Ik heb zonder actief abbo (Roaming, toen niet op pauze) mijn Firmware geupdate, kon ook via d eapp 'overal' bij dus ook bij het weer activeren van mijn abbo...duvekot schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:53:
[...]
Er zijn wel indirecte verwijzingen in de help documenten te vinden die zeggen dat je zonder abonnement sowieso wel firmware updates kan krijgen en dat je bij wat basis gegevens kan komen. Maar expliciet staat er verder niets over toegang tot starlnk.com om weer een abonnement af te nemen.
Maar daar heb je je eigen noodstroom voorzieningen al voor. Die heb je ook al nodig voor je StarlinkJpiek schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:59:
[...]
Je fiberkastje (FTU) in je meterkast heeft stoom nodig om Fiber om te zetten naar IP/UTP...
Hmm ja, je hebt gelijk. En ws. een zwaardere voor je Starlink dan voor de FTU...duvekot schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:10:
[...]
Maar daar heb je je eigen noodstroom voorzieningen al voor. Die heb je ook al nodig voor je Starlink
Bij een nieuwe kit heb je 1 uur volledig internet.duvekot schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:53:
[...]
alle meldingen die ik zie op andere sites en fora wijzen daar op ... maar in de officele help pagina's kan ik daar niet direct wat over vinden. Ik zie wel verwijzingen dat je direct na aaschaf en voordat je de antenne registeert je eenmalig een uur gratis en onbeperkt internet krijgt om bijvoorbeeld je registratie etc af te ronden en de app te downloaden vanuit de play store etc.
Er zijn wel indirecte verwijzingen in de help documenten te vinden die zeggen dat je zonder abonnement sowieso wel firmware updates kan krijgen en dat je bij wat basis gegevens kan komen.
Als je een bestaande kit wil heractiveren kan dat via beperkt internet (alleen de Starlink website) maar er zijn twee potentiele problemen. Ten eerste moeten je betaalgegevens actueel zijn. Ten tweede moet je al ingelogd zijn via de app, anders heb je een potentieel probleem met 2FA als je geen SMS of e-mail kan ontvangen.
De makkelijkste manier is de standby optie voor 5 euro per maand, dan heb je altijd volledig internet met <1 Mbps snelheid. Genoeg voor WiFi bellen, e-mail, Whatsapp etc.
Firmware updates krijg je altijd als de kit aanstaat, ook zonder abonnement. Die updates komen niet direct, die worden 's nachts uitgevoerd en er kunnen meerdere nodig zijn. Een kit die langere tijd niet is gebruikt kun je het beste een paar dagen aan laten staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Lecenten op 29-12-2025 11:14 ]