Lol zelfs een topic voor Boxershorts 🤣
Ik zag een advertentie voor Khaizen Tencel/Lyocell Boxershorts en na googelen van de merknaam kam ik hier terecht 😁
Over Khaizen specifiek kan ik nog niets zeggen, al overweeg ik wel een aankoop gezien de hoge score op Trustpilot.. Meer specifiek Tencel/Lyocell Boxershorts, een aanrader!! 🤗 M'n eerste waren van Jack&Jones en bevielen zo extreem goed dat ik gelijk extra had gekocht. Toendertijd het enige merk dat Tencel/Lyocell Boxershorts verkocht tegen een voor mij betaalbare prijs (<€12 per stuk). Jack&Jones maakt ze niet meer, maar heb twee jaar lang naar restpartijen gezocht. Nog een paar 2-packs van Jack&Jones gevonden maar was niet makkelijk. Ondertussen heb ik Tencel/Lyocell Boxershorts van Tiger of Sweden, Björn Borg, Hugo Boss, Livergy van Lidl. Allemaal voor €10 per stuk of minder. Björn Borg bevalt vooralsnog het best. Wel gepriegel om het label eruit te krijgen 😅
Qua design/print gewoon saai allemaal, maar het draagt echt veel comfortabeler dan katoen. Bamboo heb ik ook geprobeerd maar voor Boxershorts geen aanrader. Van Adidas ook wat Boxershorts van synthetische stof maar Tencel/Lyocell bevalt mij persoonlijk nog beter. Op Khaizen website een vergelijking met Katoen voorbij zien komen en even mijn persoonlijke ervaring Tencel/Lyocell vs Katoen gebaseerd op 5 jaar ervaring nu met Tencel/Lyocell Boxershorts van bovengenoemde merken:
- Duurzaam/Long-Lasting: Absoluut; Duurzamer dan Katoen? Misschien ietsje.
- Sneldrogend: Nope. Gewoon nee. Droogt net iets trager als katoen, veeeeel trager dan synthetische stoffen.
- Voorkomt geurtjes: Jup, absoluut. Véél beter dan katoen. Extreem veel beter dan synthetische stoffen.
- Ademend vermogen: Extreem goed.
- Tencel/Lyocell neemt vocht makkelijk op om die vervolgens weer af te geven aan de lucht
- Zijde zacht: Yes absoluut, extreem zacht, en een mooie glans van de stof bij die van Björn Borg en Hugo Boss
- Tip van mijzelf: Dunnere stof beter dan dikke stof bij Tencel/Lyocell
Ik draag ze niet dagelijks omdat ik er zuinig op ben. Heb er ondertussen wel zo veel dat ik dat langzaam aan t loslaten ben. Als ik weet dat ik hele dag actief ga zijn, hele dag van huis, op reis, sport, festival, in zulke gevallen altijd Tencel/Lyocell. Het blijft altijd luchtig, en langer fris, zachter als katoen en net iets lichter en minder volume dan katoen.
Meer ondergoed tips:
Sokken draag ik nu altijd van Bamboe ipv Katoen. Veel comfortabeler, en voorkomt ook geurtjes. Iets minder duurzaam dan katoen maar gewoon zo veel comfortabeler dat dat me niet boeit.
Hemd/Tanktop/Longsleeve: Polypropyleen+Polyamide Combo . Fijnste die ik heb is de BBB BUW-08 maar niet meer nieuw te koop volgens mij. Hier wederom dunnere stof beter dan dikkere stof, omdat de dunnere beter ademt en vocht afvoert. PP+PA Combo is magisch, extreem goede vochtafvoer, extreem goede thermoregulatie, fijne zachte stof en in tegenstelling tot andere synthetische stoffen gaat t niet snel onfris ruiken. Na intensief dragen uithangen verminderd de minieme geur ook nog eens. Ik heb van t merk Canyon Bikes een PP+PA Longsleeve Baselayer die comfortabeler draagt van iig 25°C tot 5°C. Mogelijk ook bij >25°C en <5°C maar pas sinds deze nazomer in bezit dus die temperaturen nog niet meegemaakt. PP+PA met daaroverheen Merino of Lyocell+Merino stof maakt t helemaal magisch, omdat die stoffen goed blijken te combineren en samen lijken te wetk8qua vochtafvoer en thermoregulatie.
died89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:18:
Sinds een paar maanden draag ik de boxers van
Khaizen. Af en toe komen ze met een actie waarbij je 4 stuks krijgt voor de prijs van 3.
Al met al hele fijne boxer! Door de tencel stof zit deze erg comfortabel. Pijpen rollen niet op en ze blijven kwalitatief goed. Ik ben Bjorn Borg gewend, maar de voorkeur ligt nu bij Khaizen. Aanrader dus