Jpiek schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:16:
Ik ben gebeld, uiterst hoffelijk, duizend excuses dat het niet gecommuniceerd is... Zelf s een maan unlimited als credit gekregen, hij gaat proberen of ik uitstel kan krijgen om deze week vakantie te overbruggen.

Na deze vakantie zal ik igg wel ff een paspoort moeten regelen. Dat daar de naam voluit opstata en in het account alleen mijn initalen moet wel op te lossen zijn volgens hem.

Uitstel reken ik maar niet teveel op, dus het zal wel een weekje Camping Wifi icm roaming op de telefoon worden (ik heb binnen NL 40gig, bij KPN)
Ik had de AP gebeld ... Ze hebben er nu ook een interne registratie van gemaakt. Ze mocht me niet vertellen of er meerdere klachten over geweest waren, maar zij had het nog niet gehoord.

Wat onduidelijk is ..is de wettelijke grondslag op basis waarvan ze deze gegevens vragen. Dat staat nml ook niet op de site. En dat ID kaarten niet geaccepteerd werden was ook wel apart. Eigenlijk zouden ze dan een "je mag binnen de EU" hem gebruiken classificatie moeten maken of zo.

Ik vraag me ook af of ze de data behouden? Of dat de data na verificatie weggegooid wordt en alleen de basis details behouden blijven.

@Jpiek is het proces eigenlijk het zelfde als bij banken? Dus foto uploaden en daarna video?

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:56
Gegevens invoeren, foto van ID...bedoel paspoort uploaden dan live een foto maken via de website...

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:31
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-m01LbMvl0Hk-KUvzuEV9yJzld4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRnEDvO6jNNaS0xH0eIqNLXc.jpg?f=fotoalbum_large

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?

[ Voor 86% gewijzigd door iamerwin op 13-05-2026 19:24 ]

Hello. Is it me you're looking for?

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:59:
Heeft iemand weleens een Starlink Mini aan een regenpijp bevestigd? 😎

Voor een tijdelijke oplossing wil ik liever geen gaten in de gevel boren.

Gevel:

[Afbeelding]

Linker rode cirkel is waar m’n internet nu binnenkomt. Netwerkkabel door de muur, direct naar m’n Fritzbox. Rechter rode cirkel is een buitenlamp, lees: electra aan de andere kant van de muur. Dus dacht ik: ik hang dat ding aan de regenpijp (volgens Starlink app wordt verbinding 21 seconden per uur belemmerd, lijkt me te overleven); netwerkkabel en elektra zijn aanwezig.

Maar hoe hang ik dat ding aan een regenpijp?
Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffa-Qf4uHLy9H5MmOj28mvFuS7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcFOO5ljznzVsoVxmtGwV2Nn.png?f=fotoalbum_large

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?

• iamerwin
duvekot schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:35:
[...]

Hoe hoog ga je hem dan hangen? Want mijn advies is wel om hem echt boven het dak uit te laten steken.

Bij de Mini zit ook een pijp-adapter die je onder de Mini kan klikken .. en daarmee kan je hem vastmaken boven op een pijp. Hoe je die pijp dan vast maakt aan de regenpijp is dan de volgende discussie 😁

Maar had je de handleiding al bekeken:
https://starlink.com/publ...lation_guide_mini_kit.pdf

[Afbeelding]

Daar zie je dat ook al een kleine blokkade door een gebouw afgeraden wordt.

Heb je een foto van je dak? Of een andere hoge plek?
Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Maar hoe aan de regenpijp schroeven…

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

franssie

Save the albatross

iamerwin schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:47:
[...]
.

Zelfde maar regenpijp kopen met T stuk, in de lengte doormidden zagen. Dat met een verloop knie naar 32mm , of 40 mm. gaan en daar de schotel op zetten. De halve buis met rvs tywraps op de huidige pijp klemmen?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

[...]

Als ik daar prima ontvangst heb én geen gedoe heb met nieuwe kabels trekken etc., dan ga ik niet het dak op. (y) Deze kant van het huis kijkt uit op het noorden en op vrijwel vrije hemel. Prioriteiten.

Ik wens je sterkte ... vooral met de frustratie van niet werkende Starlink verbinding.

