Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
Eiríkr schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:26:
Kijk eens aan, er is een topic voor Signal.

Toch maar eens oppakken want ik gebruik het nu een tijdje met mijn vriendin en we zijn erg tevreden. Moet zeggen dat het een prima alternatief vormt voor WhatsApp en Telegram zoals wij het gebruiken.

Familie, vrienden, kennissen en collega's mee krijgen is haast geen beginnen aan. Uiteraard, echte vrienden of familie bellen me maar of nemen de moeite Signal te installeren. Tot op zekere hoogte ga ik daarin mee. Maar WhatsApp volledig verwijderen voelt nog niet goed. Vooral voor vrienden en familie WhatsApp groepen.

Hoe gaan jullie daar mee om?
gewoon geen mensen bekeren... van tijd tot tijd is er een beweging in de markt. Of schandaal van facebook... dan lopen veel weg... en langzaam terug.... politiek... telegram om nu veel oorlogsverhalen te delen... we chat omdat het chinees is.... ik conformeer me niet aan wat een ander wil.
En als die ander alleen op telegram zit omdat dat hem beter lijkt, niet mijn probleem. Je bepaald je eigen sociale cirkel, of buurt app je ook maar in wil zitten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:41

Toch maar eens oppakken want ik gebruik het nu een tijdje met mijn vriendin en we zijn erg tevreden. Moet zeggen dat het een prima alternatief vormt voor WhatsApp en Telegram zoals wij het gebruiken.

Familie, vrienden, kennissen en collega's mee krijgen is haast geen beginnen aan. Uiteraard, echte vrienden of familie bellen me maar of nemen de moeite Signal te installeren. Tot op zekere hoogte ga ik daarin mee. Maar WhatsApp volledig verwijderen voelt nog niet goed. Vooral voor vrienden en familie WhatsApp groepen.

Meegaan met de flow en het belang van de contacten. Ik heb een internationale vriendenkring en reis veel, en daarom meerdere chatapps op de telefoon, en blokkeer de rechten die ik niet wil geven. Zet standaard notificaties op stil. Alleen signal mag me storen, daar zitten de allerbelangrijkste naaste familie in. Die heb ik omgekregen met een familie groep Gezin, waardoor mijn moeder omging, via haar de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:11
Door dus geen Signal te gebruiken. De software kan nog zo goed zijn (daar is in geval van signal vind ik afgezien van privacy en beveiliging nog wel wat voor af te dingen), als niemand het gebruikt heb je er niks aan.
Ik heb met mijn vrienden Telegram en daarnaast met andere vrienden en familie Whatsapp. Ik wil niet nog een derde groep. En dat Telegram was al gedoe en sommigen van die gebruikers gebruiken die app ook alleen voor die vriendengroep. Als ik nu aankom met Signal zal een deel geen zin hebben om nog weer een overstap te doen.

Signal doet me wat dat betreft denken aan een Linux-fanboy die vertelt dat zijn oma ook prima er mee overweg zou kunnen en het om x redenen beter is ipv Windows. Ja, wat denk je zelf. Linux zal met al je argumenten nooit de markt veroveren en voor een grootste reden doordat het een niche markt is. Op de telefoonmarkt is het een grote speler, maar Android is niet wat een Linux-fan in gedachte had. En dan kan ik (als Apple fanboy) Linux nog zo leuk vinden (wat ik ook doe), gaat geen mainstream desktop systeem worden op de manier dat Linux fans er van houden (ik bedoel dus geen ChromeOS).
Zelfde denk ik met Signal. Hoe vervelend ik het ook vind, Whatsapp zal marktleider blijven en mensen stappen niet over omdat het 't leven alleen maar vervelender maakt. Want in de praktijk ga je naar twee apps. En Whatapp werkt gewoon prima. En privacy vinden de meeste mensen minder belangrijk dan gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
Geen Whatsapp hebben. Ik mis er niks aan.

Ik zie als argumenten wel eens dingen voorbij komen als verenigingsgroepen en dergelijke, maar als ik in die situatie zou komen zou ik het niet accepteren als een berichtendienst als primair communicatiekanaal gebruikt wordt. Ik zat vroeger bij een orkest waar op de wekelijkse repetitieavond mededelingen werden gedaan en waar je ook dingen kon afstemmen/afspreken met anderen als daar noodzaak voor was. Dat werkte prima en buiten die contactmomenten heb je er ook verder geen afleiding meer van.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nu met alle backlash over de beslissing om te stoppen met SMS-ondersteuning ben ik toch even benieuwd: merken jullie daar nu veel van in jullie netwerk? Ikzelf totaal niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ben nu een half jaartje van Whatsapp en bevalt uitstekend, wel een weekje whatsapp Business gebruikt zodat mensen een afwezigheid bericht kregen dat ik alleen nog op iMessage en signal “geappt” kon worden, daarna alles verwijderd.

Ik heb er echter voor gekozen nooit die gast te zijn die komt bedelen om een andere messagers te installeren. Het vind zijn weg allemaal wel, mensen die de moeite willen nemen hebben dat zonder aandringen gedaan, andere sms of mail ik nu mee en dat is ook prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
Ik heb het idee dat Signal wel wat is aangepast gedurende de anderhalf jaar dat ik het gebruik. Bijvoorbeeld dat er meer compressie wordt toegepast op filmpjes en videobellen. Nu had ik gisteren het probleem dat Signal het verdomd om een screen recorder filmpje van 2,5min door te sturen. Het bestand is maar 74MB en toch wil hij hem niet versturen. Signal begint te compressen en iets voordat hij daarmee klaar is krijg ik een "failed", zonder reden. Toch maar eens Whatsapp na 1,5 jaar geinstalleerd en daar ging het wel direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb intussen wel een nadeel ontdekt aan hoe Signal media opslaat: je verbruikt steeds meer opslagruimte. Ik heb zelf ingesteld dat berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd, maar op iOS kan dat niet. En dat is ook niet iets dat mensen die al hun historie willen bewaren acceptabel gaan vinden.

Ik denk dit samen met geen cloudbackups toch een aardig frictiepunt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:12
Bananenplant schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:
Ik heb intussen wel een nadeel ontdekt aan hoe Signal media opslaat: je verbruikt steeds meer opslagruimte. Ik heb zelf ingesteld dat berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd, maar op iOS kan dat niet. En dat is ook niet iets dat mensen die al hun historie willen bewaren acceptabel gaan vinden.

Hmm, dat is inderdaad niet zo fijn. Ik heb iOS.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Bananenplant schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:

Wat bedoel je precies? Ik heb ingesteld dat alle berichten na vier weken verwijderd worden. Wordt media dan niet verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb dit ook gewoon ingesteld op iOS. Doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter852
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02 13:18
Beste mensen,

weet iemand hoe je gesprekken en media makkelijk uit Signal op je computer zet, of anderszins exporteert? Ik ben niet zo handig met computers, maar dit heb ik echt nergens kunnen vinden.

Heel veel dank!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
@Peter852, gesprekken exporteren is momenteel niet mogelijk. Media kun je (op Android, iOS weet ik niet) per gesprek naar de opslag van je telefoon exporteren.

Het is ook een lastig onderwerp. Het is namelijk een trade-off tussen controle over je eigen data en het beveiligen ervan. Als het superlaagdrempelig zou zijn om gesprekken te exporteren en dat zelfs geautomatiseerd (en onversleuteld) in cloudopslag te zetten kun je immers net zo goed geen Signal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Weet iemand hoe het kan dat ik met Whatsapp en SMS wel berichten kan zien op m'n Android Auto scherm, maar niet met Signal? (Android 8.1, Peugeot 208, 2021)??
Alle instellingen al gecheckt, geen Niet-storen (app) aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@William_H, het lijkt erop dat dat niet ondersteund wordt en waar dit wel gewerkt heeft een onbedoeld bij-effect was van het feit dat Signal vroeger SMS ondersteunde.

Zie ook hier: https://community.signalu...oval-of-sms-support/51714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Bananenplant schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:30:
@William_H, het lijkt erop dat dat niet ondersteund wordt en waar dit wel gewerkt heeft een onbedoeld bij-effect was van het feit dat Signal vroeger SMS ondersteunde.

Zie ook hier: https://community.signalu...oval-of-sms-support/51714
Nou, ik heb het dus getest. En het werkt wel degelijk. De twee zaken die tegenwerkte waren dat ik de Google Assistent niet volledige toegang had gegeven. Maar de belangrijkste was dat ik de Appvergrendeling aan had staan. Dan kan AA (natuurlijk) niet de berichten lezen want de app moest eerst toegang geven.
Helaas moet je de appvergrendeling dus helemaal uitzetten, je kan niet kiezen voor bijv deze rit toegang geven en daarna staat het weer automatisch aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bananenplant
https://signal.org/blog/signal-is-expensive/

Signal heeft een blogpost gedaan waarin ze inzicht geven in de kosten die ze maken. En ook laten zien dat ze met 50 mensen een product onderhouden waar men bij Line of Kakao Talk duizenden aan personeel heeft.

Misschien ga ik een raketbadge kopen voor het einde van het jaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bananenplant schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:47:
https://signal.org/blog/signal-is-expensive/

Signal heeft een blogpost gedaan waarin ze inzicht geven in de kosten die ze maken. En ook laten zien dat ze met 50 mensen een product onderhouden waar men bij Line of Kakao Talk duizenden aan personeel heeft.

Misschien ga ik een raketbadge kopen voor het einde van het jaar :) .
Ik ben een (vallende) ster. Ha 100€ doneren dan zie je raketjes :) als je nu eens voor een planeet badge ging ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 18-11-2023 12:01 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Damic schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:59:
[...]

als je nu eens voor een planeet badge ging ;)
Na wat discussie op de Signalfora gelezen te hebben heb ik dit nu gedaan :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDiHvz9LFiG8Nl0m0AAwepw4DgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fkZpnrDdwAhvZ74tGoqtT7Zm.jpg?f=user_large
Fijn, nu ook al spam berichten zonder Telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Signal blijft ook niet gespaard van fake accounts dus...

[ Voor 90% gewijzigd door StopEcocide op 05-01-2024 18:11 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:09:
[Afbeelding]
Fijn, nu ook al spam berichten zonder Telefoonnummer
Oh, wat apart 🤔 . Ik heb ook al tijden niets meer over nepaccounts gelezen op de gebruikersfora.

Ze zijn wel bezig met het introduceren van gebruikersnamen voor contact discovery, waarbij je dus inderdaad je telefoonnummer in je profiel kunt afschermen. Maar bij mijn weten is dat nog niet gereleaset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bananenplant schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Oh, wat apart 🤔 . Ik heb ook al tijden niets meer over nepaccounts gelezen op de gebruikersfora.

