ok nou dan ga ik maar alles in gang zetten.
[ Voor 92% gewijzigd door fz1971 op 09-04-2026 16:42 ]
[ Voor 92% gewijzigd door fz1971 op 09-04-2026 16:42 ]
🤞 Succes .. maar dat zal wel goed gaan.fz1971 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:40:
ok nou dan ga ik maar alles in gang zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 09-04-2026 20:38 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Goeie tip, ik wacht het nog even af om te kijken hoe of wat. Maar zal het daarna updaten.Kecin schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:35:
Oh, nog wat betreft mijn nieuwe order (100mbit residential): Ik krijg blijkbaar de "Mini X Kit" i.c.m. de "Router Mini".
https://starlink.com/be/support/article/55a3095c-62ea-59c7-dacb-a91dde272941
https://starlink.com/ca/support/article/f0851757-e430-1ac6-d95c-13d98ebe9c24
Ondanks dat op de eerste url staat; De Mini X-kit is momenteel alleen beschikbaar in Argentinië en wordt binnenkort in andere markten gelanceerd. Blijkbaar is die nu dus ook in Nederland. @slijkie, misschien kan je het toevoegen aan de TS?
De 100mbit omdat het om de secundaire verbinding gaat. Het snelle internet gaat via het glasduvekot schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:51:
Blijkbaar had Starlink door dat een Mini op het dak niet handig is voor de WiFi binnen
Die "Router Mini" is eigenlijk gewoon een AP in die opstelling volgens mij ..
@Kecin waarom "maar" de 100Mbps versie?
In eerste instantie is de gewone Mini X zonder router verzonden. Nu 2 bevestiging mails, van de Mini X en de Router Mini. Ook de orders zijn bijgewerkt, ik be benieuwd of het inderdaad een foutje is.slijkie schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:21:
[...]
Goeie tip, ik wacht het nog even af om te kijken hoe of wat. Maar zal het daarna updaten.
RESIDENTIAL 200 Mbps zojuist besteld.duvekot schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:45:
[...]
🤞 Succes .. maar dat zal wel goed gaan.
Voor welke residential variant ga je nu? Laat maar weten hoe het allemaal verloopt.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Je kan een roaming nemen .. maandje betalen daarna op standby mode.. maar je moet dan wel 1 keer per jaar een maandje betalen .. omdat ze na 12 maanden "Standby Mode" ze lastig kunnen gaan doen.Mattie112 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:06:
Kan je tegenwoordig geen starlink meer kopen? Alles lijkt huren te zijn. Wil er eigenlijk eentje als backup alleen dan gepauzeerd voor 5 euro want een normaal abo vind ik wat zonde. Of is een gepauzeerd abo ook goed genoeg voor je huur contract?
/f/image/tHhM86FWMQGYyChGTMVNRGjE.png?f=fotoalbum_large)
Voorwaarden serviceaanbieding voor 3 maanden – korting wordt toegepast bij het afrekenen:
Aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten tijdens hun 3 maanden. De korting is van toepassing op één servicelijn. Klanten die hun abonnement wijzigen, hun service annuleren of worden geschorst, verliezen hun promotieprijzen. Het promotieaanbod van de service varieert per locatie. Er kunnen andere algemene voorwaarden van toepassing zijn. De voorwaarden en duur kunnen worden gewijzigd.
Daar zijn ze meestal de "normale" prijs .. als je bijvoorbeeld een Mini zou willen (nu uitverkocht) bij Coolblue betaal je 349 .. ipv 199 bij Starlink met Roaming. De Standaard kost 399 bij CoolblueMattie112 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:52:
Ik vind het niet erg om hem standby te houden (want je had dan alsnog een lage snelheid right?). Dat bewijst dat de boel werkt en dat ik altijd een ingang heb als het uitvalt.
Elke keer dat ik op de starlink site kijk verbaas ik me hoe "ingewikkeld" het is qua abos, periodes, aanschaf vs huren.
Zat me nu wel te bedenken dat ik bij een 3rd party een starlink kan kopen als ik hem niet wil huren, daar had ik nog niet aan gedacht.
Nee... voor Residential is het nu altijd huur ... Voor Roaming altijd koop (tot nu toe) ..Mattie112 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:51:
Hm ja dat is ook wel weer zo, beetje vreemd. Of zo je later hem kunnen 'kopen' van Starlink zelf?
