Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vragen over elektriciteitsaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:02
KaiseRRuby schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Ga ik daar naar kijken dadelijk. Als er geen zit, wat dan?
Als je dat lichtknopje wilt gebruiken, zul je die zwarte draad opnieuw moeten trekken. (vergeet niet eerst de groep uit te zetten in je meterkast).

TheS4ndm4n#1919

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Tip: Een simpele toongenerator en sonde van een paar tientjes is een verademing bij het herleiden en identificeren van bekabeling van punt A naar B, helemaal bij wat oudere woningen of verbouwingen. Het maken van schema’s en de kleuren van de gebruikte kabels achterhalen is dan kinderspel.

Voorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/...t-sonde/9200000026718125/

Zolang je maar de spanning eraf zet in de meterkast en kabels 1 op 1 test (dus even uit de lasklem halen)

En als je een VDS kabel wilt bij trekken, kijk dan even naar een goede nylon trekveer met een veerkop.

En als je centraaldoos of inbouwdoos erg vol zit met spaghetti aan stugge kabels, dan zijn een paar lange haakse tangen een welkome hulp om de kabels goed in de lasklemmen te krijgen:

https://www.hbm-machines....ge-lange-tangenset-275-mm

[Voor 29% gewijzigd door Breezers op 14-02-2021 20:28]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:02
KaiseRRuby schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:57:
[...]

En als hij er wel zit, wat doe ik dan met de bruine draad? Omdat daar altijd stroom op staat?
Het stukje bruine kabel dat nu in je lamp zit trek je gewoon uit de lasklem (dat zwarte blokje).

TheS4ndm4n#1919

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Misschien zat er op die middelste doos een slimme lamp (altijd onder spanning, geschakeld met een app of RF-schakelaar in die doos waar nu zo raar die hotelschakeling op zit), die bij de verhuizing is meegenomen, waarna er snel weer iets is aangesloten, waardoor het leek alsof het werkte?

[Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2021 20:42]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:37
Wel leuk om aan te geven: probleem is opgelost.

Ten eerste vond ik alle bouwtekeningen gewoon terug toen ik eenmaal alle zooi van het verhuizen en verbouwen aan het opruimen was. Daar bleek dat de plek waar de lamp nu zit officieel een plek voor een rookmelder was. Daarom geen schakeldraad.

Vlak erachter zit nog een aansluiting, die zit half dichtgesmeerd bij ons en moet misschien nog een kapje op, maar daar zit het schakeldraad. Dat is dus nummertje 4 in mijn vorige post.

Ik had vrij gemakkelijk het schakeldraad door kunnen zetten naar dit kapje maar dan moet ik het los gaan halen en heb ik geen zin in.

Nu een KlikAanKlikUitsysteem gebruikt en dat werkt prima. Dank allen!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True