Toon posts:

Wie heeft de regie over de frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Wie heeft de regie over de frontpage? Ik bedoel er zijn zo veel onderdelen die wat meer liefde mogen krijgen. Zie m'n eerdere berichten over de videosite bijvoorbeeld, maar ook de iT-pro onder 'meer', de nieuwe podcastserie van Jim Stoltze lijkt na 1 aflevering ook te zijn doodgebloed? Veel onderdelen hebben naar mijn mening achterstallig onderhoud. Wie heeft over t totaal plaatje nou de regie?

In het verleden moesten ook al dingen aangekaart worden omdat diegene er niks mee deed: bijv enorm verouderde koopadviezen onderdeel of late reviews. ik moest laast zelf nog vragen om Podcasts onder het kopje meer om te nemen om het gemakkelijker en prominenter beschikbaar te maken. En zo zijn er nog veel meer dingen. Zie bijv de A/B test laast. Het lijkt wel of elke afdeling zijn eigen ding doet met de frontpage maar een centrale dirigent ontbreekt. Wie is dit in de organisatie.

Er lijkt al een paar jaar geen interesse in te zijn en dat vind ik heel jammer. En dan bedoel ik niet wat UI experts hier en daar maar het overall beeld van de frontpage met alle aanhangsels.

Waarom niet bijv een info-ballonnetje op de profielpagina dat uitlegt wat tweakotine is en hoe dat verschilt met karma

[Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 06-02-2021 14:23]

Beste antwoord (via CyberMania op 08-02-2021 13:50)

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-04 17:48
Er is inderdaad niet 1 regisseur, elke afdeling draagt z'n steentje bij aan de frontpage.

Als je het hebt over de ontwikkeling en vernieuwing van de onderdelen dan zijn product & development daar verantwoordelijk voor. Afgelopen jaar was een beweeglijk jaar op HQ van Tweakers: zo is de nieuwe strategie aangekondigd waarin we er willen zijn voor de echte techliefhebber en is Tweakers Plus aangekondigd.

N.a.v. deze ontwikkelingen willen we de frontpage aanpassen zodat deze meer content kwijt kan en dat deze optimaal is ingericht voor de echte techliefhebber. Dat laatste klinkt abstract en dat is het nu ook, we zijn bezig met onderzoeken en verkennen hoe we de frontpage het beste kunnen inrichten en met welke onderdelen (bijvoorbeeld Tweakers Tech Hub).

De A/B-test laatst was een eerste zet daarin waarin we wilden valideren wat het plaatsen van nieuws naar boven deed met het gebruik en wat daar de mening over is. We merkten dat er wat commotie over is ontstaan en we zijn aan het kijken hoe we dat op kunnen lossen en voor kunnen zijn.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat gewoon in de faq: GR FAQ en Beleid
Zit dus een hele redactie op. Hoop mensen. Plus devvers etc.
Doen allemaal heel erg hun best.

Ergens heb ik het vermoeden dat jij een bepaald beeld in je hoofd hebt zitten hoe het ongeveer zou gaan en je op basis daarvan de aanname doet dat er (snel) dingen gedaan kunnen wordne met iedere suggestie van userzijde. Klopt dat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyberMania
The Eagle schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:27:
Staat gewoon in de faq: GR FAQ en Beleid
Zit dus een hele redactie op. Hoop mensen. Plus devvers etc.
Doen allemaal heel erg hun best.

Ergens heb ik het vermoeden dat jij een bepaald beeld in je hoofd hebt zitten hoe het ongeveer zou gaan en je op basis daarvan de aanname doet dat er (snel) dingen gedaan kunnen wordne met iedere suggestie van userzijde. Klopt dat?
Nee dat bedoel ik niet maar bedankt voor je hulp. Ik bedoel iemand met een helicopterview die zorgt dat alles actueel is en alle onderdelen goed met elkaar samenwerken.

[Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 06-02-2021 14:30]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Stel dat het antwoord is dat er geen 'regisseur' is, zoals jij die voor ogen hebt, of dat Jan Jansen de touwtjes in handen heeft, wat dan?

Met andere woorden: waar wil je heen met je vraag? Ik snap dat je Tweakers graag verbeterd ziet worden, maar je noemt nu wat random voorbeelden, en eindigt met een idee over uitlegballonnetje over tweakotine, wat het allemaal vrij onsamenhangend maakt.

[Voor 8% gewijzigd door Hahn op 06-02-2021 22:01]

The devil is in the details.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

crisp

Devver

Pixelated

Dit ligt denk ik vooral bij ons product- en UX-team als het om de coördinatie van ontwikkeling gaat. Concrete suggesties en ideeën kan je, zoals je volgens mij al weet, kwijt in Mooie Features.