Tenzij je het Max abbo neemt, krijg je de Mini (voor Roaming) er ook als huur bijduvekot schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:10:
[...]
Nee... voor Residential is het nu altijd huur ... Voor Roaming altijd koop (tot nu toe) ..
Dus .. waar wil je hem voor gebruiken? Altijd vast? En geen idee wat Starlink zegt als je na een maandje Residential hem overzet naar Roaming .. voor de vakantie .. en daarna op Standby Mode zet ... 🤔
Standby kan altijd ... langer dan 12m standby wordt lastig .. maar bij koop kan je ook helemaal zonder abonnement.Mattie112 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:23:
Ja het gaat me vooral om thuis, wil niet zeggen dat ik hem nooit een keertje op roaming zal zetten...
Maar dan zijn er dus 2 opties:
- residential met gratis huur (waarvan het de vraag is of je hem lang op stand by mag hebben)
- roaming met koop (die je wel op stand by kan zetten)
https://starlink.com/nl/s...5d-595b-06e6-4882ebe915dfMattie112 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:23:
Ja het gaat me vooral om thuis, wil niet zeggen dat ik hem nooit een keertje op roaming zal zetten...
Maar dan zijn er dus 2 opties:
- residential met gratis huur (waarvan het de vraag is of je hem lang op stand by mag hebben)
Ah top, daar staat het heel duidelijk!
Dus wat ik wil kan niet, dan moet ik een roaming versie kopen en dan kan het wel. (Vreemd verhaal maargoed!)Tijdens de huurperiode is de Stand-bymodus niet beschikbaar en kunnen de services niet worden gepauzeerd.
Als u een huidige Starlink-klant bent met de optie om Starlink te huren, en u uw kit wilt kopen om de eigenaar ervan te worden, maak dan een ondersteuningsticket aan.
@slijkie De Router Mini is binnen. De dish die in dezelfde FedEx bus lag nog niet :’)Kecin schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:19:
[...]
De 100mbit omdat het om de secundaire verbinding gaat. Het snelle internet gaat via het glas
Grok wil me geen korting geven ondanks dat ik alle hardware nog niet binnen heb. Want ik ben klant sinds 8 aprilduvekot schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:27:
Starlink heeft nu een promotie:
De eerste 3 maanden 19 Euro korting per maand op Residential 100, 200 en Max.
[Afbeelding]
[...]
Ook niet als je zegt binnen de 30dagen bedenk termijn de boel terug te sturen en opnieuw te bestellen? .. en waarom via Grok?...je kan toch gewoon een ticket aanmaken en dan kijkt er een persoon naar? En waar zit Grok dan in de Starlink App? Of website?Kecin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:47:
[...]
Grok wil me geen korting geven ondanks dat ik alle hardware nog niet binnen heb. Want ik ben klant sinds 8 april
Omdat vorige keer Grok zo goed ging, was echt ideaal. Maar ik ben bang dat als ik een ticket aanmaak het helemaal misgaat, gezien de leveringen niet echt willen lukken. Heb dus 2 orders op cancelled staan, 1 geleverd en nog 1 onderweg.duvekot schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:00:
[...]
Ook niet als je zegt binnen de 30dagen bedenk termijn de boel terug te sturen en opnieuw te bestellen? .. en waarom via Grok?...je kan toch gewoon een ticket aanmaken en dan kijkt er een persoon naar? En waar zit Grok dan in de Starlink App? Of website?
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 14-04-2026 14:34 ]
Top dat je het hebt toegevoegd. Ik wou nog een foto posten, maar heel spannend is het niet. Ethernet in en uit, klein apparaat.slijkie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:39:
@Kecin , je info van Mini X kit toegevoegd. Verder ook aantal updates.
Ik ga nu ook een sectie met referal links maken, maak een script die klikbaar is en een random referal link pakt, dus iedereen die zijn link erin wil hebben, stuur mij een PB en dan zet ik die erin.
[ Voor 39% gewijzigd door slijkie op 14-04-2026 15:50 ]
Dus er komt een stevige concurrent zo bij .. jammer dat het nog steeds Amerikaans is. IRIS² vanuit Europa duurt nog een tijdjeThe $90-per-share deal will net Amazon all of Globalstar’s satellite operations, infrastructure, and mobile satellite services spectrum licenses, enabling the larger company to flesh out its young satellite business, Amazon Leo, with direct-to-device services ahead of its launch later this year.
[ Voor 23% gewijzigd door duvekot op 14-04-2026 19:17 . Reden: Frontpage link toegevoegd ]
Ondertussen bericht dat de Router mini een of twee weken later zal komen. Schotel zou wel onderweg zijn maar geen concretere datum dan 18-22 april.Knikmops schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:46:
Ik bestelde donderdag 9 april een Starlink mini icm met residential 100. Voor ons snel genoeg en stroomverbruik van de mini vind ik wel interessant. Werken nu met een 4G router maar die is echt niet stabiel.
Vrijdag bericht dat levering 13-17 april zou zijn, vanmorgen bericht dat dit aangepast is naar 18-22 april… ben benieuwd.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het vakantie adres is in Nederlandfranssie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:54:
@Voxxie Wel gekoppeld aan je vakantieadres neem ik aan? Dat is bij residential wel van belang (of moet verandert zijn).
!00 is voor op vakantie meer dan genoeg, tenzij je 5 kinderen hebt die allemaal wat anders streamen op 4K, dan wordt het krap maar niet onmogelijk
/f/image/fuPxYly8ePmOBtv2hQEOBrHv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g7hWpKKqAacPMI6iaHzKSUaZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 15-04-2026 18:29 ]
Het zit je dus niet mee .. en ook weer wel 😁 (de korting)Kecin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:40:
Inmiddels de Mini en Router Mini ontvangen en tijdelijk aangesloten. Geen service, hij is gelockt omdat mijn subscription niet past bij het hardware ID (waarschijnlijk komt dit door de eerste variant die door DHL niet bezorgd kon worden, heb dus 4 orders op naam terwijl ik maar 2 apparaten heb, de Mini en de router).
De router gedraagt zich als mesh node en kopieert lijkt het de ssid van de Mini WLAN. Werkt grappig.
Verder via de ticket ook de korting gekregen die nu geldt voor nieuwe gebruikers ondanks dat ik op 8 april besteld heb.
Tot dusver erg tevreden over hun klantenservice! Nu nog even wachten voor het syncen van de hardware + residential subscription, maar het is gelukkig niet mijn primaire verbinding. Tot dusver wel tussen 1~2 uur reactie op een ticket. De debuginfo binnen de app is ook top.
Ik zal nog wat screenshots delen over de typische situatie (zal wel snel worden opgelost).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies. Ik had nog geprobeerd om de GPS uit te zetten en het via de Starlink satellieten te positioneren maar ook dat werkte (natuurlijk) niet omdat deze hardware simpelweg niet aan mijn profiel hangt in de back-office. Wel knap dat dat dus al vanuit de fabriek gekoppeld word, ik dacht dat is vast de eerste keer met een nieuwe account en schotel.duvekot schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:06:
[...]
Het zit je dus niet mee .. en ook weer wel 😁 (de korting)
Maar je kan nu dus mooi zien wat er gebeurt als iemand anders je Starlink antenne "meeneemt". Vanaf het moment dat die "ontkoppeld" wordt .. kan je er dus helemaal niets mee. Dat is ook breed bekend .. dus de kans dat iemand hem "meeneemt" is dus heel klein.
Bij een Residential zit er nog een tweede "fail safe" op .. omdat de antenne het alleen doet in de juiste"cel" ... Die gekoppeld is aan je service locatie.
[ Voor 3% gewijzigd door g00gle op 15-04-2026 20:54 ]
Ze zullen de boel direct blokkeren voor je ... En daarna kunnen ze volgens mij elke keer als die aan de stroom gaat bijna direct zien waar die staat. Dus ik verwacht dat ze die gegevens wel door kunnen geven aan de juiste instanties.g00gle schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:52:
Ik kon het hardware ID van de mini al zien voordat ik hem ontvangen had. Dus dat koppelen ze inderdaad al voordat ze versturen. Wel prettig dat je het niet zo simpel kan jatten, helemaal als het doel "kampeer" gebruik is. Hoop er nooit achter te komen, maar ben ook wel benieuwd of starlink nog iets voor je wil betekenen als de schotel wel gestolen zou worden. Maar dat zal wel niet.
