Kom er niet uit. In ons nieuwe huis hebben we in de woonkamer aansluitingen zitten. Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd te tekenen.
:strip_exif()/f/image/TeL7lanEYroQ1JtzcNtu6H9a.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortom. Ik heb drie lampen in de woonkamer en ik heb drie schakelaars bij de voordeur. Dat ziet er dan weer zo uit:
:strip_exif()/f/image/C4Bg99JyzcpUPleuQEiEF43e.jpg?f=fotoalbum_large)
De meest rechtse zat altijd een peertje op en die deed het altijd. Dat was een kwestie van het vervangen van het stopcontact en het kapje en die doet dus ook prima. Is ook een los blauw kapje onder het stopcontact waar twee draden op binnenkomen, daar kan niet veel anders aan zijn.
Het probleem zit hem in de twee volgende. Daar komt dus op binnen:
- 1 bruine draad
- 4 vier zwarte draden
Wat je nu ziet:
De rechtse doet het.
De linkse doet het.
Geen idee wat de middelste doet.
Ik heb nou drie lampen in de woonkamer die het alle drie doen. De rechtse en de linkse zijn te bedienen met de schakelaars.
De middelste staat altijd aan.
Het ziet er ook wat vreemd uit, dat doorgeluste bruine draadje. Hoe kan ik erachter komen of de middelste lamp daadwerkelijk bij de middelste schakelaar hoort?
:strip_exif()/f/image/TeL7lanEYroQ1JtzcNtu6H9a.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortom. Ik heb drie lampen in de woonkamer en ik heb drie schakelaars bij de voordeur. Dat ziet er dan weer zo uit:
:strip_exif()/f/image/C4Bg99JyzcpUPleuQEiEF43e.jpg?f=fotoalbum_large)
De meest rechtse zat altijd een peertje op en die deed het altijd. Dat was een kwestie van het vervangen van het stopcontact en het kapje en die doet dus ook prima. Is ook een los blauw kapje onder het stopcontact waar twee draden op binnenkomen, daar kan niet veel anders aan zijn.
Het probleem zit hem in de twee volgende. Daar komt dus op binnen:
- 1 bruine draad
- 4 vier zwarte draden
Wat je nu ziet:
De rechtse doet het.
De linkse doet het.
Geen idee wat de middelste doet.
Ik heb nou drie lampen in de woonkamer die het alle drie doen. De rechtse en de linkse zijn te bedienen met de schakelaars.
De middelste staat altijd aan.
Het ziet er ook wat vreemd uit, dat doorgeluste bruine draadje. Hoe kan ik erachter komen of de middelste lamp daadwerkelijk bij de middelste schakelaar hoort?