Het klopt dat sommige onderdelen soms wat te weinig aandacht krijgen. We zijn een erg grote site met veel onderdelen en slechts een beperkt developmentteam. Dat maakt dat er vaak (soms lastige) keuzes gemaakt moeten worden.

Intentionally left blank

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 12:29

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien is het dan een idee zaken die geen aandacht krijgen weg te halen?

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:32:
Misschien is het dan een idee zaken die geen aandacht krijgen weg te halen?
Jazeker, dat noemen wij 'kill your darlings'. Alleen wil vaak niemand daar de verantwoordelijkheid voor op zich nemen... :p

Maar het is zeker waar dat we bepaalde onderdelen best wel wat kritischer mogen bekijken om te kijken of het wellicht niet beter is om ermee te stoppen. Dat is vaak beter dan laten wegkwijnen.

Intentionally left blank

• CyberMania
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:36:
[...]

Jazeker, dat noemen wij 'kill your darlings'. Alleen wil vaak niemand daar de verantwoordelijkheid voor op zich nemen... :p

Maar het is zeker waar dat we bepaalde onderdelen best wel wat kritischer mogen bekijken om te kijken of het wellicht niet beter is om ermee te stoppen. Dat is vaak beter dan laten wegkwijnen.
Dit of geef die pagina eens een facelift. Waarom staan de Tweakers Tech Hub video's er bijv niet tussen @Koen Crijns

Kan het misschien zo zijn dat er te veel focus ligt op de data: dus alles wat weinig hits krijgt wordt niet in ingevesteerd. Maar dat kan ook het paard achter het wagen spannen betekenen. Juist omdat bepaalde delen zo weinig aandacht krijgen van HQ worden ze geen succes.

[Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 07-02-2021 23:01]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt vooral gekeken of de dingen die we doen bijdragen aan onze (korte- en langetermijn) doelstellingen, maar ook daar zitten denk ik wel blinde vlekken. De techhub video's zijn daar denk ik een goed voorbeeld van, en het lijkt me een uitstekend idee om daar eens naar te kijken :) @ikloon

Intentionally left blank

• CyberMania
Top en bedankt, wie weet.
Maar ook bijv IT Pro. Nergens wordt me nou echt duidelijk wat het doel is van die pagina, dat wordt voor een random bezoeker ook niet even duidelijk gemaakt in een paar woorden op die pagina en wanneer iets er onder valt en niet (op hoofdlijnen). Een Google op Tweakers "IT Pro" leverde ook niks op.

Misschien had het waarde toen T.net naast technieuws ook breed nieuwd had en of het nu nog steeds met de nieuwe koers nog wel bestaansrecht heeft. Ik weet het niet.

Ik bedoel dus hiermee het lijkt wel of ieder z'n eigen onderdeeltje runt maar niemand overall de FP in de gaten houdt. En mijn vraag is, klopt dat.

[Voor 34% gewijzigd door CyberMania op 08-02-2021 00:18]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:34
CyberMania schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Nee dat bedoel ik niet maar bedankt voor je hulp. Ik bedoel iemand met een helicopterview die zorgt dat alles actueel is en alle onderdelen goed met elkaar samenwerken.
Klinkt meer als een QA tester? In dat geval denk ik dat die rol bij de community ligt. :)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-04 17:48
Er is inderdaad niet 1 regisseur, elke afdeling draagt z'n steentje bij aan de frontpage.

Als je het hebt over de ontwikkeling en vernieuwing van de onderdelen dan zijn product & development daar verantwoordelijk voor. Afgelopen jaar was een beweeglijk jaar op HQ van Tweakers: zo is de nieuwe strategie aangekondigd waarin we er willen zijn voor de echte techliefhebber en is Tweakers Plus aangekondigd.

N.a.v. deze ontwikkelingen willen we de frontpage aanpassen zodat deze meer content kwijt kan en dat deze optimaal is ingericht voor de echte techliefhebber. Dat laatste klinkt abstract en dat is het nu ook, we zijn bezig met onderzoeken en verkennen hoe we de frontpage het beste kunnen inrichten en met welke onderdelen (bijvoorbeeld Tweakers Tech Hub).

De A/B-test laatst was een eerste zet daarin waarin we wilden valideren wat het plaatsen van nieuws naar boven deed met het gebruik en wat daar de mening over is. We merkten dat er wat commotie over is ontstaan en we zijn aan het kijken hoe we dat op kunnen lossen en voor kunnen zijn.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 12:29

PcDealer

HP ftw \o/

CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:11:
Maar ook bijv IT Pro. Nergens wordt me nou echt duidelijk wat het doel is van die pagina, dat wordt voor een random bezoeker ook niet even duidelijk gemaakt in een paar woorden op die pagina en wanneer iets er onder valt en niet (op hoofdlijnen). Een Google op Tweakers "IT Pro" leverde ook niks op.
Dat komt uit de tijd dat er meerdere categorieën waren zoals It Pro, Gamer en nog twee geloof ik.

