• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-03 09:33
Eiríkr schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:26:
Kijk eens aan, er is een topic voor Signal.

Toch maar eens oppakken want ik gebruik het nu een tijdje met mijn vriendin en we zijn erg tevreden. Moet zeggen dat het een prima alternatief vormt voor WhatsApp en Telegram zoals wij het gebruiken.

Familie, vrienden, kennissen en collega's mee krijgen is haast geen beginnen aan. Uiteraard, echte vrienden of familie bellen me maar of nemen de moeite Signal te installeren. Tot op zekere hoogte ga ik daarin mee. Maar WhatsApp volledig verwijderen voelt nog niet goed. Vooral voor vrienden en familie WhatsApp groepen.

Hoe gaan jullie daar mee om?
gewoon geen mensen bekeren... van tijd tot tijd is er een beweging in de markt. Of schandaal van facebook... dan lopen veel weg... en langzaam terug.... politiek... telegram om nu veel oorlogsverhalen te delen... we chat omdat het chinees is.... ik conformeer me niet aan wat een ander wil.
En als die ander alleen op telegram zit omdat dat hem beter lijkt, niet mijn probleem. Je bepaald je eigen sociale cirkel, of buurt app je ook maar in wil zitten.

no comment

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:05

Toch maar eens oppakken want ik gebruik het nu een tijdje met mijn vriendin en we zijn erg tevreden. Moet zeggen dat het een prima alternatief vormt voor WhatsApp en Telegram zoals wij het gebruiken.

Familie, vrienden, kennissen en collega's mee krijgen is haast geen beginnen aan. Uiteraard, echte vrienden of familie bellen me maar of nemen de moeite Signal te installeren. Tot op zekere hoogte ga ik daarin mee. Maar WhatsApp volledig verwijderen voelt nog niet goed. Vooral voor vrienden en familie WhatsApp groepen.

Meegaan met de flow en het belang van de contacten. Ik heb een internationale vriendenkring en reis veel, en daarom meerdere chatapps op de telefoon, en blokkeer de rechten die ik niet wil geven. Zet standaard notificaties op stil. Alleen signal mag me storen, daar zitten de allerbelangrijkste naaste familie in. Die heb ik omgekregen met een familie groep Gezin, waardoor mijn moeder omging, via haar de rest.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:03
Door dus geen Signal te gebruiken. De software kan nog zo goed zijn (daar is in geval van signal vind ik afgezien van privacy en beveiliging nog wel wat voor af te dingen), als niemand het gebruikt heb je er niks aan.
Ik heb met mijn vrienden Telegram en daarnaast met andere vrienden en familie Whatsapp. Ik wil niet nog een derde groep. En dat Telegram was al gedoe en sommigen van die gebruikers gebruiken die app ook alleen voor die vriendengroep. Als ik nu aankom met Signal zal een deel geen zin hebben om nog weer een overstap te doen.

Signal doet me wat dat betreft denken aan een Linux-fanboy die vertelt dat zijn oma ook prima er mee overweg zou kunnen en het om x redenen beter is ipv Windows. Ja, wat denk je zelf. Linux zal met al je argumenten nooit de markt veroveren en voor een grootste reden doordat het een niche markt is. Op de telefoonmarkt is het een grote speler, maar Android is niet wat een Linux-fan in gedachte had. En dan kan ik (als Apple fanboy) Linux nog zo leuk vinden (wat ik ook doe), gaat geen mainstream desktop systeem worden op de manier dat Linux fans er van houden (ik bedoel dus geen ChromeOS).
Zelfde denk ik met Signal. Hoe vervelend ik het ook vind, Whatsapp zal marktleider blijven en mensen stappen niet over omdat het 't leven alleen maar vervelender maakt. Want in de praktijk ga je naar twee apps. En Whatapp werkt gewoon prima. En privacy vinden de meeste mensen minder belangrijk dan gemak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
Geen Whatsapp hebben. Ik mis er niks aan.

Ik zie als argumenten wel eens dingen voorbij komen als verenigingsgroepen en dergelijke, maar als ik in die situatie zou komen zou ik het niet accepteren als een berichtendienst als primair communicatiekanaal gebruikt wordt. Ik zat vroeger bij een orkest waar op de wekelijkse repetitieavond mededelingen werden gedaan en waar je ook dingen kon afstemmen/afspreken met anderen als daar noodzaak voor was. Dat werkte prima en buiten die contactmomenten heb je er ook verder geen afleiding meer van.

Signal. Speak freely

• Bananenplant
Nu met alle backlash over de beslissing om te stoppen met SMS-ondersteuning ben ik toch even benieuwd: merken jullie daar nu veel van in jullie netwerk? Ikzelf totaal niet namelijk.

Signal. Speak freely

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ben nu een half jaartje van Whatsapp en bevalt uitstekend, wel een weekje whatsapp Business gebruikt zodat mensen een afwezigheid bericht kregen dat ik alleen nog op iMessage en signal “geappt” kon worden, daarna alles verwijderd.

Ik heb er echter voor gekozen nooit die gast te zijn die komt bedelen om een andere messagers te installeren. Het vind zijn weg allemaal wel, mensen die de moeite willen nemen hebben dat zonder aandringen gedaan, andere sms of mail ik nu mee en dat is ook prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03 22:22
Ik heb het idee dat Signal wel wat is aangepast gedurende de anderhalf jaar dat ik het gebruik. Bijvoorbeeld dat er meer compressie wordt toegepast op filmpjes en videobellen. Nu had ik gisteren het probleem dat Signal het verdomd om een screen recorder filmpje van 2,5min door te sturen. Het bestand is maar 74MB en toch wil hij hem niet versturen. Signal begint te compressen en iets voordat hij daarmee klaar is krijg ik een "failed", zonder reden. Toch maar eens Whatsapp na 1,5 jaar geinstalleerd en daar ging het wel direct goed.

• Bananenplant
Ik heb intussen wel een nadeel ontdekt aan hoe Signal media opslaat: je verbruikt steeds meer opslagruimte. Ik heb zelf ingesteld dat berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd, maar op iOS kan dat niet. En dat is ook niet iets dat mensen die al hun historie willen bewaren acceptabel gaan vinden.

Ik denk dit samen met geen cloudbackups toch een aardig frictiepunt kan worden.

Signal. Speak freely

• djdg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:44
Bananenplant schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:
Ik heb intussen wel een nadeel ontdekt aan hoe Signal media opslaat: je verbruikt steeds meer opslagruimte. Ik heb zelf ingesteld dat berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd, maar op iOS kan dat niet. En dat is ook niet iets dat mensen die al hun historie willen bewaren acceptabel gaan vinden.

Hmm, dat is inderdaad niet zo fijn. Ik heb iOS.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: stopecocide.nl 💚🌍💚

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Bananenplant schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:

Wat bedoel je precies? Ik heb ingesteld dat alle berichten na vier weken verwijderd worden. Wordt media dan niet verwijderd?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb dit ook gewoon ingesteld op iOS. Doet het prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee