Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Energiemonitoring met modbus kWh-meters

Pagina: 1
Acties:

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mattias.Campe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:33:
Bedankt voor de feedback. Om alles te verzamelen zal ik normaal ook een raspberry pi met een USB modbus connector gebruiken.
Als je al een Pi in de buurt van je meterkast hebt is dat een prima oplossing. Een aparte Pi kopen om modbus uit te lezen is overkill, want met een ESP8266 van een paar euro en een TTL-RS485 converter lees je ook prima modbus uit en stuur je vervolgens de data via wifi (MQTT) naar de plek waar je met de data aan de slag gaat :)

Op die manier lees ik hier 2x SDM120M uit (1x totale installatie, 1x alleen PV-teruglevering).

[Voor 7% gewijzigd door Gizz op 21-02-2021 18:00]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:22
@Xiphalon Ik heb dus geen 1 fase aansluiting, maar zoals ik al eerder schreef maar een 3 fase (3x25A) aansluiting. 3 fase meter moet dus prima gaan werken ondanks dat er 1 fase helemaal niet aangesloten word.

@septillion Wellicht dat ik de verkeerde benaming "kookgroep" heb gebruikt, maar ik bied dus inderdaad 2 verschillende fasen aan mijn 7,2Kw inductie kookplaat aan via 2 (mechanisch) gekoppelde automaten. Die beide fasen worden via dezelfde aardlekschakelaar (3 fasen en 1 N) beveiligd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True