Dat is dan redelijk snel opgelost. Ik had iets soortgelijks 4 jaar gelden, schotel wss bezrogf (DHL) maar niet uitgescand door DHL (waarom zou je ook).Kecin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:28:
Het werkt hier inmiddels! 100 down, 20 up en 22ms! En hij staat niet eens op de goede positie! Erg blij mee.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je toch een Unifi setup hebt, waarom neem je niet een PoE injector of PoE switch van Ubiquiti die dat ding powered?Kecin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:05:
Ik wil eigenlijk slechts 1 kabel naar de plek waar de Mini opgehangen moet worden. Dus ik zit te kijken naar een PoE injector setje. Deze is voor aansluiting op WAN2 van een UDM-Pro. Nu zag ik deze op Amazon, reviews lijken goed en is zelfs al eens genoemd in dit topic. Iemand nog betere/goedkopere tips of oplossingen? Of dit gewoon lekker bestellen?
[Afbeelding]
https://amzn.eu/d/061qtqAv
Ik heb alleen 24v PoE injectors liggen en op mijn WAN2 poort heb ik geen PoE, dus het moet sowieso via een injector. Of dat nu een losse van een ander merk is of UniFi maakt me niet zoveel uit (is toch een "dom" ding). Het ging me vooral ook om de aansluiting bij de Dishy (met weather seal). Dit leek me een mooi compleet pakket.slijkie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:39:
[...]
Als je toch een Unifi setup hebt, waarom neem je niet een PoE injector of PoE switch van Ubiquiti die dat ding powered?
Goed gespot! Ik dacht dat er 230v inkon! Dan ga ik voor een losse en koop ik wel een 48v PoE injector erbijg00gle schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:02:
Je moet ook nog een losse voeding hebben zie ik, best wel prijzig geheel word het dan?
[ Voor 54% gewijzigd door Kecin op 16-04-2026 17:21 ]
De Mini heeft zelf geen PoE ...en die adapter werkt volgens mij alleen met een eigen passieve verbinding volgens mij .. dus volgens mij werkt een standaard PoE injector ook niet echt.Kecin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:17:
[...]
Goed gespot! Ik dacht dat er 230v inkon! Dan ga ik voor een losse en koop ik wel een 48v PoE injector erbij. Losse zijn +/- 31 euro:
https://amzn.eu/d/01pmeD8i
De recenties zien er allemaal goed uit voor de breakout/splitter. Jammer genoeg dat de Mini geen PoE aan boord heeft, zou wat schelen. Ik heb waar die komt vlakbij een stopcontact, maar ik haat teveel kabels. Heb het hele huis vol met Cat6 en Fiber. In dit geval komt die waarschijnlijk op een tuinhuis (waar dus ook PoE ligt en ik nog een losse string kan leggen vanuit WAN2 -> Starlink Breakout adapter -> Mini. Scheelt kabels, is netter dan 2 kabels uit de Mini imho. Qua camperen enzo zie ik niet zoveel issues, heb thuis een dik Victron systeem (alles op noodstroom enzo) en zelfde voor de caravan, die kan het haast doen zonder "wal"stroom.duvekot schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:31:
[...]
De Mini heeft zelf geen PoE ...en die adapter werkt volgens mij alleen met een eigen passieve verbinding volgens mij .. dus volgens mij werkt een standaard PoE injector ook niet echt.
Dus ff goed opletten en nakijken wat en hoe. De Mini is nogal "picky" op de stroom .. daarom dat de meegeleverde 230v ac adapter ook 30v (en max 3A) levert.
En ook kijken naar de reviews en of je ook op andere manieren aan echte gebruikers ervaringen kan komen.
Ik had bijvoorbeeld een 12v naar 24v adapter gekocht op Amazon voor de stroom voorziening naar mijn Mini in de camper .. en die is eigenlijk binnen 3 maanden weer stuk gegaan.
Maar is de 15m DC kabel niet lang genoeg om ergens naar binnen te krijgen? En het zelfde voor de officiële Starlink Ethernet kabel van 15m voor de Mini?
In de camper ook een Victron Multiplus .. maar om de inverter nou aan te laten om 240v te laten maken om dat direct weer om te zetten naar 30v is wel heel erg onzinnig natuurlijk 😁.Kecin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:51:
[...]
De recenties zien er allemaal goed uit voor de breakout/splitter. Jammer genoeg dat de Mini geen PoE aan boord heeft, zou wat schelen. Ik heb waar die komt vlakbij een stopcontact, maar ik haat teveel kabels. Heb het hele huis vol met Cat6 en Fiber. In dit geval komt die waarschijnlijk op een tuinhuis (waar dus ook PoE ligt en ik nog een losse string kan leggen vanuit WAN2 -> Starlink Breakout adapter -> Mini. Scheelt kabels, is netter dan 2 kabels uit de Mini imho. Qua camperen enzo zie ik niet zoveel issues, heb thuis een dik Victron systeem (alles op noodstroom enzo) en zelfde voor de caravan, die kan het haast doen zonder "wal"stroom.
Gaat niet werken, die injectors 'vragen' hoeveel volt er geleverd moet worden en die kastjes hebben die functie niet. Die verwachten gewoon 48v te krijgen. Ik heb mijn 48v PoE injector toen moeten retourneren...Kecin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:17:
[...]
Goed gespot! Ik dacht dat er 230v inkon! Dan ga ik voor een losse en koop ik wel een 48v PoE injector erbij. Losse zijn +/- 31 euro:
https://amzn.eu/d/01pmeD8i
Goede tip! Ik heb daar ook wat in de reviews over gelezen. Vandaar dat er dus ook de variant is die directe spanning levert. Ik cancel mijn bestelling. Heb jij het uiteindelijk nog op kunnen lossen?Jpiek schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:35:
[...]
Gaat niet werken, die injectors 'vragen' hoeveel volt er geleverd moet worden en die kastjes hebben die functie niet. Die verwachten gewoon 48v te krijgen. Ik heb mijn 48v PoE injector toen moeten retourneren...
[ Voor 10% gewijzigd door g00gle op 16-04-2026 22:57 ]
Voor op reis sowieso handig! Om door de muur te halen wat minder.g00gle schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:52:
@Kecin misschien niet helemaal wat je wil, maar kwam dit tegen:
https://a.aliexpress.com/_ExcLrXg
Vind het voor mijn toepassing helemaal zo'n gek idee niet, heb een router in de caravan staan. Moet alleen nog even de verdere doorvoer uitdenken. Maar zo heb je geen last van UTP connecties die uitfikken door de vrij hoge PoE spanning en vocht.
Edit, wel een behoorlijk dure kabel, vind al dat spul trouwens vrij duur..
Ja, via zo'n kastje van Amazon er bij, en een 230v naar 12v losse voeding. Vandaar mijn opmerking over 'veel geld eind v/d rit'...Kecin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:19:
[...]
Goede tip! Ik heb daar ook wat in de reviews over gelezen. Vandaar dat er dus ook de variant is die directe spanning levert. Ik cancel mijn bestelling. Heb jij het uiteindelijk nog op kunnen lossen?
[ Voor 24% gewijzigd door Kars op 17-04-2026 13:04 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Je kan de locatie van de kit altijd later aanpassen in je account onder ‘Service Locatie’.Kars schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:41:
Topic gevonden!
Ik ben aan het kijken naar Starlink voor onze nieuwe woning. Punt is: dat is over de grens (Duitsland). Nu wil ik eigenlijk de kit alvast bestellen zodat ik na de verhuizing meteen internet heb, maar kan ik bij bestelling ook het aflever-adres aangeven?
LET OP: ... Je account is aan een land gekoppeld . En je kan je land NIET aanpassen nadat het account aangemaakt is. Starlink is daar heel helder in:Kars schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:41:
Topic gevonden!
Ik ben aan het kijken naar Starlink voor onze nieuwe woning. Punt is: dat is over de grens (Duitsland). Nu wil ik eigenlijk de kit alvast bestellen zodat ik na de verhuizing meteen internet heb, maar kan ik bij bestelling ook het aflever-adres aangeven?
Dus zorg dat je bestelling en je account vanaf het eerste moment al "Duits" is .. en dat betekent waarschijnlijk ook dat je alleen Duitse aflevering adressen kan gebruiken.Als u naar een nieuw land verhuist waar de Starlink-service beschikbaar is (zie kaart, of als u uw account wilt bijwerken naar een onlangs beschikbaar gekomen land, moet u uw huidige serviceabonnement annuleren en een nieuw account instellen in uw land van bestemming.
Dank voor je antwoord!duvekot schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:31:
[...]
LET OP: ... Je account is aan een land gekoppeld . En je kan je land NIET aanpassen nadat het account aangemaakt is. Starlink is daar heel helder in:
Hoe kan ik mijn account overzetten naar een nieuw land?
[...]
Dus zorg dat je bestelling en je account vanaf het eerste moment al "Duits" is .. en dat betekent waarschijnlijk ook dat je alleen Duitse aflevering adressen kan gebruiken.
Als je een Nederlands account gebruikt om te bestellen en af te leveren dan kan je dat abonnement dus niet eenvoudig meenemen ...moet je de boel terug sturen naar Starlink ...en een nieuwe bestelling doen waarschijnlijk.
Klein voordeel .. je betaalt maar 19 euro administratie en verzendkosten in Duitsland (23 in Nederland)
[ Voor 17% gewijzigd door Kars op 17-04-2026 13:02 ]
Yes, maar zoals in jouw screenshot ook al staat, dat kan pas na 90 dagen. Dan heeft het niet zo'n zin als we volgende maand gaan verhuizen.g00gle schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:52:
@Kars Volgens mij kun je wel je hardware "ontkoppelen" en opnieuw "kopppelen" aan een duits starlink account. Volgens mij is dat het doel wat je wil bereiken toch?
zag wel dit:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je een Residential abo wil met gratis huurkit, dan kun je de service niet annuleren en de kit dus niet ontkoppelen. Inderdaad bestellen in Duitsland dus.Kars schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:59:
[...]
Yes, maar zoals in jouw screenshot ook al staat, dat kan pas na 90 dagen. Dan heeft het niet zo'n zin als we volgende maand gaan verhuizen.
Ik ga even wachten en dan in Duitsland bestellen
Gewoon een nieuw service adres toevoegen en dan kom je op de pagina dat je zowel een woning al roaming kunt selecteren. En kies je woning en kun je een residental toevoegen en dan volgt de keuze tussen mini of standaard. Abbo 200 of Max.Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:29:
Schoonvader wil hem voor zijn chalet op de camping. Als ik bij starlink kijk lijkt er alleen nog een huuroptie te zijn bij een residential abbonnement. Hierbij zou een mini meegeleverd worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een standard in combinatie met een residential abonnement, maar deze kan ik nergens bestellen?
Kijk ik ergens overheen?
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
Je kijkt er idd overheen .. bij 100Mbps residential een Mini .. bij 200Mbps een standaard .. en bij Max ook een standaard . EN een mini die je in met 50% korting met Roaming kan gebruiken.Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:29:
Ik wil voor mijn schoonvader een starlink bestellen. Ik heb zelf een standard en gebruik een roaming abonnement.
Schoonvader wil hem voor zijn chalet op de camping. Als ik bij starlink kijk lijkt er alleen nog een huuroptie te zijn bij een residential abbonnement. Hierbij zou een mini meegeleverd worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een standard in combinatie met een residential abonnement, maar deze kan ik nergens bestellen?
Kijk ik ergens overheen?
Ongeveer van april tm oktober.duvekot schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:02:
[...]
Wordt de Chalet full time/het hele jaar gebruikt?
Je zou eventueel kunnen besparen als je een losse standaard antenne koopt (349) .. en het abonnement dus 5 maanden per jaar helemaal stopt.
[ Voor 4% gewijzigd door Willianv op 18-04-2026 18:52 ]
De huidige "huur optie" is niet volledig te stoppen zonder de antenne terug te moeten sturen .. maar als je al een antenne hebt kan je alles zelf starten en stoppen.Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:38:
@duvekot Kan ik een losse antenne kopen zonder abonnement?
Ik had zelf zitten rekenen met een Residential 200, dat zou dan voor het eerste jaar 3 maanden x 30 euro zijn en 9 maanden x 49 euro. Dus 531 euro voor het eerste jaar.
Bij koop van een standaard i.c.m. 1 maand roaming kom ik voor de eerste maand op 89 euro. Daarna switchen naar Residential 100. Dat zou dan 7 maanden x 29 euro zijn, dus een 292 euro tm oktober. Daarna pauzeren voor 5 euro per maand. Daarbij komt dan nog wel de 349 euro koop van de standard.
Ik dach en was er vanuit gegaan dat je het abonnementsmodel niet kon pauzeren, maar ik begrijp uit jouw post dat dat wel zou kunnen?
Aan een residential 100 heeft hij genoeg, is voor beetje internet en tv te kunnen kijken vanaf max 2 tv’s.
Ik gebruik mijn eigen starlink max 3 maanden per jaar.
Ik had net mijn post iets aangevuld, maar we zitten denk ik op 1 lijn dat een max niet interessant gaat zijn.duvekot schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:51:
[...]
De huidige "huur optie" is niet volledig te stoppen zonder de antenne terug te moeten sturen .. maar als je al een antenne hebt kan je alles zelf starten en stoppen.
50% korting op een roaming abonnement voor 3 maanden is niet goedkoper dan de extra kosten voor een Residential Max 😁.
Dus als je schoonvader helemaal happy is met een 100Mpbs .. dan is de Mini ook een prima antenne daar voor .. en ben je dus voor 7x 29 + 5x5 = 228 per jaar voor 100Mbps .. en het eerste jaar dus 171 (3 x 19 korting)
De toegevoegde waarde van een Standaard is alleen interessant als je meer dan 100Mbps nodig hebt.
Die Mini X is gewoon een Mini met een losse Mini router ..en die zit gewoon via Ethernet aangesloten op de Mini antenne . Dus niet echt een "Mesh" ..anders dan dat de Mini router automatisch het zelfde SSID overneemt van de Mini Antenne.Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:59:
[...]
Ik had net mijn post iets aangevuld, maar we zitten denk ik op 1 lijn dat een max niet interessant gaat zijn.
De voorkeur heeft een standaard, niet vanwege de hogere snelheden, maar vanwege dat de standard komt met een losse router welke in het chalet geplaatst zal worden. Bij de mini zit de wifi router in de starlink schotel zelf. Echter, de starlink komt een stukje vanaf het chalet te staan (de 15 meter kabel voldoet), en zijn dan bang voor een mindere wifi ontvangst in het chalet zelf.
Bij de Mini X zit ook nog een mesh router, maar meshing betekent sowieso altijd verlies in snelheid. Dus vandaar de voorkeur voor de standard uitvoering.
Dank, de Mini X heeft dus wat aanvullende functionaliteitduvekot schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:56:
[...]
Die Mini X is gewoon een Mini met een losse Mini router ..en die zit gewoon via Ethernet aangesloten op de Mini antenne . Dus niet echt een "Mesh" ..anders dan dat de Mini router automatisch het zelfde SSID overneemt van de Mini Antenne.
Kijk maar even naar deze post van @Kecin
Kecin in "[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie"
Die Mini router was ooit ook los te koop. Nu niet meer te vinden op de site ..Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:39:
[...]
Dank, de Mini X heeft dus wat aanvullende functionaliteit![]()
Alleen jammer dat de Mini X alleen in combi is met de abonnementsvorm. Zodra je roaming neemt krijg je bij koop de gewone mini.
Ik ben een heel stuk wijzer geworden, dank!
Ik denk dat we voor schoonvader gewoon gaan voor een standard model. Als de bomen vol in blad komen te staan kan hij daar wat hinder van gaan ondervinden. De standard heeft een betere ontvangst dan een mini.
Dat zou dan op 349 eenmalige aanschaf zijn, 1 maand 89 euro voor roaming unlimited, daarna een maand gratis voor hem (en voor mezelf) wegens gebruik van mijn referral en daarna omzetten naar residential 100 voor 29 per maand. In de wintermaanden pauzeren voor 5 euro per maand.
Kan zijn canal-digitaal ook de deur uit…
Dank voor het meedenken.
Dat klinkt laag ..en kan aan je telefoon liggen misschien? Ik had met mijn Pixel 8 van/naar de router (dus NIET internet) gewoon een goede snelheid die hoort bij 5Ghz en moderne WiFi variant.g00gle schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:04:
Het viel mij op dat wanneer ik direct naast of iets vanaf de starlink mini sta, verbonden met wifi en ik doe speedtest naar de "router" toe, dat ik vrijwel niet hoger uitkom als +/-50mbit/s is die een bekend euvel en is daarom sowieso verstandig om de starlink alleen als uplink te gebruiken met een fatsoenlijke wifi router? Het lijkt me vrij laag zonder dat ik er ver vanaf sta.
Klopt, maar bij CB is deze 399, bij Starlink 349. Als je dan ook nog een maand gratis via de referral kan je hem net zo goed bij Starlink zelf bestellen. Dan zou het activeren ook automatisch moeten gaan.duvekot schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:27:
[...]
Die Mini router was ooit ook los te koop. Nu niet meer te vinden op de site ..
En je hoeft niet die eerste maand roaming te hebben. De standaard kan je ook gewoon bij Coolblue halen bijvoorbeeld ...en daarna koppelen aan een Residential abonnement.
Alleen werkt een referral niet als je de antenne niet via de Starlink site koopt ..
Een gratis huurkit bij een Residential abo kun je niet pauzeren (Standby).Willianv schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:38:
@duvekot Kan ik een losse antenne kopen zonder abonnement?
Ik had zelf zitten rekenen met een Residential 200, dat zou dan voor het eerste jaar 3 maanden x 30 euro zijn en 9 maanden x 49 euro. Dus 531 euro voor het eerste jaar.
Bij koop van een standaard i.c.m. 1 maand roaming kom ik voor de eerste maand op 89 euro. Daarna switchen naar Residential 100. Dat zou dan 7 maanden x 29 euro zijn, dus een 292 euro tm oktober totaal. Daarna pauzeren voor 5 euro per maand. Daarbij komt dan nog wel de 349 euro koop van de standard.
Ik dach en was er vanuit gegaan dat je het abonnementsmodel niet kon pauzeren, maar ik begrijp uit jouw post dat dat wel zou kunnen?
Geen idee, zit wel op een standby abonnement, maar dat zou niet uit moeten maken. iPhone 15 pro.duvekot schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:22:
[...]
Dat klinkt laag ..en kan aan je telefoon liggen misschien? Ik had met mijn Pixel 8 van/naar de router (dus NIET internet) gewoon een goede snelheid die hoort bij 5Ghz en moderne WiFi variant.
Ik heb nog steeds geen definitief antwoord daar op gekregen/gelezen .. en mijn interpretatie van alle voorwaarden is tot nu toe dat Pauzeren/Standby Mode WEL mogelijk is met een Residential 100/200/MAX service abonnement.Lecenten schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:52:
Een gratis huurkit bij een Residential abo kun je niet pauzeren (Standby).
Ik heb een theorie, die moet ik nog testen. Ik maakte gebruik van een makita accu om de mini van stroom te voorzien, misschien doordat het voltage dan maar 18V is de starlink een soort throttling doet op het wifi accesspoint. Ik ga dat vd week wel ff testen als ik tijd heb! Want ik vond het echt bijzonder laag.duvekot schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:22:
[...]
Dat klinkt laag ..en kan aan je telefoon liggen misschien? Ik had met mijn Pixel 8 van/naar de router (dus NIET internet) gewoon een goede snelheid die hoort bij 5Ghz en moderne WiFi variant.
Ik zou het bijzonder vinden als dat wat gaat uitmaken. Probeer het ook eens met andere telefoons? En heb je zowel 2.4 als 5Ghz actief staan?g00gle schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:29:
[...]
Ik heb een theorie, die moet ik nog testen. Ik maakte gebruik van een makita accu om de mini van stroom te voorzien, misschien doordat het voltage dan maar 18V is de starlink een soort throttling doet op het wifi accesspoint. Ik ga dat vd week wel ff testen als ik tijd heb! Want ik vond het echt bijzonder laag.
Even aan het testen geweest, gescheiden 2.4&5Ghz netwerk gemaakt. En ik krijg met geen mogelijkheid 5Ghz in de lucht, alsof het gewoon niet werkt. Factory reset gedaan, ook geen verandering. Dus een ticket gemaakt bij Starlink. Ik vermoed iets met de hardware. Verklaard wel de lage snelheid..duvekot schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:56:
[...]
Ik zou het bijzonder vinden als dat wat gaat uitmaken. Probeer het ook eens met andere telefoons? En heb je zowel 2.4 als 5Ghz actief staan?