• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09

Rio

Ik heb al een boek

bumble_bee schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:11:
[...]

waarom zou ik het niet doen?
Knip. Reageer op een normale manier of reageer niet.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 05-03-2026 13:45 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
bumble_bee schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:11:
[...]

Heb geen dakraam, wat ik zei ik heb graag dat die kabels ergens af gevel netjes via de kruipruimte naar de meterkast gaan (dat ga ik echt niet zelf doen de boringen etc daarvoor), en dat het een beetje netjes is, niet zomaar een mini'tje op een tafel ergens in de tuin. Ik weet dat dat wel kan en werkt.
De vraag is ook meer, als mijn stappenplan werkt, waarom zou ik het niet doen? Maar gaat dit ook werken is meer de vraag.
Het klinkt in ieder geval als een hoop moeite voor deze maas in de dienstverlening. Laat een aannemer of klusjesman komen en hang de boel zelf goed op. Dan kan je eventueel ook nog een Access Point voor Wi-Fi ophangen en wanneer nodig vervangen met de Mini als de wereld vergaat.

Have you tried turning it off and on again?

• bvdberg75
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-03 20:13
bumble_bee schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:19:
Hoi Starlink tweakers, sorry voor de slight thread necromancy. Ik heb even een fact/reality check nodig.
Doel : Starlink mini als backup optie thuis EN om mee te kunnen roamen. Denk combi prepper en vakantievierder scenario. Ik heb dit bedacht:

- Starlink roam kopen a 222eu en 100GB abo nemen (done), gelijk pauzeren als die binnen is. Dus gereserveerde capaciteit voor in het noodgeval scenario en je heractivatie kan niet denied worden zoals met een gepauzeerde Residential
Help mij alsjeblieft: waarom moet je meteen pauzeren? Wat zijn de voordelen? Wat bedoel je met "gereserveerde capaciteit"?

Ik ben nieuw met starlink, mijn nieuwe SL mini is as we speak onderweg naar mijn huis, daarom deze vragen.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
bvdberg75 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Help mij alsjeblieft: waarom moet je meteen pauzeren? Wat zijn de voordelen? Wat bedoel je met "gereserveerde capaciteit"?

Ik ben nieuw met starlink, mijn nieuwe SL mini is as we speak onderweg naar mijn huis, daarom deze vragen.
Die "reservering" is alleen handig als je de starlink met Residential gebruikt .. en je in een plek woont waar een capaciteit tekort is .. en dat is niet aan de orde in Nederland ... en al helemaal geen probleem bij Roaming .. omdat je die altijd kan afnemen.

Dus @bumble_bee wil iets doen wat niet direct iets oplevert ... Tenzij je de "low speed" standby mode gewoon wil gebruiken zodat er altijd een verbinding is .. maar als je alleen maar iets wil hebben als de stroom voor langere tijd weg valt .. en voor vakantie .. dan is gewoon "opzeggen" misschien het handigste.

• bvdberg75
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-03 20:13
duvekot schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Die "reservering" is alleen handig als je de starlink met Residential gebruikt .. en je in een plek woont waar een capaciteit tekort is .. en dat is niet aan de orde in Nederland ... en al helemaal geen probleem bij Roaming .. omdat je die altijd kan afnemen.

Dus @bumble_bee wil iets doen wat niet direct iets oplevert ... Tenzij je de "low speed" standby mode gewoon wil gebruiken zodat er altijd een verbinding is .. maar als je alleen maar iets wil hebben als de stroom voor langere tijd weg valt .. en voor vakantie .. dan is gewoon "opzeggen" misschien het handigste.
ok, dank je wel!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
Probeer dat SBM al een aantal dagen te bellen om te vragen naar de evt meerkosten van de installatie. Telkens weer "no one is available to answer your call at this time" en dan mag ik een berichtje inspreken, wat ik nooit doe.. Bah. Slechte service zo hoor. Hoe kom ik er nu achter wat die grap zou kosten :/ Iemand een email adres oid van ze toevallig?

Verder wel de mini binnen, mooi systeem hoor! Al een aantal accessoires bij ome ali gehosseld, carry sleeve, zo'n hoes/case, usb-c adaptertjes en ethernet adapters, etc.

Las wel dat ze recentelijk het 'in motion' gebruik tijdens de pauze-stand gedisabled hebben, wat dan wel weer jammer is. Maar niet heel impactvol voor mijn usecase.

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
duvekot schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:42:
Leuk verhaal, wat uiteraard niet perse opgaat in het prepper-scenario, want dan wil ineens iedereen dat ding hebben natuurlijk.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
bumble_bee schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:07:
en dan mag ik een berichtje inspreken, wat ik nooit doe..
verander dat eens. spreek wel wat in.
Misschien werkt het systeem dan zoals het moet.
Hunnie luisteren het berichtje af, en nemen contact met je op, juist omdat ze weten dat jij hun wilt spreken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste