Ik heb met Ziki hetzelfde probleem. De Australian en de Mc Gregor van de action zitten mij beter.Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
Bekeek de enquête van favoriete boxers hier in de ts.
Ik heb op basis daarvan de Ziki van de action gekocht.
Op zich prima boxers alleen het model is wat laag. Komen nét over mijn billen heen.
Dan vond ik die van de Hema een stuk fijner zitten. Iets hoger.
Zag Australian bovenaan staan. Ook eens proberen, voor het geld hoef je het niet te laten.
Ah ok. Australian dan maar eens kopen ook.Trichoglossus schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb met Ziki hetzelfde probleem. De Australian en de Mc Gregor van de action zitten mij beter.
Australian kan je ook bij de action kopen idd. Net zo duur als Ziki... Ongeveer 4e per 2.
Nu heb ik 2 Ziki boxers maat L. 1 gedragen, de ander nog nieuw. Ik vind boxers terugbrengen die gedragen zijn not done.
Kijken of ik die andere nog ergens kwijt kan...
Ik ben wat milieu bewust vandaar
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-12-2025 10:42 ]
Probleem is dat als je milieu bewust wil kopen, je vaak gewoon meer geld kwijt bent. Dat is helaas de reden dat de massa niet milieu bewust koopt.JT schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:54:
Ik geef dit topic even een schop. Ik had altijd Hema boxers, die zaten prima, leuke designs en biologisch katoen. Ik probeer steeds meer kleding te kopen die duurzaam is. Maar nu zijn de boxers van Hema niet meer biologisch. Er zijn wel biologische boxers te vinden, maar het merendeel is takkeduur. Ik ga geen 25 euro voor 0,1m2 stof uitgeven. Natuurlijk is er verschil in prijs maar een factor 3 geloof ik niet. Dus mijn vraag is of mensen hier redelijk geprijsde alternatieven weten zodat ik straks niet meer geld uitgeef aan boxers dan een broeken.
Eentje die ik zelf had gevonden is Oerman, Belgisch bedrijf. 20 euro per stuk is erg prijzig, maar wel biologisch, geen plastic in de verpakking én Europese productie. En als ze goed zitten dan koop ik ze per 3 en dan zakt de prijs naar 16 per stuk. Misschien dat dat voor mij nog net kan.
Het is helaas vaak geld versus milieu
Ik had ziki australian en mcgregor van de action, laarst heb ik weer een bulk austrilian gekocht maar had het idee dat de pasvorm anders is.
Voor de prijs hoef je het niet te laten ziki is euro goedkoper ofzo.
Voor de prijs hoef je het niet te laten ziki is euro goedkoper ofzo.
Festina lente
Anders, als in beter of slechter dan die van de action?Honesty schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:46:
Ik had ziki australian en mcgregor van de action, laarst heb ik weer een bulk austrilian gekocht maar had het idee dat de pasvorm anders is.
Voor de prijs hoef je het niet te laten ziki is euro goedkoper ofzo.
Juist voor een kledingstuk als een boxershort hoeft het niet enorm duurzaam te zijn. Na een bepaalde tijd worden ze toch vervangen, soms scheuren ze uit etc
Ik vind ze lekkerder en langer lekker zitten dan die ziki heb ook het idee dat de ziki sneller kapot gaan, daarom maar de iets duurdere gekocht(ook bij action)Trichoglossus schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:59:
[...]
Anders, als in beter of slechter dan die van de action?
Juist voor een kledingstuk als een boxershort hoeft het niet enorm duurzaam te zijn. Na een bepaalde tijd worden ze toch vervangen, soms scheuren ze uit etc
Ziki had ik toen wel in de aanbieding 2+1 gratis waardoor het prijsverschil wel groter is en misschien ziki de betere keuze.
Festina lente
Ik heb een hele bulk oude versleten of niet lekker zittende boxers in mijn reiskoffer gedaan. Allemaal nog 1x dragen en dan de prullenbak in. Scheelt weer was.
Zomaar weg gooien ben ik ook geen fan van.
Zomaar weg gooien ben ik ook geen fan van.
Ondergoed ongedragen kan je volgens mij niet eens terugbrengen bij de action, zijn daar heel streng in en waarschuwen je ook bij afrekenen voor.Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ah ok. Australian dan maar eens kopen ook.
Australian kan je ook bij de action kopen idd. Net zo duur als Ziki... Ongeveer 4e per 2.
Nu heb ik 2 Ziki boxers maat L. 1 gedragen, de ander nog nieuw. Ik vind boxers terugbrengen die gedragen zijn not done.
Kijken of ik die andere nog ergens kwijt kan...
Ik ben wat milieu bewust vandaar
Festina lente
Bij Amazon kan je wel gewoon retourneren. Ik heb alleen geen idee wat ze er dan mee doen, hoop alleen dat ik geen geretourneerde ondergoed opgestuurd krijg
.
Dat is ook wat ik aangeef:Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:44:
[...]
Probleem is dat als je milieu bewust wil kopen, je vaak gewoon meer geld kwijt bent. Dat is helaas de reden dat de massa niet milieu bewust koopt.
Het is helaas vaak geld versus milieu
Zelfde met biologisch voedsel. Dat kopen wij zoveel mogelijk. Maar je wordt vaak gewoon afgezet met een "ecotax". Want als ik rechtstreeks hier naar de biologische boer rij dan ben ik echt veel goedkoper uit. Bedrijven profiteren ook vaak maximaal van mensen die die behoefte hebben. De prijs is nietNatuurlijk is er verschil in prijs maar een factor 3 geloof ik niet.
Prijs regulier product + kosten duurzaamheid * margefactor
Er zit gewoon nog een "duurzaamheidsmakkelijkemargefactor" achter.
De grap is dat als je leest wat Oerman allemaal doet en je daar bij aanschaf van 3 boxers je 16 euro per boxer kwijt bent dat wel bewijst, want hoe verklaar je anders dat je bij sommige andere merken 25 euro een boxer kwijt bent, waar ze in tegenstelling tot Oerman niks doen aan arbeidsomstandigheden, de plek waar het wordt geproduceerd enzovoort?
Dus ja, ik ben bereid extra te betalen voor duurzaamheid. Dat doe ik naast kleding (ik heb ook biologisch katoen broeken, shirts, longsleeves, sportkleding van gerecyclede materialen enzo) al in andere facetten van mijn leven, maar ik probeer daarbij wel die "duurzaamheidsmakkelijkemargefactor" te omzeilen, gewone marge is al genoeg.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb na de Ziki nu de Australian boxers gekocht. Ook bij de action.
De Australian is iets hoger dan de Ziki en gaat dus iets beter om mijn billen heen. Maar ook nog maar nét. Dat is het dan eigenlijk net niet voor mij. Hou van ruim over mijn billen heen.
Maar het tipt absoluut nog niet aan de boxers van de Hema. Die passen mij perfect.
Gooide de tweede Ziki bij de overbuurman door de brievenbus. Volgens mij vond hij het niks. Nu krijgt ie dan de tweede Australian
De Australian is iets hoger dan de Ziki en gaat dus iets beter om mijn billen heen. Maar ook nog maar nét. Dat is het dan eigenlijk net niet voor mij. Hou van ruim over mijn billen heen.
Maar het tipt absoluut nog niet aan de boxers van de Hema. Die passen mij perfect.
Gooide de tweede Ziki bij de overbuurman door de brievenbus. Volgens mij vond hij het niks. Nu krijgt ie dan de tweede Australian
[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 08-01-2026 18:07 ]
Ik zie voor me dat je dat onaangekondigd doet en de overbuurman voor de tweede keer ineens een onverpakte onderbroek bij z'n krant aantreft, zonder te weten hoe, wat of wie en jij vantussen de luxaflex z'n reactie zit af te wachten.Harribo schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:03:
Gooide de tweede Ziki bij de overbuurman door de brievenbus. Volgens mij vond hij het niks. Nu krijgt ie dan de tweede Australian
Ik heb sinds een tijdje Khaizen ondergoed en dat bevalt enorm goed. Hun marketing opzet is volledig opgezet dat het van Tencel stof is gemaakt. Geen onderzoek naar gedaan, maar het zit erg fijn. En geen labeltje erin wat jeukt.
Ik kan ze dan ook zeker aanbevelen.
Ik kan ze dan ook zeker aanbevelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 20-01-2026 11:22 ]
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Toeval, ik denk, laat ik als TS maar eens reageren in dit topic over Khaizen...
Uiteindelijk ben ik ook (dankzij de vrouw) uitgekomen bij dit merk, draag het nu ca een jaar en ben er erg tevreden over. Zitten goed, band rolt niet op, blijven mooi, gaan niet pillen... Voor mij het nieuwe (t)huismerk.
Uiteindelijk ben ik ook (dankzij de vrouw) uitgekomen bij dit merk, draag het nu ca een jaar en ben er erg tevreden over. Zitten goed, band rolt niet op, blijven mooi, gaan niet pillen... Voor mij het nieuwe (t)huismerk.
Khaizen is inderdaad wel prima en vrij stabiel.
Maar zelf ben ik toch meer fan van microfiber boxershorts. Voelt gewoon wat luchtiger en blijft bij mij net wat beter zitten gedurende de dag.
Draag de laatste tijd die van Calzera en dat bevalt eigenlijk beter dan de meeste Tencel/katoen die ik gehad heb. Vooral minder warm en blijven mooier in vorm.
Maar zelf ben ik toch meer fan van microfiber boxershorts. Voelt gewoon wat luchtiger en blijft bij mij net wat beter zitten gedurende de dag.
Draag de laatste tijd die van Calzera en dat bevalt eigenlijk beter dan de meeste Tencel/katoen die ik gehad heb. Vooral minder warm en blijven mooier in vorm.
Voor de gebruikers van Khaizen; is dit echt zo’n enorme verbetering tov van Björn Borg en Muchachimalo? Ik heb nu een flink aantal van deze laatste en ze blijven best goed maar vind ze zomers altijd best wel Warm (plakkerig) en de pijpjes rollen inderdaad wel vaak op maar ik heb niet het idee dat dit bij een ander merk niet zo zou zijn..
©2004
Ik vind de Khaizen wel echt veel comfortabeler zitten. Dat merk ik vooral als ik nu toch eens een dagje een Boss boxershort draag. Die vond ik altijd goed zitten, maar vergeleken met de Khaizen toch echt een stuk minder.hk12nl schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:33:
Voor de gebruikers van Khaizen; is dit echt zo’n enorme verbetering tov van Björn Borg en Muchachimalo? Ik heb nu een flink aantal van deze laatste en ze blijven best goed maar vind ze zomers altijd best wel Warm (plakkerig) en de pijpjes rollen inderdaad wel vaak op maar ik heb niet het idee dat dit bij een ander merk niet zo zou zijn..
Wel heb ik laatst nog eens 6 Khaizen besteld (helaas zo’n beetje alle kleuren uitverkocht behalve donkerrood). Deze zitten goed, maar zijn iets anders van vorm dan de vorige die ik had. Ze zijn net wat ruimer.
Misschien moet ik die maar eens proberen. Welke heb je? De Comfort Boxershorts 2.0?orf schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:42:
[...]
Ik vind de Khaizen wel echt veel comfortabeler zitten. Dat merk ik vooral als ik nu toch eens een dagje een Boss boxershort draag. Die vond ik altijd goed zitten, maar vergeleken met de Khaizen toch echt een stuk minder.
Wel heb ik laatst nog eens 6 Khaizen besteld (helaas zo’n beetje alle kleuren uitverkocht behalve donkerrood). Deze zitten goed, maar zijn iets anders van vorm dan de vorige die ik had. Ze zijn net wat ruimer.
De gewone boxer briefs.stin00 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:51:
[...]
Misschien moet ik die maar eens proberen. Welke heb je? De Comfort Boxershorts 2.0?
ik heb zelf altijd met bjorn-borg achtige strakke boxershorts dat ik mijn zaakje de hele tijd tussen mijn benen uit moet hengelen. Zeker als ik even gezeten of gehurkt heb dan blijft alles door de strakke stof tussen mijn benen plakken. Maar ook tijdens het lopen komt het tussen mijn benen terecht.
Jaren heb ik wijde boxershorts gedragen, maar deze zijn steeds vaker van niet-stretch stof waardoor ze erg snel scheuren. en gewoon trekken als je hurkt of andere rare bewegingen maakt.
Voordeel hiervan vond ik dat omdat alles vrij hangt, ik minder plakkerig gevoel had en alles gewoon bleef hangen waar het hoort te hangen.
Sinds een jaar heb ik nu 2UNDR, tikkeltje lastig aan te komen, maar deze hebben een pouch/vakje waar je kroonjuwelen in zitten.
De eerste keer is het een beetje gek, maar het went heel snel. Ik heb nu nooit meer dat ze tussen mijn benen plakken. ook voelt alles veel minder plakkerig in de zomer. Pijpjes blijven keurig zitten.
En het ziet er gewoon hetzelfde uit als een strakke boxer van buiten.
Qua levensduur gaan ze veel langer mee dan de losse boxers die ik had van Adam, Amerika today en C&A.
Mijn oudste zijn nu 1,5 jaar oud en deze zijn nog heel, en zien er ook nog steeds mooi uit.
Jaren heb ik wijde boxershorts gedragen, maar deze zijn steeds vaker van niet-stretch stof waardoor ze erg snel scheuren. en gewoon trekken als je hurkt of andere rare bewegingen maakt.
Voordeel hiervan vond ik dat omdat alles vrij hangt, ik minder plakkerig gevoel had en alles gewoon bleef hangen waar het hoort te hangen.
Sinds een jaar heb ik nu 2UNDR, tikkeltje lastig aan te komen, maar deze hebben een pouch/vakje waar je kroonjuwelen in zitten.
De eerste keer is het een beetje gek, maar het went heel snel. Ik heb nu nooit meer dat ze tussen mijn benen plakken. ook voelt alles veel minder plakkerig in de zomer. Pijpjes blijven keurig zitten.
En het ziet er gewoon hetzelfde uit als een strakke boxer van buiten.
Qua levensduur gaan ze veel langer mee dan de losse boxers die ik had van Adam, Amerika today en C&A.
Mijn oudste zijn nu 1,5 jaar oud en deze zijn nog heel, en zien er ook nog steeds mooi uit.
[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 08-06-2026 09:15 ]
www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5
De 2.0's zijn vrij nieuw (net een maand ofzo)stin00 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:51:
[...]
Misschien moet ik die maar eens proberen. Welke heb je? De Comfort Boxershorts 2.0?
Zijn er al mensen die deze geprobeerd hebben?
Ik heb nog voldoende onderbroeken op het moment, dus ga ze niet op korte termijn bestellen.
Vraag me vooral af of het een "higher number worse" gevalletje is
Ik kende Khaizen niet. Ben ook fan van die tencel/lyocell boxers, ik vind de Khaizen kleuren wel een beetje saai. Heb er de laatste tijd van Mey gekocht (niet heel goedkoop maar wel leuke kleuren en patronen). Ook Tom Tailor heeft er soms een paar in de collectie. Maar het is wel goed zoeken, 95% is nog steeds katoen en dat draag ik zelden.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional