Hallo
Graag had ik energiemonitoring gehad van ons volledig huishouden, de PV-panelen en de warmtepomp. Ik dacht aan DIN-rail kWh-meters, die via een RS-485 daisy chain uitgelezen kunnen worden via modbus. Hebben jullie daar ervaring mee?
Graag had ik energiemonitoring gehad van ons volledig huishouden, de PV-panelen en de warmtepomp. Ik dacht aan DIN-rail kWh-meters, die via een RS-485 daisy chain uitgelezen kunnen worden via modbus. Hebben jullie daar ervaring mee?
- Het huishouden is aangesloten via 3 fasen en zou import/afnamen en export/injectie apart moeten kunnen meten. Iemand een suggestie voor een goede kWh-meter? Een display erop is ok, maar vind ik niet noodzakelijk. De Eastron SDM72D (modbus-versie) zou dit moeten kunnen. Er is ook nog de SDM630 die iets duurder is, maar ik zie niet direct waarom hij duurder is
- De PV-panelen en warmtepomp zijn aangesloten op 1 fase, waarvoor bv. 2x de Eastron SDM120 geschikt is. Ik merk in enkele topics dat anderen al ervaring hebben met deze kWh meter.