Nee, dit is helaas nog altijd niet mogelijk en zo'n beetje het enige grote probleem van Signal. Telefoon kwijt, stuk of (per ongeluk) gereset = alle berichten en niet elders opgeslagen media kwijt. Als je die niet kwijt wil raken, dan moet je Signal Desktop koppelen en daaruit een back-up trekken. Deze kan je dan alleen niet herstellen naar je telefoon, maar dan heb je in ieder geval de geschiedenis nog.swhnld schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:27:
Is het ondertussen mogelijk om in Signal automatisch een backup te maken naar een cloud oplossing? Heb het ooit getest, maar toen kon het niet en ben ik gegevens kwijt geraakt en gestopt met het gebruik ervan.
Dat is voor mij een van de belangrijke features in een berichten app, dat ik relevante informatie niet kwijt raak.
Signal's dev team gaf wel een hint (zie "what's next") dat eraan gewerkt wordt (en zie ook deze commit), maar we moeten nog ff zien wat dat dan gaat worden. Ze hadden dit jaren geleden al mogelijk kunnen maken op uiterst veilige manier, is puur onwil (en niemand weet precies waarom).
Anyway, het lijkt er op dat ze na tig jaar misschien toch eindelijk het licht gezien hebben; dus hopen dat het er heel snel aankomt.
Ja, absoluut. Maar voor mij persoonlijk: ook dingen die ik misschien best zou kunnen missen wil ik gewoon bewaren. Lekker makkelijk en die paar MB opslag: lekker boeiend.Gr4mpyC3t schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:58:
[...]
Staan er dingen in Signal (of een andere chatapp) die je niet kunt missen, vraag ik puur uit interesse?
[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 24-02-2025 00:19 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
:strip_exif()/f/image/JjqVmnRYCDgTBSHhLbwwTXdA.jpg?f=fotoalbum_large)