Ik heb met Ziki hetzelfde probleem. De Australian en de Mc Gregor van de action zitten mij beter.Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
Bekeek de enquête van favoriete boxers hier in de ts.
Ik heb op basis daarvan de Ziki van de action gekocht.
Op zich prima boxers alleen het model is wat laag. Komen nét over mijn billen heen.
Dan vond ik die van de Hema een stuk fijner zitten. Iets hoger.
Zag Australian bovenaan staan. Ook eens proberen, voor het geld hoef je het niet te laten.
Ah ok. Australian dan maar eens kopen ook.Trichoglossus schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb met Ziki hetzelfde probleem. De Australian en de Mc Gregor van de action zitten mij beter.
Australian kan je ook bij de action kopen idd. Net zo duur als Ziki... Ongeveer 4e per 2.
Nu heb ik 2 Ziki boxers maat L. 1 gedragen, de ander nog nieuw. Ik vind boxers terugbrengen die gedragen zijn not done.
Kijken of ik die andere nog ergens kwijt kan...
Ik ben wat milieu bewust vandaar
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-12-2025 10:42 ]
Probleem is dat als je milieu bewust wil kopen, je vaak gewoon meer geld kwijt bent. Dat is helaas de reden dat de massa niet milieu bewust koopt.JT schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:54:
Ik geef dit topic even een schop. Ik had altijd Hema boxers, die zaten prima, leuke designs en biologisch katoen. Ik probeer steeds meer kleding te kopen die duurzaam is. Maar nu zijn de boxers van Hema niet meer biologisch. Er zijn wel biologische boxers te vinden, maar het merendeel is takkeduur. Ik ga geen 25 euro voor 0,1m2 stof uitgeven. Natuurlijk is er verschil in prijs maar een factor 3 geloof ik niet. Dus mijn vraag is of mensen hier redelijk geprijsde alternatieven weten zodat ik straks niet meer geld uitgeef aan boxers dan een broeken.
Eentje die ik zelf had gevonden is Oerman, Belgisch bedrijf. 20 euro per stuk is erg prijzig, maar wel biologisch, geen plastic in de verpakking én Europese productie. En als ze goed zitten dan koop ik ze per 3 en dan zakt de prijs naar 16 per stuk. Misschien dat dat voor mij nog net kan.
Het is helaas vaak geld versus milieu
Ik had ziki australian en mcgregor van de action, laarst heb ik weer een bulk austrilian gekocht maar had het idee dat de pasvorm anders is.
Voor de prijs hoef je het niet te laten ziki is euro goedkoper ofzo.
Festina lente
Anders, als in beter of slechter dan die van de action?Honesty schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:46:
Ik had ziki australian en mcgregor van de action, laarst heb ik weer een bulk austrilian gekocht maar had het idee dat de pasvorm anders is.
Juist voor een kledingstuk als een boxershort hoeft het niet enorm duurzaam te zijn. Na een bepaalde tijd worden ze toch vervangen, soms scheuren ze uit etc
Ik vind ze lekkerder en langer lekker zitten dan die ziki heb ook het idee dat de ziki sneller kapot gaan, daarom maar de iets duurdere gekocht(ook bij action)Trichoglossus schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:59:
[...]
Anders, als in beter of slechter dan die van de action?
Juist voor een kledingstuk als een boxershort hoeft het niet enorm duurzaam te zijn. Na een bepaalde tijd worden ze toch vervangen, soms scheuren ze uit etc
Ziki had ik toen wel in de aanbieding 2+1 gratis waardoor het prijsverschil wel groter is en misschien ziki de betere keuze.
Festina lente
Ik heb een hele bulk oude versleten of niet lekker zittende boxers in mijn reiskoffer gedaan. Allemaal nog 1x dragen en dan de prullenbak in. Scheelt weer was.
Zomaar weg gooien ben ik ook geen fan van.
Zomaar weg gooien ben ik ook geen fan van.
Ondergoed ongedragen kan je volgens mij niet eens terugbrengen bij de action, zijn daar heel streng in en waarschuwen je ook bij afrekenen voor.Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ah ok. Australian dan maar eens kopen ook.
Australian kan je ook bij de action kopen idd. Net zo duur als Ziki... Ongeveer 4e per 2.
Nu heb ik 2 Ziki boxers maat L. 1 gedragen, de ander nog nieuw. Ik vind boxers terugbrengen die gedragen zijn not done.
Kijken of ik die andere nog ergens kwijt kan...
Ik ben wat milieu bewust vandaar
Festina lente
Bij Amazon kan je wel gewoon retourneren. Ik heb alleen geen idee wat ze er dan mee doen, hoop alleen dat ik geen geretourneerde ondergoed opgestuurd krijg
.
Dat is ook wat ik aangeef:Harribo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:44:
[...]
Probleem is dat als je milieu bewust wil kopen, je vaak gewoon meer geld kwijt bent. Dat is helaas de reden dat de massa niet milieu bewust koopt.
Het is helaas vaak geld versus milieu
Zelfde met biologisch voedsel. Dat kopen wij zoveel mogelijk. Maar je wordt vaak gewoon afgezet met een "ecotax". Want als ik rechtstreeks hier naar de biologische boer rij dan ben ik echt veel goedkoper uit. Bedrijven profiteren ook vaak maximaal van mensen die die behoefte hebben. De prijs is nietNatuurlijk is er verschil in prijs maar een factor 3 geloof ik niet.
Prijs regulier product + kosten duurzaamheid * margefactor
Er zit gewoon nog een "duurzaamheidsmakkelijkemargefactor" achter.
De grap is dat als je leest wat Oerman allemaal doet en je daar bij aanschaf van 3 boxers je 16 euro per boxer kwijt bent dat wel bewijst, want hoe verklaar je anders dat je bij sommige andere merken 25 euro een boxer kwijt bent, waar ze in tegenstelling tot Oerman niks doen aan arbeidsomstandigheden, de plek waar het wordt geproduceerd enzovoort?
Dus ja, ik ben bereid extra te betalen voor duurzaamheid. Dat doe ik naast kleding (ik heb ook biologisch katoen broeken, shirts, longsleeves, sportkleding van gerecyclede materialen enzo) al in andere facetten van mijn leven, maar ik probeer daarbij wel die "duurzaamheidsmakkelijkemargefactor" te omzeilen, gewone marge is al genoeg.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel