vervangen voor onderstaand type:
https://www.kabelshop.nl/...AS2000-i8076-t164879.html.
Tevens de kabel vervangen voor onderstaand type:
https://www.kabelshop.nl/...EKAB5-3-i6188-t19313.html
Hierna was het probleem verholpen.
Succes met deze info.
Bij mij is de wandcontactdoos ook het aop. Dus de groene kabel komt daar gelijk op binnen. Daar ga ik niet zomaar aan zitten. Tevens is de tras 2000 ook al een oudje ondertussen. Het frequentie spectrum van de braun is wel gelijk aan de tras 2000. Tot 2 Ghz dus.

De coax kabel had ik al vervangen en dit maakt dus niets uit. De module zelf kan natuurlijk ook nog storing oppikken, dus daar zou ik nog eens naar kunnen kijken. Maar het vreemde als het storing zou zijn, dat de signaalkwaliteit volgens de tv geen dips vertoond.

Blijft natuurlijk nog steeds dat de tv niet officeel Ziggo gecertificeerd is. Dat zal best met een reden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door blueface op 23-07-2021 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Klinkt als dat de software van de CI+ module niet goed samengaat met de tv. Was de module van de buren een zelfde of ander type? Wellicht dat daar nog een oplossing ligt, want als ik zo lees hoe je bekabeling erbij ligt is daar weinig verbetering te vinden, klinkt goed en werkt op een andere tv ook goed, dus aan het signaal lijkt het niet te liggen.

offtopic:
Overigens kan ik de nieuwste decoder van Ziggo aanbevelen voor bij een 4K tv, ipv via de CI+ module kijken. Die laatste geeft geen 4K beeld, en de replay tv opties van de media box next zijn errug lekker imo. Maar dit terzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noedelsoep

Bekijk op YouTube
Sony X95J TV Review Surprise & Disappointments from China!

Blik van FOMO op de recensies van de X95J die vanuit China zijn gekomen. Dat valt op het eerste gezicht niet echt mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Noedelsoep schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:39:
[YouTube: Sony X95J TV Review Surprise & Disappointments from China!]

Blik van FOMO op de recensies van de X95J die vanuit China zijn gekomen. Dat valt op het eerste gezicht niet echt mee. :/
Uiteindelijk lijkt het me juist een goede televisie. Op ieder vlak beter dan de televisie van vorig jaar. X95J heeft een hoger contrast zelfs met x wide angle, anti reflectie en een nog groter verschil met local dimming aan. De helderheid is ook hoger bij de televisie van dit jaar alhoewel het weer richting XE9305 niveau gaat.

Enige probleem is eigenlijk de prijs. Een A80J kun je goedkoper krijgen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@Appelsap

De module van de buren is inderdaad van hetzelfde type. Het gaat om de SmartDTV module. Dat is de enige die hier werkt in de regio. Alleen bij mij staat er nog UPC op en bij de andere Ziggo. Alle twee 1.3 versie.

Wat wel opgevallen is dat de Samsung tv's het met een 64 modulatie doen en de Sony met 256 modulatie. Deze schijnt een stuk gevoeliger te zijn voor storingen. Bij Samsung kon je dit instellen, bij de Sony niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:37
Elazz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Uiteindelijk lijkt het me juist een goede televisie. Op ieder vlak beter dan de televisie van vorig jaar. X95J heeft een hoger contrast zelfs met x wide angle, anti reflectie en een nog groter verschil met local dimming aan. De helderheid is ook hoger bij de televisie van dit jaar alhoewel het weer richting XE9305 niveau gaat.

Enige probleem is eigenlijk de prijs. Een A80J kun je goedkoper krijgen bijvoorbeeld.
De XH95 was ook al een hele mooie tv en dat van de te hoge prijs is een gegeven. Volgend jaar hebben we het over de veel te dure X95I en adviseren we iedereen een X95J te kopen voor een veel vriendelijker prijsje ;)

Als je hier naar kijkt heb je de keuze voor een LCD of OLED toch wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft iemand de oplossing?

Youtube wil de trailer van Battlefield 6 Portals niet afspelen vanwege age restricted, waar ik echt helemaal flauw van ben. Ik bepaal toch wat ik afspeel niet de app, heb alles al geprobeerd en bij mijn youtube account kan ik geen leeftijd invullen. Dus loop hierin vast...

Moet toch niet gekker worden dat we zelfs hierin beperkt gaan worden..

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 24-07-2021 21:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
G_Dragon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:16:

Youtube wil de trailer van Battlefield 6 Portals niet afspelen vanwege age restricted, waar ik echt helemaal flauw van ben. Ik bepaal toch wat ik afspeel niet de app, heb alles al geprobeerd en bij mijn youtube account kan ik geen leeftijd invullen. Dus loop hierin vast...

Weet niet of het probleem kan oplossen maar bij zoiets verwijder ik cache en instellingen van de applicatie via instellingen. Eventueel ook uitschakelen en terug activeren zodat alles weg is en vervolgens opnieuw inloggen met je account. Volgensmij kun je geen age in de tv app selecteren. Die wordt van je google account overgenomen.

Of misschien dat er een algemene tv instelling is hiervoor maar denk niet dat dat invloed heeft op youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

G_Dragon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:16:

Als de melding vanuit YouTube komt, ben je volgens je ingestelde geboortedatum in je Google account wel 18+?

