Toon posts:

[bug?] zoek op site geeft oude artikelen als populair

Pagina: 1
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Tik in Facebook (zoeken op de site via de balk op de FP)
Klik op onderwerp Facebook die verschijnt in de lijst

Titel van de pagina: laatste artikelen en video's
Eerste plaatje --> Facebook kampt met storing (2017) en daaronder iets uit 2016.

@crisp kan jij hier eens naar kijken? Ik ga sowieso geen abonnement meer op het moment overwegen (uiteraard later wel), dit alweer de zoveelste keer dat iets opduikt. Er lijkt totaal geen interesse te bestaan in het achterstallig design/onderhoud op de FP weg te werken, dat ik denk waarom zou ik dan nog een abbo nemen. Maar misschien kan je er toch nog iets mee. Mij lijkt me iig niet juist dat bij laatste artikelen als prominent eerst een artikel uit 2017 over een storing verschijnt.

[Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 14-02-2021 00:03]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem lijkt te zijn dat daar alleen naar nieuws wordt gekeken, en nieuwsartikelen hebben niet zo vaak een zogenaamde 'ankeiler' die we daar kunnen uitlichten. M.i.zou reviews: Geschiedenis en onderzoek leert: deplatformen van extreme communitie... daar bovenaan moeten staan, maar dat is dus een review.

Ik zal morgen eens in de code duiken, maar ben er nog niet van overtuigd dat het echt een bug is.

Ik snap ook niet goed wat de link met de abonnementen is? We doen doorlopend onderhoud en pakken bestaande problemen ook zoveel mogelijk aan binnen verschillende projecten. We zijn echter een grote site met veel functionaliteit en kunnen nu eenmaal niet alles tegelijkertijd doen. Daarbij moeten we er ook voor zorgen dat we financieel gezond blijven, dus projecten die geld opleveren zullen daardoor ook enige prioriteit kennen. Dat wil echter niet zeggen dat dat het enige criterium is; dit kwartaal gaan we bijvorbeeld ook weer iets opleveren waar de community al enige tijd om vraagt (sorry, nog geen spoiler maar meer info volgt binnenkort!) en zijn we ook bezig om te kijken hoe we de frontpage verder kunnen verbeteren in de vorm van a/b-tests en gebruikersonderzoeken.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb dit in de code ook even nagekeken en tot de conclusie gekomen dat het geen bug is. Het achtergrondartikel reviews: Geschiedenis en onderzoek leert: deplatformen van extreme communitie... staat niet op het overzicht omdat deze geen zogenaamde 'ankeiler' heeft wat een voorwaarde is om boven de lijst getoond te worden, en is ouder dan alle 6 nieuwsartikelen die wel gelist staan.

Het enige wat hier verwarrend werkt is het feit dat de artikelen die wel ankeilers hebben en dus boven de listing getoond worden (veel) ouder zijn dan de artikelen in de listing zelf en daardoor eigenlijk (hier) minder relevant. Het is achter lastig om generiek te stellen dat oudere ankeilers altijd minder relevant zijn.

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Het gaat dus om tag-pagina's, in dit geval https://tweakers.net/tag/Facebook/? Daar zou je kunnen kiezen om ankeilers niet te tonen als ze:
1. Ouder zijn dan 1 jaar
2. Ook ouder zijn dan alle items die eronder staan.
3. Ankeilers altijd tonen als er minder dan 6 items beschikbaar zijn voor de lijst eronder.

Dat dekt de situaties die ik me zo voor de geest kan halen wel af.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:37:
Het gaat dus om tag-pagina's, in dit geval https://tweakers.net/tag/Facebook/? Daar zou je kunnen kiezen om ankeilers niet te tonen als ze:
1. Ouder zijn dan 1 jaar
2. Ook ouder zijn dan alle items die eronder staan.
3. Ankeilers altijd tonen als er minder dan 6 items beschikbaar zijn voor de lijst eronder.

Dat dekt de situaties die ik me zo voor de geest kan halen wel af.
Jep, zoiets zou kunnen. Ik tag @ikloon hier even om hier eens over na te denken ;)

Intentionally left blank

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee