@
ErikVers Top
@
mr_evil08 Fabrikanten hebben zelf ook een aansturing, vandaar dat er een PWM aansluiting op de pomp zit. Maar ook deze control units van de fabrikanten regelen geen stand by bij een dichtgedraaide thermostaat en zijn peperduur.
@
shufflez Dank voor je reactie, feedback is altijd welkom
Zou je evt USB PD (via USB-C) kunnen overwegen voor v3?
Dan kan software/gebruiker verschillende voltage-profielen kiezen.
USB-C staat inderdaad op mijn lijstje, maar aangezien Micro usb kabels nu nog redelijk gebruikelijk zijn en deze makkelijk te solderen/ te tekenen waren heb ik hiervoor gekozen.
Nu ik meer ervaring heb met SMD componenten solderen en tekenen zou ik hiervoor kiezen.
Wat betreft USB PD: Goed idee, dit was mij nog niet bekend.
Deze adapters lijken alleen vrij kostbaar. Dan lijkt mij een buck converter, om het PWM voltage intern te verhogen, een beter idee. Verder is de voeding is nu direct aangesloten op de EPS8266, met de USB PD zou dan een voltage regulator geïntegreerd moeten worden (anders wordt het voltage te hoog).
Graag! Misschien de pomp-controllers als losse 'kleine' ESP32 modules en bediening met SmartKnob. Dan ben je een eind richting een PumpIT-Nest of PumpControl

Haha, inderdaad!
Bedoel je dan dat de ESP pump controller wordt aangesloten op de SmartKnob? Want ik dacht meer aan een integratie.
Integratie van de SmartKnob heeft wel als nadeel dat MQTT gebruikers deze niet gebruiken, maar wel kopen. Maar voor het instellen van wifi en incidenteel gebruik lijkt het mij alsnog handig.
Top idee, evt zou het bordje dan zelf de delta-T kunnen rapporteren voor beter afstellen van de doorstroming/thermostaat
Klopt, indien nodig zal ik dit maken. Maar vooralsnog voldoet een enkele sensor bij ons. (maar ik ben het ermee eens dat je alles veel beter kunt uitlezen/ afstellen met twee sensoren).
Naast de thermostatische 'menging' zijn volgens mij (iig de recentere Wilo die ik heb gezien) pompen met een eenvoudige over-temp-switch uitgerust, gemonteerd op verdeler/aanvoer.
Interessant, stopt de Wilo Pomp indien deze over-temp switch geactiveerd wordt?
Je kan niet voorkomen dat temp te hoog wordt, wel iets van een alert geven. MQTT en/of fysiek op scherm of een LED?
Slim, dit neem ik mee in de software.