Als de melding vanuit Android komt, controleer de instellingen in Parental Controls op de TV.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

BiG-GuY schreef op zondag 25 juli 2021 @ 05:35:
[...]

Als de melding vanuit YouTube komt, ben je volgens je ingestelde geboortedatum in je Google account wel 18+?

Als de melding vanuit Android komt, controleer de instellingen in Parental Controls op de TV.
Dat is het probleem, ik heb bij me Google acc wel me geboorte datum staan. Maar bij me youtube account kan ik zoiets niet invullen omdat het een merk acount is.

Edit: heb het echt een hele tijd niet gehad en zo opeens begint deze melding weer..
Elazz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Weet niet of het probleem kan oplossen maar bij zoiets verwijder ik cache en instellingen van de applicatie via instellingen. Eventueel ook uitschakelen en terug activeren zodat alles weg is en vervolgens opnieuw inloggen met je account. Volgensmij kun je geen age in de tv app selecteren. Die wordt van je google account overgenomen.

Of misschien dat er een algemene tv instelling is hiervoor maar denk niet dat dat invloed heeft op youtube.
Sorry dat ik niet op uw reactie heb gereageerd, totaal de melding gemist :X
Ik gebruik nog een Youtube account van 2005 en heb hem nooit samengevoegd met Google toen die keus er kwam want ik wou het gescheiden houden, maar heb het opgegeven aangezien je bij een merk account geen geboortedatum in kan vullen. Dus dit probleem zich om de zoveel tijd weer voor zal doen, afgelopen zondag heb ik alle data verwijderd van youtube en maar ingelogd met me Google Account waar wel een geboortedatum ingevuld is. Ben alleen 2 uur bezig geweest om alle subscribers over te zetten en verlies de mensen die mij volgen, is niet anders. Heb geen zin meer in dit gedoe en gezeur telkens O-)

[ Voor 60% gewijzigd door G_Dragon op 26-07-2021 08:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Noedelsoep schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:39:
[YouTube: Sony X95J TV Review Surprise & Disappointments from China!]

Daar was ik al bang voor, valt inderdaad tegen. Geloof dat de nieuwe generatie oled, en dan met name de A80J serie een betere keuze is, of dat het wachten wordt op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
Appelsap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Daar was ik al bang voor, valt inderdaad tegen. Geloof dat de nieuwe generatie oled, en dan met name de A80J serie een betere keuze is, of dat het wachten wordt op de volgende generatie.
Tja, ik vind het lastig om een alternatief te zoeken. OLED is voor mij simpelweg geen optie aangezien er links van me een flinke pui zit en sowieso raamoppervlak van zo'n 4 meter, oo het zuidwesten. Heb een deal staan van 2185 bij Smits voor de X95J 65". Ga er hoe dan ook ontzettend op vooruit na zes jaar een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Noedelsoep schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Tja, ik vind het lastig om een alternatief te zoeken. OLED is voor mij simpelweg geen optie aangezien er links van me een flinke pui zit en sowieso raamoppervlak van zo'n 4 meter, oo het zuidwesten. Heb een deal staan van 2185 bij Smits voor de X95J 65". Ga er hoe dan ook ontzettend op vooruit na zes jaar een LG.
De X95J blijft natuurlijk nog steeds een goede televisie maar de push naar OLED is wel duidelijk. En de Z9J is weer best duur maar dan heb je wel 8K, 8x meer zones en een 2x zo helder scherm. Begint vanaf 75". 4K LCD zijn voor kleine upgrades. Design vind ik dan wel weer heel strak en na 6 jaar inderdaad een grote vooruitgang.

De Z8h is momenteel 2600 euro voor 75" btw en er is zelfs een tweede kans vanaf 2200 euro (alhoewel die webshop maar 1 review heeft op tweakers dus voorzichtigheid lijkt me geplaatst)

[ Voor 6% gewijzigd door Elazz op 26-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Elazz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Vooral jou laatste zin is in mijn hoofd blijven spoken en heb op basis daarvan een 77" A80J gekocht _/-\o_ 8)7

Vooral voor films in HDR en dan niet de 16:9 verhouding zijn een waar genot, echter denk ik wel dat 65" voldoet als je series en bijv. praatprogamma's kijkt, was dus even wennen maar ga de tv niet omruilen voor een 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
layzzzz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Vooral jou laatste zin is in mijn hoofd blijven spoken en heb op basis daarvan een 77" A80J gekocht _/-\o_ 8)7

Vooral voor films in HDR en dan niet de 16:9 verhouding zijn een waar genot, echter denk ik wel dat 65" voldoet als je series en bijv. praatprogamma's kijkt, was dus even wennen maar ga de tv niet omruilen voor een 65".
Blij dat je tevreden bent. Geniet er zeker van. Ik vind het verbazingwekkend hoe snel men went aan grotere formaten televisies. Heb zelf een 65" vanop iets meer dan 3 Meter en denk soms ook. 75" zou ook niet misstaan. Ik game veel op ps5 en bekijk films op 4k dolby Vision regelmatig.

Het enige waar ik me echt aan erger is digitale televisie voor sport. Ik snap nog steeds niet waarom er niet minstens met 1080p en hoge bitrate uitgezonden wordt. Champions league, ek, wk etc. hebben allemaal 4K bronnen en moet het doen met 720p en OK kwaliteit bij Telenet pff. Dat merk ik wel op grote modellen. Bij 46" vielen me vele artifacts in reguliere tv nog niet echt op, bij 55" al wat meer en nu is het nog erger.

Gelukkig bederft dat de pret niet voor de bronnen die wel goed beeld leveren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ondanks dat ik eigenlijk voor een X95J wilde gaan, gaat mijn voorkeur op dit moment toch eerder naar een Samsung QN95 vanwege het gebruik van mini leds, waardoor dit scherm veel meer dimming zones heeft dan de Sony.

OLED gaat ‘m niet worden vanwege grote raampartijen en het ontbreken van gordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Elazz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
[...]

Is inderdaad best duur. Je kan de 77" A80J voor 3000 krijgen (na cashback denk ik) en de 65" voor 2000. En dat is een Evo scherm.

Zag ook de 75 ZH8 bij Krefel volgensmij voor 2700 ofz. wat een interessant alternatief kan zijn.
Ermh, ahum of zoiets ;) €2299
https://www.dewitgoedoutlet.nl/televisies/sony-kd75zh8-41291
benbaba schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:24:
[...]

Ja, is er zelfs vanaf 1699 en 1399 als 2e kans. Zoals eerder al benoemd is de 95-serie beter, maar mist in 2020 alleen hdmi 2.1. De vraag is of dat een ramp is voor console gaming. Voor de adviesprijs van de X90J heb je ook een ZH8 met o.a. 320 dimming zones, 2000 nits aan helderheid en hdmi 2.1. Toont meteen aan hoe duur de nieuwe modellen nog zijn, maar dat is gebruikelijk in deze tijd van het jaar.
Dit was een goede tip, echt een lage prijs. Aan de hand hiervan even contact opgenomen met de witgoedoutlet, die had hem voor €1799 staan, na mijn mailtje is de prijs vandaag opeens €1499 geworden, https://www.dewitgoedoutl...ies/sony-kd75xh9505-38443, outlet, alleen uit de doos geweest. Maarja, dan zitten we nu maar weer te kijken naar die ZH8 van €2299 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Zag de witgoedoutlet ook staan voor een uitstekende prijs. Alleen ken ik de webwinkel niet maar als iemand ervaringen heeft laat het gerust weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Elazz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Zag de witgoedoutlet ook staan voor een uitstekende prijs. Alleen ken ik de webwinkel niet maar als iemand ervaringen heeft laat het gerust weten.
Wij hebben er 2 maanden geleden onze LG Amerikaanse koelkast gekocht, even terzijde, met krasje aan voorzijde €400 goedkoper.
We zijn er persoonlijk langsgeweest, medewerker heeft ons zelf de koelkasten laten zien en helpen kiezen tussen 3 koelkasten, super netjes geholpen. Ook de levering was een week later dan officieel mogelijk was. Nee kan er niets dan goeds over kwijt.
Gewoon een loods met 2 verdiepingen aan spullen die terugkomen bij leveranciers en zei dus opkopen en weer verkopen. Meeste spul gewoon alleen uit de doos geweest. Hij vertelde mij al dat bv televisies vaak terug gestuurd worden dat ze toch te groot zijn bij mensen, of ze toch iets anders willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Na lang wachten op hoe de kwaliteit van de X95J zou zijn, omdat ik een beetje ervan uitging dat de OLED niet helder genoeg zou zijn, vallen de berichten erover me zo tegen dat ik de knoop maar heb doorgehakt en voor een A80J ben gegaan - 77". Had die beter eind juni met de stevige cashback kunnen bestellen, maar durfde die knoop toen niet door te hakken en heb nu geen zin meer om te wachten op een prijsdaling. Heb de TV bekeken bij PlatteTV in Zoeterwoude, daar hangt ie naast grote ramen. Viel me eigenlijk wel mee, de helderheid ervan. Kijk vooral uit naar de afwezigheid van blooming, waar ik me zo aan kan storen. Maandag wordt ie geleverd, voor €3499.

Als de helderheid me toch nog tegenvalt, kan ik altijd proberen die in het servicemenu te wijzigen - zoals Classy deed. Of dat slim is valt te bezien, maar past wel bij een tweaker vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Appelsap schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:20:
Na lang wachten op hoe de kwaliteit van de X95J zou zijn, omdat ik een beetje ervan uitging dat de OLED niet helder genoeg zou zijn, vallen de berichten erover me zo tegen dat ik de knoop maar heb doorgehakt en voor een A80J ben gegaan - 77". Had die beter eind juni met de stevige cashback kunnen bestellen, maar durfde die knoop toen niet door te hakken en heb nu geen zin meer om te wachten op een prijsdaling. Heb de TV bekeken bij PlatteTV in Zoeterwoude, daar hangt ie naast grote ramen. Viel me eigenlijk wel mee, de helderheid ervan. Kijk vooral uit naar de afwezigheid van blooming, waar ik me zo aan kan storen. Maandag wordt ie geleverd, voor €3499.

Als de helderheid me toch nog tegenvalt, kan ik altijd proberen die in het servicemenu te wijzigen - zoals Classy deed. Of dat slim is valt te bezien, maar past wel bij een tweaker vind ik zelf :)
Veel kijkplezier. Weet niet meer wat het verschil was met die cashback maar voor 77" lijkt dit ook een goede prijs. En de helderheid gaat echt wel meevallen. Dagen worden korter en op grijze dagen / avonden is deze OLED gewoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Appelsap schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:20:

Ik ben dan heel erg benieuwd naar jouw woonkamer, hoe je daar lichtinval hebt enzo, misschien een foto ? , evt via pm ?
Ikzelf zit na een bezoek vandaag aan de mediamarkt ook weer te twijfelen of toch wel een Oled. Ik heb daar een goed gesprek gehad met een dame die mij ook wist te vertellen dat het best wel meevalt met de nieuwe Oleds.

[ Voor 8% gewijzigd door taz10 op 31-07-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
taz10 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:16:
[...]

Ik ben dan heel erg benieuwd naar jouw woonkamer, hoe je daar lichtinval hebt enzo, misschien een foto ? , evt via pm ?
Ikzelf zit na een bezoek vandaag aan de mediamarkt ook weer te twijfelen of toch wel een Oled. Ik heb daar een goed gesprek gehad met een dame die mij ook wist te vertellen dat het best wel meevalt met de nieuwe Oleds.
Hoe zit dat bij jou eigenlijk. Zitten er grote felle ramen recht voor de televisie? Als het aan één kant bijv. het geval is en misschien enkel overdag in geval van zonnige dag dan valt het denk ik mee als je het over een heel jaar bekijkt. Rolluiken/rolgordijnen helpen dan wel want natuurlijk is het verder niet handig dat de zon continue vel op het scherm schijnt aangezien die daardoor warmer wordt maar over het algemeen valt het dus wel mee.

Aan de andere kant als je huidige televisie bijv. max 600 nits is en dat is helder en goed dan zul je geen last hebben met een A80J

[ Voor 6% gewijzigd door Elazz op 31-07-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Elazz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Hoe zit dat bij jou eigenlijk. Zitten er grote felle ramen recht voor de televisie? Als het aan één kant bijv. het geval is en misschien enkel overdag in geval van zonnige dag dan valt het denk ik mee als je het over een heel jaar bekijkt. Rolluiken/rolgordijnen helpen dan wel want natuurlijk is het verder niet handig dat de zon continue vel op het scherm schijnt aangezien die daardoor warmer wordt maar over het algemeen valt het dus wel mee.

Aan de andere kant als je huidige televisie bijv. max 600 nits is en dat is helder en goed dan zul je geen last hebben met een A80J
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCFUQZSTczEM22sSOQ6LJh_j0ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqnfmQWAO51el4E6gHjx4UY9.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is links van de TV, ramen op , Zuid/Oost
En dan aan de rechterkant, dat is ongeveer 10 meter een pui van 6 meter glas, die is op het Noord/West.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lhs6xkn03IR-QvFM8OkR_cAy8qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNirNlwPaDtInqEtmGpEddLV.jpg?f=fotoalbum_large

Update: foto's bij daglicht en met breedbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBAi6uzR_imtUwvagRi2hJBsQdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkxqMqVIiGOyostZqbKSZuyv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcPRmuGoKZyhV68xnZniy6QBvmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SPqhApjtz28k1GJTwu8qXw5.jpg?f=fotoalbum_large
Zeg het maar, adviezen meer dan welkom :)

[ Voor 19% gewijzigd door taz10 op 01-08-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 19:36
Oogt een heel stuk donkerder dan bij ons. Ik zou dit makkelijk aandurven.
Gordijnen dicht als je niet thuis bent.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
Ik zal morgen ook een foto plaatsen bij daglicht, aangezien ik vandaag ook aan het twijfelen ben geslagen. Heb een half uur bij HIFI Klubben gepraat en de situatie thuis uitgelegd m.b.t. pui en raampartij (totaal 4 meter) op zuidwesten en lichtval. Vermoed dat het bij mij lichter is dan bij taz10. Zoals gezegd heb ik m'n zinnen gezet op de X95J, maar volgens de verkoper zou OLED best moeten kunnen. In dat geval zou ik voor de A80J willen gaan.

Bij HIFI Klubben kun je gewoon de tv uitproberen en als het niet bevalt terugsturen. Is dat gangbaar bij veel elektronicawinkels? Aangezien ik 'm bij Smits wil orderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Noedelsoep op 31-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
taz10 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Als ik die foto's zo bekijk is OLED eigenlijk geen probleem recht voor de televisie. Als je op de grote hoek zit ga je waarschijnlijk reflecties krijgen of als je vanuit het keuken/eetkamer gedeelte wilt meekijken.

Kijk je enkel overdag vanuit verschillende hoeken met meerdere mensen televisie en je hebt vaak lichtinval op de TV meubel gaat een heldere LED zoals de X95J wel voordeel bieden. Echter op het moment dat jij zelf vooral recht voor de TV zit en kijken is variërend door de dag (ochtend, dag, avond) dan zou ik gewoon voor OLED gaan.

Kun je ook in percentage bekijken. Als je meer dan 50% van kwalitatieve kijktijd je bevindt in de situatie, recht voor TV en/of geen felle zon = OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb nu al bij onze huidige Sony KDL55W756 wanneer de zon schijnt en ik alleen de shutters dicht hebt, ik bij donkere scenes mezelf zie in de weerspiegeling van het scherm. (Deur en raam op het zuidwesten. Binnenkort wel een zonnescherm met afstandsbediening, dat scheelt een hoop)

Volgens mij hebben OLED schermen geen anti-reflectie laag vanwege de beperkte helderheid, dus ik durf het nog niet aan om een OLED te kopen. De X95J heeft pas vanaf “75 een anti-reflectie coating, maar vanwege de beperkte hoeveelheid dimmingzones wacht ik toch nog even tot Sony met mini-LED komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-08-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Dj-sannieboy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:10:
Ik heb nu al bij onze huidige Sony led TV, wanneer de zon schijnt en ik alleen de shutters dicht hebt, ik bij donkere scenes mezelf zie in de weerspiegeling van het scherm. (Binnenkort wel een zonnescherm met afstandsbediening, dat scheelt wel een hoop)

Volgens mij hebben OLED schermen geen anti-reflectie laag vanwege de beperkte helderheid, dus ik durf het nog niet aan om een OLED te kopen.
Je huidige Sony heeft volgensmij een relatief lage helderheid maar kan er geen echte cijfers terugvinden. Ik denk dat een X90J minstens 2x de helderheid heeft en een X95J 3x de helderheid. Vooral die laatste zal een dag en nacht verschil weergeven.

Ook de nieuwe OLED's hebben een veel hogere piekhelderheid maar daar is het ook afhankelijk hoeveel delen van het schermen helder beeld moeten weergeven. Is dat 100% dan daalt de maximale output maar bij echte content is dat natuurljk nooit het geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Elazz op 01-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:23

Mr. Freeze

¡GO!

Ik heb nu al bij onze huidige Sony KDL55W756 wanneer de zon schijnt en ik alleen de shutters dicht hebt, ik bij donkere scenes mezelf zie in de weerspiegeling van het scherm. (Deur en raam op het zuidwesten. Binnenkort wel een zonnescherm met afstandsbediening, dat scheelt een hoop)

Volgens mij hebben OLED schermen geen anti-reflectie laag vanwege de beperkte helderheid, dus ik durf het nog niet aan om een OLED te kopen. De X95J heeft pas vanaf “75 een anti-reflectie coating, maar vanwege de beperkte hoeveelheid dimmingzones wacht ik toch nog even tot Sony met mini-LED komt.
Een W serie is een wat goedkopere, die gebruik ik als monitor om op te gamen in 32”. Daar zie ik mezelf ook als het licht ongelukkig valt. Beneden een ag9 (oled) en daarvoor een XE (led) maar daar is de reflectie een stuk minder, zit gewoon een heel ander scherm in. Natuurlijk zie je in die schermen ook reflectie, maar voor mij niet storend.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 10:26
Kan iemand vertellen wat het verschil tussen deze twee LCDs is?
pricewatch: Sony KE-55XH9005 Zwart
pricewatch: Sony 55XH95 Zwart

Het lijkt een upgrade naar 120Hz, alleen de XH95 serie is typisch dat deze rond de €2k uitkomt en over tijd langzaam goedkoper wordt. De XH9005 kwam uit voor €900 dus dat doet vermoeden dat het een budget optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Santee schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:36:
Kan iemand vertellen wat het verschil tussen deze twee LCDs is?
pricewatch: Sony KE-55XH9005 Zwart
pricewatch: Sony 55XH95 Zwart

Het lijkt een upgrade naar 120Hz, alleen de XH95 serie is typisch dat deze rond de €2k uitkomt en over tijd langzaam goedkoper wordt. De XH9005 kwam uit voor €900 dus dat doet vermoeden dat het een budget optie is?
Qua typenummering waren de oudere modellen wat minder duidelijk. Vanaf de 2021 modellen is het gelijk getrokken wereldwijd.

De XH9005 = X90H , de XH95 = X95H. Beiden dus het mid en high segment model van 2020.
Voordeel X90H: HDMI2.1 op 2 poorten met snellere SoC, voordeel X95H: betere beeldkwaliteit vanwege meer dimming zones en hogere helderheid.

Dus afhankelijk van je gebruik welke interessanter is.

Heb nu de 77A80J in de woonkamer en 2x 55A80J in de gameroom. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk de hele 4K120hz mode niet gebruik, omdat ik liever 4K60 game dan 1440p120hz met de Series X. Ja hij kan weergeven op 4K120hz, maar de meeste games met die modus renderen op 1440p. Zelfde met de PS5. Hetgeen wat ik vooral nuttig vind met de HDMI2.1 poorten/stand is dat hij ALLM ondersteund.

Gallery V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
taz10 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:16:
[...]

Ik ben dan heel erg benieuwd naar jouw woonkamer, hoe je daar lichtinval hebt enzo, misschien een foto ?
(...)
Tuurlijk, hierbij wat foto's bij daglicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKnBgFvG5vC96I16tx0hosX2py4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzPVdsFEiWPI25QZJawgCpcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XirCQFBc9B0ZHHm-gKzat3l1N6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERVNEZ8DalVTcFQYLuXexjWj.jpg?f=fotoalbum_large

Grote ramen zitten aan de noordoost kant, dus in de ochtend staat de zon (bij geen bewolking zoals nu wel het geval is) vol op de bank - maar niet op het TV scherm. Kijkafstand (van waar wij op de bank zitten tot aan het scherm) is precies 4 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EryxCEitgKfQSbWoqwnh8d_5nXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7PrL2RlZSwctBa7N6ZSzucb.jpg?f=fotoalbum_large

Het raam tegenover de TV geeft een zichtbare en best storende reflectie op het scherm. Hoge helderheid van de LCD helpt (die staat nu op halve kracht), de antireflectie ook wel, maar het blijft irritant zodat ik er een verduisterend rolgordijn heb geplaatst dat omlaag kan om die reflecties van achter me tegen te gaan, anders is het voor een LCD tv ook niet te doen. Huidige TV is een 65" Samsung (UE65HU7500L). Morgen komt de Sony OLED, ik zal dan wat nieuwe foto's plaatsen om te laten zien hoe die het doet in dit licht qua helderheid en weerspiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
BiG-GuY schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Qua typenummering waren de oudere modellen wat minder duidelijk. Vanaf de 2021 modellen is het gelijk getrokken wereldwijd.

De XH9005 = X90H , de XH95 = X95H. Beiden dus het mid en high segment model van 2020.
Voordeel X90H: HDMI2.1 op 2 poorten met snellere SoC, voordeel X95H: betere beeldkwaliteit vanwege meer dimming zones en hogere helderheid.

Dus afhankelijk van je gebruik welke interessanter is.

Heb nu de 77A80J in de woonkamer en 2x 55A80J in de gameroom. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk de hele 4K120hz mode niet gebruik, omdat ik liever 4K60 game dan 1440p120hz met de Series X. Ja hij kan weergeven op 4K120hz, maar de meeste games met die modus renderen op 1440p. Zelfde met de PS5. Hetgeen wat ik vooral nuttig vind met de HDMI2.1 poorten/stand is dat hij ALLM ondersteund.
Dankjewel. Het is voor zakelijk gebruik, dan lijkt mij de XH95 interessant. Hoge helderheid bij fel licht is dan belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noedelsoep
Dit is hoe de situatie bij mij thuis is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqoTxodm3YNEtwc5tznNfrxmeww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIthicE8aw1kya9TCdTsOVpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJYaxiNHyKM_Y1PmLnJT0wuL0_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jW8ZvfTf4ezkXEH75WYZ3Jfb.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nu ontzettend grijs buiten, dus het is nu relatief donker. Raampartij is 4 meter en op het zuidwesten, vanaf halverwege middag schijnt de zon schuin naar binnen en zal naar verloop van tijd meer de woonkamer in schijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6mMa2LKbw6Ucy_r_0LfXT_p150=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvJ8HtAlHaSv772mLYRIbWqT.jpg?f=fotoalbum_large

Als we er recht voor zitten zien we geen reflectie van het raampartij in beeld. Het zou kunnen dat dit nét wel het geval als er een 65" staat, die komt dan met de rand bijna tegen de speakers aan. De bank staat gewoon tegen de muur aan. Middelpunt tv is ongeveer 1,5 meter van het raam af. Het is een 40" LCD van LG uit 2015. Als de zon schijnt, is het wel knijpen met je ogen om fatsoenlijk te kunnen kijken.

Zouden jullie het aandurven met OLED?

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsoep op 01-08-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89

Ik heb zelf een w805c en de helderheid is niet zo hoog. Piek volgens mij van 185cmd2
OLED komt echt een stuk hoger dan dat. Dus vandaar dat ik mij daar niet zo druk om maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
taz10 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Hier kun je prima een OLED plaatsen, geen direct zonlicht op de TV.
Hier een grote raampartij aan de zijkant op het zuiden en een raam schuin tegenover de TV op het westen, van dit raam gaat het screen naar beneden als de zon schijnt en kun je prima kijken op onze OLED.
Zolang er maar geen direct zonlicht op valt en anders screens/gordijnen dicht doen.

[ Voor 38% gewijzigd door HereIsTom op 01-08-2021 14:59 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Mr. Freeze schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Een W serie is een wat goedkopere, die gebruik ik als monitor om op te gamen in 32”. Daar zie ik mezelf ook als het licht ongelukkig valt. Beneden een ag9 (oled) en daarvoor een XE (led) maar daar is de reflectie een stuk minder, zit gewoon een heel ander scherm in. Natuurlijk zie je in die schermen ook reflectie, maar voor mij niet storend.
Aha, een AG9 ,(€2699) das ook nog een optie in plaats van die A80j (€3499) >:) .
Lol. Ik ben weer ff de weg kwijt :*)
https://www.dewitgoedoutlet.nl/televisies/sony-kd77ag9-38757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
taz10 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Aha, een AG9 ,(€2699) das ook nog een optie in plaats van die A80j (€3499) >:) .
De A80J heeft volgensmij een iets hogere helderheid. Natuurlijk ook een stuk snellere cpu en gpu met hdmi 2.1 support. Zijn toch wel een paar goede voordelen ten opzichte van de AG9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
[...]
De A80J pik je hier op voor €3099. Het prijsverschil is dan gering. In de praktijk zal het verschil niet groots zijn, maar de A80J brengt wel wat kleine verbeteringen zoals meer pit bij HDR, tv-led Dolby Vision en HDMI 2.1. Met een prijsaanvraag kan de A80J wellicht nog voor onder de 3K wat 'ie een maand of twee geleden met cashback ook werd.

[ Voor 14% gewijzigd door benbaba op 01-08-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Hier ook nog een AG9, geweldige TV en ook mooi geluid.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
[...]
Qua beeld vermoed ik dat de kwaliteit ervan vrijwel hetzelfde is, daar zul je je geen buil aan vallen. De software is wel van twee jaar terug, dus geen Google tv maar Android tv, en grotere kans dat de ondersteuning (updates) eerder ophoudt. Als dat geen punt is, bijv omdat je toch alles via een Apple tv of nVidia shield oid kijkt maakt dat vermoedelijk weinig uit, maar ik kies dan toch maar voor de laatste versie. Ook de soc in de A80J is nieuwer en ongetwijfeld sneller. Ik maak nu veel gebruik van de Smart tv functies op mijn Samsung, die in vergelijking met moderne mobieltjes niet vooruit te branden is, best irritant eigenlijk. Goede reden voor een stevige upgrade.

Had ik eerder van die tv specialisten prijs geweten had ik daar wel besteld. :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De 77A80J is binnen. Je klikt de poten erin en zet hem rechtop, zo makkelijk gaat dat. Mijn eerste ervaring: wat een gigantisch scherm, echt veel groter dan de 65" die er stond - en die was al behoorlijk groot. Voor films kijken is dit zalig, maar voor gewoon TV kijken minder; de mensen in talkshows (even OP1 gekeken) worden zo wel erg groot. Of ik daar aan kan wennen weet ik zo even nog niet. Lukte me bij de 65" wel, dus ik kijk het nog even aan.

Qua helderheid valt het me mee. Op zijn aller helderst is het aardig te doen overdag. Wat dat betreft is een OLED hier in de woonkamer eigenlijk toch best wel goed te doen, beetje tegen mijn verwachtingen in. Wel spiegelt het scherm wat meer, en dat is met een raam tegenover de TV goed zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM-tbsR_WVLXx6UN-wpiK83xHDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRdRU0WUEizXmTXMtXs4qUFM.jpg?f=fotoalbum_large

Rolgordijn dicht en de ergste spiegeling is weg. Mooi beeld van Sony, dat moet gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkaeLfuNUm7Bmb3Ip3DrZ6QnPdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhczGlTxNyBbekTllaZXv36Y.jpg?f=fotoalbum_large

Bij zijdelings kijken zijn ook de ramen ernaast iets te goed te zien in het scherm. Dit is met de beeldinstelling 'standaard' en max helderheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM5fHHx8rHos3bMUxCVb3eOb_L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWAKneV2ao74OCaS79MSLZSa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit er graag recht voor, en vind het met de gordijnen open dan nog prima te zien. Design is prima, google TV is makkelijk via je Android telefoon in te stellen, dat is lekker, en de SEC-ARC optie schakelt direct het geluid naar de versterker. Fijn, dat is wel eens anders geweest. Geluid uit de TV zelf is oké, maar ook niet meer dan dat, en eerlijk gezegd zonde om zo'n mooi scherm niet te koppelen aan een goede surround setup. De afstandsbediening vind ik wat tegenvallen. Ik mis de gyroscopische muis die mijn Samsung had, heerlijk was dat om point en click mee te doen. De menu's zijn wel lekker snel en overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lijkt wel op een Philips met die pootjes nu ;)

Zie net toevallig deze voorbij komen (nog niet gekeken)

Bekijk op YouTube
LG C1 vs Sony A80J OLED TV Comparison: Gaming, Motion, Brightness + More!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Net de Sony KD-65XH9505 besteld voor op kantoor. :D

Heeft iemand een tip voor een goede wall mount? Op zich kan deze gewoon plat tegen de muur zitten op een vast punt. Door de bomen zie ik het bos niet meer zoveel wallmounts zijn er..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
Plat tegen de muur gebruik ik de Vogel 405 Thin. Super makkelijk en fijn om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Santee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:43:
Net de Sony KD-65XH9505 besteld voor op kantoor. :D

Heeft iemand een tip voor een goede wall mount? Op zich kan deze gewoon plat tegen de muur zitten op een vast punt. Door de bomen zie ik het bos niet meer zoveel wallmounts zijn er..
Heb zelf de originele vlakke Sony mount gekocht voor mijn Sony 77A80J en 55A80J. Hele simpele beugel en is in twee standen te monteren qua afstand tot muur.

Staat heel strak.

Sony SU-WL450

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kuhr89 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:39:
Plat tegen de muur gebruik ik de Vogel 405 Thin. Super makkelijk en fijn om te gebruiken.
Vogel 505 is dezelfde neem ik aan maar dan voor grotere maten. Ik zal beide eens bekijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Santee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

Vogel 505 is dezelfde neem ik aan maar dan voor grotere maten. Ik zal beide eens bekijken. Bedankt!
Klopt! Die kan wat grotere maten aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noedelsoep
Zo lang gefocust op de X95J, in de veronderstelling dat OLED waarschijnlijk niet geschikt zou zijn vanwege de lichtinval...

Eergisteren de 65" A80J binnengekregen en mocht-ie niet geschikt zijn, kon ik 'm altijd nog terugsturen.

Deze gaat nooit meer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggy88
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-11-2022
ik wil graag een 85inch tv gaan kopen en kom toch vaak uit bij Sony nu twijfel ik tussen de 85x85j (2021) voor€2999 of de 85xh9096(2020)voor 2499. Welke is er nu beter? of is er een tv die ik over het hoofd heb gezien voor rond de €3000

[ Voor 4% gewijzigd door Ziggy88 op 06-08-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ziggy88 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:04:
ik wil graag een 85inch tv gaan kopen en kom toch vaak uit bij Sony nu twijfel ik tussen de 85x85j (2021) voor€2999 of de 85xh9096(2020)voor 2499. Welke is er nu beter? of is er een tv die ik over het hoofd heb gezien voor rond de €3000
De XH95 is de beste die je voor dat bedrag kan krijgen. Daaronder komt de XH90 en daaronder de X85J. Laatstgenoemde is (nog) veel te duur. Ter vergelijking de XG85 uit 2019 is zeer vergelijkbaar en is zo'n €1000,- minder. Boven budget heb je nog X95J en QN85A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Ziggy88 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:04:
De X85J heeft google TV en een betere werking van HDMI 2.1. De X9096 heeft local dimming wat vooral in hdr betere resultaten geeft maar heeft niet zoveel zones. Ook die heeft hdmi 2.1 maar op 120hz komt er een lichte blur.

Eventueel is er de XH95 als hdmi 2.1 niet veel uitmaakt.
Die heeft ten opzichte van de bovenste twee veel betere beeldkwaliteit, grotere kijkhoeken, beter tegen reflecties en een stuk meer zones met hogere helderheid. Wel heeft die een iets langzamer soc maar is nog steeds zeer responsief in het android tv menu.

pricewatch: Sony 85XH95 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik twijfel momenteel tussen een 43/49/55 inch Sony, LG of Samsung, de modellen die ik zie verschillen op zich niet veel, al ben ik wel Sony fan.

Het belangrijkste struikelpunt punt lijkt op dit moment het besturingssysteem, bij mijn vorige Sony werkte dit niet altijd even soepel, tegenwoordig zijn ze over op AndroidTV/GoogleTV?

Is dit even goed of beter dan WebOS en Tizen?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JDx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:39:
Ik twijfel momenteel tussen een 43/49/55 inch Sony, LG of Samsung, de modellen die ik zie verschillen op zich niet veel, al ben ik wel Sony fan.

Het belangrijkste struikelpunt punt lijkt op dit moment het besturingssysteem, bij mijn vorige Sony werkte dit niet altijd even soepel, tegenwoordig zijn ze over op AndroidTV/GoogleTV?

Is dit even goed of beter dan WebOS en Tizen?
Android tv werkt gewoon lekker hoor, althans op de tv’s die ik heb (gehad). Geen idee hoe de andere fabrikanten zouden bevallen maar Android op zich is prima, zeker bij de recentere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mr. Freeze schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Android tv werkt gewoon lekker hoor, althans op de tv’s die ik heb (gehad). Geen idee hoe de andere fabrikanten zouden bevallen maar Android op zich is prima, zeker bij de recentere modellen.
Ja alleen zie ik dat ze dat helaas alleen bij de nieuwere modellen hebben, twijfelde tussen een LG en Sony eigenlijk nog, maar die is blijkbaar al wat ouder:
https://www.kieskeurig.nl...16&product%5B%5D=12223720

Het is lastig sorteren op veel sites op WebOS, terwijl ik juist veel YouTube enzo gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 07-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JDx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Ja alleen zie ik dat ze dat helaas alleen bij de nieuwere modellen hebben, twijfelde tussen een LG en Sony eigenlijk nog, maar die is blijkbaar al wat ouder:
https://www.kieskeurig.nl...16&product%5B%5D=12223720

Het is lastig sorteren op veel sites op WebOS, terwijl ik juist veel YouTube enzo gebruik.
Is geen kwestie van leeftijd, maar uit welke serie je een tv kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mr. Freeze schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Is geen kwestie van leeftijd, maar uit welke serie je een tv kiest.
Vanaf welke serie heeft Sony dan AndroidTV/GoogleTV?

In de OP staat info over 70 serie volgt, maar zie het nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JDx schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Vanaf welke serie heeft Sony dan AndroidTV/GoogleTV?

In de OP staat info over 70 serie volgt, maar zie het nergens.
Bijvoorbeeld deze

pricewatch: Sony KD-43X80J Zwart

Zelf wil ik deze hebben, maar puur voor op bureau om te gamen met Xbox, iets duurder maar net ff serie hoger.
pricewatch: Sony KD-43X85J Zwart

[ Voor 37% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-08-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mr. Freeze schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Bijvoorbeeld deze

pricewatch: Sony KD-43X80J Zwart

Zelf wil ik deze hebben, maar puur voor op bureau om te gamen met Xbox, iets duurder maar net ff serie hoger.
pricewatch: Sony KD-43X85J Zwart
Thanks, nette TV, die gaat in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Net een software-update voor de X94J gehad. Iemand ergens release notes gezien?

Lijkt alsof Sony voor deze generatie geen update files (met release notes) op haar site beschikbaar stelt en alleen nog maar OTA aanbiedt.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste