Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 16:17
@ron321 is dit 1x gebeurd als je zoekt of krijg je deze melding elke keer weer als je hem laat zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:34
@Daveth net even getest en opnieuw laten zoeken.
Daar kreeg ik bijna spijt van.
Weer dezelfde melding.
Daarna leek het dat het programma verdwenen was en dat ik het opnieuw moest installeren.
Exe bestand geopend maar daarna werkte het gelijk.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Klopt het dat de downloadlink niet (meer) werkt? Want ik heb erg veel interesse in dit programmaatje (wat tof dat je dat gemaakt hebt!) maar ik kan het dus vooralsnog niet downloaden zo te zien?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:12
Just_A_User schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:25:
Klopt het dat de downloadlink niet (meer) werkt? Want ik heb erg veel interesse in dit programmaatje (wat tof dat je dat gemaakt hebt!) maar ik kan het dus vooralsnog niet downloaden zo te zien?
Rechts klikken en opslaan als?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
prakka schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Rechts klikken en opslaan als?
:F |:( :X

Ik ga mezelf even weg gooien ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
HomeWizard P1
Heb het programma net gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd.
Het IP adres automatisch laten zoeken. Prima!
Automatisch starten met Windows geselecteerd.
Wilde het 'Opslaan' maar kreeg een 'Foutmelding!'.
Hierna toch het programma gestart. Werkt goed!
Via 'Instellingen' de keuze 'Automatisch starten met Windows' gemaakt.
N.b. : Deze keuze wordt blijkbaar, als hij direct na de installatie gemaakt wordt, niet vastgelegd!
'Opslaan' gekozen en nu wordt het wel geaccepteerd en opgeslagen!

Extra informatie:
Woonsituatie : Woonark
Hoofdenergie aansluiting : Buiten in een metalen kast tegen een berging.
Slimme meter : Landys+Gyr SMR 5.0 G4G6
De P1 meter aansluiting via doorvoer in de kast met 5 m. 'Recht' verlengkabel de berging in.
Koppelconnector 'Recht' voor aansluiting van de HomeWizard P1 meter.
P1 meter met micro energie-adapter aangesloten.
(Nodig omdat de 5 m. extra lengte teveel verlies oplevert)
Kan nu via de WiFi verbinding op ieder moment het verbruik of teruglevering zien!
Dat was de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Mag ik hier suggesties doen voor eventuele nieuwe features? Niet dat ik brutaal wil zijn, want ik bedoel, we hadden ook helemaal niks kunnen hebben natuurlijk, maar, is er een mogelijkheid dat je ook de totalen ziet?

Ik zie nu het actuele vermogen op elk willekeurig moment, maar wat ik niet kan zien is het totaal. Dus stel ik heb 2 uur lang 3kwh opgewekt, maakt 6 kwh, maar ik heb in die 2 uur ook 1 kwh verbruikt, dan is het netto dus -5kwh, maar volgens mij kan ik dat momenteel nergens zien, ja, in de app op de telefoon, maar niet in het windows appje.

Of is dat heel moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Heb je al met de linkermuisknop, als je op dat trayicoon staat, geklikt ?
Je ziet dan metingen en als je daar op klikt krijg je nog een popup.

[ Voor 3% gewijzigd door RobAkm op 27-02-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@Just_A_User Dit zijn opgeslagen gegevens die de P1 meter device doorgeeft aan de server bij HomeWizard.
Dit programma/API kan alleen rechtstreeks informatie uit de P1 meter device krijgen, deze slaat geen historie op waardoor dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Is het niet mogelijk om net als een keylogger de gegevens in een lokale database te zetten ?
Als je wat wilt meten zou je die logger eventueel kunnen activeren voor een bepaalde tijd en dat hij gedurende deze tijd de gegevens uit de API opslaat op de lokale hd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Ja zou kunnen maar dat betekend dat je pc 24/7 aan moet hebben staan en continu data moet ophalen uit het apparaatje lijkt me niet ten goede komen voor je pc/netwerk en homewizard device.
En ook eerlijk gezegd is het veel werk om te maken en verwacht dat het maar weinig gebruikt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Voor als iemand bv voor een uurtje oid zijn verbruik wil zien zou het makkelijk kunnen vermoed ik, dat zal geen database worden van enkele GB (?) want mijn keylogger maakt voor 24 uur maar een paar kB aan in telegram stijl.
Je moet natuurlijk niet voor een maand iets gaan loggen, het moet een tijdelijk iets zijn als je bv een nieuw apparaat voor een paar uur wilt monitoren.
Ik gebruik jouw app op de pc voor bv als ik iets aansluit en even wil zien wat hij doet, maar ik heb dan helaas geen history.....je ziet alleen realtime wat het apparaat op dat moment doet.
Zelf heb ik het al geprobeerd met een sniffer, IP-adres monitoren van P1, maar die geeft niet zoveel aan/weer behalve dat er "iets" gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Daveth schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:09:
@Just_A_User Dit zijn opgeslagen gegevens die de P1 meter device doorgeeft aan de server bij HomeWizard.
Dit programma/API kan alleen rechtstreeks informatie uit de P1 meter device krijgen, deze slaat geen historie op waardoor dit niet mogelijk is.
Ah ja. Ja, ik had hiervoor de Plugwise P1, en daar kon je het totaal van elke dag zien, maar dus in zowel de app als op de PC, maar voor dit apparaatje dus blijkbaar alleen in de app. Ik maak dan ook geen gebruik van Homewizard, ik heb een Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
Daveth schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:09:
Hoe vaak wordt de kWh informatie van de P1 meter aan de HomeWizard server doorgegeven?
Deze kWh informatie lijkt éénmalig vastgelegd te zijn, bij installatie, maar verandert niet meer!
Kan jouw App een schakelaar functie krijgen? Aanwijzen -> blijft zichtbaar, Aanwijzen -> verdwijnt.
Kan jouw App óók aangepast worden om, net zoals de mobiele App, met regelmaat de P1 meter uit te lezen? (De P1 uitlezing kort activeren d.m.v. interrupt!)
De Watt informatie wordt wel bij iedere aanwijzing van de App in de taakbalk vernieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
@connexjohn

Hoe vaak wordt de kWh informatie van de P1 meter aan de HomeWizard server doorgegeven?
Geen idee, dat zal je aan HomeWizard moeten vragen.

Deze kWh informatie lijkt éénmalig vastgelegd te zijn, bij installatie, maar verandert niet meer!
Geen idee wat je hier mee bedoeld.

Kan jouw App een schakelaar functie krijgen? Aanwijzen -> blijft zichtbaar, Aanwijzen -> verdwijnt.
Alles is mogelijk maar dit staat niet op de planning om ooit gemaakt te worden, in iedergeval niet door mij.

Kan jouw App óók aangepast worden om, net zoals de mobiele App, met regelmaat de P1 meter uit te lezen?
Zelfde antwoord als de vraag hierboven.

De Watt informatie wordt wel bij iedere aanwijzing van de App in de taakbalk vernieuwd!
Alle informatie wat je in de popup ziet word geupdate wanneer je de popup laat zien, niet alleen de Watt informatie.

Wil je realtime informatie kijk dan bij metingen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
Bij iedere applicatie die ontwikkeld kan worden voor de PC om in vaste tijdsintervallen de P1 uit te lezen dient de PC 24 uur per dag aan te blijven staan, dat gaat dus in zeldzame gevallen of wanneer iemand een NAS applicatie zou schrijven.
Nu heb ik een router waar ik via SSH scripts kan uploaden die dat eventueel zouden kunnen doen en opslaan op een USB-stick die aan de router hangt.
Gebruik nu al het script van Dimension voor adblocking voor alles wat er achter de router hangt.
Wellicht de te volgen weg om zelf 24hr datalogging voor elkaar te krijgen.
Ben nog op zoek naar een script dat ik kan aanpassen om dat te doen.
Wellicht interesse om hier eens naar te kijken?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Nu de 0.1.0 die je mij gestuurd had maar eens geüpdatet naar de laatste versie. Helaas geen zonnepanelen dus ik kan niet alles testen, maar toch wel stiekem een hele handige tool om het huidige verbruik te zien.

Het enige wat ik wel mooi zou vinden is een optie om de gegevens die niet relevant zijn te verbergen, maar dat is puur voor het snelle overzicht in het schermpje. Nu zie ik een aantal gegevens die bij mij altijd leeg zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR5QLKFVoChGM4uQsSNPSYFvinA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e9jjXC5MuJkPTF2cDWcNMCNi.png?f=user_large

en in het Metingen schermpje is bijna alles leeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryRJVCCRNJUhhwp3QRVhhkuUoz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7peogRE6pZ4DK2v5DeTtUdO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@Oon Bijzonder dat jij geen informatie binnenkrijgt hoeveel je op fase 1 of op je andere fases gebruikt, deze informatie is iets wat door je slimme meter geleverd moet worden.
Ik vermoed dat jij een zeer oude type slimme meter hebt
Metingen informatie word daar ook in verwerkt en bij jou slimme meter word er zo goed als niets door gegeven.
Ik had ook een slimme meter met daarop DSMR 2.2 er op, deze kon ik gratis laten vervangen door Stedin.
Ik heb nu een SMR 5.2 versie en deze geeft alles door wat je maar kan verzinnen.

Je kan geen opties uitzetten in het overzicht want je krijgt als je niets gebruikt 0 terug maar ook als je bijvoorbeeld maar 1 fase hebt krijg je ook 0 terug over die fases.
Dat zou beteken als je een keer geen vermogen gebruikt het programma deze dan uitzet.

[ Voor 19% gewijzigd door Daveth op 02-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Sinds ik de nieuwe versie heb geïnstalleerd wil de app twee keer opstarten.
Ook na verwijderen van de app uit de service blijft het probleem zich voor doen.
Register opgeschoond, de pc nagelopen op achter gebleven restanten, maar het probleem blijft.
Kan ik nog meer verwijderen zodat ik een schone V1.2.2 kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm In deze registerkey staat alles wat opgestart word.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Kijk even of het daar dubbel in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@HomeWizard_NL Is het voor jullie mogelijk om in een volgende firmware update de dag/nacht tarief switch (0-0:96.14.0) in de standaard API (van de Wi-Fi Energie Monitor P1 Meter) toe te voegen?
Ik wil dit graag gaan verwerken in dit programma maar nu moet ik ook het "Telegram" ophalen om deze informatie te verkrijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Daveth op 02-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Nop, staat maar één keer in het register.....even het hele register gescand, maar nergens nog een sleutel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Daveth schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:35:
@Oon Bijzonder dat jij geen informatie binnenkrijgt hoeveel je op fase 1 of op je andere fases gebruikt, deze informatie is iets wat door je slimme meter geleverd moet worden.
Ik vermoed dat jij een zeer oude type slimme meter hebt
Metingen informatie word daar ook in verwerkt en bij jou slimme meter word er zo goed als niets door gegeven.
Ik had ook een slimme meter met daarop DSMR 2.2 er op, deze kon ik gratis laten vervangen door Stedin.
Ik heb nu een SMR 5.2 versie en deze geeft alles door wat je maar kan verzinnen.

Je kan geen opties uitzetten in het overzicht want je krijgt als je niets gebruikt 0 terug maar ook als je bijvoorbeeld maar 1 fase hebt krijg je ook 0 terug over die fases.
Dat zou beteken als je een keer geen vermogen gebruikt het programma deze dan uitzet.
Dat is wel interessant om te weten. We wonen in een huurhuis dus erg druk maak ik me er nu niet over, maar dat verklaart dan inderdaad wel waarom er zo weinig info uit komt. Ik weet niet of ik zomaar de slimme meter mag laten vervangen en hoe ik dat dan aanvraag, maar volgens de foto's die ik heb gezien bij het zoeken naar waar de P1-aansluiting zit is die van ons wel een van de oudere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Je hebt toch iets gedaan waardoor hij 2x start, ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt en daardoor kan ik je ook niet helpen.
Ik kan wel met 100% zeker zeggen dat dit niet aan het programma ligt, er zit iets in het programma gemaakt dat het programma niet 2x tegelijk kan opstarten (als het programma de zelfde naam heeft).

Wat zie je precies waardoor je denkt dat hij 2x gestart word?

[ Voor 9% gewijzigd door Daveth op 02-03-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Het icoon start op in de systemtray (en werkt), maar vervolgens krijg ik nog een popup of ik het IP-adres wil laten zoeken van de P1 meter.
Het staat niet in opstarten oid, heb wel aangevinkt dat het met Windows moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Je krijgt met het starten van het programma een popup of hij het ipadres wil zoeken?
Zo ja dan heeft dat toch niets te maken dat programma dubbel opstart, dit betekend dat het P1 device niet gevonden is op het Ipadres wat ingesteld staat.
Dit betekend dat je hem opnieuw moet zoeken en controleren of het P1 device het nog wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
In de tray doet hij gewoon wat hij hoort te doen, maar ik krijg daarna nogmaals een popup waarbij hij om het IP-adres vraagt......dat vind ik een beetje vreemd.
Maar we gaan verder zoeken of gewoon een schonen W10 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 19:30
Ik heb de laatste versie geinstalleerd maar krijg bij een reboot altijd de popup waar ik het ip-adres moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Had ik ook en de oplossing was: De app verwijderen en daarna Control+Alt+Delete en kijken of je in service nog HomeWizzard tegen komt, deze verwijderen.
Daarna de nieuwe versie opnieuw installeren, probleem van tweede (onnodiger) popup weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertca
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-03-2021
Misschien iets onnozel, maar is het mogelijk om de kleur van icoontje aan te passen naargelang je stroom in het net injecteert of je stroom van het net haalt?
Dan zie ik aan de taakbalk al meteen de status. Hooveren geeft dan meer details...
Prachtig werk trouwens... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@bertca goeie, maar dan zit je weer dat je met grote regelmaat de informatie moet ophalen, nu haalt het programma alleen op wanneer je de popup laat zien.
Ik ga er zeker over na denken of dit bijvoorbeeld 1x in de 5 minuten gedaan kan worden.

Iemand toevallig goed met Photoshop die hiervoor een paar goede pnc/ico bestanden voor kan maken?
Zo ja dan kan ik jullie hulp goed gebruiken.
Ook voor layout ideeën sta ik open.

Sowieso als er mensen zijn die goed zijn in programmeren in AutoIT zijn en willen helpen laat het dan ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Je kan gewoon online je ico's aanmaken, https://convertio.co/nl/jpg-ico/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm dat is bekend bij mij maar ik ben niet goed in het ontwerp er van, je moet minimaal een goed uitziende ontwerp nodig voor dat je het kan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:19:
Had ik ook en de oplossing was: De app verwijderen en daarna Control+Alt+Delete en kijken of je in service nog HomeWizzard tegen komt, deze verwijderen.
Daarna de nieuwe versie opnieuw installeren, probleem van tweede (onnodiger) popup weg.
Heel dit programma is geen service maar een los staande exe, deze zal je daar zeker niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Daveth schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:46:
[...]
Heel dit programma is geen service maar een los staande exe, deze zal je daar zeker niet vinden.
Excuses bij processen kan je zien hoeveel keer HW opstart en na deïnstallatie moet je even kijken of daar niet nog een proces open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Daveth schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:43:
@RobAkm dat is bekend bij mij maar ik ben niet goed in het ontwerp er van, je moet minimaal een goed uitziende ontwerp nodig voor dat je het kan converteren.
Zo iets ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKBpOVkYmJ61QIQQVFgGRrN5r0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/joV55PorQu98x7mMXkB3tRVy.png?f=user_large

Na kleur aanpassen bv rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epJg_0m6h6Bz2P1gg6Bv54cqgXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/psUW40JVJ48g9Id7q94T7SKv.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door RobAkm op 05-03-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm bedankt voor het meedenken maar ik ben opzoek naar een beter uitziende icon, ik vind het icoontje van HomeWizard ook niet veel soeps, er zijn vast gebruikers die goed in ontwerpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Wat had je dan in gedachten ?
Een zonnetje wat van kleur wisselt, erg veel speling heb je niet wil je het inzichtelijk houden op zo'n klein icoontje.
Ik heb wel een icoonmaker, maar de ervaring leert dat als je teveel vakjes gaat gebruiken dat het icoon een rommeltje wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duNQMdO3zZgibq77oE-nf5FSXkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwP3zToibnL5jugn4xPWHAPz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:36:
Wat had je dan in gedachten ?
Een zonnetje wat van kleur wisselt, erg veel speling heb je niet wil je het inzichtelijk houden op zo'n klein icoontje.
Ik heb wel een icoonmaker, maar de ervaring leert dat als je teveel vakjes gaat gebruiken dat het icoon een rommeltje wordt.

[Afbeelding]
Het icoonjte ziet er wel goed uit, maar als deze 16x16 groot word in de systray kan je totaal niet meer zien wat het is, het moet iets heel simpels zijn maar er toch goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Met 16x16 heb je niet veel keuzes.....waarom mag het niet 32x32 of 64x64 zijn ?
Meeste tray icoontje zijn minimaal 32x32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:35:
Met 16x16 heb je niet veel keuzes.....waarom mag het niet 32x32 of 64x64 zijn ?
Meeste tray icoontje zijn minimaal 32x32.
@RobAkm

Je hebt gelijk 32X32 is de formaat van het icoontje voor de systray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Ik heb op twee systemen wat het programma'tje wel of niet opstart.
De ene keer krijg ik wel een tray icoon, maar geen uitlezing, de andere helemaal niets.

Als je zelf een leuk tray inoontje weet mag je het ook zeggen, mijn programma (maakt van SGV een ICO) kan de icoontjes vergroten of verkleinen.
Als je bovenstaande icoon wel aardig vindt maar zonder de streepjes (of in andere kleur) dan haal ik deze weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Icoontje 32x32

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5d_z0vtNaPxspcP8M6VZQaEANE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BJ7I6q8xHQ1MplnY4ndhSON6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Mooi icoontje ziet er goed uit maar.... dit geeft niet echt weer wat het programma is, en dat is een energy monitor voor al je energie en niet alleen voor je zonnepanelen.
Heb je toevallig nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Monitor icoontje dan ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MN7ZB6fcgfYJmkFMBmslywde_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uLDCqpndIecjbSDMgRST5Heu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOrNxofchcneZ-0lvp-N3JsI2WA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/S3Fak2KoxBZqG5U5rqng2hen.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8gDRIJ5AQRkx4UANratJDJqFPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uMPaarfe1VgqmGf4aaJ6z8J9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL3KPrSQQ_1wxkMl8esT9JXLSxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dYy9wo4mguBliqoeIuyU3WwR.png?f=user_large

[ Voor 68% gewijzigd door RobAkm op 09-03-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Laatst online: 16:12
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het huidige icoon wel mooi vind in de taakbalk. Misschien hierop voortborduren?

[ Voor 7% gewijzigd door prakka op 09-03-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoda747
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-04 16:24
Sinds gisteren werkt bij mij het programma niet meer, hij vind de p1 meter niet, ik heb die een vast ip adres gegeven via reservering.
Ook automatische zoeken levert niets op, revo uninstaller gebruik en daarna weer installeren heeft niet geholpen.
Via de app werkt alles gewoon, iemand anders ook dit probleem?

-Probleem opgelost, was wel te pingen maar gaf geen info door, herstart was voldoende, wel vreemd dat App wel blijf werken.

[ Voor 16% gewijzigd door yoda747 op 10-03-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik heb exact het zelfde op mijn beide systemen (W10).
Zoals ik al eerder aangaf, wel systemtray icon, maar krijg toch popup dat de P1 niet gevonden is.
Na app opnieuw opstarten is het probleem voorbij, nu start ik de app pas op als ik deze nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoda747
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-04 16:24
@Daveth Nog een vraag, ik gebruik je programma op een notebook en doet tussentijd wel eens het scherm dicht, Win10 gaat dan in slaapstand.
Als ik daarna het notebook wilt gebruiken krijg ik het instellingen scherm van Homewizard Stats maar als ik op "Opslaan" of kruisje druk verschijnt er een Error, enige idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodummy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-04 06:32
@Daveth Hoi, ik vind het een heel handig programma. Bedankt :)

Voor mij zou het handig zijn als bij het vermogen de positieve getallen rood en de negatieve getallen groen zijn, of een andere combinatie voor mensen met een rood/groen zwakte. Voor mij is het min teken moelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@jodummy Ik ga ergens in de toekomst iets maken dat je zelf de kleuren kan kiezen, alleen heb ik het nu zeer druk en kom even niet toe aan dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@yoda747 Ik ga er nog een keer naar kijken naar deze problemen maar door drukte in mijn prive leven kom ik de eerste tijd hier niet aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Bedankt voor het meedenken met de icoontjes, als ik het weer wat rustiger heb ga ik eerst een aantal punten verbeteren en daarna nog een keer kijken naar het uiterlijk, misschien dat ik dan nog een keer jou vraag voor een icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan die er (hopelijk) voor moeten zorgen dat bij een aantal gebruikers de instellingen scherm naar boven popt terwijl daar geen reden voor is.
Kunnen jullie aangeven of het probleem nu is opgelost?
Zie de eerste post voor V1.2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQHH2sHnGxfs1NFOoc68TFFxRRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gIHKHTBAfnw1fnviYwh3FpvQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Versie 1.3.0 is uit, hier is veel opgelet op error checking waardoor er minder bugs zullen zijn.
Dit was vooral het geval bij mensen die het programma activeren voordat er een netwerk verbinding was.
Mogelijkheid om de kleur in de popup aan te passen, dit was een verzoek.
Instellingen scherm geeft veel meer informatie weer over de Homewizard P1 device en over de slimme meter.
Dit zijn de aanpassingen tot zo ver, andere verzoeken komen misschien nog in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:22
Bedankt, ik heb de homewizard-p1 vandaag binnen gekregen, dit programma werkt meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
De versie 1.3.0 werkt bij mij goed. Installatie over de versie 1.2.3 was géén probleem en werkte meteen. Blijkt dat, als ik groen voor levering aan het net instel, dat groen gebruikt wordt voor ontvangst van het net. Dat moest nou rood zijn. Dat wordt gebruikt voor levering aan het net. Instelling omdraaien en de indicatie is goed. Ik ben ook de API voor mijn eigen interesse gaan gebruiken. Kan nu de waardes vergelijken met de HomeWizard stats en de Enphase Envoy-S.

[ Voor 29% gewijzigd door connexjohn op 20-03-2021 19:54 . Reden: Verbetering volgorde van de informatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
connexjohn schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:50:
De versie 1.3.0 werkt bij mij goed. Installatie over de versie 1.2.3 was géén probleem en werkte meteen. Blijkt dat, als ik groen voor levering aan het net instel, dat groen gebruikt wordt voor ontvangst van het net. Dat moest nou rood zijn. Dat wordt gebruikt voor levering aan het net. Instelling omdraaien en de indicatie is goed. Ik ben ook de API voor mijn eigen interesse gaan gebruiken. Kan nu de waardes vergelijken met de HomeWizard stats en de Enphase Envoy-S.
Je hebt helemaal gelijk, kleuren zijn omgedraaid, in de volgende versie is dit weer aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Of de pijltjes staan verkeert om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:33
Ook bijgewerkt naar de laatste versie. Werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handshake
  • Laatst online: 17:55
Eveneens 'HomeWizard Wi-Fi P1 Meter' bijgewerkt naar de laatste versie en het ziet er nog professioneler uit.
Jammer dat de 'Enphase Envoy-S' maar niet wil starten bij de gewone gebruiker, maar is idd super om deze te vergelijken. Bedankt Daveth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
Handshake schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:13:
Eveneens 'HomeWizard Wi-Fi P1 Meter' bijgewerkt naar de laatste versie en het ziet er nog professioneler uit.
Jammer dat de 'Enphase Envoy-S' maar niet wil starten bij de gewone gebruiker, maar is idd super om deze te vergelijken. Bedankt Daveth!
'Enphase Envoy-S' zou toch moeten werken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDjvTiQLcHFACHLBEqqXpFAlOEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hgjr8Z3OjjH6QsJxSkoAmZ5u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@connexjohn Dit gaat over het zelfde soort programma als waar deze topic over gaat maar dan voor de Enphase envoy.
Gebruiker Handshake kwam er achter als je niet alle rechten had dat dan de taal modules niet mee werden geïnstalleerd een daar door het programma niet helemaal goed werkt.
Taal modules zijn verwijderd en zal het "Envoy stats" Windows programma goed moet werken welke rechten het programma ook heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Daveth op 25-03-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
OK. Dat werd uit zijn verhaal niet duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Versie 1.3.1

Kleine aanpassing gedaan zodat de kleuren kiezer ook daadwerkelijk bij de juiste optie zit.
Extra knop bij instellingen waar je je afzekering kan instellen, als je daar aangeeft dat je 1 fase hebt krijg je bij meting ook alleen maar 1 fase te zien.
Alle het andere bij de knop afzekering zijn voor toekomstige opties en doen nog niets.
Windows zijn wat grafisch aangepast, zie de screenshots in de eerste post.

[ Voor 26% gewijzigd door Daveth op 27-03-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
En het draait weer als een speer en doet wat het moet doen....had niet anders verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connexjohn
Stap voor Stap verbeteren! OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handshake
  • Laatst online: 17:55
@connexjohn,
Sorry voor het misverstand, ik had het inderdaad ook over een andere topic (Envoy stats) die Daveth eveneens gemaakt had. Werkt trouwens nu prima.
Bedankt voor uw reactie.

Homewizard stats werkt inderdaad super en ziet er grafisch perfect uit. _/-\o_
Aanrader om beide te gebruiken indien je een Enphase gebruiker bent.
Het is interessant om beide met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Daveth m'n complimenten en dank voor V1.3.1
Deze versie draait stabiel. Paar biertjes gedoneerd via je site.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 28-03-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Twee icoontjes wat meer gemaakt op de P1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pimIvuoXb4lGsw_t66idtOXJCMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GOwypyPPjJ4EYlrzsdLHZnhZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZa3oQkCoP5gZiuaY_xu4JQmpVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SavUJn5HyHQ9aGIwetx6Sq4i.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door RobAkm op 28-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diesse
  • Laatst online: 21-06-2021
I installed today the app and it works fine. Of course I had to set the correct IP address of the P1 meter.

I have a 3-phase meter and with this tool I can see the different loads on the phases. Your tool fills a gap of the original app that does not show the single phases even if the data is available. |:(

To make it perfect O-) , I would suggest to include the possibility to export the data (even if for a limited nr of days in the past) in a csv format.

Thanks a lot !! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
With the current app you cannot measure in the past because the app displays real-time.
If you wanted to save, the computer would have to be on for days and (almost) nobody does that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Ik ben bezig het metingen gedeelte flink uit te breiden en heb nu twee grafieken gemaakt die realtime laten zien wat er gebeurd.
Ik ben op zoek naar iemand die 3 fase heeft en waarbij alle 3 fases ook daadwerkelijk gebruikt worden om dit deel te testen.
Om de spanningen zichtbaar te maken heb je minimaal (D)smr 4.3 of hoger nodig, graag iemand die dat ook heeft.
Wil jij dit testen stuur dan een PM naar me.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zk6iT-wYOMSmaOJfpUCx6lj1exs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eh149NrLl460bchUuK3jFNe5.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Daveth op 30-03-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diesse
  • Laatst online: 21-06-2021
@Daveth Great!

@RobAkm True! you're right. But I think it would still make sense to have a sort of export feature limited, then, to the active session. This way one can decide to monitor in different time of the day and for different duration (maybe up to a max time duration per session?) and collect the data separately for further elaboration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33
Hmm, net sinds kort eigenaar van een P1 en zie dit topic.
Vol enthousiasme v1.3.1 gedownload, gestart om vervolgens foutmelding te krijgen. Snelle find niet oplossing gevonden, maar wellicht te snel gekeken in dit topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eq7ZH-yD95ar_FO4cBzYM6nqw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/43wsPFmxtwslOOtPfldJD0eg.png?f=user_large

Hierna sluit programma zich af.
P1 wordt wel gevonden.

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Even appje verwijderen en opnieuw installeren, misschien IP-conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Helaas, maakt geen verschil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Kan je hem wel direct uit de directory op de C-drive opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Programma start op en zie icon in systray om enkele sec later te volgen met de foutmelding.
Daarna is icoon weg uit systray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Dan weet ik het niet meer, je zal het even @Daveth moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Maakt niet uit, evengoed thanks voor het meedenken.
Wellicht doet een volgende versie het ineens wel, you never know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Of een oudere, heb nog wel een paar versie op schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
yonexfreak schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:09:
Hmm, net sinds kort eigenaar van een P1 en zie dit topic.
Vol enthousiasme v1.3.1 gedownload, gestart om vervolgens foutmelding te krijgen. Snelle find niet oplossing gevonden, maar wellicht te snel gekeken in dit topic

[Afbeelding]

Hierna sluit programma zich af.
P1 wordt wel gevonden.
Wil je doorgeven hoe je data er bij jou uit ziet, je kan dat doen door deze link (met je eigen ipadres van de homewizard) in een browser te plaatsten.
http://192.168.0.146/api/v1/data
Ik denk dat jou data iets afwijkend is waar het programma geen rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Daveth schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Wil je doorgeven hoe je data er bij jou uit ziet, je kan dat doen door deze link (met je eigen ipadres van de homewizard) in een browser te plaatsten.
Ik denk dat jou data iets afwijkend is waar het programma geen rekening mee houd.
ga ik morgen doen, als ik even rust krijg (=papadag) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Daveth schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Dit is wat ik te zien krijg in de browser:
{"smr_version":50,"meter_model":"Landis + Gyr LGF0010455727948","wifi_ssid":"STW3","wifi_strength":80,"total_power_import_t1_kwh":386.664,"total_power_import_t2_kwh":501.639,"total_power_export_t1_kwh":10.771,"total_power_export_t2_kwh":51.459,"active_power_w":-2292,"active_power_l1_w":0,"active_power_l2_w":33,"active_power_l3_w":-2325,"total_gas_m3":null,"gas_timestamp":null}
Hier kan je meer mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjion
  • Laatst online: 12-05 20:37
Allereerst bedankt voor de applicatie Daveth.
Gaaf om dit op de pc ook in de gaten te houden ;)

Nu doet de app het op zich goed, maar ik mis wel behoorlijk wat informatie bij metingen, terwijl het vermogen bij de fases en het gas gebruik wel gewoon te zien is in de wanneer je over het icoontje gaat.

Mischien kun je hier iets mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUG1U0sLSLUVt-JvNzUJudRkZ1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjyC4bNi5TD5ZMncw0S06nqV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD70jzcXwsP59kByllEXz7DkueI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgR41jRfNNMrtET5n7SaZDjL.jpg?f=fotoalbum_tile

http://192.168.1.199/api/v1/data
code:
1
{"smr_version":42,"meter_model":"Kaifa KAIFA-METER","wifi_ssid":"Woonkamer-C9","wifi_strength":58,"total_power_import_t1_kwh":6869.37,"total_power_import_t2_kwh":6521.733,"total_power_export_t1_kwh":68.96,"total_power_export_t2_kwh":159.966,"active_power_w":150,"active_power_l1_w":33,"active_power_l2_w":114,"active_power_l3_w":1,"total_gas_m3":3985.239,"gas_timestamp":210331150000}

http://192.168.1.199/api/v1/telegram
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
/KFM5KAIFA-METER

1-3:0.2.8(42)
0-0:1.0.0(210331155520S)
0-0:96.1.1(4530303236303030303232393038323135)
1-0:1.8.1(006869.370*kWh)
1-0:1.8.2(006521.733*kWh)
1-0:2.8.1(000068.960*kWh)
1-0:2.8.2(000159.966*kWh)
0-0:96.14.0(0002)
1-0:1.7.0(00.153*kW)
1-0:2.7.0(00.000*kW)
0-0:96.7.21(00013)
0-0:96.7.9(00008)
1-0:99.97.0(7)(0-0:96.7.19)(200421160649S)(0000005602*s)(200309142042W)(0000004576*s)(191012133320S)(0000000551*s)(180704150031S)(0000002857*s)(170529213026S)(0000006269*s)(170509074549S)(0000000404*s)(000101000001W)(2147483647*s)
1-0:32.32.0(00006)
1-0:52.32.0(00010)
1-0:72.32.0(00003)
1-0:32.36.0(00000)
1-0:52.36.0(00000)
1-0:72.36.0(00000)
0-0:96.13.1()
0-0:96.13.0()
1-0:31.7.0(000*A)
1-0:51.7.0(001*A)
1-0:71.7.0(000*A)
1-0:21.7.0(00.034*kW)
1-0:41.7.0(00.119*kW)
1-0:61.7.0(00.001*kW)
1-0:22.7.0(00.000*kW)
1-0:42.7.0(00.000*kW)
1-0:62.7.0(00.000*kW)
0-1:24.1.0(003)
0-1:96.1.0(4730303235303033343839383234323136)
0-1:24.2.1(210331150000S)(03985.239*m3)
!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
Hij laat het niet zien omdat de voltage niet worden doorgegeven onder DSMR 4.3 en jij hebt 4.2
Ik ga nog wel iets maken als je geen voltage hebt dat je in ieder geval het vermogen kan zien.

Ik kom hier nog een keer op terug.
Er is zo veel waar je rekening mee moet houden met het programmeren van dit programma zoals:
- Verschillende DSMR versie
- Verschillende instellingen in Windows
- Enz...

Maar door alle terugkoppelingen word het programma wel steeds beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
Nog steeds petje af voor jouw werk want velen vergeten dat het zonder kosten te gebruiken is.
Lovenswaardig dat je er aan bezig blijft!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
snah001 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:40:
Nog steeds petje af voor jouw werk want velen vergeten dat het zonder kosten te gebruiken is.
Lovenswaardig dat je er aan bezig blijft!
Bedankt daar doe ik het nou voor, en natuurlijk ook omdat ik het zelf handig vind. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Nieuwe versie is klaar (V1.4.0) na dat het door een aantal gebruikers getest is, zie de eerste post.