Ze zijn wel bezig met het introduceren van gebruikersnamen voor contact discovery, waarbij je dus inderdaad je telefoonnummer in je profiel kunt afschermen. Maar bij mijn weten is dat nog niet gereleaset...
Je dacht ik dus ook, op WhatsApp of telegram zie je nog wel een nummer. Maar op signal kon ik niks vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
https://signalapp.nl/

Weet iemand toevallig wie deze website onderhoudt? Het lijkt wel een slim idee om informatie over Signal zo laagdrempelig in het Nederlands toegankelijk te maken. Er staan ook vertalingen van Signals eigen blogposts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bananenplant schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:24:
https://signalapp.nl/

Weet iemand toevallig wie deze website onderhoudt? Het lijkt wel een slim idee om informatie over Signal zo laagdrempelig in het Nederlands toegankelijk te maken. Er staan ook vertalingen van Signals eigen blogposts op.
Onderin de Nederlandse website staat een verwijzing naar de Duitse.Ik denk dat het Duitsers zijn die de website hebben opgezet?
https://www.signal-news.de/ueber/
https://www.signal-news.de/kontakt/

Maar je kan ze ook gewoon een email sturen: https://signalapp.nl/contact/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 767041

en dan nu eindelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NO6y3GGE8UocoTS9H6e__r51wU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vTj5WHNC2DfrsGUujCz0hrQs.png?f=user_large

op dit moment in beta fase,

https://x.com/signalapp/status/1760001994788306976?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miademo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-02 17:59
Ik heb de app signal op mijn i phone gezet. Hoe ervoor zorgen dat mijn telefoon of google contacten niet kunnen zien dat ik signal gebruiker ben? Ik wil in signal alleen een groepje maken van 4 van mijn contacten. Dat is allles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Miademo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:25:
Ik heb de app signal op mijn i phone gezet. Hoe ervoor zorgen dat mijn telefoon of google contacten niet kunnen zien dat ik signal gebruiker ben? Ik wil in signal alleen een groepje maken van 4 van mijn contacten. Dat is allles
Volgens mij is dat met de huidige stable nog niet mogelijk. Deze functie komt er wel aan en zit dan onder instellingen -> privacy -> telefoonnummer.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Volgens mij is dat met de huidige stable nog niet mogelijk. Deze functie komt er wel aan en zit dan onder instellingen -> privacy -> telefoonnummer.
In de instellingen onder Chats (wellicht "Gesprekken" in het Nederlands) heb je wel de mogelijkheid om synchroniseren met iOS uit te zetten. Ik weet alleen niet of dit hetzelfde effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:50:
[...]

In de instellingen onder Chats (wellicht "Gesprekken" in het Nederlands) heb je wel de mogelijkheid om synchroniseren met iOS uit te zetten. Ik weet alleen niet of dit hetzelfde effect heeft.
Nope; dat gaat puur over de contacten op jouw telefoon.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Op Desktop zit ik al op Signal 7 :Y , nog even geduld voor Android. Ik hoop dat ze nu gaan inzetten op cloudbackups: daar zit volgens mij bij veel mensen de meeste frictie op het moment.

Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag waar binnen de Nederlandse situatie de relevantie van PNP zit. Wellicht bij groepen van clubs oid waar je niet wilt dat iedereen je nummer ziet? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij de concurrentie werkt tegenwoordig :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
En Signal 7 is nu ook in productie uit de Play Store beschikbaar :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bananenplant schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:25:
En Signal 7 is nu ook in productie uit de Play Store beschikbaar :Y .
Wat is het verschil? ik zit al op versie 7.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Wat is het verschil? ik zit al op versie 7.0.2.
Usernames en phone number privacy zijn daarin beschikbaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Mooie ontwikkeling, al is me nog niet duidelijk hoe dit eruit gaat zien. Ik wil graag visitekaartjes laten drukken. Hoe zou ik dan, zonder mijn nummer erop te zetten, toch voor mensen mobiel te bereiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06

Fjeze

AllesPerfect!

Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Fjeze op 24-05-2024 22:52 ]

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Fjeze schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:15:
Vraag: is het normaal dat je niet bereikbaar bent als je de app niet hebt geïnstalleerd.
Dat als je de app dan weer installeert je niet de gemiste berichten alsnog ziet, en mensen je dus geen berichten kunnen sturen.
Als mensen je niet zien als contact in Signal, dan moet je het al behoorlijk lang niet geïnstalleerd hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Kon je niet bij het verwijderen aangeven dat je account beëindigd moet worden ofzo?

Ik heb geen idee, ik heb dat nog nooit gedaan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Hoe kom ik er achter wat mijn username is? Ik kan me niet herinneren dat ik er een heb ingesteld en ga binnenkort visitekaartjes laten drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Klik op je avatar en daar staat je username (als je die hebt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
erwn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:42:
Klik op je avatar en daar staat je username (als je die hebt?).
Ah, duidelijk. Thanks voor de verheldering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:42

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Mooi artikel over Signal:
https://www.wired.com/story/meredith-whittaker-signal/

Zelf ben ik een tijd geleden begonnen om de foute Bigtech langzaam uit mn leven te bannen. Mail niet via Google maar Proton, gebruik HereWeGo ipv waze/maps etc. etc.

Vanwege netwerkeffecten kwam Whatsapp nog niet echt aan bod maar ik heb in ieder geval nu Signal weer geïnstalleerd... [En m'n whatsapp status veranderd om vooral voor veiligheid en privacy mij via Signal te bereiken].

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Weet iemand of er een mogelijkheid is om Signal in zijn totaliteit, het liefst met 1 handeling, voor een bepaalde tijd te dempen?

Ik weet hoe ik een specifieke eenheid (individu / groep) moet dempen, maar zie geen optie om Signal op mijn iPhone 12 met 1 klik te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
StopEcocide schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:32:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om Signal in zijn totaliteit, het liefst met 1 handeling, voor een bepaalde tijd te dempen?
Kun je hiervoor geen meldingsprofiel gebruiken? Ik weet alleen niet of die in iOS-app beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
StopEcocide schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:32:
De notificatie permissie intrekken en weer toekennen als je wel weer meldingen wil ontvangen.

• StopEcocide
Wat is het rustig in dit topic?

Anyways, ik ben sinds kort voor een klein bedrag maandelijks donateur geworden. Vreemd dat er bij de verificatie-afboeking van 1 cent 'Fysio en Manuele Therapie Kattenbro' staat? Is dat een soort alias om het anoniem te houden? Of is hier sprake van een verkeerde link tussen mij en de genoemde Fysio onderneming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Privacyfreak
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-06 07:03
StopEcocide schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:36:
Wat is het rustig in dit topic?

Anyways, ik ben sinds kort voor een klein bedrag maandelijks donateur geworden. Vreemd dat er bij de verificatie-afboeking van 1 cent 'Fysio en Manuele Therapie Kattenbro' staat? Is dat een soort alias om het anoniem te houden? Of is hier sprake van een verkeerde link tussen mij en de genoemde Fysio onderneming?
Nee dat is niet bewust. Ik heb hetzelfde gehad dus het ligt niet aan jou. Beste is om te rapporteren aan Signal op support@signal.org. Waarschijnlijk geeft betaaldienstverlener Stripe de verkeerde naam mee. Het is alleen bij de terugboeking van 1 cent door Stripe. De maandelijkse afschrijvingen hebben gewoon de naam Signal Technology Foundation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

JB

Cédric roelt!

Still going strong. Blijft uitdagend mbt verenigingsleven omdat veel mensen Signal gewoonweg niet kennen, maar met wat uitleg snappen ze wel waarom ik geen WhatsApp gebruik. Wel jammer dat je geen grote filmpjes kan sturen en dat er nog steeds geen CarPlay integratie is.

Het gaat uiteindelijk niet ombuigen naar Signal. NL blijft stug WA gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 26-01-2025 13:21 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
JB schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Het gaat uiteindelijk niet ombuigen naar Signal. NL blijft stug WA gebruiken.
Geef het tijd. De Amerikaanse politiek maakt nu dat Meta duidelijk zijn lelijke kleuren laat zien :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Dat betwijfel ik. Het lijkt alsof de meeste mensen zich er niet eens van bewust zijn dat Whatsapp van Meta is, of dat het ze niet boeit, want het is geen social media maar een chat app enzo.

Bijna iedereen die ik persoonlijk ken zit op Whatsapp (binnen- en buitenland). Bijna niemand die ik ken heeft Signal en die enkeling die het wel heeft kijkt er nooit op, inclusief mezelf. En of het nou een groep mensen van je sport/vereniging, buurt of werk is: Het is whatsapp.
Whatsapp heeft de facto een monopolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@PrimusIP, Whatsapp op werktelefoons zonder verwerkersovereenkomst met Meta kan natuurlijk niet, he ;) . Of je moet de toegang tot je zakelijke adresboek kunnen blokkeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Bananenplant schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:28:
@PrimusIP, Whatsapp op werktelefoons zonder verwerkersovereenkomst met Meta kan natuurlijk niet, he ;) . Of je moet de toegang tot je zakelijke adresboek kunnen blokkeren ofzo.
Vraag me af of iemand zich er wat van aantrekt. Tijdje geleden waren er wel berichten over dat rijksambtenaren Tiktok niet mogen gebruiken, maar daarentegen zie ik lokale overheden juist rugdekking geven voor initiatieven als Whatsapp buurtprefentie.

Het zou wel positief zijn als officiele instanties willen dat mensen Signal gebruiken enzo. Wat je dan iig krijgt is dat het wat bekender wordt en mensen er meer aan wennen. Nog mooier zou zijn als dat interoperabiliteit idee van de grond komt. Dus dat je berichten tussen verschillende apps kunt uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
PrimusIP schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Nog mooier zou zijn als dat interoperabiliteit idee van de grond komt. Dus dat je berichten tussen verschillende apps kunt uitwisselen.
Nee. Signal dat metadata gaat lekken naar partijen als Meta is iets dat je niet moet willen. Dat is hetzelfde als wanneer je Protonmail neemt maar Google in de praktijk toch bijna al je privécorrespondentie wel heeft omdat bijna iedereen Gmail gebruikt.

Gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Still going strong. Blijft uitdagend mbt verenigingsleven omdat veel mensen Signal gewoonweg niet kennen, maar met wat uitleg snappen ze wel waarom ik geen WhatsApp gebruik.
Ooh die ervaring heb ik helemaal niet. Ik heb nu een jaartje of drie geen whatsapp meer en moet zeker wekelijks nog wel aan iemand uitleggen waarom, heel af en toe is er wel begrip maar meestal alleen ongeloof (vaak uit onwetendheid uiteraard).

Gelukkig zit 95% van mijn privé omgeving op iMessage dus heb ik er niet echt last van verder maar opvallend blijf ik het wel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Ooh die ervaring heb ik helemaal niet. Ik heb nu een jaartje of drie geen whatsapp meer en moet zeker wekelijks nog wel aan iemand uitleggen waarom, heel af en toe is er wel begrip maar meestal alleen ongeloof (vaak uit onwetendheid uiteraard).

Gelukkig zit 95% van mijn privé omgeving op iMessage dus heb ik er niet echt last van verder maar opvallend blijf ik het wel vinden.
Ja wat wel herkenbaar is "oooh ja jij hebt geen WhatsApp hé, ja dan kun je niet in de groepapp mee doen" maar er niet voor open willen staan om Signal te installeren, terwijl ze wel tig andere apps gebruiken (waardoor het voor hun toch al niet meer uitmaakt...). Ik kan niemand verplichten natuurlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Ja wat wel herkenbaar is "oooh ja jij hebt geen WhatsApp hé, ja dan kun je niet in de groepapp mee doen" maar er niet voor open willen staan om Signal te installeren, terwijl ze wel tig andere apps gebruiken (waardoor het voor hun toch al niet meer uitmaakt...). Ik kan niemand verplichten natuurlijk.
Ooh ik vraag ze overigens niet om Signal of welke andere app dan ook te installeren.

Vaak vind het zijn weg wel, zakelijke relaties vallen dan vaak terug op e-mail en privé hebben ze iMessage meestal wel op de telefoon maar wordt alleen uit gewoonte whatsapp gebruikt.

Dat van groepen herken ik wel, ik heb nog nooit echt iets gemist daardoor maar bij de voorpret ben ik dan vaak niet betrokken, dat is soms jammer maar ook net zo vaak een genot ;)

Nu bijvoorbeeld gaat een goeie vriend van mij trouwen en loopt er een vrijgezellenfeest groep, ik heb alleen een SMS’je over de datum en later eentje voor een tikkie gehad, precies goed 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bananenplant
Signal meest gedownloade berichtenapp in Nederland
Het WhatsApp-alternatief Signal is momenteel de meest gedownloade berichtenapp in Nederlandse appwinkels. De toename in het aantal downloads begon begin januari, meldt de non-profit Signal Foundation. Op sociale media hangt het al de Nederlandse vlag uit: ‘Bedankt NL!’
8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
En het plopt hier rustig door met nieuwe contacten :) . Schijnbaar zitten er alleen weinig jongeren op...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Vraagje: Kan ik mijn Signal username op Marktplaats afgeven zodat deze persoon mij kan bereiken, zonder dat hij mijn nummer te zien krijgt?

Ik begrijp logischerwijs dat hij dan uiteraard de app ook moet installeren?

Ik had net namelijk iemand aan de deur die zich in de dag vergist had en om in de toekomst te voorkomen dat mensen die iets bij mij af komen halen, voor een dichte deur staan en mij dan kunnen contacteren via Signal. (deze zin loopt niet lekker, hopelijk begrijpen jullie mijn vraag) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
StopEcocide schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:04:
Vraagje: Kan ik mijn Signal username op Marktplaats afgeven zodat deze persoon mij kan bereiken, zonder dat hij mijn nummer te zien krijgt?

Ik begrijp logischerwijs dat hij dan uiteraard de app ook moet installeren?
Ja, dan moet je uitzetten dat contacten je telefoonnummer kunnen zien. En desgewenst je username roteren als alles afgehandeld is.

Je kunt ook een signal.me-link delen, die leidt je volgens mij vanzelf naar het downloaden van de app als je die nog niet hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bananenplant op 15-02-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Bananenplant schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:25:
[...]

Ja, dan moet je uitzetten dat contacten je telefoonnummer kunnen zien. En desgewenst je username roteren als alles afgehandeld is.

Je kunt ook een signal.me-link delen, die leidt je volgens mij vanzelf naar het downloaden van de app als je die nog niet hebt.
Aha, op die manier. Zo maak je op een subtiele manier toch reclame voor Signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
StopEcocide schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Aha, op die manier. Zo maak je op een subtiele manier toch reclame voor Signal.
Kijk anders eens in de app bij de QR-code en de link daarachter. Waarschijnlijk kun je die zelfs los van je gebruikersnaam roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Bananenplant schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:33:
[...]

Kijk anders eens in de app bij de QR-code en de link daarachter. Waarschijnlijk kun je die zelfs los van je gebruikersnaam roteren.
Thanks voor tip. Ik had het al gezien :)

Ik heb de link doorgestuurd naar iemand die geen Signal had, maar die kon daar alleen gebruik van maken als zij de app zou installeren. Wat voor meerwaarde heeft het delen dan?

Wat is de 'minimale' manier om zo min mogelijk Signal info te delen met iemand die de app niet heeft en toch met deze persoon in contact te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door StopEcocide op 16-02-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
StopEcocide schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Ik heb de link doorgestuurd naar iemand die geen Signal had, maar die kon daar alleen gebruik van maken als zij de app zou installeren. Wat voor meerwaarde heeft het delen dan?

Wat is de 'minimale' manier om zo min mogelijk Signal info te delen met iemand die de app niet heeft en toch met deze persoon in contact te komen?
Die is er niet. De meerwaarde zit erin dat je een disposable id hebt om contact op te nemen. Daarnaast is het handig dat iemand niet zelf de app hoeft op te zoeken als iemand deze nog niet heeft.

Trouwens, wel belangrijk: het id voor contact discovery is dan wel disposable, je deelt alsnog wel je profiel met de ander als je een message request doet/accepteert. Dus je bent dan niet ineens anoniem ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Bananenplant op 16-02-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Is het ondertussen mogelijk om in Signal automatisch een backup te maken naar een cloud oplossing? Heb het ooit getest, maar toen kon het niet en ben ik gegevens kwijt geraakt en gestopt met het gebruik ervan.
Dat is voor mij een van de belangrijke features in een berichten app, dat ik relevante informatie niet kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:27:
Is het ondertussen mogelijk om in Signal automatisch een backup te maken naar een cloud oplossing? Heb het ooit getest, maar toen kon het niet en ben ik gegevens kwijt geraakt en gestopt met het gebruik ervan.
Dat is voor mij een van de belangrijke features in een berichten app, dat ik relevante informatie niet kwijt raak.
Signal kan naar iCloud backup-pen, althans het roept iCloud aan zie ik in de settings van mijn iPhone. In de app zie ik er niets van terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2QRi_Tdda58Gdgl7DKzbAexWyU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DDfr7jptl57KyovOeP7Pt0E8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-02-2025 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:32
Staan er dingen in Signal (of een andere chatapp) die je niet kunt missen, vraag ik puur uit interesse?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nee, dit is helaas nog altijd niet mogelijk en zo'n beetje het enige grote probleem van Signal. Telefoon kwijt, stuk of (per ongeluk) gereset = alle berichten en niet elders opgeslagen media kwijt. Als je die niet kwijt wil raken, dan moet je Signal Desktop koppelen en daaruit een back-up trekken. Deze kan je dan alleen niet herstellen naar je telefoon, maar dan heb je in ieder geval de geschiedenis nog.

Signal's dev team gaf wel een hint (zie "what's next") dat eraan gewerkt wordt (en zie ook deze commit), maar we moeten nog ff zien wat dat dan gaat worden. Ze hadden dit jaren geleden al mogelijk kunnen maken op uiterst veilige manier, is puur onwil (en niemand weet precies waarom).

Anyway, het lijkt er op dat ze na tig jaar misschien toch eindelijk het licht gezien hebben; dus hopen dat het er heel snel aankomt. :)
Gr4mpyC3t schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:58:
[...]
Staan er dingen in Signal (of een andere chatapp) die je niet kunt missen, vraag ik puur uit interesse?
Ja, absoluut. Maar voor mij persoonlijk: ook dingen die ik misschien best zou kunnen missen wil ik gewoon bewaren. Lekker makkelijk en die paar MB opslag: lekker boeiend. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 24-02-2025 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Is NRC een Signal-campagne aan het voeren? Ik word de afgelopen dagen flink “getarget” op Instagram met een advertentie van NRC waarin Signaal wordt promoot.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:25
Wat zijn in jullie ervaringen de meest steekhoudende argumenten om mensen mee te krijgen naar Signal?

Ben niet van plan om de hele dag te gaan lopen prediken maar in mijn omgeving schuiven verschillende bubbels langzaam van WhatsApp naar Signal. Toch blijven er altijd een paar groepen - familie / ouders van school/sportvereniging - die vast houden aan WhatsApp.

En je kunt natuurlijk allerlei technische argumenten aandragen, maar daarmee raak je - in mijn optiek - niet snel de juiste snaar.

Iemand ervaringen met wat nou wel werkt? Of is het een kwestie van wachten tot de massa komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
Ik heb vooral argumenten waarom mensen niet mee gaan in een overgang van het bekende WhatsApp naar signal.

Het eerste issue is dat niet iedereen zin heeft in twee kwebbel apps, waarbij je dus moet bijhouden hoe je mensen moet benaderen.

Ten tweede weten mensen niet dat beide apps naast elkaar kunnen bestaan. Dat klinkt triviaal, maar ik werk als vrijwilliger bij SeniorWeb en die vraag is mij al diverse malen gesteld. Geen representatieve groep natuurlijk, maar toch.

Ten derde vragen mensen zich af wat de zo privė is aan whatsapp berichten in de stijl van “Wat een lekker weer vandaag. Ben lekker naar het bos gegaan”.

[ Voor 9% gewijzigd door wjvh op 06-03-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Rubik_31415 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:36:
Wat zijn in jullie ervaringen de meest steekhoudende argumenten om mensen mee te krijgen naar Signal?

Ben niet van plan om de hele dag te gaan lopen prediken maar in mijn omgeving schuiven verschillende bubbels langzaam van WhatsApp naar Signal. Toch blijven er altijd een paar groepen - familie / ouders van school/sportvereniging - die vast houden aan WhatsApp.

En je kunt natuurlijk allerlei technische argumenten aandragen, maar daarmee raak je - in mijn optiek - niet snel de juiste snaar.

Iemand ervaringen met wat nou wel werkt? Of is het een kwestie van wachten tot de massa komt?
Dat is geen vastliggend lijstje. Ik denk dat, omdat het heel persoonlijk is, het voor jou toch vooral wachten gaat worden. Het grote tegen-argument is 'iedereen gebruikt het' en nu er groepen beginnen te schuiven gaan we naar een situatie dat straks velen meerdere chat-apps naast elkaar moeten gaan gebruiken. We gaan nooit geheel van WA naar iets anders, dat zie ik iig niet gebeuren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• S91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-06 23:36

S91

Ik wel hoor. Gister heb ik op een informele whatsappgroep met 35 collega's onderstaand betoog gepost. Negen uur later had iemand een signalgroep gemaakt, en zaten daar 24 van de 35 collega's in. Ongeveer de helft daarvan heeft Signal er speciaal voor gedownload. Zo snel kan het dus gaan :)
Goedemiddag collega's, zomaar even wat leesvoer op de vrijdag.

Ergens rond 2012 meldde ik me aan bij Whatsapp. Een briljant eenvoudig stukje software waardoor ik toen met m'n tweedehands blackberry berichtjes kon sturen over wifi. (...) Abonnementskosten: €1 per jaar.

Whatsapp werd in 2014 overgenomen door Facebook / Meta. Meta heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een bedrijf waar de eindgebruikers niet langer de klanten zijn, maar het product dat verhandeld wordt. In de loop der jaren zijn de algemene voorwaarden gewijzigd zodanig dat alle gebruikersgegevens geïntegreerd worden in hun immense datastelsel, en worden gebruikt voor advertentie- en marketingdoeleinden. En of ze zich houden aan die (toch al erg ruime) voorwaarden is nog maar de vraag - denk aan bijv. het Cambridge Analytica schandaal.
Na jaren van toenemend ongemak is de recente draai van Meta richting het trumpisme, waarbij de beschermingsmechanismen tegen desinformatie en extremisme zijn uitgeschakeld, voor mij de druppel. En ik ben niet de enige.

Voor whatsapp blijkt Signal hét 1-op-1-alternatief te zijn. Ik heb het een weekje uitgeprobeerd en me wat ingelezen. Dit zijn mijn redenen om nu over te stappen:
1) Signal is niet van de Amerikaanse technogarchie, maar een zelfstandige non-profit stichting;
2) álle gebruikersdata wordt end-to-end-versleuteld en is voor tussenliggende partijen onbruikbaar (Signal zelf heeft ook geen flauw idee wat de gebruikers doen met hun app);
3) gebruikersdata wordt dus niet verhandeld, en er is geen ad-based verdienmodel;
4) de programmeercode van Signal is openbaar, dus iedereen kan controleren hoe er precies met user data wordt omgesprongen en of er geen achterdeurtjes e.d. zijn ingebouwd;
5) Signal wordt door steeds meer bedrijven en overheden al verplicht gesteld voor vertrouwelijke communicatie, en is in Nederland al weken de meest gedownloade mobiele app in de stores. Het momentum is nu daar.
6) de basisfunctionaliteit is identiek aan whatsapp, dus eraan gewend raken is geen kunst. En Signal en Whatsapp zijn prima naast elkaar te gebruiken - voor nu onvermijdelijk, hopelijk een tijdelijke situatie.

Wie doet er mee? :-) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:31
Met dank aan Trump zal Signal wel een boost krijgen.

In Nederlandse ambtenaren heb ik niet zoveel vertrouwen. Het heilige geloof in Amerika zit diep.
De Chinezen hebben hun eigen intranet opgebouwd maar ja die hebben de Amerikanen nooit vertrouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Rubik_31415 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:36:
"Ik accepteer de gebruiksvoorwaarden van Whatsapp niet" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
Overtuigd dat anderen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrimusIP
emeralda schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:52:
In Nederlandse ambtenaren heb ik niet zoveel vertrouwen. Het heilige geloof in Amerika zit diep.
Nou dank je wel maar weer. Waar komt dat idee vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubik_31415
Toch even een kleine update:

Inmiddels ook wat vrienden/familie groepen over gekregen naar Signal. Niet door het direct in de groep te gooien maar mensen persoonlijk benaderd (Hey, ben jij eigenlijk bekend met Signal?). En dat levert best redelijk succes op (Wel van gehoord maar nog niet geprobeerd / Ja, mijn bootcamp groep is ook al over).

En best wel veel enthousiasme, zeker ook bij de mensen van wie ik het niet had verwacht eigenlijk (soort anti-Trump movement). Nu hopen dat ze daar ook blijven, en mensen in hun omgeving de stap ook meer en meer gaan maken (netwerk-effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:31
PrimusIP schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Nou dank je wel maar weer. Waar komt dat idee vandaan?
Nederlandse geschiedenis sinds 1945.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubik_31415
emeralda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
[...]
Dit is wel een beetje kort door de bocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
emeralda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
Welke geschiedenis? Bron? Onderzoek?
Ik ben zowel ambtenaar als dat ik geschiedenis heb gestudeerd. Dus ben wel benieuwd waarop je dat heilige geloof dan baseert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het weer over ervaringen met Signal hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Leuk nieuws: Gerucht: wordt Signal sponsor van Formule 1 Safety Car? :P

De nieuwe contacten stromen ook nog binnen. Ik ben benieuwd wat voor effect dat incident over Jemen nog gaat hebben verder...

[ Voor 27% gewijzigd door Bananenplant op 27-03-2025 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik loop er tegenaan dat mensen die best Signal willen gebruiken ervaren dat ze niet zoals in WhatsApp makkelijk een automatische backup kunnen doen in Google Drive.
Ja Google bla, maar de behoefte om automatisch makkelijk in de cloud een backup te maken is er blijkbaar wel.

Hier nog een makkelijk alternatief voor of een workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Er wordt momenteel gewerkt aan cloud back-ups van Signal zelf. De Androidapp heeft wel de mogelijkheid voor lokale back-ups, die je dan naar Drive zou kunnen syncen, maar dat is voor normies denk ik niet reëel. Het verdubbelt ook Signals gebruik van opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:49
sambalbaj schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
Ik loop er tegenaan dat mensen die best Signal willen gebruiken ervaren dat ze niet zoals in WhatsApp makkelijk een automatische backup kunnen doen in Google Drive.
Ja Google bla, maar de behoefte om automatisch makkelijk in de cloud een backup te maken is er blijkbaar wel.

Hier nog een makkelijk alternatief voor of een workaround?
Ik ben van mening dat een goede, simpele backupoplossing een vereiste is, willen mensen echt overstappen op Signal. De mensen hier op GoT redden het wel, maar de gemiddelde persoon wil iets dat gewoon werkt en wil bij verlies of defect van de telefoon kunnen beschikken over een backup.
Met de goede argumenten erbij denk ik dat mensen het ook zullen accepteren dat de user interface anders is en bepaalde functionaliteiten wellicht (nog) niet aanwezig zijn.

Juist het ontbreken van een goede, laagdrempelige backup-functionaliteit weerhoudt mij ervan om m'n gezin en familie te stimuleren over te stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cranberry op 27-03-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Cranberry schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Ik ben van mening dat een goede, simpele backupoplossing een vereiste is, willen mensen echt overstappen op Signal. De mensen hier op GoT redden het wel, maar de gemiddelde persoon wil iets dat gewoon werkt en wil bij verlies of defect van de telefoon kunnen beschikken over een backup.
Met de goede argumenten erbij denk ik dat mensen het ook zullen accepteren dat de user interface anders is en bepaalde functionaliteiten wellicht (nog) niet aanwezig zijn.

Juist het ontbreken van een goede, laagdrempelige backup-functionaliteit weerhoudt mij ervan om m'n gezin en familie te stimuleren over te stappen.
Een gemiddeld persoon doet helemaal niet aan back-ups maar verwacht wel dat er een back-up is als het misgaat.

In dat opzicht denk ik dat er weinig verschil is tussen Whatsapp en Signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:43
oohh schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Een gemiddeld persoon doet helemaal niet aan back-ups maar verwacht wel dat er een back-up is als het misgaat.

In dat opzicht denk ik dat er weinig verschil is tussen Whatsapp en Signal.
Wie zijn deze gemiddelde personen dan?

Genoeg familie en vrienden hier draaien allemaal back-ups van whatsapp omdat erom gevraagd wordt en het zo verrekte makkelijk is deze te draaien en te importeren.
Dit weten ze dan ook door meermaals in het verleden een back-up geïmporteerd te hebben toen ze een nieuwe telefoon namen. En nee. Geen van hun zit hier op tweakers.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
zer0l schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:51:
[...]

Genoeg familie en vrienden hier draaien allemaal back-ups van whatsapp omdat erom gevraagd wordt en het zo verrekte makkelijk is deze te draaien en te importeren.
Dit weten ze dan ook door meermaals in het verleden een back-up geïmporteerd te hebben toen ze een nieuwe telefoon namen. En nee. Geen van hun zit hier op tweakers.
Signal heeft een wizard om data over te zetten naar een telefoon op hetzelfde platform zodat je verder kunt waar je gebleven was als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt.

Maar nogmaals: Signals eigen cloudback-ups wordt aan gewerkt. Daarbij lijkt onbeperkt media opslaan wel in een betaalde tier te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Bananenplant schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:10:
Er wordt momenteel gewerkt aan cloud back-ups van Signal zelf.
Is er ergens waar we dat kunnen traceren en ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
swhnld schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:40:
[...]

Is er ergens waar we dat kunnen traceren en ondersteunen?
In de gaten houden wat er op GitHub gecommit wordt en een donatiebadge nemen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 16:33
Dit draadje houd commits van de backup feature in de gaten:
https://community.signalu...ed-cloud-backups/2798/477

[ Voor 26% gewijzigd door Matthijs8 op 03-06-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 16:33
Ah ja klopt, verkeerde link gekopieerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-06 05:13
Al jaren een tevreden gebruiker van Signal hier en ik zie ook steeds meer groei in gebruikers. Met mijn dual sim telefoon heb ik 2 nummers en dus ook 2x WhatsApp. 1x privé en 1x business. Ideaal, want zo hou ik werk en privé goed gescheiden.

Weten jullie of zoiets ook eraan komt voor Signal? Of misschien kan het al met een workaround? Want dan kan ik echt over en meer mensen vragen mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Meestermaas schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:31:
Al jaren een tevreden gebruiker van Signal hier en ik zie ook steeds meer groei in gebruikers. Met mijn dual sim telefoon heb ik 2 nummers en dus ook 2x WhatsApp. 1x privé en 1x business. Ideaal, want zo hou ik werk en privé goed gescheiden.

Weten jullie of zoiets ook eraan komt voor Signal? Of misschien kan het al met een workaround? Want dan kan ik echt over en meer mensen vragen mee te gaan.
Signal heeft daar zelf niets over gecommuniceerd in ieder geval. De organisatie achter Signal is ook lang niet zo groot als die van WhatsApp. Ik verwacht dan ook dat ze prioriteit gaan geven aan andere zaken die voor het meerendeel van de gebruikers meerwaarde biedt.

Als workaround zou je Signal op basis van een gebruikersnaam in kunnen richten. Het telefoonnummer dat je gebruikt hebt voor Signal verberg je vervolgens.

Een betere constructie dan deze heb ik zelf ook nog niet gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Meestermaas schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:31:

Installeer Molly voor je tweede telefoonnummer.

Molly is momenteel het go-to antwoord voor vragen omtrent het gebruiken van zaken als Signal als gekoppeld apparaat op Android en het meerdere instanties van Signal op dezelfde telefoon gebruiken. Plus dat ze aan security hardening hebben gedaan. Beide zijn zaken die Signal weliswaar in de officiële clients (nog) niet ondersteunt, maar via Molly dus gewoon alsnog mogelijk zijn :) .
Gr4mpyC3t schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:40:
[...]

Als workaround zou je Signal op basis van een gebruikersnaam in kunnen richten. Het telefoonnummer dat je gebruikt hebt voor Signal verberg je vervolgens.
Dit gaat niet werken. Je telefoonnummer verbergen heeft precies dat effect: dat je geen discoverability via je telefoonnummer meer hebt. Het helpt je echter niet verder om meerdere instanties van Signal op dezelfde telefoon te kunnen installeren. Plus dat je voor zakelijk gebruik waarschijnlijk juist wel discoverability via je telefoonnummer wilt.

[ Voor 34% gewijzigd door Bananenplant op 09-06-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Bananenplant schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Installeer Molly voor je tweede telefoonnummer.

Molly is momenteel het go-to antwoord voor vragen omtrent het gebruiken van zaken als Signal als gekoppeld apparaat op Android en het meerdere instanties van Signal op dezelfde telefoon gebruiken. Plus dat ze aan security hardening hebben gedaan. Beide zijn zaken die Signal weliswaar in de officiële clients (nog) niet ondersteunt, maar via Molly dus gewoon alsnog mogelijk zijn :) .
Voor Android zo te zien. Hoe zit dat met iOS?
Bananenplant schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Dit gaat niet werken. Je telefoonnummer verbergen heeft precies dat effect: dat je geen discoverability via je telefoonnummer meer hebt. Het helpt je echter niet verder om meerdere instanties van Signal op dezelfde telefoon te kunnen installeren. Plus dat je voor zakelijk gebruik waarschijnlijk juist wel discoverability via je telefoonnummer wilt.
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Gr4mpyC3t schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Voor Android zo te zien. Hoe zit dat met iOS?
Er is een iPad-client van Signal zelf. Meerdere telefoonnummers op iOS wordt lastiger.

Sowieso is de featurepariteit van Signal voor iOS nog wel een dingetje :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En anders alleen via web op je MacBook oid met de Beta versie. Zo doe ik het met 2x Signal op 1 device.

Mbt backuppen, al een tijdje niet meer hoeven doen, maar bij een nieuwe telefoon was het wel steeds gedoe en duurde het tergend lang om je historie over te zetten. Begrijp ik uit bovenstaande dat iCloud nu ook Signal mee kan backuppen? Want dat scheelt natuurlijk enorm.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 3 Laatste