Hier een voorbeeld van de Starlink dekking die ik had onder bomen. Rood is een plek waarbij de Starlink geen connectie kon maken met een satelliet die op de locatie voorbij kwam ... Blauw is waar er wel een verbinding gemaakt kon worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vseFeaYBvNGL10-a4bCoviQICXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66bQsGbo6UdnlgApPcdnLqOe.jpg?f=fotoalbum_large

Als een boom/blaadjes dit al blokkeren .. dan zal een heel huis dat ook zeker gaan doen. En er zullen niet altijd satellieten beschikbaar zijn in het gedeelte waar je wel zicht op hebt.

Die opmerking in de handleiding staat er niet voor niets.

En je hoeft je dak niet op .. je kan ook een hele lange paal pakken en daarmee de Starlink boven je dak uit weten te krijgen. Of kijk of je ergens een plek heb in de tuin om geen last van je huis te hebben.

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:51
[...]

Misschien zoiets, maar lijkt mij ook niet optimaal aan die pijp bij harde wind, mogen vast wel wat meer regenpijpbeugels aan.

https://esvshop.nl/veiligheidsborden/verkeersborden/verkeersbordbeugels/caramba-beugel-50-tot-90-mm-verzinkte-schroeven-123934?afmeting=76_mm

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:40
[...]

Gaat hem niet worden zo aan de muur het is geen tv satellite ontvanger.

Starlink satelite's vliegen over je heen van uit alle kanten. En iedere 8 a 10 minuten heb je weer een andere sat. die je van signaal (internet) voor ziet.

De antenne moet in nederland een beetje voorbij zuid (20 graden scheef) staan met een paraplu als globaal aan vrij zicht.

Zie plaatje hier ergens boven

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

psdata schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:33:
[...]
Starlink satelite's vliegen over je heen van uit alle kanten. En iedere 8 a 10 minuten heb je weer een andere sat. die je van signaal (internet) voor ziet.
Maak daar maar elke 15 seconden van ...
En een Starlink sateliet in binnen 5 minuten van horizon naar horizon voorbij gevlogen, maar echt bruikbaar is die alleen als die 25 graden boven de horizon is, dus de daadwerkelijke tijd dat een individuele sateliet "bruikbaar" is .. is nog korter. En dan kan hij ook maar een maximaal aantal clients/antennes bedienen, en die willen graag de satelliet die het dichtste bij is omdat de afstand die het signaal moet afleggen dan het kortste is.

Voor meer details kan je dit artikel lezen.

• iamerwin
Oké, de regenpijp is dus exit. Dit ding hebben we op het dak voor de schoorsteenveger (die dat nooit gebruikt), daar moet wel wat op te knutselen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zshzToIM8jsJOAvSaFnIX1QWsJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owifDy0mb4RWk4J1tA7gwx6m.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de Starlink app is dat ook best prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCLk2nxUocFSv4ncCvZUDD2qFuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eLHWwAaAnOQjAOSa5BDPQai8.png?f=fotoalbum_large

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:21
iamerwin schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:14:
Oké, de regenpijp is dus exit. Dit ding hebben we op het dak voor de schoorsteenveger (die dat nooit gebruikt), daar moet wel wat op te knutselen zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet om het een of ander, maar een hoge drukspuit zou ook geen wonderen doen. :P

• psdata
iamerwin schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:14:

[Afbeelding]

Ik zou dan wel gaan voor de pole mount en de 4 voet, deze kun je dan met TyRaps (of slangklem) vast zetten op die loop plank voor de schoorsteenveger.

Merendeel van de installatie die ik heb gedaan in de afgelopen tijd is met die pole mount en op die voet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUtNe1KhnrjEsvwwDNCJc-vWGP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APJeAiVii6j2bVkzODZ6AgJx.jpg?f=fotoalbum_large

In de US hebben ze een "Roam 300GB" toegevoegd ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxPygW9XGiz5RhJsyiJFmiAL-uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZIuRbtbSyywqd0NLlVGajA7.png?f=fotoalbum_large
bron: https://starlink.com/us/roam

Sowieso is Unlimited in the US een stuk duurder dan bij ons ... Maar als ze in Nederland/Europa een 300Gb zouden introduceren ..zou een prijs van 55 Euro geen raar bedrag zijn.

• Jpiek
Deze reactie schrijf ik vanuit de Ardennen via mijn vanmiddag naar Roam Unlimited herstelde Stand-by abonnement, vooralsnog werkt e.e.a. dus gewoon ondanks dat ik dus de verificatie niet afgerond heb oOo
Jpiek schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:21:
Deze reactie schrijf ik vanuit de Ardennen via mijn vanmiddag naar Roam Unlimited herstelde Stand-by abonnement, vooralsnog werkt e.e.a. dus gewoon ondanks dat ik dus de verificatie niet afgerond heb oOo
Gefeliciteerd .. ik ben benieuwd hoe lang je "ongeverifieerd" blijft

• Jpiek
Ben benieuwd hoe lang ik in de lucht blijf.

Ga na de vakantie wel pasoort aanvragen en verificatie uitvoeren. Ga geen risico lopen voor de zomer in Frankrijk..
Jpiek schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:31:
Ben benieuwd hoe lang ik in de lucht blijf.

Ga na de vakantie wel pasoort aanvragen en verificatie uitvoeren. Ga geen risico lopen voor de zomer in Frankrijk..
Toch een beetje raar ... Passport aanvragen voor een Starlink ...
Ik ga het wel merken als ik de boel ga activeren.

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:44

kok36935

Zwolle, Overijssel

Wanneer ik bij “belemmeringen “ kijk, zie ik allemaal witte stippen met rode stippen. Rood zijn belemmeringen, wit is duidelijk zicht. Dacht dat dit eerst blauw was. Heb ik het mis of wat is hier aan de hand? Heb we wifi en kan ook tv kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_oGkIyEzkviLpBp5UOvZq9ahJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWfFfWA9fYWxfkZhsjQdLpmq.jpg?f=fotoalbum_large

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• slijkie
kok36935 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:
Wanneer ik bij “belemmeringen “ kijk, zie ik allemaal witte stippen met rode stippen. Rood zijn belemmeringen, wit is duidelijk zicht. Dacht dat dit eerst blauw was. Heb ik het mis of wat is hier aan de hand? Heb we wifi en kan ook tv kijken.

[Afbeelding]
Als je vanaf de starlink omhoog kijkt in een zeer breed veld, zijn er bomen/takken? Dan is dat het probleem. An zich niet enorm probleem als alles goed werkt, echter als ik je plaatje zo zie zou het meer ‘geoptimaliseerd’ kunnen worden.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

slijkie schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:48:
[...]

Als je vanaf de starlink omhoog kijkt in een zeer breed veld, zijn er bomen/takken? Dan is dat het probleem. An zich niet enorm probleem als alles goed werkt, echter als ik je plaatje zo zie zou het meer ‘geoptimaliseerd’ kunnen worden.

Sta redelijk dicht bij onze woning (ri. Oost), een vlaggenmast op 2 meter afstand (noord). Dus de belemmeringen (rood) zijn geen verrassing.

Maar moet het nu wit of blauw zijn. De rode kleur is vanzelfsprekend

[ Voor 4% gewijzigd door kok36935 op 15-05-2026 20:33 ]

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Maar moet de kleur nu wit of blauw zijn? Rood is vanzelfsprekend.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

Rio

Ik heb al een boek

Wit = goed.

Dit is wat je wilt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnCSO5ziqQkljTSPehOx8B6XTkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOlf3GUVeDdHdYaeEx31E0N9.jpg?f=fotoalbum_large

• psdata
kok36935 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:23:
Maar moet de kleur nu wit of blauw zijn? Rood is vanzelfsprekend.
De uitleg van het plaatje met de legenda is toch duidelijk, wit is dus goed.
Zal wel met een update van de client/app op je telefoon veranderd zijn.
Voorheen was het blauw, maar ook daar stond het duidelijk in de "legenda" regel onder het plaatje.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

Rio

Ik heb al een boek

Idd hoe moeilijk kan het zijn 8)7

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 17:33

svijf

b5beveiliging.nl

Inderdaad update van de app.

Legenda geeft het ook prima weer 😉

• iamerwin
Zo, het ding hangt. Of staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbS0XhQKlqrzx8DICYdbrO3Srwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ussiOaYfvhIsW6lVSIezC4ug.jpg?f=fotoalbum_large

Met de door Amazon geleverde waterdichte ethernetkabel aan m’n fritzbox geknoopt (wat nog wel een werkje was, maar ja) en het gehaal draait als een zonnetje. 👍🏻

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Top! Geen belemmeringen vanwege schoorsteen?

En ik heb de hoeveelheid data die we erdoorheen jassen schromelijk onderschat. Ik dacht, met 100gb kom je makkelijk uit!
Das dus 10 dagen, want 10gb per dag is een eitje.

Wise enough to play the fool

• iamerwin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O2vFEXdEGXEgEt9ap-HZ5hXZq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qdJEGY6EYnlZTsQWAlU3k45l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlGcydIXLPNfCl9yqy8Qulam_3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eS3g8y2FT9wUsXVWtcE0VuDN.png?f=fotoalbum_large

So far, so good.

• teacher

teacher

Dysgaf!

@iamerwin kon jij nou die router mini wel bestellen? Want die eyeball ik ook, maar ik kan hem niet eens vinden op de nl starlink shop.

• iamerwin
teacher schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:53:
@iamerwin kon jij nou die router mini wel bestellen? Want die eyeball ik ook, maar ik kan hem niet eens vinden op de nl starlink shop.
Neen. Alleen de Mini X is geleverd, de router is nog op status "Nog niet verzonden".

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

psdata schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:18:
[...]

De uitleg van het plaatje met de legenda is toch duidelijk, wit is dus goed.
Zal wel met een update van de client/app op je telefoon veranderd zijn.
Voorheen was het blauw, maar ook daar stond het duidelijk in de "legenda" regel onder het plaatje.
De verwarring is bij mij ontstaan doordat het eerst blauw was en nu wit. Zowel in het overzicht alsook in de legenda. Heb de Mini nu 1 1/2 week in gebruik en “schrok” even van de kleurwijziging. Niet meer en niet minder. Dacht dat ie last van mist had :)

Niettemin bedankt voor de uitleg!

duvekot schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:20:
In de US hebben ze een "Roam 300GB" toegevoegd ..
[Afbeelding]
bron: https://starlink.com/us/roam

Sowieso is Unlimited in the US een stuk duurder dan bij ons ... Maar als ze in Nederland/Europa een 300Gb zouden introduceren ..zou een prijs van 55 Euro geen raar bedrag zijn.
Deze prijzen IN DE USA zijn al weer gestegen zie ik net:

Roam 100GB : 50 -> 55 (+5)
Roam 300GB : 80 = 80
Roam Unlimited : 165 -> 175 (+10)

En Standby Mode is nu 10 USD in de USA.
duvekot schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:48:
[...]

Deze prijzen IN DE USA zijn al weer gestegen zie ik net:

Roam 100GB : 50 -> 55 (+5)
Roam 300GB : 80 = 80
Roam Unlimited : 165 -> 175 (+10)

En Standby Mode is nu 10 USD in de USA.
En ik krijg zelf net een email dat standby mode in Australië van 8.50 AUD (5.25 EUR) naar 15 AUD (9.25 EUR) gaat. Roam Unlimited kost daar tegenwoordig ook al weer 210 AUD (129.20 EUR) .. en de Roam 100 kost je nu 85 AUD (52.30 EUR).

Dus een Europese verhoging zou me niet gaan verbazen. Maar de concurrentie met mobiele netwerken is wel groter hier in Europa dan in Australië en de USA.

• Knikmops
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:09
iamerwin schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:55:
[...]

Neen. Alleen de Mini X is geleverd, de router is nog op status "Nog niet verzonden".
Ik heb ook 4 weken moeten wachten op levering router. Mini X was er op een dikke week.

• iamerwin
Knikmops schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook 4 weken moeten wachten op levering router. Mini X was er op een dikke week.
Hier wordt de router nu, volgens de app, tussen 30 mei en 9 juni geleverd. De Mini hangt aan m’n Fritzbox, ik ga de router toch niet gebruiken. :)

• slijkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpAyU8ur0fU7iOqz6DIt-vyWVmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIFNCuTKpcuY0oZkqob4iPPF.jpg?f=fotoalbum_large

30 seconden werk. Grok O+

• teacher

teacher

Dysgaf!

iamerwin schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:28:
[...]

Hier wordt de router nu, volgens de app, tussen 30 mei en 9 juni geleverd. De Mini hangt aan m’n Fritzbox, ik ga de router toch niet gebruiken. :)
Is er verschil tussen gerapporteerd dataverbruik fritzbox en starlink?

• Jpiek
Heel de melding dat ik mijn ID registratie nog moet voltooien is verdwenen en nergens meer te vinden.

Vraag staat nu in het al geopende ticket wat de reden daarvoor is...
Er komt blijkbaar een extra/nieuwe Mini die wat steviger is .. waarschijnlijk voor militaire gebruik:
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste