Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Energiemonitoring met modbus kWh-meters

Pagina: 1
Acties:

• Mattias.Campe
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-07 13:54
Hallo

Graag had ik energiemonitoring gehad van ons volledig huishouden, de PV-panelen en de warmtepomp. Ik dacht aan DIN-rail kWh-meters, die via een RS-485 daisy chain uitgelezen kunnen worden via modbus. Hebben jullie daar ervaring mee?
  • Het huishouden is aangesloten via 3 fasen en zou import/afnamen en export/injectie apart moeten kunnen meten. Iemand een suggestie voor een goede kWh-meter? Een display erop is ok, maar vind ik niet noodzakelijk. De Eastron SDM72D (modbus-versie) zou dit moeten kunnen. Er is ook nog de SDM630 die iets duurder is, maar ik zie niet direct waarom hij duurder is
  • De PV-panelen en warmtepomp zijn aangesloten op 1 fase, waarvoor bv. 2x de Eastron SDM120 geschikt is. Ik merk in enkele topics dat anderen al ervaring hebben met deze kWh meter.
Of hebben jullie nog betere setups :-)?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True