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 02:18:
[...]

Dat komt uit de tijd dat er meerdere categorieën waren zoals It Pro, Gamer en nog twee geloof ik.
Klopt inderdaad, maar dat is nooit echt aangeslagen. It Pro is daarvan nog gebleven vanwege de connectie met Carrière (het IT-banen overzicht op die pagina rechts, niet Elect).

Intentionally left blank

• CyberMania
boenkeijer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:40:

Maar dat is niet het enige, zie ook: [bug?] zoek op site geeft oude artikelen als populair
En welke waarde hebben de Tweakers Elect en Tweakers Gamers accounts op Twitter nog? Er lijkt echt niks mee te gebeuren. Cmon haal die bezem eens goed door de site. Als je wil dat meer mensen overstappen naar een betaald account, dan mag je verwachten dat er toch wel iets meer zorg en aandacht voor is? Het moet van twee kanten komen toch? Ik vind zo veel dingen die achterstallig onderhoud hebben best wel slordig, en er lijkt geen interesse voor te zijn best wel laks eigenlijk dan denk ik nou laat een Paid abonnement dan ook maar.

Kunnen jullie niet gewoon een roadmap delen? Dan hoeven users niet steeds ook om hetzelfde te vragen. zo van:

q2 - Site is Plus proof (geen achtergronden meer als review etc; makkelijkere abboshop)
q3 - Cookiewall verdwijnt, T.net wordt AVG Proof
q4 - Nachtmodus en Tweakblogs responsive
q5 - Algehele refresh FP

[Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 14-02-2021 07:59]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Feit is dat we geen gedetailleerde roadmap hebben die zo ver vooruit gaat. We willen graag flexibel blijven en werken daardoor voornamelijk op kwartaalbasis aan bepaalde doelstellingen. Ik kan wel zeggen dat al die onderwerpen onze aandacht hebben. Plus is uiteraard een doelstelling waar we nu concreet aan werken.

Intentionally left blank

• CyberMania
crisp schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:24:
Feit is dat we geen gedetailleerde roadmap hebben die zo ver vooruit gaat. We willen graag flexibel blijven en werken daardoor voornamelijk op kwartaalbasis aan bepaalde doelstellingen. Ik kan wel zeggen dat al die onderwerpen onze aandacht hebben. Plus is uiteraard een doelstelling waar we nu concreet aan werken.
Dus eigenlijk zeg je al die berichten over een Cookiewall, een Nachtmodus, een responsive Tweakblogs, een update to date videosite; daar hebben we geen concrete plannen en een deadline voor gemaakt. Het is meer pappen en nathouden tot er een geschikt moment langskomt ;(

Van flexibel blijven mooi verhaal, maar ik merk er niks van. Volgens mij wordt al jaren om een legale Cookiewall, Responsive Tweakblogs etc gevraagd. Hierin zijn juist het tegenovergestelde van flexibel toch maar heel star :?

[Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 14-02-2021 12:24]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Dus eigenlijk zeg je al die berichten over een Cookiewall, een Nachtmodus, een responsive Tweakblogs, een update to date videosite; daar hebben we geen concrete plannen en een deadline voor gemaakt. Het is meer pappen en nathouden tot er een geschikt moment langskomt ;(

Van flexibel blijven mooi verhaal, maar ik merk er niks van. Volgens mij wordt al jaren om een legale Cookiewall, Responsive Tweakblogs etc gevraagd. Hierin zijn juist het tegenovergestelde van flexibel toch maar heel star :?
Inderdaad geen deadline. Cookiewall zijn we hard mee bezig, maar we zijn daar ook voor een deel afhankelijk van externe factoren. We gaan binnenkort wel concreet een tussenoplossing uitwerken.

En als ik de andere genoemde zaken even langsga:
- responsive Tweakblogs: hier zijn we eerst nog aan het kijken of we Tweakblogs in de huidige vorm wel willen laten voortbestaan, of dat er iets anders voor in de plaats moet komen. Technisch is deze code geheel aan vervanging toe.
- darkmode: hiervoor moet eerst onze front-end qua styling/css vernieuwd worden. Daar gaan we dit jaar mee aan de slag, dus over een eventuele darkmode zelf valt nog niets te zeggen.
- FP redesign: hier zitten we dus in onderzoeksfase dmv a/b- en usabilitytests
- up-to-date videosite: wat bedoel je daar precies mee?

En hopelijk begrijp je ook dat jouw prioriteiten niet per se de onze zijn. De meeste van deze onderwerpen worden trouwens ook in losse topics besproken, maar als je een los onderwerp mist maak daar dan gerust ook een topic voor aan in bijvoorbeeld Mooie Features :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee