Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie heeft de regie over de frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:25
Hoi,

Wie heeft de regie over de frontpage? Ik bedoel er zijn zo veel onderdelen die wat meer liefde mogen krijgen. Zie m'n eerdere berichten over de videosite bijvoorbeeld, maar ook de iT-pro onder 'meer', de nieuwe podcastserie van Jim Stoltze lijkt na 1 aflevering ook te zijn doodgebloed? Veel onderdelen hebben naar mijn mening achterstallig onderhoud. Wie heeft over t totaal plaatje nou de regie?

In het verleden moesten ook al dingen aangekaart worden omdat diegene er niks mee deed: bijv enorm verouderde koopadviezen onderdeel of late reviews. ik moest laast zelf nog vragen om Podcasts onder het kopje meer om te nemen om het gemakkelijker en prominenter beschikbaar te maken. En zo zijn er nog veel meer dingen. Zie bijv de A/B test laast. Het lijkt wel of elke afdeling zijn eigen ding doet met de frontpage maar een centrale dirigent ontbreekt. Wie is dit in de organisatie.

Er lijkt al een paar jaar geen interesse in te zijn en dat vind ik heel jammer. En dan bedoel ik niet wat UI experts hier en daar maar het overall beeld van de frontpage met alle aanhangsels.

Waarom niet bijv een info-ballonnetje op de profielpagina dat uitlegt wat tweakotine is en hoe dat verschilt met karma

[Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 06-02-2021 14:23]

Beste antwoord (via CyberMania op 08-02-2021 13:50)

• boenkeijer
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:59

boenkeijer

Product owner
Er is inderdaad niet 1 regisseur, elke afdeling draagt z'n steentje bij aan de frontpage.

Als je het hebt over de ontwikkeling en vernieuwing van de onderdelen dan zijn product & development daar verantwoordelijk voor. Afgelopen jaar was een beweeglijk jaar op HQ van Tweakers: zo is de nieuwe strategie aangekondigd waarin we er willen zijn voor de echte techliefhebber en is Tweakers Plus aangekondigd.

N.a.v. deze ontwikkelingen willen we de frontpage aanpassen zodat deze meer content kwijt kan en dat deze optimaal is ingericht voor de echte techliefhebber. Dat laatste klinkt abstract en dat is het nu ook, we zijn bezig met onderzoeken en verkennen hoe we de frontpage het beste kunnen inrichten en met welke onderdelen (bijvoorbeeld Tweakers Tech Hub).

De A/B-test laatst was een eerste zet daarin waarin we wilden valideren wat het plaatsen van nieuws naar boven deed met het gebruik en wat daar de mening over is. We merkten dat er wat commotie over is ontstaan en we zijn aan het kijken hoe we dat op kunnen lossen en voor kunnen zijn.

Alle reacties

• CyberMania
The Eagle schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:27:
Staat gewoon in de faq: GR FAQ en Beleid
Zit dus een hele redactie op. Hoop mensen. Plus devvers etc.
Doen allemaal heel erg hun best.

Ergens heb ik het vermoeden dat jij een bepaald beeld in je hoofd hebt zitten hoe het ongeveer zou gaan en je op basis daarvan de aanname doet dat er (snel) dingen gedaan kunnen wordne met iedere suggestie van userzijde. Klopt dat?
Nee dat bedoel ik niet maar bedankt voor je hulp. Ik bedoel iemand met een helicopterview die zorgt dat alles actueel is en alle onderdelen goed met elkaar samenwerken.

[Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 06-02-2021 14:30]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 31-07 11:06

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien is het dan een idee zaken die geen aandacht krijgen weg te halen?

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:32:
Misschien is het dan een idee zaken die geen aandacht krijgen weg te halen?
Jazeker, dat noemen wij 'kill your darlings'. Alleen wil vaak niemand daar de verantwoordelijkheid voor op zich nemen... :p

Maar het is zeker waar dat we bepaalde onderdelen best wel wat kritischer mogen bekijken om te kijken of het wellicht niet beter is om ermee te stoppen. Dat is vaak beter dan laten wegkwijnen.

Intentionally left blank

• CyberMania
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:36:
[...]

Jazeker, dat noemen wij 'kill your darlings'. Alleen wil vaak niemand daar de verantwoordelijkheid voor op zich nemen... :p

Maar het is zeker waar dat we bepaalde onderdelen best wel wat kritischer mogen bekijken om te kijken of het wellicht niet beter is om ermee te stoppen. Dat is vaak beter dan laten wegkwijnen.
Dit of geef die pagina eens een facelift. Waarom staan de Tweakers Tech Hub video's er bijv niet tussen @Koen Crijns

Kan het misschien zo zijn dat er te veel focus ligt op de data: dus alles wat weinig hits krijgt wordt niet in ingevesteerd. Maar dat kan ook het paard achter het wagen spannen betekenen. Juist omdat bepaalde delen zo weinig aandacht krijgen van HQ worden ze geen succes.

[Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 07-02-2021 23:01]

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt vooral gekeken of de dingen die we doen bijdragen aan onze (korte- en langetermijn) doelstellingen, maar ook daar zitten denk ik wel blinde vlekken. De techhub video's zijn daar denk ik een goed voorbeeld van, en het lijkt me een uitstekend idee om daar eens naar te kijken :) @ikloon

Intentionally left blank

• CyberMania
Top en bedankt, wie weet.
Maar ook bijv IT Pro. Nergens wordt me nou echt duidelijk wat het doel is van die pagina, dat wordt voor een random bezoeker ook niet even duidelijk gemaakt in een paar woorden op die pagina en wanneer iets er onder valt en niet (op hoofdlijnen). Een Google op Tweakers "IT Pro" leverde ook niks op.

Misschien had het waarde toen T.net naast technieuws ook breed nieuwd had en of het nu nog steeds met de nieuwe koers nog wel bestaansrecht heeft. Ik weet het niet.

Ik bedoel dus hiermee het lijkt wel of ieder z'n eigen onderdeeltje runt maar niemand overall de FP in de gaten houdt. En mijn vraag is, klopt dat.

[Voor 34% gewijzigd door CyberMania op 08-02-2021 00:18]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:59

boenkeijer

Product owner
Er is inderdaad niet 1 regisseur, elke afdeling draagt z'n steentje bij aan de frontpage.

Als je het hebt over de ontwikkeling en vernieuwing van de onderdelen dan zijn product & development daar verantwoordelijk voor. Afgelopen jaar was een beweeglijk jaar op HQ van Tweakers: zo is de nieuwe strategie aangekondigd waarin we er willen zijn voor de echte techliefhebber en is Tweakers Plus aangekondigd.

N.a.v. deze ontwikkelingen willen we de frontpage aanpassen zodat deze meer content kwijt kan en dat deze optimaal is ingericht voor de echte techliefhebber. Dat laatste klinkt abstract en dat is het nu ook, we zijn bezig met onderzoeken en verkennen hoe we de frontpage het beste kunnen inrichten en met welke onderdelen (bijvoorbeeld Tweakers Tech Hub).

De A/B-test laatst was een eerste zet daarin waarin we wilden valideren wat het plaatsen van nieuws naar boven deed met het gebruik en wat daar de mening over is. We merkten dat er wat commotie over is ontstaan en we zijn aan het kijken hoe we dat op kunnen lossen en voor kunnen zijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True