Wat nog op mijn planning staat om te maken is:
- Aanpassen van kleuren bij metingen in de grafieken
- Aan en uit zetten van fases bij metingen
- Trigger systeem, waar je met simpele query iets kan laten gebeuren wanneer er een bepaalde waarde
bereikt zoals exe starten, geluid afspelen en alles wat je kan bedenken.
- Database opbouwen met gegevens zodat je deze op elke willekeurig moment kan exporteren, dit is op verzoek van 1 van de gebruikers.

[ Voor 90% gewijzigd door Daveth op 01-04-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ook deze versie draait weer als een zonnetje ~@Daveth Dave, ben er zeer gelukkig mee :)
Mooi dat hij ook de realtime elektra lijn weergeeft, nu nog gas erbij...bv een ieder 10 minuten meting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:15:
Ook deze versie draait weer als een zonnetje ~@Daveth Dave, ben er zeer gelukkig mee :)
Mooi dat hij ook de realtime elektra lijn weergeeft, nu nog gas erbij...bv een ieder 10 minuten meting oid.
Ik zal niet weten hoe ik gas in een grafiek moet verwerken, de data is alleen maar het totale meterstand.
Dan zal je historische data moeten hebben om te weten wat het voorheen was en hoeveel het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Je kijkt bij het opstarten van het progje naar de gasstand en herhaald dat net zoals je nu met de elektra doet.
Dat het gas niet zo vaak geupdate wordt als de elektra maakt volgens mij niet uit, je krijgt dan een horizontaal lijntje van x-minuten (?).
De meting zal alleen een grafiekje geven zolang als je de metingen laat draaien, sluit je het af dan zijn ook de waarden weg.
Pas als het progje weer opgestart wordt zal de gasmeting ook weer gegeven worden totdat men het progje weer sluit.
Het grafiekje zal er niet zo mooi uit zien als van de elektra welke veel vaker wordt geupdate, maar die daar over valt is een kniesoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:13

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

Daveth schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:
Ik heb via de API van de "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter" en Windows 10 programma gemaakt.

Het programma laat een icoontje zien in je systray (systray zijn die icoontjes naast je klok rechts onderin), als je hier met je muis op gaat staan (zonder te klikken) laat hij een popup zien met de gegevens van je slimme meter.
Het programma is zo gemaakt dat de kleur altijd aanpast aan de kleur van je taakbalk.

Bij de eerste keer het programma opstarten moet je het IP adres op geven van het device, weet je deze niet laat het programma dan automatisch zoeken.

Let op! dit programma werkt alleen onder Windows 10 64 bit.
Download link (V1.4.0) http://trayradio.com/HWS.zip (rechts klikken en opslaan als).
Problemen met False Positive melding zie deze website https://www.autoitscript.com/wiki/AutoIt_and_Malware

Screenshots:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie graag jullie reacties tegemoet
Werkt perfect! Thanks!

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Nieuwe versie, V1.4.1

Metingen zijn flink aangepast waardoor je het per fase aan en uit kan zetten.
Door op de tekst van de fase te klikken kan je de kleur van de grafiek aanpassen per fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@Daveth Net geïnstalleerd en werkt (natuurlijk) weer keurig, had ook niet anders verwacht meer :)
Nu heb ik wel een vraagje, waarom is die spanning zo belangrijk in de metingen ?
Het net zal de spanning bepalen, dat zal je met je zonnepanelen echt niet onderuit trekken, het geeft bij mij dan ook een rechte lijn en af en toe 1 Volt variatie.
Persoonlijk zou ik een (loop) grafiek van 3 vermogens veel interessanter vinden ipv vermogens 3 grafieken in één kader.
Nu heb ik geen 3 fase, maar ik denk persoonlijk dat het vermogen kadertje dan wel een beetje druk wordt (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
@RobAkm Spanning is belangrijk om te kijken of je installatie goed werkt.
Als je iets in huis gebruikt wat veel vermogen (bijv. een elektrische auto) trekt kan je spanning te laag worden.
Daarvoor is het de window meting zodat je goed kan zien wat er met je huis installatie gebeurd.
Meerdere grafieken per fase misschien ooit in de toekomst maar voor nu is het zoals het is.

[ Voor 10% gewijzigd door Daveth op 07-04-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik heb ruim 40 jaar voor een nutsbedrijf gewerkt, maar als de spanning "onderuit" gaat worden door de centrales de spanning weer op peil gezet en dat gebeurd binnen enkele seconden.
Een fluctuatie van ~5+- Volt in het net was het hoogst haalbare en dan maakte het niet uit of een groot bedrijf (bv Tatastaal) enige honderden MW's meer trekt of niet (opstarten walserijen), het net houdt zichzelf in stand en dat doen alle energie opwekkers want het net van heel EU is gekoppeld.
Zelfs al zou in NL de complete energieleverantie zou uitvallen, dan nog zal je amper of geen spanningsdaling in het net zien.
Dus als in NL de spanning iets daalt dan zal D, N, Zw, FR, enz de "klap" wel opvangen en de spanning bij gaan bijregelen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobAkm op 07-04-2021 17:48 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste